jaký rychlý MTB plášť na UST ráfek... jakou patku atd...

101 nepřečtených
  • kejmi

    Zdravím bikerské obecenstvo. Prosím o radu ohledně plášťů (prolelz jsem historii a základní info mám nastudováno, ale zajímalo by mě Vaše doporučení pro můj případ). Sehnal jsem Crossmaxy SLR a na nich byly RaR 2,25 UST – pro mě zbytečný balóny s hmotností okolo 700g, ale dojezdil jsem je. Rád bych pořídil rychlé pláště „do sucha“ na zpevněný cesty a silnici. FF mi přijde už extrémní šlupka „bez vzorku“, pohrával jsem si s myšlenou Thunder Burt (TLR s race guard ochranou), ale obávám se zatěsnění pláště a následných defektů. Poprosil bych tedy o názory jaký rychlý plášť s rozumnou ochranou proti defektům, hmotností a zda se přiklonit k UST nebo TLR. Na výrobci pláště mi nezáleží.

    Jen doplním, že jsem dřív jezdil Hutchinson Python 2.0 v UST provedení (ale ta hmostnost kolem 750g nic moc) a přišel mi o dost rychlejší než RaR (2,25) který právě dojíždím. Uvažoval jsem tedy i o něm…

    Dík za Vaše zkušenosti a tipy…

    0 0
    • kubad  

      Racing Ralph TLR + Rocket Ron TLR dopředu

      0 0
      • kejmi  

        díkec za reakci – jako vždy:) čím zatěsnit? Klasika no tubes? (nekde jsem se dočetl, že z toho pak borci vytahujou ježky) nebo použit jiný tmel? Kolik toho dáváte?

        0 0
        • kubad  

          Schwalbe používá tmel NoTubes ( můžeš koupit s origo napisem Schwalbe) tak asi ví co dělají

          do šlupkovytých pneu TLR tak 70–80ml, to snakeskin verze stačí cca 60ml

          0 0
      • kejmi  

        sry, že se ptám jak debil, ale mám zmatek z těch zkratek… U plášťů úplně přesně nemám nastudovaný ty zkratky … EVO, PaceStar, Snake Skin.. Poslal bys odkaz přímo na typ těch plášťů? Dík

        0 0
        • kubad  

          jakou šířku 2,1 nebo 2,25" ?

          0 0
          • kejmi  

            nechám si poradit… jak se budu chovat širší pláště? Poznám to na valivém odporu? Hmotnost? Jak jsem psal většinou silnice (80%) ostatní suché zpevněné cesty. (předpokládám, že doporučíš 2,1?:)

            0 0
          • kejmi  

            prosimte, at to uzavrem… hod mi sem odkazy na 2,1 i 2,25.. ja popremyslim a objednám (Racing Ralph TLR + Rocket Ron TLR) DÍKY!

            0 0
    • scret  

      Ralf mi prijde v poho, vem ho ve snakeskinu, vaha cca 580g, odolnost velice slusna… jede taky slusne…

      Pokud chces neco ychlejsiho, pouvazuj treba nad Conti XK 2,2 Protection…

      0 0
      • kubad  

        zase porod s zatěsněním u Conti a že by to jelo výrazn líp si nemyslím

        0 0
        • MlokCZ  

          Tak pořád lepší zatěsňovat protection verzi (ta novější RTR) u Contíku než obyč verze u Schwalbe. Tedy aspoň více kusů RTR racekingů 29" šlo poměrně dobře.

          Tzn. stačilo nalít tmel, nijak výrazně netřepat a projet to, (na konci vyjížďky byl znatelný pokles tlaku, ale bez nutnosti na vyjížďce dofukovat). Další vyjížďka už ok.

          Oproti tomu několik kusů obyč verze TLR RaR (také ve 29"), velká snaha před vyjetím dostat tmel na boky (kolo třeba hodinu na boku s pravidelným točením, to samé na druhém). Pak vyjížďka. A i přes tuhle kombinaci po dalších dvou dnech plášť zase zcela prázdný a boky stále nezatěsněné. Je tam tedy rozdíl kus od kusu, některý už po uvedeném trochu těsnil, ale u žádného to nebylo ještě zcela ok a trvalo více vyjížděk než se to dotěsnilo. Použito vždy minimálně 90ml tmelu, někdy i 120ml.

          Za mě obyč verze Schwalbe už nikdy (k tomu zatěsnění když ještě přičtu odolnost bokuů…). Protection verze Contíků mi ale na kolo už taky nesmí, ale z jiných důvodů (což už jsem tu popisoval) než je prvnotní zatěsnění.

          0 0
          • kubad  

            jj však sem mu taky dal odkazy na SS verze Schwalbe

            0 0
            • MlokCZ  

              Snake skin samozřejmě ok. Odkaz výše jsem zaregistroval, že je na snake skin, tady to pod scretem nebylo jasné k jaké to je verzi, tak jsem to raději psal.

              0 0
          • Lister  

            Se zatesnenim jsem nikdy problém neměl, na druhou stranu jsem zase nikdy neměl defekt, který by tmel pobral. Vždy jsem skončil na duši.

            0 0
            • pepek  

              Neděláš něco špatně? Když to hodně funí, je třeba díru pootočit nahoru, aby mlíko nevyteklo a nechat klesnout tlak, dokud to nepřestane utíkat. Pak s tím jít třeba 200 metrů pěšky a teprve potom to nafoukat. Samozřejmě toto neplatí pro rozřezání, tam už je to potřeba většinou řešit jinak.

              0 0
              • MlokCZ  

                Pokud není minidírka, tak ani tohle nemusí stačit. Po poklesu tlaku to tmel zatěsní, ale pak nemusí udržet po nafoukání (to nemyslím, žádný extra tlak ale 25–30psi).

                Dvakrát už jsem takhle dojížděl u snake skin verze (tzn. 67tpi, běhoun o trošku menší šlupka než u obyč TLR) s defektem na běhounu na 15psi (ty to udrželo, přes 20psi už ne).

                Nakonec po delší době jízdy na malém tlaku to v jednom případě nafoukání na 30psi už udrželo a drží dále, v druhém případě už ne.

                A ani jedno nijak extra velká díra.

                U UST verze to stejnou díru zacelí rovnou za jízdy aniž bych vůbec musel zastavovat.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
        • scret  

          prave proto pisu Protection… Trochu porod byl u Racesportu, ale i to se dalo…

          0 0
        • Tomáš  

          Nesouhlasím, ProTection verze mi zatím šly 3 pláště ze tří zatěsnit v pohodě, párkrát protočit, položit na 20 minut na kýbl a hotovo.

          0 0
          • Lister  

            Jakože pro zatěsnění boků 20 minut na jeden bok a pak 20 na druhý a pak to bude držet. No dá se, ale tohle si právě představuju pod pojmem porod při zatěsňování. Pláště zatěsňuju tak, že je nahodím, naliju mlíko, protočím, protřepu a ony pak drží. Mám takhle teď nahozený jeden plášť na kole, které jsme ještě neprojížděl a i po týdnu drží bez potíží.

            0 0
    • JakeF  

      Fast Trak mě velmi příjemně překvapily. Ale chce to Control verzi, S-Works tak jedině dopředu. A na TLR mi fungovaly líp, než Schwalbe, co jsem vozil předtím.

      0 0
    • Lister  

      Když daš užší ale stále stejné pláště tak rychlejší nebudeš.

      A dávat Rona TLR na bezduše je nerozum.

      0 0
      • kejmi  

        dík za reakci. Z jakého důvodu?

        0 0
        • Lister  

          Protože je to totální šlupka.

          Odolnosti na tom bude asi podobně jako FF, jen má vzorek.

          Už i RR je odolnější.

          0 0
          • JakeF  

            Neřek bych… Vozil jsem vzadu RoR, RaR i FF a s RoR jsem měl defektů snad nejmíň, FF jsem ani nesjel, protože mi s defektama došly nervy. Asi to bylo spíš štěstím, RaR jsem častějš říznul, ale RoR rozhodně nebyly na úrovni FF.

            0 0
          • MlokCZ  

            Tak ono od té doby, co RaR je ve 127tpi bych řekl, že je to úplně stejná šlupka (v obyč TLR verzi).

            0 0
            • Lubin97  

              hloupá otázka, ale co vyjadřuje označení a hodnota tpi?

              díky za osvětu :)

              0 0
          • Kubiczech  

            Nebyl bych tak příkrý. Záleží na terénu, ve kterém se pohybuješ. A když zvolíš špatně, neřekl bych, že je na vině zrovna plášť. Na šlupkoidních Ronech jsem dal dvě sezony takřka bez defektu.

            Osobně bych nešpekuloval a vzal Ralphy 2.1 UST, popřípadě dopředu Rona UST. Nebo Ikony v plné palbě.

            0 0
            • MlokCZ  

              RoR UST už nekoupí. Nová verze RoR v UST už neexistuje. Tedy pokud ještě nesežene starou verzi vzorku a neobjeví nějaký doprodej (za mě tohle dobrá varianta na přední kolo, na zadní bych si starý RoR nedal).

              0 0
              • scret  

                mam doma 2,25ku novej:) a pristi sezonu budu asi menit prumer kol, tak kdyz by zakladet chtel…:))

                0 0
              • Kubiczech  

                Včera jsem po tom pátral a RoR UST se dá koupit za rozumné peníze ve výprodejích.

                0 0
      • JakeF  

        Škoda, žes mi to neřek předtím, než jsem je roky spokojeně jezdil…

        0 0
        • nitraq  

          Nedžejkuj:)

          0 0
          • JakeF  

            Co mi zbývá, když se tu píšou nesmysly…

            0 0
            • nitraq  

              Pro tebe nesmysl, pro někoho třeba osobní zkušenost.

              0 0
              • JakeF  

                Moje osobní zkušenost s RoR bude někde okolo 15 tisíc km na třech (edit, kecám, na pěti) různejch kolech, přední i zadní, 2,1" i 2,25", všechno bezduše… Ale tak dobře že dneska vím, že to byl nerozum a že s užšíma pláštěma to není rychlejší :).

                0 0
                • kejmi  

                  tak se v tom ztrácím… jsou 2,1 rychlejší nebo je to jedno:-D

                  0 0
                  • JakeF  

                    Podle toho, jak jezdíš rychle… U nižších rychlostí je důležitější valivej odpor a tam je to jedno, u vyšších rychlostí je důležitější aerodynamika a tam jsou lepší 2.1".

                    Druhá věc je, co máš za ráfky, pokud něco užšího, tak můžou bejt 2,25ky i v terénu spíš na škodu, protože se víc žvejkaj.

                    0 0
                    • scret  

                      pise ze SLR, otazka jakej rocnik:)

                      0 0
                      • kejmi  

                        Myslím, že mám 2011, jistej si nejsem… poznávací znak?:)

                        0 0
                        • scret  

                          barva naboju:) od toho se odpichnem:) pokud mas cerveny nebo modry, jsi v hajzlu a mas 17mm rafek, takze tam uz se sirsi guma docela zvejka… do 2,1 prumeru je to ale v pohode… anebo pri pouziti UST gum, ty taky drzej tvar lip…

                          0 0
                          • kejmi  

                            červený :-D

                            0 0
                            • scret  

                              tak to mas starsi typ, se starsim typem orechu a 17mm vnitr.sirkou rafku…

                              Jinak jeste poznavacka – mas na bokach frezovany rafky? to jsou tusim modely 2010–11?

                              0 0
                              • kejmi  

                                ano vyfrezovany rafky… „zebra“ viz foto v profilu

                                0 0
                                • scret  

                                  jj, takze asi posledni rocnik starsiho modelu… vyhoda lefty, ze pri vymene plaste nemusis sundavat kolo:)

                                  0 0
                          • Lister  

                            Zas to není tak hrozný. Vozil jsem širší pláště na 17mm ráfkách a pokud to nebyl Conti, tak to bylo v pohodě. Zvlášť u pláště s nižším vzorkem to zase tak moc nevadí.

                            0 0
                            • scret  

                              pri 2,25 siri se uz zvejka treba i Ralf SS na 21mm rafku…

                              0 0
                              • Lister  

                                Jenže kdybys to chtěl brát takhle, tak se ti bude žvejktat všechno na všem.

                                Fakt jsem s tím neměl problém, docela dlouho jsem vozil Schwalbe 2,25 na 17mm Mavicu a bylo to úplně v pohodě. Tlaky jsme měl odpovídající – cca 25–30psi – drželo to, neprorážel jsem, přitom relativně dost pohodlí a rozhodně větší jistota než 2.1. Ty jsem dal rychle pryč na kolo manželce – chudinka, ale dlouho je tam neměla, teď už má taky 2,25 a nestěžuje si, prý je to pro ni lepší a míň se bojí.

                                Z nějakého důvodu Conti při stejné reálné šířce a tlaku skoro nepoužitelné, musel jsem foukat o nějakých 20% víc aby se dalo jezdit.

                                0 0
                                • scret  

                                  tenky slupky schwalbe nebo Conti – zadnej rozdil…

                                  Zesileny – rekl bych ze lepsi je snakeskin…

                                  UST – lepsi zas mi prisel Conti…

                                  Si clovek nevybere:))

                                  0 0
                            • JakeF  

                              A v čem je přínos, kromě toho, abys byl supercool drsnej bajker? Aby se to nežvejkalo, musíš to víc fouknout a pak to stejně není pohodlnější…

                              0 0
                    • kejmi  

                      ráfky mám Crossmax SLR – neumím posoudit, zda je považuješ za užší nebo ne… a průměrně se pohybuju mezi 20–25km/h – žádný hrocení :)

                      0 0
                      • JakeF  

                        Tak jde o to, jak to pak hrotíš v terénu a při jakým tlaku… Mně se jednou povedlo 2,25" RoR zout z ráfku, což už byl sice extrém, ale žvejkaly se znatelně víc, než 2,1". Při vyšším tlaku to nepoznáš, ale pak je zase otázka k čemu širší plášť, když ho přefoukneš.

                        0 0
                        • kejmi  

                          Terén nehrotím, jezdím na pohodu. Jak jsem psal, převážně jezdím asfalt (cca 70, 80%)… Tak raději 2,1 a foukat na vyšší tlak?

                          0 0
                          • JakeF  

                            Na převážně asfalt bych se držel kubadovo původní rady a dal RoR dopředu a RaR dozadu a spíš v 2,1". Nebo jak jsem psal ty Fast Trak, vlastnostma mi přijdou hodně blízko RaR, ale v Control verzi jsou o něco odolnější, než základní EVO Schwalbe a nejsou problémy se zatěsněním. Tam jsem to měl u Schwalbe jak píše Mlok, první vyjížďku to chtělo dofouknout, pak už to šlo.

                            0 0
                            • kejmi  

                              prvotní zatěsnění nehrotím, pokud to pak bude spolehlivý řešení. Budu se držet kubadova doporučení, jen jsem hrotil zda 2,1 nebo 2,25…

                              0 0
                              • JakeF  

                                Spolehlivý tak klasika, občas se udělá ježek, odolnost odpovídající nízký hmotnosti, dozadu by nebyl marnej SnakeSkin. Za mě 2,1", ve 2,25" při tvým užití nevidím moc smysl.

                                0 0
                              • Lister  

                                To je právě to, že pokud jde o spolehlivost, tak tam ti nikdo dopředu nepoví, jak na tom budeš.

                                Pro mne byly defekty pojmem docela neznámým, jestli jsem měl jeden za 3 roky, tak bych možná i přeháněl. S tímhle pláštěm jsme nejednou defektil hned na první vyjížďce, zalepil jsem, další vyjížďka na duši zase defekt, na třetí 4 cm švihanec v boku pláště a byl na odpis, druhý šel dopředu, vydržel 100km a dopadl podobně. RR TLR byl o něco lepší, ale taky mám na něm víc defektů než by se mi líbilo. 67tpi verze bez větších potíží, SS verze ještě mnohem lepší.

                                A k rychlosti – pokud ti nevyhovuje rychlost UST RR 2,25, tak si s touhle kombinací moc nepomůžeš, možná budeš mít pocit lepšího odpichu, ale dlouhodobé průměry budeš mít stejné.

                                Pokud chceš pocitově rychlejší a odolnější plášť tak za mne asi jedině RR UST 2,1.

                                Jinak Ron má nový vzorek a byl ještě odlehčený, Jake má podle mého zkušenosti s tím původním.

                                A teď můžete zase dál trolit a navážet se do ostatních.

                                0 0
                          • MlokCZ  

                            Na tolik asfaltu už bych šel určitě do RaR/RaR nebo případně ještě něco rychlejšího s méně vzorkem. Tedy už bych RoR nedával ani dopředu.

                            Já na více asfaltu vozím na celopevňáku RaR/RaR, i když to bude méně než 70–80% asfaltu, nejspíš i méně než 50% (ale k tomu pořád dost dalších % rychlé cesty typu pěkná šotolina).

                            A nejezdím nijak rychle, takže preferuju 2,25". S 2,1" bych už nemohl jezdit tlaky které vozím a občas v náročnějším terénu (který mám sice dost malé procento na tomhle kole, ale občas ho dám).

                            A pohodlí je pohodlí, když už je to celopeňák, tak aspoň objemné pláště.

                            Bez duší se snižuje výhoda vyššího tlaku. Tedy s nižším tlakem narůstá na tvrdém rovné povrchu typu asfalt valivý odpor méně než u duší. Takže nemá smysl to s tlakem u bezduší nějak hrotit ani pro tolik asfaltu.

                            U 2,25" RaR poznám rozdíl do cca 30/35psi (mám 72kg). Vyšší tlak už mi nepřinesl nic. A většinou stejně jezdím do 25/30psi i na trasy, kde je hodně jezdivých úseků. Rozdíl jak to jede je minimální. Až pak u hodně nízkých tlaků to znatelněji zpomaluje na asfaltu.

                            0 0
                            • kejmi  

                              Dík za vyčerpávající reakci. Předpokládám, že RoR mi byl doporučen Kubadem pravděpodobně kvůli lepšímu „podržení“:) v terénu? (Jak jsem psal, nyní mám 2,25 RaR UST předek/zadek a proti Pythonům, mi to přijde pomalejší. Proto jsem založil tuhle diskuzi, kde nastuduju Vaše zkušenosti.) Přikláním se tedy k 2,1 a RaR TLR, který mi poslal Kubad bych loupnul i dopředu…

                              Musím doplnit, že na pythonech jsem namotal kolem 5000km a jediný defekt byl připínáček v zadním plášti. RaR zatím cca 6000km bez defektu.

                              Řeším čistě jen lepší valivý odpor než u dosavadní kombinace, ale na druhou stranu nechci šlupky FF.

                              0 0
                              • Lister  

                                Technická: Kubad ti dával odkazy na SS verze, které jsou sice sakra odolnější, ale taky těžší než klasické a hlavně mají jiný kord, kvůli kterému mají vyšší valivý odpor.

                                Proč si nekoupíš Pythony znovu?

                                A proč vůbec jezdíš na MTB tolik silnice (navíc v tvém profilu vidím je odpružené kolo). Netvrdím, že to mám výrazně jinak i když se snažím, tak odhadem cca 50 % jsou asfaltové nebo zpevněné cesty, ale nedělám to programově, prostě je to nutné zlo.

                                0 0
                                • kejmi  

                                  O Pythonech znovu jsem taky přemýšlel, chtel jsem jen poradit co je aktuálně v kurzu (Pythony jsem kupoval nekdy pred 3 možná 4 lety – od té doby jsem nabídku pneumatik nestudoval)…

                                  0 0
                                  • scret  

                                    python na zadku neni vubec zla guma… Na predek bych ale dal dneska radeji uz neco, co dokze podrzet i trochu v terenu…

                                    0 0
                                    • kejmi  

                                      no pravda je, že na mokrým asfaltu v zatáčce mi kdysi přední kolo ujelo a rozmlátil jsem si hubu :-D

                                      0 0
                                      • Lister  

                                        Tak zrovna tam ti bude jiný vzorek úplně k ničemu.

                                        0 0
                                        • kejmi  

                                          to bylo jen moje plácnutí do vzduchu:)

                                          0 0
                                          • Tomáš  

                                            Být Tebou, tak jdu do Conti RK Supersonic, nebo RS 2.0 dozadu a X-King RaceSport dopředu ve 2.2". Tahle kombinace ( vzadu mám verzi 2.2 Supersonic ) mi vydržela skoro celou sezonu na XC ( cca. 3t km, 90% v lese ), technický sjezdy, schody a prostě kdejakej bordel, pro mě má RK grip i na zadním kole dostatečný i v mokru a na pevným jede jako drak :D. Nebýt MOJÍ CHYBY kdy jsem zadní prosekl o vyčnívající šutr, tak celá sezona bez defektu. Je trochu porod nahodit Supersonic verzi, ale jde to i dílenskou pumpou na Mavic ST a zatěsnění je na cca.2–3 dny, takže na dobu, kdy začne slejzat to bílý zvěrstvo ideální zábava :)

                                            0 0
                                            • scret  

                                              2,0 bych v zadnym pripade nedoporucil, maximalne tak na sotolinky…

                                              Vim o cem pisu, mel jsem je:)

                                              Jinak XK/RK ve 2,2 neni spatna volba, jen to chce zvolit alespon Protection verzi…

                                              0 0
                                              • Tomáš  

                                                No, tak 2.2" – já jsem taky radši pro širší, ale když on píše zpevněné cesty a silnice, tak jsem původně myslel, že by to stačit mohlo, ale principielně mám radši objemnější pláště a co se týče šířky s Tebou souhlasím ;). Ale verze stačí opravdu Supersonic u RK a RS u X-Kinga na to co píše. Trávím víc než 90% všeho času co jsem na kole v lese ( sjezdy po trailech, mimimum zpevněných cest ), proto už mám taky fulla, tam mám ale jiný gumy a tahle kombinace mě zatím nezradila, grip na XC šlupky paráda, váha super, odolnost i v kamenitých sjezdech ( zmiňuji schválně – žádný trhání figur ani řezání boků se nekoná – to je ale hodně o tom kdo sedí za řídítkama ), jediná nevýhoda je to nahazování a první zatěsňování, ale kolikrát to člověk sundá – já 4× do roka měnim mlíko a zatěsněný to je od prvního nahození, takže práce navíc nulanulanic a ušetřeno vcelku dost gramů.

                                                0 0
                                                • scret  

                                                  tak na XC kolo je verze RS asi dostacujici. Mam XK 2,2 RS – mam je na KHS a dobry, drzej, jedou rychle a zatim zadnej defekt…

                                                  Na cca tyden jsem je z testovacich duvodu nahodil na LV a za tyden na zadnim je videt znacne opotrebeni, natrhany spunty atd. Nehlede na to, ze se to zvejka jako prase…

                                                  Takze na XC kolo pri opatrne jizde RS ok…

                                                  Pocitove valivej odpor RK 2,0 UST vs. XK 2,2 RS stejnej… takze nevidim moc duvod brat uzsi… ale jak pises, na silnici a sotolinky ok…

                                                  0 0
                                                  • Tomáš  

                                                    Tak já mám XK jen na předním a tam nedostává takovou sadu, proto možná ty figury taky drží :D . Ale svojí jízdu bych opatrnou XC jízdou teda zrovna nenazval ;). Žvejkání je otázka tlaku, šířky ráfku a kostry pláště, čím lehčí → tím větší žvejka. Ale to neřešim, má na šířku 54 mm a to na 19 mm ráfek je pro mě snesitelný, horší je ten 2,2 RK v Supersonic ( šířka 57 mm a je to balon ), ten se už žvejkat umí dost ( tlak 1,8 Bar ) – vážím okolo 60 kg ( proto ty tlaky relativně nízký ), tak se u mě to žvejkání asi zase tak moc neprojevuje – čím těžší jezdec, tím víc se bude mít plášť tendenci žvejkat kvůli větším silám do boku který na něj působí. Stejně musím foukat nad 1,7 Baru, protože jinak bych měl zadní kolo za chvilku omlácený do n-úhelníku :D . Otázka mimo téma: komora Ok, těsnění Ok?

                                                    0 0
                                                  • scret  

                                                    myslis na tlumaku? jj, vse v pohode… komora lepsi, ikdyz mozna do budoucna ji o chlup zmensim, tak cca o 10–20% min…

                                                    0 0
                                        • JakeF  

                                          Zrovna Python je tím ustřelováním do stran vyhlášenej…

                                          0 0
                                  • Lister  

                                    Vyser se na aktuální kurzy. Jestli ti python sedí, tak ho jezdi dál. U Schwalbe hledáš změnu tam, kde moc velkou rozdíl očekávat nelze.

                                    0 0
                              • scret  

                                byt tebou jdu do RoRo a vzadu Ralfa… a hotovo…

                                0 0
    • ruremc  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • ememem1  

      jsem dřív jezdil Hutchinson Python 2.0 v UST provedení- mohol by si dat nejaky „

      nazor, skusenost..

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.