Mám dotaz na ty co jezdili Karmu 2,0 a 2,2. Jaký je mezi nima rozdíl, četl jsem, že 2,2 má vyšší špunty? Nežvýká se to potom? Jak jede po tvrdém povrchu? Chtěl bych dát 2,2 na přední kolo a vzadu nechat 2,0.
Jakou šířku mám 2,2?
Dík
Mám dotaz na ty co jezdili Karmu 2,0 a 2,2. Jaký je mezi nima rozdíl, četl jsem, že 2,2 má vyšší špunty? Nežvýká se to potom? Jak jede po tvrdém povrchu? Chtěl bych dát 2,2 na přední kolo a vzadu nechat 2,0.
Jakou šířku mám 2,2?
Dík
Anketa: Jakou Karmu?
Vozil jsem Karmy 2.25" kevlarové rok na fullu. Má opravdu vyšší špunty a taky trochu větší valivý odpor, než nižší 2.0. Další věc, která mě na nich nemile překvapila, tak váha. V kevlaru jeden vážil 650 gr. Sice dráťáky váží cca taky tolik ve 2.0 nebo 2.1, ale na kevlar je to dost. Na druhou stranu musím říct, že jsou na běhounu i na bocích podstatně silnější a za celý rok na ježdění, a že jsem je vůbec nešetřil, tak jsem neměl defekt. Ani na ostrých šutrech na Vysočině.
Na předek bych si to možná ale rozmyslel. Špunty na běhounu jsou z tvrdší gumy a vydrží hodně, ale boční jsou měkčí směs. Bohužel v zatáčkách na tvrdém podkladu se měly tendenci žvýkat. Vzadu to je jedno, ale vepředu to chce něco stabilnějšího. Já jsem tam na letošek dal Nobby Nic 2.25.
co máš vzadu?
Vzadu mám teď Maxiss Crossmark 2,1" kevlar. Loni jsem ho jezdil vepředu, letos jsem dal dopředu Nobby Nic a toho Crossmarka jsem hodil dozadu. Dopředu se Crossmark nehodí.
Možná až sjedu toho CM, tak dám dozadu Karmu 2.0 kevlar 60 tpi. To je taky docela držák plášť, co se týče výdrže. A na zadek do terénu to bude stačit.
jáké máte rozměry Karmy 2,0 drát/kevlar.
pár kusů drát – šířka kolem 50mm
2 x kevlar – šířka 46mm
mi vychází, že drát je širší než kevlar
mám nahozené Karmy 2,0 kevlar 120Tpi na 18mm ráfku od Spinergy a přesně 50mm sem zrovna naměřil :-)
jsou už asi 500km jeté
náhodou s NoTubes užitím Kenda Karmy zkušenost nemáš, jestli drží patka a nemaj moc slabý boky?
já ne
ale kamoš na tom najezdil dost a spokojenost :-)
bez problémů
tak ja je asi zkusim – plánuju mít dva bezdušový sety – jedny na „velký sucho“ RaceKingy a druhý na „ne přímo sucho“ – právě Karmy dát na Olympiky
sorry ale Race King a Karma je +/- to stejné :D
tady tímhle nic neřešíš
jede to stejně a v mokru sou oba stejně špatné :-)
Přesně Karma je na mokrých kořenech a kamenech o držku,v mokré hlíně a na trávě budiž.
jj, na kluzký terén (mokrý i sypký) karma není. Rozdíl oproti Conti MK je výrazný.
to píšu níž i vejš , že karmu chci na „ne ulpně sucho“ na velký sračky dám NN + michelin XC A/T
pravě že vloni jsem jel jednu takovou akci ve sračkách (okoloústí) a mě se RR na zadním kole úplně obaloval blátem zatimco jeden borec tam jel karmu a krásně se mu to čistilo – asi kvůli řidčímu vzorku – tak jsem mu záviděl a od tý doby o KK uvažuju.
RaceKing má podobně hustej a nízkej vzorek jako RR takže to beru, že to je +/- to samý. RaceKingy mě ale přijdou s kolem takže ty mít budu taky…
na opravdu jistý velký bláto mám obutí přichystaný – to bych dával (klidně s duší) NN+Michelin XC A/T
ale možná tu Karmu nechám bejt už teď mám gum plnou jednu velkou krabici + nějaký drátový opřený o zeď :)
zas Karma se rychle čistí, takže v blátě se s ní dá jet
V blátě mi karma nepřijde vůbec zlá, ale takovej mokrej kořen je jak led s ní
Na mokrém kořenu snad klouže všechno, ne?
Myslím, že starý Panaracer Dart neklouzal, ale už je to dávno. Každopádně měl nesnesitelný jízdní odpor.
Podle mých zkušeností je na mokrých kořenech a kamenech nejlepší Continental MountainKing(supersonic)ten fakt podrží.
No moc srovnání nemám, tak moc neposloužim, ale co sem měl posledně možnost mokrý kořeny okusit, tak já si na nich ustlal jak malý děcko, a kámoš na ňákejch DH traktorech se přes to přehnal jak prd. Ale těžko říct jestli tam pneumatiky hrály roli, nýbrž to byl úsek kde sem bejval rozházenej i za sucha, a navíc já byl na XC HT a kámoš na Big Hitu, tudíž to srovnávat moc nepude :-)
Tak jako tak, na karmu jako univerzál si nemůžu stěžovat, vozim jí v kombinaci se SS (z velký části taky abych ušetřil:)) a na Maturitu mě to vytlačí, ze Závisti dolu podrží takže je to pro mě uspokojivý, i když samozřejmě to za jistejch podmínek je slabší než by byly jiný pláště.
A proč na jedny kola nedáč RK a na druhý MK ?
oba sety maj bejt hodně-rychlý na maratony – MK určenim a hrubostěj vzorku podobná guma jako NN nebo moje oblíbená Michelin XC A/T tzn. na maratony pomalý
na maratony, který nejsou upně na blátě, ale jen trochu…
Mám na HT kevlarové Karmy 2.0 60 tpi a mají taky 50 mm šířku.
To samý Karma 2.0 drát 60 TPI – šířka 50 mm
Je to jednoduchy karmu nebrat , nejede a smeka v tockach .
sign
to bylo na tu 2,2" ?
a co jede a nesmeká se?
Maxxis Ranchero 2,0 eXCeption je nejlepsi odpoved na tve otazky pane kolego:)
uvidis a vyzkousis zrejme na socialnim kempusu:)
Kdyz chces mermomoci traktory tak si kup treba geax saguaro na tech je aspon malo defektu a sou pohodlny.
2,2 ma siri na 19mm rafku 60,5mm(pres spunty),zvyka se,ale to jen zpocatku,nez se trochu ojede a ma 2× vyssi vzorek nez 2,0.Na tvrdem moc nejede,nejvetsi problem je pro ni asi mokra trava,koreny a kameny v pohode.Kombinace dvou rozmeru nevypada dobre.
tak jak to tady tak čtu, tak ideální kombinace pro mě bude 2.2 nobby nic dopředu a 2.0 kenda karma dozadu. šířkou bude předek jen vo trošku větší ( což je k vedení dobrý stopy cajk )a karma 2.0 vzadu pojede vo něco lip jak 2.2… kua to je alchymije to namichat…
Jj ale to cos vymyslel bude navic blbe vypadat :-)
:-)
v čem?
Ve vsem :-)
osobne se aspon drzim jedne znacky kdyz uz kombinuju pneu
ale funkcne to asi bude ok
Přesně tak. Kdyby to aspoň mělo nějaký extrémní přínos oproti NN/RR, ale to mít nebude.
no já vycházel z toho, že karma ma dost podobnej vzorek jak nobby, ale ma hustší vzorek na běhounu = mohl by vzadu lip jet a dle přispěfku vydrží rozhodně vic jak RR… toť čistá teorie…
Karma v užší šířce tím jak má hustší vzorek a přitom asi i nepatrně nižší než NN, tak s NN nemá nic společného a má mnohem blíže k RR.
Výdrž mít větší může, já ji nejezdil, takže nemůžu srovnat. Já narozdíl od některých problém s výdrží RR nemám (3–3,5tis. km na zadním do poloviny vzorku mi přijde ok, ale je jasné, že ti co nedají ani 1500km na RR, tak to bych taky už nadával).
uvidíme až je budu mit v realu vedle sebe… třeba svůj názor ještě přehodnotím… každopadně dat za gumu 500 a 1000,– je rozdil a najet na ni 1500 a třeba 4000km taky… to nákou tu vyjimečnou vlastnost možná i oželim…
To jistě, ale chce to brát reálná čísla. Obyč verze RR nestojí tisíc, ale o hodně méně (během sezony se pohyboval kolem 650Kč k sehnání, do 700 byl k sehnání vždy). I UST verze jsem bral za 850Kč a ne za tisíc (a ty jsou dražší).
A kolik kdo najede si musí zkusit. Při méně než 1500km bych asi taky trošku rozmýšlel o RR a možná vzal něco jiného, ale když já na RR skoro ty 4tis. na zadním dám… (a to měním při polovině vzorku, žádné dojíždění do mrtě).
Ono to kromě stylu jízdy a váhy jezdci velmi ovlivní použitý tlak. Pokud se fouká na velké tlaky, tak výdrž hodně klesá.
no rád bych pořídil verzi 2.25 snakeskin a tu pořídím za cca 900… asi mě nezbude nic jinýho, než koupit co je srdci nejbližší a sám na sobě otestovat kolik vydrží ( jezdím kategorii truck ) a pak dle rerality u RR a NN zůstanu nebo vod nich vodejdu… za zkoušku nic nedám, respektive dám 1800…:)
Pokud chceš odolnější verzi, tak ber už rovnou double defense.
v čem je lepší, že má krytej i horní kord nebo i v dalších vlastnostech?
Liší se jen zesílením běhounu navíc. Už je to jen další pár gramů a obyč verze jsou šlupky právě i na běhounu. Takže když už odolnější verzi, tak celkově.
I třeba na trny je to lepší. Samozřejmě trn někdy píchne jakýkoliv plášť, ale u DD je to méně často.
extrémní asi ne, ale když tady čtu problém s oem verzemi, které se prodávají na netu (a od při koupi na netu to nepoznám), vytrhávání špuntů apod, tak mi Karma vychází líp (cena/výkon).
Jo, z těchto kombinací bych dal vždy na obě kola stejné pláště, i šířkou.
no když to tady tak čtu tak realna šiřka plaštu lita v řadech mm a pokud bude mezi přednim a zadnim rozdil třeba 4mm, tak to nemuže bejt vůbec poznat. a o trošinku širši plašt vepředu dle miho nevadi. no každopadně si necham posla obě šiřky na zkoušku a uvidime jak to bude vycházet…
Když už kombinuju pláště, tak to dělám tak, abych kombinoval pláště výrazně rozdílných vlastností a tak pokud možno využil předností každého z nich za co možnou nejmenší újmu. Když tedy dám dopředu můj oblíbený Nanoraptor a dozadu Conti Leader, mám vpředu pohodlný a zubatý plášť a vzadu sice skoro hladký, ale zato rychlý plášť. Přední Nanoraptor mi tak dodá na jistotě a pohodlí a zadní leader na rychlosti. Nevýhodou NR je pomalost a Leadera menší záběr, ale ve výsledku se tato kombinace na suchu vyplatí. Když ale zkombinuješ pláště podobných vlastností, ve výsledku získáš nevýhody obou. Oba jedou zhruba stejně, ale chovají se rozdílně. Jeden třeba drží na šotolině a druhý na kořenech. Takže na kořenech ti ustřelí první a na šotolině ten druhý a ve výsledku tě to zpomalí, protože budeš muset jet pomalu tam i tam. Proto bych nekombinoval pláště podobných vlastností. Pokud dáš oba vždy stejné, máš jistotu, že budeš rychlejší buďto na kořenech nebo na šotolině, ale hlavně se to nebude chovat nevyzpytatelně.
Přední Nanoraptor přidá na jistotě? Jsem zklamán, čekal jsem Weirwolf na obou kolech, podle tvé poučky, napsané výše. A teď najednou-nanoraptor+galuska?
Uvedl jsem to jako příklad hodně rychlé kombinace plášťů, s nimiž se dá pohodlně a bezpečně na suchu a sem tam vlhku v běžném terénu i na asfaltu jet.
Nějaké další poznatky o Kendě 2.2 ve srovnání s drátem 2.0? Valivý odpor, grip…?