Co si myslíte že je lepší? Koupit poskládané kola třeba Crossmax XL nebo nechat si poskládat třeba náboje DT 240s a k tomu nějáký ráfek s keramikou.
Co si myslíte že je lepší? Koupit poskládané kola třeba Crossmax XL nebo nechat si poskládat třeba náboje DT 240s a k tomu nějáký ráfek s keramikou.
ta druha verze musi vyjit vyrazne draz…
Vzal bych kvuli servisovatelnosti klasiku.
Podla toho, co od toho ocakavas. Ako majitel Cmax SL by som povedal, ze asi viac vyhod bude na strane klasiky. Ale zobral by som asi zapletene DT1540, su ako normalne kolesa a vyjdu lacnejsie ako ich z tych dielov skladat.
V podstate rovnako to vyjde Cmax SL alebo DT240-dt revolution, Mavic 717/DT4.1, Cmaxy budu pocitovu tuhsie a tazsie. Na druhu stranu, velka vyhoda je jednoduchsie pouzitie bezdusoviek/notubes, teda menej defektov.
Kvuli servisovatelnosti XLka. Navic design, tuhost v zaberu, UST. sire rafku, u disc verze moznost 20mm osy, vahove to bude asi podobny.
jo ale jen do roku 06… pak 20mm oso zbohem(hova*a)…
hm tak nejak treba letosni sl na pevnou osu by byly super:)
Jdi do Crossmaxu. Jsou sice urcite tezsi, ale budes mit bezdusova spolehliva a bitelna kola.
Mavic pěkný taky jsem chtěl,velká výhoda UST(dt stačí 20"duše jinak stejné) DT když bouchneš tak 32 ráfek a dráty maj všude s Cmax to bude trochu horší.Keramiku můžeš mít na obou.Na náboje DT stačí ruce na vyčištění,ořech hned tak vůli nechytí ale lépe použít XT,XTR nebo 990 kazety.Váhy nevím.
proc vlastne nechces CMax ST?? dyt jsou lehci a skoro za stejnou cenu…
No jo, STčka stojí něco kolem 15–16 tisíc, ne? XLka můžu mít za 13500
trinnity.cz za 14960,– bikestuff.cz za 14990,–
levnejc asi ne:(
Asi nakonec půjdu do těch XLek. To bych mohl přihazovat tak do nekonečna a pak bych si řekl, proč ještě nepřišetřit a nevzít si třeba SLRka, že? :)
jj:))))
ja pujdu asi do Crosstrailuu,jsou vahove jenom nepatrne tezci oproti XLkam a cenove vychzej o tretinu lip…design skoro stejnej… anebo rovnou do kotoucovek a pak bych vzal asi ty Am.Classic…ta vaha je totiz sqela!
ale zivotnost Am.Classic je uplne na p.ču tak sezona max 2
zavodniho nebo hobby nasazeni??
zavodne tak 1,5 sezony hobby asi dlhsie-znamy mal+nejake tie testy
mozes napisat viac skusenosti od znameho? rozmyslam nad nimi na hobby bajkovanie. mam okolo 75kg. jedni pisu, ze nevydrzia, druhi, ze pohoda. (scret: kup ty len pekne tie crosstraily, aby sa nam tie bajky nezacali pomaly podobat…)
neuraz se ale do toho mas jeste daleko:)) bych musel vyhrat v loterii,abych si poridil kotouce,dal bych pak urcite nejaky lehoucky kotoucovky…Marty nebo ORO
aj by som nieco poslal len znamy je na pol roka vo svajciarsku:-((
Našel jsem je za 14 800 :-).
máš rok zpoždění
A to není poprvý :-).
měl sem XLka asi tři roky a nemůžu než jen chválit, fakt tuhý, bitelný kola na koždodenní ježdění a ještě hodně vydržej, takže určitě dávám hlas pro francouzskej Mavic a jeho klenoty, protože Cmaxy se taky líběj :-)
hlasuji taky pro Cmaxy, mám je už 5let, ještě mi drát neprask, točí se jak nový a pádu už na závodech a mimo ně zažily dost, sice už jsou hodně odřený ale drží, přístě to budou zase zapletený mavici…
mal som a stale mam moznost jazdit kola Mavic CM SL a DT 240/mavic 819 a
z tejto zostavy by som urcite bral skor set DT ako mavic CM plusy DT
1-zivotnost(po 15000km sa ma v servise spytali ze ci je naboj novy)
2-vaha
3-tuhost(mavic je oproti DT blato-vlastna skusenost)
4-servisovatelnost
5-kvalita spracovania(svajciari-co viac dodat…) ako minus mozno pokladat
cenu a plusy mavicu vidim len v desingu… tot moj skromny nazor
Protože mám asi stejnou možnost srovnání a vozil sem stejné kola jak ty DT/240+Mavic819 a Crossmax SL tak si dovolím né úplně souhlasit :-)
1-životnost velmy problematická věc 240 mě praskla po roce provozu. Ale viděl bych to +/- na stejno oba náboje mají stejné ložiska. 2-Váha SL ka sou lehčí takže se pleteš :-) a o dost 3-Tuhost ano klasický výplet 32 drátů je tužší, ale proti Crossmxum není ten rozdíl velký, já měl na Canonu Dt+Mavic na 24 drátech a bylo to proti Crossmxum horší a s mou váhou to poznám určitě víc než ty. 4-servisovatelnost co to je? dostupnost dílů na Mavic je dnes v pohodě jinak na běžných kolech mě občas drát rupl , na crosmaxech jen jeden a to ještě díky ráně od šutru, která ho pěkně ohla. 5-kvalita zpracování je mě fuk a Mavic se mě líbí víc. Závěrem ať si vybereš Dt nebo Mavic neuděláš špatně, tady je rozdíl hlavně o vzhledu,
Aha, takže nakonec jsou ty kola velmi podobná, co? :) No a v těch ložiskách nevím, četl jsem tu, že crossmaxy mají blbě něják utěsněný ten náboj nebo tak něják to bylo. A ty DTčka mají zas 4 ložiska, nějáký labirint, tak to popisujou na ofic. stránkách :)
Ještě trochu do mlýna.Jestli si chceš servis dělat sám tak DT.Mněl jsem Crosride(teď dt 240s) což se s Cmax nedá srovnat ale ořech chytit vůli po 2000km(nejde seřídit ale funkčně prý nemá vliv) a je stejný jak starší vyšší modely.Na ker.ložisko v něm potřebuješ mavic olej,údržba snad jde s dodaným klíčem,je potřeba seřídit ložiska podobně jak u kónusu(musel jsem dělat hned po 600km).Cena ráfku a drátů je taky někde jinde než DT ale déle vydrží,pokud je někde nebouchneš.O keramice je toho mnoho v historii a teď už se prý neloupe.A to hlavní „jsou nádherné“.Hauk :).
Mel jsi ty kola vubec nekdy otevreny, nebo jen basnis jak jpp?
Předpokládám, že tys je měl otevřené, tak řekni, jak to vevnitř vypadá. Já teď mám cross landy už druhým rokem a žádný problém, jen jsem je nechal minulý týden trochu docentrovat, takže si myslím, že ty crossmaxy budou ještě pár tříd výše.
Vypadá to tam viz obrázek :-) a tomu že je Ječňák měl rozdělané bych fakt věřil, jen si ale nejsem jistý jestly jsi to dobře zařadil Nebylo to na „vysmátej bajker“ :-)
Jinak k tomu ořechu, můj na Crossmaxech SL chytl malou vůli, ale opravdu malou provozní hned po pár stovkách km, a dalších 15000km je porád stejná.
Jo, promiň, zařadil jsem to špatně ;) A jak to je s boční tuhostí? Protože třeba na těch crosslandech, když jedu po kamenech, tak hlavně přední kolo střílí na stranu. No nevím, jak to vysvětlit, prostě má malou boční tuhost :)
Mel jsem rozdelane Crossmax XL a pak Crossride 2006. Oboji na prumyslech se seriditelnou stranovou vuli pomoci stranovych „konusu“ ktere zajizdi do vnitrniho krouzku prumysloveho loziska. Crossride maji navic pojistne matice (u cmaxu se pocita se samojistenim diky tvaru zavitu), misto zircalove osy maji tenci ocelovou. Orech je velmi podobny – kluzne lozisko, dve zapatky, slusne utesneno – konstrukcne stejne, ale u Cmaxu jsem na to musel sahnout az po dvou sezonach, kdezto u Cridu dost brzo, coz ovsem pripisuju zprasenemu servisu nejmenovaneho servisu. Co se tyce rafku a dratu, tak tam asi jsou rozdily vetsi – u Cridu jsou klasicke ploche draty + mosazne niple. Cmax ma zircalove draty s FORE niplem vcelku. Rafky – Cridy rozumny standard v podobe jednoduse kaliskovanych rafku s cepovanym spojem a brousenou stenou. Cmax svarovany spoj, FORE otvory pro niple, UST, keramika. Co jsem treba zkousel ohnout rafek od Cmaxe XL sundany z kola, tak jsou na to treba dva lidi!!
Ty kola se ovsem prakticky nedaji srovnavat, prece jen rozdil v cene je cca ctyrnasobny. Cim se ale bavim jsou nazory nekterych koumaku, kteri povazuji servis CMaxu/Cridu atd. za strasny problem a pritom je to presne naopak. Crossride si dokaze odservisovat (namazat orech, seridit vuli) i sikovnejsi holka. Netvrdim, ze jiny naby s prumyslama jsou slozity, jen ze Mavic je na tom minimalne stejne jako vyse zminovane.
No jako, zkoušel jsem servisovat ty crosslandy doma a podařilo se mi to, až na finální krok, kdy jsem ulomil kousek té duté osy do které se strká imbus na dotažení ořechu tuším. :)
Ja kdyz se na samotny rafek posadim tak se ani nehne :) Jinak vazi 450g.
Mněl,ale jen DT do Crossride nebylo potřeba po 2000 šli do světa,boční tuhost byla hrozná.Uváděl jsem svou zkušenost s oběma.DT mám taky chvilku(2500km)tak životnost nemohu porovnat ale už jsem čistil pod prachovkami a ořech(není potřeba žádné nářadí,stačí ruce).Srovnávat tyto kola je jako ptát se rozdíl Marcedes-BMV ve stejné třídě obě jsou špičková s drobnými rozdíly.Já se rozhodl pro dt že nemají keramiku a možnost nákupu ráfku a drátů všude a hned(stačí rozměr) a cena je někde jinde.Bouchnout ráfek za 2,5 nebo 1,3 je trochu rozdíl a stát se může.Na dovolené čekat na ráfek nebo drát,chodit na procházky je trochu hloupé :).
V tom srovnání kol máš pravdu, v těch dílech ne, s Kastarem mám takovou zkušenost, že zvednu telefon a druhý den mě pošťák přinese co potřebuji. Rozdíl v ceně ráfku , je především díky keramice a UST, a dráty DT-Revolition taky nemají v požadované délce v každém obchodě :-)
Jo máš pravdu s Kastarem ale kde bude pošták zvonit na stanu?Drát i ráfek můžeš dát jakýkoli a doma vyměníš.Keramika taky vydrží déle než ji někde ťukneš,dost jsem se zajmal o brzdění za deště a pár lidiček z BF ji dost pomlouvalo proto jsem ji nechtěl.Ráfky jsou na Mavicu taky prý lepší ale prostě se někdy povede bouchnout i ten.
O keramice tě blbě informovaly :-) pořádně si prohlídni kola co mám v profilu
Bohužel nejde otevřít,na fotkách to vypadá že máš obě.Já proti Cmax nic nemám kola jsou nádherný,píšu podle čeho jsem se rozhodoval já :).
jo a bacha na to, na keramiku na ráfkách nedám dopustit, tak pozor :-) měl sem XLka a pohoda, musim říct, že keramika spolu s XTR brzdama a gumama je ďábelský pobržděníčko a teď mám Cmax SLR (viz. profil) a taky pohoda.....vážně je keramika uplně super, nedej se zastrašit :-)
XTR brzdy + keramika je hodně ďábelský pobržděníčko – souhlas, s Mrázkama se mě to trochu zhoršilo občas musím použít i dva prsty :-)
souhlas s vama obema panove! mam STcka, XT 03 a zeleny Koolstopy a tahle kombinace mi brzdi lip nez BB5ky s 203kotoucem vepredu… a to i za mokra…
Jo na jednom kole sou SL-ka na kotouče, na druhém Crossmaxi 2001 s keramikou
Proč jste je teda nechválily když jsem se v únoru na to ptal :(.Sice když nemusím tak v dešti nejezdím ale když tak musím i občas brzdit :).S keramikou to prý nejde-nemám zkušenost proto jsem dal na názory ostatních.
Ta keramika v desti a ve snehu opravdu nebrzdi. Jde o to ze se po nejakem case uplne zalesti, takze je povrch hladky jako sklo. Sice se potom skoro vubec neopotreovavaji spalky, zato to v urcitych situaci doslova nebrzdi. Typicky ve snehu, mokra trava, nebo za deste kdyz jedes po silnici. V techto situacich nebrzdi dobre ani normalni rafky, jenze na nich se vytvori takova brusna pasta, takze se za chvilku chytnou.
To už sou ale hodně jeté :-) do takového stavu sem je zatim nedostal vždy sem stihl rafek rozstřelit :-)
tak to nevim jakou máš keramiku, mě teda brzdí za sucha i za mokra ;o) ......když jsem se v mládí rozhodoval, jaká kola chci na bika, keramika byla pro mě jasná volba :-)
řekl bych že je to přesně jak si napsal. Jen bych doplnil, že za mokra s keramika po chvíli chytí, hůř než klasika ale nakonec jo, ale ve sněhu seš total nahranej. Podle mě dneska keramika smysl moc nemá, vzhledem k hmotnostem kotoučovek
tak jako víš co, já teda osobně rozohdně svoje Cmaxy ani Xlka ani ty SLRka netaham do sněhu, letos jednou, když sem narazil na posolední metr v Jizerkách… to je jako kdybys jezdil s kabrioletem se staženou střechou v minus deseti a chumelení, takže jestli nebrzděj na sněhu mě moc netrápí :-) .....no a o těch kotoučích…nevim jestli si koukal na můj profil, ale asi třikrát sem psal že kotoučkovkám se zatim bráním, protože právě véčkový XTR společně se stejnejma gumama prostě brzděj výbrně a nemam potřebu montovat kotouče, a myslim, že spoustu kotouču vemu na brzdy v poho… ale asi o tomhle tenhle thread nejni :-)
Chce to hledat v historii, názor na keramiku sem psal několikrát a nebudu se opakovat pořád dokola :-( a hlavně to chce, když někdo napíše názor mrknout na čem jezdí a jakou s tím má zkušenost.
Sundat orech a dat do nej olej je otazka 10 minut. Staci imbus 5 a 10mm. Ani nemusis sundavat kazetu ;) Stelovani vule se dela klicem, ktery dostanes ke kolum prace na 10 vterin, ani nemusis totiz kola sundavat z vidlice ;) Dulezite ale je ze ta vule vubec jde sestelovat. Ja mam na XL kach najeto skoro 60000km, mam porad puvodni loziska. V orechu uz mam velkou vuli, chtel uz by asi vymenit ale porad funguje.
ja mam cmaxy a koupil bych si je asi znova,loziska se sice musej mazat a ted me ceka vymena lozisek.Ale ty kola sou proste krasny a vydrzej doclea dost.Ja bych mel jasno
Funkce – raději DT. Vzhled – raději Cmax.
Kola jsou to podobná, co se tu řeší, to jsou menší detaily a malé rozdíly zkušeností jednotlivých uživatelů. Dnes hraje prim výhradně vzhled. Tudíž Cmax. Já mám radši věci nevšední, netuctové – tudíž DT.
ono Dtčka zase nejezdí tak málo lidí, teda spon co já vim a vídám na maratonech…ale je fakt, že Cmaxů je mnohokrát víc, protože prostě Mavic má navic :-)
tohle nějak nechápu…když si vezmu že moje DT stály 1/3 toho co Cmaxy…ale je pravda že mám jen Onyx a ne 240......
Nazdar máte někdo skušenosti s koly Mavic Crossmax ST V brake?Vypadají dost dobře a hlavně myslím že v poho snesou mých 90kg.
mam je cca 3/4 roku, mozna rok, najeto zatim jen cca asi 2tis.km (stridam dva biky) a i ted jsem z nich naprosto unesenej… tuhost oproti predchozim 717/XT a DT Compet. je nekolikanasobne vyssi, brzdny vykon na keramice taky supr… i za mokra… nizka vaha kol je dost znat,clovek ma pocit porad ze slapnes a kolo vyrazi vpred,pak zase slapne a zase… ze zacatku jsem z nich mel pocit jak kdyz clovek jede po kolejich,asi prave diky ty tuhosti…
mam cca 73kg + kejml… a v poho…
Dam to i sem, at se to lip hleda.
Kdyby to nekoho zajimalo, tak jsem vcera uspesne aplikoval orech z Crossride na Crossmax XL, ktery uz byl totalne obehany s uchvatnou vuli. Taktez jsem pouzil praporky z Crossride. Vse slape jak ma. Crossmax ted ma naslapnuto na dalscih 40k km. Za tech 40k km jsem Cmaxum daval dopredu nova loziska a menil vlastni blbosti praskly zadni rafek (vyrval jsem klackem drat i se zavitem) + dva draty.
tak kdyby mi vydrzely moje STcka aspon polovinu (20tkm) tak budu happy a vubec nebudu nic resit,pokud vydrzej vic, tak mi stacej asi po zbytek zivota:))