Sem zničil na 800 km 2ks řetězů, je to normální? Ozazení LX, XT
Sem zničil na 800 km 2ks řetězů, je to normální? Ozazení LX, XT
:-)) Tak to podle mě úplně normální není. 400 na řetěz …
Už to tady bylo několikrát, ale v průměru měním po 1500 (teda na biku)
ted jsem menila skoro po dvou tisicich, ale uz to bylo skoro pozde, merka propadla skrz naskrz … se stydim! :)))) osazeni: x9 + deore prevodniky
jinak tak na tech 1800 ..jezdim vic frekvencne, takze to moc nevytahavam
Nevážíš náhodou 30 kg i s bikem? :-)
no tak asi dvojnasobek + batoh, ale kupodivu to vic jak 2200km nevydrzi :D jo, jezdim pc971, kterej prej moc nevydrzi. Ja nevim, me to prijde unosny…
mě vydrží 971 taky tak 1800–2000 km .. a ropzhodně je to lepší než HG 73 nebo 93 ty nevydržej vůbec nic …
takze vaha na to nebude mit vliv :)
jinak: mam ted novou kazetu i novej retez, a desne to pri silovym slapani chrousta… ovsem nabou to neni, ta je uz opravena, kolo vycentrovane, orech v poradku, osa v poradku… podezrivam rychloupinak :)
jezdim srama celou dobu, od PC59 pres 69 az na ten novej 971. A pohoda. Jen jednou jsem mela jeden kousek, co se ukrutananansky vlnil, ale ten se taky rychle vytahal takze rychle sel pryc :)
a kde jsi na to přišel???
Tak tak, ted mám HG 73 a je na něm 1500km a je tam už 133mm a to podotýkám že nejezím vůbec silově.Tak asi opravdu za moc nestojí.Takže HG 73 = NEKUPOVAT
Ted asi zkusím PC-950 nebo uvidíme
Tak jsem šel pro zajímavost změřit aktuálně ježděnou HG73-jku. A po 1800km má hezkých 132,5–132,6 (jak kde, měřeno na více místech). Takže opět to vidím zase na obvyklých cca 3500km.
Tak to teda nevim jak to děláš ale ja vážím něco kolem 60kg a nejezdím vůbec silově.Oproti ostatním kamarádům to šetřím až moc a jak sem psal výše po 1500km je tam 133mm a v některých místech i více.
A čím a jak to mažeš?
Už ses někde myslim jednou ptal. Jen utírám hadrem, žádné pračky nebo máchatí v naftě a jiných sajrajtech neprovozuju a mažu GT85kou (žádný zázračný mazivo, jen se na něj při lehkém namazání před každou vyjížďkou nic moc nelepí).
Jediný faktory, které mě napadají pro delší výdrž, nejezdím moc rychle a k tomu ještě frekvečně. A pak téměř nekřížím řetěz (a to opravdu téměř vůbec, běžně nejezdím ani např. střední pila a dva největší pastorky, jen vyjímečně, když potřebuju okamžitě lehčí převod).
Manželce vydrží stejný řetěz vždy ještě tak o 500–700km více. Rozdíl oproti mě, jezdí ještě výrazně pomaleji + nejezdí téměř v bahně a mokru (já někdy ano, ale ne příliš často, tedy naposledy dneska celou část trasy podél Kosího potoka).
Střední pila/největší pastorek je přitom hodně křížený řetěz s tou debilní řetězovou linkou s XT/LX klikama. No a pak na největší pilo nejezdím třeba už přes prostřední pastorek, tedy já na ní nejezdím téměř vůbec :-)
Taky moc nekřížím, žádný přebytečný výkon do toho nedávám, mažu poctivě, ale přes 1500–1800 na řetězu nedám. GT85 jsem použil jednou dávno a po 40km už to vrzalo.Akorát vážím : 83 kg :-(
To je to tajemství GTčka, rychle se vypaří a pak nemůže chytat bordel. Sem tam se opravdu na celodenní štrece zvlášť když zaprší stane, že na konci už řetěz šustí, vrzat to zase ne.
Vážím momentálně 68kg.
Jojo GTcko je fakt dobry. Taky si myslim ze diky nemu mi retezy vydrzi mnohem dyl nez jinym. Idealni je retez nastrikak a neotirat jen nechat zaschnout. Ted jsem ale vyzkousel jeste asi lepsi vec na mazani. Teflon + od Finish line. Zasycha stejne jako GT ale v mnohem kratsi dobe a taky podstatne dyl vydrzi. Neni spatny ani za mokra. Doporucuju.
Tak to jezdis jako princezna vid? 73ka mi vydzela ted 1250Km tak to nechapu :-)
A nebo doma na trenažeru
Už příště k řetězum nic psát nebudu a měňte si je klidně každý týden, už mě tyhle blbý poznámky fakt nebaví. Kolo v profilu určitě budu jezdit na trenažeru, to už není ani vtipný.
HG 73 po 1800km 132,5 …v terénu. Tak to vykládej babičce a nebo si nech zkalibrovat šupleru.Moc věcí nekomentuju,ale toto jsem fakt musel aby si ostatní nemysleli,že dělají něco zásadně špatně.
Měřeno šuplérou a to správně přes válečky, na více místech a to ještě nejen jednou šuplérou, dříve jsem měřil jinými dvěma šuplérami (které jsem měl k dispozici u rodičů, teď mám jednu jinou svojí) a ukazovali stejně (v šupléře chyba rozhodně není). A délka pro nové retězy podle ní taky sedí. A kazeta po výměněně řetězu vždy ok, takže další důkaz, že vše v pořádku.
Jinak ale opravdu nemám potřebu se tu s tebou dohadovat o něčem, co tak prostě je a ty narozdíl ode mě víš o mojich řetězech prd. A že tomu nevěříš je mi úplně ukradené, takže tuhle debatu končím.
S.r na ne,ze se vubec rozcilujes.
tak ja myslim za sa na nich po piatich rokoch uz asi aj vysral :-)
Nebo ty jezdíš jak … Vše je u mě najeto v terénu na fullu, asfaltu málo. Tohle nemá cenu řešit, prostě je to zcela individuální a s party, co s náma lidi jezdí máme taky velký rozptyl výdrže řetězů a taky sem tam někdo dá jen 1200km a přitom jezdíme stejné trasy, za stejných podmínek a stejně rychle. Nejčastější výdrže je pak kolem 2000km. Zásadní rozdíl je pak ve váze jezdců, ty co jim vydrží nejmíň jsou těžší. A pak možná jak kdo řadí, ale tam netuším jak řadí ostatní, to nesleduju. A pak je to dané asi i kadencí, téměř všichni jezdí při stejné rychlosti o 1–3 převody těžší než já.
A pak je to dané asi ještě stylem jízdy na fullu, jezdím velmi málo ve stoje, je to na 140/125 fullu efektivnější a vyjedu toho tak i mnohem více než ve stoje. Takže nějaké rvaní ve stoje na těžší převod u mě vůbec nehrozí.
Ja jezdim vetsinou SRAM 971 a najedu na nem max.1000km. Shimano ve stejne tride mi vydrzi trochu min.A to jezdim taky frakvencne, cistim, mazu a .....hov…
Super, mne vydrží na horáku 5000 a na cestnom cez 10000.Potom vymením aj pastorky, tie sú lacnejšie ako reťaz. Načo stále kupovať novú reťaz? Prevodníky vydržia strašne veľa.
zabudol som, ale pravidelne dosť často dôkladné vypranie v motopure a následne teplej vode, mazanie kvalitnou mázou.
Nevím, mně připadá 280 za Shimano HG 53 na kupkolo celkem solidní cena. Po vyzkoušení všech možnejch řetězů (vč. SRAM 971 ani ne 900 km, Connex taky tak) sem si řekl že tenhle spotřební materiál stačí v základní verzi. No a teď mám HG53 1800 km a je v půlce :-))). A jezdím pořád stejně, spíš frekvenčně. Tak co chceš …
Hmm tak prosteredni prevodnik suntour kolem 4000 a deore tak nejak kolem 2000 ted tam mam gebharta a uvidim, jinak retezy bych rek ze natahnu tak po 500–600 km (kupuju zasadne nejlevnejsi) na silnicce tak 1200–1500 km
To je dost malo, mne prumerne vydrzel sram PC 59 3500km, ted vozim C9 a tam odhaduju cca 6000 km, coz jsou zase dost nadprumerny cisla.
to je dost málo, já na biku xtr kazeta+převodníky řetěz cn7701 cca 1500–2000, na silničce ultegra převodníky, řetěz cn7701 zatím 5tis a ještě něco vydrží…
500km PC59
500– 800km … ale dovedu si predstavit i 300, staci par mokrych dni v hostynkach a je vymalovano.
Čau.Nevím kudy všichni jezdí,ale když se daří tak max.1000km a to jde dolů až má 133,0 mm.Peru a mažu poctivě bo nesnáším divné zvuky.
Ted jsem daval novej, ten dest v sobotu tomu dal pohulit. Nez jsem vyjel jsem ho cistil a mazal a zrovna zmeril: 132,6 po dojeti 133,0. takze cca 110km – 4desetiny z retezu.
HG-53 posledních 7 řetězů vydrželo mezi 1300–1500km
Zhruba tak.
IG51 700–1100km, ted nouzove IG30 350km Ale mam taky skoro 100kg a kliky 48–38–28
možná je to trochu neefektivní, ale řetěz už ani neměřím a po 1400 km letí pryč z kola. Mám dvě měrky – Wippermann – ta mi podezřele dlouho ukazovala, že řetěz je OK, pak se mi to prostě nezdálo, řetěz šel pryč a novej si už na kazetě nesedl. Pak mám měrku se zoubkama, ta se mi zdá zase moc přísná, se šuplérou na různých místech řetězu naměřím různé hodnoty, takže na to kašlu a točím řetězy: vize byla po 500 km, ve skutečnosti to vyšlo po 700–800 km, takže každej ze 4 řetězů otočím jen 2×. A musím říci, že mi konečně kazeta po výměně nestřílí a převodníky jsou taky OK. No s novou kazetou to chci začít točit fakt po těch 500 km, tak uvidím, jak to uhlídám :)
Když už jsme u toho, tak jakých hodnot bych se měl na řetězu doměřit šuplérou abych zjistil jestli je v pořádku nebo ne?
Asi 132,8, ja to vetsinou pretahnu na 132.9mm, retez vydrzi tak 1500–1700km a na kazetu dam 4–5retezu.
Teď jsem to byl změřit u sebe a 132,65 na 2900 km. Tak to mám ještě moooooře času, než to dám na 132,8(5) :-) Holt 60ti kilový jezdec, to se někde projevit musí…
Hmm tak ja vetsinou menim pri 133,0, ale uz se mi stalo ze nasilnicce sem menil pri 133,2 a uz to chvili strilelo nez si retez sednul:-)
U Campy se v návodu uvádí měnit při 132,6.
To je blbost. Max hodnota, než odepíšeš kazetu je 132,9mm. Měnit někde mezi132,8–132,9.
Měrka Wippermann opravdu ukazuju hoodně dlouho, že řetěz je OK. Ale řídím se jí…pravda, nenechám řetěz, aby byla měrka „dorovna“,ale tak 2 mm nad řetězem a točím 4 řetězi po 700 Km asi. Najedu na řetěz většinou až 1500km…je to ale na hranu…
proč to všechno řešíš tak složitě????
1200 km XT retez (HG-93)
Teď mám PC971, mám kolem 2000 km ± nějaká ta stovka a měrka je mezi prvím a druhým zoubkem. Počítám, že tak 1000 km na něm ještě dám. Kazeta PG980, kliky LX 05.
16780km, kampa Record :)
ale predpokladam ze si typ jazdca ako ja a nemerias to:D
Myslim, ze je dobre „tocit“ retaze a vytazit tak maximum zo vsetkych komponentov ktore opotrebovava. Moj pripad su 3 retaze Sram PC89, tocim ich nie podla kilometrov (ako spociatku), ale podla hodnoty nameranej posuvnym meradlom na VYCISTENEJ retazi. That's it.
Blade
IG51 cca 1 500 – 1 800 km
Na třetí zub měrky…
taky tak nejak. pak menim (ale to uz je trochu pozde, treba na nejmensim prevodniku to uz fest nabaluje, ale mam ty blativy XTcka
tisic az 1100km ..
Po cca 2000 km řetěz přehodim na zimáka, to samé s kazetou. Jde celkem o solidní reciklaci :-)
tak to je hodne relativni – bez naslapu sem to odrbal tak pri 6ti tisicich km a pak menil retez a kazetu, ted mam 400km s naslapama (celkem asi 2800km) a uz to obcas preskoci .. proste podle toho jak dupes do pedalu no :)
Na silnicce tocim 3 retezy (C9), kazdy tak po 800 km. Dohromady vydrzi tak 25–30 tisic km. Porad na jednu jednu kazetu.Po vymene za dasli 3 je puvodi kazeta stale v pohode (ultegra). Na horaku tocim jen dva retezy tak po 100–200 km. Da se na nich dohromady tak 5000. Kazeta je stale v pohode (XT)
řetěz patří můj do kategorie obyčejnějších a v rozmezí 700 – 1 000 km podle počasí asi :) a dávám mu na prdel ale udržuju v čistotě a zdravý :)
Je to skoro normální, nic si z toho nedělej. Mně vydržel HG73 tak 600–800km (za sucha), tak jsem přešel na C9 ta vydrží 1200–1400km. Těm číslům okolo 3kkm na jeden řetěz moc nevěřím..
vic km na retez se da dat i pri hodne velkym slapani, ale ted sem pochopil ze s naslapama clovek beka vic nez retez dava takze tam jde do haje opravdu fofrem
Já zase nechápu, jak někdo může zprasit řetěz za 600Km :-) Mně v průměru 2200Km vydrží.
To ani já ne. Je možný, že někdo to serve v blátě na závodech, ale jinak nevím. No a taky jsem létama praxe vypozoroval, že i přehnaná péče hvalvně s mazáním řetězu spíš škodí, protože se rychleji vybrušuje. Dneska už mažu tak, že si jednak vedu deník a mažu po cca 180 km, ale hlavně na ucho. Až začíná šustit / pro rejpaly neříkám vrzat ale ŠUSTIT :-) / tak ho teprve namažu ale jen nim. množstvím oleje a ještě ho potom pořádně utřu. Každá kapka maziva, která není v čepech a mezi brejlema jen vede k většímu obrusu řetězu. No a poslední věc. Kupuju IG51 / zlatý osmikolo / a nechávám tam to jejich mazivo / že je to konzervák může říct jen někdo lehce rozevlátej :-) / a na to jejich původní mazání najedu cca kolem 700 km, když se nedostanu do vody.Ten jejich sajrajt podle mýho totiž krásně zatěsní čepa před prachem a nedělá se tam brusná pasta. Jak to jednou vymeješ v pračce, tak už potom mažeš jen olejem a už to není ono. Proto se dřív řetězy taky namáčely do horkýho loje ve kterým byl ještě práškovej grafit. Řetěz se vyvařil a bylo to.
To ani já ne. Je možný, že někdo to serve v blátě na závodech, ale jinak nevím. No a taky jsem létama praxe vypozoroval, že i přehnaná péče hvalvně s mazáním řetězu spíš škodí, protože se rychleji vybrušuje. Dneska už mažu tak, že si jednak vedu deník a mažu po cca 180 km, ale hlavně na ucho. Až začíná šustit / pro rejpaly neříkám vrzat ale ŠUSTIT :-) / tak ho teprve namažu ale jen nim. množstvím oleje a ještě ho potom pořádně utřu. Každá kapka maziva, která není v čepech a mezi brejlema jen vede k většímu obrusu řetězu. No a poslední věc. Kupuju IG51 / zlatý osmikolo / a nechávám tam to jejich mazivo / že je to konzervák může říct jen někdo lehce rozevlátej :-) / a na to jejich původní mazání najedu cca kolem 700 km, když se nedostanu do vody.Ten jejich sajrajt podle mýho totiž krásně zatěsní čepa před prachem a nedělá se tam brusná pasta. Jak to jednou vymeješ v pračce, tak už potom mažeš jen olejem a už to není ono. Proto se dřív řetězy taky namáčely do horkýho loje ve kterým byl ještě práškovej grafit. Řetěz se vyvařil a bylo to.
To ani já ne. Je možný, že někdo to serve v blátě na závodech, ale jinak nevím. No a taky jsem létama praxe vypozoroval, že i přehnaná péče hvalvně s mazáním řetězu spíš škodí, protože se rychleji vybrušuje. Dneska už mažu tak, že si jednak vedu deník a mažu po cca 180 km, ale hlavně na ucho. Až začíná šustit / pro rejpaly neříkám vrzat ale ŠUSTIT :-) / tak ho teprve namažu ale jen nim. množstvím oleje a ještě ho potom pořádně utřu. Každá kapka maziva, která není v čepech a mezi brejlema jen vede k většímu obrusu řetězu. No a poslední věc. Kupuju IG51 / zlatý osmikolo / a nechávám tam to jejich mazivo / že je to konzervák může říct jen někdo lehce rozevlátej :-) / a na to jejich původní mazání najedu cca kolem 700 km, když se nedostanu do vody.Ten jejich sajrajt podle mýho totiž krásně zatěsní čepa před prachem a nedělá se tam brusná pasta. Jak to jednou vymeješ v pračce, tak už potom mažeš jen olejem a už to není ono. Proto se dřív řetězy taky namáčely do horkýho loje ve kterým byl ještě práškovej grafit. Řetěz se vyvařil a bylo to.
asi si zatial neprisiel na to ze sprasit hocico v akokolvek zdanlivo nerealnych podmienkach neni nijak tazke, chce to len trochu talentu. ja mam toho talentu napriklad dost, napriklad drziak na zrkadlo, tlsty, kovovy, o ktorom mi vsetci tvrdili ze je prakticky neznicitelny, som sprasil skor nez som ho vobec umiestnil na hajtru. takze v oblasti prasitelstva hmotneho a nehmotneho majetku neni nic nemozne.
To me mrzi, ze mne neveris:oP Ja furt nechapu, jak ty s tvou vahou muzes ty retezy tak likvidovat…
Ty dáváš 3kkm na jeden řetěz? A prozradíš mi jak? (Za pivo a nový sjezdík)
No, clovece porad i po tech 5 letech;)
Na C9 kolem 5500, ted dokonce mam hg 53 “na vymenu“ a ma kolem 4000, vzhledem k jeho cene…
Nicmene, kdyz vezmu retez, co mam na silnicce od Splinti (ted cca 137mm, kilometru nepocitane), rekl bych, ze menit retezy podle merky nebo suplery nema moc smysl, maximalne tak tocit nekolik retezu furt pryc a nakonec vymenit vsechno komplet. Leda pokud clovek vyzaduje 100% funkci treba na zavodech, ale na normalni jezdeni mi i ten extremne vytahlej retez na ziletce prijde v pohode…
Nabidka se prijima, obavam se ale, ze budes zklamanej…
Jakýkoliv SRAM (951, 971) něco přes litr a teď zkusmo Campa C9 se Sram spojkou po 900 km na 1. zoubku měrky :-) při stejném zacházení.
Me Campa C9 vydrzi podle podminek 4000–6000km.
Asi tak 1000–1300 km
Měnil jsem letos cca po 1900 Km. Toliko ode mě do statistických údajů. Jinak osazení v podstatě totožné.
HG 73 okolo 1200–1300 km víc ani náhodou HG 93 max 1500 km pc971 okolo 2000 km asi tak to vypadá u mě …
minulu celu retaz deore, najazdene 4500km www.bike-forum.cz/…ponenty.html?…
1500 – 2000, HG93 nebo XTR
ted zkoušim na závodáku C9 jinak levný shity na 8čku co používám (PC48, IG51) na fulla, zimáka a silnici vydrží tak 1000km
Mne to prijde, ze kazdy to meni nijak proto, protoze ma jine pozadavky, minule jsem jezdil jeden retez 4000km (HG72) a pak menil i s kazetu, td jsem ho menil po 1500 a nechal kazetu, takze odpoved na to neni jednoznacna
ne nijak, ale jinak, nejak se mi preskladaly pismenka :)
a taky čísla HG73
jo ty taky :)
nie je to normalne ale je to bohuzial bezne. u mna osobne v tejto srackovosti vynikaju retaze sram. kazety sram im celkom slusne konkuruju. uz nechcem sram ani vidiet. kym to bol sachs tak bol pomer cena/vykon lepsi ako shimano(co tiez nie je ziadna vyhra XT retaz tak do 1000km ale furt lepsie jak 350km sram). teraz skusam XT+C9 uvidime co to vydrzi. mam to len chvilu ale isty poznatok po cca 300km je ten ze najlepsie radi kombinacia XT+XT.
nejlíp řadí XTR/XTR
no dobre, bral som taky priemer funkcnost/cena. ale s vydrzou to az take slavne nie je, vzhladom na zameranie sady sa to asi ani neocakava.
poslední tvá slova byla o řazení, k tomu jsem se vyjadřoval…
zrovna o titanových pastorcích za mokra na XTR kazetě bych tohle netvrdil.
za normálních podmínek, změnou počasí se všechno chová jinak…
No opravdu to nechápu, jedná se o nové kolo Merida Matts 900-D, kliky LX, přehazovačka+ostatní XT. Řetěz HG-73. 1.kus vydržel 350 km, 2.ks opět HG-73 450km. Na bývalém Arturovi ( Deore ) 1500km v pohodě. Nyní je tam HG-93 tak se uvidí. Jinak nejezdím žádné bahno ani maratony.
nemuzes mit neco (trbea kazetu) vyzvejkanyho? Ze by ti to ty retezy nicilo… nebo proste jsi drahar a mas silu jako bejk :)
Podle me zivotnost retezu z nejakych 75% ovlivnuje zpusob mazani a az potom mozna vaha a sila jezdce. Pokud se retez maze cimkoliv co na retezu dokonale nezaschne tak se i za suchych podninek opotrebovava vic nez nez retez naprosto suchy a piskajici. Pokud budes mazat mazivi typu GT85, nebo treba Finish Line Teflon Plus, tak sice bude treba domazavat casteji, ale retez budes mit neustale cistej a prach z nej setres hadrem. Dulezite je ale mazat nekolik hodin pred vyjizdkou, aby to stacilo zaschnout. Nebudes pak potrebovat zadne pracky a podobne veci a hlavne retez vydrzi opravdu dyl.
Toto si vobec nemyslim. Ja mazem PP90 a retaze mi vydrzia ovela dlhsie ako tu mnohi uvadzaju. Menim ju ale podstatne neskor ako pri 132,8mm. Mam skoro sto kil.
Pokial viem, tak Rohloff propagoval taku automaticku olejnicku a tvrdil, ze retaz musi byt stale riadne namazana.
Jak často mažete řetěz? Já prakticky po každé vyjížďce. Po 80km v suchu mi přijde že to šustí. Mažu Motorexem Wet Lube, vyjímečně Dry Lube. Jednou jsem zkusil WD40 (zkusit se má všechno) a to mi přišlo naprosto nenamazaný. Jak jsem psal výše tak na HG53 ujedu pravidelně tak 1300–1500km.(vážím i s batohem 70kg)
jak casto? mam dojem ze porad, ale prakticky jakmile mam dojem ze susti. Takze v realu tak jednou za dva, tri dny nebo po umyti retezu. Meju kdyz je zasvinenej.
Cim mazu: co se najde :) Uz jsme meli doma i transformatorovy olej, ten ale ani nelepil ani moc nemazal a jeste byl najekj radioaktiv ci co :) wd40 jen v nouzi (v praci ho tu mame, takze ho mam jako tu posledni moznost, kdyz by bylo nejhur) Jinak mazeme sprejem od Wurtha. Je to primo na retezy a stroje. Nelepi se na nej bordel a dobre maze… Vic si jich nepametam. Jeste jsme meli z Krabcycles nejakej olejicek s nakreslenou motorkou, ale ten zase trikrat namazal a bylo prazdno :/
čistím a mažu před každou vyjížďkou, většinou WD a podobné…
Jak to asi dělaj ti co ujedou 200 a více km. To si ten olej vozí sebou?
Na silničce mám zatím jen 660km a mázla jsem řetěz prvně po pětistovce, zatím to vypadá, že interval mazání bude po 200 km a víc. Motorex Dry Lube. Na biku většinou jen jednou týdně… takže taky těch 150, 200 km, ale i za mokra. Během vyjížďky v dešti po stu a více kilometrech. Tekutej vosk, názvem si nejsem jistá, možná Alpine.
velmi casto a aj pranie retaze robim v intervale 500km a ked je spinava tak aj skor. mazem cross country olej
Motorex jsem dřív taky používal, vubec to nevydrží – nebavilo mě dojíždět maratony za sucha se skřípajícícm kolem. ted používám Yarroline racing wax a stokrát lepší. Výdrž tak 3× co motorex.
kolik to stoji a jaky je to baleni?
dela se i ve spreji, ale je pouzivam tohle baleni s kapatkem. jedno baleni mi vydrzi tak na 3–5kkm.
Zdarec,
HG73 (LX) mi na bajku vydržel 250Km. Sem na to čuměl, jak péro, když tam
měrka zahučela. Pro jistotu jsem to ještě změřil šuplerou ( jestli nemám
šhit měrku) . Měrka nekecala. teď sem nasadil Sram a vypadá to líp.
uvidím. Zatím má 200.
Jak znicil?
Bych rekl, ze to normalni neni. Mozna v extremnich podminkach.
Jezdim minimalne v bahne, jednou za cas retezy hodim do petky s benzinem, mazu jen zlehka normos olejem tak po 100–200km dle bordelu.
Hg 53/73 sundavam pri 132,7mm po 1500 az 1800km, pak je jeste dojedu. C9 najeto cca 4300km (z toho 2400 na silnicce a 1900 na biku) a ma 132,3mm.
FV
Jak často řetěz mažete? Za sucha a horka mazivo rychle zmizí tak to vychází někdy jen na 40–50 km,za dobrého počasí(vlhko atd.)taky 80km,pak už je trochu slyšet tak mažu. Teď je sjetý tak na 40–50% = 1800km.
Trošku to s tím souvisí – křížení řetězu. Co si řetěz vezme ještě „v klidu“ a co je už „prasečina“?
HG 73 cca 1600 km HG 93 cca 2000 km
tocim 4 retezy po cca 500–700 km kontroluju zhruba merkou a najedu na ne dohromady cca 6–8 kkm na jedne kazete, retezy i kazeta to nej (levnejsi:-) tj. HG53, PG950 – vychazi mi to cca 30 haliru na km. Mazu cim se namane – vetsinou WD40, nekdy olejem na brzdy, vyjetym rotackovym olejem, sem tam olej do difuzky, i fritovaci maze, cistim dukladneji jen pri prehazovani retezu. Pece o retez a kvalitni maziva jeho zivotnost prodlouzi mozna o 10% a to mi za ten oser a penize fakt nestoji:-)
Sorry, ale když to počítám – s HG53 za 300 i s poštovným a najetejma cca. 1500 km mi vychází 1km taky na 30 haléřů (i když teda takhle sem to nikdy nepřepočítával!) a řetěz sundám až je sjetej … připadá mně teda daleko jednodušší ho sem tam hadříkem otřít – což je otázka 1 minuty – než každejch 500 km měnit řetěz to bych měnil každej měsíc.
BTW – ta WD40 není mazadlo, ale spíš čistidlo .. Ale to už tady taky někde bylo …
jenze do tech 30 h mam zapocitanou i kazetu, kdyz jsem to delal takhle jako ty tak jsem ale mel problem otocit na kazete aspon 3 retezy. Ze je WD40 spis rozpoustedlo je asi podle me jedna z nejvetsich kravin co se tu na BF a mezi cyklistama obecne traduje – je to mineralni velmi neagresivni olej s pomerne malou viskozitou a velmi dobrou schopnosti odpuzovat vodu – od toho je to WD – water displacemnet a vyvinuli to soudruzi v NASA na ochranu dilu raketoplanu pred vlhkosti. O tom jak kvaline maze se da debatovat, nicmene tvrdim ze na druhu mazani zivotnost retezu zalezi fakt minimalne.
WD je asi take mazadlo ako Konkor. Tiez je to olej urceny na konzervaciu, ktory maze velmi zle.
Na retaz potrebujes nieco co maze a vydrzi na mazanych plochach aj vysoke tlaky ako napr. prevodovy olej. Ako je mozne, ze moja retaz, najlacnejsi kram za 99,–SK ma momentalne nabehanych 7300 km a dlzku 132.8 mm? Mazem olejom PP90 asi po 300–500 km.
no s tim nejlacinejsim retezem bych rekl ze to bude jako se starejma na favorita – poctiva ocel nehledici na vahu a vydrzi to vecne, s tim ze WD nemaze optimalne mas urcite pravdu ale porad si myslim ze zivtnost retezu to tak moc neovlivni,. Je ale taky mozny ze jak to obcas namazu tim rotackovym olejem ci jinou podobnou sragorou tak to je jediny mazani a zbytek je pro dobry pocit:-)
ta retaz je KMC Z51 a bezi na sedemkolecku HG50. Je to na trekovom bicykli, ktorym jazdim denne do prace a ktory parkuje cely cas vonku, v zime aj v lete. Mazat ju musim aj aby nezhrdzavela.
Naopak, Rohloff tvrdi, ze mazanie je pre zivotnost retaze to najdolezitejsie a maze ju aj za jazdy.
Otazne je, ci pan Rohloff uz niekedy nejaku retaz videl? :-)
Tu je link
Este nieco
Rohloff nedoporucuje retaz cistit www.rohloff.de/…g/index.html
O mazacom prostriedku na retaz tvrdi Rohloff to co ja, akurat to chce mat aj biodegradable, co je mne egal
Firstly, the lubricant must be able to creep into the link and between the moving parts. Secondly, the lubricant must be able to withstand the high pressures in the link. A lubricant without this extremely important property will be displaced by the pressure with the effect that metal rubs on metal as if there were no lubricant at all.
dovolil bych si stebou nesuhlasit. mazanie akejkolvek retaze ovplyvnuje jej zivotnost pomerne vyrazne. a s tym wd 40 tiez nemas uplnu pravdu. podla samotneho vyrobcu je to odstranovac korozie, kontaktny sprej, ochrana pred koroziou,cistidlo a mazadlo. mas pravdu v tom ze je to mineralny olej s minimalnou viskozitou ale tu hlavnu zaujimavu zlozku tvori prisada na baze petroleja ktorej zlozenie nie je zname.uz len fakt ze je na baze petroleja ju zrovna na mazanie relativne tazko namahanych klbovych spojov zrovna nepredurcuje co ovsem nevylucuje taketo pouzite ovsem jak je zname zivotnost a kvalita velka nebude.
Na novým kole s LX převodníkama a kazetou jsem jezdil následující řetězy a v tomto pořadí: HG73– 2200Km/132,9mm; HG53– 2200Km/132,9mm; PC951– 1450Km/133,1mm; HG93– 4400Km/133,3mm. Krátkou výdrž PC951 dávám za vinu sjeté kazetě, HG93 byl největší držák, nasadil sem ho na sjetou kazetu a převodníky a při 132,9mm měl něco přes 2200km. Na podzim jsem koupil XT kazetu a 4 kusy PC951, točím je po té, co se vytahají o cca 0,2mm(původně sem chtěl točit po 500km, ale vytahovaly se mnohem rychleji, než bych předpokládal). Byly nasazeny na totálně sjetý převodníky, velkou pilu jsem musel už 2× přebrušovat, vzhledem k tomu taky každý z řetězů dosáhl mety 133mm po nějakých 900km. Tím si ale sedly na převodníky a od té doby se každý z nich vytáhl jen o 0,15mm za celých dalších 1000km. Vidím to tak, že každej z řetězů ještě minimálně 1500Km dá. Pak to celý vyhodím, koupím nový kliky, XT kazetu a v merku mám 4 kousky HG93 se spojkama. Tenhle systém točení více řetězů považuju za ideální, odpadá nějaký měření, starost o to jestli je už čas vyměnit, nebo ne, prostě se jezdí, dokud se řetězy nerozervou do mrtě, nebo dokud neskáčou na převodnících/kazetě. Troufám si tvrdit, že ty HG93ky na nových převodnících a kazetě dohromady klidně 25000Km najedou. Za 3 roky dám vědět ;-) Jinak ke stylu ježdění: jezdím za každýho počasí, v zimě, v létě, bahno mi problémy nedělá, preferuju frekvenční šlapání, ale umím to i pořádně rvát v kopcích. Mažu WD-40 až když řetěz šustí, čistím ho suchou hadrou..
Sem z toho jelen, v bikeshopu mi říkali, že to může být i příčina nových LX klik, což se mi moc nezdá. Jinak vážím 70kg, snad sem možná trochu zanedbal mazání / trochu / ? Doteď jsem vše mazal jen WD40 a vše v pohodě, nebo spíš bylo. Jestli mě zklame i HG-93, tak kupuji řetěz na psa !!!!!!!
moc vasciu vydrz ako 1000 km necakaj.
radsej si kup poriadnu retaz na vrata, naka smiesna retaz na psa ti moc nevydrzi :D :D
Mne vydrží campa C9 na horáku asi 4000 km, potom ju preventívne vymením, aj keď by ešte zniesla aspoň 1500 km.
hg73– tocim 3ks po 250km. predpokladana zivotnost kazdeho 5000+ a na to padne jedna pg990 a levny kliky :) vydrz otestovana na hg73 – 4500km bez vymeny na levny sram kazete – pripraveno pro recyklaci na zimaka. predpokladana zivotnost: do zkorodovani/pretrzeni 10k++
Vozím XTR CN-7701 měním cca po 1400–1800Km jak kdy.
kolik vám jinak vydrží převodníky a kazety?
Teď jsem měnil Deore kazetu po 8500 km , ale chtělo to už asi trochu dřív. Jsem začátečník, takže to byla moje první dojetá do konce :)
Tak jak to tu pročítám jak tu všici mění řetězi ostošest tak si říkám proč vlastně?Na prvním kole co sem měl najeto cca 4500km bez výměny řetězu a kazety a to bylo na Olpranovi na kterým určitě díly nedosahovali takové kvality co mám ted na kole a slouží to do ted bez jakýho koliv střílení.Na druhým kole v baráku sem naměřil na řetězu 134mm takže by měl být po smrti a když se tam dá nový tak se prej dá očekávat střílení.I když ani na jednom zkol není kazeta nijak zhuntovaná.Tak proč vůbec ty řetězi měnit?Snad jen z obavy že by někde na cestě prdnul,ale jak říkám na Olpranovi najeto 4500km a jezdí dál.Není opravdu lepší počkat třeba na těch 5000km a pak vyměnit jak kazetu tak řetěz?
vzhledem k tomu ze tim muzes odpravit i prevodniky tak neni. Nezapomen ze na levnym olpranovi mas nejspis prevodniky ocel – ty vydrzi fakt hodne ale duralovy placky muzou jit do kopru fakt rychle
kup este dve retaze, striedaj ich, ked pridu tak na 133, tak pokracuj, potom sa uz natahuju pomalsie. Nez odpravis aj kazetu s prevodnikmi nabehas takto aspon 20 tisic.
Bude to trochu horsie saltovat.
pochybuju, že by mi jeden řetěz jetý 5000 km vydržely převodníky – takové XT se vymačkaly docela brzo a už vůbec nechápu cenu, za kterou se prodávají náhradní XT pily… Nedávno jsem měřila řetěz po 1050 km a měrka spolehlivě ukázala přes 133 mm, takže míru protažení řetězu po 5× větší dávce km si moc dobře nedovedu představit. Zase se mi nezdá, že jezdím tak silově, předjíždí mě moře lidí – hlavně do kopce – a každej v pohodě šlape o 2–3 pastorky těžší převod než já… Tak nevím – a blatu se vyhýbám – ono s Ralphama je to docela o hubu :( Zatím se mi nejvíc osvědčil systém střídání řetězů. Koupit 4 levnější řetězy a ty točit po x km na jedné kazetě. 4 řetězy Connex 804 a kazeta PG-850 vydržela 5934 km (!) – nový řetěz se už nechytl a převodníky Specialites Chinook jsou v pohodě – kam se hrabe XT – viz obr. Chinook po 5934 km :) Takže na jeden řetěz vychází 1483.5 km a vzhledem k záměru prodloužit životnost kazety budu teď na jeden řetěz najíždět max 1200 km… jo a taky s novým řetězem i kazetou to prostě líp chodí :)
Si to každý musí spočítat, co mu vyjde levněji a případně pokud je levnější jezdit řetěz až do úplně smrti a pak vyměnit hned i kazetu a někdy i prostřední převodník (ten ale pokud je hliníkové bláto od Shimana stejně nevydrží ani při včasné výměně řetězu), tak jestli mu ušetřené peníze stojí za problémy urvaných řetězů na vyjížďce.
Já to mám zcela jasné. U mě je o mnoho levnější měnit řetězy včas, protože mi vydrží poměrně dlouho i tak a jsou výrazně levnější než kazeta. Na HG73/HG93 pravidelně najíždím 3500km. A určitě mi nestojí za to jezdit ho místo toho 10tis. km a pak vyměnit i kazetu.
Mně vydrží HG53/HG73 cca 3.000km, takže asi to samé co tobě. Jezdím teda hlavně asfalt a zpevněné cesty…
Jinak na svém starém oceláku (kvalitativně asi na úrovni olpranu) jsem ještě řetěz (7sp) neměnil… nájezd můžu jen odhadovat, ale cca 12tkm to bude. U tak levného kola se nevyplatí měnit řetěz, ale rovnou celé kolo. :D
A sakra… teď jsem si všiml, že reaguji na příspěvek z roku 2007! :D
Na horaku dost malo – do 1000 km Na cestaku niekolko tisic. 4000–6000
Ještě bych měl takový dotaz.Budu kopovat řetěz a chci zkusit místo Shimana nějaký Sram.Uvažoval sem o PC 971.Chtěl sem se jen zeptat jestli je u Sramu jasně daný že se to musí spojovat těma rychlospojkama který sou prý součást balení nebo se to dá i nýtovat jak Shimano?Mám totiž z té rychlospojky trochu obavy.
Dá se nýtovat a ty obavy jsou zbytečný. Rychlospojky používám bez problémů. Zkus je a oblíbíš si je. Občas je třeba řetěz sundat a s těma spojkama je to hned.
Já si to až tak nemyslim, že obavy z rychlospojky jsou zbytečný. V historii když se to řešilo se snad nenašel jediný člověk, kterému by se rychlospojka někdy sama nerozpojila. Já bych ji třeba na řetěz nechtěl, ale je to výborná věc jako pojista sebou pro možnost problémů a nýtování v terénu.
tak mne se teda nerozpojila
používám PC971 a jeho předchůdce řadu let a nikdy nebyl problém se spojkou. Ba právě naopak, jednoduše jde řetěz sundat a vyprat.
Jezdím C9 mam na ni 1200 km a je na druhe drazce na merce, a na silnicce 4200 km a snad neni jeste ani na te druhe drazce. Uz bych nemenil, za 650 kc je to nejlepsi co jsem kdy mel!
LX — 1500km /teren/
já vytahal HG-53 za 400 km, teď jezdím HG-93 tak uvidíme
je to úplně fuk, je to dané daným typem a výrobcem, já zažil SH co po 120 km šel do kopru, takže i od kusu, pak jsem koupil ten samý a zatím v poho, cca 800 km, a to všechno hlídám jako můj přítel Monk
SH HG-53 cca 1200km na XT / jizda po silnici
koupil jsem 10ks HG-53 a jezdím je na XTčku. Točím je po cca 700km. Vychází mi to cca tak, že všech 10 řetězů mám na sezónu. Teď mám na každým řetězu 1400Km a chystám se na hromadnou koupel (asi v benzínu?) a namazání… Vím, že ideální je měnit dle vytahání řetězu, ale předpokládám že budou všechny vytahaný stejně…:) zatím nic nestřílí, jsem zvedav kolik na tom namotám, než se mi to rozpadne…
Absolutně nechápu, co mi letos vydržel řetěz.
Koupil jsem z jara HG-73 a hlavně novou měrku. Dříve jsem podle měrky měnil HG-53 kolem 1000km. Nepsal jsem si přesně kolik jsem na něm najel, ale měnil jsem ho začátkem června a letos jsem najel 4400 km. Tipuju, že těch 2400 dal a ještě měrka nepropadá. Šuplerou jsem kolem 132,7–8. Mám 80 kg
Mne na HG-73 mierka neprepadávala ani po 7200 km, ale nakoľko bolo pred sezónou, tak som dal novú.
Lenže jazdím hlavne asfalt (cca 75%).
7000
teď mám HG 93 na fullovi a je tam 1200 najeto a to prasím teď v bahně a dalších sr…ch, ještě něco vydrží, říkala měrka…, jinak jsem měnil tak pd 800–1000 km,takže spokojenost, hlavně finanční…
tak to ozivime:)
drive u mne nebyl problem i 3tis.km…
Loni u mne nebyl problem jen 500km:((
Letos jsem na cca 1000–1300km na retezu…
XTR (HG93) jsem zrusil po cca 800km, jinak HG73 drzi tak kolem 1200–1500km.
ja vozim bud HG93 coz je XT anebo nejakyho SRAMa…
CN-HG93 je XT. XTR je CN7701
Ukrutně Ti zesílily nožky a loni jsi s tim navíc asi nervózně škubal. Varianta, že výrobce v rámci úsporných opatření na kvalitu pěkně se.e asi nebude správná… :o))
Já na XTR 9 (Dura Ace) 2000–2500 (točím dva po 800), na C9 více.
tak o tom dost silne pochybuju, spis se asi dost projevily zhorsene klimatic.podminky, ve kterych jsem loni docela jezdil…
jaký řetěz?
2500km na HG-53 na Deore
Používám HG53 a dvě kazety – starší a novejší. Začnu na novější kazetě a po 500 km ji vyměním za tu starší. Na té ujedu také 500 km. Poté nasadím nový řetěz a jedu zase od začátku. Takže na jeden řetěz – 1 000 km.
Odhaduji, že by mi řetěz vydržel asi do 1 500 km. Ale také bych dříve kupoval kazetu. Takhle mi kazeta vydrží déle. A žádné zajíždění se nikdy nekoná, vše sedí jak má hned od začátku.
Ted na speslu mam najeto asi 3k km a zetim vse OK. Na predchozim kellysu jsem mel najeto s retezem asi 6k, obcas to v zaberu preskakovalo, ale clovek si zvykne. Pak jsem s tim byl v servisu a chlapek se nestacil divit.. :)
Po nakupu noveho kola (camber), jsem si rikal, ze se o to budu vic starat, tak jsem si koupil tu merku, ale nechapu jak se pouziva. Nehodite tu nekdo odkaz na youtube pls? :)
„tak jsem si koupil tu merku, ale nechapu jak se pouziva“ :D Sorry, neber si to osobne, ale pobavilo ma to.
Co se divíš. Mám kamaráda, který si koupil měrku aniž by tušil co to je, na čistění kazety…
mám doma f1 rok 1984 a je tam puvodni řetaz jezdi se na tom každý den a řetaz pořad drží
2 příspěvek od tebe, který mě velice pobavil. Víš vůbec, jak se řetěz měří?
Když jezdím převážně tady v HK na velkou placku, tak minimálně 1500km vydrží.
nebudu to vše číst takže možná to tu už padlo .. myslim že nezaleží jak silově, ale jaká kombinace .. při stejný síle od noh je síla v řetězu dost závislá na kterým je tácu, takže bych řek že nejvíc by teoreticky vydržel velký tác-velký past. :)
jinak měním po cca 3000 horák a po 1000–2500 silničku – kde mám už haldu řetězů (>10) a postupně je dotahuju na 3000
dělám si menší statistiku i na díly .. ale zatím ne moc dlouho
Posledni retez (HG 53) mi na fullu vydrzel 3300 km. Za nedlouho budu menit HG73ku za Srama a vydrz bude v podstate stejna. Jinak na retez vyslovene seru. Nemeju ho, jen ho mazu tim co je po ruce (Konkor + nakej silikon ve sprayi). Max. ho otru hadrem. Jinak radim tak abych ho zbytecne nekrizil a co se tyce stylu jezdeni, tak jezdim vesmes frekvencne, ale i silove;-)
Ale asi nepoužíváš měrku co? :)
Jj pouzivam…
Mně vydržel origo Kellys řetěz asi 2000 km, ale to byl už smetenej, nějak sem to podcenil:/
na tom závodnějším to točím kolem 700km, pak to strkám na zimáka kde to ještě 1000–1500 najede. Někdo to tam střílí, na najíždění mi to stačí :D
pak to otočím třeba ještě jednou .-)
ty vysoka cisla maji uzivatele asi za cely rok ne?:)ja na jeden retez dam ± 800km:)
Jsem asi dobrej, ted mam najeto 5tis na 2. retezu a jeste merka nepropadava, prvni hg64 mi vydrzel skoro 2600km a po nasazeni noveho vse cajk, merka u nej byla na 3zubu.
su lepší mě vydrží i 15000km sram pc971
řetěz 1000 a kazeta 4000 víc ani náhodou, je ale pravda že se o to moc nestarám, jen jezdím a mněním :-)
Za 2,5 roku mám 15,5Mm a dojíždím 14. řetez (HG-93), takže to vychází na cca 1100km. Měním při 132,85, někdy to prošvihnu a je to 132,9. Kazety mám 2 – jednu na letních kolech, ta má 9 tisíc a na spodních pastorcích si už musí novej řetez celkem dlouho sedat. Druhá kazeta má 6 tisíc a až obuju zimní kola, uvidím, co bude dělat (od jara si to nepamatuju). Každopádně na jaro už mám nachystanou novou. A co se týče převodníků, měnil jsem zatím jenom nejmenší (po 8Mm). Na jaře ale nahodím malej a prostřední. Kazeta aji kliky XT, řadím jak mě napadne (90% najedu na střední převodník), řetez jenom mažu, nečistím.
800–1000 (SRAM 951, 971)
Zatim skoro 3tisíce a ještě pár let poslouží
2500km, Sram PC-971
no to by mě zajímalo jaký terén (jestli vůbec) jezdíte? Já nedám víc jak 1000 řetěz a kazeta 4000. Mi to připadá že jezdí všichni jen na nákupy a po silnici do práce?
Bud v klidu. Já to mám také tak. Jezdím frekvenčně, řadím po odlehčení, peru, mažu a …každých 1000–1200km jdu pro další řetěz. Už jsem vyzkoušel všechny značky, včetně vychvalované C10. Rozdíl, kromě ceny, minimální. (190cm/95kg a to je asi ten problém)
78/178 a taky jsem odzkoušel mraky řetězů a ± o 100 km horší / lepší. Jezdím poctivej terén a za každýho počasí.
HG-73 nějakých 17OOkm.nikdy nemytý,pouze mazaný.
10 sp. řetězy SRAM měním po 1700 km. žádnou údržbu nemají, jen to občas namažu.
EDIT: špatně zařazeno, sorry
jedině C9 4500–5500km
HG74 – 5000km, ale měnil jsem už pozdě, novej prvních 500km střílel :) Koupím ještě jeden, zajedu a pak je budu střídat až do mrtva.
C10 1500km a jsme rád…bláto,písek…
špatně zařazeno
KMC X10: po 1400 km má 132,7 mm, takže žádná sláva.
…pro ty kteří neumí jezdit a diví se jak mohou natočit na MTB 3×9 řetězu tak málo,nejste sami:
první origo s kolem,praha a blízké okolí-většinou asfalt:
kazeta-shi 50/řetěz shi 53–5000km ,mazáno olejem,utíráno hadrem..pak to přestalo přehazovat-bez měrky-oba do šrotu
přestěhoval jsem se na venkov-kopce,bahna,voda(hodně brodů),prach-skoro žádný asfalt-měření šuplérou 132,8,maziva
kazeta-shi slx/shi 73–350km
/shi 53–250km
/shi 73–350km
/shi 73–550km-(nový 123,4/5)-změna způsobu šlapání(méně silové a opatrnější řazení),pračka řetězu
/sram 971–550km (nový 132,2/3)
/sram 971-? (nový 132,4/5)
nový v záloze/shi 73 (nový 132,2/3)
Jezdim temer vylucne mimo silnici.
Porad bahno, raselina, obcas pisecek.
KMC 10tka retez – 580km – merka 133.0 mm…
Byt tam letni presuny po asfaltu, tak to muze byt treba 1000km.
cca horáku 1700–2000km, většinou HG53, nebo HG73
na silničce 3500–4000km
Ted presne 2000km,zavody nejezdim,ale ani to neflakam.Pravda,zadne baheni lazne;)
mně vydrží HG53 v beskydech tak 1500km občas ho promažu a vyčistim.