Rěším koupi ojetýho auta. Líbí se mi Citroen Xsara Picasso 1,6 nebo 1,8 benzin a Ford Mondeo combi 1,8 od r.v.2001 vejš. Teď mám Mondeo combi 1,8 r.v.1997. Co by jste doporučily? Dík za názory.
Rěším koupi ojetýho auta. Líbí se mi Citroen Xsara Picasso 1,6 nebo 1,8 benzin a Ford Mondeo combi 1,8 od r.v.2001 vejš. Teď mám Mondeo combi 1,8 r.v.1997. Co by jste doporučily? Dík za názory.
Dávám hlas pro picasso,protože s tohohle výběru je lepší a je to povedené auto,což o fordu říci nelze.
Vzhledově se mi líbí víc Picasso, ale třeba Mondeo má 8 airbagů a Picasso 4. Jelikož mám dvě malý děti, tak koukám i na bezpečnostní výbavu auta.
Hodnotil jsem jen spolehlivost,provozní náklady a využitelnost vnitřního prostoru,bezpečnost ne.
znamej si koupil picasso a po roce a pul ho dal prave kvuli spolehlivosti pryc. mel HDI a porad se neco sralo, koupil oktavku 4×4 TDI a chrochta si blahem.
no ty jsi mi ale znalec:-)......
Větší počet airbagů neznamená ihned větší bezpečnost.. Pokud hledíš na bezpečnost, tak si kup Saab 9–5 kombi a máš nejbezpečnější auto na světě..
Dal jsi nám na srovnání jablko a hrušku. Mondeo je klasické kombi střední třídy, Xsara Picasso je MPV, čili dvě rozdílná auta.. Záleží na tom, co chceš..
Na Mondeu II není povedeny akorat TDDi a o tom Roman stejne neuvazuje. Jinak je to dobry auto..
ja mam prave to Mondeo s motorom TDDI. V case ked som ho kupoval sa zhodovali nemecke aj nase recenzie, ze TDDI je spolahlivejsie ako TDCI.
Kukni napr. toto auto2.lidovky.cz/clanek_lidovky.php?id_clanek=881 www.autorevue.cz/default.aspx?… .
davam hlas Mondeu-za podvozok a myslim, ze aj spracovanie je lepsie ako vo francuzskych autach o Picasse dost casto pocuvam, ze je poruchove
Vzhledem k tomu, že nemám rád francouzká auta (podvozky; když má třeba hezký exteriér, tak mě zase "dostanou interiérem, kde jsou sedačky s otřesným vedením, na přístrojovce všechno dokulata, atd.), hlasuji pro Ford…:-)
Ja som mal vo vybere Mondeo Kombi a Citroen C5 Break (Kombi). To su prakticky uplne rovnake auta. Aj stali uplne rovnako. Nakoniec som vzal Mondeo, francuzom moc neverim. Nie som si isty, ci Xsara je rovnaka kategoria a mne osobne je normalny kombik sympatickejsi.
To Mondeo mam rok a pol, presiel som na nom 30 tisic km (teraz ma 130 tisic) a zatial bez poruch.
Najlepsia varianta z tohto vyberu je imho Passat Kombi, akurat zan chcu tak o 30 az 50% viac.
Kdesi som tu uz opisoval detaily podla ktorych som vyberal auto.
este by som dodal, ze ak Ti to terajsie auto jazdi tak, ze si spokojny, tak by som ho za inu ojazdeninu nemenil. Nemyslim si, ze napr. nove Mondeo by malo nejaku pridanu hodnotu.
Tak já měl stejné dva favority, ale rozhodl jsem se k naprosté spokojenosti se obráceně :-) (a to jsem předtím měl starší generaci mondea)
Ja som mal proti C5 break dva argumenty:
Inac take veci ako vzhlad, interier, exterier su mi lahostajne. Jazdne vlastnosti, spotrebu apod. maju vsetky auta v tejto triede priblizne rovnake. Ako som napisal, najradsej by som mal Passat Kombi ale tieto nahrazky (Mondeo, C5, Peugeot 407, Vectra) su o dost lacnejsie, tak som to riskol.
Jízdní vlastnosti mají všechna auta v této třídě stejné – tos napsal pěknou hovadinu. Např. Mondeo je daleko sportovnější než C5 se vzduchovým podvozkem…
vzduchovým? to snad ne :-)
No dobře, tak Hydractive III.
ja myslim „pre moju potrebu su rovnake“. Nerozbieham sa s dymiacimi brzdami, malokedy brzdim tak, ze sa spusti ABS a zakruty prechadzam tak, aby som z nej nevyletel ak by v nej bolo mokro alebo rozsypany piesok.
Takze jazdim tak snad na 20 percent schopnosti podvozka ak to je u Citroena na 30%, tak to ani nezbadam :-)
Skutocne som jazdil s dost autami strednej triedy a pripadaju mi velmi rovnake.
Aha a jezdis po kvalitnycch cestach? Potom Passata ano.
Tak passata urcite ne, ale C5 s hydraulickym podvozkem je uplne vyborny auto, nevim jak poruchovosti ale komfortem vede..
já prostě vůbec netušim, co lidi viději na tak uboze konvenčním a průměrném až podprůměrném autě, jako je Passat. Je to takové lidové vozítko za nelidovou cenu. Tvrdé, skáče jak kus prkna, je líné, odporné plasty, málo prostoru, bezpečí na 389. místě, výbava dejme tomu, ale naprostá většina z něho „chčije blahem“.. Proč proboha, za tu cenu se dají koupit lepší auta.. Není to zas takový „držák“, jak se všeobecně vzato má, není.. Není na něm nic vyjímečného, má to tu skoro každý, motory TDi nepřeslechnete a taky jsou docela cítit v interiéru, docela se to chvěje, obzvlášť pak na neutrál.. Čili kultivovanost nulová..
Ne, prostě někdo si koupí Passata a má se za to, že má „největší dělo“. Ať si ho má, ale ať se proboha chová na silnicích pokorněji, přeci jen to „největší dělo“ ani zdaleka nemá..
Istý čas som jazdil jeden Passat a ten tvoj popis mi na neho nesedí. Teda až na tú bezpečnosť, to neviem posúdiť, nehavaroval som.
Ale súhlasím s tým preceňovaním. Keď idem Passatom, takmer všetci uhýbaju z cesty a keď idem poctivo 90, tak idú všetci poctivo 90 a nikto ma nepredbieha (teda občas nejaká biela felda). Keď idem s našou Mazdou Premacy, tak ma všetci ignorujú a predbiehajú ma aj keď idem 150.
Pokud někdo má na výběr a má možnosti tak svým autem něco chce vyjádřit. někdo hlasitě někde nevědomky a někdo mezi řádky. Auto již dávno není jen přemísťovadlo ale je to otázka prestiže a je to to první čím se můžeš ukázat. Autem zajedeš kamkoliv , ale svůj byt tam nezveš každého. A tak jistá auta jsou synonymem jisté skupiny…
jojo, to vím, jen nechápu tu šílenou masovost.. a „nadřazenost“..
To víš byly doby kdy se na passata čekalo 1,5 roku. V tý době nejen tady Saab krachoval a nikdo ho nechtěl :-)
páč nikdo neni pilot, zřejmě.. To sem si moh myslet.. Ale radši toho nechme, nebo se dostanu do Saabistickýho tranzu a pak se neznám, nojo, jsem naprosto zaujatý, když ale když se někdo projede devítikilem Aero, tak už prostě žádný masový značky nikdy nejsou dost dobrý… Prostě nikdy :-))
„Auto již dávno není jen přemísťovadlo ale je to otázka prestiže a je to to první čím se můžeš ukázat.“-hm názor puberťáka. Někteří z toho vyrostou a někteří na této úrovni zůstanou navždy-těch je mi opravdu líto.
Jednou poznáš co je vlastně v životě důležité a pak ti bude i jedno jestli máš třeba Porsche nebo jen Oktávku a nebo něco z bazaru.
Mimo to, to když si jako obyčejný zaměstnanec za pár šupů koupím 7 BMW z bazaru, tak vlastně budu mít větší prestiž než nějaký pan podnikatel, co si koupí nového Passata :)
co na nem vidi? ja to i dokazu chapat..hodne lidi povazuje za vrchol cseho Superba a pak si nedejboze sednou do passata.. to uz jsou v sedmym nebi a je vymalovano! tim to ale pro ne skoncilo a nikdy nezjistej,jak vypadaj skutecny auta:-) ford forever:-))
Hodně záleží na stavu aut, ale od jetého Citroenu bych se držel co nejdál. Navíc Mondeo v Combi je dle mého názoru praktičtější auto než Picaso.
pikaco ma tchan a je to pohodove bezporuchove auto, letos jsme s nim jeli na dovcu cca 2,5t km z toho jsem polovinu ztravil za volantem, ridi se pomerne dobre, vnitri prostor ridice ok, co mi ale vadilo byl odraz palubky v prednim skle v kritickych situacich me to dost sra*lo, dalsi zadrhel jsem nasel dost nepresnem razeni, kazdou rychlost jsem musel doslova hledat – sajtr paka je dost navolno, oproti fabce mi chybi presny a citlivy chod, za jasneho-slunecneho pocasi se velmi spatne cte pristrojovka.
Fordku bych rozhodne nebral, ma ho kolega v praci a rocne vyda na servis radove 30 klacku. Nehleden na to ze kulate masky techto jsou uz fakt out. Radeji bych se poohlidl po jinem aute. Forda rozhodne ne.
byt tebou tak si nasetrim navic 50–60t a sel bych do nove/bazarove c4, po nakupce c3 je c4 asi nejlepsi nakup vzhledem k pomeru cena/vykon.
sory za chyby
Na C4 nejsou finance a vnitřní prostor bude asi menší. Auto mi doveze známej z Německa se serviskou po všech kontrolách a nebouraný. Jen si některý z těch dvou vybrat.
Nevim co kolega grfic mysli tou out kulatou maskou u mondea 2001, protoze vic kulaty nez picasso uz je snad jen balon… Ja kazdopadne jsem pro Ford, vybava a jizdni vlastnosti oproti picassu nesrovnalelne…
S tímto nezbývá než souhlasit.
Mondeo. Picasso je hnusny a delali ho zabozrouti :-)
mel sem sluzebaka mondeo 2,5 V6 24V 1999, prodano pri 300 tis, no problem mam sluzebaka mondeo 1994 1,8 16V, najeto 260 tis a drzi strejc mel mondeo 1993 2,0 16V a v pohode, prodano pri 235 tis sef ma mondeo 2003 2,0 TDCI a super, moc spokojenej
takze jednoznacne mondeo, ma moji duveru narozdil od vseho co pochazi z francie (a neda se pit. :-) )
Z mého pohledu jednoznačně Mondeo
ač jsem lehce frankofilní, tak říkám od francouzských aut ruce pryč… navíc jetých. nový celkem drží, ale jak to má něco najeto, tak se to začne pěkně sr*t…
Doma jsme všichni léta citroenáři. Teď jsou to Picasso, Berlingo a AX. Se žádným nebyl a není jedinej problém. Nicméně musím u Picassa konstatovat, že málo topí. HDi je tak úsporný, že všechnu energii zužitkuje a moc nezbyde na zmrzlé pasažéry. V zimě je v něm zkrátka zima :-( Na převoz kol je ale rozhodně šikovnější Berlingo. Moje bábrde má fordku, ale když ji (forda) vidím v porovnání i s tím starým AX ..... ani za nic! Taky nechápu, proč všichni hážou do pytle frantíky a frantícký značky aut. Snad trochu horší zkušenosti byly s renaultem, ale jinak nic. Ona poruchovost je daná taky tím, jak se kdo o auto stará. Bohužel dneska je auto považováno jako spotřebko a podle toho se k němu většina stará, což u služebních aut platí dvojnásob.
obecne francouzsky (a italsky) auta nejsou moc o kvalite a spolehlivosti, pokud to porovnas s nemeckem / japonskem a amerikou. kvalita zpracovani, elektronika apod. to jsou jejich nejvetsi slabiny. tyhle kluci maj svetovy vino a kuchyni, ale auta jsou na tom uz trochu hure…
Americký auta bych moc s japonskejma a německejma nesrovnával. Ani v kvalitě provedení, ani v kvalitě jízdy…
…a ani ve vzhledu – ten je horsi nez korejci pred 10 rokama…
jo?
ještě bych ale zohlednil kupní sílu dané země – což si myslím že pro čecha je dost podstatný problém …
No, tohle je zrovna dost hrůza.
jj fakt hnus
Škoda reagovat, ncm každému se líbí něco, nebo?
to hore je fakt hnus… :)
tohle je jedno z mala peknejch :-)
Jo – přímo k tématu … pro alespoň dva lidi a dvě kola v autě poměrně ideální… :-)
ok, taky jsem ty americky dal az za to. ale porad to je jinde nez fr/i auta. uznavam, tu ameriku jsem mel dat jeste dal. takze nemecko/japonsko, dlouho nic, kupka hnoje, amerika=)
Pořád špatně. Německo, japonsko a švédsko (volvo, saab, i když u toho by se dalo polemizovat), potom fracie a itálie a pak daleko amerika. Korea se poslední dobou velmi vzmáhá, tipnul bych, že není daleko doba, kdy strčí celou ameriku do kapsy.
jj, ale úplně první je Švédsko, Trollhattan.. :-))
čili Saab!!! (už jen čekám, kdy mi tady začnou všichni trhat hlavu, přitom ani nevědí, jak Saab vypadá :-))))))) )
saab jsou auta pro pomerne uzkou sortu lidi a krome toho, ze vypadaj jinak a maj povest dobrejch aut, tak to zadna exkluzivita neni. dieselovy motory zadnej zazrak a benzinovy zerou nemalo. navic i ve skandinavii jezdi vyrazne vic Volv a Passatu nez saabu. Me osobne tenhle design neoslovil.
diesel do Saaba prostě nepatří… naprosto ne.. A benzín umí papkat dost dost málo, když víš, jak se Saabem jezdit :-)) Je to auto pro nadšence. Nebo by se spíš slušelo říct letadlo pro nadšence a piloty, to totiž moc o klasickém autě není..
rekni mi uprimne, koupi si nekdo saaba treba 2,3T aby pak jezdil na spotrebu? jinak ze to je auto pro nadsence, s tim souhlasim, normalni clovek si totiz koupi treba toho passata kvuli servisu (dostupnosti) a cenam nahradnich dilu… i kdyz treba touzi po saabovi.
některé mýty přetrvávají dlouhé roky.....
… protoze to tak proste je :-)
statistiky mluví daleko reálnější řečí .. TUV , ADAC a další …
o techto statistikach tu bylo uz napsano dost a vyplynulo z toho pouze to, ze to neni moc smerodatny.
jasně německej zákazník je jinej než českej. Ale mnoho se tam dá vyčíst. A jinak koupě jakéhokoliv staršího auta více jak cca 6 let je sázka do loterie – snad jen u některých je to procento zisku drobet větší nebo nižší. Každá ojetina je skorem originál díky svému předešlému majiteli.
Možná kdysi, ale dneska? to už bych neviděl tak jednoznačně. Mám druhou Xantii a považuju jí za bezúdržbový auto v porovnání, co vidim u kolegů (Opel a VW) a s našimi služebními Mondey a Focusy, navíc maximálně pohodlný. Ale jsem vlastně rád, že maj Citroeny u nás tak blbou pověst, díky tomu jsou levný a nekradou se :)))
Příjde mi docela úsměvný pozorovat ty nekonečný debaty o tom, který auto je lepší a která značka je méně poruchová. Dobrý auto dělá dobrý servis, tzn. servis, který umí odhalit závadu na poprvý a odstranit nejen důsledek, ale i příčinu. Vlastní systémy do aut dnes dodává pár výrobců a jsou vesměs ve všech autech stejný. Automobilky navíc spolupracují, takže přes zdánlivý konkurenční boj na poli reklami najdete v Citroenu, Fordu, Peugeotu, Volvu, Mazdě, Jaguaru nebo BMW (Mini) stejný motor nebo jeho verzi.
A co ta auta, která ty závady nemají, jak se ten servis o tom doví, když tam ani nepřijedou? .-)(třeba: Toyota, Honda, Subaru, Mazda, Nissan už asi ne)
uděláš si tabulku se všemi auty a pak už jen děláš čárky u aut co do servisu přijedou a poznámku jakou mají závadu a když u auta chybí čárky – tak nemá závady :-D jak prosté …tomu se odborně říká statistika… a nebo si ho opraví každej doma na koleni …a neobtěžuje servis.
No právě záleží na tom, u ktrého servisu si sedneš. U některého Ti nebude stačit papír a u některého (viz výše zmiňovaní džaponci) se budeš nudit. I když podle teorie soudruha Homata bys vlastně u kařdého servisu udělal stejný počet čárek, ale pravda to nebude, že?
Tak už vám s tou spolehlivostí nějak nevim, všichni TDíčkáři říkají, jakej je ta „Oktáfka držák, ty krávo“ a pak je člověk vidí, jak se jim to auto složí, Japonec je sice asi ve spolehlivosti nejlepší, ale ale ale ale když koupíš chcíplotinu, tak se sypat bude.. Vim o čem mluvim, páč s auty, co mají jisté „sportovní ambice“ se nejezdí 50/90/130.. Prostě nejezdí. Když to auto trápíš sedm let a pak ho jdeš prodat, tak proto, že už je to křáp, do kterého co nevidět budeš sypat peníze. Chceš-li solidní ojeté auto, poohlédni se v Německu po kousku co je po splacení leasingu (stáří 3 roky) s najetýma 50tis. km.. Němci se jich prostě zbavují. Čert ví proč, ale dělají to tak. Ta auta jsou mnohdy ve vynikajícím stavu, ale z českých tankodromů olítaný accord s 210tisícema na krku.. Ani toyota by to nevydržela v pořádku..
A kdo tady psal, že japonec s 210000 je lepší než fašista s 50? Asi byse měly srovnávat stejně starý a stejně jetý auta, ne? Takhle mužeš říct, že Dacia po důchodci s 10000 km, nejetá v zimě, je lepčí než Mercedes a 800000 km.
Němci nejezdí jen s německýma autama. Teď se tam docela rozšiřujou šikmé oči..
A venku prší…:-)
tady sněží..
se soudruhem si polib prdel, ty budeš asi docela přízemní blbeček, pokud se tvoje argumentace uchýlí k takový terminologii.
Sorry, používám to běžně. Zatím to tady soudruzi brali. V běžném životě se ohradila jenom jedna potrefená husa (bývalý předseda komunistů na bývalém podnikovém ředitelství). Ještě jednou se omlouvám, taky za nemístné poznámky k uplné stejnosti všech značek aut.
OK
Ale maji, pral bych ti vedet zoufalstvi kolegy v byvale praci, kteremu praskl valecek u posilovace na spojce a rovnez neco v brzdach. Original byl snad za 20k, na vrakacich se to nedal sehnat, protoze se to dela ve spouste modifikaci a ta jeho proste nebyla…
Tak měl holt smůlu…
A motor z Citroenu v Jaguaru a v BMW-to je dobrý vtip:-)
A ještě se 2,7 HDi od PSA používá v Land Roveru. BMW s PSA spolupracuje na vývoji malých benzínů.
PSA přebírá od BMV benzínové motory výměnou za nízkoobjemové vznětové agrgáty, který by měly být v budoucnu použity.
pan chytrý?
Other, unrelated units in this range have been developed in conjunction with Peugeot. These engines are therefore available in Ford, Peugeot, Citroën, Jaguar, Land Rover, Volvo and Mazda vehicles. They are given different names by PSA Peugeot Citroën (PSA).
Ojetý Picasso 1.6 si před 2 lety koupil kamarád. Na přepravu kol vynikající – snadno vyndáš dvě sedačky a máš rovnou podlahu, vysokej strop a není problém vézt 3lidi a 3kola. Se spolehlivostí nemá problém, ale jak píšou ostatní – podvozek měkkej, exteriér nuda, interiér otřesnej (věc názoru) a rozvrzanej, v 1.6 to moc nejede takže ho prodává a chce si radši koupit klasickou W124, byť bude o pár let starší :-D
Není tohle forum o kolech?
je, ale dokonce i bajker občas potřebuje auto…
ved to auto je len prostriedok ako odviezt bicykel
uz davno ne :-D
Ahoj,
mam Citroen Xsara picasso 1.6 HDI 110k, koupil jsem ho v lednu (nove). najeto
ted 18 000 a zatim bez problemu. Je to jedno z mala aut v dane tride, kde
das pohodlne vedle sebe 3 detske autosedacky a kde se pohodlne sveze
5 dospelich lidi (ma to vzady 3 plnohodnotna sedadla). Ne kazdy ale tuto
vyhodu vyuzije. Picasso se uz dela 7 let a za tu dobu je rekl bych vychytany.
(razeni, vykon, ctivost palubnich udaji v protisvetle, spolehlivost)
Kazdopadne kvalita zpracovani neni zrovna oslniva a do ojeteho bych v tomto pripade nesel. Starsi motory nejsou moc vykonne a piccaso by si vzhledem k sve vaze a vysce zaslouzilo vykonnejsi motor. S topenim nemam problem, topi dobre a i kdyz to je diesel tak i rychle.
Hele, co se týče řazení. Nevím, jak je to u tvého auta, ale všeobecně na francouzská auta z kocernu PSA je slyšet jen veliká kritika.
jj, v peugeotu 405, 406 i 407 je razeni loterie kdy temer netusis jaka rychlost nakonec padne a v 406 i 407 je radici paka prilis vzadu a mensi lidi maj tendenci si vykloubit pri razeni ruku. Ergonomie mizerna.
v mondeu je zase moc vpredu v porovnani s passatom
nevim, jezdim v tech starsich mondeech a passatem sem byl ted ve Finsku a ani u jednoho sem nemel pocit ze to je jinde nez by melo byt, ale u tech pazoutu sem prekvapenej pokazdy co tam sednu :)
peugeot zase nepoznam ja
Ja si zatim na razeni nestezuji. Pred tim jsem jezdil s opely (corsa, astra, vectra, omega, meriva, signum) a tam bylo razeni zatimn nejhorsi ze vsech aut ktery jsem jezdil. Jezdim taky s novou sluzebni fabii a razeni u ni je naprosto famozni, zatim nejlepsi.
Ja si zatim na razeni nestezuji. Pred tim jsem jezdil s opely (corsa, astra, vectra, omega, meriva, signum) a tam bylo razeni zatimn nejhorsi ze vsech aut ktery jsem jezdil. Jezdim taky s novou sluzebni fabii a razeni u ni je naprosto famozni, zatim nejlepsi.
Asi takhle: Tatík koupil v roce 1997 Scénica – tehdy novinka – skončil leasing a auto se sralo, jak jen to šlo. V roce 2001 vyměnil za Picasso – nový – 1,8 benzín. Sice mělo spotřebu kolem 10 litrů, ale jezdilo bezporuchově. Co si na něm člověk nerozbil, tak to nemusel měnit. Ke konci jsem na něm začal jezdit a řadící páka se mi opravdu zdála hodně vyběhaná. Ale to je jen o zvyku – prostě řazení v Picassu není jako německý auto. Vloni tatík koupil znovu Picasso – nový v 1,6 benzínu. Sice slibovali vyšší výkon jak na staré 1,8, ale když je naložený, tak je docela líný. Zatím opět bezporuchové. V červnu si mamka koupila novou C3 a ta je od Picassa co se řazení, spojky a řízení týče hodně odlišná. Pokud bych ale kupoval jetý Picasso, tak jedině přes dealera, kde je aspoň nějaká šance, že vám neprodá úplnej shit jako nějaký AAA. Jednoznačně říkám, že s Citroeny nejsou problémy. Zato do Renaultu bych nešel – zkušenost se Scénicem + auta, co má taťka v práci. Každopádně bych nekupoval diesel – taťka má v práci osobáky Ford Focus v dieselu a pokud dostanou trochu „horší“ naftu, tak nejezdí… Myslím, že nejlepší jsou osobní zkušenosti a žádný informace typu „jedna paní povídala“. A taky je to kolikrát o náhodě, co člověk dostane za auto. Jo a kámoš má služební Picasso, myslím že rok 2001 v benzínu, ale to už je docela dobře poznamenaný tím, kdo všechno na něm jezdil a mívá problémy s čitelností displeje.
pokud bych sel do Mondea tak snad do benzinu,jel jsem v diselu a jizdni projev kdyz se spinalo turbo byl pekne hnus,do ty doby liny jak svina,pak najednou to auto vystreli,no proste divny… nehlede na to ze diesely,jak Focusy nebo Mondea hrozne coudej,Focusy vic,fakt sila…
Si myslim ze se zadnym z tech dvou aut neprohloupis. Mam Pivasso, prima na nem jsou ty zadni samostatny sedadla. V nasi obvykly sestave (ja ridim., na sedadle spolujezdce korba od kocaru, vzadu zena, uprostred dcera v sedacce , krajni sedadlo sklopeny, na jeho miste kolo bez predniho kola, v kufru zbytek biku + predni kolo + spousta zbytecnosti se cestuje v pohode. Mam 2.0 HDi, zere to kolem 5.5–5.7. Neni to auto na zadny sportovani, ale na klidnou rodinnou jizdu, je to takovej mobilni obyvak. Spolehlivost je, zvlaste u ojetin, kus od kusu, pokud kupujes ojety, je to vzdycky loterie.
Pokud mas cas a hut, nco navic lze zjistit na www.citroeny.cz a www.xsara.cz , predpokladam ze fodsti budou mit podobny stranky.
Doporučili ..... promiň ale nemohl jsem jinak.
Pokud chceš koupit takhle starý auto tak si kup Golf Variant / kombi / s motorem 1.6. A pokud se ptáš proč, tak 9 let u VW:-))
Xsaru nevím, ale měl jsem možnost na okruhu testnou předchozí generaci Mondea-myslím tu od 2001 vejš-ne tu s kulatou maskou. A podvozek je úžasný. Prostě něco skvělého. Co mi ale na Fordu vadilo byla převodovka. Benzínový motor OK, ale ta převodovka to vyloženě kazila, tak debilně zvolený rozsahy převodů jsem ještě nezažil-malý odpich.Xsaru picaso-fakt nevím, autům s takovým designem já neříkám auta-sorry. Je to těžký, co se týká motorů, tak bych bral nějakého japonce v benzínu s proměnným časováním.
Když japonce tak Toyotu. jinak jak Ford a tak Citroen jsou pěkný sračky.....
No já měl na mysli spíše Hondu s VTEC motory(2,2, 2,4).Ale Toyota s VVT motory taky není špatná a Nissan taky prý ujde-ten prý táhne dobře i od nižších otáček. Škoda, že jsou na Hondy tak drahé náhradní díly.
analogiou Mondea kombi je Avensis kombi alebo Accord kombi a tie sa ako jazdene vyskytuju velmi malo. Neviem ako je to dnes so suciastkami ale kedysi mala moja sestra starsiu Toyotu a po kazdej poruche nastalo dvoj-trojmesacne cakanie na suciastku ktora stala svinske peniaze. To uz radsej S120.
Určitě Ford Mondeo!!!
ford je kvalitativně výš, ty auta jsou držáky.
Z těch dvou určitě Mondeo, neváhej! Obtížnější by bylo srovnání s C5 break – ceny ojetých jsou skoro stejné. Mám 8-měsíční dvojčata a proto jsem se nakonec rozhodl pro C5 – na rozdíl od Mondea do něj velmi pohodlě naložím dvojčatový kočár, při sklopených zadních sedadlech se dají i 2 kola převézt uvnitř v celku (!), jízda autem je velmi měkká a komfortní (holky tam úžasně spinkají :-) ), navíc v letošní TUV statistice poruchovosti dopadl výrazně lépe než Passat, Mondeo i další srovnatelná auta (17.místo) – zatím můžu potvrdit. Sice jsem úplně spokojený, ale pokud bych byl sám nebo s jedním dítětem, možná bych nakonec vybral sportovněji laděné Mondeo.
aky je rozdiel medzi mondeom a C5 break z hladiska kociku pre dvojcata? Inac my mame tiez dvojcata ale uz su velke.
Dva nerozlozene bicykle aj s nasadenymi mapnikmi strcis bez problemov aj do mondea (otestovane velakrat). Najvacsiu vec co som tam napchal je 320 cm dlhy surf :-)
Zkousel jsem to do Mondea a docela to drhlo, C5 ma nizsi hranu, nejake ty rozhodujici 2–3cm a na zmacknuti tlacitka si umi „sednout“ uplne na zadni kola. Mozna mam jenom vetsi kocar.. Ale pocitam ze kufr u Picassa bychom takhle nechvalili :-)
Zkousel jsem to do Mondea a docela to drhlo, C5 ma nizsi hranu, nejake ty rozhodujici 2–3cm a na zmacknuti tlacitka si umi „sednout“ uplne na zadni kola. Mozna mam jenom vetsi kocar.. Ale pocitam ze kufr u Picassa bychom takhle nechvalili :-)
hej, videl som ta surfovat na Ciernej Vode :)
Tak si sa mal ozvat. Mozno tam budem aj buduci tyzden, este mam dva tyzdne dovolenky. Nepomylil si si ma so synom? Ja som ten tazkotonazny :-)
nie, bol si to ty (si nezamenitelny).. cca 3 vikendy dozadu. mal som si ta cvaknut :)
Cau…Jestli Mas Mondeo a si s nim spokojeny, tak bych urcite u nej zustal! Jinak Osobne bych doporucoval radeji Octaviu v TDIčku! Máme autobazar a vím o čem mluvím…
Sice máme citroen xsara a renault megane .Auto sa mi vcelku páči, teda je určite lepšie ako mégane po všetkých stránkach. Podvozok by mal byť taký istý ako v picasse. Je úplne super ako sa nakláňa v zákrutách, ale kupodivu sa mi ho ešte nepodarilo utrhnúť v zákrute. Drží ako pribité. Ty sa ale rozhoduješ medzi dvoma úplne odlišnými autami. Citroen je na pohodové a hlavne komfortné jazdenie a mondeo by malo byť na také trochu športovejšie. Inak xsara nemala ani raz poruchu a máme ju 8 rokov. Mna by nikdy nenapadlo kúpiť mondeo lebo sa mi vôbec nepáči. Je to také auto bez nápadu. Keď už kupovať tak sa poobzeraj po Toyote alebo Honde to sú fakt dobré autá. Strýko má starú carinu kombi 2.0 vvt-i a to auto jazdí jak drak a žiadne problémy.
Jestli má ten ford na palubce ty otřesný hodiny, tak radši Citrona :-)) Ale fakt je to spíš souboj diametrálně odlišných konstrukcí aut, do města a na nákupy spíš malé mpv, na rychlé ježdění spíš kombíka. Jo a když tu citujete že je Picaso poruchové, jak je na tom se spolehlivostí Almera Tino např oproti Scénicu?
oproti Sceniku podle me vychazi dobre vsechno a nissany tuplem. jinak ty analogovy ovalny hodiny v mondeu sou krasny :-D
No právě nevim, jestli Almera Tino není vlastně Scenic v bledě modrým, když maj tu alianci.
Neznam nikoho kdo ma Tino, ale s Primer a normalnich Almer jsou lidi docela nadseny, zato na Scenika sem slysel jen to nejhorsi – Shamanovi se Scenik posral presne mesic po zaruce a to tak ze oprava stala asi 200 tisic a nebyl ani prvni a ani posledni.
No já už slyšel na Almery v provedení sedan nějaké kritiky na přetáčivost.-vzhledem k tomu, že to má motor vpředu mě to docela zaráží.
Zrejme kvalitné kurvítko. :)
já jsem mám právě starou dobrou almeru, ona se trošku přetáčí díky tý speciální zadní nápravě. Ty nový Nissany od tý jejich krize budou muset ukázat, jak jsou na tom s kvalitou (jsem zatím zákazník 6 – 8 letých aut :-))
Já jen můžu zopakovat, že po šesti letech v Picassu žádné závažné poruchy. A taky je pravda, že se srovnávají dvě různý auta. Kvůli biku bych ale určo bral Picasso, protože ten kufr je jak obývák!
Tak to se nerozhoduj a kup MONDEO !Já jsem toto řešil v listopadu měl jsem mondeo kombi rv.96,mělo dosti najetý kak ře koupím nové auto.Adepti byli nové mondeo a pisasoo.Rodina prosadila picasoo,prý je to „větší“ auto.Muhu říct že není a je to takovej papírovej skleník.Mondeo je festovní a veliký auto běž do něho. PS.:nejsem zapřísáhlej forďák ala ford je ford
taky jsem do současné doby něco sháněl, ale kamarád, kterej vozí auta, mi toto vyřešil, přivezl Renaula Scenica… beru ho.. a hotove… uvidime co se do něho vejde až to tam zkusím narovnat – mám na mysli samo kola…
To neděláš dobře.....:-)
Jaromíre s tou sirkou :-) (=Scénicem)
jeeee uz toho nechte… podle vas by bylo spatny jaky koliv auto… holt to proste budu muset riknout… vzdycky se totiz najde nějaký kritik… takhle bych nekoupil žádný auto…
Tet jsem si koupil seata alhambru uzasne velkoprostorove autko jenom se modlim at se mi nevysere:)
to se musíš umět zatraceně dobře modlit :-)
neboj, vysere.. :-))
Seat auto které udělá radost dvakrát. Když si ho koupíš a když se ho zbavíš.
tohle je u kazdeho starsiho auta
Fordem tam, zpatky pesky, ale porad lepsi nez Citroen
Citroenem se nedostaneš ani tam, tak pak nemusíš šlapat pěšky, ne? tak jaképak horří.. :-)
Silný nesouhlas !!!!!
sorry, zapomněl jsem napsat :-))) pokoušel jsem se vtipně reagovat na příspěvek raka..
stoprocentne forda picaso je hnusny jak pr… ani neni poznat kde to ma cumak..