Kvalitní silniční kolo do 25 000 Kč

22 nepřečtených
  • Ter

    Dobrý den,

    ráda bych si koupila svou vůbec první silničku. Proto volím i nižší rozpočet, a to ideálně do 25 000 Kč. Jde mi hlavně o to, abych se silniční cyklistikou jako takovou seznámila a zjistila, nakolik mi silnička bude vyhovovat a bavit mě. Určitě ze mě ale žádný proti jezdec nebude, takže nemám v plánu i v případě obrovského nadšení nějak brzy upgradovat a bude fajn, když bych si s daným kolem nějaký ten rok, dva, tři pobyla :)

    Co se týče využití, vidím to hlavně na nějaké víkendové výlety nebo aktivnější dovolené – obecně spíš vyjížďky do 100 km. Konkrétní požadavky nemám, kolo nemusí mít kotoučové brzdy ani celokarbonový rám (i když bych se tomu samozřejmě nebránila), spíš mi jde o o to najít nějaký celkový fajn poměr ceny a kvality. Kolo také určitě nemusí být nové, ráda si koupím zachovalé i přes bazar nebo třeba na přímo od Vás, pokud někdo zrovna prodáváte :) Měřím 167 cm.

    Předem všem moc děkuji za rady, tipy a zkušenosti :)

    1 0
    • masasteel  

      První silničku jsem si kupoval bazarovou, tenkrát za 15000. Hodně lidí mi to rozmlouvalo, že mi ten bazarovej veterán zničí prvotní pocit ze silniční cyklistiky. Nom, nebylo to tak. Stejně jako vy jsem si nebyl jistý jestli vůbec mě silniční cyklistika bude bavit a jelikož jsem už tehdy hodně jezdil na MTB, tak jsem se i bál že mě to nijak neosloví.

      Jediné na co jsem se zaměřil bylo aby mi to velikostně sedělo, a fungovalo to. Já osobně bych doporučil podobný postup. Osazení 105 od Shimana a vůbec bych se nesoustředil na karbon. Celkově na bazarech nejen tady seženete i silničky pod 20000, které když dostanou trošku lásky tak na víkendové vyjížďky vám pěkných pár let postačí. Díky tomuhle kolu se silniční cyklistice věnuju už přes 7 let.

      0 0
    • MTBIKER doporučuje
    • masasteel  

      Jinak co se týče konkrétních modelů, doporučuji prolézt místní diskuze. Je tu spousta lidí, kteří to už řešili a mají větši rozhledech v jednotlivých značkách atd :)

      0 0
    • mira13  

      Přesně jak píše kolega nade mnou, koupi z druhé ruky bych se vůbec nebál. Já jsem takhle jako první na vyzkoušení pořídil hliník na Tiagře, za rok celokarbon na 105 a obě kola bez problémů střídám doteď, měním jen řetězy a pláště. Jen doporučuju si s sebou ke koupi ideálně vzít někoho, kdo tomu trochu rozumí a dokáže objektivně posoudit stav. Já jsem takhle 2 nabídky po zkouknutí nechal být vzal až třetí pokus, ale kolo ve stavu novýho, na kterým pán najezdil za několik let asi 400 km.

      Takže ani Tiagry bych se vůbec nebál. Konkrétní modely bych doporučil spíš neřešit a hlavně se zaměřit na to, aby kolo správně sedělo velikostně, to je absolutní základ. A pak si pohlídat ten stav, hlavně si pečlivě kousek po kousku prohlídnout rám, jestli někde není nějaká prasklina nebo její zárodek.

      2 0
    • Cavendish  

      Nové, kvalitně osazené. https://www.decathlon.cz/…_/R-p-313178?…

      7 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      1 0
    • Flip1111  

      Třeba na tomto bude parádní svezení: https://www.canyon.com/…rb/2730.html?…

      Bohužel není skladem

      nebo toto rose: https://www.rosebikes.com/…-105-2696848?…

      Nebo ten Dekáč.

      Díval bych se po kolech min. se sadou shimano Sora.

      Já bych třeba do bazarového kola nešel, když můžeš mít krásné nové jen tvoje :).

      0 0
      • masasteel  

        Kdybych tehdy na 100% věděl, že mě silniční cyklistika osloví, taky bych si klidně počkal a investoval do něčeho svěžího s nájezdem na 0. Ale když si člověk není jistý, tak bazar je podle mého ideální vlastnost. Vyzkoušíš, když sedne – kolo dojezdíš a pořídíš nové, když ne – tak ho prostě prodáš v podobné cenové řadě jako jsi ho kupoval.

        0 0
        • Flip1111  

          Jop taky pohled. Záleží jak moc se chce tím nákupem zabývat. Prohledávat bazary, dohadovat se o cenách, domlouvat prohlídky a pak je objíždět aby ušetřila pár tisíc. Stejne nakonec kupuješ zajíce v pytli. Když kupuje první silniční kolo, tak nemá srovnání a to se teprve špatně posuzuje jestli ano nebo ne.

          1 0
          • masasteel  

            @mira13 to nahoře napsal dobře, pokud člověk zamýšlí nákup z druhé ruky a nemá s tím zkušenosti, tak je určitě lepší mít sebou někoho kdo to omrkne a usoudí zda to má cenu nebo ne.

            Samozřejmě jak píšeš ty, jsou různý typy lidí a pokud se v tom člověk nechce vrtat, čekat a posuzovat , tak je určitě lepší koupit funglovku.

            0 0
          • gerrard  

            Dohadovat se o cenách? To jako rovnou počítáš s tím, že se budeš dohadovat? Jednou jsem tak koupil prakticky funglovku ještě s otřepy na pláštích bez jediného škrábanečku s řetězem jako novým. Sleva tak kolem 35–40% z původní ceny. Prý mně to prodal, protože jsem jako jediný z té hromady zájemců nechtěl slevu. Ano nechtěl, cena mně připadala naprosto cajk.

            Silnička není horák. Tu si z bazaru koupím v klidu kdykoliv. Většinou na první pohled vidíš, jak se o to kolo kdo staral.

            3 0
      • milan.v  

        Ano, na Rose se zapomíná…

        0 0
    • steve12  

      Decathlon je jasná volba…

      2 0
    • Cavendish  

      Velikostně by to asi šlo

      https://www.cyklobazar.cz/…-s-cca-165cm

      0 0
    • bara2  

      Za mě bych podotkla, že pro ženy se dělá trochu jiná geometrie, kola mají při menší délce výš hlavu a větší sloping. Osobně bych jiný, než dámský model nebrala, mám stejnou výšku a u dámské geometrie se pohodlně nad kolo postavím. Při zastavení nedosáhnu ze sedla nohou na zem ani špičkou a musím při každém zastavení seskakovat. Narážet si na každé křižovatce …(víš co), o horní trubku bych opravdu nechtěla. Takže každopádně si pohlídat výšku horní rámové trubky od země, měla by být minimálně 5cm pod rozkrokem, raději víc aby se člověk mohl i mírně rozkročit… ženy mají kratší ruce, takže si taky pohlídat délku kola, abys dosáhla pohodlně na páky. Ty rozdíly jsou v centimetrech, ale i centimetr je hodně, zvláště ve spojitosti vzdálenost a výška řidítek, budou-li daleko či moc nízko, bude tě bolet hřbet.

      Dámské geometrie dělá Liv, v tvé cenové relaci nejzákladnější model Liv AVAIL.

      https://www.liv-cycling.com/cz/avail-1

      Dámskou geometrii má Lapierre Sensium W, v uvedené cenové kategorii opět základní model.

      https://www.lapierrebikes.com/…-women-2022/

      Když nic jiného, tak si pozorně prohlídni ty navrhované obrázky a zaměř se na tvar těch rámů.

      Pouze na pohodlném rámu má smysl řešit, čím je to osazeno. Osazení se dá vyměnit, rám je na furt.

      0 0
      • bara2  

        Pro ilustraci toho, co jsem chtěla zdůraznit, přikládám vedle sebe lapierre sensium. S dámskou geo je to W.

        Mám 167 cm a potřebuji štanglu zhruba ve výši kol, tj. cca 70cm nad zemí, tak, jak je na obrázku W.

        0 0
        • cubista  

          Ten důraz na dámskou geometrii považuji za důležitý. Moje drahá polovička (159 cm) má CUBE Axial s dámskou geometrií. Tady je odkaz na současnou produkci, ale neznám aktuální cenové relace a skladovou dostupnost https://www.cube.eu/…ace/axial-ws

          1 0
      • bara2  

        Na bazaru mě zaujalo totok:

        https://www.cyklobazar.cz/…acky-scoppio

        Rozměrově by se muselo vyzkoušet.

        0 0
    • micu  

      Na zaklade vlastni zkusenosti s cyklobazarem doporucuju jeste predtim nez nekam vyrazis se zeptat, zda to co ti chce prodat skutecne odpovida tomu co je na fotce, aby se nestalo ze nakam jedes a napr. kola jsou jve skutecnosti jina nez na fotce. Bohuzel to ze nekdo jezdi na kole, jeste neznamena ze to neni hajzl.....

      0 0
    • oberleutnant Weiss  

      Čerstvá nabídka zde na bazaru…

      https://bike-forum.cz/…lo-giant-di2

      0 0
    • ts1963  

      zdravim

      pokud ti nevyhovuje bazar, tak jedine decathlon …

      pomer cena vykon je proste ted nejlepsi … nic rozumnejsiho se asi neda na trhu najit …

      decathlon … triban regular s osazenim na sore prodavaji za 18 tisic … no a na stejnym osazeni se prodava vyse uvedeny liv avail 1 za 29 tisic … tak to si asi koupim ten decathlon na shimanu 105 a budu spokojenej …

      vsichni vyrobci na tyhle „levny“ kola osazujou naprosto to nejhorsi co je na trhu …

      tvuj cil … hlinikovej ram, carbon vidle, razeni a paky shimano 105, klasicky ravkovy brzdy, prevody 2×11, a nejaka rozumna vaha … tak cca 9 – 10 kg …

      ja jsem zacinal na bazarovce … mel jsem asi stesti, ze jako uplnej nepolibenej vul jsem zcela nevedome koupil za slusny prachy velmi dobrej celokarbon … jasne … v dnesni konkurenci je uz pase … ale protoze me sedi, tak jsem ho prubezne upgrajdoval a zatim v pohode … no a na lepsi bajk zatim nemam …

      starous

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.