Kdyby měl někdo čas a doporučil ráfky, dráty a náboje na sestavení lehkých kol kolem 1200–1250g, co vydrží lehké xc, pro kotoučovky 6děr a ráfky klasika duše. Díky všem
Kdyby měl někdo čas a doporučil ráfky, dráty a náboje na sestavení lehkých kol kolem 1200–1250g, co vydrží lehké xc, pro kotoučovky 6děr a ráfky klasika duše. Díky všem
náby AC nebo A2Z, dráty 2–1,5–2mm, alu niple a ráfky třeba NoTubes ZTR Podium MMX
Tohle už se pomalu přibližuje k hranice použitelnosti: Recommended rider weight limit of 170 pounds (77kgs)
DT240S + Sapim Race + DT Alpine mám převážený na 1363g. Takže MMX ráfkem to pošleš dolů cca o 60g a třeba náby A2Z cca o těch 40g…
Do 20K a na tuhle váhu se tedy dá jít, je otázka, zda je to rozumné…
pokud 320g ráfek, tak rozhodně FRM xmd333 přece je sám testuješ pokud si dobře pamatuju ;-) … rozhodně budou tužší než ZTR Alpine
Proč myslíš?
Upřímně řečeno, přítomnost kalíškování je dosti diskutabilní… Jediné, co tím umožňíš je oficiální zvýšení tenze drátů cca o 200N, což IMHO není mnoho.
Navíc ALPINE je o 1mm šírší, což by teoreticky mělo mluvit spíš v jeho prospěch. Každopádně asi i XMD333 by byl do sestavy 1250g použitelný.
A jak tak sleduju, budu sem muset dát aktuální fotky biku, abych předešel spekucím ohledně mojí aktuální konfigurace :-D
hlavne napis svoji konfiguraci ze jsi schodil 10kg:-)
kecy! Alpine má vnější šířku 23,2mm a FRM 333 má 24mm takže celkově ráfek není užší (jenom vnitřní rozměr), za další má FRM 333 asymetrický profil
A co plyne z toho, že má asymetrický profil?
děláš si srandu ???
Tohle fórum je možné brát vážně?
Jen aby nedošlo k dalšímu nedorozumnění…
„This creates a more uniform spoke tension between the drive and non-drive side of the wheel resulting in greater strength and reliability.“
Co ty víš o wheelbuildingu?
tak nedělej :-)
http://bontrager.com/…et_spoke_bed a třeba Richey má OCR že?
Na tvým místě bych větu „Co ty víš o wheelbuildingu?“ vynechal.
Nemyslel jsem tuto otázku jakkoliv „zle“… Jsem prostě zvědavý.
Ježiš, to jsou zase informace, už jsi alespoň někdy na těch Alpine jel, nebo je alespoň viděl, že je tady opakovaně srovnáváš? Já ano, i jsem jich pár po známých prodal a všichni si pochvalují.
Jinak k tazateli: v nejblžší době si budu zaplejtat ZTR Podium, titanové dráty, Tune náboje, myslím, že to bude + – ta váha co zmiňuješ, o použitelnosti ti tady jistě poradí jiní, já tomu nerozumím.
Jaký Ti dráty? pillar?
Vis o nejakych jinych?
Za me to neni dobry napad. Vyplet na jednu sezonu za silene prachy. Spis bych mrkl na nave Sapimy.
Pokud vím, tak D-Light budou stát kolem 200Kč/kus, takže to je výplet za tuplem nesmysl :-D
No ten titan Stoji taky balik. A bohuzel nevydrzi dlouho a resit neustale praskani dratu nic moc zabava.
Nevím, zjistím.
a ty jsi už jel FRM ?
Ne a proto o nich nešířím žádná moudra.
a ty jsi je jel?
FRM 333 jezdím od začátku sezóny na Novatec nábojím 711/712 a když je porovnám s předchozím výpletem AC 26mtb disc, tak přední kolo opravdu v rozbitém terénu „poslouchá“…u AC přední kolo plavalo kam se mu chtělo a přitom byl výplet napnutý podle doporučení výrobce a vůle v nábách byla taky seštelovaná. A ráfky na AC měly kolem 350g.
dik a jaky mas draty? ja chystam stejnou kombinaci jako ty akorat draty se u nas asi budou lišit. novatec naby a frm 333 budu brat ale určitě. akorat mam strach s odlnosti, přeci jen to na xc zavodech obcas(jednou dvakrat za sezonu) pošlu na rafek. a pak jak se na nej nasazuji gumy a případne jake pouzivas? na ztr 355 to nasazuju rukou a nafoukam obyc pumpou jako nic(bez šaškáren jako mydlení atp.)
dráty mám DT Swiss supercomp, pláště RoR+RR 2,25" a jezdím ultralight duše Kenda (1defekt za rok). Nasazování plášťů na ráfek rukou, sundat jde taky rukou při troše snahy.
Zeptal bych se zkušených, co se týče nábů American clasic a A2Z , oba mají téměř shodnou hmotnost. Jsou nějaké lepší a proč, díky moc.