Tuhá a lehká 29er kola na fulla

149 nepřečtených
  • Remark´1

    Ahoj, mám prosbu. Potřeboval bych poradi s výběrem 29 palcových kol. Je mi jedno jestli si je nechám zaplést nebo koupím již zapletené. Jde mi samozřejmě o „nedostižný“ ideál tj. lehké a tuhé zároveň.

    Chci to na AM/Trail kolo – zdvih 130 mm. Pevné osy. Vážím 100 kg. Občas nějaké skoky, ale nic brutálního tj. cca 1m nad zemí.

    Přemýšlím i o karbonu, ale nechci být pořád v servisu a hlavně do toho sypat další peníze. Rozpočet 15 – 25 tis.

    Napadají mě náby Hope, ráfky ZTR Arch nebo Flow + CX Ray. Ještě mi někdo doporučoval DT Swiss 1450, ale nelíbí se mi bílá.. Z karbonů např. Rovaly nebo Reynolds. Budu používat bezduše a potřebuji na to dát 11kovou kazetu. Díky za rady všem!

    0 0
    • radek01  

      Nechci být za chytráka ale zrovna na toto téma je tady toho mraky co pohledat a potom se zeptat konkrétně místních zaplejtačů… za mě Hnoje zrovna od něj mám kola na cestě.

      0 0
    • MirosPikos  

      Divil by se jeden, kdybych poradil něco jiného, než to, co mi zítra přiveze pošťák Ondra :) Kombinace WTB KOM 29" i23 s HOPE už si koumal?

      0 0
      • Remark´1  

        WTB Kom jsou zajímavý, díky za tip! Ještě jsou stále ve hře nějaký karbony, má s tím tady někdo zkušenosti? Poznám rozdíl v tuhosti?

        0 0
      • Remark´1  

        Jaký paprsky tam dáváš?

        0 0
        • MirosPikos  

          DT Champ 2–1.8–2 a Alu niple DT v modrým eloxu + modrý elox HOPE. Tak aby to ladilo k novýmu bajku. Zítra je budu mít doma, tak mohu poskytnou další info. Ale je to 27,5" takže váhy budou trochu jinde než 29".

          0 0
          • Raada  

            Mam od Hnoje WTB kom i23, DT Swiss 350 naby, vepredu draty Sapim 2–1,8–2, vzadu 2mm, alu niple. Vaha na 29" 1850g.

            0 0
            • ReBeka  

              Tak presne takovou kombinaci mam taky. Akorat pani co mi to zapletava rikala o nic moc tuhosti tak nevim.

              0 0
          • Remark´1  

            To budeš mít vymazlený :-) Budu rád, když napíšeš nějaké postřehy.. Říkal jsem si dát tam CX Ray, nevím ale jestli to není zbytečné.

            0 0
          • Remark´1  

            To budeš mít vymazlený :-) Budu rád, když napíšeš nějaké postřehy.. Říkal jsem si dát tam CX Ray, nevím ale jestli to není zbytečné.

            0 0
            • kubad  

              CX Ray ušetří váhu, a tuhost bude lepší, ale taky fest odlehčí peněžence.

              jinak s tvým rozpočtem DT240 + Sapim CX Ray + WTB KOM nebo NoTubes Arch EX

              carbony taky fajn, ale cena už pak bude vysoká, osobně bych to na bajka necpal

              0 0
              • JakeF  

                Hehe, na 29er, 130mm AM kolo, 100kg a metrový skoky se tady doporučuje Arch EX? Zajímavé… Pamatuju si, že nedávno jsi tu argumentoval, že to je málo pevnej ráfek i pro 70kg jezdce na XC kolo a že se dotyčný nemůže divit, že se mu po měsíci rozpadly :).

                0 0
                • kubad  

                  když to vydrží 400g Remerx na 28 drátech které se ani nemusí docentrovat :D

                  0 0
                  • JakeF  

                    Jenže natažený cca na 160kg, to by ty ZTRka roztrhalo…

                    0 0
                    • Pajas04  

                      To s těmi 160kg udává výrobce nebo to máš nějak jinak ověřené?

                      0 0
                      • JakeF  

                        Byly na tenzometru, je možný, že si to blbě pamatuju, ale byly výrazně víc (a trochu míň rovnoměrně), než ZTR, který byly na 100 a později dotažený na 120kg.

                        0 0
                        • kubad  

                          a neříkají ti baron prášil?

                          alu nipl tohlke nevydrží, a ráfky Remerx mají doporučeno 90kg napnutí

                          0 0
                          • JakeF  

                            Schválně jsem si je vzal vedle sebe a ani nepotřebuju tenzometr, abych poznal, že jsou napnutý znatelně víc, než ty ZTR. A ty by měly být 120kg.

                            Jinak nevím, kde si vzal 90kg doporučený napnutí, já vidím akorát 90kg váhovej limit jezdce.

                            Každopádně se akorát zase snažíš odvést diskuzi od tématu a to, že mu doporučuješ absolutně nesmyslnou kombinaci, která se po pár 1m skocích pod 100kg jezdcem rozsype.

                            0 0
                        • Pajas04  

                          Škoda, že už to nevíš přesně.

                          Největší hodnota, co jsem se kdy dočetl je 145kg (horní limit) na SLRkách na straně kazety. Jinak všude méně.

                          0 0
                          • jecnak  

                            Jakef & Alinceb uncle incorporated vlastni pomerne rozsahle basnicke licence.

                            0 0
                          • JakeF  

                            Třeba i tady zmiňovaný WTB Kom mají limit 160kg. Ty Tufo jsou galuskový ráfky, takže celkově pevnější, kalíškovaný a na XC galuskovej ráfek relativně těžký. Každopádně i pokud by to nebylo přesně těch 160kg (jakože si stejně myslím, že si to pamatuju dobře, ale dokázat to nemůžu), tak jsou zcela evidentně napnutý víc, než ZTR, který už tak jsou o 20kg víc, než je povolenej limit ráfku.

                            0 0
                            • Pajas04  

                              A nepsal Hnoj (pokud se pletu, tak se omlouvám), že na takovou hodnotu stejně ty dráty napnout nejde? Že je to jen reklamní tah?

                              0 0
                              • JakeF  

                                Hele, o to tu ve výsledku vůbec nejde… Kubad se prostě snaží uhrát remízu po tom, co tu před pár týdny tvrdil, že ty kola nejsou ani pro 70kg jezdce na HT kolo a že i kdybych dal pořádný niple, tak je vytrhám z ráfku a najednou by zvládly 100kg jezdce a metrový skoky :). A to ze zkušenosti můžu říct, že by opravdu nezvládly, na fulla bych je nedal už tuplem.

                                Jinak ty Tufo jsou každopádně napnutý opravdu hodně, Hnoj mi na ně kdysi montoval kazetu a kotouče a bylo to první čeho si všimnul. Leží mi tady, tak klidně někdo může vzít tenzometr a přeměříme to, samotnýho by mě to zajímalo :).

                                0 0
                                • Remark´1  

                                  Ok kluci, ale WTB i23 + CX Ray + DT Swiss 240 nebo třeba Hope pro mě budou v poho, ne? Nebo vás napadá ještě něco jiného (mimo karbonu), co by bylo fajn?

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    Jo, takhle bych zaplétal já, spíš na DT Swiss, Hope jsou fajn náby, ale těžký.

                                    0 0
                                    • MirosPikos  

                                      Jak poznáš při jízdě, že jsou náby těžký? Řekl bych že nijak. Smysl má řešit váhu po obvodu. U středu je to vcelku šumák, pokud člověk není chronický gramař.

                                      Ke KOM ses nějak nevyjadřoval, spíš jen k těm ZTR. Máš s KOMama nějakou špatnou zkušenost, pokud vůbec nějakou? Na netu si je chválí, WTB je staví jako následovníky Freq i23. Tak jako tak, budu moc časem poreferovat. Jinak jsou u nás s nimi zkušenosti jako šafránu.

                                      0 0
                                      • JakeF  

                                        Víceméně nepoznáš, ale kvalitou jsou to oboje špičkový náby, tak nevidím důvod z nich brát ty těžší, pokud mu nejde o barvičky :).

                                        Ke Kom se ani vyjadřovat neplánuju, zkušenosti s nima nemám, do budoucna o nich uvažuju, ale právě radši čekám na nějaký dlouhodobější zkušenosti ostatních.

                                        0 0
                                        • MirosPikos  

                                          Tak jakmile nějaké budou, dám vědět ;) Jinak asi máš pravdu s těmi nábami, pokud někdo nechce barvičky. Já je chtěl, takže jsem volil HOPE :)

                                          0 0
                                        • scret  

                                          v cem si predstavujes tu spickovost??:)

                                          mam doma dvoje Hope naby a o spickovosti bych si teda hovorit netroufnul…

                                          Jsou dobry, jsou relativne levny, jsou prekopat na ruzny osy… ale … loziska na h…, orech mekkej, okamzite okousanej od kazety atd.

                                          0 0
                                • Pajas04  

                                  Spor o kola, co Ti zapletl Hnoj znám ;). Mám to načteno, ale mě zajímaly opravdu ty hodnoty – čistě ze zájmu ;).

                                  0 0
                                • Bafoon  

                                  ty jsi snajpr to se pozná :D

                                  0 0
                                • kubad  

                                  Muhehe fajne všechno prekrucujes, klasika

                                  Škoda se s tebou zahazovat

                                  A kecy o 160kg výpletu tobjssne dokazují, pokud vim tak ses je snažil prodat tak jak to ze je porad mas nikdo zen šrot nechce?

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    Ty mě fakt bavíš :D. Nejenom že dokážeš popřít něco, co tu lze zcela jednoduše dohledat, ale ještě víš víc než já o kolech, který jsi v životě neměl v ruce a mně tu stojí v pokoji.

                                    Co se týče prodeje, tak sice ti je do toho hovno a zase se akorát snažíš uhrát remízu offtopicem, ale klidně ti k tomu svoje napíšu… Prodaný nejsou, protože je nasazená spíš vyšší cena, jednomu závodníkovi jsem je rozmluvil, protože by s nima měl stejný problémy jako já a pak pro pár lidí byla komplikace přední nába na RU, jak už maj 15mm osy. A samozřejmě pak je to, že galusky na MTB nejsou zdaleka pro každýho a proto celkově ani poptávka moc není. Akorát mě trochu překvapuje, že takovýmu jasnovidci, jako jsi ty, to nedošlo i bez toho :).

                                    0 0
                                    • Ruprt2  

                                      Kecy kecy ježek v kleci.

                                      Tak to dohledej.

                                      0 0
                                    • kubad  

                                      no tak hledej když tvrdíš že sem napsal co tvrdíš :D

                                      jinak si opravdu slušný lgář a neustále si vše překrucuješ jak se ti hodí

                                      0 0
                                      • JakeF  

                                        Ne na tvrdší XC stačí KOM pokud tomu chceš nakládat víc ber I23 nebo Flow EX

                                        Na Arch EX zapomen

                                        (reakce na „93kg, XC, 80% terén“ – najednou „100kg, EN a 1m skoky“ jsou Arch EX doporučený ráfky? – to myslím mluví už samo za sebe :D)

                                        Jinak Arch EX mají určení agresivnější Trail tak tu neser bludy o tom že jsou na AM, Arch EX can handle aggresive trail riding

                                        (reakce na mě, 70kg a hardtail)

                                        zalepení by ničemu nepomohlo, akorát by to dřív nebo později vyškubl z ráfku (zase na mě)

                                        A perlička na konec:

                                        a nechci slyšet že ti přece lehčí galuskové kola drží těch faktorů proč může být spousta a nejde to jen tak porovnat :D

                                        Dneska to najednou už porovnávat jde :D. Asi protože se ti to zrovna hodí :)

                                        Ještě něco o lhářích a překrucování? Můžeš to zase zkusit hodit na nějakej offtopic, to ti jde dobře :).

                                        0 0
                                        • kubad  

                                          Pamatuju si, že nedávno jsi tu argumentoval, že to je málo pevnej ráfek i pro 70kg jezdce na XC kolo a že se dotyčný nemůže divit, že se mu po měsíci rozpadly

                                          ty lháři – kde sem napsal že ráfek je málo pevný i na 70kg jak s mě v tomle odcitovánemí komentu vložil do úst?

                                          jinak zase překrucování, škoda komentovat

                                          pokud musíš mít vždy pravdu OK, vyhrál vzdávám to je to stráta času

                                          0 0
                                          • JakeF  

                                            Mluvil jsem o sobě, pokud ti to ještě nedocvaklo :D.

                                            0 0
                                        • Ruprt2  

                                          Po dohledání vláken je jasné, proč sem nedáváš linky.

                                          Ten kontext se ti totiž moc nehodí :-))))

                                          0 0
                                          • JakeF  

                                            Naopak, hodí se mi výborně… Když se rozpadly mně 70kg na XC kole, tak 100kg jezdce na 1m skoky nemůžou vydržet už vůbec. A krásně tam jsou vidět ty kubadovo kecy, jak to jsou maximálně trail kola (jinde dokonce tvrdil lehký závodní XC, taky sranda :D) a přitom je teď doporučuje na tvrdší užívání…

                                            0 0
                                            • Ruprt2  

                                              Zkurvil si kola a házel jsi to na Hnoje. Když se za něho postavil Kubad, tak sis na něm vybil svoji zlost za svou blbost.

                                              Zřejmě se tě to i tak dotklo, protože se mu teď snažíš mstít.

                                              0 0
                                              • JakeF  

                                                Jojo, zkurvil jsem si kola, schválně jsem na nich totiž jezdil… Chápu, že na BF (a pro tebe dvojnásob) to je šokující :). Jen jsem tu radši varoval tazatele, protože tomu by při jeho užívání a váze nevydržely 2 měsíce, ale 2 týdny…

                                                Ale to je tak, člověk na BF něco poradí ze zkušenosti a od nějakýho trolla, co o tom ví hovno, se dozví že si vybíjí svojí zlost a blbost, bravo :D.

                                                0 0
                                                • Ruprt2  

                                                  OK, asi máš pravdu. Já teda už taky končím, protože o tom, že jsi nejlepší, nejrychlejší, nejšikovnější a hlavně nejchytřejší je tu vláken už dost. To bych si v životě nedovolil zpochybňovat. Netřeba přidávat další.

                                                  0 0
                                                • Bafoon  

                                                  vono je jezdil a jezdil že :) pro někoho je jezdil třeba metrovy dropy na HT pro někoho je to šotolinka kolem černého potoka v rychlebkách

                                                  0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Tazatel má 100kg a psal, že to chce na 1m vysoký skoky…

                                                    0 0
                                                  • Bafoon  

                                                    Jojo, zkurvil jsem si kola, schválně jsem na nich totiž jezdil…

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    No jasně, já tím chtěl říct to, že tazatel asi šotolinu nemyslí a plánuje s tím jezdit podobný věci, na čem se to mně rozsypalo, plus váží o dost víc…

                                                    0 0
                                                  • Bafoon  

                                                    No jasně, já tím chtěl říct to, že když tu biješ kolem sebe a pořváváš A, že by se mohlo říct i B. Na těch kolech si se učil prasit, učil ses to na HT, učil ses to na ne uplně běžných věcech a na to jaký dostávala čoud si kašlal na servis.

                                                    Ale ono to bylo určitě jinak nemýlím-li se?

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Nemýlíš, přesně tak to bylo. Turistický ježdění po lese a šotolinách by určitě vydržely. Ale právě proto bych je opravdu nedoporučil někomu na 100kg a skákání, na takový užití to jsou gramy ušetřený na nesprávným místě. Podle mě by dost pomohlo, kdyby se zalepily niple, aby se povolovat nemohly, ale kubad tvrdil že ne…

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    neber mě do huby, protože zase lžeš překrucuješ nebo vytrháváš z kontextu

                                                    zalepení by naopak pomohlo, ale už ne na rozložených a zničených kolech které s hnojovy donesl po tvém učení,

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Tak v tom případě jsi to blbě pochopil, protože já už počítal se zapletením novýho ráfku a celý zalepení jsem řešil z důvodu, jak zaplétat kola na enduro.

                                                    zalepení by ničemu nepomohlo, akorát by to dřív nebo později vyškubl z ráfku

                                                    • to jsi napsal Hnojovi na to, že kdyby to věděl, tak mi to rovnou zalepilpři zaplétání

                                                    A najednou by zalepení pomohlo? :) Takže si myslím, že bych si na tvým místě osočování z lhaní a překrucování ušetřil :).

                                                    Každopádně zbytečný se tu hádat, já to stejně nejspíš zapletu na jiným ráfku a myslím se shodnem, že Arch EX opravdu není rozumná volba pro 100kg jezdce na metrový skoky, když jsi je označil za „lehký závodní XC záplety“ a že zvládnou maximálně „aggresive trail riding“ a ne enduro :).

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    co furt meleš o enduru?

                                                    Chci to na AM/Trail kolo

                                                    chce to lehké, ok možná to není úplnmě ideál co do odolnosti, ale byl to námět k další debatě kterous samo zabil svýma sračkama

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Takže na 100kg jezce a metrový skoky to je ok a já bych s 70kg a skokama přes 1m výšky maximálně s dobrým dopadem vytrhal niple?

                                                    Každopádně mě fakt baví, jak pořád tvrdíš, co se ti zrovna hodí :D. U mě metrový skoky byly EN/FR a když to potřebuješ, tak jsou AM/Trail :D. Což jsi mimochodem říkal, že Arch EX nejsou ani kola na AM :D. A znovu připomínám, že mám o 30kg míň, což je pro kola sakra rozdíl…

                                                    Ale nic, tohle nemá smysl, akorát zasíráme další vlákno, protože ty jsi schopnej tvrdit přesnej opak co předtím a když na to poukážu, tak lžu a překrucuju :).

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    sorry máš pravdu,už mlčím a jdu tahat kačera, takže pro kolegu nahoře:

                                                    ideál pro tebe budou kola na DT 350 + galuskový Remerx s 28 dráty zapletené sapim CX Ray s Alu niplama dotažené na 160kg

                                                    (džejk to osobně měřil) a hlavně to musí mít zalepené niple!!!

                                                    nezničitelná kombinace, ověřená mnoha polety a skoky džejkem, na facebooku má dost příkladů, dokonce vydrží i DH trať.

                                                    a po roce budou jak nové, lehce jeté a v pohodě je na bazaru prodáš za to samé cos je koupil

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Jak malý dítě, ukáže se, že meleš kraviny, tak začneš kolem sebe kopat a vytahovat naprosto nesouvisející offtopic o úplně jinejch zápletech, který jsi nejspíš ani v životě neměl v ruce, natož abys na nich jezdil :).

                                                    Galuskový kola jako takový by na podobný určení byly celkem fajn, jak je ten ráfek díky konstrukci pevnější při stejný váze a galdy se míň žvejkaj… Bohužel by na podobný použití člověk nesehnal vhodný galusky… A btw, na DH trati nikdy nebyly, tam jsem měl ZTR, tak zkus příště aspoň nemlít úplný kraviny :).

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    si borec, opravdu na tebe nemám,ten přehled znalosti zkušenosti,ob­divuji tě

                                                    0 0
                                                  • scret  

                                                    chces poradit? bez do koupelny a postav se pred zrcadlo, otevri hubu, rozsvit si a podivej se poradne…

                                                    Prtze ty si evidentne nevidis do drzky!

                                                    Ze jsi k.kot, to uz tu kdekdo vi, ze jsi ko.ot vojebavac, to se tu lidi nedavno dozvedeli taky, pri prodeji tvejch kol… A ze ze sebe delas v kazdym vlakne vetsiho a vetsiho vola a internetovyho tluchubu a hrdinu, to je myslim uz dlouho jasny…

                                                    Ale jen pokracuj, tvoje B-F harakiri zacina nabyvat slusnejch rozmeru:)

                                                    0 0
                                        • MirosPikos  

                                          Tak jako tak by mě celkem zajímalo, co jsem včera vlastně jezdil. Jestli agresivní XC a nebo už jsem nakládal víc. V USA by to bylo asi to tvrdší XC ale v Čechách jsem rozhodně chvílemi jel AM. A KOM se ani nehnuli. Takže zatím maximální spokojenost. Jen už jsou pokřtěné jedním kamenem, co se mi převalil po hřbetě ráfku :)

                                          0 0
                                          • JakeF  

                                            Tak po jednom dni se ti nerozsype nic… Uvidíš po pár měsících, až na tom něco najezdíš a naskáčeš. Mně Arch EX udělaly to, že se ráfek hnul na výšku a pak už to nedrželo utažený vůbec. V tomhle mi přijdou fajn starší WTB i23, jak tam maj tu vzpěru na výšku, ta by mohla ten ráfek výškově hodně podržet.

                                            0 0
                                            • MirosPikos  

                                              Ona ho podržela, ale viděl jsem zase hromadu vyrvaných niplů z ráfku. Takže to sice bylo pevný ale konstrukčně asi ne úplně čistý. Působící síly se nerozkládaly tak, jak bylo potřeba a pak se stalo tohle. I-beam je vlastně po obvodu ráfku, dělá ho pevný. Ale v místě niplu, musí být I-beam přerušen. Takže je to pak naopak velmi slabé místo. Tomu by nasvědčovalo snad i to, že má KOM nahradit řadu Frequency. Selským rozumem jsem si tak nakonec zdůvodnil koupi KOMů, které někdo považuje za papírové/lehké. Ale oni zas až tak v reálu lehké nejsou.

                                              Tak jako tak, já neplánuju kdovíjaký skoky nebo dropy. Bikeparky jsou pro mě sprostý slovo, mám se na to moc rád :) Když začne KOM zlobit, patrně to bude zadní ráfek. Tak bych ho při nejhorším vyměnil, za něco pevnějšího.

                                              Jinak máš samozřejmě pravdu, že z 1 dne/40 km v terénu těžko dělat nějaké závěry.

                                              0 0
                                            • Ruprt2  

                                              Tak jsem si vzpomněl, co psal Kubad :-)))

                                              volně parafrázuju:

                                              … jezdíš na tom, na co to není určený a ještě to neumíš …

                                              0 0
                                              • JakeF  

                                                Jojo, neumím ani skákat , ani jezdit :). Naučíš mě to? :D Mimochodem, ten drop, kterej byl podle lidí tady na XC strašnej hardcore a není to na to určený, ten teď skáču se sedlem nahoře, protože jsem línej ho sundavat :D.

                                                0 0
                                                • Ruprt2  

                                                  Jsi prostě superman. Však jsem to tu minulý pátek v jednom vláknu četl.

                                                  0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Jezdit na jistotu, tak se nikam neposunu… To byla zase věc o level dál.

                                                    0 0
                                                  • Ruprt2  

                                                    Jasný. Já si nad tím fb málem ustřík.

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Všímám si, že to se ti stává často, jen pak zbytečně zasíráš vlákna offtopicem…

                                                    0 0
                                                  • Peslezedirou  

                                                    Hele, vzpomeneš si na noviku od RS a na vlákno o novinkách?

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    To byl hezkej flame :). Ale nevím o tom, že bych tam někomu rozmlouval osobní zkušenosti…

                                                    0 0
                                                  • scret  

                                                    „Všímám si, že to se ti stává často, jen pak zbytečně zasíráš vlákna offtopicem…“

                                                    Taak a ted je z tebe jeste komik…:))

                                                    0 0
                                          • Peslezedirou  

                                            Ale ho*no, včera jsi jel vyložené Backcountry! :-)

                                            0 0
                                            • MirosPikos  

                                              To bych pak byl úplně v háji, o BC nikde na stránkách WTB nepíšou :)

                                              0 0
                                    • scret  

                                      Jaku, to nedelas dobre, budes mit spatnou karmu a zas si rozbijes nekde hubu nebo nedejboze zlomis prsty:)))

                                      0 0
                  • alinceb  

                    :D

                    0 0
              • Remark´1  

                Trochu jsem se do toho „položil“ a zjistil, že DT Swiss 240s má jen 28 děr, tj. na ráfky WTB i23 KOM asi nebude kompatibilní (32 paprsků)..

                Jinak, co se týká karbonových kol, líbí se mi Roval Travers SL 29 – je to určené na AM, takže by to mělo vydržet. Náby používají od DT Swiss, takže záruka kvality. Reynolds má nějaké no name náby, proto od nich ustupuji, ENVE jsou cenově mimo.

                Hodně slýchávám, že ten rozdíl v tuhosti je oproti klasickým ALU ráfkům znatelný, hmotnost bude podobná, stejně nepůjdu do žádných XC kol tj. kolem 1700–1800. Jen nevím, zda to je tak citelný rozdíl, tj. jestli to za ty peníze stojí.. Navíc ty CX Ray by mohly tuhost hodně zlepšit, ale na úroveň karbonů se určitě nedostanu. Je to dilema :-)

                0 0
                • kubad  

                  DT240 mají samo i 32 děr pokud teda nemyslíš náby na přímé dráty

                  0 0
                • jecnak  

                  Tuhost karbonovych Rovalu je proti klasice znatelne lepsi. Pocitove se ty kola chovaji jako dobry 26kovy zaplety – treba Cmaxy.

                  0 0
                  • Hnoj  

                    Tak to je hodně odvážný tvrzení, navíc mam klienta, tak šťastného majitele Rovalů, že je prodal a nechal si uplést klasiku. A je po problému.

                    0 0
                    • jecnak  

                      Ja mam zkusenost presne opacnou.

                      0 0
                    • tomfree  

                      Mám klienta co prodal mercedes a koupil renaulta a je po problému a o čem to vypovídá,jedině o tom,že měl smůlu,až takových potkám za rok dvacet,tak to budu rozebírat.

                      0 0
              • Remark´1  

                Beru zpět, DT Swiss 240 jsou dostupné i ve variantě 32 paprsků… Otázkou je jestli nejít do odolnějších 350.

                0 0
                • kubad  

                  350 splní taky funkci. jen jsou těžší, jinak jsou funkčne úplně stejné

                  0 0
    • jonti  

      Můžu porovnat 29er DT350, CX Ray, ZTR Crest a Specialized Roval Control Carbon. Váží přibližně stejně, náby jsou i na rovalech odvozené z DT350. Rovaly jsou o dost tužší.

      Vážím něco přes 70 a na AM Trail kolo bych použil arch, proto pro tebe na 100 kg spíš ten Flow.

      Nebo bych se podíval po „levnějších“ AM karbonech, tam ale nemám moc přehled, konkrétní model neporadím. To co dává specialized na nejvyšší Camber jelo výborně, Enve určitě jede super taky, ale do rozpočtu se vejde jeden ráfek :)

      0 0
    • fousek  

      Podle me jsou to nerealny pozadavky, 29" tuhy a zaroven lehky nebudou, ostatne ani lehky 26" nejsou extra tuhy. Aby se to blizilo s tuhosti nekam snesitelne v pomeru k pevnejm osam tak to musi mit duralovej vyplet.

      0 0
      • jonti  

        Jako lehci kola pro cloveka co vazi 100 kg beru neco pod 1800g. To by se vesel i s DT240/cxr­ay/Flow, nebo ne?

        0 0
        • Remark´1  

          Ty flow už mě připadají dost „DH“. Vnitřní šířka 25,5mm.. A váží o nezanedbatelných 100 gramů více. Pro účely AM se mi jeví WTB s šířkou 23mm, jako ideální (díky Miro! :-))

          0 0
    • žvejk  

      Dal bych 28 drátů a náby DT 350 s přímým uchycením drátu. Tím ušetříš hmotnost (na drátech, trochu i na nábojích) a tuhost zůstane. S novým ráfkem přišel i DT Swiss http://www.dtswiss.com/…s-MTB/XM-401

      Co se týče karbonových ráfků tak tuhost by si poznal určitě, rozdíl je poměrně velký… Váhově by sis taky polepšil.

      A dají se celkem v pohodě opravit, hliníkové musíš přeplést.

      Ale rozdíl v ceně je znát…

      0 0
      • Remark´1  

        Já když se nad tím zamyslím, tak mám pocit, že tuhost ovlivní více pevnost výpletu, než vlastní ráfek. Pokud tedy nepoužiji něco opravdu „chatrného“, ale naopak AM ráfek, který nebude příliš odlehčený. Navíc u setů karbonových kol (např. Roval, Reynolds) nemůžu zvolit výplet CX Ray, který myslím převyšuje pevností použité výplety u těchto setů… Cena je samozřejmě další nevýhodou karbonů..

        0 0
        • žvejk  

          Do rovalů bych nešel kvůli těm drátům… Reynolds používá zas hodně těžké ráfky, to bych taky nechtěl… Nejlepší je koupit samotný carbon ráfek a zaplést, ale ta cena…

          0 0
    • Bafoon  

      někde se tu chválili karbonové ráfky z číny, ale za boha nemůžu najít na ně odkaz…s 350nábojema by to mohlo být zajímavé

      0 0
      • Remark´1  

        Asi vím, co máš na mysli – light-bycycle.com – asi do nich půjdu, použiji pevný výplet (cx ray) a když prasknou, tak to přepletu na standardní ALU. Ty Rovaly, ENVE apod. jsou fakt drahé…

        0 0
    • tomfree  

      Jezdím karbonová roval trail sl a záleží,jaký máš rám,někdo tu psal,že ty kola s nábojem 142+ nefungujou v každém rámu,mám 90kg a proti zmiňovaným wtb nebo ztr jsou lehčí o cca 200g a tužší,ale zde zase záleží na rámu,při 100kg 29er a větší velikosti se většina rámů dost kroutí,takže to kola nezachrání.

      0 0
      • Remark´1  

        Bral bych ty standardní 135/142. Rám se kroutit snad nebude, je to karbon, ale to je úděl nás velikánů :-). Potřebuji dlouhé kliky, tuhý rám, tuhá kola a bohužel to hodně stojí. Škoda, že nejsem konfekční velikosti…

        Máš přímé porovnání s Al ráfky? Subjektivně rozdíl znatelný (jde to více za pedálem)?

        0 0
        • tomfree  

          Na nějaké srovnání,jak to jede bych musel mít stejné rámy pláště a to jsem neměl,mi šlo spíše o vedení stopy,většina 29 když jim naložíš v klopence škrkne zadní kolo o rám,mám celokarbon 130mm a třeba stejný rám jen z alu zadní stavbou je citelně měkčí,na karbonové 26 s větším zdvihem jsem takové věci vůbec neřešil,pokud bych si vybíral 29 jako trail kolo,dával bych pozor na tuhost,výslednou výšku,protože nemám rád kozy a místo nad rámem,kvůli manévrovatelnosti při skocích.

          0 0
          • Remark´1  

            Na ty rovaly trail se dívám taky, možná ty roval traverse jsou na mě až příliš „DH“. Cenově mezi nima není rozdíl, ale nebrat je kvůli výpletu, jak píše žvejk, podle mě není zas až tak smysluplné. Ani nevím, kdo vyrábí samostatné značkové karbo ráfky (mimo nedostupných Enve apod..)

            0 0
            • tomfree  

              Já je dostal s kolem,nebyl jsem z nich nadšený,kdybych ho stavěl,tak jsem dal ty komy a hope,jako jistotu,ale když už tam byly,tak jsem jim dal šanci,hned ze startu jsem jim naložil,aby se projevily nedostatky a jsem spokojený,hlavně ta tuhost jde znát a jedou asi taky dobře,protože jezdím stejné převody jako na 26.

              0 0
            • žvejk  

              Spíš sem myslel roval control carbon a control SL kde dávají 1,5mm revolution dráty… Ale zas na roval trail dávají

              DT-supercomp ty jsem jezdil na ZTR cres a na mých 80kg to byla tragédie. Ze sapim CX ray nesrovnatelně měkčí. Tak to by ti zas mohlo odpovědět na otázku zda je carbon ráfek o tolik lepší, pokud je pravda to co píše tomfree tak asi je ;)

              0 0
              • jonti  

                U Carbon SL to mozna bude vetsi problem, kdyz jich tam je jen 24/28, u Carbon Control to takovy problem neni. Nebo zatim neni :)

                0 0
              • Remark´1  

                DT supercomp dávají i na ty Rovaly Traverse, které by měly být pevnější, tak nevím…

                0 0
                • žvejk  

                  Pevnější jak DT revolutin jsou určitě, ale do pevnosti CX ray mají daleko…

                  0 0
            • Kubiczech  

              Na ráfky bych se optal třeba u Festky, případně to u nich zapletl dle libosti. Vypadají docela zajímavě.

              0 0
    • freematch  

      zdar chtel bych poradit s vyberem rafku.zacina se mi delat pomalu osmice a pocitam ze parkrat mi pomuze vycentrovani ale po case bude treba nejaky ten upgrade,protoze na mojich cca 110kg bude treba neco pevnejsiho

      jezdim vetsinou po ceste sem tam pres les a nejake ty polnacky

      zatim se sem se dival tak narychlo a nejvic sem nasel s 36 dirami http://www.mojekolo.cz/…9-disc-cerny nebo jestli se fatk vyplati priplatit za http://www.mojekolo.cz/…9-disc-cerny

      dik za rady a postrehy

      0 0
    • Mr.Dan  

      Nějakej tip na výplety na 29 trail/AM fulla pro muší váhu (v trenkách 63 kg) kolem desítky? Ideálně s DT 350 a ráfek 23–25 vnitřní… KOMů už je moc a „extra hezký“ zkušenosti tady s nima a jejich patkama už taky byly, tak ty radši ne. Případně myslíte, že třeba během léta ceny komponentů na výplety spadnou natolik, že by se dala poskládat rozumná kombinace s CX-Ray do 12? Hnoj už je asi za louží, tak se ptám zde…

      0 0
      • McBlacky  

        DT 401 ?

        0 0
      • kubad  

        s CX se na 12 nedostaneš,

        a klasika 350 + CX Ray + NoTubes Flow Ex. nebo DT XM401 nebo XM481 podle toho na jak lehké ráfky se cítíš :D

        0 0
        • MlokCZ  

          Jak bys srovnal DT XM401 vs KOM i23?

          Dle parametrů vidím:

          • hmotnostě je rozdíl 20g
          • DT má svařovaný spoj
          • šířka v podstatě stejná (ten 0,5 už nehraje roli).
          • KOMy mají stejně jako UST Mavic a Fulcrumy hranku pro vyskočení patky směrem do středu ráfku, DT asi nemají (jestli dobře koukám)

          Jak je to ale v praxi, hlavně odolnost? DT XM401 jsem ani neměl v ruce. S KOMy po roce ježdění pořád spokojenost.

          0 0
        • Mr.Dan  

          No tak se teda asi spokojím se Sapim Race. Jinak se v podstatě cítím na jakýkoliv ráfky, když v současnosti jezdím bez problémů 320g ráfky na 650b celopevňáku. :) Na základě těhlech dobrých zkušeností jsem právě koukal po Ryde Trace Trail (25mm, 460 g), ale citelně podražily (loni 1900, letos kolem 2500 za ráfek). Tak řeším, jestli spíš nepošetřit lehce na nábách a vzít ty Rydy, ale Novatecy nechci, přestože je v pohodě jezdím skoro 2 roky, ale na XC kole…

          0 0
      • tomfree  

        Zrovna na trail fulla bych placatý dráty necpal,když chceš docentrovat,jdou do vrtule a náraz kamene taky snášejí hůře než kulatý.

        0 0
        • bradek  

          Na to jsou snad držáky na plochý dráty ne ? :)

          0 0
          • MlokCZ  

            A k tomu je to aspoň u placatých drátů vidět, když se začnou kroutit do vrtule při centrování. Tedy je to naopak výhoda.

            0 0
          • tomfree  

            Jasně,běžně sebou vozím všechny blbosti,byla to jen rada z praxe,ale pokud to bude jen fotit a diskutovat jako mnozí tady,tak podobné problémy samozřejmě nehrozí.

            0 0
            • bradek  

              Ty musíš centrovat i během vyjíždky ? :)

              0 0
            • MlokCZ  

              Tak také z praxe:

              • kulaté dráty se kroutí do vrtule taky a pak ani snadno nepoznáš jak moc jsou zkroucené, abys to případně následně mohl opravit (pokud tedy nechceš celé kolo rovnou rozplést a zaplést znovu)
              • není problém ani bez přidržení si to pohlídat, zatočíš niplem o kousek více a zase vrátíš, plochý drát hezky pomůže s tím, aby ukázal o kolik, aby výsledek byl nezakroucený drát (u kulatých se to hlídá o hodně hůře, ale také se to trochu pohlídat dá)
              • pokud náhodou už nefunguje předchozí bod, tak je to závěžnější problém, kdy už jsou zarostlé niple a stejně s tím na vyjížďce nic neuděláš

              Tedy jak už jsem psal, tak považuju ploché dráty ohledně si pohlídání kroucení naopak za výhodu.

              0 0
              • McBlacky  

                souhlas, kulatý jen protože jsou levný nebo tam kde už je třeba 2.3mm a víc.

                centrovat kulatý po pár měsících na alu niplech=impossible

                0 0
            • JakeF  

              Plácáš kraviny, houby praxi… Že na kulatejch rotaci nevidíš opravdu ještě neznamená, že tam žádná není.

              0 0
              • tomfree  

                Už je to tu zase silná slova,proč diskutovat jako lidi,nesmysl něco psát.

                0 0
                • JakeF  

                  Tohle ani nemůže být diskuze, protože ty zcela jednoduše nemáš k diskuzi argumenty. Plácnul jsi evidentní kravinu a jenom to odmítáš uznat.

                  0 0
                  • tomfree  

                    Dvoje záplety jsem přeplítal,protože jsem se nemohl koukat na pokřivené dráty po nárazu,které nešly narovnat,tak,aby to nebylo vidět,funkční byly,ale kulatý drát srovnám dopnu podle tenzometru a je to jak nové a že by mi nějaký nipl zarostl,používám pro lock,to se mi nestalo ty kravino.

                    0 0
        • scret  

          mam je na AM/EN bajku, jsem v hajzlu:))

          0 0
          • MlokCZ  

            Mám ploché dráty (ať CX ray nebo origoš dráty na XLkách) aktuálně na všech svojich kolech včetně obou fullů, takže jsem úplkně v hajzlu…

            0 0
            • scret  

              uff, nastesti na SXkach mam kulaty… jesteze mam na cem jezdit:) Syntace kola s CX ray hodim do popelnice…

              0 0
        • JakeF  

          Zlatý placatý, na těch to aspoň vidíš a snadno je otočíš zpátky…

          S nárazy od kamenů jsem za celou dobu používání neměl problém. A naopak zvládaj líp, když vlítne do výpletu klacek :).

          0 0
    • Mr.Dan  

      Je to dobrá nabídka? Přijde mi, že ano: http://www.cyklobazar.cz/…a-29dt-swiss

      0 0
      • McBlacky  

        za nový docela jo, mám skoro stejný -jen s aero drátama- 27,5" na Trance a dal jsem za ně o kus víc – 1720gr s 32dráty a 6D nábama.

        0 0
      • kubad  

        jo je

        0 0
      • RUSH  

        Sleva – http://www.cyklobazar.cz/…a-29dt-swiss – nemůžete tam být nějaký problém?

        0 0
        • Vilém  

          Jsou to dvoje ruzna kola, s jinym uchycenim kotouce.

          0 0
        • JakeF  

          Zaplétal jsem to stejně jen na 471 ráfkách a když se povedlo rozumně sehnat náby, tak jsem byl tuším někde 10–11 za komplet při nakupování za MOC. Takže pokud jsou neježděný, je to hodně pěkná cena a není vyloženě mimo realitu.

          0 0
        • McBlacky  

          hlavně tady jsou 370ky, což je nic moc

          0 0
          • JakeF  

            Aha, to jsem přehlíd… Já mám 350, na 370 je to cena tak adekvátní.

            0 0
            • kubad  

              otázka je co ty 370 vlastně jsou zač – většinou OEM 350 takže je to asi fuk

              0 0
              • JakeF  

                370 jsou klasický DT náboje, žádnej OEM, který existovaly ještě před 350 a měly klasickej západkovej ořech.

                0 0
                • kubad  

                  ano dřív to tak bylo, ale dnes DT 370 podle webu DT swiss neexistují :D

                  co mám doma přední 370 15mm CL je proti 350 rozdíl jen v nálepce – stejná váha, měl jsem i zadní 370 co byl stejný jak 350

                  0 0
                  • JakeF  

                    Hm, tak to je bordel… Holt při přebírání zkusit sundat ořech, naštěstí to jde u rohatky snadno :D.

                    0 0
                    • kubad  

                      kdyby tam byla fotka zadního náboje, tak to poznám na pohled, ale takhle jedině jak píšeš

                      0 0
                  • Mr.Dan  

                    Aha, tak to jsem mohl ještě pár stovek ušetřit a mít 6děr místo centerlocku. Škoda…

                    0 0
                  • McBlacky  

                    moje zadní 370 rohatku nemá, je to komplet jiná konstrukce. na dalších kolech mám 350 a 240 takže srovnání mám z první ruky

                    0 0
      • Mr.Dan  

        Díky všem za reakce. Jen jsem se ubezpečoval, že jsem včera neobjednal žádnou kravinu, takže prej už jsou na cestě.

        Jinak jak vidno, pán má zásobu XM401 a jsem rád, že jsem chytnul záplety s 350kama, ač na těch horších 370 je to taky za pěknou cenu a navíc na INTL a ne na CL jako na těch druhých.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.