• Bruntal

    Prohledaval jsem historii, kde se vidle resi milionkrat, ale podobnou vec jsem nenasel, tak sorry, ze zakladam nove vlakno. Mam bike na kterem je vidle Manitou R7 Elite Absolut zdvih 80, jezdim ji nafouklou na 130 psi a znamy mi rikal, ze je na mou vahu (cca 96 kg) moc „krehka“ a ze ji znicim. Nejezdim zadne ostre tereny a sjezdy (lehci teren a lehci sjezdy jezdim), ale obcas se mi „povede“ vletet do nejake diry na ceste a ted se bojim abych si tu vidli neznicil. Mam se bat nebo ne? Pokud ano, tak bych asi uvazoval o jejim prodeji a koupi nejake pro mou vahu vhodnejsi. Diky za rady a pripominky.

    0 0
    • Krocan  

      co sem zaslechl tak r7 je pro chrty…a myslím že se tady někde psalo na cca 70kg(?)

      0 0
    • kubad  

      Vidle to kupodivu přežije, sice je měkčí a pod tvou váhou se asi bude dost kroutit, ale nic se jí nestane.

      Ale R7 je asi nejnepohodlnější a nejmíň citlivá vidle na trhu, ale pokud ti vyhovuje – tvoje věc

       
      0 0
      • Krocan  

        fakt?

        já slyšel že r7 je právě citlivá a žehlička:-)

        nebo je tím myšlena r7 od milana?

        0 0
        • kubad  

          tos slyšel mega blbě – to platí pouze o upravené

          0 0
          • Krocan  

            však dodávám „nebo je tím myšlena r7 od milana?“

            nebyl sem si totiž jistej

            0 0
            • scret  

              ano ta od Milana je zehlicka, sice ne megazehlicka (jsou vidlice ktere jdou vytunit jeste lpi) ,ale oproti tovarnimu nastaveni je rozdil patrny. Mam R7 asi 2 roky a az ted jsem s ni spokojenej…

              jinak vazim cca ± 75 a v poho…

              a jak jsem psal uz v tvym threadu, ta vidle by to mela vydrzet, jen se proste bude vic kroutit…a mozna driv chytne vakl…

              0 0
      • Bruntal  

        OK a v pripade, ze se rozhodnu tu vidli vymenit, tak jakou radite vzhledem k tomu co jsem napsal o sobe a svem jezdeni (cenovy strop 15 tisic).

        0 0
        • yetti  

          Ja bych pri cenovem stropu 15tis sel do SIDa 08, pac jsem na ni jel a i pri mych 89kg je perfektne tuha a krasne zehli a navic se mi i dost líbí :-)

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • vitki  

      mam taku istu vidlu ako ty a zhruba ±90kg. Chcel by som sa len spytat kto z pritomnych presne tuto vidlu jazdil (Manitou R7 Elite Absolut zdvih 80 rocnik 08) a moze porovnat jej citlivost a tuhost napr. s rebou 08 SL. Ide o to ze jej „vnutornosti“ su odlisne od minulych rocnikov. Mala by byt citlivejsia ako starsie. Ja bohuzial nemam moznost uskutocnit taketo porovnanie a velmi ma to zaujima aby som sa jej mohol takisto vcas zbavit a kupit napr. rebu. Jazdim ju na 180 mm kotuci a zatial vyzera byt v pohode, ale to je len moj nazor, bez objektivneho porovnania s inou vidlicou.

      0 0
      • Bruntal  

        Ahoj, dnes jsem se o tom bavil s kolegou, ktery jezdi na ruznych kolech uz hodne let a ten mi rek, ze pokud vylozene nezavodim, tak je ta vidle v pohode. Ja osobne na ni taky neshledavam nic tak hrozneho, az na to, ze mi jeden kamarad rekl to co uz pisu vyse a to, ze si pri me vaze tu vidli znicim, ale dle nazoru bikeru zde a stejne tak, dle kolegy je to v pohode… Jen proste nezehli nejak extra a ja osobne se s tim dokazu smirit…

        0 0
        • vitki  

          diky za nazor, este by ma zaujimalo, ak ma niekto moznost porovnat, co vam viac vyhovuje system platformy, alebo lockout z riaditok?

          0 0
      • RoKo  

        zkus si precist napr. tady o grafech (milanovy stranky nejak nefunguji…) a vynes si sve vysledky do tohoto grafu… pak budes mit jakesi srovnani, samozrejme ze to bude dle presnosti mereni…

        Myslim ze ti postaci vaha (100N=10kg)

         
        0 0
      • MlokCZ  

        Už to tu bylo napsáno snad tisíckrát. R7 je v originále jedna z nejméně citlivých vidlicí na trhu a s žehlením tedy nemá naprosto nic společného.

        Tuhostí to zase taková tragédie není, je jen o malinko méně tuhá než Reba (a to dle měření a ne někoho pocitu), takže tuhosti bych se až tak nebál.

        Reba v originálním stavu patří zase k tomu téměř nejcitlivějšímu na trhu, tedy ohledně citlivosti je ani nemá smysl porovnávat, každá je úplně někde jinde.

        Po úpravě se Reba dostane na to nejlepší, co u vzduchových vidlic jde dosáhnout a R7 se dostane také na slušnou citlivost, ale o malinko horší než Reba (i když už také velmi dobrou po té úpravě).

        Můžeš si doma změřit odtrh vidlice a hned budeš vědět objektivně na čem jsi (nemusíš vůbec měřit celý graf).

        A pro představu, špičková citivost upravených vzduchových vidlice je na hodnotě odtrhu 5kg. Tedy v podstatě samotná váha kola (která bývá na přední kolek kolem 5–6kg) stačí na to, aby se vidlice pohnula.

        Reba v originále mívá do 10kg odtrhu. Změř tu R7 a uvidíš jak je na tom bídně.

        0 0
        • vitki  

          Tu je jedna recenzia aj s grafom. Je to sice na 100ku, ale 80ka bude podla mna podobna. Ako si mozem doma zmerat odtrh?

          http://www.nakita.at/…agazines.pdf

          0 0
          • MlokCZ  

            Rychlejší o něco méně přesná metoda je bez vyndání předního kola. Vezmeš kolo, postavíš ho na na domácí váhu a zatlačíš na řídítka. A ve chvíli, kdy se vidlice pohne, tak na váze vidíš odtrh. Při použití bez vyndání předního kola můžeš odečíst váhu předního kola. Ale samozřejmě zbytek (tedy hmotnost samotného kola se počítá, to také na tu vidlici tlačí).

            Bohužel test v odkazu je opět jeden z těch, kde používají nesmyslný počátek grafu. Ten nikdy nezačíná v hodnotě 0,0. Tedy z takto špatně udělaného grafu se citlivost nepozná vůbec.

            Ale ani třeba u bike magazinu, kde to mívají správně se to přesně nepozná kvůli malým detailům v grafu (tam se pak ztratí rozdíl odtrhu 15 a 25kg, vypadá to skoro stejně v tom malém detailu).

            0 0
            • MlokCZ  

              U těch supercitlivých vidlic je to pak krásně vidět i bez měření. Jen zvedneš přední kolo, položíš zpět na zem a jen váhou kola se vidlice pohne do zdvihu.

              0 0
              • jIrI___  

                To udělá i můj Axon, ale v tomhle případě to bude spíš stářím než citlivostí :-))

                0 0
              • vitki  

                diky za info, vyskusam zmerat doma ten odtrh, len musim odniekial zohnat domacu vahu:). Neni odtrh zavisly aj od toho ako je nafukana vidla? Nemam ju sfuknut na minimum 2.5 baru?

                0 0
            • karliner  

              tak jsem si dle tvého návodu změřil odtrh své Fox 100 RL, měl jsem pocit, že se pohnula někde kolem 30 kg. Mám vůbec odpruženou vidlici?

              0 0
              • RoKo  

                A jaky mas SAG? by me jen zajimalo…

                0 0
                • karliner  

                  odhadem tak centimetr

                  0 0
                  • karliner  

                    nechci si tedy nějak stěžovat, s funkcí jsem spokojen, jen je mi divný, že by vidlice měla zareagovat na váhu kola

                    0 0
                    • RoKo  

                      ne na vahu kola ale na vahu jezdce… u manualu je psana predpokladana hodnota psi dle kg a hodnota SAG pro normalni jizdu a zavod… aspon u epiconu to bylo. pokud si spravne vzpominam tak hdonota SAG byla cca 14% pro zavod a 20–25% pro normalni vyjizdku.. tzn. pokud mas 100mm zdvih mel by byt SAG na cca 20mm. Pokud mas 10mm tak to mas prehustene, coz odpovida odtrhu 30kg. Zkus si takovou tu stahovaci pasku a zkus nastavit sag an 20mm a projed se… ;)

                      0 0
        • Karaya  

          No odtrh neni vsechno. V realu je Reba v skutecnem terenu o dost horsi nez treba MX Comp Eta. Co je mi platny odtrh 5kg, kdyz vidle ve sjezdu zajede na 50% zdvihu uz na zacatku a ty zbyvajici 4 cm uz toho moc nezachrani.. Navic 115mm je opravdu hodne teoretickych :-)

          Na polnacce je Reba se ten nizky odtrh uplatni, ale v tezsim terenu rozhoduji i jine vlastnosti.

          0 0
          • Lišák  

            Některá Reba má hodně progresívní průběh zdvihu, některá zase více lineární. Každopádně Milan tu progresivitu dokáže snížit.

            0 0
          • MlokCZ  

            To je ale problém těch, co si pořizují neupravenou Rebu bez u-turnu. Že je moc progresivní se tu už probíralo pořád dokola.

            Po úpravě se příšišné progresivity dá zbavit nebo pořídit rovnou u-turn verzi, která tak progresivní není.

            A pokud se jedná o odtrh 5kg, tak je to pro upravenou verzi a ta tak progresivní nebude (bude přesně kolik je třeba a kolik si kdo řekne). A v reálu se s MX Comp Eta (v originálním stavu) vůbec nedá srovnávat, je o několik tříd lepší a to včetně průběhu.

            0 0
            • Karaya  

              Jel jsi na ní někdy? Mx Comp ETA pokud dodrzis vysku oleje, tak taky neni zas tak skvela. Ovsem pokud trochu snizis mnozstvi oleje v prave noze, tak je super. Linearni chod, 115mm realny zdvih a citlivost taky super.. Mam je obe, muzes si to vyzkouset. Jedina vada je, ze je tak tezka.. :-)

              0 0
              • MlokCZ  

                Ano, jel jsem několik MX a to jak s Etou, tak bez ní, citlivá v originále prostě není žádná z nich (ale už to hodnotím z pohledu toho nejlepšího v citlivosti, co je k mání, k čemuž ale upravený Epicon také patří). S možností regulace progresivity hladinou oleje to tak sice je, ale stále je tu komplikace s negativkou, která u Epiconu není.

                0 0
              • milan1  

                Nemusíš nám tady objevovat a prezentovat MX comp ETA, známe jí moc dobře a mnoho jezdců tady jí má i upravenou a nikdo z nich by rozhodně neměnil k původnímu stavu.

                Přesto ti můžu říct, že ani v upravené verzi nemá tahle vidlice srovnávat s tím, s čím bys chtěl. Ty odpory jsou jen jedna část a využívání zdvihu další. Takže pokud chceš srovnání, tak i originál Reba bude lepší, než tvá a to dokonce upravená a v čem jí opravdu ty předčíš už teď je využívání zdvihu a tedy citlivost na větší překážky.Předčíš samozřejmě jen tovární nastavení.

                Tys poznal a prezentuješ tady to, co by měl znát každý marzochista a to je seřizování hladinou oleje a tím se ale řeší konec kroku, začátek však zůstane stejný.

                A není to vůbec tak zásadní výhoda, že se ti na počátku zdvihu nepropadne – pod brzdama(prostě pod větším zatížením) tedy  konkrétně i v tom sjezdu se ti propadne a to velice podobně jako správně nastavená Reba. Rozdíl bude jen minimální ale o tom už jsou zase ty grafy.

                 

                No a využiju tenhle prostor a odpovím ještě karlinerovi, který jak vidno má příliš velký moment odtrhu u Foxu.

                Ano, tvá hodnota je nejspíš správně změřená ale vidlici máš samozřejmě přehuštěnou. Tohle je bolest, kterou provozuje příliš mnoho majitelů této vidlice a i když má samozřejmě kvalitní materiál, tak hodokáží doslova zabít svým nastavením a jezdí na něčem, co je daleko horší než mnoho pomlouvaných vidlic.

                Právě o těchto věcech a objasňování pro větší okruh lidí jsou debaty a vysvětlování pomocí grafů.

                Naprosto nejlepší je ovšem konkrétní a praktická zkouška při nějakém dalším testování. Slovama a tady se dá mnohdy těžko přesvědčovat. Stále opakované strachy a mylné představy se vyřeší prakticky vždy velice snadno.

                0 0
                • karliner  

                  mám ji nafouklou podle doporučení Foxu (cyklošvec nebo co to je za partu, co to tady dělá)

                  rád bych využil Tvých služeb, ale mám dojem, že Foxky neděláš :-(

                  0 0
                  • milan1  

                    To základní nastavení vzdduchu zvládneš sám.

                    Tlak máš omezen na to aby ti nešla na doraz v nejnáročnějším a nejdivočejším­použití, kterého jsi schopen.

                    Tlak je vhodné ten nejmenší, který ti zabrání takovému chodu na doraz.

                    Pokud jsi měřil opravdu správně, tak jezdíš opravdu na pokažené vidlici a kdybys měl srovnání s tou R7, která je zde právem odsuzována jako necitlivá, tak ta tvoje jí s tvým současným nastavením ještě překoná a to samozřejmě v tom negativním smyslu.

                    Zkus ubrat tlak a vyzkoušej, teprve potom poznáš rozdíl a prosím tebe, napiš to potom sem. Mnoha lidem to dokáže pomoci.

                    0 0
                • Karaya  

                  Ale jo o citlivost se nikdo nepře. Na drobné nerovnosti reaguje Reba lip o tom žádná. Mně se nelíbí jak Reba reaguje na střední a velké. Zapíchnout se na šutru není s Rebou žádný problém, zatímco s M bys jel dál… Mám v plánu ti ji poslat na úpravu v zimě a doufám, že se tohle vylepší.

                  Pod brzdama se propadla i M, ale já se snažím ve sjezdech moc nebrzdit :-)

                    
                  0 0
                  • milan1  

                    Zapíchnout se na šutru je vždy jezdecká chyba, právě jezdci, kteří nejsou zvyklí na citlivost mnohdy projíždějí pasáže daleko pomaleji a se strachem a to jim právě tohle způsobí.

                    Tady někde je třeba hledta ty neustálé debaty nad tím, že každý vlastně chce něco jiného. Kdo se nenaučí využívat citlivsoti a proměnot nakonec vše ve větší rychlos a přitom i větší jistoutu, tak ten povede nesutále debaty, jak každý chce něco jiného.

                    Tohle samozřejmě nemusí být tvůj případ ale já vlastně reaguju i na dění v soběžném threadu.

                    Zopakuju znova, praktické zkoušky řeší vše jednoznačně a lépe.

                    0 0
                    • vitki  

                      Mal by som taku otazku, tunil si uz niekedy Manitou R7 Elite Absolut 08? Ak ano, ako je na tom potom s citlivostou?

                      0 0
                    • Karaya  

                      No zrovna jsem se rozjizdel a sutr byl opravdu malej, byl jsem dost prekvapenej ze takova drobnost mne zastavi misto toho aby to vzala vidla.. Uz jsem tomu jaksi odvykl no.. Jinak s Rebou se ve sjezdech moje rychlost teda snizila, to muzu rict rovnou .-) A jezdci se SIDem maj u mne respekt..

                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.