Manitou Radium R - výměna oleje

11 nepřečtených
  • _jura_

    Zdarec,

    koupil jsem si jetý bike. Vzadu je tlumič Manitou Radium R. Při propružení, tedy spíš při návratu se z něj line divný zvuk (vrzavo-čvachtavý). Stejně ho chci rozdělat, podívat se na tešnění, namazat.. Ale nikde jsem se nedočetl, jak se u totoho tlumiče mnění olej – což by možná eliminovalo ty divné zvuky. Náte někdo nějaké rady co s tím?

    Díky, Jura

    0 0
    • Vilém  

      V domacich podminkach, pokud nejsi hodne zrucny kutil, tak myslim, ze je to neproveditelne. V tlumici casti byva vetsinou plovouci pistek, pod kterym je nafoukan dusik. A v tom je ten problem, jak to slozit zpet, aby nebyl tlumic zavzdusneny a jak pak naplnit znova ten dusik.

      0 0
      • _jura_  

        Já právě ani nevím jak je tenhle tlumič řešený..takže dusík je tam jako negativní „pružina“..zkusím ho rozdělat, třeba je jen chyba u vzduch. pístu..

        0 0
        • Vilém  

          Ten dusik je v tlumici casti, tj te do ktere se normalne nedostanes. Do vzduchove se samo dostanes.

          0 0
          • _jura_  

            jj je mi to jasné.. včera sem tlumič rozdělal..vypadá oká. problém je v rámu. pokud nasadím tlumič na vidlici tak je přední oko asi o 4mm posunuté vůči přírubě na rámu. musím zjistit jak se to chová při zdvihu, jesli je rozdíl furt stejný tak upavím hliníkové vložky..jinak nevím..

            0 0
            • Vilém  

              Tak jeste ze jsi to aspon odhalil zavcasu. Mohlo to skoncit vydrenym telem. Znamej takto loni odrovnal tlumic, protoze nezkontroloval cepy, jeden zatuhl, tlumic se pri zdvihu pricil a on na to prisel, az prestal tesnit:(

              0 0
              • antuch  

                to je dobrý, mně takle rovnou kdysi prasknul rám…:-)

                0 0
                • pavelr  

                  Doufám, že nemyslíte ty venkovní hliníkový vložky, protože ty horní se mi snad ani nikdy netočily. Vypadaj, že jsou nalisovaný.

                  0 0
                  • _jura_  

                    jo ty hliníkové, vylisovat šly celkem dobře.. buď musím jednu ubrat a druhou podložit (nebo nejlíp nechat sptočit novou na soustruhu) nebo budu muset obě zešikmit (vnejší plochy), ale tak, aby byly vůči sobě (ty dvě protilehlé) rovnoběžné, tzn zalepit nebo roztemovat do těla tlumiče.. to budu vědět až zjistím jak se liší vychýlení při zdvihu..

                    0 0
    • _jura_  

      Tak jsem zjistl, že ty podivné zvuky dělá tlumič (i když je mimo rám). Pistek ohlý není – dá se s ním otočit a pořád jde volně zasunout. Takže to bude asi olejem, který by se měl vyměnit. V bikezone mi řekli, že servis bude tak za 1500–200, za ty peníze se dá sehnat jetý tlumič v lepším stavu.

      Chcu se zeptat zda máte někdo zkušenosti s tímto tluimičem? Napadlo mě do časti kde je olej nafoukat místo dusíku obyčejný vzduch. Je tam takový zapuštěný šroub (6HR hlava) podle mě drží dusík, ale nechápu jak se to plní, napadlo mě v nějaké komoře, ale to je asi blbost :-)

      Místo něj bych dal ventilek stejný nebo upravený co je vepředu na plnení vzduchové části. Samozřejmně vyměnit olej a zkuntrolovat celou tlumící část.. Zkoušel někdo něco podobného?

      0 0
      • spok  

        asi už to máš hotový ale s tim šroubem máš pravdu.

        pod nim je gumovej špunt a dusíková komora oddelena pistkem.

        dusik miva okolo 170psi

        plni se to specialnim nastavcem na pumpu a injekcni jehlu.

        dalsi problem je do jake vzdalenosti dat ten pistek…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.