Na kole mám měnič XT781, v terénu ale řetěz opravdu dost skáče a rachotí. Má smysl investovat do modelu XT786, jenž je opatřen brzdou?
Je tato vymoženost skutečně praktickým přínosem?
Na kole mám měnič XT781, v terénu ale řetěz opravdu dost skáče a rachotí. Má smysl investovat do modelu XT786, jenž je opatřen brzdou?
Je tato vymoženost skutečně praktickým přínosem?
A nebo investovat do napínáku. http://fstatic1.mtb-news.de/…DSC_2827.JPG
Mám to podobně,jen napínák je dělanej z pásoviny a mám v něm kladku z hazky.
Mám to na HT v kombinaci s N-W převodníkem a ještě mi nespadl řetěz. Kolo je parádně tiché, jediný tak mám pocit že nová ta brzda fungovala lépe, teď už se to nějak zajelo a malinko to víc slyším v bordelu, ale padání se nedostavilo tak asi ok.
Nelze to seřídit? Mám pocit že ano.
To nevim, mám DEORE SH+. Pocitově je tam tak 2mm vůle než začne ta brzda fungovat, pak už ok.
Jde to seridit. Kdyz do toho strcis 4mm klic, tak to ma mit 3.5–5.4nm „odtrh“. U Zee/Saint snad 3.1–4.1nm.
ok, díky, zkusím potunit :)
Vozim obyč Deore s brzdou a funguje pořád, ale ta napínací pružinka je už unavená a víc to chrastí (ale taky mám vytahanej řetěz :-) ) Ten plíšek kamarád řešil kostičkou od Lega…
Ano, má. Ano, je.
Proboha! Jaky menic, snad prehazovacka, hazka nebo saltr ne? Co to je za modu s tim menicem posledni dobu?
Mění zařazený převod, nebo snad ne? :-)
Je to dobrý. Řetěz nemlátí a taky když ho čistíš, tak drží napnutej, což mě až překvapilo, jak moc je to fajn. Akorát se mi zatím zdá, že se rychlejc ojíždí horní kladka.
je celkem škoda, že takový šaltr není na kolech od 30 výše.Udělám si radost a koupím ho s dlouhým ramínkem.
Jak u kterých značek, ale škoda to je. Nemůže to být takový cenový rozdíl a výsledný efekt a dojem by byl za o krok jinde. Jinak bacha na to dlouhé ramínko. Není to jen o tom – chci dlouhé ramínko. Musí to mít svůj důvod a je dobrý počítat s tím, že dlouhé ramínko bude náchylné na urvání o kamen/klacek.
a u které značky kol jsi se setkal s existencí této hazky? No SGS vozím aktuálně tak jsem prostě chtěl zvolit totéž…nevím jestli je v tom tak markantní rozdíl mimo méně prověšeného řetězu při křížení. Ano, cennový rozdíl je 300 Kč, nechápu proč nedávají na dražší kola tento model rovnou.
Taky pevně doufám, že to přepětí pružiny nějaký čas vydrží…aby se to neochodilo za první sezónu a řetěz nezačal skákat.
Je to nastavitelny, a celkem spolehlivy, vydrzet by to melo. Ale rozbity uz sem to videl, Shimano i SRAM. U Shimana staci vymenit takovej malej plisek (tady $7), u SRAM nevim, to co ma na sobe „Type 2.1“ prej nejde otevrit :-/
Zrovna u tebe mě zaráží, že to považuješ za spolehlivý:) Mě ten plíšek odešel během dvou měsíců a to jsem ani moc nejezdil. A v ČR se nedá samostatně sehnat, takže reklamace a za chvíli zase znovu a znovu a znovu. Maj to vymyšlený kluci japonský. Nicméně plíšek se dá nahradit – zkoušel jsem různý možnosti a moje finální řešení je šroubek, matička, štípačky, pilník a trocha násilí:)
Hele no mám docela velkej testovací vzorek, jedu si více méně part-time bike servis (akorát mě nikdo neplatí :D), a zatim sem to viděl poškozený dvakrát, a bavíme se o kolech, co najezdí 100+ dní za sezónu :-0
stačí vedět že oprava není drahá, to potěší. Počítám, že to mohu nechat trvale v poloze ON pokud nebudu zrovna rozpojovat řetěz neno má snad své výhody ponechat Off na určité pasáže (asfalt?).----
Viděl jsem rozhovor s nějakým týpkem od Shimana, kde říkal, že se to nechává zaplý a vypíná se to jen při vydnavání kola, výměně řetězu atd. Takže kvůli hazce samotný se to vypínat nemusí. Na čistě silniční projižďky, pokud bych na to nezapomněl, bych si to ale vypnul, aby se mi snáz řadilo (není to moc velkej rozdíl, ale znát to je, tak proč si to neulehčit, žejo).
No já mám taky xt s brzdou ale bacha je sice hezké že to funguje i když nahoru to jde z tuha a se zpožděním ale ta páčka je na zapínání tak blbě umístěna že jsem ji po týdnu ustrelil sutrem a samozřejmě to je téměř nevymontovatelny tak že díky tomu že jezdím jen enduro tak jsem to kleštěmi zapnul na furt :-(
Mám to stejně. Ale asi se mi to poškodilo víc, protože po jízdě v hrubším terénu se mi sama vypíná. Sháněl jsem nový díl a stojí cca.350,–, zatím jsem se nedokopal ho objednat, tak nevím jak to půjde vyměnit.