Komentář nechám na ostatních, hodím pouze link
Seriál je vícedílný. ;)
Komentář nechám na ostatních, hodím pouze link
Seriál je vícedílný. ;)
cyklista bez přilby coby účastník nehody se stává automaticky spoluviníkem i když nehodu nezavinil to je nová informace
Naprosta hovadina, tohle nikdo nemuze myslet vazne. Nanejvys po nem bude chtit pojistovna v pripade zraneni nejake prachy, protoze neudelal vse pro to, aby zabranil zraneni v danem rozsahu, ale to je tak vsechno…
taky si myslím, že to je spíše pro pojišťovnu jako zimní gumy.
Článek jsem nečetl, ale pneumatika ovlivňuje jízdní vlastnosti vozidla, což může být pro posouzení vlivu na vznik DN a tím i viny nebo spoluviny zásádní. Na rozdíl od přilby. Ta řeší pouze následky DN, ne její zavinění.
no jasně ale tím že by přilbu měl mohl omezit rozsah zranění a tím pádem i zlevnit léčbu… ale nevím jak to je s tou spoluvinou příjde mi to divné aby člověk bez helmy byl automaticky spoluviníkem…
jasne a pokud nebudu mit na hlave ani skrabanec, tak to plati taky? to u soudu snad nema sanci. jinak se muzem zacit bavit o tom, ze nekdo nevezl paterak, nakrcnik, chranice atd. prijde mi, ze zbehlejsi pravnik by si s tim snad mel sanci poradit.
prilba je odjakziva pomucka primarne pro slozky integrovaneho zachranneho systemu… ma jim usnadnit identifikaci.
kdyz me sundalo auto, tak se me pojistovak neptal jestli jsem mel helmu, jedinej kdo se na ni dival byl policajt, co byl prvni na miste- kdyz zjistil, ze je praskla, volal rychlou…
ale kdyz jsem boural v aute, tak je zajimalo, esi jsem mel bezpecnostni pas zaplej. vzhledem k charakteru nehody to ale bylo pritezi, pac se auto omotalo okolo mostniho pilire a ten pas me pridrzel zrovna v miste kam sel ten beton…
Děláš taky něco jinýho, než že bouráš?
ja myslim, ze bouram podprumerne vzhledem k najetym hodinam- jak v aute, tak na kole
po kolika h jízdy průměrně bouráš? :D
7358,359 zhruba
to je špatné, měl jsem za to, že tak max po 8012,368h :( styď se!
ja vim, blby no… musim jeste vypilovat techniku, trebas vcera sem se skoro nevesel mezi jakejsi pick-up a salinu… rodla mam 50, zkusim jeste vzit z kazde strany tak 15 mm dolu, to by pak mohlo jit bez kolizi :)
ty vozíš tak šíleně široké rodla? ty jsi blázen
prave sem se doatal na 470mm, uz by to melo byt cajk
to je celkem dost. zkus jít na 440 :)
odrazky nebrat! :D a do jednosměrek se smí už ne? …(je ale jasný, že předpokládám, že mě řidič nepředpokládá)
jinak ještě jeden tip (jak ****** auta na červeny) … když odbočuji doprava a mám červenou tak jde objet po chodníku a napojit se na silnici kde jedou auta co maj zelenou.
Do jednosměrek smíš jen s dodatkovou tabulkou …
Na zimákovi kde jezdím často v noci mám odrazek tři řiťky O:-) jednou mě za to chválila kámoška, která mě předjela.
Na tretrách mi trčely paty, které jsou reflexní, návleky na boty reflexní, 4 reflexní pásky na ruce/nohy, blikačky… ve výpletu taky jakésik nálepky :D já bych se ani nedivil, kdyby nějakému cyklistovi uplně bezevšeho někdo rozbil tlamičku.
A když jsme u toho. Mám příhodu z jedné cyklo :D jedu si na kole po pravé straně se světlem a slyším „baf haf laksjhfklafj“ … a po chvíli se vynořily chromované řídítka dědka, který byl snad v černém a nebyl vůbec vidět jak řve, ať zhasnu světlo že nevidí :D:D
mě zase stavěli policajti že je oslňuju :D sem musel na Auroře udělat štítek a od ty doby klid a i to lip svítí (pod kolo odrazem) …
jinak když je víc pod mrakem a snižena viditelnost tak vzádu blikám. semtám mám i něco reflexního na oblečení (zimní bunda, boty, návleky… )
ta kámoška tě předjela na kole nebo autem? :P
autem .)) auroru musím taky furt nastavovat kvůli autům. Ale že si je oslňoval … to ti max můžou říct. Ty máš mít hlavní kužel max 20m před kolem.
c)
světlometem schváleného typu svítícím dopředu bílým světlem; světlomet musí být seřízen a nastaven tak, aby referenční osa světelného toku protínala rovinu vozovky ve vzdálenosti nejdále 20 m od světlometu a aby se toto seřízení nemohlo samovolně nebo neúmyslným zásahem řidiče měnit; (Svítivost tohoto světla se hodnotí na zkušební stěně ve vzdálenosti 10 m od činné svítící plochy a přitom se požaduje u světla světlometu ve světelném středu osvětlení nejméně 3 lx a v rozsahu ± 4° v horizontální rovině nejméně 50 % hodnoty naměřené ve světelném středu). Světlomet musí být zapojen tak, aby svítil současně se zadním obrysovým světlem červené barvy,
d)
svítilnou se zadním obrysovým světlem červené barvy schváleného typu svítící trvale nebo přerušovaně; podmínky pro umístění této svítilny jsou shodné s podmínkami pro umístění a upevnění zadní odrazky podle písmene f) tohoto paragrafu. (Svítivost zadního obrysového světla červené barvy se poľaduje nejméně 0,1 cd a jeho vyzařování v rozmezí horizontálních a vertikálních úhlů nejméně ± 10° )
snad to ještě platí, je to z Vyhláška 102/1995 sbírky, § 99
FYI vpředu třeba v e mšstě je možno i blikat
(5) Cyklista je povinen za snížené viditelnosti mít za jízdy rozsvícen světlomet s bílým světlem svítícím dopředu2) a zadní svítilnu se světlem červené barvy nebo přerušovaným světlem červené barvy. Je-li vozovka dostatečně a souvisle osvětlena, může cyklista použít náhradou za světlomet svítilnu bílé barvy s přerušovaným světlem.
(ZÁKON o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů, ve znění pozdějších změn a doplňků č. 361/2000 Sb.)
Jo, to tam někde je taky.
Byla to reakce na oslňování, před rokem jsem četl o tom, že se má svítit max 20m před kolo.
Vím, že se to tu už řešilo, ale jak jsi pobastlil ten štítek? Vložený kus petky? Říkám si, že bych to taky asi měl aplikovat :) ve městě sice jezdím low režim, ale i tak..
vecer vyfotim … ale je to alobal + izolepa :) výhodu to má v tom, že to můžu normálně ohnout a narovnat.
Tak to je dost dobrý :) to prosím vyfoť..předem dík :)
nebo hned … nějak se mi nechce na kolo do tý zimy :D
určitě to jde udělat i hezčeji ale takhle mi to stačí :) hlavně ze to plní funkci … drív jsem to měl z vrchu potažený takovou černou izolepou (než mi to Trunda sundal když jsem mu pujčil světlo) takže tohle je práce asi pěti minut.
pochybuji velmi, že takhle krátký štítek „plní funkci“.
Zkoušel jsem to taky s výstřižkem z plechovky od piva, jak správně píše LukasA.M. Nasazoval jsem to na MCE s kolimátorem D36mm a svazku cca 15° a ani s délkou toho širmu cca 10cm mě výsledky moc nepřesvědčily. Nakonec raději tlumím intenzitu. Když tak je o tom diskuze na fotonmag.cz
Štítek musíš „promáčknout“ uprostřed. Pak to funguje, ale v terénu to zase nesvítí dostatečně nahoru.
A neni to blbost, chtit aby to fungovalo s 15st optikou?
Na normalni, kde to dost vyzaruje do boku, by to podle me zafungovat melo.
já lip vidím, auta přestaly blikat … vidím, že nesvítím na koruny stromů… to mi stačí.
Co máš za tretry ? Mě by zajímalo jestli ty Specialized comp jsou opravdu vidět. Zkoušel to někdo ?
Tak proc si na ne neposvitis, pripadne neblejsknes bleskem? dnes uz snad nejsou tretry, ktery by nebyly reflexni.
jo, z fotek focenych po tme s bleskem clovek zjisti, ze na tech hadrech/botach/rukavicich/helmach… je neuveritelny mnozstvi reflexnich prvku
compy :-) jsou tam reflexní 3 čárky na patě
Jj taky to tam mám. Mě zajímalo jak moc je to v noci/za šera vidět když na to světlomet posvítí. Zrovna tu totiž nemám nikoho, koho bych posadil do auta a měl foťák a fotil mě za jízdy. ;)
Stačí vyjít ve tmě ven a s foťákem to vyfotit trošku z dálky. Potom uvidíš. To jde brát pro policajty jako náhradu odrazek na pedálech, takhle při častém ježdění v noci je to hodně málo. Já to beru jen jako bonus, na které se nespoléhám
po chodniku ale jazdit nemas…
A uprimne,tym vodicom je aj tak jedno,ze ty obides krizovatku…
Však ta jedna předepsaná odrazka je stejně naprd. Samozřejmě ji tam nemám. Bundu a dres mám mnohem více reflexní než je jedna blbá odrazka.
Nicméně strobo vpředu a pořádnou blikačku vzadu asi nenahradí nic.
Kdybych měl respektovat všechno, co se píše v zákonech, asi bych ve městě na kole nikam nedojel. Na druhou stranu základ je nechovat se jako mantinel a uvědomit si, že já jsem na kole ten zranitelnej, takže se tomu prostě přizpůsobím v rámci zdravýho rozumu. Jen, když je poblíž orgán (veřejné moci), plním zákon do písmene, protože nemám na pokuty.
Mě stavěl měšťák za to, že jsem dojížděl ke křižovatce a zprava předjel celou kolonu. Nevěděl že cyklista zprava může. Jsem se s ním ani nevybavoval, prostě jsem ujel, tak jako tak mě nechytí a kolo nemá SPZ. Než se s nima vybavovat 2 hodiny…
To jo, ale zrovna to předjíždění zprava mně přijde jako pěkná blbost…
Já to taky dělam pokud je tam velká mezera nebo mi auta uhnou..
Jeden z důvodů, proč je fajn jezdit ve městě na kole. Pokud je tam místo, tak jedu až na semafory.
pripomente mi nekdo prosim, jak to je aktualne s cyklisty ve vyhrazenych bus pruzich.
a v bus pruzich vedenych po tramvajovych kolejich vedle auto pruhu – varianta bez naspu v urovni toho auto pruhu.
1:10, není jí to nějak velký? :D
už jen podle toho jak má vysoko sedlo (Za předpokladu že na tom fakt jezdí)…