Cyklisté mají dostat přednost jako chodci! Ano nebo ne???

376 nepřečtených
  • ROMAN_BIKE

    Co si o tom myslíte?

    http://www.novinky.cz/…bornici.html

    úryvek: „Řidič odbočující na křižovatce na vedlejší silnici by měl do budoucna dávat pozor nejen na přecházející chodce, ale také na cyklisty jedoucí na hlavní po cyklistické stezce. Zatímco dnes musí cyklista před každou křižovatkou zastavit, podle novely zákona o provozu na pozemních komunikacích, kterou ve třetím čtení projednává Sněmovna, bude moci pokračovat v jízdě, protože bude mít před autem přednost.

    …“

    Na těch novinkách je i hlasování.

    Nyní tam je přes 92 procent lidí proti tomu.

    Hlasovalo tam přes 6 tisíc lidí.

    Jinak máte někdo zkušenosti z nějaké země, kde toto funguje?

    Předpokládám že by to mohlo fungovat v některých zemích západní evropy, kde řidiči nechtějí zabít nebo vytlačit ze silnice každého cyklistu, tak jak u nás…

    0 0
    • funkatron  

      „cyklisty jedoucí na hlavní po cyklistické stezce“

      to je akoze krajnica urcena pre cyklistov?

      0 0
      • Luka  

        to jako ze nektery chodnik je oznacen jako cyklostezka a ty ji pak musis ze zakona pouzit a nesmis jet po silnici.

        0 0
        • funkatron  

          aha

          no u nas su take niektore chodniky, ale aj tak vsetci jazdia po ceste

          0 0
        • maajkee  

          To ale musí být na silnici značka zákaz vjezdu cyklistů, jinak ji použít nemusíš, ne?

          0 0
          • Luka  

            „pokud vede souběžně s komunikací stezka pro chodce a cyklisty, je cyklista povinen ji použít“

            0 0
            • maajkee  

              A když je mezi komunikací a stezkou pás zeleně, tak to platí taky?

              0 0
              • JSt  

                :-DDD

                0 0
              • blaza84  

                typický český přístup – snaha za každou cenu to nějak odrbat :-)

                0 0
                • hribik A1  

                  pokiaľ je na nej 20 cm neupraveného snehu, je zrejmé, že sa budem snažiť to nejak odrbať :-)

                  0 0
                  • lens  

                    pokud je cyklostezka z nějakeho duvodu nesjizdna nemusíš ji použit. jinak jsou všichni klasicky vyděšeni že se chysta něco novyho jde hlavně o přejižděni silnice kolmo z jedne strany na druhou. jsme přece češi tak zase vymyslime nějaky paskvil se stovkou změn.

                    0 0
                    • hribik A1  

                      OK, nevedel som čo máte presne v tom zákone napísané vy. u nás tam toto je (po zasneženej nemusíš). v takom prípade sa u nás štandartne jazdí po chodníku :-)

                      0 0
                • PjSky  

                  To se na me nezlob, ale je cyklista a cykista.

                  Kdyz ve vesnici postavi oranzovej chodnik s obrubnikem a nuti po tom jezdi VSECHNY cyklisty.. je to cicovina.

                  Proc mam skakat po chodniku 10km/h, kdyz na silnici sviham 30 km/h a plynule se radim do provozu?

                  Videl si nekdy silnicare na cyklostezce? Takovy cyklostezky sou dobry pro stary baby a decka, ne pro rozumne plynule komutujiciho cloveka.

                  Takze dokud se nase obce nenauci stavet cyklopruhy NA SILNICI a budou vyrabet oranzove chodniky (lecky jeste zvysene a prerusovane krizovatkami a najezdy k domum..) nerespektuju to.

                  0 0
              • Luka  

                otazka je jaky je limit vzdalenosti mezi onyma soubezkama pro terminus zakonikus „soubezny“… ;)

                0 0
                • blaza84  

                  Je definice „pokud vede souběžně s komunikací stezka pro chodce a cyklisty, je cyklista povinen ji použít“ nedostatečná? Každý selským rozumem pochopí, o co je, ale vždycky se najde někdo, kdo se bude snažit slovíčkařit a je smutné, že případný spor může i vyhrát.

                  0 0
                  • maajkee  

                    Ale houby, myslím, že to je docela zajímavý, to není o slovíčkaření.

                    0 0
                    • blaza84  

                      Jenom abych to uvedl na pravou míru – to není nic proti Tobě nebo proti Luce, ale obecně mě štve, že když je někdo dostatečně drzej, tak pro něj ne vždy zákon platí.

                      0 0
                      • Luka  

                        No proto, jinak bych tě dala do ignolistu! ;))

                        PS: mam takovou teorii ze ty zakony se nedelaji 100% neprustrelne a jasne, aby se to dalo vzdycky nejak ocurat.

                        0 0
                  • karliner  

                    Zákon by měl být jednoznačný a slovíčkaření nepřipouštět. Pokud je možno víc výkladů, je třeba být připraven a hledat ten oficiální. Aby se nestalo, že na tebe někde vyskočí -časovkář- nebo nějaký jiný silniční lapka v uniformě a bude ti pomáhat a chránit udělením pokuty…

                    0 0
                  • hribik A1  

                    v istom vyjadrení „súbežná cesta“ k diaľnici je cesta 1. triedy, ďalšia cesta 2. triedy a miestami ešte aj cesta 3. triedy. pri ceste do dediny XY neni spomínaná cesta 1. triedy súbežná k spomínanej ceste 2. triedy na ktorej leží XY, lebo prechádza 3 km odtiaľ po opačnej strane rieky :-)

                    0 0
            • nooski  

              Jeden ze zákonů, který odmítám dodržovat.

              0 0
              • blaza84  

                Já se teda silnici vyhýbám, jak je to jen možné. Ten, kdo má při srážce auta s cyklistou navrch, není cyklista.

                0 0
                • nooski  

                  Když jezdíš rád na silničce, tak se musíš naučit s tímhle žít.

                  0 0
                  • blaza84  

                    To jo, ale město nepovažuju jako vhodný místo pro sportování, takže jízdu na kole přes město beru jenom jako přesun z místa A do místa B a radši bych volil variantu jet kadla kadla po stezce. Cyklista taky není pro řidiče nic příjemného a myslím, že ty pocity jsou velmi vzájemné.

                    0 0
                    • ROMAN_BIKE  

                      jo, já taky tak

                      pro zábavu na horáku do přírody

                      po městě jen přesun z místa A do místa B , na starém kole do obchodu, apod.

                      0 0
            • rainbowone  

              Nemáš pravdu vloni vyšla novelizace ,která to upravuje.

              Tak že nejsi povina použít stezku pro cyklisty.

              0 0
              • karliner  

                Odkaz by byl? Ušetřil bys spoustě lidí (no, minimálně mně) gůglování..

                0 0
              • Luka  

                Prave jsem si nasla novelu silnicniho zakona z 1.7.2010 a §57, odst. 1 se pise: „(1) Je-li zřízen jízdní pruh pro cyklisty, stezka pro cyklisty, nebo je-li na křižovatce

                s řízeným provozem zřízen pruh pro cyklisty a vymezený prostor pro cyklisty, je cyklista povinen jich užít.“

                mas jeste nejaky novejsi kousek?

                0 0
                • Volf  

                  Luko ty máš pravdu ne on.

                  0 0
                  • karliner  

                    Má pravdu on – cyklista nemusí použít stezku pro cyklisty, ale pruh pro cyklisty nebo vymezený prostor pro cyklisty, takže Luka jenom nemístně šťourá :-P

                    0 0
                    • Volf  
                      • pokud je zřízen jízdní pruh pro cyklisty, stezka pro cyklisty nebo je nakřižovatce se semafory zřízený pruh pro cyklisty, musí je využít
                      • na silnici se na kole jezdí při pravém okraji vozovky; pokud tím nejsouohrožováni a ani omezováni chodci, smí jet cyklista po pravé krajnici
                      • cyklisté smějí jet jen jednotlivě za sebou
                      • jízdním kolem se rozumí i koloběžka
                      • jestliže je stezka určená chodcům i cyklistům (je označena dopravníznačkou „Stezka pro chodce a cyklisty“) nesmí cyklista ohrozit chodce,kteří po ní jdou
                      • je-li zřízena stezka pro chodce a cyklisty označená dopravní značkou„Stezka pro chodce a cyklisty“, na které je oddělen pruh pro chodce a pruhpro cyklisty, je cyklista povinen užít pouze pruh vyznačený procyklisty
                      • cyklisté nesmějí jet na přechodu pro chodce; kolo musí vést
                      • cyklista mladší 18 let je za jízdy povinen použít ochranou přilbu,kterou musí mít správně připevněnou; použít ji musí například i nacyklostezce nebo na polní cestě
                      • dítě do deseti let smí na silnici jen v doprovodu osoby, které už bylo15 let; neplatí to pro cyklostezku nebo obytnou a pěší zónu – zajízdní kolo se smí připojit přívěsný vozík, který není širší než80 centimetrů, má na zádi dvě červené odrazky; zakrývá-li vozíksvětlo na kole, musí být vybaven červeným neoslňujícím světlem
                      • povinná výbava kola zahrnuje oranžové odrazky na kolech, červenouzadní odrazku, přední bílou odrazku, oranžové odrazky na pedálech a dvěna sobě nezávislé brzdy; v případě snížené viditelnosti musí na kolebýt ještě červené (vzadu) a bílé (vpředu) světlo – odrazkyz povinné výbavy může cyklista nahradit reflexními prvky na oblečení aobuvi; zvonek a blatníky nepatří do povinné výbavy kola
                      • za jízdu po chodníku, po přechodu pro chodce nebo za chybějícísoučásti povinné výbavy viníkovi hrozí na místě přestupku až2000 korun; ve správním řízení pak 1500 až 2500 korun
                      • cyklisté za spáchaný přestupek nemohou dostat trestné body,maximálně po­kutu
                      • pohybují-li se pomalu nebo stojí-li vozidla za sebou při pravém okrajivozovky, může cyklista jedoucí stejným směrem předjíždět neboobjíždět z pravé strany pokud je vpravo od vozidel dostatek místa
                      • za jízdní kolo se smí připojit přívěsný vozík, který neníširší než 800 mm, má na zádi dvě červené odrazky netrojúhelníko­véhotvaru umístěné co nejblíže k bočním obrysům vozíku a je spojens jízdním kolem pevným spojovacím zařízením
                      • na jednomístném jízdním kole není dovoleno jezdit ve dvou; je-li všakjízdní kolo vybaveno pomocným sedadlem pro přepravu dítěte a pevnýmiopěrami pro nohy, smí osoba starší 15 let vézt osobu mladší 7 let
                      • cyklista nesmí jet bez držení řídítek, držet se jiného vozidla,vést za jízdy druhé jízdní kolo, ruční vozík, psa nebo jiné zvíře avozit předměty, které by znesnadňovaly řízení jízdního kola neboohrožovaly jiné účastníky provozu
                      0 0
                      • karliner  

                        OK, já tam příště napíšu IRONIE a vybolduju to.

                        0 0
                        • Volf  

                          Myslím si, že jsme si rozuměli :-)

                          0 0
                        • Luka  

                          Nebylo poznat, bo kdyz jsou ted ty smajliky zakazany, a tedy nejsou u ironickeho prispevku pouzity, jak mam kua vedet, ze to ma byt jen pindani a ne vazny prispevek?

                          0 0
                          • Ruprt2  

                            protože to psal karliner. Tak čemu se divíš.

                            0 0
                            • Luka  

                              dlouho jsem na BF nebyla, takze mi uniklo, ze Karliner se presunul z normalniho modu komunikace nekam jinam… takze se omlouvam za natvrdlost. Prekvapilo me to stejne, jako to, ze Volf pise k veci… (jsem si ho zkusmo odblokla a ono se to da cist! WOW :) )

                              0 0
                            • karliner  

                              Luka mne zná, jen na chvíli otupila svoji ostražitost :-)

                              0 0
                              • Volf  

                                Je fakt, že tvoje dnešní rycí schopnosti na stupnici od nula po deset nemohou jinou známku jako desítku dostat ani náhodou :-)

                                0 0
                      • kankrlicek  

                        Bych ještě něco měl k věci.

                        Většina stezek v mém okolí jsou stezky označené značkou Stezka pro chodce a cyklisty, přičemž na stezce samé není vyznačen pruh pro cyklisty a pruh pro chodce. Můj výklad tedy je, že v tomto případě nejsem povinen tuto stezku použít a mohu jet po silnici. Bohužel řidiči motorových vozidel si to nemyslí :)

                        0 0
                        • Volf  

                          Věř tomu, ža až narazíš na městského biřice, tak on bude mít v této problematice úplně shodný názor s řidiči :-)

                          0 0
                          • karliner  

                            Upřesnil bych to na to, že biřicův názor bude takový, aby mu umožnil tě minimálně zprudit, případně i pokutovat.

                            0 0
                            • PjSky  

                              na birice se v…r ; protoze nemas SPZ a mas dres tak jsi definitivne anonymni jednotka. Jed pryc.

                              ;)

                              0 0
                        • Ruprt2  

                          myslím že nemáš pravdu. Přesné znění si nevzpomenu ale tam i větička: … nebo v místě tomu vyhraženému… nebo tak nějak.

                          Což je právě ta stezka s panáčkem a bicyklem

                          0 0
                      • prvniodkonce  

                        cyklista nesmí jet bez držení řídítek, držet se jiného vozidla,

                        vést za jízdy druhé jízdní kolo, ruční vozík, psa nebo jiné zvíře a

                        vozit předměty, které by znesnadňovaly řízení jízdního kola nebo

                        ohrožovaly jiné účastníky provozu

                        To nesmím jet s husou na trh?

                        0 0
                        • Mamut  

                          Nie, a ani s kozou.

                          0 0
                        • camlost  

                          na druhou stranu, vyhláška nespecifikuje, co se myslí termínem „řídítka“, takže můžeš husu prohlásit za řídítka a můžeš se jí držet.

                          při argumentační úrovni (jak jim to říkáte? … hledám o kus výš…) „městských biřiců“ ti to musí projít.

                          0 0
                          • karliner  

                            vyhláška ani nikde nespecifikuje, co je pes…

                            0 0
                            • camlost  

                              smajlíky v mém příspěvku byly automaticky odstraněny, čímž je, myslím, význam uveden na pravou míru. (totéž předpokládám i u tvého příspěvku :-)).

                              0 0
                        • Glum  

                          Můžeš! Je to taková jazyková hříčka: husu nemůžeš na trh VÉST (teda na provázku či vodítku, ono by to stejně šlo dost blbě), ale VÉZT ji můžeš (teda pokud ti nekecá do řízení, což by v batohu nebo na nosiči fakt dělat neměla).

                          0 0
                      • Glum  

                        Pozor, odlišujme stezku pro cyklisty (terminus technicus, tu je povinnost užít), to je ta označená cyklistou v modrým kole, tedy značkou C8a). Cokoliv jiného (stezka pro chodce a cyklisty, společná či dělená, nebo cyklotrasa) je nepovinná. Uspěl jsem s tím, když jsem rozporoval pokutu. Cyklopruh je taky povinný, vo tom žádná. Má to i logiku, některé cyklostezky jsou prakticky nesjízdné na silničním kole.

                        Tržilův nápad (nebo není Tržilův?) je jen přiblížením k tomu, co je běžný v Evropě. Z kolínského Vogelsangu jsem po takové drandíval do centra města a odbočující auta to zvládala, stejně jako v Amsterodamu nebo Veroně. Logicky i ten cyklista okem kouká, zda tam něco nenajíždí, ale on je ten, kdo má přednost.

                        0 0
                    • Luka  

                      tvůj zdroj?

                      0 0
                • rainbowone  

                  Tak se ti omluvuju jelikož jsem nepostřehl že byla v Červenci 2010 další novela a vrátilo se tam „je povinen“.

                  Jelikož v novele s Května 2010 tam chybělo ta povinost.

                  Aktualně podle §57 je tam povinost využít stezku pro cyklisty.

                  0 0
                • rainbowone  

                  Tak se ti omluvuju jelikož jsem nepostřehl že byla v Červenci 2010 další novela a vrátilo se tam „je povinen“.

                  Jelikož v novele s Května 2010 tam chybělo ta povinost.

                  Aktualně podle §57 je tam povinost využít stezku pro cyklisty.

                  0 0
                • rainbowone  

                  Tak se ti omluvuju jelikož jsem nepostřehl že byla v Červenci 2010 další novela a vrátilo se tam „je povinen“.

                  Jelikož v novele s Května 2010 tam chybělo ta povinost.

                  Aktualně podle §57 je tam povinost využít stezku pro cyklisty.

                  0 0
                  • Luka  

                    stačí jednou… ;)

                    0 0
                  • karliner  

                    Počkej, to jako byla novela stejného zákona v květnu a pak v červenci? IMHO kravina, legislativně to nejde zvládnout ani za dva roky, natož za tři měsíce…

                    0 0
                    • Luka  

                      od 1. července 2010 aktuální

                      od 1. ledna 2009 do 30. června 2010

                      od 1. září 2008 do 31. prosince 2008

                      od 1. července 2008 do 31. srpna 2008

                      legislativci asi delali prescasy ;)

                      0 0
                      • karliner  

                        Panejo…

                        A pak že v parlamentu a senátu sedí nekompetentní a líní lemplové.

                        0 0
                        • Luka  

                          Lempl se dostal do parlamentu? ja si rikala, ze ho tu nevidim ;)

                          0 0
              • rainbowone  

                Tak že má pravdu to neježdění po cyklostezkách platilo jen 2 měsíce v roce 2010 . V Červencové novele to zase opravili.

                To bych se dozvěděl až na školení co bude na Jaře :)

                0 0
      • ROMAN_BIKE  

        myslím že je to samostatná cyklistická stezka kolem hlavní cesty. Prostě silnice-cyklostezka-chodník a ty cyklostezka a chodník je přerušen odbočkou pro auta.

        Jinak u nás to postavili v tomto pořadí: silnice-chodník-cyklostezka (resp. jde o chodník s cyklostezkou, ale na tom chodníku je pro cyklisty vyhrazen červený pruh dále od cesty). Nevím jak to bývá jinde… nemáte to naopak?

        0 0
    • Luka  

      napad zajimavy, jako cyklista bych to uvitala, ale jako ridic ani nahodou. Je hodne neprehlednych mist, a mnohdy je problem ohlidat si ty chodce, natoz cyklisty, kteri ve chvili meho odbocovani muzou byt jeste dost daleko a pak tam vlitnou, nebo si nastoupi okynkem… takze nechala bych to tak, jak to je… jen povolila, ze po prechodu cyklista muze jet rychlosti chuze (to sesedani je konina). :)

      0 0
      • kankrlicek  

        Konkrétně ve Švýcarsku je řidič odbočující z hlavní na vedlejší povinnen jet tak, aby neohrozil nikoho na té vedlejší. I třeba hrající si dítě uprostřed silnice. Proto také nejezdí tamní řidiči do křižovatek jak prase, ale vždy tak, aby mohli zastavit :)

        0 0
        • Volf  

          Rychlostní limity ve Švýcarsku:

          ve vesnici: 50km/h

          mimo obec: 80km/h

          rychlostní silnice a tunely: 80–100km/h

          dálnice: 120km/h

          Oni vůbec na silnicích nespěchají.

          0 0
          • alinceb  

            S tim „nespěcháním“ si z nich na pahorkatině berete příklad, že?

            0 0
          • jIrI___  

            /„Oni vůbec na silnicích nespěchají.“//

            A tak to má být.

            0 0
            • alinceb  

              Ty si taky případ…to si povíme, až začneš chodit do práce popř. někam jezdit na čas…;)

              0 0
              • maajkee  

                Ne, on není případ, případ je ten co se kvůli práci honí po našich silnicích jak blázen.

                0 0
              • jIrI___  

                Do práce jsem párkrát chodil, ale naštěstí jsem v ní nebo do ní nemusel nikde jezdit autem a tak to doufám budu mít i v budoucnu :)

                0 0
            • Volf  

              Souhlas. Je to totiž nějaký syndrom postsocialitických zemí, že my zde stále považujeme silnici za závodní dráhu. Nevím jestli jsi si toho všimnul, ale jak přejedeš hranice na západě, tak jsi jeden z účastníků provozu. Vrátíš se zpět a ihned po přejetí hranice se najde dement, který tě musí ,, šmiknout ,, i za cenu, že absolvuje čelní střet s náklaďákem, protože tě snad považuje za kořist nebo za co.

              0 0
      • HKou  

        Proč je to problém si to ohlídat?

        0 0
    • lutte1  

      No tak,než jsem stihl napsat do toho původního vlákna obsáhlý příspěvek tak si ho zamknul.No nic,ve zkratce.

      Bude to k ničemu,povede to k většímu chaosu v dopravě ve městě.Dopravu přes město to zpomalí.Řidiči budou nasraní a agresivní.

      Já když občas jedu přes město, tak mi nic nechybí.Světelný přechody jedzím,nesvětelný slezu z kola,když je malej provoz tak to profrčim na kole.

      Podle mě je to k ničemu,protože se na to nemůžeš 100% spolehnout že tě řidič včas uvidí a pustí tě.Takže stejně budeš stavět a rozhlížet se,tak jak to velí zdravý rozum a vůle přežít.:)

      0 0
      • ROMAN_BIKE  

        Za to zamknutí se omlouvám, ale v tu chvíli mi to přišlo jako jediná možnost.

        Tedy kdybych stihl do odpovědí zařadit to „ne“, tak bych to nechal. A ukazuje se, že je to dobře, je to nejčastější odpověď.

        0 0
      • rainbowone  

        Rozhodně to není o absolutní přednosti cyklistů. Chodec nikdy neměl absolutní přednost a teď ji nebude mít ani cyklista.

        A nepřehledné úseky se dají omezit značkou, tak že zde taky není problém.

        Zásadní problém jsou bezohlení lidé a to buď pěší nebo za volantem či řidítky. Ve světě to funguje normálně a je to jen o slušnosti. Taky Policie v těchto státeh má jiný respekt a dokáže vynutit dodržování zákonů a pravidel.

        Chaos bude jen tam kde se staví špatné nepřehledné silnice a cyklostezky u kterých nikdo nepoužil hlavu + střelec za volantem.

        0 0
    • rainbowone  

      Systém jak jsou stavěny v ČR cyklostezky je ve spojení s předností vražebná kombinace. Ale v zásadě jsem pro . Je to o slušnosti a ta řidičům a některým cyklistům chybý !

      0 0
    • karliner  

      Ať bude systém jakýkoliv, pár lidí to šeredně odskáče a doufám, že mezi nimi nebude nikdo z mých známých. Potom se to naučí řidiči respektovat a cyklisti přestanou mít pocit, že jedou v tanku.

      0 0
      • maajkee  

        cyklisti přestanou mít pocit, že jedou v tanku.

        nemělo tam, být spíš řidiči? :) Já si teda na kole jako v tanku určitě nepřipadám, někdo tady snad jo? :)

        0 0
        • karliner  

          Myslel jsem to tak, že cyklista bude přesvědčen o své přednosti a zapomene na ostražitost.

          0 0
        • Ruprt2  

          Má pravdu, je to jako z chodci.

          Jsem na přechodu, tak ať mi všichni políbí a klapky na oči.

          Zrovna v pondělí jsem přispěl (zachránil je asi silné slovo) k tomu, že jedna dívenka (tak první stupeň ZŠ) přešla v pořádku.

          auto zastavilo ona vyšla schovaná za trolejbusem, a z druhé strany si to valilo auto jakoby nic a vidět ji nemohlo.

          Dívenka se nedívala a valila si to přes cestu.

          Jsem zařval tak, že dívenka zmrzla a auto zaflokovalo.

          0 0
          • maajkee  

            No to je přesně ono, přitom když stojí prostředek hromadné dopravy na silnici, tak by měl řidič zpomalit a bejt maximálně obezřetnej.

            Stejně tak jaklo se mi už x krát stalo, že jsem zastavil před přechodem v pravým pruhu, chodec začal přecházet a najednou v levým pruhu si to 70kou prosviští nějakej jinej debil, tohle fakt nepochopím!

            0 0
            • jIrI___  

              Jo, na těch víceproudých silnicích jsou tohle největší mástři. Jednou jsem stál na přechodu, auto v pravém pruhu zastavilo, já vešel na přechod, v levém pruhu jela kolona a nikdo z těch volů nezastavil. Tak jsem tam chvilku postál, blokoval pravý pruh a nikdo v levém se furt neuráčil zastavit, tak jsem to vzdal a vrátil se na chodník, ať aspoň nezdržuju dopravu.

              0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • jaja.k1  

      Dobrý nápad!

      Jen by asi přibylo pomníků s nápisem:

      TENTO CYKLISTA MĚL PŘEDNOST

      0 0
    • karliner  

      Co se týče hlasování – dal jsem ANO, i když vím, že masáž bude potřebná. Pokud ale stát zadá nějakou reklamní kampaň, tak se stejně většina peněz rozkrade a výsledek bude tristní – mediální masáž tudíž zdarma obstarají mrtví a těžce zranění cyklisté. Bohužel…

      0 0
    • Martin  

      dokud budou na obou stranách jezdit idioti, tak nepomůže žádnej befél. lidi jsou jako ovce a pokud jim někdo dá „absolutní přednost“, tak přestanou používat zbytek mozku.

      0 0
    • Luka  

      navic bude potreba dalsich znacek, abys vedel, ze zrovna ted vede cyklostezka soubezne a ze tam hrozi ta moznost, ze se ti mihne cyklista pres prechod…

      0 0
    • nooski  

      No a platí tohle dosavadní nedávání přednosti i třeba v Opavě, kde je silnice a na jejím kraji je červeně vyznačen pruh pro cyklisty? Tedy není nijak fyzicky ohraničen od silnice (žádný širší chodník se stranou po chodce a cyklisty). To by mi přišlo skoro jako vražda, když bych musel dát přednost autu, které se najednou rozhodně odbočovat.

      0 0
      • Luka  

        ja bych rekla, ze pruh neni to same, jako cyklostezka. Kdyz si v cyklopruhu, jsi nemotorove vozidlo jedouci po komunikaci ve vyhrazenem pruhu. Takze te nemuze sejmout soubezne jedouci auto (ktere se rozhodne odbocit a tebe vzit s sebou)…

        0 0
      • Luka  

        ja bych rekla, ze pruh neni to same, jako cyklostezka. Kdyz si v cyklopruhu, jsi nemotorove vozidlo jedouci po komunikaci ve vyhrazenem pruhu. Takze te nemuze sejmout soubezne jedouci auto (ktere se rozhodne odbocit a tebe vzit s sebou)…

        0 0
        • nooski  

          No to jsem si oddychl, taky mi to přišlo jako naprostá kravina. Díky.

          0 0
    • Internaut  

      Máme tu nový týden a Tržil přichází z dalším geniálním nápadem.

      Stejná líheň jako povinné vesty pro chodce, vyšší pokuty pro bohaté a povinné přeškolování řidičů.

      0 0
      • maajkee  

        povinné přeškolování řidičů

        No když vidím občas starší chlapy co vyváděj a nedokážou pochopit třeba pravdilo zipu, tak bych byl i pro.

        0 0
        • Internaut  

          Možná by bylo lepší, kdyby Tržil a jeho lidé zvedli ****** a začali tyto přestupky v terénu řešit s těma co se jich dopouští. A ne vymýšlet hovadiny na zbylou většinou (doufám :), co jezdí relativně slušně.

          0 0
        • alinceb  

          Jsem za…stará garda by si měla zaplatit 2 hodiny v autoškole, kde by jim instruktor vysvětlil zip, jak se najíždí a sjíždí z kruháku, princip souběžné jízdy ve více pruzích ve městě, princip jízdy po dálnici vpravo a další zákonitosti soudobého automobilového provozu…;)

          0 0
          • karliner  

            A pak by jim musel být ještě přidělen asistent, který by seděl za nimi a fackoval je, aby se probudili, kdyby ta situace nastala. A jako souběžné nařízení bych zavedl zákaz jízdy řidičů v klobouku nebo v řidičských rukavicích :-)

            0 0
            • Volf  

              Ona i bejzbolka kšiltem dozadu často ukazuje problém :-)

              0 0
              • karliner  

                To je pravda, ale záměrně jsem tyto jedince vynechal, abych nerozmělňoval pozornost :-)

                0 0
              • alinceb  

                Kšiltem dozadu? Tak se to nosí u vás na pahorkatině?:D Ve městě už delší domu letí rovný kšilt lehce nabok…;) Důležitá je kombinace rovného kšiltu a pokud možno nebýt vidět za volantem…:D

                0 0
                • Volf  

                  to máš pravdu. Můžu ti říct, že už jsem se dokonce snažil i najít systém, podle kterého si to rovnají :-) a hlavně zajišťují polohu, protože to musí být peklo, když s jim to pohne :-)

                  0 0
                  • alinceb  

                    Taky mám doma jednu s rovným kšiltem (pořízena v době, kdy to v tady ještě nikdo neznal a nenosil) a možná by ses divil, že když to jednou usadíš, tak ono už to potom tu polohu drží dobře. Přinejhorším se to dá zafixovat sponkou, jako třeba potravinářská čepice…;D

                    0 0
                • Luka  

                  ruku nehoře na volantu a musí „sedět uprostřed“ – hlava mezi sedadly, machrující, že mají loketní opěrku (ti, co nemají, machrují taky, ale ruku si opírají o ručku, nebo o sedadlo spolujezdce ;)

                  0 0
                  • Internaut  

                    Tepláková souprava – dej si hlavu doprava.

                    0 0
                  • alinceb  

                    No ruku nahoře na volantu vozim taky stejně jako hodně dalších řidičů…3/4 na 3 je sice podle autoškoly ten NEJ úchop, ale pak když vidim, jak si blondýny za volnatem (nenarážim na tebe:) můžou na kruháči ukroutit ruce, tak mi to přijde přinejmenším úsměvné…

                    Třeba moje přítelkyně jezdí se 3/4 na 3 a vždycky když řadí, tak jak pustí druhou rukou volant, tak lehce cukne řízením, což pro mě jakožto spolujezdce není úplně příjemné…;)

                    0 0
                    • Luka  

                      nove je nejpopularnejsi " za 10 dvě„… ja vozim jen "za deset“ … druhou ruku na fofrklacku, co se s nim micha benzin. Ale na kruhacich taky valcim, jo, bez posilovace rizeni a s blbym prevodem volant:kola je to trochu boj ;)

                      0 0
                      • alinceb  

                        Mám feldu bez posilovače a jednou rukou se dá utočit úplně v pohodě. Jen při parkování se celkem zpotím…:D

                        A jestli vozíš „za 10“ nebo „celá“, to už je celkem buřt…takže kážeš vodu a piješ víno – i ty jedna…:D

                        0 0
                        • maajkee  

                          něco ti prozradím, ty jsi muž a ona žena ;)

                          0 0
                          • Ruprt2  

                            to na něho nemůžeš vybalit jen tak.

                            Jsou jedinci, kteří svou sexualitu neunesou.

                            Takto to napsat na veřejné fórum může být velice nebezpečné.

                            Pokud už nebude reagovat, tak si pusť večer zprávy.

                            0 0
                          • alinceb  

                            Silná žena – bikerka…:) Btw. jak si můžeš být na internetovém fóru jistý mou pravou identitou…?

                            0 0
                        • Luka  

                          nojo, v mym stroji, kor dneska na ledu, kdy to bylo porad za 2, za 3, za 2, za 3, tam je malokdy sance mit obe ruce nahore. Leda na dalnici… ve meste, diky slabemu moturku, musis neustale kopat vhodne rychlostě ;)

                          0 0
                          • alinceb  

                            Jakej zas led? Tady svítí od rána slunko…:)

                            0 0
                            • maajkee  

                              tady je nasněženo :)

                              0 0
                            • Luka  

                              aha… tak tady z 12km bylo 8 na cistem ledu… ridim kratce, teprv nejaky 4 roky, ale tohle jsem jeste nevidela… zrcadlo, i na jemnou 3 to pri 25kmph podkluzovalo a brzdna draha s ABS byla 30m… se divim, ze jsem dojela cela… ti, kdo prijizdeli z vedlejsich na hlavni se zablokovanymi koly a koncili napric mi na pohode moc nepridavali. Ty v pangejtech vubec nezminuju… a ze jich bylo

                              0 0
                              • alinceb  

                                To si toho ještě hodně neviděla…na silvestra sme jeli z LBC a na R10 padal takový bordel, že na silnici i na skle okamžitě mrznul…auta stála hlavně proto, že přes zamrznutá čelní skla nebylo nic vidět…:D

                                0 0
                                • Luka  

                                  taky dobry… to je lepsi odstavit a jit pesky :)

                                  0 0
                                  • alinceb  

                                    No když se máš do večera dostat do Brna (300km), tak to prostě odstavit nejde…navíc na silnici pro motorová vozidla…

                                    0 0
                            • Volf  

                              U Muzea tři centimetry :-) prostě kalamita největší :-)

                              0 0
                              • alinceb  

                                Tak sníh v Praze je to samé jako sníh v Brně…:D

                                0 0
                                • Volf  

                                  podle některých z vás to snad ani není možné, aby to bylo stejně jako v Praze :-) určitě máte všechno větší, jen ta zastavěná plocha vypadá menší :-)

                                  0 0
                              • Ruprt2  

                                u Muzea čtyři přece!

                                0 0
                              • Luka  

                                ne, tak hrozny to neni…

                                0 0
                    • maajkee  

                      když jsem byůl mladší taky jsme jezdil s rukou na hoře, ale teď už držím volant normálně oběma rukama cca 3/4 na 3, protože je to prostě nejlepší, obzvlášť při řešení nenadálých situací a potřebě rychlých manévrů a navíc jedna ruka ti prostě může ujet.

                      Už jsi viděl třeba nějakýho rally jezdce s jednou rukou nahoře na volantu? :D

                      Od doby co jsem posranej a bojím se každýho protijedoucího vozidla se tka cítím prostě bezpečnějc :)

                      0 0
                      • alinceb  

                        A kdy ses takhle posral?:) Už si viděl nějakého rallye jezdce s šaltrem na tunelu?

                        0 0
                        • Ruprt2  

                          Já jo a mnoho, skoro bych řekl většinu.

                          Ono není jenom WRC.

                          0 0
                        • maajkee  

                          No to jsem teda viděl. Není to tak dávno a měly ho tam všichni.

                          Přišlo to tak nějak s věkem a s rozumem ;) Autem jedu fakt jen když je to potřeba, nebo jsem nemocnej. Jinak bych ty auta klidně zakázal :)

                          0 0
                          • alinceb  

                            No když máš rodinu na druhém konci republiky a spoustu věcí, které vozíš s sebou (klece se zvířátkama apod.), tak to jinak než autem nejde. A když si spočítáš, že jízda ve 2 autem vyjde na stejné peníze jako vlakem, tak je volba jasná…

                            0 0
                            • maajkee  

                              No však to je v pořádku, když nejedeš jako prase abys byl někde o půl hodiny dřív :)

                              0 0
                              • alinceb  

                                Řekněme, že pravidla beru spíš jako orientační a jezdím poněkud svižněji, ale ne jako prase (žádné myšky, nesmyslná a nebezpečná předjíždění apod.)…:)

                                0 0
                                • jIrI___  

                                  " nesmyslná a nebezpečná předjíždění apod." Nepsal jsi tu kdysi o těsném předjíždění s felckou, kdy tvoje řvala nebo něco v tom smyslu? :-D

                                  0 0
                                  • Luka  

                                    no jasne, ta felcka rve pri sviznejsim predjizdeni… to je ale normalni ;)

                                    0 0
                                  • alinceb  

                                    To jo, ale to ten kr*pl v Audině A6, kterého sem předjížděl, začal zrychlovat (původně jel 80 a když sem byl vedle něj, tak zrychlil na 120)…jinak tam bylo spousta místa i času…:(

                                    0 0
                                • Volf  

                                  Co tě k takovému chování vede ? Nechci vyvolat žádnou hádku, ale zajímalo by mě co některé řidiče k tomuto chování vede. Včera třeba na D11 jsem předjížděl cca 140 pomalejší auto a přiřítil se zezadu balík v bíle audině možná 200, troubli jako ******* a blikal jako oživot a já si vždycky říkám, kolik by jsme měli jet na povolené 130 aby takový osel došel svého uspokojení. Tím neříkám, že jsi osel, protže se takto asi nechováš.

                                  0 0
                                  • alinceb  

                                    Na dálnici jezdim obvykle 140–145kph…když se za mě někdo takový přiřítí, tak vklidu bezpečně dokončim manévr a zařadim se vpravo (což dělám ostatně vždycky – vlevo zásadně nejezdim, pokud to není při předjíždění)…110 po silnicích, které znám, večer, za dobré viditelnosti a na suché silnici není zas tak zavrženíhodné, což?

                                    0 0
                                  • Luka  

                                    pokud se pririti slusne, pustit, pokud se pririti a blika, klickuje a najizdi, pak mit v aute spinac brzdovych svetel a zmacknout.

                                    Za ohrozovani a agresivitu by se proste mely davat taky body. A natvrdo. Ohrozis z jakehokoli duvodu ⇒ trest. Pak si budou davat bacha a vypestuje se treba samovolna ohleduplnost.

                                    ..Ja vim, jsem naivka ;)

                                    0 0
                                    • maajkee  

                                      Nejsi naivka, vidím to stejně, jsi naopak moudrá ;)

                                      Naivky jsou ty co jezděj jako prase a myslej si, že se jim nikdy nic nestane, ale jak se říká, na každou svini… :)

                                      0 0
                                    • autor_trek  

                                      Používal jsem zadní mlhovky

                                      0 0
                                  • maajkee  

                                    Jj, to je běžný, asi vezl těhotnou ženu z HK do Prahy do nemocnice, tak potřeboval jet co to dá.

                                    0 0
                                    • alinceb  

                                      Já myslim, že určitě spěchal za nemocnou matkou do špitálu…:D

                                      0 0
                                    • Ruprt2  

                                      a co když jo?

                                      Na tento argument jsem alergický od doby co jsem vezl sražené dítě do nemocnice.

                                      0 0
                                      • maajkee  

                                        Nechci se chlubit, ale v HK máme poměrně dobrou a jednu z mála neztrátových nemocnic :) Takže nevidím důvod proč by měl vézt těhotnou ženu až do Prahy :)

                                        0 0
                                        • karliner  

                                          Protože v Hradci jsou řezníci, kdežto v Praze i ten největší jeliman je lepší. To ví přece každej :-)

                                          0 0
                                      • Volf  

                                        Předpokládám, že jsi u toho negestikuloval jako blb a nekelpal si na prázdnou makovici až to venku dunělo :-) já si myslí, že jsi se určitě choval jinak jak on a že bych to asi i poznal.

                                        0 0
                                        • Ruprt2  

                                          No ostatní účastníci ze mě zrovna asi radost neměli.

                                          0 0
                • hribik A1  

                  pokiaľ viem, rovný šilt letí u vekovej kategórie 12–16

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Bacha na to, kámoš je čerstvý Ph.D. a bez rovného kšiltu a o pár čísel větších kalhot nedá ani ránu :-))

                    0 0
            • alinceb  

              :D Výjimečně se v něčem shodnem…;) Ty kruháče, to je neštěstí – buď ten přede mnou zastaví i na úplně prázdném kruháči; nebo najíždí a bliká vpravo a pak když najede tak začne blikat vlevo; nebo vyjíždí na prvním výjezdu a nebliká vůbec; nebo bliká vpravo a dál krouží; nebo při kroužení dává přednost najíždějícím vozidlům…pak se o nějaké plynulosti dopravy nedá mluvit. Navíc když si člověk vezme třeba Chrudim, kde je na poměrně krátkém městském okruhu 6 kruháčů, tak jsou tihle piloti fakt neštěstí…:(

              0 0
              • camlost  

                zapomněl jsi na další případ:

                najíždí bez blikání, bez blikání pokračuje a při opuštění kruh. objezdu bliká doprava. jen tam obkrouží třeba 5 – 10 kol.

                (někdo prostě rád jezdí dokola)

                0 0
              • M13  

                To jo, projet Chrudim od autobusovýho nádraží ven na Pardubice je v pátek záležitost tak na 20–30 minut, a to se projíždí jenom přes 2 kruháče…

                0 0
              • kámen úrazu1  

                A slatiňanskej šišáč. :-)I když nechybí upozorňující cedule, přesto jsou někteří tvarem „kruhového“ objezdu zjevně překvapeni. Včetně mě, musím přiznat, že jsem se tam kdysi na kole vysekala – holt v tom nejšišatějším místě byl štěrk a já jela nepřiměřenou rychlostí.

                0 0
            • cabbage  

              Na kožený rukavice mi nesahej!:-D

              0 0
          • maajkee  

            No a nebo neustále blikání při vjezdu na kruháč :) Člověk si pak myslí, že na prvním výjezdu pojede pryč, ale on jen blikal, že vjíždí na kruháč směrem doprava :D

            0 0
          • Internaut  

            Cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly.

            Nápad z povinným přezkoušením považuji za blbost. Nechci každých 5 let někam chodit a dělat „nový řidičák“. V praxi by to dopadlo stejně jako dnes povinné školení řidičů ve firmách – v lepších případech přijde nějaký páprda a s lidma si povídá o veselých historkách za volantem. Pak všichni podepíšou presenční listinu a je vymalováno.

            Jsem proto, aby řidič libovolného věku, který se chová jak puk to pocítil na místě. Proto méně keců a více prdelí v terénu.

            0 0
            • Volf  

              A nebo, že sebelepší myšlenku zničíš tím, že ji necháš realizovat někým jiným. Jinak považuji toho Tužila nebo jak s jmenuje / takový ten baculatý / za relikt z dob minulých. Vypadá tak a tak i myslí. Uniforma příslušníka sboru národní bezpčnpsti by mu slušela líp naž ta nová.

              0 0
              • Internaut  

                Viděl jsem ho v rozhovoru obhajovat vyšší pokuty pro „bohatší“ řidiče s argumentem, že bohatší řidiči mají dražší auta a ta údajně figurují v nějaké zprávě/průzkumu jako potenciálně vyšší zdroj agresivity na silnici.

                Celkem jsem nepochopil proč se radši Tržil nesoustředí na to, aby jeho boys pracovali tak jak mají a takovíto kvítci byly dávno vybodováni = bez řidičáku. Protože, s tímto arguemntem zaváděli před lety bodový systém.

                Ale ono asi nejde říct – „jsem odpovědný za neefektivní dopravní policii“…

                0 0
                • Volf  

                  Já nesouhlasím s vyššími pokutami pro ,, bohaté ,,. Myslím si že ve třídní společnosti se najde dostatek alternativních trestů, které postihnou všechny vrstvy obyvatel stejně.

                  0 0
                • Luka  

                  znam několik debilu, kteri uz vybodovani jsou, ale kvuli moznosti obech*** odebrani ridicaku stale jezdi… jsem pro: vybodovani=sebrani ridicaku na miste policajtem. At jdou pak domu pesky!

                  0 0
                  • Internaut  

                    No to je právě ono. Tito „debilové“ v tom většinou umí chodit. A Tržil pak místo nápravy svého nefukčního aparátu u pár jedinců zapojuje svou kreativitu na zbytek lidí.

                    0 0
                    • Volf  

                      Tržil se prostě chová jako esenbák. Proto se mě vůbc nelíbí, že na policejního prezidenta navrhli zase 50 letýho chlapa, který prožil 30 let v minulém režimu. Ať mě nkdo neříká, že nemáme dost kvalifikovaných třícátníků, pětatřicátníků, kteří si nemohli s minulým reřimeme zadat.

                      0 0
                      • Bomba+  

                        Na druhou stranu: Kdyby esenbák pomohl prosadit to co za komárů fungovalo bezchybně, totiž kupon s dírama na přestupky, tak bych byl pro aby tam byl…

                        0 0
                        • Volf  

                          Na tom něco je. Je fakt, že některých fungujících věcí jsme se hodně rychle a rádi zbavili.

                          0 0
                          • camlost  

                            a to myslíš které fungující?

                            auta s pražskou SPZ nezastavujeme, protože by tam mohl být soudruh z ústředí nebo jeho příbuzný či známý?

                            nebo auta s dobře zapamatovatelnou SPZ nezastavujeme, protože pomocná stráž VB?

                            nebo Tatra 613 má absolutní přednost v jízdě, protože to je soudruh Kovář z OV KSČ a i když je to hroznej *****, nedostal bych prémie?

                            spíš bych řekl, že bohužel většina těch pravidel či zvyků zůstala. nedělej si iluze, že lístky na přestupky fungovaly.

                            0 0
                          • karliner  

                            Třeba že není hromadná rekreace ROH jako v Andělovi na horách. To mne sere.

                            0 0
                            • Volf  

                              To mě mrzí, že to bylo takto pochopeno. Já měl na mysli třeba zubní pohotovosti, dopravní obslužnost a podobně. Nemyslel jsem na žádné ideologické zrůdnosti.

                              0 0
                              • karliner  

                                Ze svého pohledu obyvatele Prahy:

                                • zubní a další pohotovosti – nestěžuju si, je jich na výběr dost,navíc zmizela zrůdnost v institutu spádového lékaře, ke kterému jsimusel a jinam nemohl. Teď nemusím k místně přidělenému a můžu sivybrat mně sympatického nebo toho, kterého považuji za schopného a nikdo mido toho nežvaní…
                                • dopravní obslužnost – MHD v Praze funguje skvěle, příměstskéautobusy jezdí až do Brandýsa, Kladna a já nevím kam všude ještě, to žekrajské vlády ČSSD rozhazují peníze na úplatky voličům ve forměproplácení poplatků u lékaře apod. na úkor toho, že ty peníze někdechybí a že se třeba krátí dotace na dopravní obslužnost a silnicevypadají jako tankodromy do toho nemíchej

                                Co tam máš dál?

                                0 0
                                • Volf  

                                  Zalez čížku :-) ne vážně. To je totiž neštěstí republiky. Dokud vy nepoznáte, jak se žije mimo Prahu, tak budete držet hubu a nc s zde nezmění. Až budeš hledat zubní pohotovost 60 – 80 km od baráku, tak budeš mluvit jinak.

                                  0 0
                                  • Bomba+  

                                    Odjakživa na vesnici spravoval zuby místní kovář. Proč by tomu dnes mělo být jinak ? :-)))

                                    0 0
                                    • Volf  

                                      Tak to je fakt a je jen otázkou jak dlouho to bude trvat, než k tomu dojdeme :-) Vedle kovárny bude truhlář, hned ti vezme míru na rakev a bude :-) Konec konců lidi jsou přemnožený a na chod světové ekonomiky to má zhoubný vliv. Skupina Bilderberg bude muset urychleně najít nějaké konečné řešení pro plebs…

                                      0 0
                              • Bomba+  

                                Dnes se za ideologickou zrůdnost bere i to, že byly kupony u řidičáku. Z mého pohledu to byl jednoduchý a efektivní nástroj, který by zvlášť dnes fungoval skvěle:

                                Nemáš kupón ? Pokuta

                                Nemáš řidičák ? Pokuta

                                Máš kupón s plným počtem děr ? Odebrat noty na půl roku

                                Vše na místě, všichni hned vědí na čem jsou, žádné registry na úřadech, žádné žádosti o výpis bodů…

                                Někdy se mi zdá, že tím jak civilizace má víc a víc technologie, tak se tím víc a víc komplikujou i jednoduché věci…

                                0 0
                                • karliner  

                                  V nějakém vedlejším threadu se objevilo, že jsi bývalý svazácký funkcionář. Předpokládám tedy, že ti chybí i jednoduchý a efektivní nástroj na organizování mládeže v tzv. „problémovém“ věku.

                                  Teda, zapomněl jsem tam udělat smajlíka.

                                  0 0
                • maajkee  

                  Jenže ono těžko vyboduješ někoho za agresivní chování, pokud neudělá přestupek.

                  0 0
                  • alinceb  

                    Tak zavedeme pokuty za porušení morálního kreditu jako v Demolition Manovi…;)

                    0 0
                    • Ruprt2  

                      statutu

                      0 0
                      • alinceb  

                        máš recht: trestné kredity za porušení morálního statutu…;)

                        0 0
                    • Volf  

                      Pokud by jsi to tisknul na papír, tak jsme do dvou let bez stromů :-)

                      0 0
                      • alinceb  

                        No kdybych měl takové čidlo v autě, tak bych se „vybodoval“ jen za cestu z Brna do Medříče (VelMez), kde sjíždim z dálnice…:)

                        0 0
    • pstasek  

      Jako cyklista bych uvítal možnost po přechodu přejet, ale s povinností před přechodem zastavit a rozhlédnout se. Pak, pokud mě projíždějící auto dá přednost, bych pokračoval v jízdě. To, co na nás chystaj je zase další nesmyslný kočkopes.

      0 0
      • karliner  

        Který ale funguje ve většině evropy…

        0 0
        • lynxx  

          JJ. Skoro 10 let jsem bydlel v Holandsku, kde mají cyklisté privilegované postavení vůči motorovým vozidlům, což by samozřejmě nebylo možné bez patřičné opory v zákoně. A funguje to výborně. Docela nechápu ten odpor vůči tomuto návrhu zde na BF. Přijde mi to bizarní a většina těch průvodních komentářů je směšná a alibistická.

          0 0
          • Schoscha  

            Holandsko je jiná liga.Tam je městským cyklistům přizpůsobeno, nebo podřízeno skoro všechno.

            Srovnávejme srovnatelné.

            0 0
            • lynxx  

              No ale o to právě tady jde – aby se to začalo cyklistům přizpůsobovat i tady. A kde jinde začít než v legislativě?

              0 0
              • Venda  

                To je přece úplnej nesmysl začít v legislativě. Ta musí přijít až nakonec. To je jako, kdyby se změnil zákon a od prvního první jsme měli zase jezdit po silnicích vlevo. Taky to jen tak, bez předchozí přípravy, jen legislativě, asi nepůjde..

                0 0
                • karliner  

                  Za protektorátu Böhmen und Mahren to u nás ze dne na den šlo změnit z jízdy vlevo na jízdu vpravo.

                  Nepíšu to s úmyslem něco zpochybňovat nebo vyvolávat flame, jen doplňuji mozaiku.

                  0 0
                  • lynxx  

                    Stejně je ten Vendův příspěvek nesmysl. Nejdříve se musí vypracovat patřičná legislativa a projít schvalovacím procesem. Zároveň se stanoví datum vstupu platnosti této legislativy tak, aby se všechny organizační a jiné aspekty týkající se tématu legislativy, které musí být vyřešeny nebo musí proběhnout před datem platnosti, stihly patřičně vyřídit.

                    0 0
                  • Venda  

                    To je pravda, ale … Byla jiná doba ;-)

                    0 0
                • lynxx  

                  Na konec čeho? Co bys jako chtěl připravovat???

                  0 0
                  • Venda  

                    Máš cyklozkezky od silnice odděleny travnatým pásem třeba ještě s keřema. Tam chceš, aby řidič včas viděl cyklistu, který jede cca 25 km/h? V naší infrasktukuře to není bezpečně možný změnou legislativy. Nikdy se s ní nezačíná, vždycky je dřív minimálně nějaká kampaň.

                    0 0
                    • lynxx  

                      Ty to máš nějaké popletené. Přečti si mou odpověď karlinerovi o 3 příspěvky výše.

                      0 0
                    • Ruprt2  

                      to planceš.

                      to není myšlené tak, že když jede cyklista rychlostí světla a ještě za zdí, tak že ho auto musí vidět a pustit.

                      To je tak, že když je tam přechod (přejezd) tak ze auta nemají dělat naschvály jako teď (ty jsi cyklista tebe nepustím kdybych tu měl stát napříč celý den), ale pustit ho stejně jako chodce.

                      samozřejmě, že se cyklista podívá a i klidně zastaví.

                      Ale celé je to špatně už se opakuju, ale nedokonalé pravidlo o přednosti chodců se snaží napravit pravidlem novým o cyklistech.

                      Jenom otázka času, kdyby vznikne pravidlo řešící zvlášť pejskaře, koně, bruslaře a běžkaře.

                      0 0
                • Krys  

                  Ako inak by si chcel zmeniť stranu, na ktorej sa jazdí?

                  Prechodné obdobie, že časť jazdí vpravo a časť vľavo, by asi nefungovalo. :)

                  0 0
                  • karliner  

                    Ale je klidně možné, že třeba v severočeském a jihomoravském kraji by se jezdilo zkušebně vlevo, v ostatních vpravo a v Praze by zůstal status quo, že každý jezdí, jak ho napadne a jak potřebuje.

                    0 0
                  • hribik A1  

                    môžeme vyskúšať. najprv začnú jazdiť vľavo len kamióny nad 12 ton, potom autobusy, keď sa to ujme, rozšírime to na všetky vozidlá nad 3,5 tony, potom o vozidlá používané na podnikanie a nakoniec aj na ostatné. taktiež sa môže najprv začať iba diaľnicami a rýchlostnými cestami, potom aj cestami 1. triedy (najprv len súbežnými) a nakonec ten zvyšok. je zrejmé, že by to prispelo k skľudneniu dopravy lebo by nikto nemal odvahu sa ponáhľať.

                    (veškeré podobnosti sú čisto náhodné)

                    0 0
            • karliner  

              Nějak tam ale začít taky museli… U nás na to bolševici ve snaze předehnat je zapomněli.

              0 0
            • Volf  

              Srovnáváš nesrovnatelné země ne z hlediska výchovy ay slušnosti, ale rozlohy a geografie. Zde nikdy nebudelme jao v Holandsku. hustota zalidnění v ČR cca 130 lidí na km2, Holandsko cca 370 lidín a km2. A to nemluvím po rovinatosti území a o uspořádání měst obecně.

              0 0
          • rud1k  

            No takle to reknu – i kdyz by ten zakon platil, tak si porad budu pripadat jako bez prednosti. Ostatne i ted obcas nedostanu prednost ani na hlavni. Tahle zmena bude mit za nasledek akorat vic mrtvych cyklistu.

            0 0
        • pstasek  

          Uvidíme, jak bude nakonec zákon napsaný. Pokud tam bude něco ve stylu, že cyklista má přednost, ale musí se přesvědčit, že mu může vozidlo tu přednost bezpečně dát, nemám s tím problém. Chodci se to zatím moc nenaučili.

          0 0
          • Martin  

            to zní moc logicky, to v tom zákoně určo nebude.

            0 0
            • Luka  

              je to i v tom o prechodech. Chodec se musi presvedcit, ze je bezpecne prechod pouzit a nesmi ohrozit jedouci vozidlo…

              0 0
    • martin_bakov  

      v holandsku bych se toho nebal ale v CR si dam sakra bacha nez vjedu do silnice at uz budu mit prednost v zakone nebo ne :)

      0 0
      • karliner  

        Člověče, já si dával sakra bacha i v Holandsku. Nějak mi furt nejde dohromady legální užívání ganji a obezřetnost za volantem :-)

        0 0
        • hribik A1  

          no mne nejde s obozretnosťou za volantom dokopy ani legálne užívanie si alkoholu :-)

          0 0
    • Ruprt2  

      Každé takovéto pravidlo je zlo. I samotná „absolutní“ přednost chodců na přechodě.

      Od té doby co to funguje jsem viděl víc nebezpečných situací než za dosavadní život.

      Já bych zrušil přednosti a nepřednosti zrušil bych značky sesedni s kola, sundej brusle apod.

      A věnoval se tomu jak se má jezdit a co je a není slušné.

      Teď je to tak, že někteří řidiči schválně valí, když je na přechodu cyklista, protože přece nemá přednost.

      Všechny tyto posrané pravidla a zákazy zrušit a věnovat se ve sněmovně něčemu pořádnému!

      KDyž se bude v autoškolách a v médiích učit, že je fajn pustit chodce na přechodu, protože občas všichni jdeme nebo jedeme na kole, tak to bude fungovat.

      Ale ať už s těma pravidlama, nepravidlama, přednostma nepřednostma a značkama pozor důchodce a vystup z lodi jsou do ******.

      //Ale ono to dobře vypadá v médiích, když se někdo dohaduje, jestli má chodec pře vstupem do vozovky zvednout ruku nebo písknout na píšťalku apod :-/ //

      0 0
      • Luka  

        poustim chodce na prechodek pokazde, kdyz je to pro me bezpecne zastavit. Je to slusnost. Hlavne, kdyz tam stojej deti. Ale minuly tyden stojim, davam prednost chlapeckovi, tak 2. trida. Myslite, ze odnaproti jedouci kokoti toho maleho pustili? Ne, 10 jich projelo a divili se, proc ja stojim. Jeste ze malej byl poucen a nezacal prechazet, dokud nezastavili oba pruhy, jinak by ho odvezli. Hovada jsou vsude a letos mi prijde, ze jich je nejak vic.

        0 0
        • nooski  

          A už jsem byl svědkem toho, že před přechodem zastavilo auto dávající přednost chodci a další auto předjelo to stojící a málem srazilo chodce. Co může člověk chtít od něčeho takového? To by bylo nejlepší utratit.

          0 0
        • Ruprt2  

          jo tak to je. Přesně to jsem psal teď výš. Souhlasím s tebou. Já dobržďuji na každý přechod na který nevidím. Velice typické je to když přijede MHD vždy je tam nějaký přechod a vždy tam z jedné strany není vidět. Navíc když tam stojí bus, tak je více než pravděpodobné, že tam někdo přecházet bude.

          Pravidelně se mi stává, že když takto přibrzdím tak za mnou nervák se vzteká co brzdím a snaží se o prohlídku mého kufru. To mám sto chutí zastavit a vyříkat si to, protože se mi tam objeví chodec a ten kokos za mnou nás semele oba i s chodcem.

          IMHO je to tím, že páni řidiči musí dávat přednost a tak strašně tím trpí, že hledají jak z toho ven. Cesta ven z toho je ta, že musí dávat přednost chodci, které ho má v pravo na chodíku. toho vlevo vezmi čert.

          Podle mě je to reakce na to, že vzniklo toto příkazové pravidlo. JE to taková obrana před násilnou implementací zbytečného pravidla.

          0 0
      • maajkee  

        Přesně, primárně u nás nefunguje slušnost a respekt, tomu žádný pravidlo nepomůže.

        0 0
      • Martin  

        so say we all

        0 0
      • Volf  

        Ne že bych s tebou vždy souhlasil, ale zde máš naprostou pravdu, protože někdy mám dojem, že už nejsme daleko od absurdistánu ala Amerika, kde se na barvu píše, že se nesmí dávat na chleba :-), sušiška prádla se nesmí používat na sušení zvířat a podobně. Nějak nám dochází zdravý rozum a pak mám také dojem, že se nám plíživě zabydluje pocit každé menšiny, že musí být po jejím a že musí být nějakým zvláštním výnosem nebo zákonem nadřazena ostatním.

        0 0
        • tonik666  

          Od Ameriky se za volantem máme hodně co učit. Lidi v Bostonu, který platí za jedno z míst s nejhoršími řidiči v USA, jsou neskutečně slušní, neagresivní a milí jako málokdo tady.

          S množstvím pravidel máš pravdu, na druhou stranu je to vedlejší efekt toho, že když se ti stane nějaká újma, tak jsi schopen něco opravdu vysoudit (třeba jako záměna dětí v porodnici). Si vyber – absurdní pravidla, nebo to, že i když jsi v právu, nedostaneš nic.

          0 0
          • Volf  

            Já bych si vybrat dovedl, ale bohužel, ti co to tady vedou vždy neomylně šáhnu po tom pro nás nejhorším. Nevím jestli jsi si toho všimnul. Každá doba, každý režim, každý stát má něco dobrého, něco špatného. a rozumný člověk se snaží poučit jednak z chyb a také i z toho pozitivního. Malý příklad. můj názor na dobu minulou je celkem jasný, ale byl sem nedávno ve dirmě, kde po problémech s obsluhami strojů jim tyto stroje dali do osobní péče / kdysi socialistické péče /. V reálu je to tak, že si člověk, který zaviní poruchu stroje svojí nedbalostí nebo neschopností si po dobu opravy musí vzít dovolenou a nebo je přeřazen na pomocné práce, případně zůstane doma na nějakém zákonem daném minimu. Během šesti měsíců jim ve firmě klesla odstávka pro poruchy z nedbalosti o 90 %. Takže asi by jsme měli věe hodnotit podle účinku a ne podle ideologie.

            0 0
          • pepek  

            //slušní, neagresivní a milí // – to je pravda. Nechápu, že přesto se jich tam tolik pozabíjí. Asi při té slušné jízdě často usínají. Kdybych měl takto pomalu jezdit, tak bych určitě tímto způsobem brzo skončil-to je prostě neuvěřitelná nuda).

            0 0
            • tonik666  

              Tolik pozabijí? Máš nějaké srovnání USA vs. EU? Tam aby nehodu pohledal, myslel bych si, že tam co jsem byl lidi vůbec nebourají, a to tam je mnohem více aut než tady.

              S usínáním máš pravdu, slyšel jsem o nehodách z usnutí za volantem od dvou kamarádek (ony osobně).

              0 0
              • karliner  

                Nevím jak pepek, ale já jo. Podle statistik OECD v USA zemře při dopravních nehodách ročně skoro 15 lidí na 100.000 obyvatel, průměr EU je někde mezi 9 a 10 (nejvíce Řecko – 15, nejméně Holandsko – necelých 5).

                0 0
                • tonik666  

                  Díval jsem se na ty statistiky. Potíž je v tom, že počet obětí na 100.000 obyvatel je špatný ukazatel pro měření „kvality řízení“. Dobrým ukazatelem by byl jedině za předpokladu, že se ve srovnávaných zemích najede stejně km/osobu, což neplatí, Američané najezdí výrazně víc km na 100.000 obyvatel než Evropané, a dovolil bych si tvrdit že násobně (třeba 3× nebo tak něco).

                  Spočítat počet obětí na ujetý kilometr by mělo mnohem větší vypovídací hodnotu o nehodovosti. Také hraje roli, kolik je nesmrtelných nehod (opět nejlépa na km). A pak se dostaneme k tomu, že je potřeba srovnávat podobné územní celky s podobnou hustotou provozu a osídlením, třeba podobná města. Prostě je to složitější a z počtu obětí na obyvatele by se mohlo zdát, že Američani jsou méně ohleduplní řidiči než Evropani, ale není to tak jednoznačné.

                  0 0
                  • karliner  

                    Už mne nebaví hledat další statistiky, že amíci hůř řídí a víc jich tam na silnicích zařve, abys je pak zase zpochybnil, že to třeba závisí na objemu motoru nebo ceně benzínu. Takže asi máš pravdu ty.

                    0 0
                    • tonik666  

                      Já statistiky nezpochybňuju, jen ti říkám, že z toho nelze vyvozovat závěry co ty a pepek vyvozujete.

                      To je jako kdybys řekl, že za rok zařve v Americe 450 000 lidí a v rovníkové Africe jen 1000 a proto jsou Amíci horší řidiči.

                      0 0
                      • pepek  

                        No a nejsou? V F1 si ani nevrznou a i na těch jejich primitivních oválech jim to natře kdejaký brazilec, kolumbijec, mexičan, nebo nedejbože francouzský kanaďan.

                        0 0
                        • jIrI___  

                          Na Dakaru jsem fandil Gordonovi a moc dlouho jsem si teda nezafandil :-D

                          0 0
      • pstasek  

        Do kamene tesat …

        0 0
      • cerňoch2  

        Přesně tak.

        0 0
    • alexandr  

      Když jsem jezdil na kole v Holandsku, tak to tam takto fungovalo normálně a nikdo s tím nedělal takové cavyky jako ti lidé na diskuzi na novinkách…

      0 0
    • Palec  

      Tak jako se na prechodu nespoleham ze dostanu prednost, nebudu se na to spolehat ani v pripade zavedeni prednosti pro cyklisty.

      0 0
    • cerňoch2  

      Kdyby v anketě byla možnost „je mi to jedno – přizpůsobím se“ tak pro ni hlasuju, protože mi je to jedno. Na to, že mi někdo dá přednost, přesto, že tu přednost mám, se nikdy spolehnout nemůžu. Na kole jsem mnohem zranitelnější než řidič v autě. A já přece chci přežít.

      0 0
      • Luka  

        Jsem radši mile překvapena, když mi někdo dá přednost, i když ji zrovna nemám a tzv. „mě pustí“, než abych se divila, proč mi přednost nedal, když jsem ji měla mít :) (snad je to pochopitelny ;) )

        0 0
    • JSt  

      krome odbocovani vpravo i na cervenou je veskere apriorni zvyhodnovani cyklistu nesmysl a tak nejak v tom tusim vic problemu nez uzitku.

      0 0
      • RomanH  

        Tak tak. Jen bych jeste doplnil, co pise vyse Luka : po prechodu cyklista muze jet rychlosti chuze (to sesedani je konina). :)

        0 0
        • alinceb  

          Po přechodu pro chodce? Já myslel, že tam se jezdit nesmí…stejně jako po chodníku. I když já teda jezdím po obojím – samozřejmě rychlostí chůze…:)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • Volf  

          Nevím z jakých čerpáš zdrojů, ale já si myslím že stále platí tento výklad:

          Jízda po přechodu pro chodce

          Podle současné vyhlášky nesmí cyklista po přechodu pro chodce jezdit. Tj. před každou křižovatkou musí zastavit, slézt z kola a kolo převést na druhou stranu. Pokud by cyklista přejížděl, tak se vystavuje nebezpečí, že mu automobilista nezastaví, a podle rady jej můžou pokutovat policisté. Za jízdu po přechodu pro chodce hrozí pokuta až 2000 korun na místě přestupku a až 2500 korun ve správním řízení. Toto musí cyklista dělat i kdyby byly přechody pět metrů od sebe. Tato praxe se netýká přechodů, které jsou označeny a mají pruh pro cyklisty.

          0 0
          • Luka  

            jestli je to na me, tak to Roman vytrhl z kontextu tim, ze vynechal zacatek „jen bych povolila, ze po prechodu cyklista muze jet rychlosti chuze (to sesedani je konina). :)

            On tim myslel, ze souhlasi s tim, ze by to taky povolil a nedaval za to pokuty :)

            0 0
            • Volf  

              Možná by se podle zdravého rozumu moho uplatnit právo v daném okamžiku slabšího, zranitelnějšího a bezmocnějšího. Jenže to by asi část lidí neunesla :-)

              0 0
              • Luka  

                pravo slabsiho? Dovedes si to predstavit pausalne? To by to vypadalo…

                Jsem pro preskoleni naroda na ohleduplny mod. Kazdeho kokota v bouraku posadit na kolo a prohnat Prahou, pesaky do aut a cyklisty za volant taky… obcas by neskodilo si prohodit role, najednou by bylo ohleduplnosti az az…

                0 0
                • karliner  

                  Třeba konkrétně v Praze si jako velmi účinný trest pro špatné řidiče dovedu představit trest několikaměsíčního dojíždění do práce, nákupního centra a s dětmi do kina nebo akvaparku MHD. To by ******** zvýšilo ohleduplnost za volantem…

                  0 0
                  • Volf  

                    Každý trest, který by nebyl sankcionován peněžní pokutou by výrazně přispěl ke zklidnění dopravy.

                    0 0
                • Volf  

                  Já si to představit dovedu a dokonce bych rád v takové společnosti i žil, ale je to pouhá utopie. jinak s prohozením těch rolí bych spouhlasil. Minule jsem někde zaregistroval rozhovor s majitelem nějakého řetězce obchodů a ten tvrdil, že jeho řídící pracovnícu musí pravidelně do obchodu za pult obsluhovat, aby vědeli jaké to je.

                  0 0
                  • karliner  

                    Tomu věřím. Proto taky fotbalová Spartička v 80. letech získala tolik titulů. Zlí jazykové tvrdí, že to bylo tím, že prej měla nějakou protekci. Leda hovno, plejeři se báli, že budou muset do ČKD…

                    0 0
                • Ruprt2  

                  Tak to se mi nelíbí. Vzhledem k tomu, že je jenom málo lidí větších jak já a silnějšich jich taky moc neznám, tak toto pravdilo je pro mě v obecné rovině značně diskriminační.

                  0 0
                  • Volf  

                    Ale ber to tak, že když si uvědomuješ svoji velikost a sílu, tak jsi mentálně na takové úrovni, že to jako diskriminaci nebudeš brát, ale naopak to budeš brát jako výsadu vvolených :-)

                    0 0
            • RomanH  

              Presne tak, diky ;-)

              0 0
          • jizby  

            Ono je zakázáno přejíždět na kole silnici v taky místech, kde přechod není?

            Když zákon cyklistům zakazuje používat k přejezdu silnice přechod pro chodce, tak to chápu tak, že mohu přejet hned vedle, i kdyby to bylo 10 cm od obrysu přechodu.

            0 0
    • ememem  

      obvam sa ze je to toalna kravina, este vacsia jak tzv. absolutna prednost chodcov na prechode co sa ponajviac prejavuje (u nas samozrejme a nie v nemecku alebo rakusku)ze ti v prvom pruhu zastavi auto, vkrocis rychlo do vozovky aby si ju mal co najrychlejsie prejdenu a v druhom ta stovkou zrazi auto…

      0 0
      • Mamut  

        Si mimo. Povinnost zastavit auto, ak to vedla teba stoji vobec nesuvisi s absolutnou prednostou chodcov, ktora prisla vyrazne pozdejsie.

        To ze je nejaky vodic ***** a hoci ma dva dovody na zastavenie na prechode, tak nezastavi, nijak nesuvisi s prednostou chodcov.

        Najviac na prednost chodcov nadavaju podobni kokotski vodici, ktory jazdia agresivne a brzdia az tesne pred prechodom a musia dlho cakat, kym sa chodec presunie na druhu stranu. Pretoze logicky ten chodec nevkroci do cesty, kym si nie je isty, ze vo vodicovom mozgu tentoraz zvitazila ta osamotena bunka, ktora ovlada brzdu. Keby auto uz dialky plynulym spomalovanim ukazalo, ze registruje chodca, tak ten ide odvaznejsie a auto sa na povodnu rychlost rozbieha z 30km/h a nie z 0.

        0 0
    • Bomba+  

      Tady v tomhle státě je pořád snaha uzákonit zdravý rozum. To prostě nejde.

      0 0
    • daymaker  

      Kdyby byla novela pasována na západní Evropu, tak klidně. :-) Třeba ve Schweizu kolem Bodamského jezera normál. Jenže tam s tím žijí už X desítek let. Typická česká cyklostezka za milióny vypadá tak, že je to půlka chodníku, na každé křižovatce přerušená(nutno sesednout), s tím drsněním pro nevidomé(ideál pro brusle, šipka rovnou do vozovky) a s řidiči a chodci, kteří se všude motají tak bezprizorně, že na absolutní přednost může spoléhat jenom idiot. Což zdatně předvádí hlavně mladší generace na přechodech s Ipodem v uchu. (ty bych vzorově vždy nejraději oťukal nárazníkem) :-) takže asi tak… pokud něco, tak ať se začnou stavět pravé cyklostezky mimo komunikace a ne ty české paskvily, které jsou úplně k hov… takže tak… .-)

      0 0
      • nooski  

        Třeba zrovna v Opavě směrem od centra k Tescu. To je cyklostezka jak víno. A samozřejmě nechybí MPíci, kteří každého cyklistu, který jede po cestě odchytávají. Zatím jsem měl štěstí, ale po tom chodníku jezdit nebudu a basta! :-)

        0 0
        • alinceb  

          Držim ti palce…ty ses správnej punkáč…;D

          0 0
          • nooski  

            Moje doba revolty, pokud nějaká byla, je již dávno v prachu dějin. Silniční předpisy dodržuju jak to jen jde, ale tohle fakt ne. 20m jízda, přechod, 20m jízda mezi lidmi, přechod, 15m jízda, křižovatka… :-)

            0 0
        • t29  

          je to sice chodník, ale se slušným povrchem… zato ten tankodrom na Krnovské, samozřejmě se značkou „stezka pro chodce a cyklisty“, to je maso :)

          0 0
          • daymaker  

            jj, ona celá Opava je v tomhle hodně friendly… :-) ještě, že okresky máme v ČR dle mě jako jedny z nejlepších, takže se dá pojezdit na silničce v klidu a relativně malém provozu.

            0 0
      • alinceb  

        Co máš proti iPodu?:P Na stuntriding po městě bez něj nevyrážim – foukalo by mi do uší…:D

        0 0
    • xshreck  

      Já bych potřeboval trocha objasnit jednu věc – pokud jedu po cyklostezce, která je souběžně s hlavní silnicí a přejíždím přes přechod kde je aj červený pruh cyklo, má mi to auto dát přednost?

      Občas když jedu, tak su rzvalený, podívám se jestli nic nejede ( vím že ti cyklisti jsou tam nečekaní …), přejíždím a najednou někdo kdo nejel 50 to tam střihne a skoro mě sejme… jak by se řešila taková věc?

      0 0
      • karliner  

        To by zajímalo tak maximálně tvoje příbuzné, páč ty bys byl „six feet under“…

        0 0
      • Ruprt2  

        nemáš přednost protože nejsi ve vidění zákona chodec a jen ten má přednost a řidiči ti svou flustraci daní proto pocítit.

        Ten pruh tam je spíš proto, aby když přechází cyklisti i kola, tak aby se tam nesemleli.

        0 0
        • zichis  

          nemá přednost před tím na hlavní, fajn s tím by se dalo souhlasit. No ale ty to píšeš jakože vůbec. Tak dprdl proč se někde dávají značky s trojuhelníkem kus před cyklopřejezd? To pak hrubě vypadá, jakože před tím z vedlejší má!

          0 0
          • Ruprt2  

            toš víš kolik stojí taková blbá značka?

            ??

            Tak proto.

            0 0
            • zichis  

              to mi teda vysvětli oč se trojuhelnik na štangli zdraží, kdyby se dal o tři metry vedle, až za přejezd. Bejt tam stejně musí, protože už je tam označkovaná ta hlavní jako hlavní. kapišto?

              0 0
              • Ruprt2  

                nehledej logiku kde není.

                Ale veď vidím, že sis dělal srandu a já ti naletěl.

                Tak dprdl proč se někde dávají značky s trojuhelníkem kus před cyklopřejezd? To pak hrubě vypadá, jakože před tím z vedlejší má!

                0 0
      • Volf  

        Řešilo by se to tak, že při troše štěstí tě naloží záchranka, v opačném případě havrani :-)

        0 0
      • Mamut  

        Hlasoval si PROTI prednosti cyklistov, tak co chces riesit?? Nechaj sa zrazit a nepindaj.

        0 0
    • Mamut  

      Debilny argument PROTI z noviniek:

      „Když vidím přednost pro chodce, dbám zvýšené opatrnosti a umožním chodcům bezpečně přejít. Dokážete si ale představit, za jak krátkou chvíli se vám cyklista z třiceti metrů přiblíží ke křižovatce? V autě pak nemáte šanci zareagovat,“ míní dopravní expert Milan Bělka.

      Podla tejto logiky je totiz najnebezpecnejsie auto, pretoze je najrychlejsim prvkom dopravy a dokaze sa priblizit najnecakanejsie a tym zabit najviac ludi. Keby sa pan „expert“ zamyslel, tak dojde k tomu, ze jeho uvaha je ZA prednost odstupnovanu podla rychlosti – najvacsia chodci, poto mkone a cyklisti, autobusy, auta,… co by bolo celkom rozumne.

      0 0
      • Ruprt2  

        no člověk se nestane dopravním expertem jen tak.

        To chce školy a zase školy. To ty jako chodec, řidič a cyklista nemůžeš nikdy pochopit.

        0 0
        • martin_bakov  

          Presne tak, podivej se na pana Humla kam to dotahnul, od rannich zprav o doprave na Nove (pozor praha je ucpana, pozor pada snih) to dotahnul az do politiky :D

          0 0
          • maajkee  

            On se ale opravdu snažil něco dělat. Viděl jsi od něj třeba nějaký filmy? Dělal třeba výbornej film z místa dopravních nehod, bylo tam vidět všechno a mělo se to pouštět v autoškolách, ale skutek utek.

            0 0
          • Volf  

            A je jen otázkou, zda pouze nějaké zákulisní dohady nejsou důvodem, proč nesedí v ministerském křesle :-) jenže tam potřeboval ten s tou fistulí :-)

            0 0
    • prvniodkonce  

      Cyklista má být účastníkem silničního provozu stejně tak jako motorkář nebo auto, a nebo má jet po stezce (čili po chodníku), ovšem s tím, že nebude mít absolutní přednost jako chodci a musí tam počítat s omezeními, protože stezka je prostě chodník, a jinak to nebude.

      Tenhle zákon je blbost neaplikovatelná v Česku.

      0 0
    • dieegoo  

      Podle mě je to úplně jedno, žádný zákon cyklisty nepoužívající mozek při pohybu na silnicích nedonutí ke změně chování.

      Kdo rozum má, dává si v křižovatkách i na přechodech pozor teď, bude si dávat i se zavedením této změny a věřím, že se nikam nepustí bezhlavě jen proto, že je formálně v právu. Kdo rozum nemá a spoléhá na podobně tupé vládní výmysly a zejména pak na to, že je řidiči motorových vozidel budou dodržovat, spláče.

      0 0
      • Volf  

        Když pročítám celé vlákno a vidím nadšení některých z toho, že se někdo pro ně snaží něco udělat, tak si vždycky vzpomenu na odpověď poručíka Hamáčka Keflínovi :vojín Kefalín: Nám šlo hlavně o člověka.

        poručík Hamáček: Kefalín, tyhle starosti můžete pustit z hlavy… Lidí je na světě jako sraček.

        Všechnny tyto plány jsou stejně jen pro možností další šikany městskými biřici a státním aparátem.

        0 0
    • tonik666  

      Z toho novinového článku není zřejmé, zda se jedná o jízdu přes přechod nebo po cyklostezce v pravém pruhu silnice.

      Na přechodu by jedoucí cyklista mít přednost neměl. Zato pokud jede rovně v pruhu pro cyklisty souběžně s auty po vozovce, tak by přednost mít měl. Jinak první ho první auto se kterým souběžně pojede utne a sejme.

      Nejlepší zkušenost mám s cyklopruhy, které vedou ve městě po levé straně silnice. Nehrozí, že cyklista dostane dveřmi, a také na straně u řidiče si ho při odbočování vlevo řidiči lépe všimnou, aby mu dali přednost.

      0 0
      • Mamut  

        Na přechodu by jedoucí cyklista mít přednost neměl.

        Preco by nemal mat? Aky je argument?

        0 0
        • tonik666  

          Můj popis nebyl úplně přesný – chtěl bych se vyhnout situaci, kdy by měl přednost cyklista který jede po chodníku a bez zastavení prosviští přes přechod a čeká, že ho nic nesrazí. Auto ho nemůže vidět v zrcátku jako u pruhu, který je na kraji vozovky.

          Pokud cyklista čeká na puštění přes přechod a stojí obkročmo přes kolo, tak už ho chápu jako chodce, a jestli přechod přejede nebo přejde už je taky jedno, pak by podle mě měl/mohl mít stejná práva jako chodec.

          0 0
          • Luka  

            nechtela bych stat na kole obkrocmo a pak s nim prejit pres prechod… au!…

            0 0
          • Mamut  

            Auto ho nemůže vidět v zrcátku

            To, ze vodici cumia iba pre seba (a periferne vidia max. zrkadla) je dovod na obmedzovanie vsetkych ostatnych? Pripada mi, ze technicka ubohost auta (ktora je riesitelna) je dovodom na obmedzovanie ostatnych. Keby som sa rozhodol jazdit v tanku, z ktoreho vidno skarou na jedno oko so zornym uhol 5 st. tak by malo byt pre ostatnych zakazane vychadzat z domu?

            0 0
            • tonik666  

              Myslel jsem to tak, že řidič jedoucí po silnici v zrcádku nemůže sledovat provoz na chodníku (protože to nezvládá, nevidí tam přes zaparkovaná auta atd.) a když už najede doprava před přechod a dává přednost lidem na přechodu, tak má zrcátko otočené úplně jinam a nemůže sledovat, zda se za půl vteřiny nevynoří před autem cyklista, který si to třicítkou (přes 8m/s) mastí po chodníku.

              0 0
      • zichis  

        po levé, jakože v protisměru? To jsem ještě nežral :) To musí být docela prekérka na křižovatkách, světelnej i nevětelnejch, nebo ne?

        0 0
        • tonik666  

          Bylo to u silnic, kde byl střední pruh (zeleně, nebo třeba tramvajový). Jako v tomhle odkazu

          0 0
    • tomekusti  

      Tak já jsem jednoznačně pro zavedení. Ono (nám) řidičům už neublíží dávat si bacha na jednu věc navíc. Ale jako cyklista na to ani v nejmenším nechci ani nebudu nikdy spoléhat. Takže ANO zavést, ale říct to jen řidičům a zamlčet cyklistům. Pak může být o něco bezpečněji. Ale pokud se začnou cyklisti chovat jak chodci se svojí předností (bohužel se to dá očekávat), pak to bude spíš kontraproduktivní.

      0 0
      • rasto  

        zavest! funguje to na zapade, neni duvod, aby nefungovalo zde.

        nebo i v tomto budeme jako opice na stromech – obdobne jako v koureni rakovinnych cigaret?

        0 0
        • ememem  

          by som ti doprial pojazdit s autom trebars po mnichove ci by si nezmenil nazor. okrem toho ze u nas by to asi dopadlo naozaj jak s chodcami je to naprsto debilen pravidlo. preco ma mat niekto v cestnej premavke ine predpisy ako ten druhy? a mimochodom co sa tyka discipliny su cyklisti aj v tom nemecku prave vdaka pocitu absolutnej prednosti podporenej zakonom hodne bezohladny a to aj voci chodcom a picuje na nich kazdy kto na bicykli nejazdi.

          0 0
    • Krys  

      Som za ale v takej nejakej rozumnej forme, že vodič auta musí umožniť prejsť cyklistovi, cyklista nesmie ohroziť vodiča. Alebo tak nejak.

      0 0
      • Ruprt2  

        to není proti tobě, ale podobnou rozumnou formu bude mít každý druhý poslanec. Ze stran, kterým aktuálně v době projednávání bude téct do bot bude mít rozumné formy dvě.

        Takže to zase bude vypadat jako obvykle.

        0 0
      • ememem  

        ziadna rozumna forma neexistuje. bud ma prednost A alebo B. na cervenu sa stoji a na zelenu ide bodka. vsetky kydy okolo su dobre akurat tak na nasledne pravne kortesacky pred sudom.

        0 0
        • Krys  

          Pokiaľ viem, tak totálnu absolútnu prednosť má len rýchlik na priecestí, všetci ostatní si musia dávať pozor, aj keď im zákon nejak umožňuje akože ísť prvý. :)

          0 0
          • ememem  

            iste, ale pravidlo je jasne, ziadne rozumne a pod. sa tam nespomina. a je to aj logicke, to proste musi byt vzdy a za kazdych okolnosti jednoznacne.

            0 0
            • Krys  

              Písal som o rozumnej forme, nie o rozumnom vodičovi ;)

              To bude len nedorozumenie v interpretácii. Zákon má byť samozrejme jednoznačný. Kašlime na to.

              0 0
    • mr.antik  

      já bych nic novýho nevymejšlel, podíval se maj v zákonech u našich civilizovaných sousedů a nějak to aplikoval. Aby se to za 3 roky zas neměnilo.

      0 0
    • pustipav  

      to mi teda přijde dost nebezpečný pro obě strany… s tím, že u cyklisty to může skončit fatálně.

      0 0
    • hribik A1  

      túto otázku neriešim. s niečím takým ako „cyklostezka“ sa v mestách, kde jazdím, nestretávam :-)

      0 0
    • black.horse  

      Todle je kravina, mezi námi je takový podíl agresivních a bezohledných hovad, že by to přineslo víc komplikací než užitku. Naopak bych jednoznačně zavedl přezkušování řidičů cca 1× ročně, následně by doufám asi 80% populace přišlo o řidičáky a byl by na silnicích klid.

      0 0
      • camlost  

        to přinese jen úplatky zkoušejícím. nic víc, nic míň.

        0 0
        • black.horse  

          Lepší něco než nic, podle mě je mechanismus, kdy si za 2500kč koupíš správné odpovědi k testu a pak 5min vozíš komisaře po sídlišti a dostaneš na celej život řidičák ještě horší… Lepší nějaká snaha než nic, podle mě je současnej systém totálně na hovno a odráží se to na stavu silnic. Autoškola a zkoušky jsou momentálně už fakt jen formalita:-(

          0 0
        • Volf  

          Přesně tak. Opět situace kdy chceme vše řešit represí. Systém má být výchovný a počítat pouze s druhou šancí a pak nastolit nulovou toleranci. Vybrat opravdu nebezpečné věci a ty stíhat tak, že podruhé znamenají doživotní zákaz řízení. Nikdo tě nenutí předjíždět na plné čáře a podobně. Jenže dokud bude za nezapnutý pás skoro doživotí :-) tak co chceš řešit. Když se začalo mluvit o bodovém systému, tak jsem mu fandil. Jenže se podívej co se do něj dstalo a hlavně jak se uplatňuje v praxi. Městští biřicové si nastavili radary na 51 km/h a udělali z toho naprosto šikanózní systém, který nevychovává.

          0 0
          • Martin  

            opravdu funkční systém by vyžadoval, aby policie opravdu dělala svou práci. tzn. aby hlídala opravdu nebezpečná místa a nečíhala někde za bukem s radarem. jenže z hlídání nebezpečných míst nejsou takové krásné pokuty. a raději budeme v televizi dělat osvětu údernými větami o silničních pirátech a nebezpečné vysoké rychlosti než abychom řešili opravdové problémy. je to jednodušší a obyčejní lidé slyší na předžvýkané kecy

            0 0
            • hribik A1  

              „pán policajt, je táto ulica bezpečná?“

              „samozrejme, ináč by som tu nestál“

              0 0
    • ROMAN_BIKE  

      no to jsem nečekal, že tu za pár dní bude 339 odpovědí… to snad ani nestihnu přečíst :-)

      0 0
    • rob133  

      kdyby radši uzemnili odbory, a dělali něco pro stát, ale tahle novela je na hovno, jelikož tady to každej druhej řidič nebude vědět jestli to nebude na nově ve zprávách…a i kdyby to zavedli, tak se umrtí nezmění možná i zvýší…

      0 0
    • Krys  

      Ono to ide, keď sa chce.

      Križovatka v Sydney

      0 0
      • zichis  

        už vidím ty naše borce jak kroutěj řidítkama :))) U nás je jedno takový místo, kde je kolem rohovýho oblouku 15 cm vysokej obrubník. Všichni, aji důchodci s nákupníma taškama skáčou přímo přes něj, žádný slalomování :-P

        0 0
    • Pi†el  

      Dementi. Misto toho bych radsi zrusil skoro absolutni prednost chodcu na prechodech..

      0 0
      • rasto  

        proboha proc?

        0 0
        • Martin  

          protože je to blbost. někteří lidi mají díky „absolutní přednosti“ pocit, že jsou nesmrtelní a nemusí se rozhlídnout, než vlezou do cesty.

          0 0
          • Ruprt2  

            přesně tak. Přechod pro chodce je sám o sobě dost silný.

            0 0
            • Martin  

              nevím jak ostatní, ale já osobně si i na přechodě hlídám, co blížící se auto. přechod je jenom pár čar na cestě a když ten magor v autě jede jak prase, tak mě čáry nezachrání a přednost taky ne :-)

              0 0
              • daymaker  

                řekni to pubošům… .-)

                0 0
                • Ruprt2  

                  já se na to dívám tak, že puboš jsem byl taky, a moje děti též budou. Takže bych neděl žádné „třídní“ rozdíly.

                  0 0
      • RomanH  

        Vsak tam prave neni absolutni prednost. V zakone je, ze chodec muze omezit, ale nesmi ohrozit. Pruser ale je, ze kdyz to tenkrat schvalovali, bezela tady medialni kampan, ktera jaksi na to „nesmi ohrozit“ zapomnela.

        0 0
        • ROMAN_BIKE  

          Přesně tak, absolutní přednost chodců u nás není. To co je, je výsledek tehdejší mediální masáže (např. tv nova), že chodci mají úplnou přednost. A to je blbost.

          Potom co to tak v televizi podávali, tak stoupl počet usmrcených chodců, lezli do cesty jak blbci, před nákladní auto, dokonce po přechodu před tramvaj…! (poslední slova před smrtí toho člověka prý byla „vždyť mám přednost“ a pak tam vlezl). To mi spíš přišlo na žalobu té televize…

          Prostě tramvaj, težké a rychle jedoucí auta mají dost dlouhou brzdnou dráhu, že ani z té padesátky to nejsou schopni ubrzdit.

          0 0
    • beetle  

      Na internetu se šíří poplašné zprávy o novele silničního zákona, který právě prochází Poslaneckou sněmovnou. Některé zdroje tvrdí, že na přejezdech pro cyklisty by měli lidé na kolech mít přednost (podobně jako dnes chodci). Co skutečně obsahuje takzvaný „malý cyklistický balíček“ a co by jeho přijetí znamenalo v každodenním životě, si můžete přečíst v článku na: http://www.nakole.cz/…-zakona.html

      0 0
      • t29  

        jůůůů… § 57, odst. 1. si vytisknu a budu vozit s sebou :)

        0 0
        • ROMAN_BIKE  

          Teď ještě ne, ještě je třeba počkat, až to shválí…

          A doufám, že to schválí!

          0 0
          • t29  

            Vypadá to že neschválili. Resp. v projednávaném návrhu marně hledám zmínku o výjimce z povinnosti použít cyklostezku, o které se píše v článku…

            http://www.senat.cz/…nat/historie?…

            0 0
            • ROMAN_BIKE  

              hmm… takže opět se ukazuje že návrh je jedna věc a stejně pak mohou schválit úplně něco jiného… hmm..

              0 0
      • ROMAN_BIKE  

        To je přesně ono, co píšu o příspěvek výše.

        Novináři v médiích rádi vyhrocují situace, hledají extrémy a když nejsou, tak si je vytvoří.

        U chodců si vymysleli absolutní přednost.

        U cyklistů teď dělají to samé… návrh má řadu dobře myšlených změn. A co bulvární novináři? Přečtou si kousek, navíc to ještě pokroutí do extrému a do nepravdy a zevřejní jako pravdu. Vyliskat!

        Výsledek je ještě větší nenávist mezi řidiči a cyklisty :-(

        0 0
    • Joseph de Sax  

      chudáci tydlisti i chodci…asi nějaká pogumovaná hlava chce zase zásadně redukovat počet účastníků silničního lomozu…jak bude zákon v platnosti, jako by tydlistů bylo hned o polovinu méně…něco jako chodci, kteří jako mají přednost, kterou jim stejně nikdo nedá a pak jsou jenom na asfaltě u přechodů mastné fleky a rozježděné koule…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.