Jaký se vyrábějí nejlehčí kotouče a kolik váží?Myslím samotný kotouč,ne komplet brzdu.Někde (už nevím kde) jsem viděl fotku hliníkového kotouče s vrstvou keramiky? na povrchu.
Jaký se vyrábějí nejlehčí kotouče a kolik váží?Myslím samotný kotouč,ne komplet brzdu.Někde (už nevím kde) jsem viděl fotku hliníkového kotouče s vrstvou keramiky? na povrchu.
tady: www.notubes.com/…ducts_id/109 reálně váží cca 60–65 g. při 160mm nejlehčí ocelové s Alu unašečem mají 85gr. při 160mm
ne ebay maj i 140mm hliník elox, sand pod 50g na kotouč. Netvrdim že dlouho vydří, na to ses taky neptal:) cena 2 kotoučů je kolem 120dolarků.
no tak na tehle součástce bych zrovna negramařil, život je mi dražší
ty jo gramařit na kotoučích…to vás pár gramů fakt zabijí???? já to fakt nechápu…uznávam jezdim DH a muj pevňák má 17Kg ale stejně to gramaření jde mimo mě…nechápu
jak uznávám? to gramaření musí jít mimo tebe, když máš pevnaka co ma 17 kg. Rozhodně nic ve zlim, jen mi to nejak nejde do hromady co s napsal.
no chtěl sem říct že to prostě nechápu to gramaření(tu váhu svýho koťátka sem uved jenom aby bylo vědět že se mě gramaření netýká) ale chtěl se ti hlavně říct jestli je těch pár gramů fakt tak poznat nebo je to pocitový…jako u nějakýjo komponentu řešit třeba rozdíl 20g to je podle mě blbost..jo když jde třeba o čtvrte kila tak to už se dá pochopit ale takovej rozdíl u moc věcí neni
nekdy to muze byt jedno, pojede ti to lip s vedomim lehkyho kola. Ze je to z vetsiny placebo uz neni dulezity, ses presvedcenej, ze ti to jede lip a mas z toho dobrej pocit. Jinak ja chci taky ty hope plovouci kotouce az nekdy budou prachy.
no hele on bude tyhle plouvoucí dělat goldfren psal sem včera do cykloprofi a prej budou někdy v půli dubna ale cenu zatim neví ale podle mě bude určitě nižší než u HOPE ale jasně že ty bych taky bral radši
plovouci kotouce dela uz i Magura – peloton 12/06 – strana 58 a nebo sem tam videl od Carbo-TI – coz je mazec strana 66
Magura nedělá plovoucí kotouče, ale pouze kotouče s hliníkovým unašečem, jako Shimano, nejsou plovoucí
aha, to na obr. vypada jak nejty
a proč by tam nemohly být nýty?
však to jsou „nejty“ :-) proto ten disk pevně drží u toho červenýho unašeče a neplave i2.ebayimg.com/02/i/08/d4/7e/47_1.JPG i7.ebayimg.com/03/i/08/cb/12/14_1.JPG si6.mtb-news.de/fotos/data/6490/Ventidisc.jpg
nj tak to jo, diky za vysvetleni, se v tom njk neorientuju,chtel sem jeste jedny kola a jeste jedny plovouci kotouce, hledam variantu k tem Hopum
plovoucí budou ty nový goldfreny
co to jsou plovouci kotouce? to jako kotouc neni uplne napevno spojen s unasecem a ma nejakou malou vuli ve smeru rotace nebo co? sorry jestli placam blbosti, ale google mlci a tohle me tak nejak napadlo:)
ma vuly ve smeru osy naboje, v podstate nemusis tak serizovat brzdy a kdyz mas dvoje kola, je to taky vyhoda.
Takovou vůli prakticky nemá, je spojený dost napevno. Jde spíš o eliminaci kroucení kotouče teplem, lepší chlazení,(sice nechápu jak) a úsporu hmotnosti. Když se podíváš na každou výkonější motorku má ve předu stejný systém plovoucích kotoučů.
No tak v cem pak ta nova Magura nebo Shimano nema stred plovouci?Upevneni je nejtama stejne jako Hope.
Hope neni přinýtovaný! Nevim jak ti to jednoduše popsat, v kotouči i unášeči je půlkruhové vybrání. Celé je to nasazeno na válečku a zajištěno proti bočnímu posouvání. Neni to spojeno na tvrdo, nějaké vůle tam jsou ale moc ne.
možná pomůže fotka toho kotouče www.hopegb.com/…m4discT2.jpg
Stejně si to nedokáži představit v akci, že se to celé posunuje, že se to nevzpříčí, hlavně, když je to třeba od bahna.Ještě bych pochopil plovoucí třmeny, ale kotouče.Navíc s tímto těch zvuků při jízdě asi člověk uslyší mnohem víc.
Vůbec nic si nepředstavuj, je to oveřeno mnoho a mnoho lety na motorkách, i na croskách v blátě a bordelu. 6ádné zvuky nečekej, nejsou
No jo jenže ty krosky mají samotný kotouč široký, na kolech je úzký, jde o to zda to má dostatečně velkou styčnou plochu na těch válečcích.Až někdo vyzkoušíte, napište zkušenosti.
jestli mužu tak se trochu vložim tady nejde o to že by se to hýbalo pořád to se prostě ten kotouč vystředí podle třmenu a když se třeba zahžeje tak se prostě pořád sám rovná vůči třmenu. o ničem jinym to neni. a jinak já bych se s tim v bordelu moc nebál…kdy máš kotouč špinavej??? to neni moc často nebo při normální jízdě spíš vubes
Díky, už jsem pochopil.
Tohle ti nestačí?
A detail :-)
he a ty si mylsíš, že kubad ty zkušenosti nemá??? Tohle sou dle mého nej kotouče pro mě, bohužel dost drahý.
No zrovna na kroskach jsou vetrinou plovouci trmeny, jinak plovouci kotouc ma vyhodu v tom ze mezi deskama a kotoucem nemusi byt zadna mezera (krivost kotouce se resi prave tim plovoucim uchycenim), takze je mozne udelat velky pomer pistku a tim to i lip brzdi
teda u motorek to tak funguje, u kol nevim
ono se to neposunuje, jenom se to trochu hýbe ve směru kolmém ke směru jízdy… www.yamaha-motor-europe.com/…6-141250.jpg
mno to sou kotvy :-)
No docela by me to zajimalo podrobnej,nemohl by si nejak(presnejc:o)zmerit tu vuli?
no hele já je teda nemam ale co sem je jednou zkoušel tak to bylo tak 1 – 2mm ale to bohatě stačí podle mě
Tolik?to sem cekal min…
řikam že je to muj nazor už to je dlouho co sem to viděl…
no tos to asi dlouho neviděl..ta vůle není v ruce znatelná..může to být max pár desetin mm
hele měl se v ruce hope a byla znát fakt se to hejbalo a mylim že dokonce přes rukavice sem to zkoušel
takže 2× 225mm, 3× 200mm a 2×180mm co jsem měl/mám byli/jsou asi zaseknutý zmetky protože se ani jeden nevaklal…vůle 1–2mm muhaha, dyt to je jedna tlouštka kotouče
Na Moravě jsou jiný fyzikální zákony, tvrdim to furt:o)
díky brozi:D
nojono..ale tady se ukázalo že ty naše sou ty správný :-) připomenu ti to příště :-))
Já netvrdil, že to s těma kotoučema tak je – jen, že to prostě u vás skoro vždy chodí jinak… No, který jsou lepší nevím, třeba česká časomíra a moravská délka trati dá v karlovicích nějakých 70kmh průměrnou rychlost, že;-) Nebo ještě kousek na východ u Blavy je dálnice, kde po 2. kilometru následuje 9. … Prostě na východě dochází k určitým anomáliím :D
no v krupce jsme loni taky lítali průměrnou 50tkou :-) ale vidíš to moc černě…my jsme tu celkem normální :-)
THUMBSUP
hele nevim řikam jenom muj názor kterej mam asi několik let kdy sem to viděl a ty máš hope kotouče???
Já mám, dva, kamoš má dva, a další kamoš má dva FRM. vše 160mm. Moje Hope se rukou ani nehnou, ale nějaká desetinka tam bude, ale rukou ji fakt nepoznáš, ale nemají toho zatím moc za sebou. Kamoš na kole je má sezonu, tayky se ani nehnou. To ty FRM po závodní sezoně mají vůly dost velkou a rukou už to poznáš, ale nafasoval nové unašeče a po výměně zase bez. řekl bych , že Hope je trochu někde jinde než FRM.
tak to jo..tak v tom případě už nevim..jenom sem řikal to co si pamatuju a asi mam blbou paměť ale já zase skoušel 203 takže nevim
u HOPE zadna vule neni aspon podle myho…myslim ze tam sou titanovy nyty kvuli tomu ze je to pruznej matros a vraci se vzdy do puvodni polohy cimz kompenzeje odlisnou tepelnou roztaznost oceli a duralu.....a ten duralovej unasec je tam kvuli chlazeni spis nez hmotnosti…a protoze tam zadna velka vule neni tak pri chladnuti cinkaji…jak si to seda.....
ak sa niekedy dostanes na hranicu 10 kg a nepojde to potom nijak dalej dole, len za poriadne krvave prachy, tak potom pochopis, moj predny 180mm kotuc ma aj s maticou 187g a zadny 160mm 163g, to je spolu 350g !! dať tam lahulinké kotúče a ušetriť na váhe povedzme 200g, to už stojí za tých pár doláčov 10kg a 9,8kg to už znie lepšie. V cenovom porovnani napr medzi XT a XTR prehadzkou usetris len nejakych ubohych 50g(tráfam) ale cena je až dvojnásobná
jo dyk sem psal že čtvrt kila už chápu a kolem hranice 10kg se já asi nikdy pohybovat nebudu protože jezdim DH a chci kupovat fulla takže ta váha asi pude těžce nad 20kg s ocelí od Franty:)
Keby si si dal lepšie náboje, tak ušetríš len tak 200g alebo viac, a nemusíš sa hnať do extrémov. Myslím náboje ako XTR alebo vpredu240/vzadu340.Alebo napr. American Classic su na tu vahu lahke. A tiez na rafikoch usetris urcite tiez nieco, tie ritchey oproti mavicom alebo ZTR je 80–160g odhadom na obidvoch.
Tý jo, 17 kilo.. Ty bys neměl gramařit, ale rovnou kilařir :-D ;-)
*kilařit
Co pak s myma 17,5? :-)
No ty seš ztracenej :-D
náhodou to je krásná hmotnost na pevňáčka..ještě si to musim rok užít pak už se asi pod 20 nedostanu:D ale 17 neni problem fakt ne když jezdíš z kopce a nahoru tlačíš:D
asi tak nějak :)
A poznáš to na kole těch pár gramů ???
Urcite to pozna, par gramu na kole, par gramu v penezence :)
To pozná hodně, protože dál velký prachy na kotouč → nezbude mu už moc peněz na jídlo → zhubne → a ušetřil hned několik kg :-)
Já bych zkusil přední+zadní brzda to je více než 800 gramu a když je sundá je to zadarmo a uspora značná :-)
A ještě ve sejzdu všem ujede :-)
Třeba tady: www.spicercycles.com/index.cgi?…
ale nikde jsem u nich nevidel hmotnost
Tak jsem jen uplne slepej :)
Standard sizes 160mm and 165mm at only 65 grams. 2mm thick. Custom sizes available. Price is per rotor. tohle je pod těma kotoučema
ja vim vsimnul jsem si toho hned jak jsem ten prvni prispevek napsal :) ale ta cena neni spatna…
Tieto maju udajne 40g carbon-customs.de/component/page ale je to nieco do coho by som v zivote nesiel. Ma tam sice byt keramicka vrstva ale moc by som jej nedoveroval a cena je tiez hrozna.
he tak to sem jeste nevidel, karbon jako brzdna plocha…Ale 10K za jeden kotouc je celkem dost:)
bych se toho se speciálníma deskama nebál, když to ubrzdí MotoGP, proč ne kolo? ;-)
Myslim ze se to tu uz nekde objevilo,jde o to pri jakych teplotach treni-brzdeni probiha,carbon potrebuje vyssi teplotu nez kov aby to brzdilo.Ale zacinam premyslet nad vyrobou jednoho kotouce pro sebe na zkousku:o)
našel jsem i foto Hondy na příští rok (800cc) s předním plovoucím karbonovým kotoučem images.motogp.com/multimedia2/503/503048_84175.jpg
Jasne,pouzivaji se i v autech,ale kolo je trochu jinde-viz muj predchozi prispevek.
Tenhle kotouč ale neni karbonovej, je to stejnejs sajrajt z jakýho maj kotouče formule, je v tom karbon, ale nějkým záhadným způsobem „spojen“ s nějakým kovem, BTW: Hope z tohohle vyrobil pár sedlovek…
Kde je popsano ze je tam ta keramika?cekal bych ze bude videt,jako na hliniku takovy ten rez:o)jinak neni problem vyrobit ty kotouce v praci,hlasi se nekdo jako test rider?:o)
taky bych nešetřil zrowna na brzdách zabít se nechci… nebo kup wéčka :D btw jestli tě to uklidní tak můj pewnák má 21kga moc mě to nežere :P
ty voe co to je zač HT na 21kg????
Že by? :) www.bike-nymburk.org/index.php?…
to je DW??? jinak to chápu ale viděl sem už 23kg HT sem si teď vzpoměl: Banshee ten ocelovaj s 66 a tak dál..nešetřil to
Jo lehký existujou kotouče:
titanový duralový ocelový s duralovým unašečem duralové s keramickou vrstvou keramické karbonové
Rozdíl v gramech není rozhodně přínosný a hlavně carbonové a keramické kotouče brzdí nejlépe až pri zahřátí na cca 200 stupňů. Bohužel to svádí na srovnání s ráfky z karbonu nebo s keramickou brzdou ale to nejde. Destičky sou buť jen metalické, semimetalické, nebo organické, rozhodně ne korkové nebo gumové.
Osobně tohle je dost nebezpečný a tady bych gramy nehonil.
A znas jeste nejaky jiny vyrobce karbonovych kotoucu nez carbon custom.de?
Ne vyděl, jen pár kusů thaywanců, ale nebyla to veřejná nabídka
A muzes je popsat nejak podrobneji?
Už vim kde sem ho našel, ve vystavni kolekci DiaTech \ Tectro na jedno veletrhu
Abych nezakládal nový thread, tak se zkusím zeptat tady: nevíte někdo, kde bych koupil plovoucí kotouče na brzdy Hope mono mini 180/160. Potřebuji s červeným unašečem. Pete mi neodpovídá(on je má v modrém). Mohli by být i jiní výrobci, třeba s designově hezčíma kotoučema. Prohledal jsem ebay i stránky Hope a nic jsem nenašel.
hledej hledej
pls řekni:-))
www.yarroline.com/ dělá je i gold fren.
Nevis kolik stoji ty od gold frenu? Nikde to nemuzu sehnat a zatim je neplanuju kupovat, tak se mi nechce cykloprofi otravovat. To jenom tak pro orientaci ;o)
203mm stojí 1060kč a mají je v jump sportu v F-M tak je můžeš jít skouknout.
Diky moc
Dovozce do CZ: Yarriline www.yarroline.com cena 1500kč/ks ale nevím jestly budou. levněji se dají objednat z www.chainreactioncycles.com
Ty koutouce jsou nejake keramicke vlakno s necim. Udajne maji byt nejlehci pro tento rok. Bylo to myslim ve velu. Stejne jako F1. Specialni desticky a ma je mit na svedomi Brembo. jestli snad 50g.
zkusím přidat otázku: Neví někdo prosím kolik váží reálně kotouče Magura Ventidisc v 160 a 180mm verzi? Já mám zváženou jen 203mm verzi a ta má brutálních 230g.
sice to nebyla otázka na mě, ale třeba to bude stačit. Jsou to údaje od výrobce tak nevým jak budou přesné.
tak ještě jednou