po vzhledové stránce je lepší 2014 jekej bude novej
po vzhledové stránce je lepší 2014 jekej bude novej
ty boční špunty tedy masakr. Vypadá že už nebude směrový, čištění asi stejný. Nejvíc jde stejně o směs a konstrukci, drápák co do figur umí každej
jak jestli řešíš vzhled :-)
Z tohoto pohledu to nevypada zas tak strasne.
o vzhled nejde,ale ty boční špunty se zdajou velký traktory.Z foto co dal Polka to tak strašný není.
Tak snad zrovna u bocnich spuntu je dulezite aby tam aspon nejake byly ne?
ale je rozdíl jestli jsou stejně vysoké nebo mají vnější stranu delší. To je podle té druhé fotky celkem změna, protože ten plášt je pak méně ´kulatý´. V praxi pak bude víc žvejkat v klopení na tvrdém. Takže se trochu vzdaluje univerzálnímu použití a míří víc na trail/AM.
lehčí HD psali- Nobby Nic 27.5 Evo TLE TrailStar Details:
• Complete redesign for 2015
• Intended for trail and all-mountain use
• Size tested: 27.5" x 2.35"
• Sizes supported: 26", 27.5", 29"
• Actual measurements on 23mm ID rim: 27.75" x 2.3"
• TrailStar three-compound tread construction formulated for freeride and enduro.
• Mono-filament polyamide mesh anti-abrasion sidewalls
• 67 TPI casing
• „Tubeless Easy“ tubeless compatible bead and carcass construction
• Weight: 685g-claimed (760g actual)
tak on tim smerem smeruje… ja jsem na nej osobne hodne zvedavy, prtze ten stary byl plast na h.. vepredu i vzadu:)
Teď se NN zase nedoporučuje, copa se stalo? BF „vlnečka“ konečně dozněla a už se opakuje jiná kombinace? Nebo jsou teď teprve slyšet ohlasy lidí, kteří měli tu NN/RaR/RoR kombinaci dlouho zafixovanou a chtějí jet s novou vlnkou? Já bych to nebral tak smutně. Nedoporučené na BF = slušný potenciál ke spokojenosti.
rozhodně, hlavně to není taková částka aby si člověk nemohl udělat svůj názor ;)
reagujes na mne Kali, tak ti odpovim. Vubec netusim, ja v dobe horecky NN jezdil vzdycky Contiky:) A trochu dlouhodobejs jsem jezdil NN az cca posledni dva roky. Jak jsem byl prekvapeny, kdyz jsem ho dal dopredu, ze vubec nedrzi… tak jsem ho dal dozadu a tam mi prisel lepsi i RaRa… NN tak vozim jen do mekciho terenu na jare a na podzim… tam je celkem dobry… na tvrdsim suchym podkladu ale ustreluje a je takovej necitelnej…
u Sch je důležitý mít ten plášť 1–2 roky max starej. Jakmile máš starší ztvrdne a je na hovno.
schválně si zkus nehtem rýpnout do figury nového a nějakýho starého, rozdíl celkem…
2 roky mi zadna guma nevydrzi:))
já bych to klidně zkrátil na pár měsíců…
toto som si este nevsimol, skor to ze ked sa trocha ojazdi tak sa mu citelne a teda isto vyrazne zvysi odpor.
No já to nakoupit a na chvíli odložit do šuplete, tak si dneska skartuju rodnej list. :D Bych si ty výdobytky bikové revoluce musel nasazovat na plečku vždycky ob dekádu, až se to dostane opět na vrch vlny.
mě přijde NN pořád super, už roky :)
a je 2,4 „úplně jiný plášť“(asi myšleno chováním), nebo je to mýtus?
vozím 2,25 vpředu a 2,1 vzadu. na RM 1XL stejně nemá smysl dávat tlustší
tak, chtel jsem dodat, ze vozim 2,25ky…
takova 2,4ka v TCS muze byt jiny kafe…
Taď jede maxis ikon, který moc nejede, ale spoustu lidí ho vozí, protože je prý jede :-)
odkial to vsetci mate ze nejede? ja ho teraz asi 500 km vzadu vozim ako tlr a ze by som bol nejak extra pomalsi oproti RaR som nejak nespozoroval. ale vazne by ma to zaujimalo, nejaky link na exaktne merania by nebol? zatial som nasiel len take ze „ma vyssi valivy odpor aj ked kotva typu navegal to neni“, „nie o moc mensi jak ardent“, maximalne taky relativny graf bez cisel kde je niekde v strede co je o nicom.
exaktní měření jsem sem dával a ty sám jsi na něj reagoval:D
pls link, cosi sa mi mari lenze ak sa nemylim to bolo tak pred rokom ak nie viaz co bol sice rovnaky nazov ale uplne iny plast.
Podle mě perfektní stránka, přibyl tam nedávno ikon i v nižší verzi.
Podle mě byl v terenu stejně rychlý/pomalý jako ardent a na asfaltu o trochu rychlejší, jen proto že se nežvejkal tolik, ale rozhodně moje pocity s testem souhlasí.
hm…tak +/- to zodpoveda tomu co som napisal vyssie(ide horsie ale kotva to neni(cca ako NN) aj ked ja nejak nepozorujem ani to) nicmenej sami zda, ze tie rozdiely su trocha moc velke.
vobec sa mi cela ta jeho metodika nejak nezda aj ked narychlo neviem konkretne co je zle. vychadzaju mu totizto docela cudne vysledky.
zo stupajucim tlakom mu neustale prakticky priamo umerne klesa odpor.
pri teste cestnych mu bezdusa vychadza horsie ako s dusou(ci uz latex alebo butyl), to sa mi uz z principu zda skoro nemozne aj ked sa jedna o dva rozne plaste nicmenej oba top modely.
aj tie niektorejeho tvrdenia su dost odvazne – This should be an advantage in the rolling resistance test because less rubber means less rolling resistance.
řekl bych, že pes bude zakopaný tady: 77 cm drum diameter
a sice?
29"?
tak řekl bych, že na tak malým bubnu se ta guma deformuje daleko víc, jak na silnici
tak kotvou bych ho taky určitě nanazýval, ale pomalejší než třeba RaR je určitě, zase to dohání nesrovnatelnou odolností a tím, že se díky tomu dá jet ve sjezdech rychleji/méně opatrně.
Jinak co týká měření, tak mu docela měřím protože třeba u těch mtb gum, mu vyšly téměř stejné hodnoty jako bikemagazinu a dalším „velkým testerům.“ Ikona jsem viděl v testech bikemagazinu s 34W a Ardent měl 34,7W tuším
tak jestli mal ikon 34W tak je kua vela. otazka je ci to bol ten stary silk..volaco alebo ten novy 3cmax ci ako sa to vola. inak volak ste ma nakazili, neska sa mi zdalo ze idem aj po asfalte z kopca nejak pomaly a tazko, mam este ten stary ralph, prisam zemi to nikedy tak empiricky zmeram (som to robil tak ze som sa rozbehol na 30km/h a od isteho miesta isiel rovno z kopca bez brzdenia asi 1.5 km a meral pri tom cas, opakovane s kazdym 5 krat a spriemerovane)
byl to ten nejvyšší 3c s exo
Myslím, že jsem koukal na odkaz, který dával Jura, tam moc dobře ikon nevyšel, osobní zkušenost ale nemám.
Nikdy jsi ho nejel, ale víš, že nejede – klasika:-)
Vozím ikon celou sezonu na zadku a na suchu doslova letí a to i na asfaltu. V bahně už je na prd.
ja nerozumet reci tveho kmene:)
Oproti třeba XK, což byla ultrašlupka jede o trochu hůř, ale ne o tolik a v terénu na zadním kole byl výborný. Jen když už se sjede, tak jsem začal trpět na defekty (s duší), možná to byla ale jen náhoda… Někde jsem teda viděl nějaké měření, ale imho minimálně reálný pocit tomu vážně neodpovídal.
Každopádně teď jsem přesedlal na NN a rozhodně zkusím ten nový NN. Jediné co mi trochu vadí, že oproti Maxxisu toho tolik nevydrží…
Vozím teď takovou tu klasiku RoR/RR a celkem fajn, oba plaste v performance verzi, NN Evo jsem oddělal s duší poměrně v lehkém terénu.
Ikon se prý vyplatí koupit v top verzi.
jo ikon jedině v top verzi…
No já přesedla i na jiné kolo. Tam mám NN SS/NN Evo. V předu bych si dokázal představit i něco jiného, možná až ho orvu, zkusím HD. Dozadu chci vyzkoušet ten nová NN TLE. RR dozadu moc nevěřím a RoR mi příjde, že se sjede ještě rychleji než NN.
Jinak Ikon jsem měl v topu 3C EXO a právě díky němu (myšleno v jeho prospěch) jsem přišel na to, že řešit gramy na plášti není úplně optimální. Pár gramů navíc, ale odolnost úplně jinde než měl třeba XK nebo RK.
Teď je v módě Maxxis.
recenze.. http://www.pinkbike.com/…-review.html
To vypadá skoro jako maxxis shorty
taky mi ta konstrukce bočních špuntů připomněla maxxis, ti jednu dobu dělali pláště co byly po nasazení skoro rovný :) proti třeba contíkům, nebo michelinům, který jsou zase hodně do kulata.
Tak sram kopíruje od shimana, aby to za něco stálo a schwalbe musí zase okopčit maxxis:)
maxxisu je asi fuk co na to bude razit a lepit, jestli maxxis, specialized nebo schwalbe :)
Shorty?
To bych rozhodne nerek, spis bych tam vidim, ze Schwalbe zustalo verne svemu, jak to rict, mustru(?) rozmisteni figur do ctverce s jednou podelnejsi uprostred.
starsi NN bol vyborny univerzal s ktorym sa dalo jazdit celrocne od hobby jazdenia cez maratony (pokial clovek nesiel na bednu) az po alpenX. by som povedal ze novy NN je skor trail/enduro light ako univerzal, taky „novy albert“…tazko povedat ci je to dobre, asi ako pre koho.
kdyz je tedy novy NN vic do endura, tak se vlastne o kousek zvetsila ta mezera mezi RaR (pripadne RoR) a NN, chtelo by to nejaky plast, ktery by tuhle uz docela velkou mezeru vyplnil…
tiez mam ten pocit…RoR vpredu neni ziadna slava (aspon u mna nebol), isto ne univerzal, skor taky raceovy plast co trocha lepsie obcas podrzi.
mě spíš příjde, že se k RoR a RaR spíš přiblížil. Ty nižší, širší a víc na husto figury po stranách to docela zabily. Takže další plášť do sucha a na kameny ala Rychleby.
Ikdyž se mi na první pohled vybavil spíš Hans Dampf.. Nelíbí se mi. Snad mi dnes příjde email ohledně dostupnosti NN 2.4 2014 v trailstaru a objednávám, dokud ještě jsou
možná ho měli pojmenovat Nobby Nanic a starý dobrý nobáč nechat dál žít :) A nebo ho třeba jen přejmenovat tak jak kdysi starý Racing Ralph na Rapid Rob a dál ho vyrábět. Ja jsem s nima hodně spokojený, vyjedou všechno, sjedou všechno a hlavně jedou
Neviete či už majú niekde na sklade 29" liteskin ?
zneužiji vlákno k dotazu ohledně výměny NN na zadním kole, kde mi moc nesedí, tak nějak mám pocit, že je to na mne moc tvrdá guma a že to až moc „klouže“ po těch vysokých špuntech. Používám je na 29" zimáku MRX. Vpředu si určitě NN ponechám, ale dozadu bych chtěl něco, co bude lépe přenášet sílu. V zimě nejezdím žádné prasárny, ale znáte to, nějaké bahýnko to bude, občas sníh, trochu ledu apod.
Co mi tedy doporučujete (kevlar verze bez mléka, váhu neřeším, nechci šlupky)
za mě Ikon nebo ArdentRace ve dvou směsi, lépe ve troj..
Není to žádná šlupka ani ultra kovadlina, směs super…
no vidíš,já naopak ho na zadek budu dávat(dual),předek HR2 3c,léto-p NN,z ardent…NN a NN mi dohromady moc nesedí
Tak jen pro info…nainstaloval jsem prave pred chvilkou Nobbyho model 2015…vev verzi 29" – 2,25 – po nafouknuti sirka cca 54mm, ovsem udavana hmotnost 650g je trochu uplne mimo…ja mu navazil cca 800g, z toho jsem teda hodne zklamanej…je to TLeasy, snakeskin
V minulosti jsem jezdil 26 × 2.4 Fat Albert a Mountain King II (F i R), teď jsem pořídil novýho Trance s Nobby Nicem 27.5 × 2.25 (F i R) a nijak moc mě neoslovil. Je teda pravda, že mi to na silnici a na tvrdym povrchu fičí x-krát rychlejc (ale taky mam o 4 kg lehčí kolo). Ale hlavně mi to tak v každý 5. zatáčce vždycky ustřelí, sem zvědav kdy se vymáznu. Když jedu po tvrdý lesní cestě, tak mi to připadá v pohodě, ale jak je cesta na povrchu trošku „sypčejší“, nebo tam jsou nějaký kameny, tak mi to pravidelně ustřeluje (občas přední, občas zadní) (na mokru jsem ho netestoval). No, 500 až 1 000 km na tom asi odjezdim a pak začnu řešit čim ho nahradit…
Co je to za verzi? Performance nebo něco s rozumnou směsí?
Schwalbe Nobby Nic 2.25 TL Ready Performance Folding
Ale je pravda, že předtim jsem s těma 2.4 jezdil spíš na takovym endurku, ale více méně jen lesní/turistický cesty, žádný HC. Ale byl jsem zvyklej ostřejší zatáčky projíždět rychlejc a drželo to. Teď si prostě musim před ostřejší zatáčkou trošku přibrzdit, ale asi jde dost o zvyk. Na druhou stranu ty 2.4 po asfaltu nejely skoro ani po rovině. Jen by mě zajímalo, kolik ten NN vlastně váží, jestli má o 100g víc než v katalogu tak nic moc…
to je ta 2015 verze?
To je jen tak na dojetí domu, ne? Když jsem lehce říznul Fat Albeta, tak jsem to nijak neřešil, jezdil na tom, zdálo se to celkem v pohodě, jenže pak se to začalo trhat dál, takže šel do popelnice a na to stejnym místě asi skončí i tenhle. Ono kdybych ho pořádně nafoukal, tak podle mě moc nevydrží a trhne se to ještě víc. Já bych se na takovymhle plášti bál jezdit, asi místo něj vezmu Rocket Rona SS. Sice to je mín agresivní plášť, ale zase to aspoň pojede, ještě vymyslet co k němu dopředu…
A co je to za verzi 2014?
Rok netušim, byla na Giant Trance 2015 – Schwalbe Nobby Nic 2.25 TL Ready Performance Folding
Kdyz pohledas, tak tu najdes spoustu stiznosti na ustrelovani performance verze u Schwalbe plastu-
Oživím to tu – nový NN je už nějakou dobu venku a nějak tu nemůžu najít žádné poznatky. Budu muset vyměnit ještě starého NN a rád bych znal názory někoho, kdo nového jezdí a nejlépe kdo má srovnání právě se starým.
To ho fakt nikdo nevozí? Vím, že momentálně frčí Maxxis, ale i tak, že by dříve nejoblíbenější guma na b-f byla tak zavrhnuta? ;-)
Na HT vozím 2015 verzi Evo TLR (na předku). Spokojenost.
Díky. Máš PSC nebo TSC? A nemáš ho náhodou zvážený? Různě na zahr. webech lidi dost píšou, že je v reálu výrazně těžší než deklarovaná hmotnost.
Ahoj, je to dobrej kauf? (na předek)
jaké máte zkušenosti s pevností špuntů na NN? Mám vzadu 27,5×2,25 TL Ready Snakeskin Pacestar, tlaky jezdím přiměřené (ráfek necinká, ale moc tvrdé je taky nemám). Dohromady mám na něm naježděné skoro nic. Jezdím bezduše s caffélatex. Za cca 14 dní v terénu jsem na plášti objevil už cca 10 malých tmelem zacelených dírek. To je ok. Ale už dvakrát se mi stalo, že se udělala díra těsně za špuntem, jakoby se chtěl vytrhnout, podélná díra podél celé délky špuntu, kterou už tmel samozřejmě nepobral. Dvakrát to stejné (na jiném místě). Má někdo podobnou zkušenost?
Mám stejný plášť na předku a zatím sem nic takovýho nepozoroval. Předchozí NN byly obyč.šlupky ještě s duší a taky žádný problém…
Ja jsem minuly tyden zpozoroval v podstate to same. Najednou bylo na behounu min. 10 vlhkych bodu, cili male dirky utesnene tmelem. Nastesti No Tubes maka jak cert, takze vse utesnil a jezdi se dal;-)
behun schwalbe je proste shit, dan za gramarinu, zlate klasicke ust,
Nestretli ste sa náhodou niekto s Nobby Nic-om v rozmere 29×2,6" ??
Dátum :D
Zdravím… chtěl bych koupit přesně ten samý plášť co jsem jezdil na kole, ale nejsem si úplně jistý který to na heuréce je… neporadíte prosím někdo?
SCHWALBE Nobby Nic Performance 57–584 (27.5×2.25)
Děkuji
To je vlastně tenhle https://www.kupkolo.cz/…drat_z97460/?… ne?
Jinak kompletní specifikace víš, tak Googli…
Tu dratovou verzi bych nebral, to uz radsi perfomance kevlar.