Ahoj, nevite, v cem se lisi plast Nobby Nic z modelove rady jednotlivych roku? Na internetu se daji sehnat za rozdilne ceny, nekdy az skoro 100procent. Diky
Ahoj, nevite, v cem se lisi plast Nobby Nic z modelove rady jednotlivych roku? Na internetu se daji sehnat za rozdilne ceny, nekdy az skoro 100procent. Diky
2008 – směs triple compound
2009 – totožný vzorek jako 2008, směs triple nano compound, v praxi rozdíl oproti 2009 zcela minimální
2010 – přepracovaný vzorek, změna úhlu některých figur, nepatrné zvětšení figur, zadní plášť má vnější vzorek orientovaný stejně jako přední a střední figury nemají už náběhové hrany, teoreticky měl být o pár gramů lehčí, prakticky je naopak o pár gramů těžší, v praxi ještě nemám 2010 verzi vyzkoušenou. Po přepracování by měl být nepatrně rychlejší i nepatrně lépe držet, jestli to tak opravdu bude se uvidí.
Bral bych 2010 model.
Pokud se berou rozumné ceny, tak určitě nebude rozdíl 100%. 2010 všechny verze mají za slušné ceny na bike24:
Určitě ani ve slevě nikde neseženeš starší verzi o 100% levnější.
A u nás můžeš zkusit 2010 verze za slušnou cenu na bikez.
A ještě jsem zapomněl směs, ta je pro 2010 stejná jako 2009.
Mám na předním i zadním kole model 2009. Spokojenost, jen docela dost ubývá. Ale to nevadí. Co je však horší, v Rychlebech jsem jej na jejich žule řízl na boku. Model 2010 by snad měl mít i nějakou ochranu bez přidání váhy?
Ochrana bez pridani vahy == Magie.
Kdyz casto jezdis po ostrych skalach tak zkus zesilene verze.
Tak to minimálně snake skin verzi kvůli bokům, lépe ale double defense, ať je odolný celý.
V partě už všichni vozíme delší čas pouze double defense nebo UST verze (a to nejen NN, ale i RR a Fat Alberty) a defektů opravdu minimum.
Obyč verzi že bude odolnější nevěřím vůbec.
tak tak, DD je nezncitelny, za 2 roky ani jeden defekt (este s nazvom alpencross), co sa tyka obych EVO verzie vid. moaj skusenost tu – ememem || 26.04.2010 11:50:5
mimochodom, to jazdia DD s dusou alebo bez? sa pytam lebo prave dost vaham ci objedant UST alebo skusit DD ako notubes, predsaj len mne sa to UST zda uz dost tazke, vyse 200g na jedno koleso oproti normalnemu a v druhom threade pise rychlej turista ze rozrezal aj UST. ja co som mal DD s dusou a bolo to OK tak rozmyslam ze to skusim aj ako notubess len sa neviem rozhodnut.
Všichni vozí s duší. Nikomu se zatím nechce babrat s bezdušovou sadou, všichni to mají na dušových ráfkáchl.
Osobně bych vozil na dušových ráfkách DD verzi a na UST ráfkách UST verzi. Takhle si to navzájem nejlépe sedne.
Ten FF UST bych nepočítal, ten neváží pomalu ani jako ostatní Schwalbe v obyč dušové verzi.
Váhový rozdíl by ale měl být určitě menší. NN UST 2,25 do 2009 většinou kolem 710–720g. 2010 tu už bylo několikrát kolem 750g, takže o trošku více.
DD NN 2,25 bude kolem 650g v reálu.
Takže rozdíl je cca 100g.
diky.. dival jsem se na bikez.cz, mam to kousek k vyzvednuti.. myslis, ze prodavaji modely 2010 ?
2.4 SS, 2.25SS, 2.25Evo bílé mám modely 2010, 2.1" pořád jen 2009.
NN 2,25 UST 2010 by nebyly ?
Byly :-) Stejně se zítra zastavíš, tak to můžem vyřešit :-)
předpokládám, že už máš za sebou hodně testovacích km, takže se ptám, jak je na tom model 2010 oproti předchozím?
díky (mám pocit že už jsi to někde psal ale nemůžu to najít)
2010 model mám už teď odježděný docela hodně. Problém je ale v tom, že 2010 jsem jezdil 2,4 UST NN (2,25 vůbec). A do 2009 to byly zase pouze 2,25 UST NN.
Takže to srovnání není úplně fér.
2010 jasně nejlepší grip (a to znatelně), myslím, že má i lehce měkčí směs. Otázkou ale je čím je ten rozdíl daný nejvíce. Jestli směsí, vzorkem nebo šířkou. Nebo nejspíš od každého trochu.
PS: Teď tu mám připravený na nahození 2011 (ten 2,25 UST). Opět otázka jestli se bude lišit nebo ne (má psanou opět jinou směs, což ale neznamená, že nebude téměř stejná).
díky to mi celkem stačí, valivý odpor asi moc neporovnáš když jsou různé šířky, že?
U valivého odporu ta šířka vliv má docela dost (pro stejný ročník NN se to v měření docela lišilo), takže těžko srovnávat.
Pocitově to jelo jasně hůře, ale na druhou stranu nic tragického. I přes vyšší valivý odpor jsem si na tom odjel svojí nejnáročnější vyjížďku (kilometry + převýšení + terén), co jsem kdy jel.
Kde to bylo nejvíce znát, že to hůře jede, tak v partě, kde jezdímě pár lidí ± stejně a jel se nějaký delší výjezd po rychlém povrchu (asfalt, pěkná cesta v lese).
A protože takových výjezdů jezdím docela dost a trochu mi to vadilo, tak letos zase dávám ty 2,25 a navíc NN/RaR (takže rozdíl bude výrazně větší díky RaR na zadním).
mě hlavně zajímá jestli opravdu ten valivý odpor snížili, jak píšou. Je pravda že asi o udajných 15% to nebude, protože to by na tom byly lépe jak RR, ale zase možné je vše, RoR je taky rychlý jako RR. ten starý NN měl tuším 26W.
Nemám měření pro 2010 a to moje srovnání je o ničem, když je to jiná šířka.
Teď jsem stáhnul test 2011 modelů a tam je NN ve 2,4 a má 28,4W, což je mírné zlepšení.
2,4 model byl na téměř 30W starší ročníky (nemám ale 2010 model, jen starší).
2,25 se starší pohyboval kolem 28W (26W neměl NN 2,25 nikdy, pouze UST bez duší se dostal na 25W, bez duší ale RaR má 20W), takže teď by mohl jít někam k 26–27W pro 2011.
Oproti tomu hodně nahoru s valivým odporem šel přední Fat Albert. Což se ovšem dalo čekat, protože dostal měkčí trojsměs Trailstar (oproti tomu zadní FA i NN mají Pacestar). Šel až na 37,8W, což je docela dost, na předním kole se to ale ještě dá a zato bude určitě zase o dost lépe držet.
Zadní Fat Albert šel nepatrně nahoru taky a to na 31,3W (měl dříve 30W). Oba ty FA jsou pro 2,4 verzi.
Takže pro 2011 už je to zásadní rozdhoní, jestli NN nebo FA, rozdíl se opět zvětšil jak v gripu, tak ve valivém odporu. Je to dobře, předtím si byly moc blízké.
Na základě těch výsledků bych rovnou šel do 2011 verze. A chválí 2011 verzi NN, že hodně dobře drží v zatáčkách.
díky moc, takové srovnání jsem potřeboval. Mohl bys sem ještě hodit ten odkaz na test? Rád bych kouknul ještě na jiné gumy jak na tom teď jsou. díky
Je to za 2 euro stažené ze stránek německého bike magazinu.
Můžu sem pak hodit později (teď to nemám u sebe) aspoň třeba tu přehledovou tabulku valivého odporu. Jinak se mi nechce moc volně zveřejňovat jejich placené články, když je navíc poměrně aktuální.
jj díky, mě zajímá ještě hlavně maxxis Ikon a ten tam zrovna je. Jeho odpor bys mi řekl? ;-) díkec
Ty vypadáš jako jeden z mála, který se v těch Maxxiskách vyzná :). Nemáš náhodou tip na nějakou osvědčenou kombinaci, která by se dala použít jako alternativa k NN/RaR?
no k RR bych doporučil aspena. mám ho na kole ted a jsem mile překvapen jede hodně dobře a drží mnohem líp než třeba crosmark (to je guma která mi vubec nesedla a už bych ji na kolo nedal) Jinak mám ještě monoraila, toho mám na předku a ten na suchu drží možná líp než NN, ale jak je troška blatíčka zalepí se a je to slick. Jinak k NN by mohl patřit ignitor, ale bude o kus pomalejší. Myslím že kombinace NN/RR nebo MK/RK(xk) je pořád ta nejlepší od ostatních, Já vozím maxxis pač je to sponzor tak nemám na výběr, jen mě zajímá konkurence;-) Ale ten aspen je dost dobrý.
Maxxis Ikon dopadnul pěkně blbě. Nejen valivý znatelně přes 30W (a to jak 26, tak 29 verze), ale i horší hodnocení gripu než NN (a to v obou kategoriích gripu, tedy i zatáčky).
Prosím tě co je na vodorovné ose za hodnotu?
To co už pořád stejně měří Bike magazin už roky a pořád se tu srovnává. Tedy výkon potřebný k udržení rychlosti 20km/h a zatížení 50kg (tzn. zhruba odpovídá zadnímu kolu u 75kg jezdce + kolo).
NN 2.4 šnekskin loni 2009 najeto 100km v terénu šly s kola držely parádně ale kovadliny do kopce jsem se vlekl jako šnek hned jsem je prodal.
Letos model 2010 SS montováno bez duše najeto 500km ale celkem jim ložím volné šutry,pevné ostré šutry,kořeny.trny větve prostě beskydy drží bez ztráty květinky dokonece i jedou samo po asfaltě brzdy,vím že do nich půjdu znova.
Mají asi jinak udělanou tu ochranu boků,síť vláken je je jemnější.Výborná šířka i váha
Zdar, mam doma velmi malo jezdene UST verze NN – 2,4 a 2,25.
Jete malo, foto zaslu. Cena prizniva…Presel jsem na dusove rafky.
Dan
proč jsi přešel na dušovky?
Za kolik se chystáš prodat ty 2,25"? Ten úvodní příspěvek už je lehce uleželý :)
Ach… Dělejte, jako bych nic nenapsal :-D
:-)
Mužu ti prodat pul sezóny jetý, samozřejmě holkou a po šotolině, tak za 5ti bábu:D.