Ahoj, všichni píšou, že mají vzadu RR, ale myslím, že je hrozně tenkej a chtěl bych NN i dozadu. Jezdím většinou velice ostrý terén, nahoru i dolu, ale občas jedu třeba i 70km asfalt…
Má někdo zkušenosti NN vzadu? popř. jaká šířka…
Díky.
Ahoj, všichni píšou, že mají vzadu RR, ale myslím, že je hrozně tenkej a chtěl bych NN i dozadu. Jezdím většinou velice ostrý terén, nahoru i dolu, ale občas jedu třeba i 70km asfalt…
Má někdo zkušenosti NN vzadu? popř. jaká šířka…
Díky.
Anketa: Jakej zadní plášť ?
Hans dampf pacestar 2,35"
Hehe:D
Vypadá slušně, ale ta rychlost nic moc a váha taky nic extra
Viz. :
na velice ostry teren je to jeste porad malo… na AM/EN se to da :)
odkedy robia HD vo vertstare? to je novinka na 2013?
Ano, to je novinka na 2013. Je to navíc odolnější a i znatelně těžší verze HD.
Jezdil jsem Nobby Nic2.1 EVO vzadu (ještě ho mám) vydržel něco kolem 2 tis, než zmizely vroubky na vnitřních figurkách. srovnání mám jen s 2,1 Nevegalem, kterej měl nejenom horši trakci, ale byl taky pomalejší…
Můj favorit je NN, ale pokud ho vyberu, nevím jakou šířku, chci si dát na příští sezonu dopředu NN 2,4..
Pokud jde o to jak moc je RaR papírový, tak oproti NN se to liší pouze u obyč verze a UST verze. Tam je RaR 127tpi a děsný papír a NN je 67tpi.
Snake skin a double defense verze je pak úplně stejná, tam je i RaR 67tpi, stejně jako NN a mají totožnou kostru pláště a liší se čistě jen vzorkem.
Takže pokud chceš pouze o něco větší odolnost než obyč verzi RaR, tak stačí příště vzít snake skin nebo double defense. Double defense bych osobně nebral, sice je nejodolnější, ale už zase nejede a pak to tak trochu ztrácí smysl a místo double defense RaR lze použít i něco s pomalejším vzorkem.
Všichni píšou, že mají RR, že je dobrej, ale hrozně ho proráží a u NN ne, tak nevím…
A navíc ten RR je v tejhle verzi hrozně předraženej podle mě, ten NN se dá sehnat za 700 Kč…
Co znamená předražený a v jaké konkrétně verzi?
Promiň, spletl jsem se, původně jsem hledal tu verzi s double defense,ale ta Snake Skine 2,25 stojí 790 a to je ještě OK
Předražený je u mě 1000 a výš…
DD verze je o trošku dražší, ale pořád je pod 1000Kč
Nevím co myslíš tím všichni. A je to jak jsem psal výše. Tedy rozdíl je pouze pro obyč verzi.
A pokud někdo vozí obyč verzi RaR, tak se nesmí divit, že nic nevydrží, to je závodní tenoučká šlupka.
Při požadavku aby to trošku něco vydrželo je nesmysl vozit obyč verzi RaR.
U NN je výhoda v tom, že obyč verze jak je 67tpi, tak až taková šlupka není (i když i obyč verze NN nemá třeba boky nijak odolné). A tedy i ti co nepřemýšlí při nákupu pláště se u NN nemohou až tak splést jako u RaR.
Do pořádného terénu bych si ale nedal ani obyč verzi NN. I když je to lepší s odolností než obyč verze RaR, tak pořád nic moc a řízneš ho taky raz dva.
Nechci obyč verzi, chci Evo Snake Skin a proto nevím, co mám nakonec zvolit…
Zvláštní je, že všichni furt řežou všechny typy plášťů, ale já jsem ještě nikdy žádnej neříznul (a to vozím 2,1čky), a to u nás není o rock gardeny nouze.
Všichni ne. Někdo nemá problém ani s obyč verzí RaR nebo i FF, někdo řeže i odolnější pláště. Je to jen o tom co a jakým stylem se jezdí.
Já letos říznul jeden UST RaR (což díky 127tpi taky už není žádný zázrak, i když v UST verzi je to pořád o hodně lepší než obyč) a to zrovna na akci, kde náročnější terén v podstatě téměř nebyl (říznul jsem ho v České Kanadě). Ani netuším, kde přesně jsem k tomu přišel.
Právě že já nějakou ultra závratnou techniku nemám, ale prostě se nebojím to do šutrů docela pustit (a to občas jezdím se sjezdařema nebo dirťákama), ale prostě jsem nic neřízl, spíš občas cvaknu duši, co vyřeší v budoucnosti přechod na bezduše.
K říznutí boku dochází dost často ve výjezdu (u zadního pláště).
Osobně jsem taky neříznul a to jsem až do teď jezdil druhou sezonu Bontrager Jones 2,1 a hodně se tomu divím, jelikož moje technika je dle mého názoru docela dobrá, ale i brutální, skoro každý den to pouštím na ostrých a volných kamenech…
Mám rád ale i dlouhé výlety na asfaltu/ pevném povrchu…
Přesně… já mám spustu ostrých šutrů (občas i střepů) i cestou do školy a i když jedu tím největším prasostylem, prostě to neříznu.
Přesně, ale chce to něco svižnějšího a něco co víc drží než ty Jonesy…
Prosím poraďtě už konečně, co mám zvolit…
Co se týká volby grip x rychlost, to si musíš vybrat sám. Osobně NN vzadu jsem vozil zejména na dovolenou do hor, když bylo více pořádného terénu.
Na Plzeňsku vozím téměř pořád vzadu RaR, tady je pořádného terénu naprosté minimum.
Nejezdím ale moc v extrémních podmínkách (hodně bahna), na bahenní část roku (když se v takových podmínkách někdo vyžívá) se tu NN vzadu využije.
Také bydlím na Plzeňsku, konkrétně přímo v Plzni, Moje nejoblíbenější tratě jsou spojené s vyjížďkou na Radyni a obzvlášť po žluté turistické značne a tam podle mě je potřeba asi spíš ten grip, ale jak říkám, u babi na Šumavě není vyjímkou těch 70km přes hory a doly, ale asfalt…
Pokud je sucho, tak mi na žlutou z Radyně (na obě žluté, do Plzence i na Plzeň, i na odbočku po červené směrem na Štáhlavy, kde se to dá po těch kořenech taky slušně pustit) stačí RoR/RaR a není problém to na fulu pořádně pustit a ani trochu mi to nelimituje (pro srovnání jsem to jel i na Hans Dampfech).
A ani směrem nahoru tam na RaR vzadu nemám problém. Ta od Plzně úplně v pohodě celá, od Plzence nemám na ten konec fyzičku a schody (s objetím části schodů z pravé strany) jsem vyjel jen jednou jedinkrát (a zrovna jsem měl vzadu RaR).
Hodně záleží jak moc jezdíš i za hodně mokra a bahna. Tam pak RaR začne ztrácet hodně i vzadu.
Po dešti to tam mám právě že docela rád a taky nemam fulla…, nakonec asi skončim u NN. A jinak Když se to pustí po žlutej směrem na Plzeň na Hardtailu, tak už to podle mě docelá dává :)a po červený směrem na Plzenec jsem to jel jenom jednou, po šlušnym dešti, který byl den předtím a ty schody vážně síla a to jsem to nejel nahoru…
Tak zrovna na Radyni bych si na své HT NN dozadu nedal. Pokud je mokro, tak jsou v těch výjezdech určitě kritičtější mokré kameny a kořeny, kde NN nepomůže, možná dokonce naopak. Opravdu rozbahněné to bývá jen od Plzně místy, kde to ještě není takový stoupák, aby to moc vadilo, a navíc tam v takovém marastu jedu málokdy. Za sucha pak RaR stačí s přehledem, teď mám na doježdění dokonce RaceKing v drátu a za sucha výjezd po žluté v pohodě. Schody a červenou jsem na tom nahoru nezkoušel.
To je to fakt aj v ust taka slabota?
Je to znát i u UST, že je o něco méně odolný než starší ročníky UST.
Zatím jsem ale říznul jen ten jeden a už je jezdím déle, tak to opravdu vypadá, že to bylo jen ojedinělé a že mi budou odolností stačit.
Zase parádně jedou, lépe než starší 67tpi.
Vozím teď Pythony 2,00, jsou uzounký, tak akorát na XC, na podzim budu na přední kolo nasazovat NN 2,1, aby si trchu přední kolo poradilo s listím a tak, docela mě mile překvapilo, že tato verze NN není až tak šlupkovitá, tak snad to bud ena předním kole ok a nebude moc defektů.
NN nasazen, jen mě překvapila orientace pláště, pokud bych ho nasazoval a nepodíval se na šipky, tak bych ho dal do šípu.
Není moc co dodat k tomu co již psali ostatní. Pokud neuvažuješ o obyč verzi, tak si vyber podle vzorku který potřebuješ. Já třeba teď na sobotní velkou cenu Úval dozadu beru NN, protože to bude po dešti chtít lepší trakci, než má RaR :). Jen se mi asi nebude chtít plýtvat tmelem na jednu jedinou akci, tak tam asi půjde duše a budu se modlit :)
Pokud jezdíš velice ostrý terén, tak bych po zkušenostech o NN do zadu vůbec neuvažoval.
Utrhaji se ti špunty a řízneš ho.
pro me ideal dozadu 2,4NN UST Pacestar..
Proti 2,25 se mi libi ze muzu vozit trosku nizsi tlaky a to pohodli je rposte nevykove. Jede to krapek hur nez s 2,25 ale stoji mi to za to.
Ve predu mam ted na dojeti 2,25 NN UST Pacestar a az doslouzi pujde tam HD 2,4 trailstar.
Hm, to mám a 70km po asfaltu bych na tom jet nechtěl, je to peklo.
Za mě cokoliv 2.25 se zesílenou stěnou. Jezdím od Maxxise Ardent, budu zkoušet IKON. NN 2.25 bude taky ok, ale asfaltu bych se zača vyhýbat.
Když máš to přímé srovnání mezi Ardent a NN ve 2.25 na zadku, co vzít? Do teď NN, je Ardent velký rozdíl, případně v čem?
Vzadů mám NN 2.4, s 2.25 srovnání nemám. Každopádně Ardent EXO je oproti docela rychlej a hůř drží :)
Pochopil jsem správně, že je Ardent rychlejší a hůř drží než Nobby Nic?
Jestli se nepletu, tak podle testů co dával Mlok by to tak být nemělo, NN by měl mít menší valivý odpor.
Právě že mi to taky nesedí, jak tak rychlost, protože na tvrdym je Ardent dle mého pomalejší a taky ten grip, minimálně v náklonu je Ardent lepší jak NN.
Jenže já mám jen pocitové srovnání NN 2.4 na 21 mm ráfcích s Ardntem 2.25 na 18,5mm ráfcích. A tam je to přesně obráceně.
Já oboje 2,25 na 23mm ráfku (ZTR Flow) a i směs na Ardentu mi přijde měkčí než u NN – mám tu klasickou 60a a NN PaceStar. Ale na druhou stranu mi přijde Ardent 2,25 na 19mm ráfek hodně velkej balon, to taky může udělat svoje co se gripu týká.
Jakto? nezdá se mi, že by někdo takhle protestoval proti NN na asfalt, myslím, že když ho trochu přifouknu tak to pojede docela dobře a koukni na to schwalbe.com – rychlost má dobrou
teď jsem vyměnil zadní NN 2.35 za RaR 2.25 a rozdíl je to teda nečekaně velkej
Daleko rychlejší teď?
na asfaltu a tvrdém určitě… :-) jinak ale i NN se tak po dvou tisících na asfaltu trošku rozjel, poté co se mu figury uprostřed ojely na poloviční výšku
Tak teď jsem na rozpacích, protože už jsem sehnal ten NN evo snake skin za 850 , ale ten RR stojí ve verzi Double defense přes 1300…
njn ja beru asfalt jako nutny zlo a vyhejbam se mu jak cert krizi.