Nosič na 4 kola na tažné zařízení

30 nepřečtených
  • Aleshek

    Ahoj, potřebuji objasnit následující… v TP čtu, že nejvyšší svislé statické zatížení spojovacího zařízení [kg]: Z 50. Sice netuším, proč je tam to „Z“, ale těch 50 bych chápal tak, že tolik na tu „kouli“ můžu naložit, tedy např. že 50kg člověk se na ní může postavit. Je to tak?

    No, a koukám na https://nosice-kol.heureka.cz/…1-na-4-kolo/ a tam píšou, že tento nosič váží cca 22 kg. Tedy jestli správně počítám, tak na kola zbývá 50 – 22 = 28 kg, resp. 28 / 4 = 7 kg/kolo. Do tohohle limitu se ani s dětskými koly nevejdu. Moje kole je někde kolem 15 kg. Další dospělé kolo, to bude tak 12 kg, dětská kola 7 kg + 7 kg. Čili dohromady do bude přes 60 kg, možná až 65 kg. Je to problém nebo to je v pohodě?

    Teď koukám ještě na https://eshop.skoda-auto.cz/…/p/5JH092155 a tam píšou: „Vždy platí omezení hmotnosti přívěsu dle technického průkazu vozu. Maximální svislé zatížení: 75 kg.“ Tak teď jsem z toho trochu jelen… laicky bych řekl, unese 75 kg, do toho se v pohodě vejdu, ale proč tedy je to omezení přes TP na 50 kg, když originál tažné unese 75 kg? Mohl by mi to někdo vysvětlit? Díky.

    0 0
    • bathed  

      Ale u ctyr kol prece musis kurtovat paskem o zadni dvere. Takze to s temi kily uplne sedet nebude. Navic to zatizeni rozhodne neni kolme jak u voziku, ale je tam celkem dost velka paka a na tu ta koule tak ci tak neni stavena…

      Vozim 4 bajky na dvou autech (Forester a Passat) a nemam problem. Jak pisu – vazat!

      0 3
    • krabica  

      A ty máš ten originál, nebo jiné tažné?

      0 0
    • kubad  

      Svislé zatížení (kg):

      Každý vlek, či obytný přívěs by měl být tak vyvážen, aby tlak přívěsové spojky na kulový čep tažného zařízení nepřesáhl stanovenou hodnotu svislého zatížení. Stejně tak při použití nosiče kol na kulový čep nesmí součet hmotností nosiče a jízdních kol překročit tuto hodnotu.

      0 0
    • TJiri  

      50 je tam nejspíš proto, že je to malé auto. Velká váha za koulí ovlivňuje rozložení vah a ovladatelnost vozu (zvedá to přední kola ze země). Zároveň je to 50 kg svisle, v ose koule, za ní je to míň.

      0 1
    • zdenal8  

      No asi záleží co tam máš taky za tažné, jestli to z odkazu a někdo ti to špatně zapsal, nebo je to jiný výrobce tažného a ten to má jen na těch 50 kg.

      0 0
      • Slavik  

        Nevím, co řeší. Píše:

        v TP čtu, že nejvyšší svislé statické zatížení spojovacího zařízení [kg]: Z 50.

        pak následuje

        tam píšou: „Vždy platí omezení hmotnosti přívěsu dle technického průkazu vozu. Maximální svislé zatížení: 75 kg.

        Prosím, vysvětlete mi někdo, co je na tom nejasné. Matematická úloha pro 4. třídu.

        Děkuji

        1 0
        • intermo  

          „v TP čtu, že nejvyšší svislé statické zatížení spojovacího zařízení [kg]: Z 50. Vždy platí omezení hmotnosti přívěsu dle technického průkazu vozu. Maximální svislé zatížení: 75 kg.“

          To Z 50 je velikost koule tažného zařízení. Maximální svislé zatížení je pak 75 kg

          0 0
    • yetti  

      důležitá je jen hodnota 50kg co máš v TP, těch 75kg může mít Rapid v jiné motorizaci. Jestli tam máš nějaký litrový tříválcový kafemlejnek, tak holt máš limit na 50kg. Ta koule evidentně uveze 75kg, ale může to zhoršit ovladatelnost vozu a proto to výrobce limituje. Myslím, že většina řidičů na tyhle hodnoty vůbec nekouká a tak už jsem viděl třeba za krátkou Fábií dvě elektokola a dětské kolo a to auto mířilo čumákem do nebes.

      Ostatně podobné je to s povoleným zatížením střechy. Také je spousta aut co má limit 50kg na střeše a čtyři kola s nosičema tam pak legálně také nedáš.

      0 0
      • krabica  

        S tou střechou mi to ani nepřipomínej, díky oknu mám limit jen 35kg, což je úplně na prd…

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • popokatepetl  

      Co je to za auto? Mám 100 kg na kouli, auto skro 2 tuny a když tam naložím 4ks 11kg kol tak už je to znát.

      0 0
      • heerer  

        Ty na 2t aute citis 4kola na zadku? To mas zadokolu?

        0 0
        • heerer  

          Sry motor v zadu?

          0 0
        • popokatepetl  

          Máme sharana. 1–2 kola jsou stejné jako bez kol. 3ti ještě ujde.. ale kdyz dám 4 kola tak to po okrsek znát je. Samozřejmě při jízdě rovně to je fuk. Ty kola jsou dal a dal od zadní nápravy.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            1 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • pan.domovnik  

      Z znamená „Zatížení“ (tuto informaci mám od našeho lokálního odboru dopravy, protože nikde na webu se mi to nepodařilo dohledat). Hodnota za tím jsou samozřejmě kilogramy. To znamená, že podle TP můžeš kulový čep svého tažného zařízení ve svislém směru zatížit max. 50kg. Dále je nutné se ještě podívat, jaké maximalní svislé zatížení udává v typovém listu přímo výrobce tvého tažného zařízení, jestli tam náhodou není ještě menší hodnota, protože se vždy musíš řídit tou menší hodnotou z těch dvou (ono totiž výrobce vozidla může v TP specifikovat vzhledem ke konstrukci vozidla různé zatížení např. pro hatchback 50kg vs. 75kg pro kombík a výrobce tažného zařízení, které bude s velkou pravděpodobností kompatibilní jak s hatchbakem tak kombíkem a možná i s dalšími jinými modely, si to tažné může nechat homologovat úmyslně na vyšší hodnoty např. až na 100 kg, aby bylo jej možné montovat na různé modely vozidel; stejně tak se může rozhodnout šetřit na materiálu a úmyslně to tažné, použitelné jak v kombíku tak hatchbacku, homologovat jen na 50kg). Ty se tedy musíš řídit tou menší z těch dvou hodnot (tj. zatížení v technickém průkazu vs. typovém listě).

      Ten výpočet, kolik kg kol můžeš naložit na tažné, máš podle mě dobře – po odečtení hmotnosti nosiče ti zbývá 28kg než dorovnáš hodnotu max. svislého zatížení 50kg. Pokud to o pár kg přetížíš, mám takový subjektivní pocit, že by to ničemu (krom policejní hlídky popř. nedejbože pojišťovny v případě autonehody) nemělo vadit – když si totiž to max. svislé zatížení čepu tažného zařízení rovno 50kg představím tak, že kolmo na čep nemůže šlápnout člověk o hmotnosti větší jak 50 kg, tak při představě, že když na to tažné dám nosič kol s koly o celkové hmotnosti 50kg, tak mi tam vznikne určitá páka na ten čep a určitě na něj seshora ani zezpoda nebude vyvíjen tlak 50kg (shora to asi ani nebude těch 50kg, ale svisle zespoda při představě té páky si myslím že by to bylo i přes 50kg). Proto mi upřímně přijde u všech těch výrobců nosičů kol ten jejich vzoreček max_hmotnost_na­ložených_kol = maximalni_svis­le_zatizeni_taz­neho – hmotnost_nosice jako vycucaný z prstu a dost naivní. Přeci mužou být 2 různí výrobci nosičů kol, kteří jsou schopni vyrobit např. shodně 20kg nosič, kde jeden výrobce bude mít ta kola naskladaná blíž k sobě např. na vzdálenost 18cm, a tudíž bude mít i kratší ten nosič a menší páku na tažné, kdežto ten druhý výrobce bude mít ta kola 25cm od sebe a delši nosič s delší pákou / větším zatížením, ale oba budou používat stejný naivní vzorec pro max hmotnost naložených kol viz výše – toto mi prostě hlava nebere, že ten výpočet by mohl být jen tak jednoduchý a že se tam např. nějak nepracuje s tou délkou nosiče. Takto teď mají všichni ti výrobci v těch svých manuálech stejné převodní tabulky, kde u těch výrobců, kteří umějí vyrobit lehčí nosič, tak si můžeš dovolit naložit těžší kola a naopak (ale už se nijak neuvažuje, že by někdo dovolil naložit těžší kola na stejně těžkém nosiči jak konkurence z toho důvodu, že je kratší – což je škoda).

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.