• jannk

    Tohle je asi presne tema, ktere bych mel popsat presneji, ale ja fakt nevim :)

    Mam docela dobrou silnicku (Argon 18 Gallium), ale z ruznych duvodu porad kola Mavic Aksium. Takze cas na upgrade … netusim, kolik bych do toho mel vrazit, tak neco mezi 10 a 20?

    Asi bych zustal u hliniku, plus bych chtel aby trochu vydrzely – prece jenom ceste cesty a ja nemam chut to porad nosit centrovat. Jezdit budu klasicky na 25mm plastich – mate prosim nejake tipy??

    0 0
    • Člověk a jeho svět  

      Aksia a cokoliv za deset bude hodně podobné. V hranici cca 20 bych s klidným svědomím doporučil Fulcrum Racing Zero. Kola relativně lehká, pěkně jedou, v podstatě bezúdržbová.

      0 0
      • jannk  

        Dik, na ty jsem se taky dival. Nejaky tvrdy limit na cenu nemam … jen tak jsem to nastrelil, pokud se dozvim, ze treba od 25 dostanu neco fakt lepsiho, tak do toho pujdu.

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Ještě bych se podíval o kousíček výš, třeba na takové Campagnolo Shamal Ultra (jsou i s ořechem SH) nebo Ksyrium PRO SL. Ale je potřeba počítat s tím, že když už se něco na nich pokazí, nebude to nejlevnější špás.

          0 0
          • MI.KU  

            Nebo ještě o kousíček výš na ty co kupuju já – Fulcrum Racing Zero Competizione s 2 Way Fit a hlavně keramickými CULT ložisky co dává Campagnolo až na model Bora Ultra – ale sou už za 1000€ což je oproti obyč Zero už nějaký příplatek – zas oproti Shamal Ultra minimální.

            0 0
            • jannk  

              Dik – vidim, ze me ceka klasicka inflacni spirala, kde za kazdych par tisic dostanu neco navic, takze nebudu vedet, kde prestat :) Fakt, ze loziska CULT se mi libi, prijde mi zajimave, ze se (pry) prakticky nemazou … a pokud jsou fakt o tolik tissi nez ocel (coz tvrdi o USB i CULT), tak mi to prijde zajimave, ja jsem zaprisahly extremista co nejtissiho kola!

              0 0
              • MI.KU  

                No lepší ložiska v kolech asi nekoupis, Zera sou tuhý, a mě se líbí ten 2 Way Fit – kola jsou UST takže k nim jen vyberu nějaký bezdušáky.

                Jinak teď tam mám taky Mavic Aksium Elite ;)

                0 0
                • jannk  

                  Dalsi vec je, ze mam aktualne 85kg a obcas nejakou tu diru trefim … a centrovat sam moc neumim (leda uz bych si koupil ten tenzometr :) A chodit kazdy tyden nebo tak po 500km (jo, uz planuji leto) do servisu nestiham.

                  0 0
                  • mr.ricardo  

                    Ty vahy se bat nemusis, jsou to odolny kola, jednou za rok servis staci. Vzhled k tomu,ze asi campu nejezdis, tak se pripojuju k tem Zerum, okolo 20 tis. tezko koupis lepsi kola. Sam se chystam prelezt na Shamaly, coz je prakticky to samy. Ale Zondy zatim drzej a drzej, tak je mi lito menit neco, co funguje :)

                    0 0
                  • MI.KU  

                    Mám taky 85kg :D

                    0 0
              • JFtryall  

                Dej na to karbon galuskove rafky od vyzkouseneho dodavatele, DT 240 a uvidis jaky to je rozdil proti nizkym top alu rafkum, ktere maji tragickou aerodynamiku a napalenou cenu.

                0 0
                • Radovan84  

                  Čtu to tady od začátku ale nechtěl sem nějak prudit.Nechápu jak někdo může chtít vysolit takovou raketu za alu ráfky? Proboha proč?

                  Jirka +100

                  0 0
                  • MI.KU  

                    Nojo galuskový karbony sem chtěl taky – jede to hezky – oproti Aksiim – jenže jen do doby kdy na tom musíš začít rychle brzdit za deště – v ten moment sou ty kola totálně mimo – jelikož kola potrebuju na celoroční provoz tak sem od karbonu rychle upustil.

                    0 0
                    • Radovan84  

                      Určitě na tom něco bude. V tom musím souhlasit. Ale dost udělá jaké budeš vozit špalky. Nicméně proto sem si Aksia nechal na jaro kdy je velká pravděpodobnost že někde po cestě sprchne a všude se válí to kamení po zimě abych galusku zbytečně neničil. V dešti to taky není žádný zázrak ani na alu ráfku. Beztak když jedeš za mokra na silničce tak musíš být fest opatrný a přihlédnout k daným podmínkám. To není o kolech ale především o hlavě.

                      O tom jestli galuska nebo plášť se tu mužem bavit do nekonečna.Každý si bude obhajovat to svoje.Každý ať vozí co chce.Do galusek sem šel právě proto abych se nemusel ***** s bezdušema. Nalepíš na pásku a v případě defektu vozíš tmel.Nic víc – nic míň.

                      Je jedno zda plášťové či galuskové ale i tak bych šel v této cenové relaci do ráfku z karbonu.Nesmějí se hledat pouze nevýhody ale i výhody. Ale nikomu to nevnucuju… :-)

                      0 0
                      • MI.KU  

                        Jo souhlas ze dobrý špalky pomůžou nicméně ani se Swiss stop to není jako s alu.

                        No spis když karbon tak galusku ale pro někoho muže byt i plastovej karbon.

                        Zrovna tak je rada lidi pro které má smysl prave top alu – nechci prehazovat kola s tím ze půl roku si budu užívat a půl roku brblat nad tím jak to nejede a těšit se na sezónu – chci pokud možno co nejlepší kola pro celoroční použití.

                        UST Bezdušák zas obujes nalejes mliko a sebou nemusíš vozit vůbec nic.

                        Jelikož to vemu občas i mimo asfalt tak by karbon hodně trpěl.

                        Jo musíš za mokra dávat bacha tak jako tak ale aspoň vím ze to začne brzdit.

                        Jinak mít sadu na závody tak určitě galusky na aero karbonu ale říkám potrebuju celoroční kola a tady mi právě ty Zera dávají velký smysl.

                        0 0
                  • jannk  

                    Klidne prud, ja proti karbonu nic nemam – co jsem se ale zatim dozvedel je, ze karbon je dobry na zavody, na prasnych cestach se relativne rychle probrzdi, pokud teda v desti dokazes zabrzdit a jelikoz je drazsi, tak za stejne prachy mas horsi naboje/loziska. A ze i daleko lepsi jezdci najizdeji kilometry na hliniku a karbon si nechavaji na zavody (asi neplati pro profiky). Ale bez zaruky.

                    Spise mam potom otazku, jestli lepsi kola vubec potrebuji/poznam – to mi zase tvrdi, ze proti aksiim poznam.

                    (jo, technicky receno nepotrebuji nic, ani to kolo – jen chci :)

                    0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                • mr.ricardo  

                  Jenze s bezdusema je mensi prace proti galdam, i ta cena je jinde.

                  0 0
                  • JFtryall  

                    Tak ja to nalepim a mam 5 tisic km klid. To mi neprijde jako nejaka velka prace. :-) bezdusovy Schwalbe mi vydrzel tak 1500 a byl KO. Vozim Tufo HiComp Carbon v 25mm. Stoji kolem 850 VOC.

                    Hlinikovy rafky na silnicku ok jako treninkovy kola, kdyz vim ze budu jezdit ve spatnych podminkach, ale kdyz uz mam rozpocet nad 15 a chci jen jedny, tak je karbon jasna volba. Kdyz pojedes Lysou Horu za deste, tak to je hrozny i na hliniku. Tam jsou jedinou variantou kotouce. A nebo spis jiny typ kola. :-) nevim proc bych mel peknou silnicku tahat v mokru a bordelu. To se mnohem vic vyplati mit dalsi obycejny kolo, nejakou krosku nebo bike.

                    0 0
                    • MI.KU  

                      PS – třeba ze vyjedes za hezkého počasí a později ti začne pršet – třeba proto ze cca půl roku je to velmi pravdepodobne.

                      No a oni zas ty Zera nejedou hůř než Bory – stačí projít zahraniční recenze.

                      0 0
                      • JFtryall  

                        Tak takovej dest, kdyz uz ani karbon vubec nebrzdi jsem zazil na svihu tak dvakrat a nebrzdi za techto podminek ani hlinik. A to vozim obycejne korkove Force spalky.

                        Ja bych se uz nikdy na nizky hlinik dobrovolne nevratil, maximalne na nejaky gravel bike a to jedine s sirokym bezdusovym obutim. A par zapletu jsem uz mel, Ksyrium, AC Classic, Ritchey, Campy. Bezduse jsou samozrejme ok, ale tam bych uz preferoval kotoucovky kvuli konstrukci rafku a zahrivani pri brzdeni. Recenze jsou hezka vec, ale kdyz pak vyrazis do vetru a jedes na vysokych karbonech a kolega na nizkych kolech musi jet o 30W vic, aby vubec uhakoval, tak to je vec jina. :-)

                        0 0
                        • kubad  

                          +1

                          ale těm co to nejezdí jen čtou to nevysvětlíš

                          0 0
                        • MI.KU  

                          Ano je to jiná věc – vysokej karbon je ve větru velmi příjemnej když ti to haze s kolem ze strany na stranu – stačil mi rychlejší kamion a házeli to se mnou jak se spadlím listem ze stromu :D

                          Vysokej rafek rozhodne není univerzální – a to sem jel jen 50mm Bory.

                          Wattovej rozdíl je mezi Bora 50 a Eurus s C15 jsou nějaké 4W při rychlosti 50km/h – tedy modernější C17 širší profil který více zarovná plášť s ráfkem bude rozdíl ještě nižší a při běžné jízdě kolem 30km/h již skoro nemeritelný ;) Samozrejmne mezi levnými alu a vysokými karbony je ten rozdíl větší.

                          Jistě ale je nutné vykoupit každej wattík horší odolností a horšími brzdnými vlastnostmi ;)

                          Ano alu za mokra brzdí hůř – ale brzdí – což se o karbonu říct nedá.

                          Já tedy na podzim zmoknul co třetí vyjížďku… hm…

                          0 0
                          • Člověk a jeho svět  

                            Wattovej rozdíl … skoro nemeritelný

                            Ve větru…? A máš to vyzkoušené? Vozil jsem jak top hliník tak celkem slušný karbon s výškou 49 mm a ve větru to fakt 4 W nejsou. A bez větru taky ne. Jako je to zase tvoje rozhodnutí jít do hlíny – ok, máš pro to svoje argumenty – ok, ale zde to zase prodáváš jako všeobecnou a jedinou pravdu – stejně jako v diskuzích o kotoučích, Feltech atd.

                            0 0
                            • MI.KU  

                              Ne zaměřeny to nemám – měřili to jiní stačí pohledat v tabulkách měření aero kol.

                              Je to stejné tvrzení jako ze karbon bude lepší – úplně stejně bagatelizováno.

                              Jak sem psal kola potrebuju na cely rok a po zkušenostech s Bora 50 – děkuji nechci – přesto ze na léto a závody to sou jistě fajn kola.

                              0 0
                              • Člověk a jeho svět  

                                Jasně, Zera jsou ok, stejně jako Ksyria PRO jsou ok (matně si vybavuji, že jsi je měl už skoro koupené), stejně tak jsou ok karbonové ráfky zapletené na DT 240, což mimochodem splňuje tvůj požadavek na kvalitní a lehce servisovatelné náboje. Ber to tak, že hodně lidí už nedá 25 až 30 k za hliník.

                                0 0
                                • MI.KU  

                                  Hele Jo skoro sem bral Ksyria – pak sem uvažoval nad tema galdama a vyzkoušel ty Bory – no a potom tedy hledal dal zaujali mne DT Swiss PR 1400 DO – jenže pak sem měl úraz a v podstatě se z toho dostal až teď – před 2 týdny sem ukončil neschopenku a odjel zas do Německa – ty DT dobrý ale víc mě zaujalo řešení Campy/Fulcrum s tím 2 Way Fit – UST ráfek – což je důvod i proč už ne Mavic – není ofiko ani TLR.

                                  Jo beru ze dost lidi to nedá – ale když to napíše ve smyslu ze je nesmysl dat tolik peněz za něco z alu a ze karbon jedine měl by k tomu A napsat i to B – tedy jeho nevýhody.

                                  0 0
                        • MI.KU  

                          Mimochodem – psát o kolech typu Shamal Ultra a Racing Zero – že jsou tragické a mají napálenou cenu to chce odvahu. Kola které mají v recenzích od uživatelů jakož v odborných téměř vždy plné bodové hodnocení jak pro svou tuhost a výkon tak spolehlivost a jedná se o desetiletími vypiplanej model.

                          Schválně budu tedy rád za konkrétní návrh na kvalitnější kola – kvalitní lehce servisovatelné náboje s keramickými ložisky, dobrej výplet a ráfek ideálně 35mm karbon jelikož 50 už nepovažuji po zkušenostech s Borama 50 za zcela univerzální vůči větru.

                          Cena kol 25000,–

                          Potom se můžeme bavit o tom nakolik jsou líp aero a o kolik to sou lepší nebo horší kola jako celek.

                          0 0
                          • JFtryall  

                            Nevim ja bych zapletl DT240/ Tune/ ChrisKing. Keramicka loziska u silnicnich nab delaji velmi maly rozdil protoze i standartni se toci perfektne, vetsi smysl ma dat stredove slozeni nebo over size kladky popripade spickove obuti, obleceni, helma. Draty ja bych volil po zkusenostech klasicke zeslabene 2–1.8 ale bez problemu by se daly pouzit i ploche typu Aerospoke. Ja vozim standartni 2mm a mosazne niple a maximalni spokojenost.

                            Rafky bych volil napr. LB nebo ja pouzivam Yishun. Jasne neni to tak cool mit noname rafek a chapu, ze nekdo pochybuje o kvalite, ale ja ten problem nemam a najel jsem uz dostatek kilometru a kopcu na to, abych byl v pohode. Profil si muzes dat treba 35–55, sirka 25mm venkem, tuhost neuveritelna a vaha stale kolem cca 1300g. Hlinik ma 1500 a je rad. Jezdil jsem cca 3 tkm ty Dury co doporucoval Delkim a urcite to nejsou spatny kola, ale ja bych do toho za tu cenu uz nikdy nesel a to jsem je mel tenkrat snad za 17, ted to je pres 20. Kdyz fouka bocak nebo jakejkoliv silnej vitr, coz u nas skoro neustale, tak lidi na vysokejch jedou uplne jinou ligu. Ty rozdily jsou propastne, tyhle konkretni modely jsem bohuzel nejezdil, ale neverim tomu, ze to ve vetru jede jak 50mm kola. :-)

                            0 0
                            • jecnak  

                              Zadny nizky kola nejedou ve vetru jak vysoky 50ky a vyssi. To je proste fakt. Samozrejme to chce mit kolo v ruce a umet se s vetrem vyrovnat, ale jak pises rozdil je veliky. S tim co pises vyse souhlas (vcetne keramiky), jen bych z hledisky vydrze vyradil Tune.

                              0 0
                              • Radovan84  

                                A také ceny…

                                Podle mě se cenově nevejde ani s 240s.Moje kola stojí 25t.To by musel dát opravdu low-end ráfky i dráty.

                                0 0
                                • jecnak  

                                  Rozdil mezi 240 a 350 krome ceny na silnici realne nevidim. Vahove je tam drobny handicap, ale vnitrnosti a utesneni mi prislo stejny. Bordel se dostane do obojiho, bohuzel.

                                  0 0
                            • MI.KU  

                              Fajn jak jsem psal akceptuji profil 35 vyšší nechci – pod pojmem vítr si každý představuje něco jiného – ty vítr co ti hezky foukne aby ti to jelo a já vítr co ti foukne pokaždé jinak a pěkně ti zalomcuje s riditkama. Chci to do kopců.

                              Tak a teď otázka – jaký bude W rozdíl mezi 35 karbonem a 26/30 alu – no dost mizivej.

                              Jakej bude rozdíl na brzdách – obrovskej.

                              Jak se budou kola chovat co do životnosti při ježdění v bordelu – opět karbon odejde výrazně dřív.

                              Váha? 1300 vs 1500 no

                              Valivej odpor? To už nahrává tubeless přes tubular

                              Smysl pro mne?

                              V podstatě nula – jen přijdu o lepší brzdné vlastnosti.

                              0 0
                              • jecnak  

                                Dekujem za rozsahly rozbor, jen places na spatnem hrobe, neresi se tu kola pro tebe. Navic by bylo mozna fajn zkusit neco v realu a ne tady donekonecna papouskovat casto prekonana a nebo nesmyslna internetova moudra.

                                0 0
                                • MI.KU  

                                  Tak to se vrať do školy aby ses naučil číst.

                                  Opakuji po sté ,,zkoušel jsem Campagnolo Bora 50mm,, dospěl sem k tomu ze ve větru je to mimo a za mokra to nebrzdí.

                                  0 0
                              • mr.ricardo  

                                No, asi tak. Nemuzu si pomoct, ale jako univerzalni kola na jezdeni od jara do podzimu, mi ty alu bezduse prijdou proste lepsi. Blbymu pocasi se nevyhnes, to proste nejde, kolikrat vyjedes za peknyho pocasi a za par hodin se vracis v desti, a abych to narval nekde v Praze pod auto, to radsi budu min cool a koupim funkcni a pro hobika prakticky neznicitelny Shamaly.

                                0 0
                                • Člověk a jeho svět  

                                  Na kterých to pod auto nenarveš.

                                  0 0
                                  • mr.ricardo  

                                    Na tech, ktery to ubrzdej i za mokra, kdyz ti nekdo neda prednost :) coz je v Praze uplne bezny

                                    0 0
                                • gemini  

                                  Kuva chlapi, zase tady nedělejte z karbonů nebrzdící sebevražedný nástroj…uznávám, že brždění na karbonu ve velkým mokru má jistý specifika, ale pokud není člověk zmatkařský pako, ubrzdí v podstatě to samý, co na hlíně.

                                  Když srovnám bejvalý bory se skeletonama a origo campa špalkama na karbon ( ať už starší, nebo i novější typ ), brzdily na mokru možná i kapku líp, než racing 5 s veločkovejma čelistma s origo campáckýma špalkama. Teď vozím FFWD s upravenou brzdnou plochou a špalkama swiss stop a brzdný výkon je zase o kus lepší.

                                  Podotýkám, že mám přes metrák a z kopců se to pustit nebojím…

                                  Při výběru karbon x hliník bych spíš řešil jestli galusky x pláště a podle toho se rozhodl, protože kolo je od toho, aby jelo, ne aby brzdilo = otázka brždění by neměla být kritériem č.1:-)

                                  0 0
                                  • MI.KU  

                                    Fajn – tak řeším zda Bezduše na Zero nebo galusky na Speed 35 – obdoba Shamal a Bora 35

                                    Jo a brzdy jsou velmi podstatné. Je rozdíl brzdit těsně před zatáčkou nebo 2–3 driv

                                    0 0
                                    • JFtryall  

                                      Ja bych spis rekl, ze ten kdo opravdu potrebuje allround kola, tak uz davno ma kotoucove brzdy nebo ma na prechodne podminky jiny typ kola. Kdyz vim, ze je hnusne nebo mam radar, tak proc bych jel na silnicku a vsechno si nicil? To nedava logiku a je to jen trapeni jezdce i kola bez vetsich vysledku. Sportak na slickach taky nefunguje optimalne v desti. Kdyz chci za svoje prachy maximum, tak kolem 25K je prirozene se divat po vyssim profilu, galusce a karbonu. Za deset by to bylo o necem jinem a tam je jasny, ze jde hlavne o spolehlivost a vyvazene vlastnosti. Mimochodem moje karbon rafky brzdi za sucha naprosto srovnatelne jako hlinik a kdyz tecou potoky vody, tak nebrzdi nic. Kotouce jsou pak jasna volba.

                                      0 0
                                    • gemini  

                                      Jistě, podstatné jsou – proto pokud je pro Tebe priorita brzdný výkon, zvol kotouče a především obutí, které ten brzdný výkon ustojí…

                                      0 0
                                  • jecnak  

                                    Prave, tady je to ted samej drsnej sjezdar, kterej dokaze brzdit na posledni chvili do zatacky a jeste v klidu kompenzovat tu silu a ciste zatacku projet. Vtipny je, kdyz ujizdim v zatackach lidem, co maj kotouce, siroky rafky a sirsi plaste. O kole to vetsinou fakt neni a kdo chce komfortni a za vsech okolnosti jiste brzdeni, urcite dneska nepujde do rafkovych brzd.

                                    0 0
                                  • mr.ricardo  

                                    Brzdy jsou nepritel rychlosti :) fakt je, ze me lakaji spis bezduse nez galusky a proto mam v merku ty Shamaly, jinak bych asi koukal po Borach 35. Ten material v mym vyberu neni uplne rozhodujici, naucit jezdit se da na vsem.

                                    0 0
                              • Barak  

                                Zajímalo by mě, jestli máš tak špatné brzdné vlastnosti na karbon ráfcích vyzkoušené nebo jen píšeš o tom, co jsi někde zaslechl/přečetl. V okolí pár lidí karbon ráfky jezdí a nic takového nezmiňují, i když jsem se na to vysloveně ptal. Pravda, nikdo z nich to nemá vyzkoušené v dešti z nějakého dolomitského passa. Ale tam jede člověk v podobné situaci jak s hnojem i na alu ráfcích.

                                0 0
                    • mr.ricardo  

                      Idealne to tak funguje, ale sem tam pichnes, sem tam riznes behoun nebo v horsim bok a v tom pripade mi bezduse prijdou praktictejsi na udrzbu. Kdyz pujdu do detailu, tak i lip jedou. Zkratka, jestli si jako hobik mam dnes vybrat, jak si polepsit, tak bezduse mi prijdou lepsi nez galdy. Vydrz neposoudim, mam jeden dusovej Schwalbe One, byl 4 tis. na predku, ted ma dalsi 2,5 tis. na zadku a je tak na pulce, takze tady jsem spokojenej.

                      0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Co nejtišší kolo … je kolo opřené před hospodou. Než potichu zmizí.

                0 0
    • jecnak  

      Proc?

      0 0
      • jannk  

        Proc si chci koupit nova kola? Uprimne – aby si taky nekdy neco koupil a ne jenom vydelaval penize. Ano, nezbytne je nepotrebuji. Ale zase si nechci koupit uplne cokoliv, proste chci neco, co aspon trochu ocenim a z ceho budu mit radost. (na tehle silnicce dam za rok za 4000–5000km, vesmes zapadne od Prahy, prumerem tak 25km/h – tj zdaleka zadne zavody)

        0 0
        • jecnak  

          No dobre, ale co od nich ocekavas? Radost muzes mit proste z neceho, co se ti libi. Nebo jdes po nejakem parametru?

          0 0
          • jannk  

            Cekam, ze kdyz v nasi amaterske skupince 40–50 pojedeme zase srot na useku Druzec-Valdek (https://mapy.cz/s/1zq2i), takze jim na tech 3km mirneho stoupani o metr ujedu a o 1s ziskam nas strava-club KOM :)

            Ale vazne: proste jen chci neco pekneho, co o trochu lepe pojede (ok, to je v mem pojeti asi subjektivni) a z ceho budu mit radost. Ano, kdyz je nekdo lepsi, tak mi staci i na starem horskem kole, ale kdybych si kupoval jen to, co nezbytne nutne potrebuji, tak by byl zivot dost nudny.

            0 0
            • Delkim  

              si nemusíš sypat hlavu popelem, požadavek chtít něco hezkého je naprosto v pořádku a aspoň to řekneš na rovinu a neschováváš to za nějaké aero kličky :)

              tady máš výpis např. z Kupkola, si to projdi na kukačku

              https://www.kupkolo.cz/…na-kola_k55/#…

              0 0
            • jecnak  

              Prave proto se ptam. Proste kup co se ti libi, jestli neresis detaily. Nema velky smysl nad tim meditovat. Drazsi kola budou lepsi v nejakem z parametru, nebo ve vsech, nebo budou v necem vyborna a v necem prumerna, kazdopadne si ale polepsis.

              Chleba se stejne lame do kopce a nebo v rychlostech 40+ po rovine a tam uz na to clovek musi mit vykonnost a pak i vi, co presne od kol chce a ocekava.

              0 0
              • Delkim  

                tohle tesat do kamene

                btw pro běžné ježdění a „social rides“ je nejzásadnější WOW efekt :)

                0 0
                • JMT  

                  Takze vysokej karbon :-)

                  0 0
                  • Člověk a jeho svět  

                    Takže LW. A je vybráno ;)

                    0 0
                    • Delkim  

                      téma uzavřeno :) jen zadavatel musí prodat jednu ledvinu :)))

                      0 0
                      • jannk  

                        Nastesti cyklistika je velmi levny sport … s ohledem na auto/moto/letani/… apod. Tam ty desitky tisic litaji daleko rychleji – takze jeste znacne setrim rodinny rozpocet!

                        0 0
                  • jannk  

                    Tak zase mi neni 17, WOW efekt nemusi byt tak okaty – myslim, ze drobny napis „cult ceramic bearings“ je pro moji generaci wow az dost :)

                    0 0
            • šimlos  

              Kup si tedy ty, co se ti líbí nejvíc. Obdivné pohledy ostatních zahřejí a neznám nikoho, koho by to nepotěšilo.Já si taky koupil lepší silničku, když se mi tak líbila. V kopcích jsem zevl a 40+ po rovině se mi netýká, takže co je hlavní? Abychom přeci dobře vypadali :-)

              0 0
        • plzakj  

          Co treba wattmetr? :-)

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Delkim  

      Za mne Dury TL ready

      https://www.kupkolo.cz/…less_z94423/

      Mám třetí rok, nebylo na ně potřeba sáhnout. Vozím je jako TL. A dávám jim dost zabrat. Drží neskutečně.

      0 0
    • jannk  

      Diky moc vsem za rady, trochu jsem se zorientoval, ted prichazi na druhou cast meho planu: zajdu za clovekem, kteremu verim, a ktery ma sakra neco odzavodeneho a definitivne neco vybereme (a koupim je od neho) … ja s nim nerad mluvim, kdyz vubec nevim, ktera bije.

      0 0
    • jannk  

      Mozna prece jenom jeste – ma cenu pro ryziho hobbika uvazovat plaste+duse vs bezdusove plaste vs galusky?

      Galusky jsem jezdil v 80. letech … a dodnes si pamatuji ten opruz, kdyz jsem jako teenager menil galusku, idealne v desti a stejne se potom bal dojet domu, protoze to nedrzelo. Ted jsem ok s 25mm, par gramu duse mi zatim nevadilo, ale mozna bych zkusit bezdusaky. Jak to tak ctu, tak me napadlo, jestli nemam zvazit navrat ke galuskam…?

      0 0
      • Člověk a jeho svět  

        Tak stejně se poradíš s člověkem, kterému věříš a má sakra odzávoděno, tak si zatím hoď korunou a pak uvidíš… ;)

        Jinak dle mého – když galuska, tak ne na alu kola, ale na karbon.

        0 0
        • Erythropoetin  

          Rozvedl bys to trochu prosím? Proč galuska jedině na karbon? A plášť na karbon je ok, nebo taky no way?

          0 0
          • gemini  

            Full carbon clincher ráfek váží pomalu to samý co hliníkový – tam se ta výhoda karbonovýho ráfku stírá, nehledě na to, že galuskový ráfek není na rozdíl od clincher omezený maximálním tlakem…hliníkový ráfek a galuska není problém – na horší povrchy a rozbitý silnice je nízkej ráfek + záplet 32 drátů optimální volba. Takovej Ambrosio Nemesis se jezdil na P-R ještě poměrně nedávno…

            0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Tak v 80. letech ještě asi nebyly běžné tmely – ani preventivní, ani opravné. A nebyly ani lepící pásky na ráfek, nebylo Tufo. Zato Milouš hřímal z tribuny …

        0 0
        • jannk  

          … a me na kole relativne (2× rocne?) bezne zastavovali prislusnici VB aby zkontrolovali vybaveni na coz jsem se naucil rikat neco v duchu, ze je to pujcene kolo „z Rude hvezdy“ a ze jsem v treninku a ze bych sam takove kolo nikdy nesehnal (byla to F1), takze cokoliv mi reknou vyridim soudruhovi Novotnemu.

          0 0
          • šimlos  

            Mě na křižovatce na Spojovací jednou zahradil cestu bdělý příslušník Pomocné stráže VB – zakrslý žlučovitý dědek s šedými pačesy ulízanýma dozadu a rudou páskou na rukávu zelené bundošky- dodnes si ho vybavím a na chodníku mi kolo pečlivě zkontroloval. Taky jsem měl F1 a tak ho uspokojila kontrola brzd a taky zkoušel, jestli nemám povolená řídítka..Do toho brblal, že by mělo být dynamo a zadní světlo a pochopitelně blatníky..Tvl, když si na to dneska vzpomenu…to je jak zlej sen.

            0 0
        • šimlos  

          Pár lidí zkoušelo jako tmel lít do galusek mlíko :-)

          0 0
      • šimlos  

        Jediná výhoda galusek je v tom, že pokud píchneš, tak se na ní dá jakž takž dojet a taky když jí v rychlosti prorazíš, tak nejdeš většinou rovnou na zem jako s pláštěm, který se ihned zuje..Já je kdysi taky jezdil a proto nikdy víc, nevidím v nich pro moje užití žádný benefit.

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Já Ti nevím. Roky jezdím na plášťovkách a moje příští lepší kola budou na 99% galusková. Syn už tuto konverzi učinil. Lepení na pásku je ještě jednodušší než nasazení plášťovky, cena stejná (tedy + cena pásky), tmely fungují u Tufo v obou stejně, žádné velké nevýhody galusek nějak nemůžu najít.

          Při fatálnějším defektu je pak celkem jedno, jestli to byl dušák, bezdušák, plášťovka nebo galuska, člověk je rád, že přežil a tak jako tak řeší odvoz.

          0 0
    • Jezevecxyz  

      Tak Argon 18 by si zasloužil pořádný vysoký karbony :)

      0 0
    • MI.KU  

      Tady máš například krásné srovnání toho ,,podřadného hliníku co nejede,, vůči 50 mm karbonům.

      Ono je to mezi Čechy tak – když je něco v kurzu nesmí se na to říct křivé slovo natož na to plivnout a ten kdo si to dovolí s tím se po soudružsku vypořádáme.

      A když už někdo ty prachy za dobrý karbony dá tak přeci neřekne že jsou v něčem horší než ,,sprostý,, kola za 5000,–

      Just took delivery of the new 2017 Fulcrum Zero clincher in the new wide C17 rim profile.

      By way of background I am coming off a year of using the 2016 wide Bora 50mm Clincher. I think Bora are, without question, the best wheels around. I plan to go back to Bora in 2017 but in tubular. My winter wheels and rides with some gravel consisted on some hand built DT swiss rims laced to Chris King R45 hubs. I wanted a wheel that I could ride year round and wasn't as, say, „classic“ as a pair of handbuilts but had some modern advancements but could handle the pot holes of winter and the occasional gravel road.

      Fulcrum Zero C17

      I've ridden the Fulcrum One is 2-way before and really, really liked that wheel. I only got rid of it because the 2-way rim profile made mounting a clincher difficult and I liked tubeless but was always worried about flatting (which never happened).

      The 2017 Fulcrum has a new rim profile called C17 – basically it's wider than years past. I've ridden some really wide wheels such as Enve 3.4 clinchers and HED Belgium Plus – the C17 isn't as wide as those wheels, but for sure is wider than, say, a mavic Ksyrium. I mounted it with 23mm Vitorria Corsa tires and the 23mm tire width lined up with the rim with no bulge. My guess is it probably measures 24mm – but I don't have a tool to measure – my friend commented that the tires „looked bigger than 23mm“ – which is always the case with any wide ride.

      The ride on the Zeros was as expected. Awesome. Plenty stiff – I had no brake rub on hard efforts. Plenty comfy – the hubs, like all campy hubs – roll incredibly well. I did my normal route which consists of some decent rolling hills, some flats, a 1k climb and a good descent. These wheels never left me wanting. Sure if I'm pulling on the flats the 50mm Bora really shines, but outside of that the Zero is a perfectly capable wheel that does everything with aplomb. Give the almost 100 gram weight difference between these and the Boras (zeros are lighter) steep inclines went a bit better on the zero. One note: these hubs, for whatever reason, roll silent. You cost and there is literally no sound – unlike most wheels, including the Boras, that when you cost you hear the sound of the pauls clicking over. These hubs along with my EPS shifting meant the bike barely produced any noise – something that was new to me.

      Finish – the aluminum silver brake track is what it is – ideally I'd like the nite finish but couldn't justify the price difference. However, it was also a pleasure to go back to standard braking – it just works and it does it great. The finish of the rims is top notch and the wheels just look sturdy and well built. The carbon hubs, though, have a finish that is only OK. There is heavy layer on them that shows a high glossy finish. They are not matte like in years past. I'm OK with it since the colors are different and, frankly, a but muted, but it isn't totally ideal. Also note: for 2017 the wheels came with no wheel bags.

      All in all this is great wheel set and should be considered by anyone looking for a good all-around performing wheel.

      0 0
      • Melvin  

        Jenže on srovnává plášťová kola. Takže, kdyby měl ty Bory na galuskách, tak by váha byla jinde a určitě i jízdní vlastnosti. Sám teď vybírám nástupce Ksyrii, které jsem měl 6 let.. A tež si nejsem jistý jestli jít zase do hliníku nebo zkusit karbon. Každý mluví trochu jinak a asi to bude tím, že každemu vyhovuje něco jiného a každý něco jiného od kol očekává.

        0 0
        • Delkim  

          ohledně těch rozdílných zkušeností s karbonem – jestli to není tím, jak je snadné získat OEM (nebo jak to nazvat) ráfky z Taiwanu/Číny a pak tady na tom splácat různé finální produkty v zřejmě velmi rozdílné kvalitě (už i Force)

          otázka zní možná jinak, lze vůbec sehnat za ±20 tisíc solidní spolehlivé karbony?

          vždycky jsou tady různé názory, leccos se haní, ale co skutečně s relativně klidným svědomím doporučit???

          0 0
          • MI.KU  

            Myslím ze za těch 25 to lze – otázka zní spíš trochu jinak – budou opravdu univerzálnejsí než ALU kola za stejnou cenu? Když v podstatě pokud budeš u nižšího profilu pojedou stejně – budou hůř brzdit – při velkém zahřátí z kopce budou mít zřejmně tendenci se zkroutit a do ,,bordelu,, budou min odolné – NE

            Budou se středním a vyšším profilem rychlejší a lepší na závody a par akci v roce – ANO

            Chceš koupit kola na 365 dni v roce nebo na 65?

            O tom to je.

            0 0
            • Melvin  

              Jenže někdo nehledá univerzální kola. Já bych klidně měl karbony jako letní a staré Ksyria jako kola do bordelu. Spíš řeším jestli galusky (tím pádem karbon) nebo pláště (tím pádem asi spíš hliník). A jak píše Delkim nahoře, budou kola za 20 dostačující. Co jsem slyšel tak spíš si lidi stězují na výplet a náby než na ráfky u těch levnějších karbonu

              0 0
          • Člověk a jeho svět  

            otázka zní možná jinak, lze vůbec sehnat za ±20 tisíc solidní spolehlivé karbony?

            No právě. Top end hliník nebo low end karbon? Názory se liší (viz celé toto vlákno) – jsou lidi, co by nedali 20 až 25 za hliník, jsou lidi, co by za 20 až 25 nekoupili karbon. Sto lidí, sto chutí.

            0 0
          • Cavendish  

            Když se tu mluví o karbonech od Force. Na Kupkolo jsem viděl 38 a 50mm karbony od Force za cca 8–9 tisíc cenu. Jak to tady může být s kvalitou? Podobně se drbu na hlavě i u karbonů od Tufo. 30mm ráfky s galdama za 19 tisíc pár?

            0 0
          • JFtryall  

            Problem je v tom, ze lidi tam zbytecne cpou alu niple a placaty draty i kdyz to je absolutne k nicemu v beznych rychlostech a tuhost lepsi neni, navic to musi byt napnute jak struny. A kdyz se daji klasicky kulaty a mosaz, tak ty kola vydrzi opravdu hodne a drzej. Moje kola maji najeto uz kolem 8 tisic a rovnalo se to jen jednou, paradoxne po vymene galusky. :-) a to jsou hodne lowcost kola. Bitex+ Novatec, 2mm draty a mosaz. Rafek 350g a sirka venkem 23mm, vyska 38mm a vaha kolem 1320g. A kdyz by mi nekdo dal vybrat mezi timhle a Dura-Ace, Fulcrum, Campou, Mavicem, tak nevaham ani vterinu. Uz jen proto, protoze mam za jedny top hliniky dvoje karbony, ktere jsou ale ve vsech podstatnych ohledech lepsi. :-)

            0 0
            • MI.KU  

              No 8 tisíc – mám na Aksiich 5 tisíc – což mi trvalo 3 měsíce s tím ze sem neměl moc čas jezdit.

              Potrebuju kola na úplně jiný km – 8 to sou funglovky v zájezdu – to chce hodnotit po 30–50.

              0 0
              • JFtryall  

                30–50 tisic nevydrzi nic. Pokud se fakt trenuje. Rozumna kilometraz je 10–15 tisic a to kdyz kola vydrzi bez problemu, tak jsou super. Pak se predavaji dal. :-) jezdit komponenty do smrti neni idealni.

                0 0
                • jecnak  

                  Promin ale mel jsem nekolikero kol co dalo pres 50t. Aktualne jezdim Mavic Cosmic s 30t a tak se da pokracovat. 10t jsou zlehka zajeta kola.

                  0 0
                  • JFtryall  

                    Tak kazdy to mame jinak. :-) ja jsem preventivni vymenovac. A kdyz kola vydrzi bez problemu tenhle dejme tomu rocni silnicni najezd, tak je hodnotim velmi kladne, protoze dostanou celkem zabrat. Neco jineho je taky 100km trenink v Jesenikach a podel Vltavy.

                    0 0
                    • MI.KU  

                      Nojo a to je ono – ty beres 10 jako top nájezd na kolech – pro mne sou to zánovní kola – a zrovna takové rozdíly vnímání potom budou co se brzdnych vlastnosti tyče, co do servisu, co ložiska, co aero, odolnost ve větru – proste kazdej to posuzuje úplně jinak a pak se tu akorát hádáme ;)

                      Mám jiné nároky no – uprednostnim jiné vlastnosti – není jen černá a bílá.

                      0 0
                      • jecnak  

                        Zkus mimochodem nejaky karbon kola s diamantovou brzdnou plochou- tak tomu rika Campa, ostatni treba keramika, pripadne laserem profilovana brzdna plocha. Taktez obrovsky rozdily jsou ve spalcich. Neni jen cerna a bila.

                        Stejne tak je za deste obrovsky rozdil mezi klasickym duralem a Exalithem a mezi spalkama a mezi brzdama atd atd

                        0 0
                        • MI.KU  

                          Já se budu dnes dost opakovat ale..... jakou brzdnou plochu že to mají ty Bory 50 – no ten jejich diamant :D

                          A to mne nijak neuchvátílo a za mokra zklamalo – čekal sem víc – špalky červený origo Campa – možná Swiss Stop udělají víc ale mám za to ze vyrábějí prave i ty origo špalky pro Campu a Mavic.

                          0 0
                          • jecnak  

                            Nejsem vestec, abych vedel ktery Bory, ktery rocnik atd. Diamant delaj myslim posledni dva roky. Fakt by me zajimalo s cim presne srovnavas, protoze spolu s Xentisama a NSW Zipp, jsou to karbony, ktery brzdi ve vode stejne nebo lip jak alu rafky.

                            Kazdopadne nehodlam te dal presvedcovat, kup si co chces, reagoval jsem tu jen na ty nejvetsi ptakoviny, co tu padly – zvlast ty o zbytecnosti vysokych karbonu mi prijdou velmi vtipny. Ty desitky tisic odjetych na 50mm rafcich a par desitek na 35mm a desitku na 50mm s galdama a par testu neceho pujcenyho mi davaji celkem prehled jak se co kde a kde chova. Alpy, Dolomity, ultra, cx a jezdeni za kazdyho pocasi.

                            0 0
                            • MI.KU  

                              Líp jak alu? To snad ne – já ti neberu kolik si toho odjezdil.

                              No mě to přišlo takový nic nic nic a potom se to zakouslo – jenže za tu dobu toho nic nic nic bych na alu měl dávno zabrzdeno – jako možná mi to nebudeš věřit ale galuskový karbony sem celkem dost chtěl – jako jediný co mě napadá jestli ty špalky nebyly nějaký ..... nebo že to mohlo byt tím ze to byl novej set kol – jinak fakt už nevím – snad jen ze testujes tolik karbonu ze už ani nevíš jak brzdí alu – bez urážky – proste časem si člověk zvykne – možná bych si i já zvyknul na ten karbon…

                              Když to řeknu na plno já bych je třeba i koupil – vědět ze se jich případně rychle zbavim aspoň za 90% ceny pokud mi po měsíci pořad nesednou.

                              0 0
                              • jecnak  

                                Jestli byly novy nebo velmi malo jety, tak to je ten problem. Je potreba je zajet a obrzdit spalky na rafek – ogumovat rafek. Stejne se zajizdi trebas Exalith. Obecne je to casto problem jakehokoli testovani treba i celych kol.

                                0 0
                                • MI.KU  

                                  To jako vážně udělá až takovej rozdíl?

                                  Jako ještě sem je neobjednal – ale tento týden nebo max příští to musím stihnout.

                                  Zda bezduse nebo galuska je mi celkem jedno.

                                  Šlo mi hlavně o to brždění.

                                  A jezdíš ty karbony i přes zimu?

                                  Pořád si nejsem jist tím že to nebude trpět víc jak alu kola.

                                  0 0
                                  • jecnak  

                                    Janjsem pres zimu kotoucovej. Zrovna spis resim, jestli novy karbony na leto.

                                    0 0
                                    • MI.KU  

                                      Aha nojo nic vemu ty Zera a karbony nebo spis Grapheny potom třeba za par let až budou víc odolné.

                                      0 0
                                      • MI.KU  

                                        Respektive třeba Vittoria Qurano 46 vypadá hodně zajímavě – brzdí to prý v mokru výrazně líp jak Campagnolo a Zipp, je to z graphenu v galusce saphin dráty rafek U profil – prý i made in Italy – jen to nikde není vidět po kseftech a bojim se případného servisu v ČR.

                                        Cena kolem 30000

                                        0 0
                                    • MI.KU  

                                      Tak Jo – dám na tebe a vemu Bory v 35 – pokud tvrdíš ze po zajetí to brzdí stejně tak ok – hlavní co mě k tomu dovedlo je mizernej vyber TLR plastu a UST sem snad ani nenašel no a ta váha udáváno 1215g a realita údajně 1160–1190g.

                                      Tak dám na tebe a jestli mi to nebude brzdit tak si je odemne vemes za trest :D

                                      Díky ;)

                                      0 0
                            • kokoska.rokoska  

                              Nechci se vám do toho motat, ale sám za sebe musím říct že Xentisy jsou pro mě určitě nejhůř brzdící kola, na kterých jsem kdy jel a bylo to poprvé (a snad naposled) v životě, kdy jsem se opravdu bál. Za deště při tréninku na koze jsem rychlost ve sjezdu na trati 1/2 IM Zell am See, prakticky nebyl schopen korigovat a rád jsme je sundal; mé „normální“ karbony o pár minut později na stejném místě zcela bez problémů…

                              0 0
                  • roud  

                    Který Cosmicy jezdíš ?

                    0 0
                • Melvin  

                  Kdybych měl každý rok kupovat nové kola, tak asi skončím s kolem :-)

                  0 0
                • mr.ricardo  

                  No nevim, moje Zondy maji neco pres 20 tis. a jsou prakticky netknuty, myslim, ze 50 tis. udelaji jako prd. A nemyslim, ze je to takova vyjimka, na campa kola jsou to bezny najezdy.

                  0 0
            • kemo  

              Otázka na JFtryall – zdá se mi, že máš podobné použití silničního kola jako já a máš zkušenosti s galuskou i bezduší. Do čeho bys u nových zápletů šel – do galusek nebo tubeless plášťů? Furt se houpu mezi těmito dvěma možnostmi a nemůžu se rozhodnout. Mám diskové brzdy, takže přehřívání mě netrápí a budou to kola pro všechno. V bordelu jezdím na horském.

              0 0
              • JFtryall  

                Ja bych stale sel do galusek, kdyz striktne silnice. Nemam s tim problemy, cena srovnatelna a chovani je fakt dobre. Aktualne bych na TLR sel do Schwalbe nebo WTB v 30mm, mozna jeste Spesla. Vyber v galuskach je ale uplne jinde a myslim, ze kvalitou jsou srovnatelny a vydrzi vetsi najezd. Navic na vyber vic sirek, vahy. Vittorka, Conti i Tufo delaji super veci. Hodne se mi libi HiComp Carbon v 28mm, ale bohuzel se mi na silnicku uz nevejde, vozim 25mm aktualne. Ma realne kolem 29+ mm. Pro galusky hraje roli vaha a bezpeci. Mas se stejnou vahu i s 50mm profilem jako TLR nizke. Zapletl bych 38mm, 50mm nebo predek nizsi a zadek vyssi. Nizsi kola nez 35 bych uz nechtel.

                0 0
                • Jezevecxyz  

                  S galuskama nemám moc dobrou zkušenost. Jezdil jsem Challenger Strada s latex duší. Filtrujou krásně, výborně odvalují. Ale dost náchylné na defekt, oprava Tufo tmelem, diky latexovym duším, není jistá moc dlouho nevydrží. Takže strhnou rozparat a zašít. Tufa jsem taky zkoušel, přesně HiCarbon 25, ale je to jak jezdit na zahradní hadici.

                  0 0
                  • Radovan84  

                    Tak teď sem se pobavil :-)

                    Až se mě někdo bude ptát jak jezdí ty Tufa vo tam mám tak už mám odpověď. Fakt povedený ;-)

                    0 0
                • kemo  

                  Díky, tak nějak už jsem byl o galuskách přesvědčen, takže půjdu touto cestou. Výška asi obojí 50.

                  Teď už jen vybrat správného číňana na ráfky, středy asi dám dt 350. Dával jsi tu někde tip, tak to prubnu.

                  0 0
        • MI.KU  

          Ano srovnává plášťová kola – tedy víceméně pouze aero vlastnosti ráfku a nábojů – jinak tam má chybu v tom že Bory jsou lehčí – spletl si parametr z webu místo Zero Alu vzal váhu Zero karbon – nicméně to není podstatné.

          Jasně to ukazuje že i nízká kola mohou slušně jet – tím netvrdím že opravdu vysoké aero nejedou líp – jen to již nejsou univerzální kola.

          Nicméně Bory asi většina zdejších nebude považovat za levný čínský karbon – a hle nejedou nijak líp a hlavně brzdí i přes úpravu brzdné plochy výrazně hůř. Vizuální efekt samozrejmne udělají úplně jiný.

          Ano Bory co sem zkoušel oproti Aksiim jedou úplně jinak – jenže to i Ksyria jedou oproti Aksiim jinak ;)

          0 0
          • Jezevecxyz  

            Taky záleží kde jezdíš, na Třeboňskou pánev bych zera ani ksyria fakt nechtěl. Kombinace hliníkových špachtlí a nízkého ráfku má fakt tragickou aerodynamiku.

            Univerzální výška ráfku je podle mě 40–50mm na rovinách to letí a v kopcích jsou pořád lehký.

            K tomu bočnímu větru, záleží jaký je tvar ráfku. Jestli je to klasickej V-shape jako u Bor nebo profily typu Firecrest apod.

            0 0
            • Člověk a jeho svět  

              Tragické? Vážně? A co ti dá víc? Vysoké ráfky? Návleky na tretry? Helma? Správný posed? A spodní úchop jezdíš, Jaromíre…?

              0 0
              • MI.KU  

                Tohle si trefil – řeší se tu par wattů co daji vysoké karbony ale ze 3 tolik udělá spodní úchop který samozrejmne většina jezdí jen chvilku to nikdo neřeší.

                PS oblečení udělá tolik co kola, helma polovinu toho co kola.

                0 0
              • Jezevecxyz  

                Nejvíc ti dá neplandající oblečení pak helma a pak to ostatní. Zapletený kola bych řekl, že budou předposlední :) Rozdíl na rovině alu ráfky vs 45 karbony je asi 1,5–2,0km/h při 200W

                0 0
                • Delkim  

                  To se mi nezdá. To jestrašně moc. Z praxe mi vychází podstatně podstatně menší rozdíly!

                  0 0
                  • Jezevecxyz  

                    Zera+butyl duše+contíky vs Zipp 303+Challenge Strada, jasně je tam ještě rozdíl butyl vs latex duše

                    0 0
                    • MI.KU  

                      A proč né třeba Zera + TLR Corsa Speed vs Zipp 303 + Strada…?

                      Cpát duši do Zer když sou UST je trochu škoda ne? A dát na to ,,tréningovej,, pláš­ť…

                      0 0
                  • Delkim  

                    A to srovnávám 24 mm Dury a 88 mm AC

                    0 0
              • JFtryall  

                Uz jsem psal v jinem vlakne. Nam jenom rozdil 38–50mm delal v silnem stabilnim vetru rozdil kolem 20W, coz je strasne moc. To je tak jako jet v plastence nebo v kombineze. :-) Rozdil oproti nizkym kolum je v takovych podminkach propastny a keramicky loziska to nespasi. Dnes se da 50mm profil povazovat za celkem univerzalni vysku na roviny i zvlneny profil. Ty kola maji stale pod 1500g- galuskova. Problem je v prudkem narazovem vetru, ale je to hlavne otazka zvyku.

                0 0
            • MI.KU  

              Jj to V na 50 Borách se mnou pěkně cloumalo když fouklo – U sem nejel.

              Kdybych bral karbon tak 35 – jenže to už je aero neaero stejný jako alu.

              Zvlněný profil a kopce – rad zajedu na Šumavu letos do Alp – rovinky nemám rad nebaví mne to.

              0 0
              • Jezevecxyz  

                Aby to nevypadalo, že jsem nějaký odpurce zer. Jsou to supr kola do zvlněného terénu a kopců, tragickou aerodynamiku jsem zmínil v porovnání s ostatními kolama s klasickýma Aero dratama. Sám mám Zera s cult ložiskama, tužší kola těžko najdeš. Nasazují je většinou když jedu do kopců Novohradský hory atd. Na rovinách citelně ztrácej.

                0 0
                • MI.KU  

                  Jj no nicméně nejsou na to papuče – kolega se tu dušoval že Bory s upravenou brzdnou drahou po zajetí brzdí srovnatelne – tak beru nakonec Bory 35 v galusce.

                  Pokud to nesedne tak je prodam a vemu Zera, ale prý budou ok po zajetí – potvrzeno i od jiného zdroje.

                  Proč proboha neudelaji Zera v galuzce jako dřív :( to je hezké tlačit bezduše ale když potom člověk kouká co k tomu tak nemá výběr.

                  0 0
                  • Jezevecxyz  

                    Dobrej výběr, tak ať to lítá!

                    0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.