Mame skoro konec brezna, a zacinaji se ve velkem objevovat novinky na 2012, toz sem si dovolil zalozit vlakno, az to je vsechno pohromade ;o)
Takze pokud ste narazili na nejake zajimave kousky jak ramu, tak komponentu, tak smele sem.
Mame skoro konec brezna, a zacinaji se ve velkem objevovat novinky na 2012, toz sem si dovolil zalozit vlakno, az to je vsechno pohromade ;o)
Takze pokud ste narazili na nejake zajimave kousky jak ramu, tak komponentu, tak smele sem.
A hned pridam prni kousky, a to Fox 2012
ti lišáci jsou rok od roku škaredější :((
Vzhledově je to perfektní. Ta černá vidle s kashima nožkama i tlumáky..super. Asi to chcu :))
Jo jeste hnedozlaty elox stelovatek a je to dokonale :o)
hele,neprovokuj :) Dneska jsme se v Kačabaru dívali,jak mi chčije vidla přes gufera a už mi tam partyja cpala novou 180mm..nechci! :)
No, ta barva nic moc.
Líbí se mi korunka se sloupkem v jednom kuse.
To předělané ovládání propedalu je ale dobrá úchylárna. To jako vážně zákaznící chtějí mít možnost si navolit na přepínáací páčku přepínání mezi méně a více propedalem bez možnosti ho vypnout?
Naštěstí naladěných tlumičů s nízkou kompresí se tohle nijak nedotkne. Tam stejně byl propedal velmi málo znatelný a tedy aby byl aspoň trošku znát, tak se používal na trojce. A přepínání propedal off/propedal 3 bude možné pořád.
No s tim propedalem mi to taky prijde divne… Ale tak me na DHX stejne staci funkce On/Off. ASpon tam to zustalo stejne
To jako vážně zákaznící chtějí mít možnost si navolit na přepínáací páčku přepínání mezi méně a více propedalem bez možnosti ho vypnout? – ale ked to das na „propedal 0“ tak je to ako vypnute ci nie? cize medzi vypnutym a „3“ to ide stale nicmenej uchylne ovladanie smerujuce k „permanantnemu propedalu“ to naozaj je. skutocne nechapem naco by to niekto prepinal napr. medzi 3 a 2.
Ano, taky to píšu, že v případě nízké komprese, kdy se za stávajícího stavu použije propedla na trojce, tak to vyjde nastejno (tedy pořád to budou dvě polohy open a 3jka propedalu).
to s tím PP jsem od tebe nepochopil.
Odkud máš informace? Já tam vidím, tří polohovou páčku open/PP/lock
lock = PP3
PP = PP1 nebo PP2 dle preferencí.
Na kolecku mas 0,1,2 ktere si muzes nasavit, a kdyz prepnes packu, tak je to 3… Ted to bylo 0, a kdyz si prepnul packu, tak 1, 2, 3. Lock tam neni vubec
myšlenka je otevřeno / omezeno / locknuto
Přičemž locknuto = PP3 (to jsem psal)
Takhle to bývalo před více lety když se ještě dělal RP3. Dávno to tak už ale nefunguje.
některé značky osazují custom tlumiče co to tak mají. S tím, že PP se nedá ale nastavit jinak než tuningem.
Podle mě nejlepší systém tlumiče, kdyby to doladili na páčku na řidítka bylo by to bez chyby
To nevím kde to vidíš. Konstrukce kolečko + páčka je pořád totožné. Tedy dvoupolohová páčka, přičemž kolečko nastavuje tři varianty pro jednu polohu páčky (a druhou polohu páčky neovlivňuje).
Žádná třípolohová páčka tam není a nebyla ani u současných (vyjímkou je Triad, který tu třípolohovou páčku má).
Už jsem to tu v historii i přesně popisoval, jak je to konstruované uvnitř to přepínání.
Je tam kolečko, která má 6 poloh. U současných RP23 se střídají polohy: open/1/open/2/open/3
Páčka vždy přepíná sousední dvě polohy. Kolečko otočí celý mechanismus o dvě polohy.
2012 to tedy budou mít 3/open/3/1/3/2
Čísla v obou případech polohy propedalu.
A v tom textu je to i jasně vysvětlené:
„Basically, in the ‘on’ position, it’s like having the Pro Pedal 3 on. This is constant. When you flip the lever ‘off’, you can now have a choice of Pro Pedal on 0, 1 or 2“
uf, tak jsem originální text našel a zmotal jsem ho. Je to přesně jak říká Mlok a jak ukazuje obrázek.
Trend je prostě jasný. S fullem i na silnici :-)
mě se nijak nelíbí
Ta bílá s šedými polepy a korunkou vypadá super.
Korunka a sloupek jsou odlevane z titanu, nebo to ctu blbe?
Jsem se na chvily fakt lek :D uz mame duben kdyby neco ;-)
Ty kravo… No jo :-D
Neví někdo o fotce černého Epiconu 2011? Prý má být matný.
jo je matný, když tak mě pošli mejl hodím ti další větší fotky pokud chceš
A nejakou tu recenzi jsi uz napsal? Jak jsi spokojeny?
zatím pořádně neprojeto, moc práce málo času, a jiné kolo na ježdění tady na rovinách JM
asi jediná výhrada je 15mm osa, to vymyslel fakt debil
Jestli je ta 15mm stejná jako 2010 (2011 jsem v ruce neměl), tak je fakt debilně vymyšlená, u Foxe je ta osa přitom zcela ok.
Nech si vytočit plastovou trubičku do náboje, tak ať se ten upínák neroztáhne. Já to tak dávám. Plast, zvenku 20mm, díra 15mm a délka tak ať vymezí prostor uvnitř náboje…
Toto si chci nechat udelat. Delka vsak musi byt hodne na presno, aby tam nevznikl zadny schodek. Nemas ji nahodou nekde napsanou, at nemusim laborovat?
Jednoduše si to doměříž. Vytáhni si ty vložky z náboje. Náboj celkem má 100mm, odečteš ty vložky a ještě 0.1mm vůle a máš to. Díru 15 taky 0.1mm do plusu (nejlíp zkusit na ose, tak ať je tak akorát) a 20 do mínusu.
jj, diky. Postup mi byl jasny, ale nechtelo se mi to merit:)
Jinak tech 20mm venkem chci jen na koncich, takovy 3mm lem, ta hope naba neni uplne lehka, tak nechci pridavat dalsi gramy.
Ten plast neváží nic, ale tunit to půjde lehce:-) .
Napsal jsem ti. Vypadá to dobře. Taky možná na příští sezónu zvažuju TT Epicon a mám celomatňák:)
Epicona v matné barvě jsem koupil už před rokem.
Můžeš mi prosím vyfotit, jak tam máš uchycenou tu hadici od brzdy? Moje 2010 to má zezadu a dneska jsem to musel předělat. Jak jde vidle do zdvihu, tak mi hadice vybrousila žlábek do korunky. To by až tak nevadilo, ale ještě chvíli a ta hadice by se prošoupala.
Kubad, to bylo na tebe :-)
Ma uchytku zepredu. Na 29ce epikonu to mam stejne.
JJ, ale já bych chtěl přesně vidět, jak je to tam teď řešený.
tohle je jiná vidle než máš ty, úchyt hadice je vepředu, vzadu nic není
vzdycky kdyz se podivam na tvoji fotku v profilu tak to ve me vyvolava lehky usmev jak jsi se od lefty propracoval k TT Epiconu :-) Myslim ze spousta lidi co resi znacku a ne fci se z toho muze po… :-)
doplním od Lefty přes Talase 2010 k Epiconu TT
Santa a Epicon vždycky vyvolá lehký úsměv :)
Já vím, že mám starší model, ale právě mě zajímalo, jak to udělali u toho nového. Nevím, že je to nenapadlo dřív. Za fotku díky.
Pozor i nove to maji stejne jak ty. Jen verze s 15mm osou to ma jak moje.
Aha! Děkuju
to je 140mm? vypadá skoro jak 160
Skoro ses trefil :-) 150mm
jak se ti to povedlo?:) já myslel že maximum pro epica je 140mm… nebo se tam dá vytáhnout ještě něco a jde na 150? A nevadí mu to? Protože uvažuju že bych časem předělal axona na 120mm, maximum má ale 110, ale ten jeden cenťák… může to být prd, bo nohy jsou dlouhý dost, ale taky to může být hřebík do rakve :)
to asi neni epic ale blur
Myslí epicona, asi ho nenapadlo, že epic už je zase něco jinýho :)
asi jo 8o)
napadlo, ale až když jsem to odeslal :)
Modely 2011 jsou az 150mm takze se me nic povest nemuselo :-) je to standardni.
aaaha :)
nemáš ten plášť nasadený naopak?
Na fotce nevim, daval sem novou pasku NoTubes a nahodil sem to s dusi aby ta paska dobre prilnula, takze je to mozne.
ted tam mam 2,25" uz s tmelem a podle predepsanr rotace
:-!
Nevie náhodou niekto kedy canyon predstavuje bikey na nasledujucu sezónu??
na podzim okolo Eurobiku
Ochutnávku máš tady
Netuší někdo, kdy budou mít kola na webu i se specifikacama jednotlivých modelů? Nevzpomenete si kdy tam měli loni modely 2011?
Shimano XT 2012 bude mať aj kľuky s dvojplackou. Počty zubov 38–26 a 40–28. Rotory XT so sendvičovou technológiou ICE TECH budú dostupné ako pre Center Lock tak aj pre 6dierovú montáž.
A nerozpadaly se jim náhodou ty ICE TECH loňské XTR kotouče? Nejsem si teda jistý, ale mám dojem že sem někde četl, že při nějakých testech se jim rozpadly.
znáš to ne…při nějakejch testech se rozpadnou a v jinejch zase excelujou… :)
nevadi, hlavne o nich musi byt slyset :)
V jedne diskuzi jsem nasel hlasku, ze v nejakem testu se snad rozpadly a to je tak vsechno, tak nevim. Na druhou u Shimana snad nejsou tak blbi, aby udelali rozpdajici se kotouce.
Tak ono taky by to chtělo vědět, kolik těm brzdám dali zabrat… Klidně je možný, že při stejný zátěži by celoplechový kotouče už byly dávno zkroucený.
pisal som to tu volakde ja, bolo to v BM a bol to standartny brzdovy test. navyse tam pisali nieco o presakovani kvapaliny pri pake u oboch testovanych modeloch.
A buduci rok Sid konecne aj pre mna a viacerych. http://www.bikerumor.com/…ts-official/
hm.. 15mm osa, dvou-prumerovy krk..
spis jsem zvedavej na tu jejich RCT3 technologii jak to bude chodit v porovnání s Brainem :)
Bude nová sada Stylo. Změny jsou docela výrazné. Dokonce i dospělé velikosti :-)
V prodeji údajně od května.
A koukám že Truvativ má nové logo.
To nasere, zrovna když jsem pár měsíců nazpět koupil kokpit od Truvativu se starou grafikou :-D. Ach jo.
Buď rád, vždyť tohle je hnus. (:
tak.
Kliky, resp. velká pila, ale furt stejně hnusné.
na tretim prispevku som pridal par sneak peak fotiek z vyvoja carbon kellysu pre 2012
Takže vyvinou a pak vyberou nejbližší podobný rám z katalogu? Nebo se jde opačnou cestou – vybere se rám z katalogu a následně se podle něj udělá předpokládaný vývoj? :-D
vyvinou a zaplati formu za 150k USD .. levneji to bohuzial nejde :(
kolik lidí se prosím vývoji těch rámů věnuje u Kellysu?
a proč jsou jejich modely skoro stejné jak u spousty jiných výrobců, že by jim to někdo kopíroval?
Ram mozes ziskat tromi sposobmi.
Kupit katalogovy od vyrobcu ⇒ open product ktory moze mat hocikto
Dat si vyrobcom spravit ram podla tvojej predstavy ⇒ tento ram nema nikto iny iba ty, ale musis si zaplatit formu
a nakoniec ram ktory si navrhnes ty „from scratch“ ⇒ musis si platit designerov, modelarov a vyvoj foriem ⇒ tento ram nemna nikto a mas najvacsiu moznsot vplyvu na tom ako bude vyzerat.
Vyrobcovia bikov v drvivej vacsine kombinuju vsetky 3 sposoby.
A co sa tyka tychto dvoch ramov, su robene tretim sposobom. Cize od vizie az po product.
Ide to vsetko s dobou.. V europe a celkovo v zapadnom svete sa „navrhuje“.. a v azii sa vyraba..
A páni nepytajte sa mna.. ja nie som zamestnanocm Kellysu :) odpovedam o tom k comu mam „nepriamo“ pristup pretoze sa mi paci myslienka ze mozme medzi sebou taketo veci zdielat..
a jak víš že je to ten 3 způsob?
fakt mě to zajímá,
pamatuju si obdobný případ kdy si author zaplatil formy a jiný český výrobce měl úplně stejné rámy :D
no tak prirodzene na to odpovedat nechcem a nebudem.. som rad ze mozem zosharovat co sa mi dostane do ruk.. ale aby som si dobrovolne privodil obtize to pomne nemozes chciet..
z kolekcie 2012 su uz vsetky middle high a topclass triedy okrem stareho znameho carbonfulla plne v rezii kellysu.. carbon mtb a road mtb z fotiek vyssie je „from scratch“ a hlinikfull je robeny v kooperacii s externym dodavatelom.. kde je drzitelom foriem rovnako kls..
pri alufulle su samozrejme neni ziadne formy kedze to neni carbon :) myslel som priemyselny vzor a „blueprint“
Pokud by to tak bylo tak je to jenom dobre. Cas ukaze.
tím jiným výrobcem bylo ravo oba měli uplně stejnej rám a oba se dušovali kolik vývoje za ním stálo a nikdo s tou druhou značkou nemohl nic udělat hehe :O)
Holt to prostě vyvíjeli tak pečlivě, že oba nezávazně na sobě došli k naprosto stejným špičkovým vlastnostem a tím pádem i k totožnému tvaru rámu :)
Jj a oba si zaplatili stejne formy na Taiwanu :-)
Kurnik Taman je natahl :-)
To ťažko. Koľko rámov myslíš, že si nechajú vyrobiť? Koľko rámov myslíš, že by si museli nechať vyrobiť aby sa im to zaplatilo? To by bratia Divincovci nikdy neurobili.
X-Fusion Novy vzduchac a Vengeance s HS expanzi
Maji tam novej model x-flow s 12 centimetrama zdvihu a systemam přepákování Pendbox. Vypadá to jako nějaká mutace jejich virtualu.
Jinak vypadá teda parádně.
Me to vypada spis jako nejaka dalsi varianta plovouciho stredu
To ti nepřipadá, ono to tak samozřejmě je :-)
Udávají pohyb 5mm, ale „naštěstí“ jen směrem dopředu a dozadu. Podle toho, jak popisují funkci, se to musí při šlapání zavírat, ale třeba to nebude tak strašný.
Z počátku jsem ten systém nechápal, ale podle téhle fotky je to nakonec vcelku jasné.
Když jde zadní stavba do zdvihu, tak by se soustava těch zadních dvou krátkých vahadel měla natáhnout, tím zatlačí na ten nejnižší čep a ten putuje dolů, přes ten čep uložený před ním pak rotuje rameno s nápisem Pentbox ve směru hodinových ručiček (z tohoto pohledu) a celý střed se tak posouvá dozadu – a protože je šlapací střed umístěný skoro přesně nad čepem, kolem kterého se otáčí, tak se bude opravdu pohybovat jen dopředu a dozadu.
PS: a tohle bude platit jen pro začátek zdvihu, protože po překonání hodnoty sagu se začne pro změnu pohybovat dopředu a tím vlastně prodlužovat zadní stavbu. Tah řetězu pak samozřejmě má tendenci zadní stavbu zkracovat a proto se to bude zavírat – bude to sice pomáhat při stoupání, ale taky blokovat zadní stavbu.
Tady je vidět pohyb zadní stavby je to zajímavý.
A dokonce ve 3D! :)
Musíš si to přepnout :-)
nebo doma mít 3d brýle
No v podstatě je to obyčejný přepákovaný jednočep a celá ta konstrukce kolem středu má za úkol pouze to, aby ho umravňovala v jeho funkci při šlapání – což se dá většinou mnohem jednodušeji vyřešit polohou jednotlivých čepů.
V každém případě je to ale jeden ze systémů, který bych chtěl vyzkoušet.
To musí být super ten systém čistit od bahna:)
pobavilo :)
Krása
Tak kompletní nabídka už i na oficiálních stránkách
Ceny tam nejsou, ale hladina by měla být podobná jako u modelů 2011
Tan x-flow se mi líbí, ale nechci být průkopníkem a testerem :)
Teoreticky to je zajímavé, IMHO ale zbytečně složité na tak malý zdvih.
Zesty a Spicy vypadají hezky, opět po dvou letech upravená geometrie a navýšena progresivita zadní stavby – u Spicy to asi bude mít požadovaný efekt, se Zesty si tak jistý nejsem – víc se mi líbí letošní.
Otevřu Norco a vykoukne na mě sjezďák od Treku a nejohavnější 29" full, co kdy spatřil světlo světa. Sight se ale zase celkem povedl.
Nemůžu si pomoct, i po tom, co jsem viděl nové Kony – všechno to vypadá skoro stejně. Škoda.
hmm a víš že máš pravdu?;)
Jo, na toho jejich Treka sem taky koukal, na druhou stranu to vypadá pěkně, a mohlo by to bejt za rozumný peníze..
Nove modely na strankach http://www.norco.com/
Konečně na něm trochu zkulturnili ty polepy. Pořád mi ale uniká smysl toho „pravítka“ na samolepce.
Polepy vypadají docela v pohodě, pravítko jak říkáš, ale buď již.
Chtěl jsem koupit 2011 od Milana, ale tohle by mohl být důvod počkat na nový model. Jen by mě zajímala orientační cena a co přinese model 2012 nového. Divím se, že nedokážou vyrobit tak funkční náčiní, které z něj udělá tuning.
a je to v kýblu…asi nevydim čepy na V…:(
Ja asi taky moc dobre nevYdim… Dejme tomu, ze se mi to zda
:-) omlouvám se…ale jak to bude s Véčky nevíte?
Jo tak to bohuzel netusim. Abych pravdu rekl, tak me vecka prestaly zajimat asi tak pred osmi lety.. :o)
Mě zajímaj spíš kozy :)
Myslím, že už ani letošní modely neměly vůbec čepy na véčka. Takže ty 2012 dost možná taky mít nebudou.
2011 maj
Jo, ještě tedy jo :-) Z 11 verzí Epiconu na véčka jsou možné 2.
koukám na ten tlumič SR Suntour Durolux RCA a čím víc nastavení tím víc problémů.
Záleží jak to bude provedené, ale samozřejmě možné to je a často se to stává.
Mě zajímá ale spíš novej Epicon nebo Axon. Jednoho z nich bych určitě pořídil. Akorát nevím, jestli bych rovnou nevyměnil přední náboj a nekoupil bych vidlici s 15mm osou. Zatím jsem nějaké problémy s tuhostí neměl na mojí 8 let staré Marzocchi (MX Comp Air 105mm).
Už jste někdo testoval ty nový Shimano Deore BR-M596?
Představení Cannondalů pro rok 2012 včetně katalogů
Líbí se mi designy nový Jekkylů, zvláště nejvyšší model s novými Crossmaxy ST vypadá švihácky.
29" Flash, mm
Jojo, ten MTB katalog už jim tam pár dní prohlížím. Novej Flash nevypadá vůbec zle a pokud u Flashe Carbon 2 bude opravdu cena 105k, jak jsem čet jinde, tak mi to přijde vcelku výhodný :).
Ten Scalpel ER4 v ceníku za tu cenu by se mi líbil jen v katalogu jsem ten model nějak nenašel.
Ty malůvky Scalpelů 29" vypadají opravdu hodně děsivě. Fattyny taktéž.
BH 2012 Lynx 100mm karbon full by Dave Weagle ;)
To nevypadá zle, škoda že to nemá tak o 20–40mm víc, to by pak bylo ještě zajímavější. Copa asi tomu zadnímu čepu říká Trek ? :-)
No, už to není ono. Sice pořád VPP, ale nyní v mnohem konvenčnější podobě – škoda, systém fungoval skvěle a aspoň byl na pohled jiný a Mariny podle něj ihned identifikovatelné. Takhle zapadnou mezi všechny ty Trance…
Ceny 2012 kol specialized
No to jsou zas pálky:) Alespoň pak líp vypadají ty slevy o 30k a podobně:)
Tady je rovnou katalog 2012 speslu.
Když sme u toho, koukal sem v jednom shopu na geometrii Statusu ( http://lewis2701.pinkbike.com/…ized-status/ ) a přijde mi to jako docela dobrej adept na mý nový kolo, co si o něm myslíte? :)
Těžko říct, přecijen ho nikdo nejel. Ale tak dá se očekávat, že to bude stejny jako doteď s bighitem. Takže větší stabilita při letu z kopce dolu po rozbitem terénu, ale menší hravost. Asi je to na tobě co chceš, jestli DH nebo Fr kolo. Minimálně status vypadá opravdu dobře. Btw. docela mě překvapilo, že u hodně kol se už nedá koupit pouze rám.
U statusu bude samotnej rám, a i cena u nás bude dost přijatelná, akorát že tam bude VAN tlumák no..
FR kolo mám teď, akorát je mě dost velký(což je hlavní důvod proč chci měnit rám), ale myslim, že bych plnohodontný DH využil..Demo sem zkoušel a celkem mi sedlo, tohle vypadá že by mohlo bejt podobný a trochu lehčí, proto mě dost láká :) (a taky o poznání levnější..)
koukám merida do toho šlape jako blázen,řekl bych i cenově dobrý.Líbí se mi paleta 29er.:)
Za 30k kolo na foxce a částečném XT to není špatné.
osazené jsou ty 29er teda ale strašně :-( XCM vidle na kotoučích, kola na bajku za 28tis že by jeden blil, hlavně že je tam xt hazka…
stavím ted něco takového http://www.mojekolo.cz/…ne-tfs-500-d jenže komplet na X.7 i s klikama 180mm a pořádnýma kolama a jsem na 16tis
Hmm, co tam máš za kliky aby se ti to vešlo do ceny? Jestli XT, tak by mne zajímalo za kolik.
x.7 kupkolo :o)
Diky, netusil jsem, ze X.7 ma 180mm kliky (kliky SRAM vubec sly tak nejak mimo mne). To vypada zajimave. Holt clovek se porad uci :) Driv se to jmenovalo Truvativ …
už jsou doma, zatím nevím jak řadí ale převodníky vypadají jak o chloupek lepší deorka za tu cenu asi nemají moc smysl, ale mě se líbí a jsou to 180mm takže jsem zatnul zuba a objednal.
jinak mi nějak uniká proč když dělají 180 u x.7 není ten rozměr i u vyšších sad :-(
Scott Scale & Spark
Katalog Scott 2012 – http://issuu.com/…talogo_scott
O DH verzi Agang Ninja byl ve fotkách celkem zájem – na tomhle videu! to vypadá celkem slibně.
Skoda, ze jeste neudelaji EN verzi ninje, tvar ramu se mi moc libi :)
Musí se nechat, že výběr rámu pro tenhle model z katalogu se jim povedl.
Nemyslim, ze ho nekde vybirali … odkaz Ja jim fandim, rad bych si jednou koupil kolo od ceskeho vyrobce.
:o)
bůh nás ochraňuj… obávám se že pokud si za rok za dva budu chtít koupit funkční řadící systém z některé vyšší řady, tak smůla, nebude… 2×10 je na hovno nízkýma rozsahama, 3×10 zase zbytečně velkýma… a nejsem si jistý jestli 3×10 vůbec u vyšších řad přežije.
Proč nízký rozsahy? Pokud se dobře zvolí převodníky, tak s tím skoro nemůže být problém.
Tak u 39/26 chybí jak nejtěžší převod, tak i ten nejlehčí nedosahuje takové hodnoty jako na klasice a u 38/24 máš sice lehký převod dostatečný, ale zase ten nejtěžší už je docela lehký.
Matematicky to umím taky. Reálně myslím, že člověk, co potřebuje 24/36 jako nejnižší, bude sotva řešit, jestli si z kopce bude moct přišlápnout až na 55 nebo 60km/h. A naopak, kdo to řeší, tak nejspíš nebude mít problém ušlápnout 28/36 nebo 30/36 jako nejlehčí.
nesouhlasim… :)
Honění maximálky v rovným asfaltovým sjezdu nepovažuju za objektivní důvod, to jsem zapomněl dodat :). Na to by se mi taky hodil klidně 53z převodník ze silničky :D.
honeni maximalky na asfalte uz je davno za mnou :D
proste ty to beres vsechno z pohledu zavodnika ( nebo aspon tak mi to prijde…) nekdy si z kopce chci prislapnout a nepotrebuju v tu chvili tocit 100ot/min ( ale 42 zubu na velke je napohodu…) do vyjezdu se taky nekdy radeji plazim, vim ze tlacit to by bylo rychlejsi mene narocne ale jde o zdolani toho kopce ne o to to vybehnout s kolem na zadech…
tedka se zrovna snazim vyjet jeden kopce co se boji mistni XCckari sjizdet :D ( neni to nic tezkeho na sjezd… s pevnou vidlou jsem to ale jeste nezkousel ale slo by to v klidu) ale nahoru se nemuzu vyskrabat… chybi prevod nebo fyzicka nebo oboje :D
Já to beru tak, že pokud chce někdo jezdit dlouhý kopce na pohodu a potřebuje k tomu lehký převody, tak pak není důvod jezdit kaši z kopce po asfaltu. Samozřejmě pokud někdo jezdí spíš enduro a pak chce na stejným kole chrtit, tak ten rozsah může chybět, ale kolik takových je? S těma výjezdama to máme podobně, taky jsem si dost posunul hranice, zvlášť co jezdím NoTubes a nízký tlak a hodně se posunula hranice, kdy zadní kolo ztratí trakci. A jezdím (zkouším) i hodně prudký stojky v terénu a je fakt, že mi občas převod chybí, ale to by 36z kazeta vyřešila, takže s kombinací 28/42 + 11–36 mi nepřijde problém, pro někoho s nižší výkonností budou počítám posunutý jak minimum, tak maximum dolů a stačí mu menší sada převodníků, stejně tak kdybych se já rozhodnul jezdit na pohodu a dlouhý kopce třeba v Alpách, pak i sjezdy bych jezdil techničtější a že mám vepředu třeba 37/24 by mi ani trochu nevadilo, vždyť tam se dvojpřevodníky stejně jezdí už dávno a často ještě lehčí. Takže jediný opravdu využití vidím pro závodníky, co trénujou do kopce i z kopce vysoký intenzity, ale ty na to maj většinou silničku a na bajku vozí klidně jenom jeden převodník anebo by pro ně asi nebyl problém střídat kliky.
kdyz vyjedu s chrtama neni problem slapat z kopce v dost vysokych rychlostech kdyz vyjedu s lidma co jezdim AM/EN tak tam tu rychlost z kopce nepotrebuju protoze se asfalt nejede :D ale potrebuju zas ten lehky prevod…
kdyz to chcu jezdit na jednom kole tak je to jasne a dvojplacka se mi na to nehodi… :)
jinak beru co si napsal pro bezneho cloveka dvojplacka musi v 99% pripadu stacit… :)
pro bezneho cloveka co jezdi jen jeden typ tras a nebo ma nekolik kol mozna… pro ostatni lidi kteri si koupi jedno kolo a chcou na tom jezdit vsude (tech myslim bude i vic) to stacit nebude.
To už bych stejným způsobem moh říct, že potřebuju 48z placku, protože když dám úzký slicky, tak mi 44z nestačí. Osobně si teda nedokážu představit podmínky, kde by se člověk, mimo pár určitejch situací v závodech, ten převod 44/11 opravdu potřeboval. Teda jo, když jsem na jaře trénoval, tak 4. února a 6. a 7. dubna, foukal opravdu dost silnej vítr, ve kterým když jsem chtěl držet tepy i po větru, tak by mi ten nejtěžší převod z mírnejch kopců na asfaltu trochu chyběl. Ale moc lidí jsem na kolech venku nepotkal, spíš bych řek, že žádnýho :). Napadaj tě nějaký jiný situace, kdy se bez 44/11 neobejdeš?
Obejít se můžeš bez čehokoliv. Ve sjezdu šlapat nemusíš a výjezd můžeš vytlačit když ho nevyjedeš.
O tom to ale není, kolo přeci stavím tak abych si ho užil a ne tak, abych se musel bez něčeho obejít a tedy když si chci ve sjezdu přišlápnout, tak si přišlápnu, což v ne příliš těžkém terénu dělám na fullu hodně často.
A jedná se tedy pořád o jedno kolo s jedním osazením do terénu (momentálně FA 2,4) a žádné extrémy typu, že tam prohodím pláště na asfalt.
Pokud na FA 2.4 a enduro fullu běžně jezdíš 50–60km/h (pokud teda níže nepíšeš o jiným kole, kde bys klidně moh mít jiný kliky) v takovejch sjezdech, kde by nebylo výhodnější se soustředit spíš na aero posed, tak musíš mít opravdu vysokou výkonnost a pak bych chtěl vidět ty střechy, co jezdíš na 22/34.
Proč vysokou výkonnost, prostě to je dostatečně z kopce (mám takových sjezdů více i tady na Plzeňsku, o horách ani nemluvě).
Na šlapání v 50km/h ten sklon zase až tak velký být nemusí ani při malé výkonnosti.
A aero posed v terénu? To fakt ne, i když to není nějak náročný terén (v tom by se tak rychle jet nedalo), tak v aero posedu bych se brzo přizabil.
Na 150mm fullu jde jet v sedle při šlapání poměrně rozbitá pasáž a často se to pak střídá, že pro ty lehce náročnější úseky jdu ze sedla a nešlapu a jen řeším terén a pak zase zpět a šlapat.
A také mám spoustu sjezdů, které jsou poměrně lehké a je tam pár míst, kde se dá lehce přiskočit (nic velkého, výškově to je třeba jen 10–20cm) a já si rád přišlápnu, abych měl na to místo větší rychlost a bylo to zajímavější.
jj napadaj, skoro vždy když někam jedu. Nejtěžší převod dávám i v rychlostech 20– km/h a jen tak motám nohama. Jezdím totiž trochu silověji. A nebo když jedu s přítulkou která na svém starém kole tak rychle nejezdí, tak tam taky peru těžké převody, abych neměl tendenci ji ujíždět. A nebo když jedu z kopce, a nemusí to být 50+ km/h, páč jak jsem řekl, jezdím silověji. Jsem prostě turista, užívám si jízdu, nezávodím. To ale neznamená že si turista nemůže koupit něco z vyšších sad (X.9, X.0, XT) ne?
Nejtěžší převod dávám i v rychlostech 20– km/h a jen tak motám nohama. – tak timhle si tu celou diskuzi zabil delas neco blbe a jeste s tim argumentujes… :D
nepripadam si ze bych delal neco blbe. Kdyz nekam jedu a nezenu se, tak prece nebudu tocit nohama jak blbec kdyz to na pohodu utahnu na tezsi prevod…
Tak nějak. Já 44–11 posledni dobou úplně vypustil, protože se mi rozhodil smyk, na tenhle převod dře řetěz o klec a nechce se mi to seřizovat. Tak tenhle převod raději neřadím ať nemusím poslouchat chrčení :-D
Aha… Tak to vzdávám diskuzi, 44–11 ve 20km/h je kadence zhruba 40rpm. Pokud bys teda místo toho nemoh mít 39–11, kde bys při tý kadenci jel 18km/h, nebo zvýšit kadenci na svalytrhajících 45rpm a navíc přítulku svou nesmyslnou kadencí motivuješ ke stejnýmu stylu jízdy, pak ani nemůžeš čekat, že někdy zrychlí (vlastní zkušenost).
no pri 20kmh bych sice 39 placku mit mohl, ale pak trochu pridam nebo pojedu z kopce a bude to malo. Ptal ses jestli to vyuzivam tak ti ukazuju, ze to bezne vyuzivam, a proc se toho zbavovat kdyz to bezne vyuzivam a vyhovuje mi to? Co to je za radu – sice ti to vyhovuje, ale kdyby ses toho zbavil a dal neco jineho, tak ti to urcite bude vyhovovat taky…
Ukazuju ti, že je to tak malej rozdíl, že kvůli tomu (při dobrý volbě převodníků) není zdaleka potřeba dělat závěry, že nebude na čem jezdit a nejspíš nebudeš mít nejmenší problém si na to zvyknout, kromě toho chvilkovýho divnýho pocitu, co jsem měl i při přechodu z 44z na 42z pilu.
Těch jeho 20km/h je extrém. Jinak ale lehce nižší kadenci si občas dá rád kde kdo. Při 44/11 to při 80ot/min vychází i při pořádných balónech jen na 40km/h.
Já tam 44/11 dávám někdy i dříve než při těch zmiňovaných 50km/h, kolem 45km/h už ho tam mívám často a sem tam i při těch 40km/h tam 44/11 hodím.
Ono přeci jen když je to už trochu rozbité, tak to sice na 150mm fullu lze proletět při šlapání ve větší rychlosti, ale už v takové situaci není tak dobré kruhové šlapání (alespoň u mě ne) a v takových situacích pak mám raději lehce nižší kadence (na asfaltu klidně točím v mírných sjezdech i 100ot./min).
A abych byl i konkrétní, tak třeba sjezd z Krkavce po červené, který mám hned za barákem a který jezdím hodně, tak tam jedu vždy celý sjezd velkou placku a řadím mezi 11–13–15–17.
A hned další sjezdík cca 1km od baráku, kudy se vracím také často, tam taky dost často řadím 44/11 (píšu často, protože ne úplně vždy, někdy ho jedu prostě bez šlapání).
40to/min je desny fekal vcera jsem jezdil silu kadence 50–55 ot/min a malem jsem se posral :D
44/32/22 + 11–34 je pro mě ideální kombinace, nevím proč to zobecňuješ, každému přeci sedí něco jiného
Těžký převod 44/11 použivám určitě každou vyjížďku a to ne málo, viz georrge
Počítám máš tu kazetu 11–13–15, takže už druhej nejtěžší převod je o dost lehčí, než 39/11. Kvůli jednomu nejtěžšímu převodu (zvlášť v situacích, kde bys to lehký zvýšení kadence narozdíl od těch sjezdů v 60km/h skoro nepocítil) se připravovat o výhody dvojplacky, mi přijde zbytečný. Ale tak když ti to sedí…
Připravovat se o výhody dvojplacky? Představ si, že mi vůbec nesedí dvouplacka jako taková kvůli moc velkému skoku mezi převodníky, tedy teď nehledě na nejlehčí a nejtěžší převod.
Trojplacka mi sedí mnohem více. Ze stejného důvodu mi nikdy neseděly kompakty na silničce, ten skok 34/50 byl peklo.
Na druhou stranu chápu, že někomu dvouplacka sedí více, ale nemůžeš psát obecně něco o připravování se o výhody, když to pro někoho je naopak nevýhoda.
Dobře, uznávám, že někomu to tak sedět může a trojplacka je pro něj vhodnější. Ale takových lidí je minimum a podle těch se výrobci komponentů neřídí. Stejně tak mám já problém na druhý straně, když na XTčku jsou převody akorát 28–40 a já bych ideálně potřeboval 44–30 a 11–12–14-…-36 kazetu, nemám možnost ani jednoho, teda kazety jo, ale ne od Shimana a převodníky si taky musím vyměnit sám. Naopak si myslím, že bude velká skupina lidí (takových, co většinou ani netuší, co mají za kazetu), kterým to zlehčení nejtěžšího převodu spíš prospěje.
A z čeho vycházíš, že takových lidí je minimum? V mojem okolí třeba úplně všichni a že je to lidí hodně. A dvojplacku nechce nikdo.
Pak pokud vás je tolik, co ty trojplacky bude kupovat, tak je vyrábět nepřestanou…
Jenomže oni potřebujou INOVOVAT, takže na nějaký konzervy zákazníky prdnou a v podstatě jim nedají na výběr: tady máte naše nový skvělý inovovaný produkty, díky kterým se vám bude o 3,41 % míň křížit řetěz a o 6,58 % se zvýší zas nějakej jinej nepodstatnej parametr, a že je to defakto na hovno a krok zpět, to taktně zamlčí. Hlavně, že je to NOVÝ.
Já taky považuju trojplacku 44/32/22 + kazeta 9sp. 11–32z za nejlepší možnou variantu, ale asi mám smůlu…
je to jak s 29er je to k hovnu ale lidi to chcou :D
jeste to nacpat elitakum a lidi jsou z toho posrani avotomtodneskavsechnoje :D
Tak! :-D
o těžký převod 44/11 ani tak nejde ale na dvouplacku nemám žádnou motivaci kvůli lehkým převodům 28/34–36 mi nenabídne to co 22/34–36 a to nepočítám větší skok mezi převodníky. Na 2×10 prostě nemám a díky bohu mě to vůbec netrápí :o)
S tím velkým skokem to pravda je, ale na druhou stranu na dvojplacce, zvlášť s kazetou 11–36 nemusíš řadit vepředu zdaleka tak často.
To zase platí jen pro někoho dle výkonnosti a stylu jízdy. Ty třeba objedeš na dvojplacce hodně na velkou placku a řadíš méně.
Já bych naopak řadil ještě více, protože bych byl pořád na rozhraní těch placek. Tohle se mi projevilo už i na 22/36, že 36 je moc velká placka, abych na ní jezdil hodně a řadil jsem mnohem více mezi 22 a 36.
Při velké kolem 39 by to bylo ještě horší. A když to častější řazení na plackách u dvojplacky ještě zhoršuje ten velký skok kdy navazující převod potřebuje více řadit na kazetě (a jemnější odstupňování kazety to ještě zhorší), tak je to zcela zabité.
Ale chápu, že pro výkonnější, kteří pak hodně objednou na velkou je to dobré.
Ale no tak. Vezmeme tu kombinaci prevodniku 37/24. Ja 44/11 nejezdim prakticky vubec, zato 44/13 (± stejny prevod jako 37/11) uz ano. Nejlehci mam 22/34, misto toho muzu dat 24/36. Takze v pohode. Samozrejme, muzeme debatovat odstupnovani. Ja ostatne zustvama na trojplacce. Ale nemyslim, ze by to byl pro vetsinou lidi problem.
Používám 22/34 hodně. 44/11 rád taky občas použiju (klidně si v terénu typu pěkná sjezdovka přišlápnu při 60km/h).
A šlapání kolem 50km/h v lehčím terénu, to používám každou chvíli.
A ostatní z naší party používají celý rozsah 9tky pořád také. Takže se takových najde spousta.
A už jen desítka 24/36 – 42/11 je krok zpět a nikdo to nechce.
Zkoušel jsem před časem chvíli dvouplacku 22/36 a rychle se vrátil zpět. Nejen, že mi neseděl velký skok mezi převodníky, ale chyběly i ty těžší převody.
bol si niekedy s bikom aj inde ako na pretekoch? napr. v alpach a pod. nepopieram ze tvoje bikova vykonnost je inde jak moja ale docela rad bych ta videl jak slapes na piaty den s batohom niektore inak docela zjazdne kopce na 26/36. v tomto je 2*10 uplne mimo. ostatne aj 3*10 v takej podobe jak ho ponuka shimano tiez lebo 24/36 je furt menej jak 22/34. (imho je cely dynasys rozsahmi mimo uplne.)
Těžko říct, dlouhý kopce nemám moc vyzkoušený, protože tu v okolí nejsou, ale pár dní v řadě zvyklej jezdit jsem. Ale jak jsem psal, není to pro lidi, co chtěj na stejným kole chrtit a zároveň jezdit enduro. Na ježdění v Alpách bych jel spíš se 120mm trailbikem s 24–38 plackama nebo si alespoň vyměnil převodníky. Vozit celej rok trojplacku kvůli týdnu dovolený v Alpách by mi za to nestálo.
no mě osobně v Alpách bylo často úzko i s 22/34, ale to byly extrémy, kde to 99% lidí stejně vedlo, protože kousat dlouhý úseky na maxu (teda svém maxu, takovej Kulhec by to dal na 2*10 v klidu) nebaví každýho.
lehčí než 22/32 si nedokážu představit vůbec. Na polovině kopců co jsme jeli. Mít 22/36 vyjel bych nejspíš i jedno stoupání co vypadalo, že by i šlo, ale nakonec to nedalo.
Kolik mas na 2×10 odjezdeno? :) 42/28 + 11/36 je odstupnovany srovnatelne s 44/32/22 + 11/32, je tam akorat o trochu lehci nejtezsi prevod a chybi asi 1,5 nejlehciho, kdyz nekdo chce prevody vic do pohody, staci nahodit mensi prevodniky. Proste po tydnu nevis, ze si nekdy 3×9 jezdil, je to stejny jako s prechodama 7 sp, 8 sp, 9 sp…
to co pises je blbost…
jezdim 44/32/22 + 11/34
a rekl bych nejtezsi prevod pouziju a nejlehci bych snesl jeste lehci…
idelane vidim pro sebe kombinaci 42/32/22 + 11/36 tohohle s 2×10 nedocilis ani omylem
beru ale prevody na bezne jezdeni neresim zavody jo a jezdim v terenu :)
Jezdim 2×8, a jsem spokojeny a v suchu… Moc to resite ;o)
jazdím 1×1 a tiež som spokojný :P
chci rozsah minimalne stejny jako mam ted u 3×9. Vyuzivam vsechny prevody, tezsi by se mi obcas siknul, lehci jsem zatim potrebu mit nemel. To ale neznamena ze se chci zbavit nejlehciho a nejtezsiho prevodu.
Tak, tak. Jediné o čem jsem chvilku trošku uvažoval, tak bylo 3×10 (11/36 kazetu) s použitím 9-tkových klik s 22/32/44.
3×10 bych ještě skous, ikdyž 22/36 bych asi nevyužil… ale tak jeden nikdy neví, možná i jo, takže proč ne. Ale stejně to shimano posralo rozsahem převodníků u nové XT řady 3×10, to vymyslel imbecil to jejich 24/34/42… asi nám časem nezbyde nic jinýho, než náboj s převodovkou :) ty se mi začínají líbit čím dál víc… 14 převodovej rohlík by se mi hodně líbil, ale ta cena…
Takže s kompatibilitou převodníků na 9 a 10sp není problém?
Tedy dá se použít standardní trojplacka s desítkovou kazetou a ideálně Kampa-řetězem?
Není, můžeš v klidu použít 9tkové převodníky. Campa řetěz netuším.
Já se na to vykašlal a zůstal jsem u 9tky, protože mi nejvíce sedí Sram 9tka a ty dva zuby vzadu nebyla dostatečná motivace opustit Sram 9tku.
Takže jsem naopak nakoupil zásoby 9tky.
Spíš je to tak, že když to bude na novém kole (protože tam bývá 3×10 dost často), jestli si tam člověk může nahodit jakékoliv převodníky – takže pozitivní informace.
To jsem teď řešil. Chtěl jsem před měsícem a něco pouze rám Cuba AMS 150. Nebyl samotný dostupný a celé kolo jsem dostal zase za opravdu parádní cenu, takže i kdyby byl samotný rám k mání, tak by se nevyplatil.
Nakonec jsem z toho použil i vidlici (Talase, protože byl s taperred krkem) a brzdy (The One FR).
A byla tam Shimano desítka. Tak jsem ji prostě vzal a rozprodal a nahodil 9tku Sram.
Dívám se na katalog Kubíků a čumím na to jako puk – fully od 100–160mm po 10mm, to uřčitě nikdo jiný nemá :-O
Nahodili včera nové stránky s 2012 modely a už mají konečně také i 29tku a rovnou včetně fulla.
Nabídka doslova neskutečná. Nové Stereo (myslím jeho současnou podobu) se mi hodně líbí. Zvláštní, že ho neposunuly na 150mm a mezi něj a Fritzze zařadili zase konstrukčně jiné AMS.
Se současným Stereem je to ale těžké. Jak je progresivnější než starší a ještě lépe jdoucí za pedálem než starší Stereo, tak s tím souvisí další věci a mně nejde pořád ideálně vyřešit, jak bych chtěl. Nejdřív jsem si řikal, že ho nahradím AMS 150tkou, teď mu ale dám ještě šanci a nechám si ho taky:
Ale zase takhle to má zpět to chování staršího Sterea, tedy superochotně chodí více do zdvihu a v hodně rozbitém terénu skvěle funční (tedy až na tu trošku horší citlivost).
Já teď budu zase zpět zkoušet s HV komorou (a poměrně nízkou kompresí; tlumič s BV 175psi + velocity tune L; a kdyžtak bych ji nechal vyvložkovat v Bikelive a tak mít akorát kompromis mezi standardní a HV komorou, to by mohlo být tak akorát.
I tak ale půjde tlak o něco výše (než se standardní komorou), takže opravdu výborná citlivost nebude.
Budu to ale ladit více do jezdiva, tak nevadí.
Oproti tomu starší Stereo je na mě se standardní komorou progresivní přesně akorát a citlivost tam s citlivým tlumičem je výborná. Bohužel starší Stereo zase nemá pevnou osu a pak má problém s opravdu objemným pláštěm kvůli té vzpěře zadní stavby (není tam místo na výšku, novější Stereo to má pořešené).
A AMS 150tka, kterou dali mezi. Ona tak moc mezi až tak není jak by se mohlo zdát :-)
Pokud se na současné Stereo použije varianta s HV komorou, tak ty stavby chodí do zdvihu podobně, AMS s jiným průběhem to dohání tím zdvihem navíc.
A k tomu je AMS 150tka o 2cm reálně kratší a o chlup větší hlavový úhel (tak 0,5st. oproti Stereu), takže naopak AMS 150tka je zvlášť s originálním nastavením velocity tune F více do XC než Stereo.
Na druhou stranu se ty stavby chovají hodně odlišně, AMS je houpavější a citlivější stavba.
Nejdříve jsem dokonce myslel, že to bude jezdit s velocity tune F (firm), jak je to v originále osazené (citlivost byla slušná).
Teď už tam tedy mám velocity tune L (low) + 175psi BV (původně 200psi) a užívám si maximální citlivost, houpání se samozřejmě lehce zvýšilo (a na platformě už mi to při ostřejším záběru neudrží při jízdě ze sedla), při mojem stylu šlapání a jízdy pořád zcela v pohodě.
U AMS 150tky pak ještě kromě všeho jako X-12 osa, taperred hlava je dobře vyřešno vedení hadice a bowdenů a konečně to nedělá vůbec žádný bordel (u starších AMS to nebylo zrovna dobré).
AMS 150tku zřejmě chtějí nechat trvale v nabídce a rozvíjet, protože se objevila pro 2012 i v karbonové verzi.
Takže ty máš v tuhle chvílí Stereo i tu AMS 150?
Ano, dokonce mám pořád obě Sterea. Pořád mám totiž něco nepojízdného, tak nakonec si to nechám zřejmě všechno.
Momentálně mám pojízdnou jen AMS 150tku.
Novější Stereo je komplet rozmontované, původně jsem uvažoval ho úplně zrušit. A už mám zase na něj vše kromě kol (budou Red Zone XLR, konečně obě stejné, když jsou teď na X-12 osu taky; na AMS 150tce už mám teď taky Red Zone XLR obě), na které už čekám přes 14 dní.
Na AMS 150tce jsem měl problém s novým Talasem, už vyřešeno (vadná těsnění v Talas systému). Na starším Stereu mám teď taky problém se starším Talasem (málo oleje v tlumení a potřebuje i běžný servis, takže teď půjde na servis).
Na novějším Stereu jsem několik měsíců řešil praskání a nakonec i vrzání (to byl právě poslední impuls k tomu, že jsem šel do AMS 150tky). Teď jak jsem to měl rozdělané, tak rozborka komplet všeho a našel jsem více potenciálních problémů (jeden čep, matka X-12 osy utažená v rámu), tak snad až to zpět poskládám, tak to bude ok.
Tři fuly na ± 150mm? Není to už trochu moc? :-)
Ještě před měsícem bych řekl, že ano a že je to zcela zbytečné.
Chtěl jsem mít do té doby dva a každé trošku jinak laděné. Po srpnové dovolené jsem názor změnil, když jsem půl dovolené nemohl kvůli problémů odjezdit na čem jsem chtěl a dost mi to naštvalo. A prodávat jedno Stereo, za to bych zase tak moc nedostal, takže další důvod.
Kdybych neměl žádný full a kupoval teď nové, tak bych si 3 určitě nekoupil, ale zbavovat se toho třetího teď už nechci (původně to bylo v plánu).
Bez 48 převodníku a 11 na kazetě nedam ani rámu, jo zlatý starý časy :-)
A teď si představ, že ne tak málo lidí používá jak 22/34 převod a současně 44/11.
Jak píšu výše, chvilku jsem zkoušel dvojplacku (22/36) s rockringem a po týdnu šla zase pryč, protože mi to naprosto nevyhovovalo, chyběl rozsah převodů do těžších (a větší placky nepřipadjí v úvahu; 22/34 převodu na fullu se nikdy nevzdám) a vadil velký skok mezi plackami.
Prostě pro někoho je 2×10 perfektní, pro někoho naprosto nepoužitelné.
mám teď asi měsíc 2×9 42/28 a 11–32 a jsem nadšenej, nemusim pořád honit řetěz po převodnících, prostě tam mám velkou a jedu až do španěla, když to je i málo, tak dám o dva těžší patorky a shodim pilu. Ještě se mi nestalo, že by mi 28/32 převod nestačil, na to moje šmrdlání je to super. Až bude KO i řetěz, tak přejdu na 2×10 s 11–34 kazetou(pro jistotu), už se těším…
na šmrdlání super, na závody bohužel řešení x*10 přináší akorát dodatečný náklady, který už teď jsou vysoký.
Tím, že víc taháš těžký převody jde pohod víc do kytek. Nehledě na to, že nesnese srovnatelnou zátěž už z výroby :/
závodníci co jezdí ± kolem mě tohle potvrzují v praxi
ja nevim teda, hlídám řetěz a měním jenom ten. A ty jsou oba cca stejěn drahé, další náklady kvůli převodům nevím jaké by měly být? Navíc já najedu ročně na MTB podstatně míň než ty, třeba loni to bylo 976km, letos už 2700, takže do 3500 se imho vejdu, takže to budou tak 3 řetězy za rok…
já na MTB dám tak 8000/ročně a moc to nešetřím ani na vyjíždce, to bych se z toho brzo posral :(
navíc závodní režim není to samý co vyjíždky. U sebe to vidím, že závodně má pohon zhruba čtvrtinovou výdrž :( komponenty kromě pil stejný (kazetaXT/řetězyXT).
závodních kilometrů na biku letos 370, ale spíš mě zajímalo na co se mám připravit, co budu muset častěji měnit, kvůli tomu 2×10 pohonu.
a jako neryju, mě to fakt zajímá…
Kolega z teamu ma letos X0 (2×10) a malou placku ma uz mrtvou + vede o jeden retez. Jezdime ± ty same zavody (moje NOIR prevodniky asi zvladnou dve sezony).
no nevím,ale prej řetězy 10sp vydrží zhruba stejně jako 9sp a ostatní komponenty nemají proč trpět víc. Ale nevím zjistím to až od příštího roku, protože přecházím komplet na 10sp Rko, takže pak poreferuju, jak to na XC v závodním nasazení vydrží oproti 9sp
Když se to tu zase rozjelo…
Předpokládám, že nové Treky, už všichni viděli, ale pro úplnost…
Nic zásadně nového, Fuel EX a Remedy mají oba o 1 st. položenější úhel hlavy a ve velké míře se objevují pevné osy na obou kolech (U Fuelů už od řady EX7) – což se dá kvitovat s povděkem. Vcelku zajímavé jsou nové DRCV vidlice Fox – zajímá mne, jak budou chodit.
Canyon už má také 29tku
http://www.canyon.com/…nyon-29.html
U Cubu už tu byla zmíněná včetně 29 fullu.
Pomalu už začínají mít 29tky všichni větší producenti kol.
tak hej, trh je neuprosny, nemas – si nejaky divny – tak co im uz ine zostava. ked si pozries tohtorocne novinky tak 26 ht/xc full/trail snad ani takmer nic co by stalo za zmienku neni, vsetko vrazili do 29. akurat mam v ruke bike zo specialom z eurobiku a okrem 29 tam snad ani neni iny bicykel. ono uz pomaly neni na 26 co vylepsovat tak sa im otvoril (si otvorili) paradny novy segment. dufam ze to nebude na ukor 26 nejak natrvalo lebo ja teda 29 fulla jazdit nechcem.
no teda ja bych vedel co zlepsovat (odolnost a vydrz komponentov resp. suciastok – vid tvoj prispevok o troch bikoch vyssie) ale na tom asi nikto nema zaujem :-). pripadne by uz ozaj mohli vymysliet nieco realne pouzitelne namiesto retaze a prehadzovacky.
No, vzhledem k tomu, že za posledních pár let se objevila tapered hlava, 15mm pevná osa vepředu, začaly se rozmáhat pevné osy vzadu, je nové středové pouzdro, teleskopické sedlovky (nově s možností vedení ovládací hadice vnitřkem rámu), tak bych nenapsal, že se na 26 už nedá nic vylepšovat.
to nie su nijake principalne zalezitosti. principialna je geometria a u fullov chod zadnej stavby na com uz dnes u serioznych brandov neni velmi co vylepsovat. jedny to maju tak iny onak, mozes si vybrat ale na rok s nicim revolucnym asi neprijdu. skor sa mi zda ze sa vyrbaju rozne kurvitka ako novy fox tlmic s „permanentnym propedalm“ pod. pomer tuhost/hmotnost je uz takztiez na hranici pokial to nema stat jak ISS. jedine co bych ja poslal do plynu je ozaj ta retaz a salter. ciste teoreticky co si myslis ze dnesnym bikom zasadneho chyba resp. by bolo treba vyrisit tak aby si to mohol hodit na trh ako uplny trhak aby to trebars konkurovalo 29-kovemu osialu?
U Schwalbe mají zaktualizované stránky s 2012 modely.
A docela mi překvapily, že Hans Dampf bude i ve 29 verzi (a i v té pacestar i trailstar verze).
Pak je na stránkách přepracovaný RaR. A RaR prý byl optimalizován ve 29 verzi pro delší kontakt kola s terénem. Tak jsem zvědav, jestli to bude mít nějaký vliv v praxi nebo ne.
A ještě koukám nově bude u NN k mání jedna trailstar verze (pouze 2,4 snake skin).
Škoda, že ji neudělali i ve 2.25, to by bývalo dopředu docela dobrý.
To je otázka, jestli by to mělo ještě smysl. Trailstar verze tak jako tak moc nepojede (na předním kole nebude problém), takže je pak otázkou jak moc by byla přínosem 2,25 verze.
Váha je při snake skin verzi slušná i u 2,4.
Ale je jasné, že by tu 2,25 verzi bralo v trailstar verzi více lidí.
Kellys 2012 katalog http://kellysbike.com/index.php…
inak aktualizovany web s komplet modelmi 2012
Jak si vlastně stojí značka Kellys obecně?
Kolekci 2012 mají už pár dní dostupnou na stránkách. Nabídka 29er docela zklamání. Stejná jako všude jinde. Absolutně nechápu, co je to za blbý zvyk všech výrobců dnes cpát k na kola hoší řazení než je zbytek výbavy. Mělo by to být spíš naopak.
Ještě dementněji to má CUBE reaction 29 gtc pro – XT přehazka, SLX přesmykač, Deore páčky.
Holt co si člověk neposkládá to nemá.
ja jazdim na radeni a smyku nove alivko a mozem povedat ze stare XT co som mal sere pes :) aspon som usetril money a prihodil na pruzeni.. ocividne je to trend a ludia ako ty maju potom tazky vyber :/
zas je ale pravda zae xtcko co som mal bolo 2 generacie stare :) tak nove XT je zas mozno ine kafe :)
Nemám nic proti Alivio. Sám jezdím STX rapidfire + Alivio přehazka. Největší rozdíl v komfortu je právě v páčkách řazení. Proto nemá žádnou logiku, když výrobce osazuje přednostně lepší přehazku nebo přesmykač s horšími páčkami.
inak pre zaujimavost.. ked si sa pytal na kellys
no musím uznat že v poslední době se ještě o kus pohli s marketingem… nicméně zkušené oko odradí pohled do specifikací:-D
Má to logiku: marketingově-fananční. Každej konzumní jouda koukne dolů na přehazku a řekne si hmmmm XTéčko, to je mašina a Alívkové páčky ani nezahlédne a výrobce ušetří. Proto většina rozumných bajkerů si kola staví z dílů, aby tam měl přesně to, co tam chce mít:-)
Van Nicholas Valkyr. 120mm zdvih.
Van Nicholas Zion 29er + karbonová vidla.
Titanové kladky prehadzovačky.
Vidlice na tom druhém vypadá doslova odpudivě. Ale prvnímu bych se nebránil :)
Obojí vypadá dobře (až na pevnou vidlici, ale to je fakt drobnost…)
Trochu lepšie foto na vidlu a 29er.
tak ešte raz :)
Vidle je Ninerka, že? Ale i tak spolu s tímhle rámem mi prostě neladí:-(
Nie, to je carbonová vidla Van Nicholas. Ale možno to robí rovnaký výrobca čo pre Niner ;)
Není už někde nějaké souhrnné info s fotkama s Eurobiku??
třeba tady – http://www.mtb-news.de/
jsem zvědav na Authora,
Superior 2012 mě zklamal viz. http://cykloadam.cz/…ce-v-cr/2012
no ne že by mi to přišlo zrovna líbivé, ale nějaký ******* to není. a ani ta cena u top modelů není nějaká napálená.
edit: nicméně osazovat v roce 2012 kola nábama 525, to je docela síla no:-D
ceny pěkný..větší nápis na rám se už asi nevešel!?
Wow, ke karbonovýmu rámu a názvu „racing team elite“ deore řazení opravdu sedne :) Ty náby deore taky žádná hitparáda … A hmotnost 10,5 kg jim kdovíproč nevěřím ;)
a ze vy nevite proc je tam to XTR ? ;-)
ono je to tam proto aby se dalo ve fabrice ukrast a potom rozprodavat jako minuly rok, aspon ze tedka uz je tam shadow minule tam byla jen klasika ;-) avotomtotadyvkoprivnicivsechnoje :D
http://mikelevy.pinkbike.com/…robike-2011/ tady je neco.
http://objednavky.cyklozitny.cz/new/index.php… katalog novinek od rock shox. Láká mě ta nová reba. Nevíte někdo od kdy se obvikle začínají prodávat nové vidlice od rock shox? Jesli to bude ještě tehle rok nebo až příští.
no dělají v tom dobrý guláš, ale pokud tomu rozumím dobře tak HS expanse je už ve všech sidech a rebách. toru už zabili úplně a je to jen dobře protože to co s ní dělali v posledních letech… jinak s reconem to bude zase beztak jako letos že sehnat gold RL s alu sloupkem bude v česku utopie, dal jsem si tu práci a pro 26'' existuje 126 různých verzí recona. 126! to je čiré bláznovství.
Nevím kdy se bude prodávat (osobně tipuju, ještě tento rok) ale tady je nástřel oficiálních cen pro představu.
ja som bol v tom, ze uz sa predavajú
Myslel jsem u nás, že by se mohly ještě tento rok objevit. Akorát nevím, jestli má smysl čekat na 2012 a nebo koupit 2011. Konkrétně pro sebe uvažuji o Reba RL 2011 (z kupkola) za slušnej peníz a nebo počkám na 2012 ale tam se obávám ceny mezi 9 – 10k za novinku.
Otázka, jestli bude nějaký rozdíl kromě váhy…
Jako třetí možnost přichází Epicon 2012 od Milana :) Ale to je v nedohlednu ještě více…
by mě zajímalo, jestli ty nové patrony budou sedět i ve starších vidlicích… ta nová epiconová by mi v axonu hodně slušela :D gramy dolů, možnost nastavení nahoru… mmm :)
Relevation 1500g???? 150mm vidle??? šílenost!!! Ale já s tím axonem mám co mluvit, mno :D
No doufám, že tam zbyde něco bez těch všech fičur. Na nízkém zdvihu fakt HS expanzi nepotřebuju. (: Sid je kandidát na příští vidlici, ale zhublá Reba nevypadá vůbec zle.
http://www.mtb-news.de/…tuetze-doss/
Fox přišel taky se svou teleskopkou, po uveden RS reverb to byla jen otázka času.
Jenže pořád se nedokázali ani přiblížit ke KS, podle mě.
Minimálně to lépe vypadá. V čem je KS na výši? Nesere se jako všechny ostatní?
To by me taky zajimalo. Kdyz uz budu psat jeziskovi o teleskopickou sedlovku, tak at je to nejaka, kterou mu nemusim po mesici jezdeni omlatit o hlavu…
Přesně tak, taky rozmýšlím jestli napsat ježíškovi, nebo raději ještě počkat až bude něco spolehlivého. Jen na ty hřebenovky by se to hooodně hodilo.
KS nebo blackx.
Teď by se podle mě všechny tyhle mohli srovnávat s aktuální KS – s tím, že třeba ergonomie páček mi přijde jinde. Ze všech trčí nějaká tyčka alá SIS z 90. let. A KS, co má bějt k dispozici na jaře, má zásadní výhodu – bovden jde do nepohyblivý části. Má bejt 450–470g lehká (reverb 515g, joplin 590g) a mít i 150mm verzi.
A delaj se s offsetem, co je pro me rozhodujici.
Ano, to je dost d§ležité plus i pro mě. takže fakt asi nakonec zvolím KS, ale raději od nás, kvůli reklamaci.
A co zámek? Je už u těch novějších modelů aspoň trošku rozumný?
No uz by ji nekde mohly mit ke koupi :)
Nevite nekdo jak se to ma s tou sedlovkou KS LEV ?
Pred par tydnama jsem cetl, ze prvni varka ma dorazit k prodejcum. Nicmene cena bude peklo:)
luxusní google translator
Fox Doss „drop on steep shit“ = „Drop na strmých ******“
dvě pozice jako u command postu, vnitřní systém zatím detailně neznámý. uvidíme
Vidím správně, že ovládání sedlovky má dvě páčky? K čemu to?
Je to vidět na tom videu, je tam mezi krok na zdvihu, imho docela fajn věc.
Z kopce, do kopce a po rovine?
Do auta, na lanovku a z kopce?
no som sa nejak po dovolenkach dostal konecne k tomu abych si to blizsie pozrel. akurat tu mam v lietadle pred nosom special BM k eurobiku a jak to tak citam tak sa mi len potvrdzuje co som uz volakde pisal ze priemysel 26 sa dostal na hranu zo vsetkym – neni uz co vylepsovat nie ze u ht kde to uz docela zvladaju aj sikmaci a slusne Al biky robia kde jaky suflikanti ale ani u fullov, nic principialne uz nejde urobit a to co by slo sa nikomu nechce(kvalita prevedenia, zivonost atd.). cely tohtorocny a ciastocne aj minulorocny bike boom je cisty marketingovy odrb s nulovym prinosom pre end usera a znacnym pre jeho penazenku. zacalo to vlani s 2×10 ktore je uplne mimo pre 80% bikerov pokial len nie su ultrachrti alebo nebyvaju v pardubiciach alebo kukurici pri dunajskej strede. reakcia shimana s 3×10 v existujucej podobe je mimo este viac. drahsia, +/- rovnako tazka a s nizsou vydrzou ako 2×9 pricom jak najtazsi tak najlahsi prevod je na tom horsie jak 3×9. bych musel fetovat abych si to dobrovolne kupil aspon kym nemusim. ze sa tomu casom nevyhnem je jasne. jak to tak listujem tak tento rok sa americke brandy rozhodli ze 26 zlikviduju a prejdu na 29. vsetky, doslova a do pismena vsetky novinky sa tykaju iba 29 jak u bikov tak u komponentov. najdalej asi zasiel spesl ktory svoje top modely (epic s works) a niektore modely v carbone zacal ponukat len ako 29 !! s patricnymi marketingovymi kecmi. 26 len paberkuje v middle a low end classe. europski vyrobcovia opatrne priskakuju, predsaj len aj z rozhovorov s ich PDM na rozdiel od jasnych amikov(ktori vsetky pochybnosti redaktorov sebavedome odpaluju) je zrejme ze sa trocha obavaju reakcii konzervativnejsieho europskeho (hlavne nemeckeho) trhu. kazdopadne to vyzera ze dalsi bike za par rokov ci sa mi to paci alebo nie bude 29 alebo 26-tkovy tesco bike. ine nebude. k tomu kurvitka typu permanatneho propedalu u foxu a pod., no, asi na par rokov dost usetrim kym znicim zasoby a potom uvidime. ja si proste nemozem pomoct za posledne roky nevidim nic co by ma malo primat k invseticii ze toto proste chcem lebo je to o rad inde jak doteraz ako boli napr. vidla, kotuce a pod.
Tak mohli by už konečně trochu porychlit vývoj elektropohonu na plnohodnotných bikov, přece jen léta ubíhají . . . .
k tomu sa radsej nevyjadrujem vobec :-)
Neříkej, že by ti někdy v kopcu nějakých +200–300 wattíkov nepadlo dobře do noty.
Nepadlo, přišlo by mi, že ojebávám sám sebe. Buďto to vyjedu, nebo vytlačím. Anebo jsem měl jet na motorce :)
K tomu Epicovi: Click
Jinak nejde furt dokola prodavat jednu a tu samou vec, kola nejsou rohliky. Nevim co te prekvapuje na tom, ze si chtej cyklisticky firmy urvat co nejvetsi dil ze zakaznikovy penezenky… Jezdi na tom co mas, nakup do zasoby kazety a retezy a neres. :)
ja som vychadzal z toho co povedal pdm od speslu. je to amozrejme uplne jedno a na principe nic nemeni ale si si isty ze je to model 2012? ale asi je.
depresia? To čo si napísal mi pripomína článok, ktorý som pred pár rokmi čítala, že riaditeľ nejakého renomovaného zahraničného patentového úradu vyhlásil, že všetko už bolo vynájdené a vylepšené a žiadne ďalšie veľké vynálezy už nebudú. T.j. povedal to človek s vysokým technickým vzdelaním, ktorý sa priamo na schvaľovaní patentov zúčastňoval. Celé to má však malý háčik. Ten človek to vyhlásil pred 100 rokmi.
preco depresia, proste je to tak. bolo obdobie ked prichadzali veci ktore som si kupil lebo som chcel pretoze som ich povazoval za radovy krok niekde inde a nepochybne nim aj boli (pruzenie, kotuce, ust a pod.) a proste sa to dostalo do stavu kedy nieco zasadne uz tak rychlo nepojde. existujuce komponenty su z hladiska chodu a funkcnosti vyladene takmer top, pomer hmotnost/tuhost/CENA je tiez na hranici, tak sa uz len vymyslaju cipoviny. o zvysovanie kvality a vydrze velmi nikto nestoji, jedno by zvysilo cenu a druhe znizilo obraty. aj ked napr. s retazou a prehadzovackou by sa nieco vymysliet co by bolo aj realne pouzitelne mohlo otazka je ze co a hlavne co by to vsetko stalo. asi tolko ze na to kazdy kasle. tak sa vymysli marketingovy blud a je. pred par rokmi napr. nikto ani len netusil ze jak su tie 26 na pikacu, dnes ta z kazdeho plagatu nejkay timovy jazdec presviedca ze na nicom inom jak 29 sa neda nie ze vyhravat ale pomaly ani len jazdit. tak kto tomu veri nech si to kupi hned, horsie je ze si to asi za par rokov z nutnosti kupime vsetci. kde tam vidis depresiu? ja len proste za posledne 2 roky nevidim nic co bych sa skutocnu prinosnu novinku povazoval. v podobnom stave sa nachadza napr. aj softwarovy priemysel, to co relane zakaznici potrebuju je narocne (citaj drahe), vsetko ostatne uz maju tak sa vymyslaju iba designove kraviny a peniaze sa s nich za to tahaju cim dalej tazsie (ver ze v tomto segmnente viem o com hovorim). ci mi chces snad povedat ze ti posledne povedzme tri nove verzie napr. officu alebo nejakeho cadu priniesli nieco co si realne potrebovala alebo len novy look ikoniek?
+1.
Jak hodnotíte novou „MERIDA Big Nine Lite 1200-D“:http://www.mojekolo.cz/…-lite-1200-d ? Vidlice je pro mě velká neznámá.
Obecně má Merida docela velký výběr 29-tek.
tak to radsej toto – http://www.kubicasport.eu/…rve-RC-2011/
za tu cenu je to veelmi slusne vybaveny bike – pevna os vpredu,vzadu, foxka + velmi slusne kolesa aj na vyssiu vahu jazdca cca 110kg
Nemá už někdo informace o Conti 2012? Zajímalo by mě jestli rozšíří nabídku 29" plášťů.
Nezná někdo dostupnost RS Reverb 2012?
nejaky uz jsou skladem
a nevíš kde?
treba tady
http://www.kupkolo.cz/…ck-shox833/
jestli je to modelový rok 2012 netuším, ale parametrově to odpovídá odkazu výše. Našel jsem to už na podzim víceméně náhodou, když jsem hledal karbonovou sedlovku…