To je síla, co? www.nakole.cz/…/clanek.php3?…
To je síla, co? www.nakole.cz/…/clanek.php3?…
ufff. du se kouknout na to jestli ty ramecky sou i do usti…sou to mrdky.
U nás (Kolín-Brno) jenom kolečka. Trochu se mi ulevilo.
tak do usti je v ramecku jen jeden + ECcka ale u tech to bylo uz predtim ale kdyz jedete ECvindobona tak je tam v oddilu pro kola /cca 30ks/ napsano nemecky zhruba toto:
jsme velmi radi ze jste se rozhodli pro vas cyklovylet vyuzit nas vlak nabizime vam moznost rezervace v jekekoli stanici DB a to zdarma.stejne tak preprava vaseho kola je zdarma. tak.
kdyz tohle ctete pote co ste horko tezko zaridili rezervaci za 50 a nasi nadrazaci se na vas s kolama koukaj jak na vetrelce tak je z toho trochu smutno… ted uz nam bude smutno za 76Kc…
no tak si este nekde zkus zjistit, kolik tam zaplatis za normalni listek na tu vindobonu a uz ti to tak „zadarmo“ neprijde.......
to mas asi pravdu ale stejně…
lol … stále tvrdím, že případné použití vlaku je nejadrenalinovatější (fuj) pasáž vyjížďky …
blinky blink. koukám, že zmrdi jsou vážně všude. ještěže vlakem jezdím s kolem jenom málokdy a už se strašně těším, až budu odněkud potřebovat vlakem vrátit domů a budu za ****** bez rezervace.
Z těchto důvodů se při přepravě kola po rychlících ani nedívám a jdu jen po osobácích s oddílem pro kola. Naštěstí všude, kde jsem s kolem cestoval, takový spoj existoval. To, co je v tom článku, je k blití…
Ony ČD jsou nástupnickou organizací ČSD (takže je to to samý). A zkratka ČSD znamenala Člověče Seď Doma!
a ČD znamená Času Dost!
Tak to je fakt uhozený, chudáci ti, co potřebují spoje, kde je jen kufr v obdélníčku.
Docela by mě zajímalo, když už to takhle debilně vymysleli, jak vybírají jestli kufr u konkrétního spoje bude v kolečku nebo obdélníčku (tedy dobrovolná nebo povinná rezervace).
Já mám, co jsem se zatím podíval, asi docela štěstí.
Beroun → Plzeň a Plzeň → Mariánky, tak u těch vlaků, který jsem používal, je symbol kufru v kolečku a symbol kola bez kolečka i bez obdélníčku. Tzn. jestli to dobře chápu, tak je to vagón pro zavazdla s možností rezervace + vagóny se zjednodušenou přepravou bez možnosti rezervace. Tedy u těchto spojů zůstává vše jak bylo dříve.
Moc to ČD řeší.Jako by nestačilo zdražení z 20,–na 26,–.Ale tyhle rezervace jsou na nic.Jezdim hlavně osobákama a tam jedu i ve vlaku bez označení,až vzadu v poslednim vagonu,nebo uplně vpředu.Mělo by to být takhle:chceš jistotu že se vejdeš a pojedeš-kup si rezerveci.Jinak když ji nemáš a vlak je prázdnej,není důvod proč kolo do vlaku nevzít bez pokuty.Už vidim jak to bude fungovat,na ho…Vlakem cestuju moc rád a tak mě mrzí,když mě i jinejm ČD hází klacky pod nohy(kola).
jj vidím to stejně. A to se ještě navíc chlubí tím, že dělají něco pro cyklisty (služby).
ČD, a.s. je génius na to, jak dokaží každé zhoršení služeb napsat tak, že je to vlastně zlepšení a že bychom jim mělí líbat nohy za jejich přístup… .
ted se smeju, protoze uz sem vlak 3 roky nepouzil ani bez kola. ale byly doby kdy jsem s kolem cestoval pravidelne, a to jsem se nesmal… jednou jsem se tak nasral, ze jsem v HK vylit s kolem z busu (vyluka mezi Pardubicemi a HK) a misto cekani na dalsi zpozdeni vlak a vybavovani se se zamestnanci „drah“ jsem radsi sedl na kolo a v sandalich a s krosnou na zadech dojel poslednich 25 km na kole, i kdyz jsem mel listek az domu zaplacenej…
jsou to svině, jakoby nestačilo to zvýšení na 26,– ,holt si budu muset nějak vydělat a koupit auto, který vyjde o mnohem levnějc
hehe,to poznas:-))
Super, na ceste k rodicum musim pouzit 3 rozdilne vlaky, uz takhle jsem za kolo zaplatila 60,– To uz pomalu zaplatim za kolo vic nez za sebe
Máš ještě možnost použít kombinovaný doklad pro přepravu kol po ČR.2denní za 60,–,3denní za 80,–,5denní za 120,–,7denní za 150,– a můžeš přestupovat kolikrát chceš.Na jaře to prubnu.
a pak prijde ramecek a ses v prdeli…:(
Užij kombinovaný doklad.
Boze, to jsem se zase jednou nas.al … Takovy veci uz sem nepiste nebo z tech depresi nevyjdu :))
Nekolikrat jsem se uz zaprisahal, ze s CD nikam nepojedu, nicmene smer Davle a vubec dal do Posazavi neni az takovy problem, takze tam ten odpor prekonam…
Osobne mi prisla i ta dvacka relativne dost, zvlast pokud clovek prestupoval a platil to tedy vickrat… myslim, ze letos me tech 26,– donuti najet vic km – ono dat za dve nebo tri kola 26,– tam a zpatky + listek, tak to uz to auto opravud vyjde leckam levneji…
FV
To máš pravdu,ve více lidech,nebo když vyrazí rodina,je ta doprava autem asi levnější.Ale stejně u vlaků asi zůstanu.
jj, jak říká i jejich reklama „Komíny stojí, vlaky jedou.“…
No jaj mam takovy problem: potrebuju jet z Rožnova p.R. (ZL) do Nové Paky (Kralovehrad. kraj), tam koupit bike a zas jet domu. A ted resim: jet zpatky osobakama (cca 6 prestupu) a mit kolo pekne u sebe (i kdyz nevim, v nekterych osobacich s oznacenim symbolu kolo ho asi musim nechat v nejakem vagonu k tomu urcenem???) nebo normalne osobakama a rychlikama (cca 4 prestupy) a spolehat na to ze mi to pracovnici ceskych drah prelozi na spravny vlak, neztrati, neznici?) Mam sanci absolvovat celou cestu skolem pevne ve svych rukou? A jak to vlastne chodi, oni si hlidaji kdy to maji prelozit na jiny vlak a tato prelozeni jsou totozna s mymi prestupy (tzn. kolo jede stejnyma vlakama jako ja?)? Vlakem celkem jezdim (zatim bez kola) a nikdy jsem na zadnem nadrazi nevidel prekladat kola…
jeste odkaz: jizdnirady.atlas.cz/ConnRes.asp?tt=a&from=1&from=0&from=5411&froml=-1&to=1&to=0&to=6656&tol=-1&date=7.2.2007&time=11:09&pars=1&mask1=-6291455&min1=5&max1=240&alg=1&isdep=1&beds=0&chn=10&stop=0&odcht=0&odch=50&link=BBB0 a i s rychlikama: jizdnirady.atlas.cz/ConnRes.asp?tt=a&from=1&from=0&from=5411&froml=-1&to=1&to=0&to=6656&tol=-1&date=7.2.2007&time=11:09&pars=1&mask1=-8355841&min1=5&max1=240&alg=1&isdep=1&beds=0&chn=10&stop=0&odcht=0&odch=50&link=BBB0
jestli se můžu vložit…tak ty ho dáš do úschovy…a když přestupuješ tak si ho osobně vyzvedneš z vlaku a sám si ho dáš do druhýho…teda tak aspoň sem to dycky dělal
aha, to jsem nevedel. No a mas na to dost casu? Kdyz kolikrat vidim jak proste vlak zastavi a sotva lidi vystoupi, uz se to zas rozjede… proste to mam hlasit pruvodcimu ze si to na dalsi stanici beru z uschovny, nebo jedu ve stejnem vagone jako je ta uschovna ?
no jet můžeš v jakymkoli vagonu a ten průvodčí se tě zeptá kam jedeš jako kde vystupuješ a tam prostě na tebe počká než si ho vyzvedneš..a ty si dojdeš do druhýho vlaku
jo. je to tak, jak pise cerwuska, jen jeste k ty uschove behem prepravy. teoreticky tam nesmis dat nic, co ma vetsi hodnotu, nez 15000,– aby se s tebou CD moc nemusely handrkovat, kdyby ti nahodou poskodily bike. ale to se nestane. my sme kuci sikovny a v nekterejch sluzebakach mame dokonce haky na biky :))
nejdriv si to zkus nastudovat na www.cd.cz ale jinak je to asi jak pise cerwuska, je treba byt opatrny, vsude prijit dost brzo, abys treba pri prestupu nemusel bezet pres pulku nadrazi k vagonu s kolem apod…
Neviděl bych to tak černě. Ano, problém je na tratích, kde tě nutí povinně rezervovat. ČD nemají vozy, jezdí se ve starých rozpadajících se vozech, není se čemu divit, že to musí i násilně regulovat, když na to nejsou kapacity. Míchají s tím i jiné aspekty, délka vlaku, obraty vozů.
Cena 26,– je přiměřená, když s tím musí zaměstnanec manipulovat ve voze pro spěšniny, což v létě někdy nedělá nic jiného… . Když si kolo zjednodušeně přepravuješ sám na místě k tomu určeném, mohla by být cena nižší, 10,– či 20,– na spoj.
Dost se to poslední roky vyvíjí, chtělo by to systém účtovaní a placení předělat celkově. ČD pracuje se zpožděním, :-). Snad se tomu budou více věnovat po stížnostech a návalech cyklistů. Je to novinka, trochu nečekaný vývoj, ke všemu nazaběhnetému má ČD odpor, :-).
Abych nejezdil pořád jen za humnama, tak tím vlakem popojedu i do jinejch rajonů. Nebo si tak šetřím výjezd z Prahy. Spokojenost tak na 75%. Myslím, že to chce předem podrobně nastudovat, které vlaky kola berou a které ne, kde si můžeš kolo naložit do vagonu a kde ho dáš do služebního vozu. To všechno je v jízdím řádu a na www.cd.cz. a hlavně na webovkach je seznam výluk. Pokud je tam uvedena výluka s autobusy, tak prostě vlakem nejedu. Ale několikrát jsem v minulosti nacpal kolo i do náhradního autobusu, stačilo jen poprosit. Ale jinak je pořád co zlepšovat. Občas vlak vagon na kola nemá nebo je na druhým konci vlaku, naopak třeba na Sázavě ty půlvagony jezdějí, ale v jízdím řádu nejsou, zajistit převoz kol i při výlukách, naučit cyklisty aby neucpali jednu plošinu, když jich je dalších 7 volných, naučit cestujcí, že sklopné sedačky na plošinách když je ve vagonu úplně volno jsou pro cestující s koly a kočárky.....Jo třeba ve Švajcu nebo v Rajchu, to se to jezdí s kolem.....V.
hm zupa z toho vyvozuji nejezdit vlakem, neni to ani levny ani jednoduchy.