Přestavoval jsem nyní jedno starší silniční karbonové kolo z vnějším vedením řadících lanek. A překvapilo mě jak je nedomyšlená ochrana lanek ve vodítku pod středem. Z hlediska vnějších vlivů od bordelu a hlavně tření mezi vodítkem a lankem, které je dost významné a degraduje kvalitu řazení. Osadil jsem kolo úplně novou 105 R7000 včetně lanek a bowdenů a řazení nic moc.. A to je to nové a čisté.
Hlavně mi příjde, že se ochrana lanek ve vodítku vpodstatě vůbec neřeší a vnější vedení lanek tu je 100let?
Jak to řešíte? Ochranu lanka od vnějších vlivů, a aby běželo hladčeji řazení?
Hlavně když jde o bowdeny a lanka, výrobci se předhání v technologiích povlaku lanek a jak hladce běží v bowdenech pro super hladký chod a perfektní řazení či brždění, a pak se to super lanko dře o plastové vodítko..
Na svém Canyonu mám vnitřní vedení lanek a používám Jagwire Elite Sealed shift set , který přesně popsané problémy řeší. A zminovat se o tom, že jde s tímto řazení naprosto parádně asi nemusím.. Ale je to dost drahá záležitost a na nic alternativního jsem nenarazil.