Dobrej,
shanim nejakej dobrej olej na řetěz , kazetu a ostatní věci , ne moc drahej a větši balení, ne jako 100 ml Wet Lube za 180,– děkuji za všechny nápady
Dobrej,
shanim nejakej dobrej olej na řetěz , kazetu a ostatní věci , ne moc drahej a větši balení, ne jako 100 ml Wet Lube za 180,– děkuji za všechny nápady
No já sic student, tak používám zatim jenom ten Wet Lube od Motorexu a nemůžu si stěžovat.
Jedno tohle balení mi vydrželo při mazání 2 kol, při ujetejch cca. 1500 km ročně, ne vždycky za pěknýho počasí nějakejch 2,5 roku.
Ale jestli chceš levnější, tak zkus chains star, popř. klidně WD-40, nebo GT-85, kterou používám místo silikonovýho oleje na vidli…a bez problémů
Jinak myslim, že v historii se na tohle už vedly nějaký hovory…
No to WD 40 na řetěz snad nemyslíš vážně.
Já jim mazal 6 let a ani jednou se mi řetěz nerozpadl :-)
Já vím že se Ti nerozpadne ale na každou věc bys měl používat věci k tomu určené.Jednou mi WD40 chtěl nabídnout prodavač v Cykloprodejně jako mazadlo na řetěz a na mou otázku jestli i on maže svůj řetěz VW40 mi řekl že ne,ale někdo ho na řetěz i koupí.
moc to řešíš, stejně řetěz zachvilku koupíš novej… a když nenadává, tak je dobrej ;-)
Občas jsem to WD40 taky stříknul a vydrží tam tak 10km, pak to začne skřípat. Vyzkoušel jsem vše možné a nakonec skončil u klasickýho motorovýho oleje, protože třeba za deště jdou všechny ty speciální mazadla hned pryč. Olej maže bezkonkurenčně nejlíp, vydrží tam bezkonkurenčně nejdýl, je bezkonkurenčně nejlevnější (vždy něco zbyde po výměně oleje v autě, takže vlastně zadarmo), ale také bezkonkurenčně nejlíp chytá bordel, takže řetěz pak vyžaduje častěji čistit.
Dělám to tak, že řetěz utřu hadrem, pak namažu, nechám zatéct a pak ještě utřu hadrem, čímž minimalizuju chytání bordelu, jednou za čas vyčistim pračkou s benzínem a pak namažu a otřu hadrem.
to mi pripomina, jak jsem jednou vyjel a zapomnel po umyti kola namazat. za par km skripani jak hrom.v jedne vesnicce jsem objevil takovej ten klasickej cykloservis na dvorku,kde nejakej deda kladivem spravuje ukrajiny:))
poprosil jsem ho, at mi pujci olej. vytahl kastrol s vyjetym olejem,stetecek a nez jsem stacil neco rict, tak mi retez dukladne natrel: – malem me trefil slak:)) domu jsem si privezl vzorky prachu a pisku z celeho okoli…
No vsak jo. Deda vedel moc dobre, co dela, retez zvenku akorat otres a nemusis dalsich 200 km mazat. A takove dedky bych nepodcenoval, ti se svym citem pro material a klidem dokazou i pres zeleny zakal vycentrovat kolo lip, nez nejaky znackovy cykloservis.
Každá rada ale nebyla správná, pamatuji si doby, kdy se při SO kola vyvařoval řetěz v oleji. Byl sice pak jak nový, ale vytahaný jak kšandy a když pak majitel přešel ze 4 na pětikolečko (nové), měl problém a i ojetý dvoutalíř. Ajajaj, kde se stala chyba ???
ale ani jednou jsi ho nenamazal.
:-D
Takže z toho plyne, že řetěz je úplně zbytečné mazat :-D
ne, z toho plyne, ze jsi ho 6 let mazal blbe:) WD proste neni urceny k mazani.
Já bych ho hned nezatracoval.
Nebo že by tady kecali?
ten test ale neukazuje, jak které mazivo maže, ale jak chrání.
(jo a odpovídáš na starý příspěvek).
Dej si WDčko na jetý řetěz a za 30km ti šustí a skřípe. V praxi na řetěz působí slunce, voda, bláto, tlak. Proto je ten test jen orientační. Kdyby měli 12 řetězů a s těma projížděli extrémní úseky s vodou, pískem (sůl asi přehnali…), tak to beru jako perfektní test.
To že mám čistý řetěz (s WDčkem opravdu byl jak nový) mě vůbec netrápí, když mi šustí a jede prostě nasucho.
Jinak tu někde bylo že do mokra použít třeba motorovej olej. Taky není dobrej nápad, horší sračku jsem z řetězu neumýval (5w30 a pak jsem zkoušel převodový) :-D
Prosimtě na to tvoje prdítko ti stačí voda :-D
bílý tuk nebo právě ten Wet Lube, ale kapátko – jdeš článek po článku a vydrží dlouho.
Kazetu? Co chceš mazat na kazetě?
Muziku?
Znám jedince, co stříká olej dna celou kazetu asi minutu a přitom konstatuje, že oleje neni nikdy dost :D Halt stříbrná kazeta se někomu nemusí hodit k rámu :D
Nj, jsou exoti, co budou vymešlet jak čistit řetězy a veškerej pohon.. pračky, myčky, plno času co jim to zabere, ale že by stačilo jen střídmě mazat řetěz, to nepochopí:)
Starý plotnový sporák + hrnec, řetěz vyprat, sundat, vazelínu rozehřát, řetěz ponořit, nechat okapat, vychladnout a máš to jak z továrny..
Nedoporučuju dělat v bytě :)
KTX@
Jak často to děláš?:)
viz můj příspěvek výš..
souhlas;o)
Tahle metoda „vyvaření ve vazelíně“ se praktikovala na řetězech dřív, asi to mělo nějaké důvody. Výdrž na řetězu, co já vím…
S dědou jsme dělali to, že se řetěz vypral v benzínu a pak vyvařil ve směsi vazelíny a grafitu. Ale kdo by se s tím dneska patlal, mazání nesmí trvat dýl než minutu :)
Tak už vím jak se věnovat cyklistice i když je venku hnusně a nevydržím tam na kole déle než dvě hodiny. Jdu do kuchyně vařit řetěz :D
:-D
a to jako tak opravdu praktikuješ s tím řetězem a kastrólem vazelíny?
zatím na všech řetězech mi stačilo tovární „vaření“, ale až se naskytne stará plotna tak se na to zařídím a vyzkouším ;)
regards, KTX@
Trošku pomůže asi ta XT shadow (ale zas tak moc ne), možná novej řetěz namazanej nějakým tužším mazivem, jinak asi nic :-(
Vedlejší vlákno? ;-)
Jakto? Když píše, mazat tužším mazivem:)
jenže píše o XT Shadow a na to jestli XT hazka vyžeší problém s „nenatáhlím“ řetězem se někdo ptá ve vedlejším vlákně:-)
Já vim, myslel jsem to ze srandy… :)
tak potom to je v pořádku:-)
Do sucha to chce mazivo, ktere na retezu zaschne treba GT85. Do mokra se da mazat klidne motorovym olejem ;)
Prosím o názor na typ oleje na řetěz. Dosud jsem mazal olejem Pedros, řetěz chodil tiše, hladce, ale poměrně rychle se špinil. Teď jsem zkusil po vyprání řetěz máznout teflonovým olejem Finish Line
Řetěz se nešpiní, ale po pár km začne při šlapání v záběru mírně chrastit při náběhu na převodníky a po další chvíli občas slabě píská, jakoby nebyl namazaný. Na dotek působí celkem suše, pravda, nemaže se, ale řekl bych, že je to na úkor kvality namazání.
Vaše názory? Tipy na nějaký lepší, vyzkoušený olej cíleně na řetěz? Díky
zkus verzi wet
Používám tohle:
ja jsem s vlastnostmi toho Pedrosu vic nez spokojeny, jen kdyby tak nezasiral retez… po par desitkach km je cerny a spini jako blazen. to je jedine minus, ktere bych mu vytknul. pak se taky nabizi otazka zivotnosti retezu… na silnici za sucha natocim skoro 1500 km, nez musim poprve prat a zbavit retez puvodniho maziva. do te doby naprosta spokojenost. uvidime, kolik jeste vydrzi. jake mate zkusenosti s retezem CN 6701? kolik se na nem da najet, nez je na vymenu?
Po tom Motorexu řetěz časem taky špiní, asi to je vždycky volba mezi černý, ale namazaný a čistý, ale skřípající, teď jsem na řetěz objednal vosk od FinishLine, tak jsem zvědavej. To původní mazivo dost lepí bordel, vždycky jsem ho tam nechával, ale teď mám v plánu ho hned smýt.
ja s tim nemel vubec problem, je fakt, ze kdyz bylo mokro, radsi jsem vytahnul bike a silnici nechal doma, takze v mokru mockrat zabrat nedostal.
Tiez som kupil tuto novsiu verziu a rovnaka skusenost…take divne zvuky z retaze som este nepocul :-D minule som to polieval vodou asi 3×, na chvilu pomohlo :-)
Mal som v zasobe ten starsi – rovnaky typ – cerveny, ale ten to nerobil a pouzivam aj zeleny do mokra a je celkom dobry.
Takze neviem co s tym „ekologickym“ pripravkom…podobna skusenost je s „ekologickou“ arvou tiez na prd…
Taky jsem si ho teď koupil /Finisch Dry/. Důležité je hodně protřepat! Kapátko mi přišlo moc hrubé, tak jsem mázu nalil do vršku, namáčel malej štětec a patlal jednotlivé články. Přišlo mi docela hustý /jako jogurtové mléko/. Po krátkém zaschnutí jsem řetěz otřel hadrem. Ujel jsem asi 80 km a žádné pazvuky. Doma jsem řetěz nijak nestudoval /zrovna začlo chcát/, ale všimnul jsem si, že jsou rolničky lehce špinavý, takže řetěz lehce chytá prach. Oproti mému oblíbenému /ať už si každej říká,co chce :-)/wédečku měl řetěz jednoznačně tišší chod. Stejně se nejspíš vrátím ke kombinaci wédéčko na hadr a protažení řetězu, která možná hůř maže, ale nejmíň chytá prach.
protrepani me nenapadlo, priznavam… je fakt, ze z kapatka tekla jen takova dost ridka tekutina, moc „olejovite“ to nevypadalo, mozna v tom bude problem… urcite vyzkousim.
Na slunečnicový/olivový olej to taky pojede :DDDD.
Na slunečnicový/olivový olej to taky pojede :DDDD.
Používám automobilovej olej do převodovek – řetez vyčistím pak ho v tom vykoupu otřu z venku a je.
Já se teď rozhoduji mezi Olej spray TF2 450 ml
http://www.kola-lyze-sport.cz/…2–450-ml/400
a nebo
GT 85 400 ml
http://bike-tuning-centrum.cz/…-400-ml.html
Sám nevím jaký, tak asi koupím oba a porovnám.
to GT-cko jsem koupil ted, ale ne primarne na retez. jevi se dobre.
Proč ne primarně na řetěz? Díky.
nerikam, ze se na nej neda pouzit, jen ze retez mazu necim jinym :)
ted koukam na kupkolu, kde jsem to koupil, ze mi prisel bez te trubicky…
V servisu používá Kamil /Toman, kdo je z Olomouce, tak bude nejspíš vědět/ TF2 jako univerzál už roky, tak to asi nebude špatná máza :-)
Tak v servise zase o nic nejde, pouze o to, aby ten retez byl viditelne namazan a neskripal.
Já jsem spokojen tady s tímto
http://www.cyklozitny.cz/…ray/d-71141/
Neodletuje, moc se na něj nelepí prach
moc to řešíte, mažu tim co najdu.
Použival jsem olej od Motorexu – Dry lube, ve spreji, ale bohužel došel, tak aplikuju WD-40, ale je pravda, dlouho tichý nevydrží.
ja mam tento a maximalni spokojenost
Jaké máte zkušenosti s muc-off?
Ahoj, ozivim toto vlakno. Zkousel nekdo z vas na kolo/retez nekdy Ballistol?
Ne