• smizo

    Budu kupovat pevnou MTB vidlici a rozhoduju se mezi MRX karbon : http://www.bicykly.cz/…bon-v-break/ a nebo PELLS XF6. Kterou vidlici spíš vzít?

    0 0
    • Dude111  

      podle mě to vyjde na stejno, záleží na ceně, příp jaké logo se ti víc líbí:-D

      0 0
      • smizo  

        je teda jedno jestli PELLS hliník za 2500,– nebo ten MRX karbon za 3200,–?

        0 0
        • PKQ  

          myslím, že to bylo myšleno tak, že ten carbonovej PElls je to samý jako MRX, ale s jinou nálepkou ;)

          0 0
        • roud  

          jednoznačně ber karbon… (z hlíníkový bys byl pěkně vymlácenej)

          0 0
          • šlapatko  

            Rok jezdím hliníkovou pellsku a je dobrá.

            Rok jezdím hliníkovou pellsku a je dobrá.Karbonovou skusím časem,ale velký rozdíl nečekám.

            pevná je pevná

            0 0
            • roud  

              čekej :O) hliníková je oproti carbonový sado maso…

              0 0
              • šlapatko  

                To jsem rád že si časem polepším:-)

                0 0
              • o5majkl  

                To si nemyslim-vozim karbonovou WCSku a obecnej názor je, že když je zahnutá, tak víc pruží než rovný vidle, ale z vlastní zkušenosti řikam, že nepruží vůbec-je tuhá jak prase… Což neni nijak na škodu. Jasně, rozdíl v materiálu tam je, ale podle mě v terénu to člověk neni schopnej poznat. Jestli jedeš na karbonu nebo hliníku je podle mě fuk z hlediska pohodlí.

                0 0
                • roud  

                  wcska tuhá jak prase LOL kolik vážíš 30 kilo ? ta vidle je oproti rovný pellsce neskutečný bláto…

                  0 0
                  • o5majkl  

                    mam 65, jediný kdy ta vidle pruží je, když nahustim na dva bary, jinak se na tom jezdit nedá :) Když se pověsim na řídítka, tak skoro necukne…

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      To jen potvrzuje, co psal roud, že je jako bláto, když ti takhle pruží, když se o řídítka jen opřeš. Za jízdy to musí být pro normální váhu prakticky neovladatelný děs.

                      0 0
                      • o5majkl  

                        pod pojmem skoro necukne si ovšem můžeš představit skoro všechno :) každá vidle ti cukne…

                        0 0
                        • Rychlej turista  

                          Mám konstrukčně podobnou na silniční plečce a ve větší rychlosti dokáže na hrbolu kolo neskutečně rozvibrovat. V terénu se to musí kroutit jako had.

                          0 0
                          • o5majkl  

                            no jenže vibrace kola ve vyšší rychlosti je spíš způsobená nedostatečnou pevností rámu-dokonce je to i spočítaný, ale už si bohužel nepamatuju jednotku v jaký to udávaj…

                            0 0
                            • Rychlej turista  

                              Ty vibrace kola se tady už řešily. Těch vlivů je více a když se sejdou, tak to kolo rozvibruje. U mé plečky to dělá ta vidle spolu s nabořeným rámem. To ale nic nemění na tom, že ta vidle se kroutí a takovou bych na bajku těžko rozdýchával.

                              0 0
                              • o5majkl  

                                ty každopádně… já se tou pevnou už moc mučit nebudu a rozhodně už jí tam nikdy nedam na 24 hodinovku :D v Berouně sem to vydržel asi 12 hodin, ale pak sem 14 dní pořádně necejtil dlaně… Taky si pamatuju, jak si mě pouštěl ve sjezdu, že jezdíš pomalu, já to tam na pevný prohučel jak na odpružený, ale ke konci už sem skoro neudžel řídítka…

                                0 0
                          • JSt  

                            kazda zahla vidla s placatyma nohama se krouti. s tim nikdo nic nevymysli…

                            0 0
                    • MlokCZ  

                      Jenže ty pevné karbonové vidlice pruží předozadně (což je k ničemu) a to se při zatížení řídítek moc neprojeví.

                      Zkus se někdy pořádně podívat, co ta vidlice udělá např. při ostrém zabrždění přední brzdou. Hned uvidíš pohyb ve velkém rozsahu a jak je málo tuhá.

                      A projevuje se tu i při jiných situacích, jen při tom brždění je to snadnější pozorovat, proto to uvádím.

                      Nevím přesné srovnání karbonové Pellsky a WCSky (WCSku jsem nejezdil), ale když je Pellska výrazně tužší (dle odstatních) a i ta dokáže předvést předozadní pohyb větší než 2cm i pro mojich 70kg, tak nechci ani vidět, co předvede ta WCSka.

                      0 0
    • Vilém  

      Vem MRX, je to totez jako carbonova pellska.

      0 0
      • Rychlej turista  

        Vypadá podobně, ale Pellska je vyzkoušená. Jezdí to MRX někdo?

        0 0
        • teepeex  

          mam tuhle

          zda se mi, ze je to pecešny vsechno v jedny dilne:)

          jinak je supr a zadarmo:)

          navic delaj i sedlovky do serie;)

          0 0
          • Kiri83  

            Tú eXotickú mám aj ja (ale Al) a s Pellskou sú úplne identické – až na tú nálepku.

            0 0
        • Vilém  

          Jezdim ji asi 3/4 roku se 180mm kotoucem. Mam cca 85–90kg a bez problemu. Myslim ze je z uplne stejne fabriky jako ta pellska.

          0 0
    • smizo  

      tak to je asi jasno v tom co teda budu brát..no já mám asi ±92kg tak to ten karbon v tom případě asi vydrží bez problémů..a budu to mít na véčka..

      0 0
      • Rychlej turista  

        Ta karbonová Pellska na véčka je XF3 a dělají je ve dvou velikostech, ekvivalent 80 mm a 100 mm. Mám obě a rozdíl je dost znát.

        0 0
    • Kacondra  

      Na www.bigwheels.cz je článek o testování Niner karbonové vidlice. I po styku s kladivem prošla testy na jedničku.

      0 0
    • matts1  

      Já jezdím hliníkovou Pellsku a je to úplně v pohodě. Ze začátku jsem měl strach, že se s tím nebude dát jezdit, ale prostě je to pevná vidla a hotovo. Cenovej rozdíl sice není nijak závratnej, ale mě se něchtělo vyhazovat navíc za karbon a su rád.

      0 0
    • blesk888  

      Nechci kvůli dotazu zakládat nové vlákno, ale toto jsem se nikde nedočetl (asi málo hledám). Chystám se koupit pevnou carbonovou vidlici MRX nebo Pells XF.

      Rád bych od majitelů zjistil, jak jsou tyto vidlice odolné, třeba když dostane ránu klackem nebo odraženým menším kamínkem. Jezdím občas lesem a takové střety jsou běžné. Pokud by vidlice byla náchylná na poškození, asi bych to přehodnotil. Díky

      0 0
      • roud  

        vydržej strašně moc po roce ježdění když jsem ji prodával jsem ji jen otřel a byla uplně jak nová neměj strach (a pádů jsem s ní zažil požehnaně…

        0 0
        • blesk888  

          To jsem rád :-) To je na povrchu nějaká odolná fólie?

          0 0
          • roud  

            Ne ale maj dobře udělanej lak :O) jediný co mě u pellsky mrzelo že měla zalakovaný i samolepky takže nešly sundat :O(

            0 0
            • blesk888  

              Dobrý, loga mě netrápí, když je na rámu Apache a jinde Author xD

              0 0
          • MlokCZ  

            Fólie tam žádná není.

            0 0
      • MlokCZ  

        Určitě vydrží více než tvoje ruce, takže dokud ti to neurazí ruce, tak můžeš být v klidu :-)

        0 0
        • blesk888  

          Ruce vydrží, a pokud se vejde RR 29×2,4", tak to bude skvělé

          0 0
          • MlokCZ  

            Ten se vejde (RR 2,25 měl slušnou rezervu). Na 29tkový bike bych ale upřednostnil vidlici s větším offsetem.

            Ta Pellska má klasický offset používaný pro 26tky a hodí se spíše na 26tku jako náhrada mírně vyššího zdvihu.

            0 0
            • blesk888  

              To už jsem řešil, měl jsem Singularku, která byla delší a měla větší offset. Ale prý se dá jezdit i s tou krátkou a není s tím problém. K mému rámu asi bude lepší krátká.

              0 0
      • blacks1  

        nedavno jsem daval karbonovou MRX za cca 2800, penez

        mam z toho takove zvlastni pocity,

        hlavne nevyvazenost kola a trosku strach to vzit vic do terenu.

        uz ted ale pokukuju po nejake tuningovce, takze za me uz asi ne

        0 0
        • blesk888  

          Kde jsi ji koupil prosím tě? 2800 je hezká cena, koukám, že jsi z Jižních čech, tam bývám občas…

          0 0
      • Vilém  

        Mam MRX. Pokud chces verzi 80mm, tak nema smysl kupovat Pells, je to totez a o par tisic drazsi. Jinak co se tyce odolnosti, tak ji vozim se 180mm kotoucem asi rok a pul a neni problem. Klidne bych do ni sel znova. Oproti ocelove, i kvalitni, precijen vic pracuje.

        0 0
        • blesk888  

          Jo, raději bych tu MRX, přecijen penězi nevládnu. Ocelovou jsem měl a pracovala teda krásně.

          0 0
          • blacks1  

            napis mi na email blacks@seznam.cz hodim ti odkaz at tady nahodou nesirime neplacenou reklamu.

            0 0
          • Vilém  

            Tady je pod 3000,–. Mozna nekde i levneji.

            0 0
            • blesk888  

              Dík, tato adresa je známá, ale pokud by byla možnost to koupit někde, kde to mám v dosahu, bylo by to lepší.

              0 0
          • Vilém  

            Jo a ty ocelovy co jsem mel predtim, byly lehounkej Author, co se daval kdysi na Sectory a pak GT Bologna Light, coz byla taky velmi solidni ocelova vidle. MRX je vsak predci, teda krom vahy, ta authorka byla urco lehci, ta GT cca stejne, nechce se mi to hledat:)

            0 0
      • Rychlej turista  

        Mám XF3 a XF3 long a obě jsou v pohodě.

        0 0
    • Trog  

      Tady pro zajimavost test odolnosti karbonu oproti hliníku..

      http://www.youtube.com/watch…

      0 0
    • Bafoon  

      oživím vlákno

      potřeboval bych pevnou karbonovou vidlici pro 29" s čepy na véčka – před časem jsem to tady našel a ted za zlaté tele ani tuk. Mohl by mi někdo helfnout? díky moc

      0 0
      • Bafoon  

        bestie, když se zeptám tak najdu :-) http://cgi.ebay.com/…200487303392?…

        0 0
        • Pebe  

          levnější a z Anglie bez cla by to mělo být tady

          0 0
          • Bafoon  

            jojo díky, včera jsem ji taky našel. Dal jsem sem „první dobrou“ už to vypadalo že se vůbec nedělaj :-)

            ještě si řeším jestli zimáčka pofackovat relativně úsporně nebo ty véčka pustit a koupit kotoučovky (kola mám na oboje)

            0 0
      • vladaza  

        oživím :-), že jsem ji koupil na singlespeed.nl, dá se platit paypalem a za týden ji máš doma, jsem s ní spokojený, něco málo pochytá, při ostrém brždění má sklon k vibracím, zezačátku mě to lehce překvapilo,teď v pohodě, nicméně kotoučovku bych asi na ni nedal /navářku má/

        0 0
        • Bafoon  

          proč ne kotouče? nebudí to v tobě důvěru?

          0 0
          • vladaza  

            nechci kecat, kotouče jsem nikdy neměl, ale obecně asi dají vidlici víc zabrat než véčka, no a když už při razantním brždění véčky dochází k vibracím, tak bych to s kotoučovkou nezkoušel,vidle má skutečně hodně dlouhé nohy /pro těch 29"/ a namáhání od kotoučovky by ji nemuselo pasovat, to je můj odhad. škoda, že se na 29" nedá sehnat pořádná zahnutá vidle z oceli, případně i rovná z titanu, ty rovné z karbonových trubek nejsou nic moc a odhaduji, že nejsou o moc lepší než hliníkové

            0 0
            • Pebe  

              .

              0 0
              • Vilém  

                Ale jen a uzkej plast. Pak by moh vzit jakoukoli trekovou vidlici.

                0 0
                • Pebe  

                  jak jsi z tečky vydedukoval odkaz to nechápu, ale právě proto jsem ten odkaz smazal a nechal tečku, protože to na 29 nejde :-)

                  0 0
                  • Vilém  

                    Ten odkaz tam napred byl. Az po znovunacteni tam byla tecka.

                    0 0
            • Bafoon  

              ok díky za postřeh, ještě to promyslím s těma brzdama. A btw co takhle bajka do profilu? docela bych se mrknul :-)

              0 0
              • vladaza  

                to je námět ke zlepšení, rám je mrázek – nikoliv ocelový klasik Franta, ale hliníkový lehce extravagantní /křížový/ Bohuš z Vrbna pod Pradědem na 29" kola

                0 0
    • M_ishak  

      Pánové, mluvíte tu o tom, že člověku s pevnou hliníkovou vidlou upadnou ruce v terénu a podobně. Je mi jasně, že každý kov tlumí vibrace různě, hliník není ce se pružnosti a pochytání vibrací na tom nijak extra. Jasné, ale pokud si uvědomíme, že dříve odpružené vidle nebyly až tak rozšířené a lidi normálně jezdili terénem s pevnou, zrovna tak cyklokrosaři jezdí s pevnou… Byl byste to někdo schopný porovnat s klasickou starou zahnutou vidlou? Je to klasické drncání, nebo spíš mravenčení na té hliníkové?

      Vážně totiž uvažuju dát na kolo taky pevnou a proto by mě zajímalo, jestli to s těmi galejemi v terénu s pevnou nejsou jen takové povídačky, protože si lidi zvykli na měkoučko :O)

      0 0
      • roud  

        když blbě vymeteš díru tak i carbonka tě klidně pošle k zemi hliníková ti u toho ještě vyrazí zuby jinak to tvoje porovnání je mimo když vemeš dnešní hliníkovky jsou rovný takže jejich pohyb je naprosto minimální oproti např. karbonový vidli…

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • bleach  

      pasovala by tahle vidle http://www.kupkolo.cz/…14610_z1854/ místo XCR 100 mm s kotoucema? jde mi hlavne o dylku, abych pak neskrtal v zatackach pedalama..

      0 0
      • bleach  

        a jeste jestli by se do ni vesel nejakej 2,0 big apple a podobne

        0 0
        • pokec  

          Mám ji na kole v profilu, v zatáčkách neškrtám. Je nižší než XCR, dle paramtrů o 5,5cm, odečti sag (cca 2cm) a rozdíl je jen 3,5 na předku, takže střed ti klesne cca o 2cm… v zatáčkách sem neškrtal ani s 39cm pevnou vidlicí. Pláště mám Schwalbe SS 2,1 a vpohodě.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.