Budu kupovat pevnou MTB vidlici a rozhoduju se mezi MRX karbon : http://www.bicykly.cz/…bon-v-break/ a nebo PELLS XF6. Kterou vidlici spíš vzít?
Budu kupovat pevnou MTB vidlici a rozhoduju se mezi MRX karbon : http://www.bicykly.cz/…bon-v-break/ a nebo PELLS XF6. Kterou vidlici spíš vzít?
podle mě to vyjde na stejno, záleží na ceně, příp jaké logo se ti víc líbí:-D
je teda jedno jestli PELLS hliník za 2500,– nebo ten MRX karbon za 3200,–?
myslím, že to bylo myšleno tak, že ten carbonovej PElls je to samý jako MRX, ale s jinou nálepkou ;)
neni XF6 hliník?
jednoznačně ber karbon… (z hlíníkový bys byl pěkně vymlácenej)
Rok jezdím hliníkovou pellsku a je dobrá.
Rok jezdím hliníkovou pellsku a je dobrá.Karbonovou skusím časem,ale velký rozdíl nečekám.
pevná je pevná
čekej :O) hliníková je oproti carbonový sado maso…
To jsem rád že si časem polepším:-)
:O)
To si nemyslim-vozim karbonovou WCSku a obecnej názor je, že když je zahnutá, tak víc pruží než rovný vidle, ale z vlastní zkušenosti řikam, že nepruží vůbec-je tuhá jak prase… Což neni nijak na škodu. Jasně, rozdíl v materiálu tam je, ale podle mě v terénu to člověk neni schopnej poznat. Jestli jedeš na karbonu nebo hliníku je podle mě fuk z hlediska pohodlí.
wcska tuhá jak prase LOL kolik vážíš 30 kilo ? ta vidle je oproti rovný pellsce neskutečný bláto…
mam 65, jediný kdy ta vidle pruží je, když nahustim na dva bary, jinak se na tom jezdit nedá :) Když se pověsim na řídítka, tak skoro necukne…
To jen potvrzuje, co psal roud, že je jako bláto, když ti takhle pruží, když se o řídítka jen opřeš. Za jízdy to musí být pro normální váhu prakticky neovladatelný děs.
pod pojmem skoro necukne si ovšem můžeš představit skoro všechno :) každá vidle ti cukne…
Mám konstrukčně podobnou na silniční plečce a ve větší rychlosti dokáže na hrbolu kolo neskutečně rozvibrovat. V terénu se to musí kroutit jako had.
no jenže vibrace kola ve vyšší rychlosti je spíš způsobená nedostatečnou pevností rámu-dokonce je to i spočítaný, ale už si bohužel nepamatuju jednotku v jaký to udávaj…
Ty vibrace kola se tady už řešily. Těch vlivů je více a když se sejdou, tak to kolo rozvibruje. U mé plečky to dělá ta vidle spolu s nabořeným rámem. To ale nic nemění na tom, že ta vidle se kroutí a takovou bych na bajku těžko rozdýchával.
ty každopádně… já se tou pevnou už moc mučit nebudu a rozhodně už jí tam nikdy nedam na 24 hodinovku :D v Berouně sem to vydržel asi 12 hodin, ale pak sem 14 dní pořádně necejtil dlaně… Taky si pamatuju, jak si mě pouštěl ve sjezdu, že jezdíš pomalu, já to tam na pevný prohučel jak na odpružený, ale ke konci už sem skoro neudžel řídítka…
kazda zahla vidla s placatyma nohama se krouti. s tim nikdo nic nevymysli…
Jenže ty pevné karbonové vidlice pruží předozadně (což je k ničemu) a to se při zatížení řídítek moc neprojeví.
Zkus se někdy pořádně podívat, co ta vidlice udělá např. při ostrém zabrždění přední brzdou. Hned uvidíš pohyb ve velkém rozsahu a jak je málo tuhá.
A projevuje se tu i při jiných situacích, jen při tom brždění je to snadnější pozorovat, proto to uvádím.
Nevím přesné srovnání karbonové Pellsky a WCSky (WCSku jsem nejezdil), ale když je Pellska výrazně tužší (dle odstatních) a i ta dokáže předvést předozadní pohyb větší než 2cm i pro mojich 70kg, tak nechci ani vidět, co předvede ta WCSka.
pevná ocelová udělá taky víc než dva centimetry (předozad)
Vem MRX, je to totez jako carbonova pellska.
Vypadá podobně, ale Pellska je vyzkoušená. Jezdí to MRX někdo?
mam tuhle
zda se mi, ze je to pecešny vsechno v jedny dilne:)
jinak je supr a zadarmo:)
navic delaj i sedlovky do serie;)
Tú eXotickú mám aj ja (ale Al) a s Pellskou sú úplne identické – až na tú nálepku.
Jezdim ji asi 3/4 roku se 180mm kotoucem. Mam cca 85–90kg a bez problemu. Myslim ze je z uplne stejne fabriky jako ta pellska.
tak to je asi jasno v tom co teda budu brát..no já mám asi ±92kg tak to ten karbon v tom případě asi vydrží bez problémů..a budu to mít na véčka..
Ta karbonová Pellska na véčka je XF3 a dělají je ve dvou velikostech, ekvivalent 80 mm a 100 mm. Mám obě a rozdíl je dost znát.
Na www.bigwheels.cz je článek o testování Niner karbonové vidlice. I po styku s kladivem prošla testy na jedničku.
možná by bylo slušností, dát sem odkaz přímo na stránky výrobce…
Kde se dá taka sranda pořídit u nás?
Nevim jak u vas, ale v CR je dovozcem Ultrasport.
Já jezdím hliníkovou Pellsku a je to úplně v pohodě. Ze začátku jsem měl strach, že se s tím nebude dát jezdit, ale prostě je to pevná vidla a hotovo. Cenovej rozdíl sice není nijak závratnej, ale mě se něchtělo vyhazovat navíc za karbon a su rád.
Nechci kvůli dotazu zakládat nové vlákno, ale toto jsem se nikde nedočetl (asi málo hledám). Chystám se koupit pevnou carbonovou vidlici MRX nebo Pells XF.
Rád bych od majitelů zjistil, jak jsou tyto vidlice odolné, třeba když dostane ránu klackem nebo odraženým menším kamínkem. Jezdím občas lesem a takové střety jsou běžné. Pokud by vidlice byla náchylná na poškození, asi bych to přehodnotil. Díky
vydržej strašně moc po roce ježdění když jsem ji prodával jsem ji jen otřel a byla uplně jak nová neměj strach (a pádů jsem s ní zažil požehnaně…
To jsem rád :-) To je na povrchu nějaká odolná fólie?
Ne ale maj dobře udělanej lak :O) jediný co mě u pellsky mrzelo že měla zalakovaný i samolepky takže nešly sundat :O(
Dobrý, loga mě netrápí, když je na rámu Apache a jinde Author xD
Fólie tam žádná není.
Určitě vydrží více než tvoje ruce, takže dokud ti to neurazí ruce, tak můžeš být v klidu :-)
Ruce vydrží, a pokud se vejde RR 29×2,4", tak to bude skvělé
Ten se vejde (RR 2,25 měl slušnou rezervu). Na 29tkový bike bych ale upřednostnil vidlici s větším offsetem.
Ta Pellska má klasický offset používaný pro 26tky a hodí se spíše na 26tku jako náhrada mírně vyššího zdvihu.
To už jsem řešil, měl jsem Singularku, která byla delší a měla větší offset. Ale prý se dá jezdit i s tou krátkou a není s tím problém. K mému rámu asi bude lepší krátká.
nedavno jsem daval karbonovou MRX za cca 2800, penez
mam z toho takove zvlastni pocity,
hlavne nevyvazenost kola a trosku strach to vzit vic do terenu.
uz ted ale pokukuju po nejake tuningovce, takze za me uz asi ne
Kde jsi ji koupil prosím tě? 2800 je hezká cena, koukám, že jsi z Jižních čech, tam bývám občas…
Mam MRX. Pokud chces verzi 80mm, tak nema smysl kupovat Pells, je to totez a o par tisic drazsi. Jinak co se tyce odolnosti, tak ji vozim se 180mm kotoucem asi rok a pul a neni problem. Klidne bych do ni sel znova. Oproti ocelove, i kvalitni, precijen vic pracuje.
Jo, raději bych tu MRX, přecijen penězi nevládnu. Ocelovou jsem měl a pracovala teda krásně.
napis mi na email blacks@seznam.cz hodim ti odkaz at tady nahodou nesirime neplacenou reklamu.
Neni lepší hodit to sem ať tu pak nevzniká zase deset vláken na stejné téma ?
Psal jsem ti mejl, došlo?
Tady je pod 3000,–. Mozna nekde i levneji.
Dík, tato adresa je známá, ale pokud by byla možnost to koupit někde, kde to mám v dosahu, bylo by to lepší.
Jo a ty ocelovy co jsem mel predtim, byly lehounkej Author, co se daval kdysi na Sectory a pak GT Bologna Light, coz byla taky velmi solidni ocelova vidle. MRX je vsak predci, teda krom vahy, ta authorka byla urco lehci, ta GT cca stejne, nechce se mi to hledat:)
Mám XF3 a XF3 long a obě jsou v pohodě.
Tady pro zajimavost test odolnosti karbonu oproti hliníku..
ano na tandemu je za 2793 po zaregistrovani
Dík
oživím vlákno
potřeboval bych pevnou karbonovou vidlici pro 29" s čepy na véčka – před časem jsem to tady našel a ted za zlaté tele ani tuk. Mohl by mi někdo helfnout? díky moc
bestie, když se zeptám tak najdu :-) http://cgi.ebay.com/…200487303392?…
levnější a z Anglie bez cla by to mělo být tady
jojo díky, včera jsem ji taky našel. Dal jsem sem „první dobrou“ už to vypadalo že se vůbec nedělaj :-)
ještě si řeším jestli zimáčka pofackovat relativně úsporně nebo ty véčka pustit a koupit kotoučovky (kola mám na oboje)
oživím :-), že jsem ji koupil na singlespeed.nl, dá se platit paypalem a za týden ji máš doma, jsem s ní spokojený, něco málo pochytá, při ostrém brždění má sklon k vibracím, zezačátku mě to lehce překvapilo,teď v pohodě, nicméně kotoučovku bych asi na ni nedal /navářku má/
proč ne kotouče? nebudí to v tobě důvěru?
nechci kecat, kotouče jsem nikdy neměl, ale obecně asi dají vidlici víc zabrat než véčka, no a když už při razantním brždění véčky dochází k vibracím, tak bych to s kotoučovkou nezkoušel,vidle má skutečně hodně dlouhé nohy /pro těch 29"/ a namáhání od kotoučovky by ji nemuselo pasovat, to je můj odhad. škoda, že se na 29" nedá sehnat pořádná zahnutá vidle z oceli, případně i rovná z titanu, ty rovné z karbonových trubek nejsou nic moc a odhaduji, že nejsou o moc lepší než hliníkové
.
Ale jen a uzkej plast. Pak by moh vzit jakoukoli trekovou vidlici.
jak jsi z tečky vydedukoval odkaz to nechápu, ale právě proto jsem ten odkaz smazal a nechal tečku, protože to na 29 nejde :-)
Ten odkaz tam napred byl. Az po znovunacteni tam byla tecka.
ok díky za postřeh, ještě to promyslím s těma brzdama. A btw co takhle bajka do profilu? docela bych se mrknul :-)
to je námět ke zlepšení, rám je mrázek – nikoliv ocelový klasik Franta, ale hliníkový lehce extravagantní /křížový/ Bohuš z Vrbna pod Pradědem na 29" kola
Pánové, mluvíte tu o tom, že člověku s pevnou hliníkovou vidlou upadnou ruce v terénu a podobně. Je mi jasně, že každý kov tlumí vibrace různě, hliník není ce se pružnosti a pochytání vibrací na tom nijak extra. Jasné, ale pokud si uvědomíme, že dříve odpružené vidle nebyly až tak rozšířené a lidi normálně jezdili terénem s pevnou, zrovna tak cyklokrosaři jezdí s pevnou… Byl byste to někdo schopný porovnat s klasickou starou zahnutou vidlou? Je to klasické drncání, nebo spíš mravenčení na té hliníkové?
Vážně totiž uvažuju dát na kolo taky pevnou a proto by mě zajímalo, jestli to s těmi galejemi v terénu s pevnou nejsou jen takové povídačky, protože si lidi zvykli na měkoučko :O)
když blbě vymeteš díru tak i carbonka tě klidně pošle k zemi hliníková ti u toho ještě vyrazí zuby jinak to tvoje porovnání je mimo když vemeš dnešní hliníkovky jsou rovný takže jejich pohyb je naprosto minimální oproti např. karbonový vidli…
pasovala by tahle vidle http://www.kupkolo.cz/…14610_z1854/ místo XCR 100 mm s kotoucema? jde mi hlavne o dylku, abych pak neskrtal v zatackach pedalama..
a jeste jestli by se do ni vesel nejakej 2,0 big apple a podobne
Mám ji na kole v profilu, v zatáčkách neškrtám. Je nižší než XCR, dle paramtrů o 5,5cm, odečti sag (cca 2cm) a rozdíl je jen 3,5 na předku, takže střed ti klesne cca o 2cm… v zatáčkách sem neškrtal ani s 39cm pevnou vidlicí. Pláště mám Schwalbe SS 2,1 a vpohodě.
diky
Jen 3,5cm? To je sakra dost.Tohle rozhodí geometii.