• Kubiczech

    Jelikož tu stejně moc bikových témat není, tak si založím jedno prozatím čistě inspirační.

    Už nějaký ten měsíc přemýšlím nad tím, že vyměním enduro fulla za něco s pevným zadkem (zdravím, dámy) a 32mm vidlicí o zdvihu kolem těch +/- 140mm. Materiál rámu – ocel, hliník. Pohon 2×10, eventuálně 1×10, vodítko řetězu a tak dále. (:

    Favoritem je u mě zatím Transition TransAM, líbí se mi i Kona Steely (i když sehnat rám se dobré peníze asi reálné není), další variantou je nechat svařit.

    K dotazu – pokud se u tuhle kategorii kol zajímáte, co vás v oblasti zaujalo? Ať už třeba rámy, které neznám, odkazy na stavby, zajímavé recenze a podobně. Nebo třeba klidně jen obecný pokec o tom, jak je zhovadilé sesedat z fulla na HT. (:

    Díky. (:

    0 0
    • mr.antik  

      Santa Cruz Chameleon

      0 0
    • baboon  

      Svého času se mi moc líbil DMR switchback: http://www.mtbr.com/…1527crx.aspx . Ale aktuálně sehnat už asi nepůjde. :(

      0 0
    • vojtechposmourny  

      Cotic BFe

      Ten se mi líbí moc.

      Potom třeba Ragley Blue Pig, NS Bikes Surge, Chromag Aperture, Stylus…

      Najdeš jich relativně dost.

      0 0
      • Kubiczech  

        Díky. Chromag Aperture se mi zamlouvá. Obecně bych radši něco, co je střižené k trailovému ježdění, ať už geometrií nebo vahou. Větší skoky v podstatě neprovozuju.

        0 0
    • KRAJIC  

      Já jsem dlouho bojoval s fullem na skocích – necítil jsem kvůli zadnímu odpružení odrazy a následně mne to katapultovalo v nocontrolu někam do řiti. Tak jsem v těžké frustraci rozhodl, že na skoky prostě bude HT – zkusil jsem to jednou a jak už byl odvyklý mi začli zvonit staré kosti a klouby, rychle jsem od toho upustil, nasral se, hryzl a prostě začal skákat na tom fullu pěkně do peřinky – cesta zpět už není. O víkendu jsem zkoušel i lehký street a to co jsem přehopsul na HT tak šlo i na fullu jen to předloktí a mezilopatkové svaly poznaly středověk.

      0 0
    • mr.antik  

      Ještě bych zvážil aspoň zkusit jiného fulla, to RB s pružiňákem musí být na toto použití zbytečně hyperaktivní.

      Jinak samozřejmě pevňák je peklo a dřina :-))

      0 0
      • Kubiczech  

        Něco jiného samozřejmě odzkoušeno mám, takže o téhle výměně neuvažuju z důvodu, že by mi RBčko nevyhovovalo. Většinu kilometráže a i času na bajku trávím na pevňáku, baví mě to a srdci je to tak nějak bližší. Myslím tím hlavně z hlediska „kontaktu“ s terénem.

        Ale přeci jen si rád dopřeju jiný druh zábavy než mi nabízí XC pevňák, takže se moje představy ubírají touhle enduro HT cestou. O letovou fázi mi ani nejde, držím se spíš při zemi.

        jo a edit: další věc, co mě oslovuje je jednoduchost hardtailu

        0 0
        • Buba_1  

          naprostej souhlas :)ja to vyresil Mosterem HT a perfektni koleso.ujed se na tom da paradne dlouha trasa a z kopce na radeni je to perfektni.ja ho mam zatim na 120 mm rebe ale tuning na 140 a pevny osy se chysta a pak to bude parada :)

          0 0
          • KRAJIC  

            Jezdil jsem ho roky v setupu s vysokou 150 vidlicí – do práce, do Beskyd horekopcom, na skoky. S tou 150 jsem šlapal dost před sebe, ale byla dost vysoká +/- 540mm – nicméně po těch letech společného boje nemám srdce se ho zbavit i když už mám jiné kolo.

            0 0
    • juli  

      Sice to není, žádná kultovka, ale válí se mi tady skoro nejetý rám Haro 8.3, zelený v eLku…za hubičku.

      0 0
      • Kubiczech  

        Zatím není nákup na pořadu, je to spíš jen představa. Ale díky, třeba někdo jiný bude mít zájem.

        0 0
        • juli  

          Jasný, omlouvám se. Patři to do „Bazaru“, ale nedokázal jsem odolat :-)

          0 0
          • Kubiczech  

            V pohodě, však třeba někdo jiný zrovna něco shání. Bazar nebazar. (:

            0 0
    • kali222  

      bude na prodej. :)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • cat  

      EVIL Sovereign

      0 0
    • Pac029  

      Sic mimo muj styl, ale casto me prepadne chut na Banshee Paradox, a Kona Hondo taky vypada dobre. I kdyz O.K., to ze jsou to kola na prd to uz tu Xx bylo, ale ten Paradox se mi poste desne libi ;o).

      0 0
      • Kubiczech  

        Paradox je krásný bike, Kona též – jen nevím, jestli zrovna v téhle kategorii volit 29". To bych spíš volil Viento nebo zmíněnou Konu Steely.

        0 0
        • Pac029  

          No jo no, ale je to proste vyzva ;))).Ale ten Transition stejne jak ta Kona vypada taky paradne, i kdyz maj mensi kola..

          0 0
    • logoman  

      Jak dela kona hnusny celopera tak jejich HT jsou super, z tehle v tomhle threadu zatim jednoznacne kona steely :)

      0 0
    • weekend warrior  

      Cove Stiffee FR

      0 0
    • Kubiczech  

      Zahlédl jsem zase jeden hezký kousek k nějakému tomu drsnějšímu poježdění. Production Privée.

      0 0
      • Vilém  

        Za 200e peknej ram, libi.

        0 0
        • nitraq  

          200e teď plus 400e při doručení, takže za 600e.

          0 0
          • Vilém  

            aha, tak to jsem jaksi prehlidl:)

            0 0
          • Kubiczech  

            Právě, 600e za ocelový rám z Taiwanu se mi zdá jako krapet nadstřelená cena. Aspoň na místní poměry.

            0 0
            • Bysto  

              presne tak, a ešte k tomu z oceli, keby bol aspoň z reynoldsu, ale na to, že je to len z 4130 je to fakt strašná cena

              0 0
          • soc  

            No ram je nadherny, ale po tomto Tvem sdeleni se mi najednou prestal libit :)

            0 0
      • KRAJIC  

        Až to zadní kolo sesadíš z to podstavce, tak ta vidlice bude úplně ležet – přijde mi to DH setup – na AM/EN bych tam dopředu volil něco podstatně nižšího.

        0 0
    • deekay  

      Osobne se mi jako AM HT moc libi tenhle Alutech:

      http://alutech-cycles.com/…Trick-Rahmen

      Jinak uz zde zmineny Cotic BFe, pokud bych resil ocel.

      Ale ac mam ocel rad, tak k proadnym EN balonum mi sedi spis ten masivni alutec.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • kowalsky  

      mne sa z ocelakov dost paci ragley http://www.ragleybikes.com/…blue-pig-x9/

      0 0
    • bleach  

      http://www.kona.cz/kolo/honzo krasna kona :)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • pepino  

        Koukam, že i na biketrial se budou za chvíli používat 29":)

        0 0
        • Metalcane  

          mi přízemní naštěstí s výběrem veliskoti kol nemáme problém :D

          0 0
    • cyklista30  

      Pěkný téma. Zjímalo by mě, zda tady už někdo něco takového postavil na nějakém tom ocelovém rámu který zde padl. Jinak jsem přes toto fórum našel SingleBe – Jen tedy nevím na kolik sou ty jejich rámy povedené – na jednu stranu na mě působí fajn v tom, že udělají vše co člověk chce a velký výběr materiálu, na druhou stranu to působí jako značně amatérská firmička, která vyrobila asi jen to co mají na svém webu – takže asi pár kusů. Ale cenově to není tak špatné zase.

      Jinak se mi hodně líbí ten Transition Trans AM a Cotic Soul – jen oboje kolem 15–16 tisíc. A levnější varianty tu asi ani nepadly.

      0 0
      • tonik666  

        Cotic BFe je za 329L, navíc v UK se dají sehnat v pohodě bazarovky, svoje BFe mámj taky z UK, za 170L jako nové. Doprava 20L.

        0 0
        • cyklista30  

          JJ jen ti teď nevím co mi to na tom BFe vadilo… není menší než Soul…?

          0 0
          • tonik666  

            Těžší (rám asi 3kg), bytelnější, geoška by měla být stejná.

            Mám ho jako AM/XC bajk a jsem nadmíru spokojen, na 140mm vidli naprostý luxus. Jestli jsi velký, tak pro indikaci – mám 186cm, rám L, 70mm představec, řídítka 4cm nahoru, a sedí.

            0 0
            • cyklista30  

              Ha já mám taky 186/85 a chci to na AM a XC vidli bych právě taky viděl na 140mm. Teď jsem tedy začal uvažovat více o tom SingleBe ten novej rám na 27,5 se mi docela dost líbí.

              No já právě myslel, že BFe má kratší horní trubku, ale jak koukám tak ne. To má vážně 3kg…? To se mi zdá dost vždyť je to Reynolds ne? 3kg bych typnul na obyčejné trubky.

              0 0
              • tonik666  

                Záleží kolik tam dáš materiálu…Soul je asi o kilo lehčí, ale zase není na 160mm. BFe má být nezničitelné.

                Tobě by stačil asi Soul, ale je dražší.

                0 0
                • cyklista30  

                  Jo tak zdvihem by mi stačil určitě. Víc jak 140mm tam dávat nechci chtěl bych aby to bylo tedy primárně AM kolo, ale zárověň aby to zůstalo ještě takový jezdivý – 160mm už bych se asi bál a u HT mi to přijde zbytečný.

                  0 0
                  • tonik666  

                    Tak jezdivý je i to BFe, spíš jde o to, že BFe bys neměl rozámat ani skákáním, Soul je přece jen spíš trail bike. Takže záleží co chápeš jako AM. A záleží jestli chceš dát 500L za Soul, nebo tak 300–400L za bazarovej Soul.

                    0 0
                    • cyklista30  

                      Co je AM – to se těžce říká – ale dnes sem koukal třeba tady a tohle je dle mě takové typické AM

                      http://www.youtube.com/watch…

                      0 0
                      • tonik666  

                        Jsem se trochu hecnul-tady máš odkaz na pěkný soul za super cenu.

                        jinak cotic obecně hledat tady, nebo na pinkbike.

                        Jo, to je v pohodě, to by měl dát i soul, jen to na tom HT asi nedáš taky rychle jako lopes na fullu.

                        0 0
                        • cyklista30  

                          JJ tak to je jasný, ale myslím, že ten terém tomu pojetí AM dost odpovídá. Nějaká ta stezka jízda přes šutry občas nějakej skoček a td… V našich podmínkách oblíbené kořeny, přes pole, nějaký kratší sjezdík a td.

                          Jinak díky, ale já chci kupovat novej rám. No pokud by mě 27,5 zaujala je to jasné půjdu do SB a pokud by se jednalo o jinou velikost tak uvidím no.

                          0 0
                          • tonik666  

                            Už jsem zjistil, že nový je zbytečný, zvlášť na HT AM otloukánka. Aspoň mám pojištěnou tu modrou. 27.5 je myslím dobrá úvaha.

                            0 0
                            • cyklista30  

                              Nevím já jezdím 26 HT nedávno jsem si půjčil 29 ta mě moc nepřesvědšila – bylo to kolo asi za 16 litrů tak to třeba bylo tím, no tak chci projet tedy nějakou 27,5 a slušnější 29. Co mi vadí je že na 29 je omezenej výběr plášťů a na 27,5 skoro nic zatím… Ale uvidím no.

                              Tak novej chci hlavně z důvodu, že vím co s tím rámem je a td a k novému kolu to tak nějak patří. Současný otloukánek má sice léta, ale vím, že se na tu ocel můžu spolehnout i po 15 letech.

                              0 0
      • kubad  

        když ti nevoní single bee tak si nech uvařit ocel třeba u Štěrby

        0 0
        • cyklista30  

          Tak neříkám přímo nevoní – vypadá to docela pěkně to jo, jen to pozadí firmy mi přišlo takové no… Ty sváry by také mohli být dělány čistěji, no ale zas je pravda, že moc lepších se nenajde – takle co sem koukal vypadal lépe ten Triton ale to je kolem 25 tisíc už a byť tedy pěkné tak se mi tolik dávat nechce, já zas celkově tomu kolu tolik nehovím abych do něj dal třeba 80 tisíc. Dal sem si rozpočet do budoucna kolem 40 strop 50 ale spíše bych chtěl jít kol té 40. Z mého pohledu – je to jen kolo.

          0 0
    • Johan27  

      Jen pro zajimavost – nejsou uz na trhu hardtailove AM/EN ramy pro 27.5" kola, kde by byla geometrie stavena pro ±140mm zdvih predni vidlice podobne jako na obrazku?

      0 0
      • cyklista30  

        To mi přijde jako FR/EN rám. Jinak tu 27,5 s tímhle zdvihem sem ještě neviděl právě.

        0 0
        • Kubiczech  

          SingleBe Trail Killer tyhle parametry má. K vidění na FB značky.

          0 0
          • deekay  

            v tomhle jsou custom stavitele proste nedostizni – pruzna reakce na aktualni poptavku .)

            A singlebe veci se mi libi cimdal tim vic, navic je to za zaplatitelnou cenu.

            0 0
          • cyklista30  

            Tak ten sem ještě neviděl – já koukal jen na web a na facebook sem ani nekoukl. A viděl si nějaký rám od nich naživo?

            0 0
            • cyklista30  

              Tak teď na to čumím – a jako klobouk dolů to uchycení zadní stavby to je hodně efektní velkej posun kupředu – sváry sou tedy stále prasácký to si řekněme upřímě v tom žádná čistota není, ale jako celek to vypadá vážně pěkně.

              0 0
            • mr.antik  

              ty surový lakovaný rámy jsou naživo fakt pěkný, funkce by se musela zkusit, člověk není zvyklej na takový tenký trubičky u agresivnějšího ježdění :-)

              0 0
              • deekay  

                Nevim jaky je rozdil v pevnosti/pru­rezech trubek u siglebe a u myho OnOne, ale proti LV se muj pevnak krouti jako zizala a to ho v testech oznacili, za spise tuhy a nepohodlny ocelak. Pravda, ze dost delaji i malo tuha kola. Celkove je to sranda, ale na to pouziti co ho mam, tak staci.

                0 0
              • cyklista30  

                Tenký trubičky jezdím celej život – vlastně stále na oceli a první pořádné kolo – BMX mělo trubičky ještě tenčí a co to sneslo za prasárny :D Mě by se víc líbila nelakovaná verze asi – nebo pískovaná co je vidět na tom rozebíracím rámu.

                0 0
            • Kubiczech  

              Ano, viděl jsem pár kousků a naživo mi sváry prasácké nepřišly. Naopak jsem ve zpracování viděl jednoznačné plus. Nejsem ale od fochu, takže to zřejmě nemohu dostatečně posoudit. Moje zhodnocení je dohledatelné na webu.

              0 0
              • cyklista30  

                Tak to já asi tedy SingleBe opět zařadím do výběru – zatím představa vypadá nechat si svařit něco jako je ten novej rám. tedy nejdříve si budu muset ujasnit rozměr kol ale viděl bych to na 26/27,5 no možná i ta 29 přesvědší zatím se tak nekonalo – což u této značky by tedy bylo jedno, když svaří cokoliv. Ty sváry já taky nejsem svářeč, ale pár let sem dělal u CNC a na sváry se díval u chlapů a když se kouknu na sváry u Tritonu tak to je něco úplně jiného – beru, že to je vařený jinak, ale i tak je tam vidět jiná čistota práce – rovnoměrnost a jeden svár jako druhej. Přes lak by to asi bylo fuk, ale na surovej rám by to mohlo být čistější, ale tak to bude jen kosmetickej detail pevné to snad bude dost ;) Mohu tě poprosit na nějaký odkaz kde jsi ty rámy hodnotil?

                0 0
                • Kubiczech  

                  Jeden svár jako druhý umí i robot v taiwanské velkovýrobně. Každopádně bych v prvé řadě řešil kvalitu svárů a jejich vzhled, jestli vypadá jeden jako druhý, to bych nechal koňovi. (:

                  Mrkni se na bikeandride.cz – jsou tam o SingleBe tři články.

                  0 0
                  • cyklista30  

                    Jo tam sem četl ten test na tu RAWku a ten se mi líbil takový pěkně napsaný i s tou kritikou, nebo spíš upozorněním, že je to neposedný díky krátké stavbě – což je fajn vědět páč to chci na AM ježdění než na nějaký hopsání, ale ten jeden s tím videem jsem přehlídl. A tady na fóru jsi to nějak víc rozebíral? Zatím se tady tím prokousávám a nic delšího jsem od tebe nenašel – kdybys mi dal název vlákna třeba ;)

                    Jinak jo říkám, že je to kosmetický problém ;)

                    0 0
                    • Kubiczech  

                      Tady asi žádné vlákno nenajdeš a já bych se jen opakoval. Doporučil bych ti napsat přímo klukům ze SB a optat se na vše, co tě zajímá.

                      0 0
                      • cyklista30  

                        Tak víš co já to zatím beru tak hodně orientačně – dokud nebudu vědět jaký rozměr kol chci – to musím nejdřív někde půjčit nějaký bike na porovnání – tak je myslím zbytečné psát jim a vyptávat se. Jinak ten Cotic taky vypadá pěkně i když ten novej rám od SB se mi líbí asi víc. Hlavně nějaké ty úpravičky a geoška to by mě lákalo dost.

                        Takovej lama dotaz i když to bych pak probral s nimi – ale i tak – na AM/XC jít raději do obyčejné nezeslabované oceli nebo do vysoké řady Reynolds která je zas pevnější jako 752/753/853 či 953 – ale zároveň tam jsou slabší stěny což zas asi při pádu nárazu kamene a td může být problém ne?

                        0 0
                        • ceo  

                          Tomas z SB Ti ochotně odpoví a není problém si s ním domluvit předváděčku (bude mít k porovnání 26, 27,5 i 29), ale udělej to až tak za měsíc. Napřed mi musí dostavět bajka ;)

                          0 0
                          • cyklista30  

                            A co sis objednal?

                            0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
        • Johan27  

          To je ram na 120–160mm zdvihu (delka vidlice 520/545mm), takze je to spise AM/EN, nez FR.

          0 0
          • cyklista30  

            Aha já to bral jen od oka, že to má v podstatě rovnou horní se zadní vzpěrou což bejvá vidět spíš u těch FR/EN

            0 0
    • simo  

      ahoj. ja som si dal na zaklade geometrie ramu evil sovereign pozvarat u chalanov v banskej Bystrici takyto enduro ramik

      0 0
    • Kubiczech  

      Něco nového pod sluncem, dámy a pánové? Po roce a půl přecházím od slov k činům a to jediné, co mi chybí, je onen slavný rám.

      Jak se znám, vlezu na to dvakrát třikrát do roka, takže primárním požadavkem je příznivá cena. Vařba tedy vypadává předem. Počítám s 26" koly, plnotučnou vidlicí a rád bych se na to se 188 cm rozumně poskládal.

      Prozatímním favoritem je On-One 456 Evo II. Další návrhy vítány, díky všem zúčastněným.

      0 0
      • Baba-Ji  

        Ragley Piglette?

        Ragley Blue Pig

        NS Surge?

        Dartmoor Hornet

        …vlakno jsem necet, tak nevim, jestli uz se tady tyhle ramy neresily

        0 0
        • Baba-Ji  

          ja osobne taky uvazuju nad AM/EN ocelackem,

          zatim nejvic tihnu k Ragley Blue Pig nebo lehci Piglette, nebo Coticu BFe

          0 0
        • Kubiczech  

          Já se obávám, že se na většinu z těchto kousků neposkládám tak, aby se dalo rozumně jezdit. Z toho důvodu jsem do výběru nezahrnul Horneta, který pro příští rok vypadá sakra dobře. S dlouhou sedlovkou možná, ale tomuhle řešení moc nakloněný nejsem.

          Ragley už je cenovkou výš, než bych si představoval.

          0 0
          • Carloss  

            měl sis koupit agang gangsta ve výprodeji..:D 140mm vidlu by pobral krásně

            0 0
          • tonik666  

            Jezdím Cotic Bfe, mám 187cm a v pohodě. Doporučuju podívat se na bazar na diskuznim serveru z UK singletrackworld, je tam dost HTček na prodej. Já koupil jeté BFe od typa z Londýna, za 170L plus asi 600Kč doprava, a bylo jako nový.

            0 0
          • tonik666  

            Inzerat BFe 1

            Inzerat BFe 2 -treba da jen ram a vidli

            Ještě je tam pár celých kol mezi 800 a 1000L

            sehnat ragley blue pig jeté je o dost těžší

            0 0
            • Kubiczech  

              Já už mám vybráno, ale přesto díky, třeba to pomůže někomu jinému.

              0 0
              • rexa  

                Můžu se prosím zeptat co jsi nakonec vybral?

                Jinak zde nepadl Dartmoor Primal, jak byste ho viděli?

                Rád bych si k AM fullu též postavil rychlejšího a lehčího pevňáka. Líbil se mi Hornet, ale pro mé zamýšlené použití se mi zdá už příliš robustní a těžký (tuším 2,25kg v Mku). Ten Primal má být spíš AM kolo a je lehčí (asi 2,05kg v Mku).

                Na druhou stranu koketuju s myšlenkou pořídit ještě lehčí RB CRR a postavit na něm bike víc do „trailova“. Nebo je to blbost? :)

                0 0
                • Kubiczech  

                  Nakonec to dopadlo takhle, což ale pro tebe moc smyslu mít nebude.

                  Jde o to, jestli jako doplněk k celoodruženému kolu zvolit hardtail stejné kategorie nebo postavit lehčí kolo XC kategorie. Já bych volil to druhé, protože mít doma dvě stejná kola, jedno s tlumičem a druhé bez něj, mi moc smyslu nedává.

                  Každopádně CRRko jde postavit trailověji, přikládám fotku s 150mm Revelationem. Dát tomu teleskop, pořádná kola, tak by to něco snést mohlo.

                  0 0
                  • fuji2  

                    Ale pořád to bude CRR s XC geometrií. Záleží, co se od toho očekává. Já mám v bazaru aktuálně RB Bandit, který fungoval jako XC kolo a pokud jej neprodám, zvednu zdvih na vidlici a udělám z toho něco zábavnějšího.

                    0 0
                  • rexa  

                    Tak to je teda stylové! Paráda. Ta kombinace macatého Lyrika a tenkých trubek rámu vypádá zajímavě.

                    Ohledně volby souhlasím. Také se teď spíše kloním k lehčímu XC biku. Díky.

                    Na častější dojíždění do práce není můj Pitch zcela ideální. Hlavně na Hans Dampfech a s tlumičem s minimalizovaným kompresním útlumem :/

                    0 0
                  • lutte1  

                    Nevim no podle mojí zkušenosti CRRko s vyšší vidlí jede sice docela dobře dolu (na XC kolo) ale zvedne se střed a do kopce se to značně zvedá. I z kopce to pocitově není ideál. Chtělo by to niž střed a kratší zadní stavbu. Plánuju místo něj oceláka od Tiny.

                    0 0
                    • rexa  

                      Koukám co máš v profilu – CRR. Takhle nějak bych si to představoval. Jen ve velikosti M (má něco nad 175 cm).

                      To horší chování s vyšší vidlí myslíš při jakém jejím zdvihu? Přes 120 mm bych jít neplánoval.

                      0 0
                      • lutte1  

                        S 120 myslím v pohodě. Já mám 140 s větším sagem, dolů super ale nahoru jak odlehčíš přední kolo, tak to chce hodně dobrou práci s těžištěm.

                        0 0
                    • Kubiczech  

                      To byla jen taková ukázka, aby řeč nestála. Je pravda, že pro CRRko je ideální 100mm vidlice. O dva centimetry více už se projevuje v prudkých výjezdech, ale zase to není nic tak strašného, a těch 150 mm si už představit ani nechci.

                      0 0
                      • lutte1  

                        Mám 140 + 3cm sag. Po rovině a z kopce to super zobe ale do kopce to neni ideál. Ale projeví se to jen ve velkejch stojkách.

                        0 0
                        • Kubiczech  

                          Já tam mám Rebu se 120 mm, takže vím, o čem mluvíš. Naštěstí teda DualAir.

                          0 0
      • Karbec  

        Ahoj, já mám na AM jezdění pevný bike na rámu Norco Sasquatch (vel L.)s vidlicí RS Sektor 120–150mm a pevnou 15mm osou, 26"kola. Mám tam dva převodníky 38/22. Je to teda starý rám, ale zase něco vydrží. A při mých 185cm se na něm dá v poho jezdit. Na AM, XC mě to přijde ideální.

        0 0
        • pepino  

          Jj, 10kg Seskoč rám je na XC ideální, taky jsem ho míval:) na to je spíš něco jako Marin Northside Trail. Seskoč je downhill-freeride jak vyšitej. Nebo Santa Cruz Chameleon je univerzál.

          0 0
    • šlapatko  

      Za mě agang gangsta. Osazuje se 120mm a snesl by i 140mm. Někoho nasere vzhled, někoho váha rámu. Můj v 21čce váží 2090g, s patkou. Je to hravý a tuhý rám. Delší dobu přemýšlím o fullu, ale zatím dávám přednost bytelnému HTčku.

      0 0
    • šlapatko  

      ještě zbývají velikosti 21, Model 10,0 je zeslabovaný, bude mít pod 2kg

      http://www.zbozi.cz/…

      0 0
      • tigermoth  

        Vážil jsem to – jen s patkou váží 21" 1890 g což je pěkné.

        Udělám z něho studentské AM koleso bo se tváří že něco vydrží.

        0 0
    • mathosh  

      Nejaké novinky v tejto kategórii? On – one je momentálne nedostupné (v mojej veľkosti) a tak hľadám alternatívy. Problémom je veľkosť XL – väčšina rámov má krátku sedlovú trubku. V hre je NS, On – One, Commencal, možno Nukeproof…

      Máte tip na ďalšie, relatívne, cenovo dostupné rámy? Podmienky – 27,5". ± 150mm, ideálne pevná os a tapered hlava.

      0 0
      • wilda81  

        Na jakou výšku? Nukeproof 20" je tak do 190cm.

        0 0
        • mathosh  

          Vyška cca 193cm, vzdialenosť stred – vrch sedla 82cm. Aktuálny rám má sedlovú trubku 483mm. Radšej by som samozrejme čo najviac aj pre prípad teleskopickej sedlovky

          0 0
          • wilda81  

            Právě proto jsem se ptal. On ten Nukeproof má „poměrně“ dlouhou sedlovou trubku, ale dost velká část jí „trčí“ nad spojem s horní rámovkou. Vzpěra tam není, jen navařený kus „něčeho“, takže při vytažené sedlovce (a nějaké slušnější váze jezdce) bude páka na rám asi velká. I se sedlovkou 400 ji asi budeš mít pořád jen v té horní části. Můžu doma přesně změřit jak to vychází na těch 82cm.

            0 0
      • crom  

        ja bych vzal NS.mel jsem surge a geoska super,s vyssi sedlovkou kolo vpoho na vsechno

        0 0
    • šlapatko  

      Nazdar, od středu po vrch sedla mám 83cm. On one vypadá nejlépe, ideálně bych dal sedlovku 430–450. Pro větší lidi toho moc není. Měřím 193, ideální rám 21.

      0 0
    • Kubiczech  

      Oživím téma tímhle videem, ze kterého je dokonce i vidět, proč má někdo ty hardtaily tolik rád.

      Něco nového zajímavého?

      0 0
      • wilda81  

        jestli zajímavého netuším, ale já po cca půl roce konečně doskládal

        0 0
      • šlapatko  

        :-)

        0 0
      • jandys  

        Na vidko sem narazil už dřív, pěkně si lítá. Raději mám ale tohle od chromagu. Na celopéru je super svezení, mě ale bohatě stačí ht a až budou prachy, třeba popřemýšlím o něčem s tlumičem, zatím to ale nehrozí. Ten můj konečně vypadá trochu k světu, tak se mi to líbí :)

        0 0
    • Kubiczech  

      Novinka od RB:

      kola – 27,5"

      zdvih vidlice – 140 / 160 mm

      úhel hlavy – 67°

      délka zadní stavby – 423 mm.

      0 0
      • tonik666  

        Nevypadá to trochu moc jako Agang Gangsta?

        Nelíbí.

        0 0
        • black.horse  

          bohužel vypadá, mít to rovnou trubku bylo by to lepší:-( jinak mě spíše líbí, nadšený nejsem

          0 0
        • Džey Ár  

          Znovuvskříšený Monster HT? Ale ten byl kratší a nižší, takže vlastně úplně jiné kolo :-). Zůstanu u starého Monstera HT, ten se mi líbí a na blbiny je super :-).

          0 0
      • logoman  

        Milion podlozek pod krkem moc na krase neprida, stejne jako popelarska barva. Kola na jejich strankach vypadaji vetsinou hodne bidne, pritom ve skutecnosti jsou fajn.

        0 0
        • Pan.Fazole  

          jj, nechápu ty jejich fotky na stránkách. Na živo to sou hezký kola (alespoň pro mě). Ale to nový endurko už vyfotili hezky :)

          0 0
      • File12  

        Na fb se někdo ptal také na silničku s kotoučí a prý bude

        0 0
      • Al Stra  

        dal bych jiný pláště

        0 0
    • tigermoth  

      HT střelci, co si myslíte o Dartmooru Hornet na allmountain i nějaké to „endúro“ (takže i dokopce)? Gangsta mi sedí, ale nedovolím si na něm nic moc, jelikož se o něho bojím. Na člověka 190 cm vysokého a 86 kg těžkého, největší dělají 18", ale někde jsem čet, že je to spíš 19". Jezdíte to někdo popř můžete poreferovat?

      0 0
      • tonik666  

        Sedlovka bude na nějaké AM ježdění na hraně, nejspíš vysunutá na max, délka rámu myslím v pohodě.

        0 0
        • tigermoth  

          Heh.. Mám 50 cm dlouhý teleskop, to by mohlo být v poho.

          0 0
          • tonik666  

            To by mělo. Já mám rám se sedlovou trubkou 480mm, (o 20 mm více jak hornet) a mám v rámu určitě 15mm sedlovky (a 187cm, dlouhé nohy).

            0 0
      • Kubiczech  

        Měřím podobně jako ty, měl jsem Horneta ve výběru, ale kvůli nutnosti dlouhatánské sedlovky jsem ho vyřadil. Plus se tu někdo zmiňoval, že kvalita laku u Dartmooru není nic moc.

        0 0
        • tigermoth  

          Teď jsem se díval na geometrie, délka by seděla, baj očko, a lak mě trápí až jako poslední. Asi o něm budu vážně uvažovat. Ale dívám se, že letošní má už 12 mm osu. Já potřebuju 10 mm, takže asi model 2013, což.

          0 0
          • tonik666  

            Ještě bych zvážil jiné rozumné rámy – třeba on-one 456 má i velikost 20", která je podobní jako hornet, jen má delší sedlovou trubku. teď mají nějakou nabídku, že ho můžeš mít i se sedlem, řídítky, předtavcem, hlávkem atd. za 225 GBP

            Další varianta je zahraniční bazar – pinkbike atd.

            U horneta bude výhoda cena.

            0 0
            • tigermoth  

              Tak jasně, pro studenta… No každopádně vypadá zajímavě.

              0 0
            • lutte3  

              Na tohle zaměření bych se hliníku vyhnul a bral ocel. Mám teď srovnání a to pohodlí je uplně jinde. Životnost bude taky lepší. Kdo neřeší pár deka navíc tak to ocení. :)

              0 0
              • Atilla  

                Naprostý souhlas.

                0 0
              • tigermoth  

                Jo, ocel – snem je celopéro od Franty, které tiše závidím bráchovi. Ale nejsou holt prachy a člověk si chce při škole zajezdit.

                0 0
                • Kubiczech  

                  Hardtail z oceli si můžeš nechat svařit od Werku a vyjde tě to nejspíš levněji než Hornet. Případně již zmíněný On-One 456 není o moc dražší.

                  0 0
                  • Atilla  

                    Čau,

                    neví někdo jestli werk svaří 26", 142×12 s tapered hlavu a asi bych chtěl i pressfit(když už mám doma kliky navíc). Nechci je zbytečně otravovat, protože zatím je to jen vize. Docela bych užil low-cost HT XC/AM dík

                    0 0
                    • lutte3  

                      Ahoj, tenkrát sem se jich ptal na 135×10 průchozí osu. Chtěli za to asi o 600 navíc, tak aby tě pak ten rám nevyšel na 5000. Nakonec sem koupil NSko z druhý ruky (ideální geo, ověřená značka, posuvný patky).

                      0 0
                      • Atilla  

                        Tak zase kdyby to bylo podle mích představ, tak bych to búro dal. Zase bych tam mohl narvat druhé záplety, kliky a spoustu dílů co se mi doma povalují a tím bych ušetřil dost peněz za nákup dílů. Vidli někde na bazaru, slx z dirťáka(tam by stačili elixíry za litr z bazaru, nebo nejlevnější šimano.) a kolo je skoro hotové, páč kokpit a hazku, taky někde vyšmelím.

                        0 0
                        • lutte3  

                          Jasný, já právě do toho jít nechtěl nakonec. Hlavně z důvodů ceny a toho, že nemaj žádný testování a tak a já na tom hodně skáču. (90% věcí co na Monstru). Už na tom mám nalítaný všechny tratičky a dirty v okolí. Jediný o co se bojim je vidle (32mm nohy) zbytek sem stavěl do odolna.

                          Ale rámy jsou to pěkný, říkáme tomu „partyzán“ – bohužel kámošovi ho nedávno čorli. :(

                          0 0
                          • Atilla  

                            Jasný, to chápu. Ale mám dirťáka, fůlla, takže tomuhle zas tak moc nakládat nebudu a nějaký ten dropík a skočku to snad vydrží. No pokud by neudělali tyhle věci, tak jdu samo jinam. Protože s nákupem dílů, bych se dostal tam kam nechci. A teda máš teď AL? Osobně jsem teda 100% rozhodnutý pro ocel.

                            edit:koukám ocel a vypadá perfektně

                            0 0
                            • lutte3  

                              Mám oceláka – mrkni do profilu na setup :) Hliník bych na tohle použití nechtěl. Ten přechod z (docela tvrdýho) RB CRR na Ocel s 27.2 dlouhou sedlovkou je jak přejít na softail. :) Přestaly mě na delších vyjížďkách bolet záda. Celkově si teď ježdění po ose užívám o 100% víc. Neni to o nic pomalejší (jen o kilo těžší) a zvládne to všechno na co si troufne jezdec.

                              0 0
                              • Atilla  

                                Jo, jsem se divil, že by jsi šel do AL. Taky jsem vyzkoušel dost HT a přechod z banshee morphinu na ocel to byl mega rozdíl:) Co tak koukám, tak je ale u HT malý výběr rámu s 142×12:( zrovna záplety by se mi nehodilo kupovat i když, asi by šlo někde na bazáči jen zadní kolo.

                                0 0
                              • Atilla  

                                Kolik prosím tě měří?. Nějak tak se rozhoduji mezi surgem, one-on 456 evo a teď ještě čekám co písnou z werku. Ale ten surge se mi líbí asi nejvíc.

                                Jak se to chová na nakoplejších skokách se 140mm. Asi bych totiž zrušil dirta a přestavěl to na old pike 90–140mm. Zatím teda single speed. Jen co mě odrazuje je úzká sedlovka, páč mám ještě jeden teleskop v tom by bylo one lepší, ale zase bych tam nenacpal single speed…

                                0 0
                                • lutte3  

                                  Mám tak 183–184 ale mám radši kratší kola, i když ten surge je v Lku delší pocitově jak moje Rbčko (Monster) v Mku. Ale mám tam o 1.5cm delší představec. Důležitý je ale zmínit že mám ten starší model Surge, ten novej má mnohem položenější hlavu a je víc jako fr/en kolo, ten můj takovej AM/dirt. Na dirtech se to chová dobře. Nejvíc tomu sedí trailsy a skákavější tratě který nejsou moc rozbitý. Ten novej bych se bál že se na dirtu bude chovat divně.

                                  https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/…898514_n.jpg?…

                                  0 0
                                  • Atilla  

                                    Díky díky, když do toho půjdu, tak bych šel určitě do staršího. 9tis za HT bych nedal, obzvlášť když nevím jak mi to sedne a taky chci spíš postavenější hlavu na ty dirty, když už bych rušit dirta:) jen ten teleskop mě mrzí. Jsem taky zvědav jak se bude jezdit na singlu XC:)

                                    0 0
                                    • lutte3  

                                      Tak to jsi pekelník, já vozim 1×9 s občas si docela máknu :)

                                      0 0
                                      • Atilla  

                                        Njn, tak když nedělají rámy na 142×12. Jsem se všech zápletu na 135mm zbavil krom toho SS a to je zrovna docela povedený výplet.

                                        0 0
                                        • lutte3  

                                          Taky mě tahle varianta lákala, ale mám to jako plnohodnotnou náhradu xc a jezdim i s lidma co maj běžný převody. Zajímavý je že běžnejm jezdcům s trojpilou do kopce ujíždim, protože oni řadí moc lehký převody :)

                                          0 0
                                          • Atilla  

                                            Uvidím jaké ceny si shimano vymyslí pro 11speed a pak se rozhodnu jestli překopu na 1×10 saint ze spešla, nebo půjdu nějakou levnější cestou alá co dům dal:) Každopádně, napřed musím mít rám a pak to budu řešit.)

                                            0 0
                    • Kubiczech  

                      Nedávno jsem řešil něco podobného a na zadní pevné ose jsme se nakonec nedomluvili. Moc jsem ale netlačil, takže za další prozkoumání to rozhodně stojí. Hlavová trubka je standardně 44 milimetrů, takže není problém použít hlavové s tapered spodní miskou. Pokud chceš plnohodnotnou tapered hlavovku, napsal bych přímo do Werku. Pressfit střed tuším na silničce měli…

                      0 0
        • wilda81  

          +1

          188cm – horneta jsem vyřadil ze stejného důvodu, i když mě prodejce ujišťoval, že délka sedlovky nebude problém.

          Nakonec jsem vzal Scouta a spokojenost. Na odolnější ježdění by nemusel být špatný rám NS Eccentric.

          0 0
      • Elwing  

        Měla jsem 2 pevné rámy od Dartmooru (26player a Phantom). Nějak mě nikdy moc nenadchly, ale dají se sehnat levně. Pravda je, že mě to na pevňáku nikdy moc nebavilo. Na Dartmoory jsem taky slyšela, že praskají, ale to se asi říká o každé značce.

        0 0
    • Kubiczech  

      Něco nového? (:

      Sháním rám s cenovkou kolem sedmi tisíc. Preferoval bych ocel, ale budu rád za každý návrh. Podmínkou je výška sedlové trubky minimálně 490 mm a dále možnost použití tapered vidlice a teleskopické sedlovky 30,9 mm. Kvůli nedostatku odolných 29" vidlic se přikláním k rozměru 27,5" na zdvihu 140 mm plus…

      Někdo ví?

      0 0
    • black.horse  

      Nestandardní dotaz: existuje pevný rám (velikost XL resp 20") s vahou kolem 2kg, klidně i lehce pod, ale s geometrií ve stylu trail/am/en s položenější hlavou? Ani netřeba velký zdvih vidlice.

      0 0
      • wilda81  

        bohužel jsem Scouta nevážil, ale dělá se i v XL

        http://nukeproof.com/…scout-frame/

        0 0
        • mathosh  

          Commencal Meta HT – 66stupnov, papierova hmotnosť 1,9kg.

          0 0
          • black.horse  

            Díky, to vypadá v XL dobře s geo a cenalehce pod deset je fajn. Jak zkoumám možnosti na trhu a v peněžence, tak tu desítku bych asi obecně bral jako limit.

            0 0
            • black.horse  

              Beru zpět, ještě líp vypadá ElCamino, ST je o cenťák míň (ideál mám 490–510mm), má delší zadní stavbu, což budu radši když to bude méně obratný stabilní tank, TT s reach sedí taky super a hlavovka 68° je akorát v limitu (chci něco v rozmezí 69°-67°).

              0 0
                • black.horse  

                  pěkná většina čísel, ale zapomněl jsem napsat, že chci horské kolo, ne trekkinga :-) takže ideál 26", max 27,5" ještě snesu, 29" jsem si zkoušel a moc mi nesedí, takže ne… i když chápu, že s mojí výškou mi to každý automaticky doporučí.

                  0 0
                  • Pán z Dubu  

                    Tak dlouho jsi tu regnutej a ani nenapíšeš, který rozměr kol chceš.

                    BB drop má jen 53 mm – tak to postav na 650b kola a 140 mm vidli. Zadní stavba pobere i pořádnou gumu.

                    0 0
                    • black.horse  

                      na to jak dlouho jsem tu regnutej jste si mohli všimnout že na trekkingovým kole nejezdím:-)

                      0 0
    • blaza84  

      Mně se líbí Commencal http://www.commencal-store.com/PBSCProduct.asp…

      0 0
      • saintjv  

        Hele borci a kdybych chtel neco podobnyho ve 29 tak kam mrknou?

        0 0
        • alinceb  

          Sem

          0 0
        • tonik666  

          To je mrtvej rozměr :) Cotic solaris, ale nikdy to nebude pořádné EN/AM

          0 0
          • saintjv  

            Hele Tondo ja za sebe muzu rict ze proste muj mrtvej rozmer je pro me optimum:) Neumim si predstavit v cem by me 650 posunulo dal…

            0 0
            • logoman  

              Tak HT bych si taky spis koupil jako 29. Full staci 650B

              0 0
              • saintjv  

                Full 650 nemam :) a ani o nem neuvazuju ale nejaky litatko na cyklostezky by to asi chtelo jak postupne zjistuju…asi nebude vyhnuti…

                0 0
    • blaza84  

      Co je tohle za bike? http://www.pinkbike.com/…istcomments/?…

      0 0
      • lutte3  

        Skoro bych řekl že německý Nicolai?

        0 0
        • blaza84  

          Bude to tak. Pro mě doteď neznámá značka. Koukl jsem na jejich stránky, krásný rámy. A taky pěkně drahý.

          0 0
          •  

            Tyjo takova legenda a jeste to sou sousedi a neznas? Karlheinz je buh. Ceny normalni, odpovidajici.

            0 0
            • blaza84  

              Neznám no :) Jsou to parádní biky, ty ceny jsou určitě odpovídající, ale prostě to není žádný low-end :)

              0 0
              • tonik666  

                Tak skoro všechno na míru, na výrobu se čeká…

                Jen geo mi přijde trochu přehnaná, dlouhý jak Agang a vysoký (stack).

                0 0
    • Kubiczech  

      Inspirační…

      0 0
      • k3nyL  

        Ukrizovanej Shan… dobry peklo. Pokud jde nekomu o vice inspirace tak doporucuju…

        0 0
    • Kubiczech  

      Tohle se Nineru celkem povedlo, co říkáte?

      0 0
      • alinceb  

        To by šlo…

        0 0
      • k3nyL  

        Uff furt nevim jestli se mi ty nineri libej nebo ne. Mam tam nakej problem s tou zadni casti biku – sedlovka a zadni stavba je jak kdyz koukas na kolo na tripu, tak nak divne ohnuty. Kdyby to nemelo ten modni rozmer kol, tak se i rad svezu… ale za ty prachy radsi Shana teda ;). Na druhou stranu si vazim kazdy firmy co se v dnesni dobe neboji fer ocelovejch htcek.

        0 0
    • k3nyL  

      Nahodou sem zakop o tohle – nevim jak moc je to aktualni z pohledu nakupu ale xcecka hezky

      0 0
      • wilda81  

        To žluté max v létě na cyklostezku. Jak vjedeš do bahna, tak se sekne zadní kolo :)

        0 0
        • k3nyL  

          jn proto pisu xccka ;D, ale udajne to ma bejt AM bajk. Ma predstava je taky malinko jinde.. spis to treba nekoho z nostalgie inspiruje.

          0 0
    • Kubiczech  

      Zdá se, že se začíná blýskat na lepší časy. Palec nahoru, že odolali 27,5+.

      0 0
    • Kubiczech  

      Den se s dnem sešel a já už asi po sté vybírám rám. Požadavky: ocel vhodná pro 150/160 mm vidlici, s dlouhou a položenou geometrií, 44mm nebo tapered hlava, teleskop-friendly průměr sedlovky, nový/bazar, cenově do deseti tisíc. Vyrojilo se něco nového nebo se stále pohybujeme ve známých vodách?

      0 0
      • podvlada  

        Nestavěl jsi teď nedávno přesně to, co teď hledáš? :-)

        0 0
      • Atilla  

        Do 10tis jsem nic nového neobjevil. Co pak Werk nesedl?

        0 0
      • TJK  

        neco takoveho by se mi taky libilo.. jenze pruser je v tom.. ze bych obe kola neujezdil.. takze si necham zajit chut :-D

        0 0
      • wilda81  

        Včera jsem zahlédl nějaké Shany na bikemarktu, ale cena byla tuším nad limit nebo malé velikosti.

        0 0
        • Kubiczech  

          Tak tak, Shany jsou na bazarech bohužel jen v malých velikostech.

          0 0
          • tonik666  

            Pockej si na toho trans am nebo cotica.

            Jinal na pinkbike je ted jeden cotic soul v L za 200L, coz je hodne nizko. A jeden ragley blue pig taky v L za 150L.

            A zapomnel jsi dodat ze chces 27,5

            A jedno bfe 27,5 v L za 280, kdyz ukecas cenu jso v cajmu

            0 0
            • Kubiczech  

              To jsou obě šestadvacítky, pokud se nepletu. Cotic 275 je k mání za 280 liber, ale domluva trochu pokulhává, takže to taky moc nevidím. Zatím jsem nejvíc nakloněn funglovce.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.