Praskly rafek na vnitrni strane, co s tim ??

43 nepřečtených
  • Lada1

    Zjistil jsem, ze mam podelnou ca 15mm dlohou trhlinu na vnitrni strane rafku (joko by v miste , kde se duse dotyka rafku) u otvoru ventilku. Zkusil jsem TUFO tmel, ale stale unika. Tak jsem pouzil vterinove lepidlo- vysledek zatim neznam.

    KOlo je zadni XTR 965WH. Vzduch unika do casti rafku, kde jsou prichyceny spejle. Z teto „vnitrni komory“ unika ven dvema odvodnovacimi otvory.

    Co poradite ?? (rady – dat tam dusi, nebo koupit nove kolo mne uz napadly)

    0 0
    • Daf  

      Tento problem jsem vyresil u Mavicu. Stejna zavada. Nejdriv jsem to zalepil vterinovym lepidlem, pak misto prelepil nejakou izolepou. No a nakonec prisel silikonovy tmel. Ten jsem dal na gumicku ventilku a pak samozrejme po cele plose skviry pres tu izolacku. Uz mi to drzi docela dlouho. Tuk, tuk, tuk :)

      0 0
    • Lada1  

      To vterinove lepidlo ma tu vadu, ze zcela vytvrdne – zadna dilatace. Takze se obavam, ze pri nafoukani se oddeli od rafku :-( Dobry napad se mi zda ta UST paska – kde se da koupit ???

      Pak mne napadlo dat tam Park tool samolepku. Ta by byla OK, pokud by se trhlina dale nerozsirovala.

      Nebo rict manzelce, ze uz nemusi vybirat pro mne darek k vanocum :-)

      0 0
      • Bulda  

        nebo to zboku provrtat a stahnout nejakym sroubkem, dost bastl, ale nez poridis novy kolo…

        0 0
      • kubad  

        NoTubes mají na www.maxcursor.cz Ta páska stojí kolem 500Kč bez problémů pošlou. Není na škodu vyzkoušt celý system NoTubes – můžeš používat bez duše klasické pláště (úspora cca 200g) Dírku bych doporučoval na konci malým vrtákem odvrtat aby prasklina nemohla pokračovat.

        0 0
        • Lada1  

          nevis jaky je rozdil mezi tou paskou od Notubes a od Mavicu? V cene je asi 5 nasobny.

          Bez duse klasicke plaste – to staci tufo tmel

          0 0
          • kubad  

            Tu od Mavicu tam nenarveš – je to plast, zkoušel sem ji, zapoměl sem to nahoře připsat. NoTubes je pružná gumová

            0 0
          • kubad  

            NoTubes tmel je v součtu levnějsí, lip funguje a dá se používat opakovaně. S UST ráfkem tu pásku nepotřebuješ(pokud není prasklý)

            0 0
            • Lada1  

              tak jsem se dival a ten Notubes je levnejsi (to jsem necekal) :-)

              Asi zajdu do toho Maxcursoru a koupim tmel a tu pasku, ikdyz nerad – nekompetentni prodejci a opravar

              0 0
            • Lada1  

              jo a co se tyce aplikace tmelu. Da se to nalit primo do plaste tesne pred nasazenim posledniho kousku plaste na rafek. Neni potreba zaden aplikatory+od­savacka+speci­alni ventilek

              0 0
              • kubad  

                A jak tam liješ tměl TUFO?

                No Tubes je řídký cca jak mléko, Ideální je ho tam dostat přes ventilek, ale jde to bez problémů i bokem pláště.(tak to dělám já, nechtělo se mě utrácet za nové ventilky)

                0 0
    • maxtor  

      Můžu se zeptat, jestli víš, jak se ti to stalo?? Já totiž o těch kolech uvažuji a zatím jsem na ně moc chvály neslyšel. Taky jde vidět, že nové XTR 2007 zapletené kola vypadají mnohem pevněji. Podobně jako rozdíl mezi koly Dura Ace WH-7701 a WH-7800

      0 0
      • kubad  

        Všechno je to otázka ceny, za to co ofic. stojí ani náhodou, problém se servisem a ND. Ale funkčně pokud ti nevadí konusy jsou OK. Tuhost je dostatečná. V porovnání s CrossMax SL jsem nenašel chybu.

        0 0
        • maxtor  

          Dají se sehnat u nás za nedelých 15 000. O tom už by se dalo uvažovat. Kolik stojí v Německu, nevím. Myslím, že o něco mále méně. Chce to hledat. To jsem zatím neudělal.

          0 0
          • kubad  

            Za 15 to jde kamoš za ně dával 16. ale já radši CrossMaxi.

            0 0
            • maxtor  

              No s Leftynou moc ani na výběr mezi těmito druhy nemáš:-) Myslím, že Crossmaxy budou minimálně pevnější (aspoň tak už na první pohled vypadají) než XTR. U mě je obdiv ke kolům XTR čistě srdeční záležitost – žádnou logiku v tom nehledej:-) Ty nové XTR nevypadají nic moc, ale funkčně asi budou trochu dál, než předešlý model. Hlavně už mají nové náboje XTR nový způsob upevnění ořechu – to XTR 2003, pokud se nepletu, nemá.

              0 0
              • Lada1  

                ten typ wh965 je tusim z roku 2004. jeste se dal drive typ, ktery umoznoval montaz i na V brake

                0 0
              • kubad  

                Starší XTR jsou dost tuhé, možná tužší než CrossMaxi.

                0 0
                • Lada1  

                  to kazdopadne

                  0 0
                  • maxtor  

                    A jak je to s počtem drátů?? XTR jsou 24 drátové, ne? nemají Crossmaxy drátů víc??

                    0 0
                    • kubad  

                      Kotoučové taky 24

                      0 0
                    • Lada1  

                      ano ty starsi maji 24 dratu, ale jsou vedeny ze stredu krizmo vzdy protilehla dvojice. Podivej se napr. do manualu k nim a uvidis, ze napinaci sila dratu zapletenych v kole je 1,1–1,4 kN ! , coz uz samo o sobe zarucuje brutalni pnuti

                      0 0
                      • McBlacky  

                        to jo protože to už jsou hraniční meze DT revo nebo sapim xc ray

                        0 0
      • Lada1  

        Ja je koupil za ca 15tis kc par krat jete. Co se tyce pevnosti – super. Konusy drzi 2 roky bez problemu. Moznost nasazeni kotouce primo.

        Uvazoval jsem i o Mavic, ale tam me odradily caste problemy uzivatelu s praskajicimi spejlemi, ktere jsem cetl na vsech moznych diskusich.

        Nove XTR07 se vraceji ke klasicke koncepci vedeni spejli. Co jsem cetl popis tak maji lepsi pevnost (tuhost) a pak taky par gramu nize. Pokrok je pokrok :-)

        0 0
        • maxtor  

          Jak jsem psal – taky mě bouchl ráfek Dura Ace – přesně před rokem, a byl jsem rád, že jsem to do letošní sezóny stihl dát do pořádku. Znovu bych to zažít nechtěl. Koukej:

          www.bike-forum.cz/…ponenty.html?…

          0 0
          • Lada1  

            to jo, ale co tady resime je obecny problem rafku. Proste se objevuji trhliny na vnitrni strane rafku, at rafek stoji 150kc nebo 15tis kc.

            ale praskle , ci vytrhane spice u Crossmaxu je celkem evergreen

            0 0
            • maxtor  

              Já jsem jen chtěl, abys věděl, že v tom nejsi sám:-) Možná dražší ráfek rupne i snadněji – Dura Ace byl silný jak plechovka od piva. O těch vytrhaných drátech jsem už slyšel, ale nevěděl jsem, že je to až tak masový problém. Osobní zkušenost nemám.

              0 0
            • kubad  

              Mám občas i ke 100kg na CrossMaxi mají cca 15t.Km a za tu dobu žádný vytržený drát, jedna prasklá špice, od předního kola mě odletěl šutr a špici ohl. Chtěl sem ji vyměnit, ale mechanik v Kastaru ji jen vyndal narovnal a dal zpět. Řekl, že to bude ok. Bylo 2 sezony, letos praskla. Na lomu bylo vidět, že po rovnání byla částečně prasklá.

              0 0
        • raceman  

          a nemyslíš že je furt lepší mavic s občas prasklou špicí ale dobře dostupnými náhradními díly než shimano s těžko dostupnými náhradními díly?

          0 0
          • kubad  

            No on ten ráfek taky stojí přes 3 tisíce a přeplést to taky nezvládne každý.

            0 0
            • raceman  

              to jo ale furt je na tom lip mavic než shimano, navíc když má člověk 4 km od baráku autorizovaný servis že? ;-)

              0 0
            • Bulda  

              dyt je to vpodstate stejny, jak normalni kolo (i ty niple maj levej zavit, takze s nima tocis podle zvyku) staci koupit kovovej centrklic (kolem 400) plastovej co davaj se brzo strhne

              0 0
              • Bulda  

                a zbytek rozdelas za minutu imbusem 5 a 8 i s orechem, loziska koupis vsude

                0 0
                • Bulda  

                  jo a draty na mavic sou cca za 80 a na SH pres 120 za kus

                  0 0
          • kesu  

            myslim ze na cmax xl stoji teda dvojku a ne tri…Kazdopadne bych urcite volil maviky uz jen kvuli servisu kterej je sice drahej ale aspon nejakej…

            0 0
            • kubad  

              Endura cca 2t, XL cca 2,5t a SL 3,5t Kč vše na kotouče. Jinak servis v Kastaru a díly bez problémů

              0 0
              • kesu  

                to je docela dobry na to ze ty rafky jsou uplne identicky:),ale tech 2,5 jeste de,mam tam ted xl na prepleteni tak doufam ze to bude v pohode.Teda spis doufam ze to pude zaplatit…

                0 0
    • Lada1  

      OK, takze moje zjisteni

      • nelepit lepidlem – vterinove ani epoxid nedrzely
      • NoTubes tmel je stejny jako Tufo, ale trochu ridsi.

      Takze se budu dal drzet rad kubada. Zatim jsem tam narval dusi, protoze tam je latexu vice nez v porno filmu a nechtelo se mi to cistit. (Sice mne zarazilo, ze jsem tu dusi hnedka pichnul – jeste jsem nezkoumal, kde presne)

      0 0
      • kubad  

        Tak to ti řeknu přesně – prodřela se o tu prasklinu. To se mě stalo několikrát při mých pokusech s prasklým ráfkem. Chce to pásku do ráfku.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.