• kmekky

    Doporučíte mi dát na předek širší gumu? Konkrétně plánuji na zadní RR 2,1 a přední RR 2,25. Díky za případné náměty.

    0 0
    • pepek  

      A proč? Já to někdy dávám naopak

      0 0
      • kmekky  

        Očekávám lepší vedení stopy a zmírnění nebezpečí proražení ve sjezdu. Např. Ale nevím, ptám se.

        0 0
        • wendak  

          určitě, o ten průraz asi tolik nejde, ale o vedení stopy a taky o odpor hnaného kola při jízdě do kopce i po rovině, hlavně po asfaltu a širší guma je většinou i přilnavější a proto ti tak snadno neustřelí, když ti ustřelí prdel, tak se to ještě dá zvládnout, když ti ustřelí předek, jdeš na hubu … ber to jako můj názor :-))

          0 0
        • Luma  

          Taky jsem o tom slyšel,ale já mam oba pláště stejný.

          0 0
          • wendak  

            teď vozim 2,3 / 2,3 a budu kupovat 2,2–2,3 dopředu a 2,0–2,1 na zadek ;-)

            0 0
            • cabbage  

              zkoušel sme 2.25 albert vepředu a 2.1" rubena vzadu – smrtící kombinace. radši už nechávám všechno nastejno…

              0 0
              • wendak  

                uvidim jak se kdo vyjádří a možná koupim zase 2,3/2,3 nebo 2,2/2,2 :))

                0 0
            • Gorgov  

              myslim ze je to nesmysl, nemuze pak jet z kopce tak jako by si mel oba plaste stejny, pac riziko prurazu je u zadni gumy vetsi, z toho duvodu nekdo doporucuje davat dozadu vetsi pneu, ja bych rekl ze vzhledem k trakci vepredu je ideal oba cca nastejno

              0 0
        • pepek  

          Prorážel jsem vždy skoro jenom na zadku. Je tam větší váha – širší plášť? Třeba na silnici dávám na biku: 1,2 vpředu a 1,5 vzadu

          0 0
          • kmekky  

            Jasně, když píšeš o silnici, sedíš a spíše procvakneš zadní. Ale při dovádění v terénu je to asi trošku jinak. Ale i tak bych s Tebou polemizoval o té větší váze na zadním. To přední kolo totiž schytá kinetickou energii při jízdě. A to je myslím víc, než Tvoje váha na zadním kole.

            0 0
            • pepek  

              Na silnici necvakám, mluvil jsem o biku, když jsem ještě často cvakal, tak byl poměr : přední-zadní tak: 1:5 (stejné gumy)

              0 0
              • -Alan-  

                Odkdy se na bajk mimo silnici vozí pláště 1.2–1.5 široký?

                0 0
                • pepek  

                  Sem to napsal dohromady no, prorážel jsem v terénu . A na silnicu dávám 1,2 a 1,5. musíč to číst tak nějak konstruktivně, že?

                  0 0
        • pepek  

          Já jsem to tak dával v zimě na sněhu a ledu a osvědčilo se: pouze jedna držka za celou zimu. (natlakovaný jen na: 1,5 – 2 bary)

          0 0
      • Radek Broz  

        Tak to je IMHO blbost.

        0 0
    • jonti  

      Nema to cenu. Vpredu je zas bike sviznejsi, ked ma na prednom kolese uzsiu a lahsiu gumu. Navyse, ak mas HT, tak to tlmenie nerovnosti sirsej gumy potrebujes skor vzadu. Takze 2 rovnake gumy, aspon pre vacsinu bezneho terenu.

      0 0
    • bowden  

      podla mna zalezi aku mas vidlu/zadne pruzenie a aky teren jazdis. ja mam vpredu slabych 80mm, takze sirsia pneumatika vpredu (takmer idealna a univerzalna specialized resoultion 2", ktora je vsak siroka ako 2.1) vyrazne prispela k pohodlnosti jazdy a istote pri vyssich rychlostiach.

      vzadu mam 95mm, takze tam klasicka 2.00 zatial staci ale v buducnosti tam urcite pojde 2.1. narast vahy mi za zvysene pohodlie stoji (drobne nerovnosti vychytaju podla mna najlepsie poriadne balony).

      0 0
    • ivaneck  

      Mam to na GT taky tak (2.3/2.1). Udajne je to kvuli tomu, ze dozadu se vetsi nevejde, coz potvrzuju. Nevim, jestli to ma prinos, ale nicemu to nevadi :)

      0 0
    • Vilém  

      Vozim to takto na kole s pevnou vidli.Predek 2,1 zadek 1,95 oboje Tioga.

      0 0
    • pepino  

      Zadek ustřelit může, předek by neměl.Na zadku je větší váha, takže se víc „rozsedne“-valivej odpor. Takže když každý jiný-širší dopředu. Na motorku,potažmo choppera, opačně.

      0 0
    • McBlacky  

      dost jsem s tímhle experimentoval a nejlepší je vozit oba nastejno a stejný vzorek, protože vždycky tě ten v momentálním terénu a situaci nevhodnější plášť bude brzdit – to se ovšem týká spíš závodů kde, se jede na hraně adheze. Různý vzorky se projeví ustřelování stejně jako jiný objemy, který se hůře klopí do hlín a šotolin…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.