Zdravím BF, koupil sem si nové kolo Lapierre a zjistil sem že má překřížené lanka přesmykače a přehazovačky viz foto. Neví někdo jestli to tak má být? Dík za radu
Zdravím BF, koupil sem si nové kolo Lapierre a zjistil sem že má překřížené lanka přesmykače a přehazovačky viz foto. Neví někdo jestli to tak má být? Dík za radu
Tak to určitě nemá a navíc se určitě dotýkají a můžou se začít třepit.
pobavil :D
i mistr tesař se někdy utne :D
má, nemá, je fuk – může to tak být ničemu to nevadí :D
No oni právě o sobe dřou , až půjdu na garančku tak se zeptám..
Všiml jsem si, že takhle vedou lanka obvykle mechanici-kapacity už od dávných dob. Je to jak psal Pedro RB. Sám jsem si je tak na bajku taky instaloval. Odírání rámu bovdeny je minulostí.
asi tak někdy je tahle varianta lůepší
jak píšu ničemu to nevadí
Díky tomu vycházejí bovdeny na opačné straně rámu než je příslušné řazení a tím pádem se nedřou o hlavovou trubku a jdou pod lepším rádiusem. Taky si to tak u svých kol dávám. Nemám zkušenost, že by to něčemu vadilo.
Souhlas !
Na silnici to mam taky a vubec nicemu to nevadi, navic nedrou bovdeny o ram !
Je fakt, že uvažovat nad škodlivostí dotyku pružných lanek je úlet, když hned o fous dál jsou uložený brutálně natvrdo v nejšpinavějším místě kola (pod středovou trubkou)a dřou se a dřou…Fuj, ještě že mám lanka na všech kolech vedený vrchem. ;)
To je taková „móda“. Jestli se netřou, není co řešit.
Tahle „móda“ je pěkně stará a spíše je to takový trik, jak si zlepšit tažení bovdenů a nemít v tom takový bordel, jako někteří zde na fotkách kol mají. Někdy tak zprasené jdou i z prodejny… Tady u toho příkladu Lapíka aspoň někdo myslel.
Móda se vrací periodicky – na tom nic není ;)
Jo takhle. No to máš samozřejmě pravdu :-) Je fakt, že dlouho to tu nebylo a zvlášť u sériovek.
třou se leda ryby :D
já to tak mám na supovi, vychází mi lépe bowdeny (viz Pedro), nemají takový ohyb. lanka se netřepí, ničemu to nevadí, řadí mi to dobře (jak na bývalém 9s SLX, tak na 10s XT)
Je to kvuli lepsimu vedeni bovdenů a rozhodne to nicemu nevadi. Naopak ti to muze pomoci v lepsim chodu, ze nejsou tak brutalne kroucene bovdeny.
byva to tak i na supech, ale na tech to jde elegantneji resit tak ze krizis pod tou trubkou bowdeny a nejdou pak lanka pres sebe…
mi se to nelibi kdyz jsou pres sebe lanka ale problem to neni…
Mám to na Supovi taky,ještě tam mám navlečený asi 3cm kousek gumové hadičky,nedělá to problémy.
Je to kvůli tomu, aby se nelámaly bovdeny a nebyly moc ohnuté. Hlavně se to dělalo u Campy, kde se pod omotávkou vedly bovdeny až k představci a pak se to moc lámalo. Ničemu to nevadí a spousta hlavně Campařů to takto dávají běžně.
Mám taky Lapierra a taky mám překřížený lanka ;) taky sem se tomu divil, ale i pár známých co má lapierre tak maj ty lanka taky tak, takže odhaduji, že je to záměr výrobce. Ale z prodření nebo prasknutí sem měl taky strach. Zatím to tak funguje tak to neřeším
Vozil jsem to tak už před hodně lety na starém GT, kvůli lepšímu vedení bowdenů kolem hlavovky. Lanko se neprodřelo ani jednou, nebál bych se toho.
Mame to tak na vsech kolech, kde to jde. Uz mnoho let bez problemu.
Abych nezakládal nové téma, zeptám se tady. Lanko od přesmykače mi vede tím „žlábkem“ na fotce vpravo, a v jednom místě je tak blízko k rámu, že věčně už nejen v lese klepe o rám. Co s tím? Vím že je to banalita, ale třeba někoho napadne, něco jiné než mě, je to cca v místě kde se na této fotce lanka kříží, takže např. nějakou bužírku se mi tam dávat nechce. Díky
A to klepání nějak slyšíš nebo čemu to vadí?
Ono se to rozléhá celým rámem, a je to skoro pořád, takže raději bez toho.
Tak na lanka se dávali takové gumové nebo pěnové průchodky, které zabraňovaly kontaktu s rámem. Nejsem si ale jistý, zda by na slabších řadících lankách držely samy.
Nahoře na lanku to mám, ale posunuje se to, takže tam by se to asi neudrželo, při nejhorším zkusím nějakou bužírku, jen jestli někoho nenapadne ještě něco jiného.
Tak by to mohl snad něčím podepřít, aby to nesjíždělo, třeba lanko obmotat kouskem úzké lepicí pásky a tak zabránit sjíždění. Tohle udělat na dvou místech. A nebo nějakou silnější malou samolepku na rám.
Pamatuju si, že bratranec ty korálky kdysi dávno rovnoměrně rozmístil po lanku a přilepil k rámu sekunďákem.
Bude stačit ta páska :-) tohle mě opravdu nenapadlo, takže díky Flegmatikovi.
To už je snad lepší přilepit je k tomu lanku než zapatlat rám lepidlem…
gumovy koralky.
Neni to naprosto zadny problem. Ba naopak, takto vychazeji lip bowdeny, nejsou tak zohle.
Díky všem za rady, je fakt že ty bowdeny nejsou zamotané a není v tom bordel! Tak ať vám to fičí Zdar
lanka krizi aj superior vid profil