Kdyz nahustim dusi u kola,tak mi ta duse tak do tydne zmekne a ujde vetsina vzduchu.Pichle to asi nebude,to by treba behem par hodin bylo uplne prazdny,ale tak po tydnu nebo po dvou tydnech mam tu dusi skoro prazdnou.
Kdyz nahustim dusi u kola,tak mi ta duse tak do tydne zmekne a ujde vetsina vzduchu.Pichle to asi nebude,to by treba behem par hodin bylo uplne prazdny,ale tak po tydnu nebo po dvou tydnech mam tu dusi skoro prazdnou.
Super dotaz !!! Buď má malu dírku,nebo je řídká, nebo ti uchází ventiåkem. Kup si novou.
Poku je tam tak mala dira a neuchazi to ventilkem, zak zkus do duse nalit obycejne mleko. Melo by to pomoci, ale jak pak budes mit defekt, nebo budes muset dusi vypustit, tak to bude smrad jak cip, s tim pocitej.
:-)
Dej to pod vodu. Bud tam budou bublinky, nebo ne. No a jestli ne tak si treba kup novou dusi ;)
Možná by stálo za pokus koupit novou ikdyž tam ty bubliny budou :-)
Už to nehul!!!
máš v duši mravence. Jak tam dejchá, pomalu ti vydechává vzduch z duše. Stříkni do ní OFF.
:D
ty ses myslim dobrej magor
já? ale prosim tě :D
no jak tu pises ten nesmysl s tema mravencaama.
ale nejsem rozhodně sám, kdo tady píše nesmysly, ostatně založit tred kvuli takový, sprominutim pitomosti…
hehe :-D
ale ta tvoje teorie s brablencem má jednu závadu – předpokládá totiž, že brablenec se nadechuje, ale už nevydechuje, proto tedy vzduch v duši ubývá… to by ale musel v brablencovi přibývat, načež ten by po chvíli rupnul vedví, jsa roztržen tlakem vzduchu do sebe nainhalovaného :)) tudíž by opět došlo k uvolnění vydýchaného vzduchu do duše, opětovnému nárůstu tlaku v duši a z dlouhodobého hlediska by tedy tlak vzduchu v duši periodicky kolísal, a to o celkem mizivou hodnotu – ono do takového průměrného brablence se toho zas tak moc nevejde… takže závěr bych z toho vyvodil takovej, že bych se na to vyprdl a hledal závadu někde jinde :))
Oh, jaka skvostna teorie. Ale ma hacek: brablenec dycha a v tele se vzduch, lepe receno kyslik vaze na krev a tudiiiz vzduch ubyva. Otazkou ovsem zustava pokud brablenec roste tak jestli deficit vzduchu nevyrovnava. Ovsem myslim si, a dle zahranicnich zdroju, ze tuk ktery muze ziskat z toho ze posiluje behanim vnitrkem duse je z nej zase vytresen kdyz zastavi ale kolo se toci dal – tzv: „odstredivkovy efekt“. Rozhodne by toto stalo za blizsi zkoumani.
Ano, je sice pravda, ze dychanim ubyva kyslik ze vzduchu, ale je nutno take zapocitat to, ze mravenec jako odpad produkuje CO2, ketre se dostava zpatky do objemu plaste… Nesmime take zapomenout na to, ze takovy mravenec se necim musi zivit. Tady jsou dve moznosti:
Pokud plati teorie a), tak mravenec se muze smele zivit, ale produkuje ze spotrebovaneho kysliku CO2 a strevni plyny se spotrebovaneho mechu. Tim nam mravenec vzduch neubira, ale udrzuje minimalne v rovnovaznem stavu. Aby byl zaruceny nekonecny kolobeh, tak mech by teoreticky mohl premenovat CO2 pomoci fotosyntezy zpatky na O2. Tady ale tahle teorie krapet pokulhava, protoze k fotosynteze je potreba slunka.
Pokud za b) v plasti neni zadny zdroj potravy, pak musime uvazit, ze takovy mravenec bez potravy nevydrzi nijak dlouho. Pokud zemre, tak jeho mrtve tlejici telicko produkuje plyny a tudiz zase vzduch jeste pribyva.
Z techto dvouteorii vyplyva, ze ubytek vzduchu v dusi nelze prisuzovat dychani a metabolismu mravence.
Za zamysleni by stala teorie, ze vzduch vtlacovany do duse se prudce zahriva pomoci treni a tlaku zpusobovanych odporem ventilku. Timpadem mame najednou v plasti velmi horky vzduch, ktery se diky razum pri jezdeni muze jeste dale zahrivat. Odstavime-li kolo na delsi dobu, vzduch v dusi, s teplotou vyrazne vyzsi nez okolni prostredi, se snazi teplotni rozdily vyrovnat. Odevzdava tedy sve teplo do okolniho prostrevi pomoci salani a do podlahy pomoci vedeni. Ubytek tepelne energie ve vzduchu je samozrejme kompenzovan zmensovanim objemu vzduchu. Tahle teorie by myslim taky stala za analyzu.
Kolego, od teorie a) bych upustil, preci jen moznost, ze by v relativne tezce dostupnem vnitrku duse vznikla zelen (v nasem pripade mech) je velmi nerealna. Pokud by jsme uvazovali, ze spory mechu se dostanou ventilkem dovnitr narazime na protitezi, ci lepe receno na vzduchovou disbalanci, ktera takovou vec naprosto vylucuje. Oproti tomu mravenec se dovnitr dostat zrejme muze, jelikoz disponuje vlastnim pohybovym mechanismem, nezavislym na tlaku vzduchu. Zde jiz prichazi teorie b) kdy mravenec se nezivi biomasou, avsak stale zije. Je mozne ze extremni dietou dokazu v uzavrenem ekosystemu duse prezit velmi dlouho, ovsem za cenu vlastniho sebezohaveni, ci autokanibalismu. Musime take uvazit co vsechno si sebou tento mravenec prinesl. Je mozna, a take velmi realne, ze na nem ulpely castecne potravy, ktere si prinesl dovnitr systemu. Pak trenovany mravenec muze s velmi malym mnozstvim potravy prezit relativne dlouhou dobu. Ovsem to by si samozrejme vyzadali rozebrani ekosystemu, coz zrejme majitel odmita. Vase posledni teze je, pokud mi dovolite toto hrube vyjadreni, s prominutim nesmysl, protoze pokud by jste zahrival dusi a s ni vzduch, tak jedine co vyrazne zmeni objem bude plast a duse. Dalsim faktorem, ktery jste nevzal v uvahu je teplotni roztaznost rafku. Pokud budete zahrivat vzduch uvnitr duse, zaroven budete zahrivat rafek, ktery prodlouzenim, zvysi, opakuji zvysi celkovy objem duse! Tudiz je zde uplne nove neobjevene pole, kde zcela jiste by stalo za uvahu spocitat, ci pokusit se odhadnout matematicke vztahy mezi prodlouzenim obvodu a zvyseni objemu duse v dusledku zahrivani.
No je sice pravda, ze teorie a) je pouze silne teoreticka, ale mohly by se smitka, ci dokonce i ponekud vetsi castecky dostat na ventilek, nebo dokonce do pumpicky a tim byt dovnitr vtlaceny. Ale predpokladam, ze ve vnitrnim nehostinnem prostredi by se nijak nemnozily. U teorie b) bych se taky pozastavil. Mravenec by totiz musel preknat pomerne velkou silu na prekonani ventilku. Zabyvejme se ale tim, ze se dovnitr dostal. Zde je velmi dulezite, jak dlouho onen mravenec dokaze prezit, spotrebavajic sve vlastni koncetiny a zbytky potravy. Stale se nicmene nemeni nic na tom, ze mravenec vdechuje O2 a vydechuje CO2 a tim jsou objemy plynu opet vyrovnane, zapocteme-li i strevni plyny, a tlejici zbytek telicka, nemuze byt o ubytku rec.
Zustava tedy opet nevyresena otazka, kde se onen plyn (vzduch) z plastu ztraci?
Tady dle me jde prave o onen pocit prazdneho plaste. Sam ve sve tezi naznacujete roztahovani rafku, plastu a duse. No a o tom je tady presne rec. Kdyz naplnime plast vzduchem o objemu V1 a teplote t1, pak pri teplote t2 bude pro objem V2 platit: V1>V2 (za predpokladu, ze t2<t1). Kdyz k tomu pridame i puvodne roztazeny rafek, jevi se logicky kolo po ochladnuti za mene nafoukane, tudiz vyvozuje dojem ubytku vzduchu. U duse taky nemuzeme pocitat pouze s prodlouzenim v dusledku zahrati, ale i s narustem tloustky. To same plati i u plaste a rafku, tadiz bude velmi dulezite matematicky vsechny tyto teze vyjadrit.
Ano, naprosto s Vami souhlasim. Zde bych jiz predal stafetu poznani kolegovi Racemanovi, ktery se zminil o moznosti minimalizace celeho sloziteho systemu pomoci Karnaughovych map. To by mohl byt slibny zacatek.
jste mne oba rozebrali:)))
no jo ať tam naleje to mlíko. Buť to zalepí duši, nebo se mravenec utopí, nebo aspoň udělá dobrej skutek a mravenec nebude podvyživenej.
Vzduch, ktory mravec dycha, je pouzity na vytvaranie energie, potrebnej na presun mravca vo vnutri priestoru duse. Pre energiu uz potom nie je problem priestor duse opustit. Napriklad tepelnym vedenim v hmote duse, plasta pripadne rafikov, dratov a naboja. Tato energia, premenena na tepelnu, opusta vyssie uvedene casti bicykla salanim do okoliteho vzduchu, pripadne, ked bicykel stoji, aj nezanedbatelnou mierou dalsim tepelnym vedenim do podkladu, na ktorom bicykel stoji. Kedze dochadza k uvolnovaniu energie z kolesa, niecoho v tom kolese musi ubudat (inak by sme vlastne mali neobmedzeny zdroj energie). Tipoval by som vzduch.
Ja bych tedy navrhoval odkladat kolo na dostatecne izolovanou podlozku (mohl by stacit i koberec) a zakryvat dekou nebo perinou (idealne stribrnou folii).
To znie rozumne.
já si selskym rozumem myslím, že mravenec nemaje jiné potravy žere duši a ta pomalu řídne a utíká z ní vzduch. Až mravenec vyžere dostatečně velkou díru, bude snadné ji standardním postupem odhalit a opravit. Je dokonce možné, že mravenec využije díry k útěku z duše a závada se již nebude z této příčiny opakovat. Pokud ovšem mravenec zůstane v duši nebo v prostoru mezi duší, pláštěm a ráfkem, tak nevim…
Za to já vím … :-)
Prožráním duše mravenec splní své životní poslání a dobrovolně opouští nejenom duši, ale i tento svět. Jistě je každému známo, že o mrtvém se říká – vypustil duši :-) V okamžiku kdy se mravenec prokouše duší, je unikajícím vzduchem hlavou vržen proti plášti. Končí buď frakturou lebky, nebo si zláme vaz. Následně je slisován, takže po něm zbyde jen mastnej flek. Tím se vysvětluje to, že mravence v duši nikdo nikdy nezahlédl. Většina cyklistů se domnívá, že defekty jsou způsobeny ostrými předměty … Omyl. Podle Výzkumného ústavu bajkerského je až 90% procent defektů způsobeno mravenci.
pánové, zbytečné dohady, je to jednoznačně tím, že mravenec v podstatě přeměňuje vzduch(kyslík) na CO2, který jeřidší a snadněji tak uchází duší. Ta, jak známo, je porezní a čím je plyn řidší, tím snáze jí může procházet.
To chces naznacit, ze molekula O2 je vacsia ako molekula CO2. ktora ma navyse atom uhlika?
ja myslim ze se spatne ptas.....neb problem je, jak do ty duse narvat ventilkem maravenecnika kterej toho mravence odstrani.........
To aj tak nepomoze. Mravenecnik bude dychat vacsie objemy.
Videl si nekdy porod? A zkus tam dostat jenom hlavu. Ha!
To neni meloun!
Ale jak je tam hlavička, tak je vyhráno!!!!;-)
no to vlastě ne, vidíš, takže je moje teorie asi v koncích? :)
Nevadi, skus inu. ;)
já bych tam poslal přes ventilek půlku mraveniště a jednoho střevlíka. A jak by ti mravenci před ním zdrhali tak by točili kolem a ty bys nemusel šlapat. Ale musíš to dát podle šipky otáčení kol. Aby ses nemusil učit jezdit pozpátku.
Jestli má v duši mravence, tak potřebuje pravidelně měnit vzduch a dávat tam cukr! Tato podmínka předurčuje využití běžícího mravence v duši jako přírodní pohon kola.
Co je to za duši ?
asi z gumy
Jak už tu někdo psal, mlíko, ale stejně to je podle mě řešení na měsíc a pak ti ta duše někde v terénu prdne, pokud to neni ventilkem, tak zahoď a kup novou…
A esli je to ventilkem tak ho zkus vyměnit…
Urcite to nejdriv zkus strcit pod vodu – mne to takle kdysi taky uchazelo a bylo to jednou uplne minimini direckou, tak sem ji zalepil jen kapkou lepidla a bylo po starostech.
to se mi deje taky…kdyz uz me to hodne s… tak vyndam dusi, zalepim ty maly dirky po trnech a hlavne je vytaham z plaste a mam zase chvili klid......kolikrat tam jsou i tri.....
:-)))) kolikrát i 8…
8 uz je regulerni spiknuti.....
máš u mňa 100 bodou, defekt sme tu ešte neriešili -)
Tak to je problém,asi bych to řešil novým kolem
To je prirozene starnuti vzduchu. Pred vyjizdkou je treba nafoukat cerstvy. To je stejne jako napr. se slehackou.
Kde proboha pred vyjizdkou foukas cerstvou slehacku?
v cukrarne na navsi :-)
NoTubes Cream, to je prej novinka. Rychle poznas kde to utika. Ovsem nesmis pouzivat slehacku ze sojoveho oleje (Aro, Delvita atd.). Vyrazna zmenu dojezdove vzdalenosti.
:-D
Výborný pokecání, takhle už jsem se dlouho nezasmál, málem jsem vypostil duši!!!
…a máš z toho téma „Ze života hmyzu“
TO bude asi nějaká provokace nebotakněco?Řešit duši třetím rokem?
:-)
husti to do nich dokud nepodlehnou !
…tuhle strategii uspesne pouzivam i v jinych situacich, za zkousku nic nedas
Čavec, mravencem to asi nebude :-). Na prckovym kole ušlo zadní kolo, vyndám duši, nafouknu, strčím do vody a … nic, nikde žádnej únik vzduchu. Dám ji zpátky, nafouknu a do druhýho dne prázdný ! Tak jsem koupil novou a opakuje se to samý !!! Proč ?
Bych to v noci pohlídal, jestli to někdo nechodí vypustit.
Taky mě to napadlo, prcek chce nový kolo, tak jestli to takhle nesabotuje prevít :-). A strejda jak vůl neustále servisuje.