• error404

    Ahoj,

    koupil jsem bazarove kolo, na kterem je vidle SR Suntour Raidon. Presneji je tam verze RL Air, rocnik 2009

    Chtěl bych ji předělat na olejové mazání. Poradí mi někdo jak na to? V historii jsem hledal, ale zadny navod pro lidi, kteri tu vidli nevideli nikdy zevnitr jsem nenasel. Projizdel jsem i videa na strankach suntouru a tam taky nic.

    Dalsi otazka je: je rozumne vidli vubec predelavat na olej, je-li uz mirne jeta? Daji se vymezit vule tak, aby pote nemela vakl? Pri hledani tady na foru jsem narazil na neci (tusim ze mloukuv) nazro, ze vidle by se mela predelavat pokud mozno, kdyz je uplne nova.

    0 0
    • Georrge  

      vidli rozeberes (sundas vrchni nohy), vytres vazelinu (muzes i odmastit necim), trochu to maznes olejem, u gufera (stirak) najdes mazaci krouzek, ten nahradis molitanovym (a namocis ho do oleje), pak nasunes kousek nohy, do kazde nohy cca. 15ml oleje (ideal 2,5–7,5w), dotlacis nohy, zvenku na srouby das tesneni a utahnes. Pokud ti tento navod nestaci, tak se do toho radsi nepoustej :) jinak vakl ti nikdo nezaruci a vytesnit se nijak neda.

      0 0
        Výběr z produktů
        Přejít do shopu (Komponenty)
      • error404  

        Navod je v podstate dostacujici, jen se zeptam – olej staci obycejny, motorovy 10W-40?

        Pokud by tam byl vakl, a chtel bych tam napatlat zpatky vazelinu tak jakou?

        0 0
        • Georrge  

          tak asi by stacil, dost lidi ho tu jezdi, ale ja pouzivam motorex 5w a jsem docela spokojen… mozna bych zkusil i jeste trochu ridsi. Z principu cim lepsi olej, tim lip :) jinak s vazelinou uz nepomuzu… ale nejake vidlicove vazeliny uz jsem videl…

          0 0
    • Vito_OL  

      dovolím si toto téma oživit. rozhodl jsem se předělat si loňskýho raidona na olej, ale nejsem si příliš jistý výsledkem. četl jsem toho hodně o předělání epiconu, ale raidon má odlišnou konstrukci pravé tlumící nohy, takže nevím jak se to bude chovat.

      jestli tu třeba nebude problém se zatečením mazacího oleje do tlumící patrony, kde by to dělalo neplechu atd. ona ta tlumící patrona je v tom raidonu jakoby opačně než v epiconu, tak nevím.

      díky za každou radu

      viz výkresy zde

      0 0
      • rotker  

        Raidona předělanýho na olej jezdí manželka už rok a v pohodě žádný problém, naštěstí. Protože patrona u Raidona není rozebíratelná jako u epica. Do každé nohy jsem dal dle návodu výrobce 15ml oleje. Olej motorový 5w-40. Jen tedy samozřejmě vznikl trochu vakl v pravé noze, ale nic strašného. Teď během zimy se chystám předělat i svého Epicona

        0 0
    • chemik_mara  

      Zdravím. Nepředělával někdo v poslední době Raidon na olejové mazání (konkrétně LO-R 2014)? Na levé noze je na konci plastové kolečko (viz. foto), které průměrem sedí přesně do vnitřní nohy. Nevím, jestli toto kolečko nemělo při rozebrání zůstat uvnitř. Poradí někdo?

      0 0
      • rotker  

        Ne, takto je to správně, kolečko by poté mělo jít sundat/nandat rukou

        0 0
      • Vilém  

        Viz rotker vyse.

        Jinak proc to chces vubec sundavat?

        0 0
        • chemik_mara  

          Nechci to nutně sundávat. Jde mi o to, že jestli když budu dávat olej do této nohy, projde olej přes toto kolečko dovnitř. Přijde mi, že vytváří „špunt“. Ale je to jen doměnka a třeba se pletu.

          0 0
          • Vilém  

            Tak olej tam budes davat s plunzrama (to na cem je ten krouzek), ktery nebudou dorazeny nadoraz do spodnich nohou, takze to zadny spunt neudela..

            0 0
      • Lord_de_Wolf  

        Dotaz – mám Raidon 29" XC – údajně by to mělo mít stejný střeva jak Epicon. Takže pokud si „vygooglím“ návod na úpravu epicona, tak bych to měl doma „zbastlit“ ne? Prosím o ideální kombinaci olejů. Případně pokud je někdo z Brna a má s tímhle už „experience“ a půl hoďky času… :)

        0 0
    • JakubCh  

      Vyhrabu mrtvolu, jdu do Raidonu XC jako náhrady Epicona 2008 s hrozným vaklem. Jak tady čtu o přicucnutí oleje so patrony a to, že ta nejde rozebrat, napadlo mě, že Epicona si nechám na díly, tam mi patrona rozdělat šla. Ovšem, bude mi patrona z Epicona 2008 pasovat do Raidonu XC? Ten beru s lockem z korunky, Epicon ho měl z řídítek. Díky.

      0 0
    • Hadato  

      Oživím toto vlákno, ať nezakládám další.

      Víte, jaké patrony jsou v nových Raidonech XC RL-L? Je tam nerozebiratelná patrona nebo je tam obdoba ze starého Epicona? Stavěl jsem mamce kolo na Raidonu a docela se mi nelíbí chod, jak jsem to zkoušel posledně. Bohužel nejsem momentálně možnost se ke kolu dostat a rozebrat to, nicméně bych chtěl alespoň zjistit, jaké jsou možnosti, ať to pak stíhám při té krátké návštěvě doma.

      Jak to popřípadě řeší TuningTest u Raidonů, co nabízí?

      Pokud by patrona byla uzavřená:

      Někdo tady hlásil, že snad existuje video jak předělat patronu na otevřenou, což by byla taky možnost.

      Má popřípadě někdo zkušenost s přisáváním oleje do patrony? Měl jsem ten problém na starším Epiconu, což se ale dalo provizorně vyřešit hustším olejem, který do patrony nelezl. Jinak se měnilo gufero za dvoubřité. Zkoušel někdo popřípadě dobastlit další gufero z venku patrony?

      0 0
      • Hadato  

        Ještě doplním, že by se asi mělo jednat o model 2015 ve verzi pro 15mm osu.

        Píší, že to má stejné vnitřnosti jako Epicon, ten dálkový lockout vypadá každopádně jinak, než u Epiconů.

        0 0
    • Jakub Semerád  

      Trochu to tu oživím má někdo zkušenosti u uzavřené patrony udělat v nějakém místě díru se závitem šroubem a těsněním aby když přisaje olej tak aby se dal vyměnit a dát tam tlumičový. Jde mi o to jestli pak bude fungovat odskok a zamykání.

      0 0
      • allrose  

        Ano normálně je to fční

        0 0
        • rotker  

          Tohle mě také zajímá, je nějaký návod nebo fotodokumentace?

          0 0
          • allrose  

            Co vím,existoval web nějakého ruského „nadšence“,co velmi zevrubně popisoval,zdo­kumentoval v „dřevních“ dobách 26 kol..až z patrony udělal „otevřenou lázeň“

            V jednoduchos­ti,pokud je patrona klasicky uložena pístnicí dolů,tak na horním konci patrony 2–3cm od konce vyvrtat díru,pomocí magnetu na vrtáku odebrat špony,"uzavře­ní"pomocí krátkého,nízkého samořezu s podložkou a těsněním

            Důležité je prostě netrefit do nějakého mechanizmu a aby se patrona vešla zpět do nohy vidle …a za případný nezdar nenesu zodpovědnost :))

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.