• Sooree

    Zdravim.

    Nedávno sem dostal novej bike s rámem Scott Scale 10 2006 (CR1).

    Rám je tento, ale komponenty na kole jsou nové (komplet sada XX,Mavic Crossmax SLR 2010,Ritchey WCS Carbon,RS SID WC 2008).

    Všechno šlape dobře ,ale zdá se mi ,jako by to kolo „nejelo“.

    Když jsme zkoušeli jet z kopce s člověkem těžším než já na Ravu XC Performance(starší bike,asi 12 kg),muj Scale (9kg)byl pomalejší.A když jsme kola vyměnili těžší člověk jel na Scottu též pomaleji.

    Myslíte,že je to rámem?Přece jen je to 2006 ,už je v letech.Protože komponenty na kole jsou téměř nové.Nevíte čím by to mohlo být když ne rámem?PS:zapomněl jsem dodat ,že kolo je z druhé ruky,ale má najeto málo-asi 500 km.

    0 0
    • Azmir  

      Rámem to určitě nebude. Je možné že ti drhnou brzdy, máš zanešené náboje nebo něco podobného.

      0 0
      • Sooree  

        No vzhledem k tomu že jsem zkoušel roztáčet obě kola a točily se neuvěřitelně.­.nevim.Troufnu si říct,že když kolo visí a roztočim ty kola na max tak můžu jít na záchod (na malou :)a vrátim se tak ty kola se ještě budou točit.Jsou tam téměř nejeté Crossmaxy SLR 2010.Brzdy Avid XX nedrhnou,jenom prostě to kolo po silnici z kopce jede o poznání pomaleji,než opravdu horší kolo.

        0 0
        • TJK  

          a jake mas plaste ty a jake ma on? v tom bych videl mozna hlavni rozdil

          0 0
          • Sooree  

            Aha to sem zapomněl,pardon.

            Na tom Scottovi jsou Rubeny Trilobit Racing (poměrně jemný vzorek)

            A na tom Ravu jsou Hutchinsony Python.

            To se nám zdálo divné protože ty Rubeny maj určitě jemnější vzorek než ty Pythony.A na silnici by tedy měli být rychlejší.

            0 0
            • kubad  

              sorry ale hledat rozdíl rychlosti v rámu je demence

              kola, nebo pláště, prohodtě pneu a bude vše jasné,

              0 0
            • Kubiczech  

              Váhově by měly být 530g, takže reálně do 600g. To taky moc velký rozdíl neudělá.

              0 0
              • Sooree  

                Takže si myslíte,že i když je ten rám 5 let starý,a jezdil na něm bůhvíkdo,tak to na to nemá vliv?Dobrá, zkusíme prohodit ty pláště ale nechce se mi věřit že by to bylo těmi Crossmaxy.

                0 0
                • pepek  

                  Zkus ty pláště taky nafoukat, až je vyměníš.

                  0 0
                  • Sooree  

                    To je ironie?

                    Ty pláště na obou kolech byly nafouknutý přibližně na 2,5 BARu.Takže žádný,že jedno kolo mělo tvrdší gumy nebo tak…

                    0 0
                    • pepek  

                      Stejný tlak nemusí mít stejný vliv na oba pláště.

                      0 0
                      • Sooree  

                        Aha to mě nenapadlo.:) Ale i tak si myslím že to nebude ten hlavní problém.

                        0 0
                • MlokCZ  

                  Crossmaxy by mohly lehce ve sjezdu zpomalovat kvůli tlustším drátům a horší aerodynamice, ale určitě tohle nebude ten podstatný rozdíl.

                  0 0
    • Lada,s  

      Zajímavý, 9 kg kolo musí letět jako raketa :-)

      0 0
      • Sooree  

        No to jsem si taky řikal…:)Do kopce se mi s tim jede výborně,ale hledat rozdíl v kopci není moc dobrý nápad ,protože výkonnostně sme každý trochu jinde.

        0 0
    • MlokCZ  

      Poměřovat z kopce je blbost. Nejdůležitější je ve sjezdu aerodynamika a to je dané posedem.

      Staší abys měl na tom Scottu o malinko narovnanější posed a hned budeš ve sjezdu pomalejší.

      Pláště také trošku něco udělají, ale už ne tolik jako aerodynamika.

      A posuvoat pláště dle toho, jak se na pohled zdá vzorek, to také vůbec nejde.

      0 0
      • Sooree  

        A mohl bys mi třeba jen stručně říct ideální posed?Měřím 175 cm,přesnou velikost rámu nevím ale řekl bych že 20palcový.Je mi trochu větší,ale dorostu do něj.Délka nohou přibliž.80 cm.

        Taky se mi zdá že sedlo je trochu naklopené k horní rámové trubce(směrem dolů)-to asi taky není ideální?

        0 0
        • MlokCZ  

          Nic jako ideální posed neexistuje. Posed je potřeba mít takový, aby vyhovoval nejen tvojím proporcím, ale také třeba ohebnosti a také hlavně stylu jízdy.

          0 0
      • Sooree  

        A jinak než z kopce poměřovat moc nešlo ,protože jak už jsem psal,jsme oba trochu jinde ve výkonnosti

        0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce