Pokusím se zde o malou recenzi zapletených kol Remerx Viking, tahle kola byla na tomto fóru hodně diskutovaná a myslím že tu chybí objektivnější test.
Kola jsem koupil na začátku sezony 2010, do užšího výběru jsem zařadil Shimana XT a Remerxy. Shimana lákaly bezdušovým systémem ale odrazovaly kónusovými ložisky. Vikingy jsem měl předtím možnost jeden víkend vyzkoušet a ručička výběru se hodně přiklonila na jejich stranu, jejich váha je přeci jen trochu nižší a nabízejí strojní (průmyslová) ložiska na která jsem nedal u Maviků prozatím dopustit. Kritéria výběru byla: nízká váha, spolehlivost, odolnost a zajímavý vzhled :) V jedonom článku pan Remeš řekl že chce nabídnout kvalitu srovnatelnou s konkurencí ale za poloviční cenu, bral jsem to s rezervou ale líbilo se mi to. Po dlouhém váhání se nakonec rozhodl podpořit českého výrobce a kola objenal. Po týdnu čekání jsem zjistil že se moje objednávka v Remerxu stratila, kola jsem objednal tedy podruhé a do týdne byly doma. V krabici jsem našel čtyři rezervní dráty a niple.
Po druhé vyjížďce začalo přední kolo vykazovat nepatrnou vůli, přední náboj jsem tedy rozebral, ložiska SKF se zdály v pořádku, vůli přisuzuji pravděpodobně nepřesnosti při výrobě osy náboje. Vůle však zůstala až dodnes stejná a nijak nevadí.
Po prvním zajíždění kol jsem zjistil že jsou velmi tuhá, dají se díky lehkosti snadno roztočit, jízda do kopce se mi najednou zdá svižnější oproti Mavic Crossride které jsem dlouho jezdil. Jízda z v terénu je o dost jistější a volnější díky celkové lehkosti. Duralový ořech kol má razantní a ostrý projev, praporky cvakají naprosto perfektně a nikdy se nestalo že by ořech ustřelil nebo nějak selhal. Po několika dnech se začalo ozývat praskání a to především od nábojů, příčinou bylo dosednutí duralového výpletu kol. Kola jsem tedy cca po 14 dnech dotáhl (i podle dpporučení) ve stolici a praskání ustalo. Pak kola dotáhl po čase ještě o něco více. Na kolech jsem pak na absolvoval cca 4000km včetně několika závodů naprosto bez problému, kola jsem průběžně kontroloval. Moje váha je cca. 70kg, moc kolo nešetřím a často si někde poskočím a sjedu schody, dodnes se mi je nepodařilo výrazněji rozcentrovat, kola jsem dokonce často jezdil i v zimním období. Na začátku sezony 2012 po občasném zapraskání jsem výplety dotáhl podruhé a vše naprosto v pořádku. Náboje kol jsem letos rozebral s tím že doplním vazelínu v nábojích a domažu ořech. U ložisek jsem našel nepatrné množství nečistot které přisuzuji mytí kola wapkou. Duralový ořech byl nepatrně omačkaný od kazety což je zcela běžné. Jinak vše bez opotřebení.
Celkově mám na těchto kolech najeto cca do 9000km včetně několika závodů a musím říci, že koupi nelituji. Kola hodnotím jako velice dobrý a spolehlivý výrobek který však potřebuje servis zkušenějšího uživatele nebo speciálky. Za cenu cca. 7000kč jsou Vikingy výkonná, lehká, tuhá a odolná kola na kterých se dá běžně jezdit i vážně závodit. S Mavic Crossmax či jinými koly je srovnávat nebudu protože jsem neměl možnost je dlouhodobě vyzkoušet.
Nazávěr si dovolím makou anketku :)