Renovace silničního kola Favorit

123 nepřečtených
  • ret.pvljanda

    Dobrý den,

    nedávno jsem vytáhl z chaty starého favorita a jelikož už dlouhou dobu chci jezdit na nějaké silničce, začal jsem s renovací. Teď putuje rám cyklo-servisu, kde ho opískují, nastříkají a vypálí. Když jsem na internetu sháněl nové díly (řídítka, představec, sedlo, pedály, …), narazil jsem na problém: Na nová řídítka jsem chtěl původně umístit řazení Shimano Sora (čím levněji, tím lépe), proto jsem byl ochoten investovat do redukce na představec a představce. Potom jsem si však uvědomil, že kazeta má pouze 5 koleček. Můj dotaz proto zní: Existuje nějaké řešení z této situace? Nebo stačí vyměnit kazetu (popř. nevím, jestli se tam se stávajícím nábojem vejde..?)?

    Jestli mohu poprosit, odpovězte na e-mail

    Děkuji, Pavel Janda

    0 0
    • Carloss  

      na náboj fav. se dá dát jenh sroubovací kolečko (nejvíc má myslím 6 nebo 7 pastorků)s kom­patibilní hazkou a řazením. kdybyste chtěl kazetu (8,9 pastorků) bylo by potřeba novýho náboje s ořechem…

      0 0
    • Výběr z produktů
      Giant Propel Advanced 2 kolo, cobalt Skladem 2 ks

      Novinka Giant Propel Advanced 2 kolo, cobalt

      od 66 599 Kč MOC 76 999 Kč

      Kellys ARC 50 kolo, modré Skladem 2 ks

      Výprodej -28% Kellys ARC 50 kolo, modré

      od 25 299 Kč -28% MOC 34 999 Kč

      TIME ALPE D’HUEZ DISC kolo, brilliant red Skladem 1 kus

      Novinka TIME ALPE D’HUEZ DISC kolo, brilliant red

      177 999 Kč MOC 228 999 Kč

      Přejít do shopu (Kola / Silniční)
    • juli  

      Šroubovací vícekolečka jsou nejvíc sedmistupňová. Sora se dělala na 8, později na 9 pastorků, čili kombinace stávající zadní náby a řazení Sora by nefungovala.

      Potřebuješ zadní náboj s volnoběžkou (ořechem) a kazetu s 8/9 pastorky, podle typu řazení.

      Jediná možnost, jak ponechat zadní nábu je sehnat 7mi stupňové řazení 300EX z roku cca 99.

      0 0
      • ret.pvljanda  

        Takže mi asi nezbyde, než koupit nějaký jednoduchý náboj , nechat předělat výplet + 8/9 kazeta , je to tak?

        0 0
      • Marskatin  

        300Ex se dělala tak dlouho? já ji měl na kole v roce 94 a už to nebyla žádná novinka. Nevím kolik měla evolucí, ale její původ sahá někam k roku 1990.

        0 0
      • romachain  

        šroubovací kolečka jsou i osmirychlostní! nějakej Sunrace…

        0 0
        • juli  

          To jsem fakt nevěděl. Koukám na to a dokonce i 9 je u nás k dostání.

          Omlouvám se za mystifikaci.

          0 0
    • jecnak  

      Pavle dobre si spocitej, kolik nakonec das za komplet renovaci. Protoze se daji treba v Halfords maji tohle http://www.halfords.cz/…irtuoso.html

      Neni to zazrak, ale lepsi takovy ram, nez Favorit pajeny mosazi do plechovych spojek…

      0 0
      • ret.pvljanda  

        Jo, teď, jak se to postupně nakupilo, tak to vidím. No můj původní záměr spočíval pouze v tom, že jsem nechtěl řadit na rámu, ale jen pohodlně sáhnout na brzdu/řazení. Jak vidím, mám asi smůlu. Teda jestli jsem z komentářů pochopil, že jinak to nejde..

        0 0
        • t29  

          včera jsem se kousek vezl vlakem s jedním chlapíkem, co měl klasické Favo, ale na rámu na místě páček byla jenom objímka s koncovkama a od ní vedly bovdeny k páčkám na představci.

          Cpát tam Soru jsou skoro stejně zbytečné peníze, jako když si tu Soru chci koupit k mechanickým kotoučovkám a zadnímu Deorku, k tomu berany a udělat z 29" terénní silničku ;)

          0 0
          • jecnak  

            No to zas uplne tak mimo neni. Sam uz jsem o tom uvazoval. Ale na 26"

            0 0
            • PKQ  

              uvažoval jsem o tom taky… :D

              0 0
              • jecnak  

                Dokonce na starem foru bikeforum.cz jeste Kandik Psi Zub neco takoveho stvoril. Byt za ucelem opacnym – vytvorenim silnicky z bika. Celkem to vypadalo zajimave. Sfinx ram.

                0 0
          • marrier  

            Jo, tohle jsem taky na staré Libertě kdysi měl – na rámu jen koncovky, od toho bovdeny a řazení na řídítkách, myslím, že jsem to „ukradl“ z tátovýho starýho Fáva, kterýmu zase pro změnu tenkrát ještě za komačů ukradli (tentokrát doopravdy) u fabriky kola a zůstal mu tam jen rám zamčenej na plotě… Tak to tady viselo chudák v garáži… Není to tak dávno, co jsme to házeli do šrotu, škoda…

            P.S.:Ale smyk tam byl napřímo na páku, bez lanek a bovdenů…

            0 0
            • JSt  

              nemels to, co pise t29. favo delalo forbec, kam se daly na boky prisrofovat klasicky radici packy.

              0 0
        • jecnak  

          Odpoved od Juliho vyse neni uplne presna. Pokud bys mel razeni Shimano Sora 8kove, tak je zpetne kompatibilni se 7s a 6s kazetou s tim, ze nevyuzijes jednu polohu na pace pro 8. respektive 7. a 8. pastore.

          Jak uz jsem ale rekl, Favorit, pokud se nejedna o F1 special z Columbus ci Reynolds trubek je ztrata casu a penez renovovat. Obycejne plechove patky, a trubky z tridy rekneme hi-ten oceli do nich pajene mosazi, to opravdu neni zadna hitparada. Za kvalitni lak pocitej kolem tisicovky minimalne. Vymenis nejspis i hlavove slozeni, ktere dneska v tomhle rozmeru kvalitni sezenes jen tezko, predstavec je klasika s rozperkou, puvodni Favoriti praska, takze doporucuju vymenit a tak to jde dal a dal a nakonec ti z kola zbyde stejne jen ram. Proste co RVHP stvorilo je vyprodej toho nejlevnejsiho co se dalo poskladat. Asi tak urovni dnesnich supermarketovych kol.

          1 0
          • juli  

            Napsal jsi to pěkně diplomaticky. Odpověď ode mne byla naprosto blbá.

            Rozteč mezi pastorky je pro 7 i 8 stejná, tudíž to bude fungovat.

            Asi mám blbej den, no ;-)

            0 0
            • Vilém  

              Tak abych to dokoncil, tak roztec mezi 7 a 8 sp neni uplne stejna, viz Sheldon Brown. Zas na druhou stranu v praxi to funguje:)

              0 0
    • Babec  

      Já mám starýho favorita, 6ti pastorkovou kazetu, řadím na rámu, zvykneš si na to

      0 0
      • ret.pvljanda  

        A ještě se zeptám na jednu věc: Když mám na zadním nábu 5 pastorků, jak je mohu doplnit o další (popř. získat další)?

        0 0
        • jecnak  

          Nasroubujes jine vicekolecko, coz bude problem, protoze to puvodni jen velmi tezko sundas bez destrukce naboje.

          0 0
          • romachain  

            To je blbost, jde to sundat bez destrukce náboje, pouze za cenu rozebrání toho vícekolečka, což pokud chce dát nový šestikolo žádná škoda není.

            0 0
            • jecnak  

              Teoreticky jo, ale co jsem zatim mel tu cest, tak zavit mezi nabou a vicekoleckem byl tak zatuhlej, ze to neslo. Tak asi zalezi na co narazis. Idealni je, kdyz to neni na klasicky stahovak s nosem/drazkou ale vicehran Sachs. To je ale spis raritni zalezitost.

              0 0
              • Vilém  

                Na favoritech baval ten s nosem, nebo na novejsich vicehran ala shimano s trochu jinym rozmerem. Pokud je to s nosem a nejsou drazky strhle, tak to vetsinou sundas. Pokud to z nejakeho duvodu nejde, tak jde rozebrat cele vicekolecko a ze zbytek jeho vnitrniho tela to chytnes do sveraku. Zatim se mi nestalo, ze by to potom nepovolilo.

                0 0
                • jecnak  

                  Aha, no ja vetsinou na rozebirani vicekolecka uz naladu nemel a vzhledem ke stavu nab vetsinou letelo do srotu cely zadni kolo. Rafek blato, draty blato, naba blato, darmo mluvit. Kazdoapdne diky za postup, ale pevne doufam, ze uz ho v zivote nebudu potrebovat.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Tak to kazdopadne, tehdejsi dily seriove pouzivane na favoritech za moc nestaly. Problem v jeho pripade bych spis videl v male sirce naby, myslim, ze 7mi kolo je sirsi nez 5ti. Ted jsem si vzpomnel, ze mi ve sklepe lezi nejaka Sachs sroubovaci naba na loziskach, myslim 125mm.

                    0 0
    • HROOLI  

      Ahoj, tak co favorit ? Už ho máš hotového? Zrovna se chystám na drobné úprávy rámu u mojeho , a pak půjde časem do nového laku.

      0 0
      • ret.pvljanda  

        Ano, Favorita už jsem dokončil o prázdninách. Pokusím se sem dát foto.. Nakonec jsem musel dokoupit ještě starší závodní převodník (starý už byl opravdu špatný), brzdové páky, pedály a nějaké další věci. Ale jezdí skvěle :o)

        0 0
        • winter78  

          Servus. Pozerám že si dával aj nový náter. Tiež sa chystám môj bike cez zimu zrenovovať a špekulujem o novej farbe, ale nechcem za to dať veľa peňazí, rád by som si to urobil doma. Ako si postupoval ?? Obrúsil si starý náter až na železo ?? Potom si sprejoval ?? Najskôr základnú farbu, potom odtieň a nakoniec aj nejaky lak ?? Drží to a neodlupuje sa to napr. na pätkách zadnej vidlice ??

          0 0
          • ret.pvljanda  

            Nene, chtěl jsem mít lak udělaný pořádně, takže jsem to nechal opískovat, nalakovat a vypálit. To bych doma opravdu udělat nemohl.. Dělá to třeba štěrba, ale asi za 6 isíc :D Já jsem to sehnal někde pod prahou asi za 3. A když jsem si vyrobil šablony a nalakoval nápisy ‚favorit‘ a ‚pavel janda‘ (viz foto), opravdu to moc nedrželo. Takže pokud za to nechceš dávat moc peněz, radši bych nechal starý nátěr. Ale v tomto případě se podle mého názoru investice vyplatí.

            0 0
            • alinceb  

              To jako že si za bílý komaxit dal 3000K? A Štěrba chce za lak 6000K?

              0 0
              • Vilém  

                Za 3 litry lak na takovou plecku? Clovece si blazen. Komax mi tu delaji tak za 150,–. S piskovanim by to bylo o neco srazsi.

                0 0
                • alinceb  

                  Mě dělají komax v Medlánkách za 400 i s pískem…:D 3k by nestála ani mokrá metalíza…:D

                  0 0
                  • jama  

                    Lak od Štěrby – a je to parádní metalíza – vyjde mezi 2 a 3 tisíci. Včetně přípravy starého rámu. Vlastní zkušenost.

                    0 0
            • winter78  

              Úúúú…to je dosť :-(. K tým 3 000 doložím niečo navyše a mám úplne nový rám (nič extra,ale na bežné jazdenie postačujúci) . O 6 000 ani nehovorím. Na tom biku mám starú vidlicu RST, tak rozoberiem tú (už po niekoľký krát), obrúsim nohy a skúsim hodiť do nového kabátu :-)).

              0 0
              • alinceb  

                Jestli dal za lak 3000k, tak je to blázen. Nejdražší nabídky, co jsem měl, byly asi na 1000k, ale obvykle není problém to sehnat za půlku. Oproti stříkání sprejem to odolnější a bez problémů…;)

                0 0
        • Vilém  

          To sedlo jsi moh napnout, takto to vypada desive.

          0 0
          • ret.pvljanda  

            Ano, strašně rád bych to napnul, ale vůbec netuším jak. :D Jak jsem se na to koukal, viděl jsem tam pouze nějakou matici navařenou na kus železa, ale tím nešlo otáčet, nemáte s tím nějaké zkušenosti?

            0 0
            • alinceb  

              Pořiď si pruh kůže, na bočnicích sedla udělej dírky a sedlo pod lyžinami stáhni…je to snadné a funguje to. Šroubek by měl složit k dopínání, ale u favoriťáckých sedel moc nefunguje (u orginálních sedel Brooks by mohl fungovat lépe…)

              0 0
              • ret.pvljanda  

                Jo, brookse bych tak koupil rád, ale dát za něj 2,500 ? :D

                0 0
                • alinceb  

                  nejlevnější B17 stojí 1930,– …;) Ale to bych si radši usekl ruku, než abych ho namontoval na konfekční fávo nebo esku…:D

                  0 0
            • Vilém  

              Je tam matka, kterou prochazi sroub zakonceny drazkou pro sroubovak.Do drazky das sroubovak, s klicem otacis matkou, az dosahnes pozadovaneho napeti.

              0 0
        • alinceb  

          No chápu, že je to pro tebe srdcová záležitost a dělal si to s láskou, ale dle mého názoru si to kolo akorát zprznil…:(

          Měl si ho dát do původního stavu, jako třeba trpaslik72 a nebo ho předělat na pořádné komponenty…

          0 0
          • ret.pvljanda  

            Ano, chápu, že pro někoho to může být problém pochopit, ale já měl k tomuto kolu jen pár dílů a například převodníky byly opravdy zničené, taktéž pedály. A nechci to do vitrínky, nýbrž na tom chci jezdit..

            0 0
        • HROOLI  

          Já mám přesně stejný rám.Jak tam máš původní fotku,tak to mé kolo vypadá o dost hůř.Bylo a je ještě někde pokryté rezí,takže s tím mám ted největší práci.Pak musím někde sehnat , co nejlevnější řidítka a sedlo dám asi z jiného kola. Rám jsem chtěl dát na bílo,ale díky tvých fotek jsem se rozhodl pro něco výraznějšího,asi oranžová.Pekné kolo,díky :-)

          0 0
          • ret.pvljanda  

            No barvu jsem vybíral asi tři hodiny :D Vůbec jsem nevěděl, jak to bude nakonec vypadat, ale když jsem si představil hnědé sedlo a brašny + černé doplňky, zvítězila bílá. Též jsem uvažoval o vínové, nebo tak podobně..

            0 0
    • Babec  

      Až vše to nejlevnější koupíš a necháš namontovat, zjistíš po čase, že ti to stejně nestačí a že jsi do toho vrazil peněz jako za nové kolo na Sh. Sora…

      0 0
      • ret.pvljanda  

        Už jsem dávno namontoval. Ano, nové kolo bych si za to asi koupil. Ale tolik nejezdím na silnici, jezdím hlavně na horáku a tento favorit mi spíš přináší potěšení z pohledu a srandu z jízdy. Taky jsem si to rád rozebral a zase dal dohromady. Navíc když na ulici kolem projede nové kolo se SH Shora, lidé se opravdu neotočí. Zatímco díky tomuto starému favoritu už jsem si pokecal se spoustou dědečků a tátů :D

        0 0
        • Babec  

          Tak to jo :)

          Já mám taky old favorita, akorát jen jako zimáka.

          0 0
    • alinceb  

      Dneska jsem si byl vyzvednout upravený rám. Nedalo mi to a musel jsem si to tak nějak zhruba poskládat. Je to obyč favorit po tátovi (r.v. asi 71), vidle F1, forbec a rodla Atax, osazení bude pravděpodobně komplet Sh600 7sp, ráfky Giro Galli. Kolo bude spíš jen na koukání a občasnou projížďku…termín dokončení v nedohlednu :)

      Až se mi jednou dostane do ruky lepší rámovka, tak to přeskládám a tenhle rám půjde do vitríny…:)

      0 0
      • ret.pvljanda  

        No takhle teď vypadají moderní, retro fixedgear. Někdy to vídám v centru prahy, vypadá to docela pěkně, ale dědové to už asi neocení :o) . Sám bych toho favorita kvůli tomu asi nepřestavoval, ale nedávno jsem dostal od kamaráda starou Esku :D Vypadá už opravdu špatně, je celá hnědá, jak je rezavá, ale právě to se mi -nevím proč- líbí. Sundal jsem z ní klasická řídítka a nandal staré berany z jiného favorita. Musím říci, že vypadá opravdu pěkně. Zrenovoval bych to moc rád, právě na nějaký retro-single-speed, ale teď je škola a není čas. Tak snad dočká nějakých prázdnin :o)

        Zítra se pokusím stihnout světlo a vyfotit..

        0 0
        • alinceb  

          No já takové jedno retro fixedgear vlastním, pak taky jednu retro silničku Favorit F1 s poněkud modernějším osazením Campagnolo a další retro silničku a švícarském rámu Gregorad sem složil přítelkyni (v zimě dostane taky osazení Campa a nový lak).

          Tohle kolo koupil děda mému tátovi a tomu jsem ho pak zabavil já. Je to moje první silnička a přestože ten rám není nijak cenný, tak pro mě má srdeční hodnotu. Bude to kompletní silnička osazená kompletní sadou Shimano 600 (šaltr, smyk, řazení, kliky, střed, hlávko, brzdové páky, brzdové čelisti, náboje, kazeta), řidítky a představcem Atax, sedlovka bude asi leštěná Zoom a sedlo asi San Marco Rolls.

          Btw. za mojí fixie a mojí F1kou se otačejí všichni, nejen dědečkové…:P

          0 0
          • ret.pvljanda  

            Hm, tak tak daleko zatím ještě nejsem, ale snad časem budu. A ten fixedgear je opravdu pěknej, nedivím se, že se každý otáčí :o) . Ale až si budu dělat podobné městské, barvy budu směřovat opět spíš směr hnědá, bílá.. Co však ještě nevím, jestli to nenechám spíš jako singlespeed s torpédem, protože zrovna v Praze není fixedgear úplně to pravé ořechové..

            0 0
            • jIrI___  

              Singla s torpédem mám po jezdění po městě. Je to fajn, kdybych měl festku, tak by asi nějaké prudší zatáčky byly o hubu, protože si občas, když zapomenu přestat šlapat, škrtnu pedálem o asfalt. Festku jedině na nějaký rám, co má výš střed (dráhovky?).

              0 0
          • bochov  

            Opravdu pekna prace.

            0 0
      • ret.pvljanda  

        S koly už nějaké zkušenosti mám, ale nikoli s rámy fixedgear. Můžu se zeptat, co by se mělo změnit například u rámu favorita, kdybych z něho chtěl udělat fix/singlespeed?

        Dík moc

        0 0
        • alinceb  

          Záleží, jakou chceš jít cestou. Pokud chceš fixie jen vyzkoušet, tak nejjednodušší cesta je odšroubovat zadní vícekolečko, našroubovat pastorek z torpéda a pojistit ho maticí ze středu (je potřeba ji buď zalepit nebo zavařit, aby ti při skidu nepovolila), sundat jeden převodník, poladit řetězovou linku a dát pořádný singlespeedový řetěz. Na favoriťáckém rámu to celkem v pohodě jde, ale co se týče tuhosti, tak není zdaleka ideální.

          Jinak rozdílů mezi silničním a dráhovým rámem je víc: Dráhovka má horizontální patky, ze kterých se kolo vysouvá dozadu. Má kolmější úhel hlavové trubky. Má střed výše nad zemí než silniční kolo. Má jinou rozteč zadní stavby. Celkový rozchod kol je u dráhovek kratší než u silniček. Je problém s tzv. overlapem – tj. že ti při zatáčení špička tretry škrtá o přední kolo…:)

          0 0
          • gargamel  

            Taky mám dotaz. Mám favo rám a kliky 172,5. Nebudou na fixie dlouhé (škrtání o zem)?

            0 0
            • pstasek  

              Mám na fixie fávu 175mm kliky a neškrtám.

              0 0
            • jIrI___  

              Mám na Esce 170 mm a při šlapání v zatáčkách si občas škrtnu…

              0 0
            • alinceb  

              To je těžko posoudit, ale řekl bych že jo. Rozhodně bezpečnější je dát na kolo co nejužší pedály (nejlépe SPD), protože delší kliky v kombinaci se širokýma platformama ti budou škrtat skoro určitě. Zjisti si, při jakém náklonu ti kliky ještě neškrtají a jezdi podle toho.

              Moje dráhovka má osu středu 29cm nad zemí a F1ka jen 27cm. Na dráhovce sem si nikdy neškrtl a to mám 172,5mm kliky. Teď na Béčkovou fixie budu dávat ale jen 170mm kliky, protože bude na předělaném silničním rámu.

              U toho fáva máš ještě možnost zprohýbat spodní trubky zadní stavby jako to dělá Nakládal – tím se ti zkrátí zadní stavba a střed se ti dostane výš. Tuhle úpravu by teoreticky průměrně zručný mechanik mohl ve vybavené dílně zvládnout…;)

              0 0
              • pstasek  

                Všude se říká, že kratší zadní stavba je výhodou. Jakou? Vyšší tuhost?

                0 0
                • alinceb  

                  Tuhost je jedna věc (tu ale touhle konkrétní úpravou nezískáš – spíš právě naopak), další věc je snížení rozvoru kol – tím bude kolo obratnější…možná to má i další výhody, ale to už bych jen spekuloval…:)

                  0 0
                  • Volf  

                    Jako klukům nám trenér tvrdil, že je to i z důvodu lepších pákových poměrů. Přiznám se, že jsem to ani po letech nepochopil, ale pocitově se mně jede líp na silničce, která má ,, narvané ,, zadní kolo až u trubky, než když je tam mezera jako u starého favoritu.

                    0 0
                • JSt  

                  kolo rychlej akceleruje. proto casto vidis na casovkovych ramech prohlou/vybranou sedlovou trubku podel zadniho kola. jako bonus se to lip stavi na zadni :-)).

                  a jeste k te vysce stredu. pokud chces jezdit rychle, potrebujes stred vysoko. zas na nejaky blbnuti, je pro me privetivejsi nizsi kolo, lip se na tom drzi rovnovaha. bmw hopsaci kola maji treba nizko stred http://farm4.static.flickr.com/…8dc5714d.jpg

                  0 0
                  • pstasek  

                    Tak díky chlapi za objasnění. Už v tom mám aspoň jasno.

                    0 0
              • gargamel  

                jj, tuhle úpravu jsem tady viděl. zatím použiju rám kterej mám a až seženu nějakou dráhovku, nebo fixie rám, tak to přeházim. zatím ještě nemám ani vypletený kola…nejni čas

                0 0
              • ret.pvljanda  

                Jo, tahle úprava se mi líbí. Koukám, že s obyč rámem se dá docela vyblbnout..

                Dík za tip!

                0 0
                • alinceb  

                  Takový rám stojí 1500K. V ceně je rám (v podstatě 0 K), úprava zadní stavby, výměna patek za dráhové, komaxitový lak a polepy NSM…:)

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Takže si nemusíš ani shánět svůj rám na úpravu?

                    0 0
                    • alinceb  

                      Takových se všude válí kvanta…rám ti dá myslím grátis…;)

                      0 0
                      • ret.pvljanda  

                        Takovýchto rámů že jsou kvanta? :D To bych rád věděl kde :o)

                        0 0
                        • alinceb  

                          Starých favoritů a esek je jak nasr*no…zajdi do kovošrotu a na hromadě jich tam najdeš určitě několik…;)

                          0 0
                          • ret.pvljanda  

                            A myslíte, že tam najdu něco podobného? :o) Ale to vlastně už můžu zkusit dát ohnout, popř. nějak svařit. No uvidíme, hned jak budu mít čas, zajdu tam. Dík za radu, to by mě nenapadlo

                            0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                        • Vilém  

                          Projdi par kovosrotu a to bych se divil, kdybys tam nic nevyhrabal. Ja takto nedavno dotah Fort RO78 komplet akorat bez kol, za 100,–. Favority a esky, po tom se ani nedivam, protoze je jich fakt dost.

                          0 0
                      • jIrI___  

                        Tak to pak je včetně té práce a komaxitu férová cena.

                        0 0
                        • alinceb  

                          Však pravě že je…;) Rám 1500, vidle 500, kola 2000 (Maillard/Remerx Taurus) – s fixie se vejdeš kolem 5k…:)

                          0 0
    • scota  

      Favorit prasklý ráfek na zadním kole. Řazení Shimano SIS neindexované – 6 speed. Co s tím? Dalo by se použít zapletené crossové kolo Remerx a nová kazeta, nebo má náboj jinou délku a musím ho nechat vypléct? Zadní náboj je ČZ s RU. Kolo slouží pro rodiče na popojíždění po vesnici a okolí. Díky.

      http://bike-eshop.cz/…emerx-dragon

      0 0
      • alinceb  

        Zadní rozteč Favoritu bývala 127mm a crossový střed by měl mít 130mm, takže bys ho tam měl s trochou násilí dostat…Jednodušší ale bude zajít do blízké sběrny kovů a koupit komplet celé zadní kolo…;)

        0 0
        • scota  

          Buhužel tam nejde. Poradíte jaký jiný zadní náboj lze případně použít na 6 kolečko (kazeta Sachs)? Můžeto to být libovolný silniční např. Shimano Tiagra?

          http://www.bike-eshop.cz/…agra-fh-4500

          0 0
          • Neunzikger  

            Šestikolečka se tuším dělala jen šroubící, a ČZ náby byly také tuším jen šroubící, tak vybírat nábu s ořechem asi není to pravé. Možná by šla použít i nába původní.

            Jestli tomu nehovíš, nemáš vercajk a dovednosti na odšroubení šestikola, nebudeš si sám volit kvalitu a délku drátů, kupovat a zaplítat je, totéž ráfek, tak to odnes do servisu – oni si poradí. Jestli se Ti nedařilo nasadit 130 mm nábu do Fa zadní 127 mm stavby, tak tam vem radši celé kolo a vyzvedni si ho v provozuschop­ném stavu.

            0 0
          • alinceb  

            6ti kolečko se bělalo jen šroubovací s integrovanou volnoběžkou. Na náboje typu Tiagra apod. budeš potřebovat koupit i kazetu. Navíc Tiagra má ořech (tělo volnoběžky) už na 8/9/10sp, takže i osa náboje je delší a nedostaneš ji do zadní stavby. Každopádně na všechna tato řešení bych se vykašlal.

            Pokud mají rodiče kolo jen na ježdění do sámošky pro rohlíky a v neděli do kostela, tak bych koupil tohle zapleté kolo, přemontoval 6ti kolečko a plášť a rodičové můžou vesele drandit…;) Ještě by bylo řešení rozplést stávající náboj a naplést nový ráfek, ale to stejně bude něco stát (ráfek 150 + práce 200–300 + nějaké poničené niple a dráty 50–100) a prostě se to nevyplatí…:)

            0 0
        • Aviatik  

          Do zadní vidlice Favorita jsem dostal nábu s 8sp kazetou. Musel jsem si ale pohrát s tloušťkou podložek mezi konusem a tou vnější maticí.

          0 0
          • alinceb  

            No jo, ale pak ti třeba dře řetěz o patku na nejmenším pastorku. Případně se dají ubrat podložky na druhé straně a výplet přecentrovat víc doleva…

            0 0
            • Alibaba  

              Má pravdu, předsedo. Naprosto luxusní a levné řešení. Já jsem za přeletení „nového“ náboje a vycentrování obou kol u hospodského Favorita zaplatil před ňákym rokem 900,– (cena dalších 2 Favoritů):(

              0 0
    • Hnoj  

      Vykopávám mrtvoly.

      Poraďte, kdo v Praze by převařil na fáčko návarky na bowdeny, ty původní jsou dost k ****, řekl bych.

      Díky

      0 0
      • Otto96  

        Nevím, zkusit Bajkazyl, určitě by to uměly u Štěrby, ale nevím, jestli by to nestálo víc, než celý Favorit. Případně by to šlo vyřešit (u bowdenu z. brzdy)uřezat navářky a vést lanko po celé horní rámové trubce v bowdenu a uchytit „prstýnky“. Objímka se dělala i pro vodítko lanka přesmykače a přehazovačky, ale těžko se samotné shání.

        0 0
    • Vorwanh  

      Ahoj lidi,

      pustil jsem se do renovace Favoritky po pradědovi. Za ty roky toho měla dost za sebou a před deseti lety ho potřeboval brácha nutně „vytunit“ MTB řídítky a sedlem a bůh ví čím vším.

      Rád bych kolo dal do pořádku a vyrazil s ním zase na silnice. Bohužel mi chybí díly a doufal jsem, že byste určitě někdo něco z toho měli.

      Za jakýkoliv „dar“ budu jistě rád, ale nemám problém i zaplatit nějakou symbolickou cenu :)

      No a co bych potřeboval splašit:

      1. Hlavně berany (a pokud budou i s pákama, tak pecka!)
      2. Sedlo sportovní (nebo závodní či jak se tomu říká :) )
      3. Středový (hlavní) šroub přední brzdy. Pokud to teda půjde sehnat. Jinak asi celou přední brzdu.
      4. Kdyby byly nějaké pěkné pedály…

      To by mělo být snad vše (doufám).

      Kdyby jste cokoliv měli a byli ochotni přispět rukou k dílu, budu moc vděčný. Nejlépe z Ostravy a ±40km okolí. Stavil bych se za Vámi!

      A kdyby jste měli nějaké rady, na co si dát při renovaci pozor, budu rád :)

      Díky moc!

      0 0
      • Vilém  

        Mraky podobnejch sracek bude mit Olkyc, pripadne kolaproafriku. Oboji ostrava, ceny se ti asi libit nebudou.

        Byt na tvem miste, tak obiham sberny, sberne dvory, kontejnery atd., tam sezenes za pusu.

        0 0
      • Jakobo  

        Obejdi nejake srotaky a treba neco sezenes. Ten stredovy sroub brzdy by mel byt jeste normalne, spis nejaky obchod v mensim meste. Neco maji tady http://www.cykloglobal.cz/…-2-soucastky nikdy jsem tam nic nekupoval, ta kvalita ve me moc duvery nevzbuzuje, ale mozna aspon ty pedaly nebo celou brzdu.

        0 0
        • Vorwanh  

          No s těma šroťákama je u nás trochu problém. Všude dávají kamery a nic moc nevydávají. Asi tam budu muset zapojit zakrnělého obchodního ducha :D

          Díky moc! :)

          0 0
      • jIrI___  

        Pokud na to nespěcháš, tak bych našel nejeté brzdové páky Alhonga a jeté stylové pedály MKS Promenade :). Kdyžtak napiš mail nebo do zpráv. Ale i když fáčko zrenovuješ sebelépe, jízda na něm nepřestane být utrpením (vlastní zkušenost) :D

        0 0
        • Vorwanh  

          Rozhodně na to nespěchám. Ostatně na to ani nemám tolik času. Pedály jsou krásné, o tom žádná. Jen bych chtěl jít co nejvíce dobových prvků. Brzdové páky mi asi dodá kámoš.

          Díky moc za nabídku

          0 0
    • Staifus  

      Já za sebe..... tohodle Favorita jsem koupil za 1200,– v TOP stavu, takže když ohlídáš bazary, koupíš to max do 2 tis zcela komplet a nemyslim, že musíš schánět věci kdo co dá… nedejbože šroťáky – šroťáky , tim předpokládám , že všichni myslí, aby jsi se na to vys…l :-) páč to bude rezavý jak čert. Já ho ve finále tunil a tunil a tunil, až mě to ve finále mě to vyšlo na 8 tis viz profil, bavilo mě to, hezký to je, neokoukaný, lidi se otáčeli, ale byly to vyhozený peníze…

      0 0
      • Vilém  

        Aspon, ze jsi to zakoncil tak, jak jsi to zakoncil :)

        To bys asi koukal, co se da ze srotu dotahnout. Kolikrat staci nafoukat kola a jet. V jednom, do kteryho chodim, se objevuji takoveto plecky pomerne casto. Ted uz se jim tam asi 3/4 roku vali jakysi silnicni amulet z 90tych let a prestoze je to jina liga nez favo, je na tom myslim 300 Exage, 7mi kolo, indexovy packy, bowdeny pod omotavkou, tak to nikdo nechce, natoz to Favo.

        Nedavno jsem od tama dotahl Mongoose Iboc v komplet origo osazeni STX, doplneny Marzocchi XC-600 v zcela funkcnim, netekoucim a vzduch drzicim stavu.

        Stalo me to litr slivovice.

        0 0
        • jIrI___  

          Ty máš tak nějak celkově exkluzivní šroťáky kolem sebe… Onehda kupa poškozených karbonových rámů, teď toto :). Jestli si tě teda s někým nepletu.

          0 0
          • Vilém  

            Nepletes. Je to stale jeden a ten stejny srotak. Karbonovy ty ramy nebyly, bylo to nekolik Scalpelu s castecne karbonovejma zadnima stavbama, ktery byly vsechny rozlepeny, jak bylo u tohoto modelu zvykem :) Doted jsem se nedokopal s tim neco podniknout, pripadne to poslat dal, at si nekdo hraje.

            Pravda, ze tam delaji znami, chodim tam uz roky a takoveto veci mi davaji stranou. Vzdy mi zavolaji, kdyz je tam neco, co by me mohlo zajimat:)

            0 0
      • Vorwanh  

        Koukám, že máme snad i stejný model :D Já do toho určitě nechci hodit kupu peněz.Nepotřebuji mít žádné dělo (nebo jako potřebuji, ale rozhodně to nebude favorit :) ). Jde o vzpomínku a oprava má spíše nostalgický charakter.

        Že to bude dřina na tom jezdit mi je jasný už jen z převodů 1×4. Ale pro nějakou tu retro projížďku po městě, proč ne?

        Btw: ta tvoje je supr, podobně bych si představoval tu mou :) Jen hodit bowdeny a omotávky do bílé :)

        0 0
      • Krušnohorec  

        Krásný kus. Asi jsem si vzpomněl pozdě, ale třeba někdo poradí. Nevíš, jaký je to tvé Fáčko model? Podle mne přesně tohle měl můj brácha. Podle mne to musí být jeden z posledních přes revolucí. A nevíte někdo, jaký model je to, co přikládám já? Favorit 27? Míval jsem typ, který je podobný tomu na cizí celkové fotce, možná stejný, ale nevím, zda ten na fotce má ty detaily, které přikládám na detailních záběrech (vykradené z jiného inzerátu). Podle mne ten můj mohl být vyroben tak okolo 1985–1988, pětikolečko, tmavě modrá barva, kliky s klínky, pumpička na návarcích pod rámovou trubkou, velké křídlaté matky, plastový špuntík na představci, přesně tyto páčky brzd (plné), přesně tyto blatníky i stojánek a světla. Kolo mi kdysi ukradli, asi vzdám nyní kupovat další, ale čas od času mne přepadne touha aspoň zjistit, co to bylo za model. A pokud byste k tomuto modelu dokázali říct, jak se lišil od jiných třeba kvalitou, byl bych moc rád. Subjektivně mi tehdy přišlo, že tyto Favority z konce 80.let vypadaly designově docela dobře, kromě klínků majících věčně vůli (a jednou prasklé vidle) si jiný zásadní tech. problém nevybavuji, ale je fakt, že mi tehdy bylo 12–20 let, když jsem na tom jezdil. Vím, že byly stížnosti snad na vše, že se lámaly vidle, nebyl kvalitní hliník pro ráfky, údajně se rám vlnil (mně ne, já tehdy vážil málo, ale jezdil jsem s bagáží natěžko a ztrátu energie vlněním ránu si nějak nepamatuji). Vlastně si pokouším sesumírovat, jestli tyto pozdní modely byly úplně kompletně špatná kola, nebo najdeme nějaké pozitivum (kromě toho, že sice blbě, ale daly se nějak koupit). Díky za jakýkoli názor.

        0 0
        • standoslav  

          Vše ohledně rámů Favorit se tady dá dohledat, od těch nejlevnějších s koncovkami na ,,motylky" až po ty nej F 1 super.

          0 0
          • Krušnohorec  

            Jsem asi mimozemšťan, ale i přes tři večery hledání se mi doposud nepodařilo najít žádný hodnověrný materiál, kde by bylo jasně vidět, jaké typy Favoritů existovaly a jakou měly výbavu. Některé řady jsou zmapovány na různých serverech dobře, ale některé podle mne ne, nebo prostě blbě hledám. Nejvíc informací jsem zatím našel zde a to postupným prolézáním vláken o Favoritu, část mozaiky z toho jde poskládat. Ale podle mne jen část, ne ta, co se týká „mého“ modelu. Pokud máte nějaký materiál, díky za odkaz na něj.

            0 0
    • Zunm  

      Ano stačí vyměnit kazetu v případě že by se nevešla musíte zozšířit tyče rámu a zajít na geometrii

      0 0
    • Charles2k  

      Před 20 lety jsem si rovněž renovoval Favorita. Už bych to ale víckrát neudělal. Vyhozená investice, to kolo je prostě na dnešní dobu již ve všem zcela mimo.

      0 0
      • DiXX  

        Určitě je rád, že mu to někdo po 11 letech poradil.

        0 0
        • Krušnohorec  

          Jasně, že s novými koly nejde fáčko srovnávat, to ani nechci. Vím, že je ta renovace nesmyslem stran peněz i času. Ale tak nějak masochisticky jsem si řekl: 1)jednoho doma mám, 2) jakýkoli jiný stojí jen flašku, 3) když mi bylo -náct, přišlo mi, že to jede, tak jak si na to udělat názor, jak mi to přijde dnes, aniž bych to zprovoznil?, 4) nejsem nějaký retrosnílek, ale třeba občas objet nějakou retro vyjížďku nebo retro závod není znakem blbosti, ne? 5) vždyť ani nevím, kam na těch těžkých převodech dokážu dojet a jak jinak to zjistit než na fáčku (určitě si ty těžké převody nedokážu nasimulovat na jiném kole, Libertu, Esku, Ukrajinu a Sobi 20 už nemám. A kdybych do toho stejně nešel, což se klidně stane, tak jsem chtěl aspoň zjistit, jak se ten můj model nazýval. Je prima být za šaška, ale prostě mi ten můj typ dosud nikdo nesdělil a nasdílených linků jsem to taky nevyčetl. Podle mne to prostě není jednoduché identifikovat a materiály o právě tomto modelu (asi 1988) prostě nikde nevidím. Nevadí. Mějte se a dík

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.