Ahoj. Nemohu se rozhodnout mezi vidlicemi Rock Shox Sid RLT http://www.maxbike.cz/…d-disc-cerna a nebo Reba RLT http://www.maxbike.cz/…d-disc-cerna
Mohu je mít s rozdílem 1400,– Kč. Co si myslíte? Popř. nějakou jinou do 7500,– Kč.
Děkuji
Ahoj. Nemohu se rozhodnout mezi vidlicemi Rock Shox Sid RLT http://www.maxbike.cz/…d-disc-cerna a nebo Reba RLT http://www.maxbike.cz/…d-disc-cerna
Mohu je mít s rozdílem 1400,– Kč. Co si myslíte? Popř. nějakou jinou do 7500,– Kč.
Děkuji
SID je čistokrevný lehký závodní model
REBA je spíš trail a dá se předělat na zdvih 120 mm výměnou dílu (Solo Air Spring Assembly)
Jezdím většinou jen polňačky, silnici a občas nějaký terén. Tak jsem si myslel, že 100mm
zvih by mohl stačit. Mám prvního horskáče, tak že na prd zkušenosti.
26" bych netunil, spis prodej a kup novy kolo moderniho strihu :-)
ma ten tvuj leader fox vubec tapered krk??
Ten teď půjde pryč. Na 26" na chvíli určitě zůstanu. Vyhovuje mi. Mám skoro vše XT, včetně kol a
to je další důvod zůstat u 26". Když pak koukám na ceny 27,5" a 29", který pro mě asi nepřipadá
v úvahu (mám 172 cm) je 26" za pěkný peníz.
pokud zavodis – SID ..... pokud jezdis jen pro radost a chces, aby vidlice neco vydrzela, tak urcite Rebu
měl jsem SID wc dvoukomoru na 26" stumpjumperu a rozhodne mi neprislo ze by mela vydrzet neco mín nez Reba.
Můžeš tohle tvrzení něčím podpořit?
Pravda je, ze SID jsem osobne nikdy nejezdil. Pokud budes zavodit, tak chces logicky nejlehci komponenty a zvolis napriklad SID. Obecne: zavodni veci = odlehcene veci = spotrebak, neresis az tak zivotnost. Ja se svyma 100kg bych nejezdil SID radeji vubec. Nerikam, ze by to to treba nevydrzela, ale rozhodne by dostavala slusnej kour, rozhodne vetsi nez Reba a nemel bych v ni takovou duveru.
To, ze si mel SIDku bez problemu, tak je jen dobre. Nerikam, ze je to sunt co nic nevydrzi, jen proste odlehcene veci nejsou tak „predimenzovane“ kvuli uspore vahy. Je to podobne, proc se dela treba nakladny servis u MX motorek po nekolika desitkach motohodin a u normalniho cestovniho endura jsou intervaly delsi.
Jenže mezi sidem a rebou řádnej rozdíl ve výdrži neni. Lišej se jen délkou vnitřníh nohou (Sid 80–100mm a reba až 120 mm), ale myslim, že to neplatí u všech verzí a už si nepamatuju, jak to přesně je.
Dolní nohy jsou stejný, jen jsou krapet jiný gufera, ale to je nepodstatnej rozdíl a SID RLT má štelovátko gatu (bez kterýho se dá obejít).
Osobně bych do 26' neinvestoval, navíc poměrně drahou vidli a ke všemu na rychloupínák…
Presne, 26 je mrtvola.
Jasny 26" uz je asi mrtvy, ja jsem byl taky zastance 26" – projel jsem se na spatne 29" a projev se mi vubec nelibil, pak jsem se projel na jine 29" a ta byla pocitove uplne jinde, hrava jako 26" tak jsem presel a jsem fakt spokojenej :)
26" sice není cool, ale na výšku 172cm je z méh pohledu naprosto v pohodě a pokud má zbytek kola ve slušné výbavě a stavu, tak mě osobně investice do nové vidle přijde celkem rozumná. Měřím podobně a rozdíl v jízdním projevu mezi 26 a 27,5 je pro mě těžko rozpoznatelnej. Ovšem nic to nemění na tom, že 26" je momentálně mrtvola
spis vsichni resi spis to, ze to neni „in“ .. vzdyt na 26" se jezdilo vzdycky a jezdili na ni habani s 2 metry! :D Já jezdil 26" do minule sezony a v pohode, Zajimavy je, ze jak prisly 29" tak se mi strasne nelibily, jak byly velky a ted je zase hodne zvlastni pohled na 190cm chlapa na 26" kolech :)
Jestli voni ti habani na tom nejezdili proto, ze nemeli jinou moznost.
jenže dnes ti prckové mají možnost, ale jsou zblbnutí a cpou se do 29tek
No, to uz je jina. Pravda kolikrat to pusobi komicky a je nesmysl porizovat 29 za kazdou cenu.
Tak teď jsem se urazil:-)
Jsem to ani neměl číst.Prý že vypadám komicky…to je dyškriminácia…
on myslel kosmicky :o)
jo jo, vsak jasny, jen rikam, ze se to bylo funkcni i pro 2m habany – ted je samozrejme moznosti, jak se poskladat na kolo vic! :)
Pric ches davat za vidlici 7500 do mrtvyho rozmeru?
A: bud chces na kole neco zlepis
Usetri penize bokem a pouzij je pal na novy kolo
B: neco se rozbilo a hledas nahradu
Zkusil bych se tady spis podivat po radove levnejsi variante z bazaru v dobrym stavu a opet usetrit
Staré kolo prodávám a do kupuji pár věcí na nové. Větší velikosti kol mi přijdou zbytečně nnatažený. Jediné co mi teď chybí ke spokojenosti je vidlice. Rám mám novej i když po dle všech na nic, ale asi týden jsem řešil hlavové složení. Které mám teď objednané. Říkal jsem si že letos vydržím ještě u toho co mám a příští rok se uvidí. Jezdil jsem vidlicí RST F1 AIR 100mm. Chtěl jsem lepší a Rock Shox mi přišel jako dobrá volba.
Nechám si poradit. Jakou vidlici bych měl koupit na tuto sezónu? Chtel bych určitě ovládání z řídítek a polepšit si oproti předchozí.
Co tato http://aukro.cz/…1381656.html ? Na kolik by mohlo vyjít změnit ovládání na řídítka?
Děkuji
A co se ti nelibi na te RST? Na tve pouziti bych tam dal pevnou, kolo jeste chvili jezdil a pak poridil cely novy.
Souvislost mezi velikosti kol a natazenim jsem teda nepochopil vubec.
Pevnou, nad tou jsem take přemýšlel, ale levněji než snad za trojku jsem ji neviděl.
RST? Nepřišla mi špatná, ale když bych kupoval novou, Rock Shox mi přišel lepší i když bych si něco měl připlatit.
Teď už tedy nevím co. Nemáte někdo něco v garáži, za pár kaček?
Větší velikosti kol mi přijdou zbytečně nnatažený.
Jak už psal Vilém, tak tohle je nesmysl. Když už chceš srovnávat obecně vliv kol na posed, tak je přesně opačný. Větší kola potřebují delší vidlici → výše položená řídítka. Dlouhé to bude přesně tak, jak si dlouhý vybereš rám (to na velikosti kol nezáleží vůbec).
Tedy pokud je nějaký problém s geometrií u 29", tak pro malé postavy dostat řídítka dostatečně nízko.
„Natažený“ – tím jsem myslel „drahé“, oproti 26". Nevím jestli v mé výšce (172cm) má smysl 29" a nebo 27,5". Jestli to bude mít pro mě užitečný přínos. Zatím jsem neměl možnost vyzkoušet. Třeba bych byl překvapen.
U levnějších 29" HT může být problém délka nohou. I menší velikosti rámů mají větší standover (výšku horní rámové trubky). A cíleně tvarované rámy se sníženou horní rámovou trubkou se u levnějších HT běžně nevidí (ono u HT se to vůbec moc nepoužívá, hodně se to používá až u fullu).
Jen dle výšky se nedá odhadnout délka nohou a je prostě jen potřeba si to pohlídat při výběru konkrétního kola.
Pokud jde o cenu, tak bych řekl, že velikost kol nehraje žádnou roli. U HT už většina výrobců dělá ten stejný model s různou velikostí kol s tím, že 27,5" je k mání v nejmenších velikost a 29" ve větších (většinou už od cca Mka nebo 17–18"). Cena je pak tedy totožná.
Velikost kol pak nejlépe vyzkoušet. Já bych u HTčka už nic jiného než 29" nebral s vyjímkou případů, že to někomu nevyjde geometrií pro jeho výšku (tedy problém dostat řídítka dostatečně dolu nebo standover).
Ale je to samozřejmě jako vše individuální a občas se najdou i větší jezdci, co jim 29" nevyhovuje.
Např. u vidlice, rámu a kol to roli hraje. Co jsem koukal na ceny, tak ceny těchto 26" komponentů jsou výrazně levnější. Jelikož jsem loni kupoval většinu komponent nových (XT), tak jsem je chtěl použít na stavbu nového kola. Hlavně mám skoro nové XT (WH-M785) kola, přišla mi volba zůstat u 26" jasná. Jak ale zjišťuji, tak asi dělám chybu.
Rád si nechám poradit a zřejmě budu muset někde vyzkoušet nějakou tu 29" a nebo 27,5".
Do 26 uz bych nedal ani korunu.
neměl jsi se ptát. Dopadneš jako já, místo úprav 26 skládám to stejný, ale ve 27,5 :-)
Děkuji všem za rady a názory. Co teď s novým rámem a kolama?
Tak pokud máš nejen nová kola, ale i rám, tak to už bych to asi postavil. Prodávat se bude rám i kola blbě, 26" je dnes skoro neprodejné (tedy prodat jde vždy všechno, ale u 26" za to dostaneš hrozně málo peněz).
Když máš 26" kola, tak je to možná ještě na zvážení. Jinak bych ale o 26" vůbec neuvažoval. I když funkčně 26" oproti 27,5" není téměř žádný rozdíl, tak už postupně nastává problém s dostupností dílů. Některé díly budou na 26" dostupné pořád, protože to určitě zůstane pro dětská kola, ale bude to dost omezené proti 27,5" a 29". U plášťů, vidlic a rámů už to začíná být znát teď, za pár let to bude o hodně horší.
Kvůli tomu jsem to takto chtěl řešit řešit. Protože tu vidlici co jsem chtěl kupovat za 7500,– Kč s DPH, bych na 27,5" a nebo 29" pod 13000,– nekoupil. Tak pořád nevím. Jestli zkusit prodat rám a kola, dokud mají ještě cenu a nebo postavit a smířit se s tím, že příští rok už to bude s prodejností ještě horší. Nebo nechat uležet několik let a pak prodat!
koupis :) ja koupil novou-nejetou jeste s nerezanym krkem na bazaru za 7500Kč na 29" puvodni cena 15 litru ;) starsi modelovy rok, ale to me je fuk …
Tak vidlice není žádný problém. Za 7500Kč máš upravený Epixon 27,5" XC Elite LO-RL 15 QLC(2015) od tuning-testu, který chodí ještě výrazně lépe než upravená dual air Reba (mám doma oboje). Solo air Reba (nebo SID, to je fuk) v originál stavu je pak zase výrazně horší než upravená dual air Reba.
Na druhou stranu 26" rám a kola už dávno nemají cenu. Problém s prodejem 26" je už tak 2 roky (zbavoval jsem se dvou 26" loni a byla to už tragédie za jak málo se to dá prodat).
Když toho máš tolik a potřebuješ koupit pouze vidlici, tak bych to klidně dostavěl, ale určitě bych nedával za vidlici nějak přehnaně peněz. Tzn. buď vzít něco z tuning-testu nebo Rebu, určitě bych nekupoval na 26" SIDa, to už nemá cenu.
Asi u tunning-testu neco poptam, jen nejak nevidim ceny.
Kazdopadne diky za tip.
Ten tuning-test vypadá dobře i co se týká cen. Pokusím se zbavit kol a rámu a pak uvidím.
Ještě mám první kolo a tak na čem jezdit je. Když ho prodám, pořídím asi už tedy 29".
Budu muset ještě vyzkoušet, jestli na tom budu umět jezdit. Díky.
to je slovo do pranice! hlavne vyber rozumne lehka kola, to dela hodne! Budes s 29" spokojenej a bude se ti na ni jezdit dobre … Taky jsem se prechodu bal a ted si chrochtam :)
Proc bys na tom jako neumel? Nechapu.
Neuměl. To byl fór. Všichni to prosazují, tak to musí být lepší a v překonávání nerovností mnohem lepší.
na 172cm se ti bude 29 celkem blbě vybírat. Jak psal někdo výše, jsou to celkem vysoké kola a potřebuješ nohy dlouhé nejlépe dost nad 80cm, lépe kolem 85cm. A to bys na svou výšku musel být dost dlouhonohej model :-)
A když vybereš, tak to bude nějaké S nebo menší M a bude to asi dost vošklivý kolo :-(
Právě jsem prodal svoje XT kola, kterých jsem si cenil. Ostatní už půjde samo. Ještě prodám rám za pár kaček, časem ho nějako snad koupí. A začnu poohlížet po něčem větším, třeba 29". 27,5" mi přijde tak napůl cesty, ale uvidíme. Nohy mám asi 82cm, to by mohlo klapnout. Když to bude blbý, prodám a v tu dobu už budou 26" skoro zadara.
82 bude mít právě spousta levnějších 29 horní rámovku, takže pro tebe dost blbý :-( Tohle si hlídej, a taky abys vůbec na svoji postavu dostal řídítka do rozumné pozice a neměl to jak choppera :-)
Mně teda tyhle malý rámy u 29 kol přijdou hnusný. A ten nápad dělat menší rámy ve 27,5 a až větší ve 29 co dělají někteří výrobci mně přijde dobrej, ale každý to má jinak .....
Za koliks ty kola plz strelil?
Dik
To mas nohy jak ja, klasicke M se 440 dlouho sedlovou trubkou. Dokonce je mene natazene nez muj puvodni natazenej superior v 26'
Poslu ti svuj posed. 172, mam velikost M, canyon grand canyon, nevidim v nem problem, vypada uplne normalne.
Treba v tom, ze pokud by pozadoval nejaky sportovnejsi posed, tak se mu to bud nepodati, nebo za cenu ohyzdnyho predstavce do minusu.
Normalni… Predstavec do minusu by eventuelne nicemu nevadil. 27,5 je na HT podle me picovina a i na 100mm fulla je to zbytecny.
(Sedlo jeste nemam ve spravnym sklonu, ale vyska sedi)
Navic vosklivy kolo jak tu nekdo pise…do katalogu se vetsinou foti M a L, takze zas tak osklivy to nebude ;)
tvl kvuli BF to i seskladal…:D nedavno to jeste viselo na stojanu rozdelane na prvocinitele :D
Uz to mam par dni, ted me ceka honzova libovka…
Jake ma pozadavky na posed to netusim, ale to na foto za sportovni posed nepovazuju.
Mne to staci, nerad si mrdam zada.
Tady ji máš i s poplockem: