Je mezi rámy Favorit a Eska nějaký rozdíl,nebo se liší pouze logem firmy ?
Na první pohled mi přijdou totožné.
Děkuji
Je mezi rámy Favorit a Eska nějaký rozdíl,nebo se liší pouze logem firmy ?
Na první pohled mi přijdou totožné.
Děkuji
Velikost, Eska je dětská.
To si nejsem moc jistý.Mám doma rám Favorit i Eska a oba mají stejnou velikost.Číslo nevím,ale já mám 186cm a jsou mi jako na míru…
Když si brácha pořídil Favorita, já po něm zdědil Esku, na níž byly původní 26" kola. Možná dělali nějaké rámy na zakázku, ale klasika byla malá.
ja si jsem jisty, ze co napsal turista, neni pravda ;-)
To je ta Eska s 26 koly. Přesný rozměr ráfku je 26×1 3/8. Pamatuji si to přesně, poněvadž jsem je kupoval dost často :-D
No sice si to pamatuješ přesně, ale Eska s 26" byla „Eska Junior“. Pak se dělaly modely pro dospělé atam bylo několik variant „cestovních“ kol, který měli rámy á la Favorit.
Tak tohle jsem v té době opravdu neřešil, ale co si pamatuji, tak každý kdo dorostl na větší kolo, tak pořizoval Favorita, aby mohl machrovat, že má pořádné kolo :-)
situaci jsi klidne mohl popisovat i nasledovne ;-):
Když si brácha pořídil Esku, já po něm zdědil Favorita, na němž byly původní 26" kola. Možná dělali nějaké rámy na zakázku, ale klasika byla malá.
Esky byvaly i s velkejma kolama, treba Eska Premier.
Jinak k veci, rekl bych, ze eska ramy, byly jeste vetsi blato nez Favorit.
No jo, ona už ani ta Ukrajina není, co bývala :-) Měl jsem ale za to, že se bavíme o této klasice mého dětství http://www.eurooldtimers.com/…ka-1970.html
Já jsem jezdil esku s 26 kolama nebo co to je za divný rozměr – ty kola jsou trochu větší než 26 palců.
26×1 3/8 a ty ráfky byly na brzdných drahách dírkované, to mi každý záviděl :-)
Tohle vlákno mi seslalo samo nebe :-D – teď řeším téměř totožnou otázku :-)
Je to asi týden sem našel u dědy na půdě rám – prvně sem myslel, že je to Favorit ale je to Eska.Je v dosti zuboženém stavu takže jestli budu renovovat si ještě rozmyslím.Já se chci spíš zeptat jak se jmenuje výrobce?Přímo Eska nebo Eska je jen model a spadá pod nějaký hlavní název výrobce kol?To stejné by mě zajímalo u Favorita.
Jo a v rámu mám jen zadní kolo ale je rozhodně větší než 26" – kolo je vypůštěné ale i tak mě přijde, že tam nemá co dělat – zdá se mi, že při nafouknutém stavu tam nemůže vejít – hlavně u vrchních trubek zadní stavby to musí štrejchat.Odpoledne to vyfotím a hodím to sem :-).
Eska Cheb, Favorit Rokycany, dvě konkurenční stáje :-)
A Favorit byl v té době něco víc než Eska?Respektive když měl někdo tehdá Favorita tak se mohl cítit jako větší King než ten kdo měl Esku? :-DD nebo je to tak nastejno?
Větší king byl samozřejmě ten s tím Favoritem :-)
Největší kong jsem byl já, protože jsem měl „Esku-Favorit“! ;)
Favorit dělal i závodní a dráhařský kola. Eska myslím pro krasojízdu a kolovou?? Musel bych se podívat do „knížečky“…Takže ten kdo měl Favorita, byl víc závodník, ten kdo Esku – byl víc krasojezdec ;)
Bavíme se tedy o tomhle.Rám není zespodu nijak značen.
Můžeš si vybrat kterou chceš (obrázky dole), všechno jsou to dospělý rámy…já bych se na ně ale vyprd. Jako hospodský přibližovadlo však úplně vpoho!
Jo, ten tvůj je ten poslední, ale to sis jistě všiml, kov bude předpokládám všude stejnej (stejně špatnej)…
No to je mně jedno,který je to z těch na obrázku.Já bych rád věděl ty rozdíly :)
Nebo teda spíš to,proč je to ESKA a ne Favorit,když je to „to samé“…
Proč je to Pells a ne SUP, když je to „to samé“…
Jak píše Jirka, ovšem v dobovém žargonu: „plánované hospodářství“. Tudíž ze stejnejch socialistickejch trubek dělali v Chebu Esky a v Rokycanech Favority, zatímco portfóliem chebských byly spíš modely pro širší masy, rokycanští se zaměřovali krom silničních a cestovních kol na závodní – ty byly ovšem z jiného materiálu. Favorit taky dělal krom rámů i komponenty, Eska je montovala na svý kola.
Celý to bylo pěkně nalajnovaný a rozdělený, ovšem Favorit Rokycany hierarchicky spadal pod Esku Cheb n.p.
Tak v Rokycanech snad byl nějaká závod, co za první republiky vyráběl kola, používal myslím značku Diamant. Favorit je socialistická značka, stejně jako Eska. Kvalita tomu odpovídala. Eska měla pár věcí jiných, ráfky ocel místo duralu na Favoritech, jinak mi od pohledu ty rámy přijdou stejné, stejná mi přijde i vidlice a třeba i přehaozvačka. Ano, za komunismu to byl jeden podnik, co měl dva závody.
Paku tu byla Liberta, krom kočárků od jisté doby vyráběli kola, kvalitou horší než Eska i Favorit. Mělo to jen tříkolečko, část komponent byla Favorit, myslím brzdy a asi i vidlice s navářkou na dynamo. Nevím, jestli rám byl stejný nebo je vyráběli sami v Mělníku. Jsem rád, že na těchto kolech už jezdit nemusím. Dobré tak pro dojetí do hospody nebo pro nákup na vesnici, pokud by někdo snad kolo ukradl, nebyla by velká škoda. Pro sportovní ježdění to nebylo, ani jedno z kol. Nemluvím o Favoritech pro závodníky, ale o masově vyráběných kolech pro běžné spotřebitele.
Dosti nechápu sentimentalitu dosti lidí různě renovovat ta stará kola. Pro nějaké užitkové ježdění bych to s minimálními náklady možná zprovoznil, počítal bych, jestli se na to vyplatí kupovat např. pláště či řetěz. Kvalitou jako dnešní supermarketová kola. V něčem dnešní supermarket je naopak lepší, v něčem zas byl třeba Favorit líbivější, kvalitou zhruba nastejno. Mizerné náboje, střed a kliky na klínky, ocelové převodníky, jednostěnné ráfky, dráty pozink, brzdy nic moc, nevím, kde tu najít něco kvalitního. Rám z nejlevnější oceli, dnes by se řeklo hi-ten, prostě dnešní low-endové kolo úplně ve všem. Pokud dnes na to někdo narve drahé komponenty, nová kola, dráty, náboje, tak jistě cena stoupne. Nově nastříkaný rám je ale dál mizerný, při záběru se kroutí. Renovovat má cenu leda závodní kusy, i zde je otázka. Spíš asi nějaké pro špičkové závodníky.
Chlape,i 100km výlet na Rokycanech či Chebu dáš úplně v poho… Moje zkušenost. Teď táhni domů další kousek.
Blesk je tve druhe jmeno.
Medzi rámamy Favorit a Eska Premier je rozdiel v geometrii. Eska má vyššie nad zemou umiestnené stredové zloženie asi o 2cm. Na Eske preto nezadriete pedálom o asfalt pri klopení zákruty ako na Favorite. Na Eske, ktorú stále osedlávam, mám stabilnejší pocit ako na Favorite aj z dôvodu širších riadidiel. A nielen ako Favorite. Stabilnejší bicykel som nezažil vôbec.
Tento tvůj názor je zcestný, jedná se jen o zdání. Na Esce jsem ještě neviděl nikoho závodit, snad jen žáčky, v 80tých letech, kdežto na Favu., jezdilo 99,5% ve všech kategoriích (v 60,70,80tých letech).
Co si ještě vzpomínám, tak Esky často neměly řidítka „berany“ ale „vlašťovky“ (jiné, jak dnešní bikové) a myslím, že bývaly často bez „dvojtácu“.
Perlička: v 80tých letech, když tady ještě pracovali Vietnamci a mohli domů posílat kontejnery s tím co zde sehnali, měl Favorit velkou popularitu, ale jaksi se nedal sehnat (ostatně jako vše tady, co za něco stálo). Borec donesl fungl Esku, a že ji chce přestříkat a dát nálepky Favorit. Tak jsme mu schodili nálepky, dali F. a zaplatil odstrojení, nástřik a složení kola. Docela ranec ale byl šťastný a v Hočiminově městě pak i KING.
Zaujímalo by ma, či si mal možnosť sa okrem Favoritu previesť aj na Premierovi.
si pleties datumy, toto sa robi 1.4 a nie 10.1.
http://www.retromuseum.wz.cz/…premier.html
Eska Trekking som jazdil ešte minulý rok ako zimák, ale pôvodný bol už len rám + vidlica + blatníky. Mimochodom…mala nezohnateľný priemer sedlovky, zapasovala tam len stará sedlovka zo Sobi 20 ( myslím ) s tým starým zámkom .
Nevím jak geometrie a bůh ví co ještě, ale na první pohled má Eska odlišné mufny.