Rozdíl součástek při jízdě a funkčnosti

56 nepřečtených
  • ondra7

    Zdravím,

    chci se zeptat na pár věcí. Řešily se tu stejné, ale to bylo již pár let zpátky, tak se chci zeptat na aktuální informace.

    Chci si koupit 29" a mám zde dvě podobná kola, jak cenou, tak výbavou. Jedná se o značku Cube, roky 2013 a 2014. Chci kolo na všechny povrchy a terény.

    Jedno kolo má RS Rebu, druhé Manitou Marvel TS. Je v těchto vidlích v dnešní době nějaký rozdíl?

    A jedno kolo má náboje SLX a druhé XT. Je i zde nějaký rozdíl, co se jízdy či výdrže týče?

    Jedná se o modely Cube LTD Pro 29 2013 a Cube LTD 29 2014. Je to dobrá volba nebo za ty prachy můžu sehnat ještě něco lepšího?

    Díky moc.

    0 0
    • BLACK1E  

      Já bych se i přiklonil k tý Manitou. Líbí se mi její hravost oproti rebě. Ale reba taky určitě nic nezkazí. Vždycky se dá sehnat něco lepšího, ale to by člověk vybíral a nikdy nekoupil. Na ty náboje ti nic nepovim, přijdou mi nepodstatný.

      To budeš kupovat tady nebo z německa?

      0 0
      • Azmir  

        Co myslíš tím hravost? Obecně bych vzal radši osvědčenou Rebu než manitou.

        0 0
        • Tommji  

          Proč?

          0 0
          • ememem1  

            minimalne preto ze je jednoducha na servisovanie aj doma. mas tu toho plno, hladaj.

            0 0
        • Tommji  

          Proč?

          0 0
        • Tommji  

          Proč?

          0 0
          • Azmir  

            Protože nevidím jediný faktor, v čem by měla být manitou lepší.

            0 0
        • BLACK1E  

          Těžko vysvětlovat. Obecně se mi líbí chod Manitou a Foxek. Od RS jsem měl možnost jet jen Recon 2011, Rebu 2012 a Rebu 2014. Ty první dvě byly od sebe nerozeznatelný žehličky s chodem do cca 2/3 zdvihu. O tý poslední lepší nemluvit. Zatimco každá Manitou se mi moc líbila. Navíc to kolo s Manitou má pro mě úžasný barevný provedení :)

          0 0
        • BLACK1E  

          Podle mě reby jsou osvědčený do roku 2013. já nevím jakej názor máte na tu soloair vy, ale mě přijde strašná

          0 0
        • Tommji  

          Nezlobte se za možná stupidní dotaz, je nějaká objektivní měřitelná hodnota tlumení, reakce, prostě komfortu a účinnosti vidlic jednotlivých kategorií, mezi více výrobci, tak je tomu u jiných funkčních výrobků? Testy, porovnání,…

          Jedna věc je subjektivní dojem, druhá zase porovnatelný parametr.

          Sám z praxe vím, že dražší neznamená lepší!

          Samozřejmě další stránka je údržba a životnost…

          Pokud ne, tak to může být pouze subjektivní dojem, stejně tak, jako dizajn kola,…

          0 0
          • Azmir  

            Dá se měřit hodně věcí, jako odtrh, citlivost, tuhost, progresivita, váha, atd. Takové testy občas vychází, ale většinou jsou uveřejněny v časopise, který je dělá a online se k tomu moc nedostaneš, nějaké testy v PC mám, ale staršího data, které se moc už nedají aplikovat.

            0 0
            • Tommji  

              Hmm, to je škoda. Nejen k současnému porovnání vidlic, ale i ostatních komponentů :(.

              Za mých mladých let si pamatuji elaboráty časopisů ze západu(např.Mo­torrad), kde recenzovali funkčnost a opotřebení jednotlivých dílů po ujetí X km u různých značek.

              0 0
              • BLACK1E  

                Dneska je stejně všechno zaplacený. Dopadlo by to tak, že časopisy by si vydělaly o pár tisíc víc a jedna součástka by najednou uměla všechno. K těm tvým dvěma kolum.. Ta 2013 se dá sehnat o pár tisíc levněji. Z mého pohledu je hezčí a vidlice bude při nejhoršim stejná jako ta letošní reba (o tom dost pochybuju). A se servisem problémy rozhodně nejsou.

                0 0
                • Tommji  

                  Bohužel, asi je to pravda. Když dneska vidím, co jsou schopný napsat za bláboly rádoby odborníci :/.

                  Mě by se líbilo něco v tom smyslu, jako že tahle brzda zabrzdí na x metrech a tahle na y metrech,tady ta je jemnější, tady ta zase nastupuje rychleji,…

                  Pak by si člověk mohl snadněji vybrat co mu bude lépe vyhovovat (nebo na co má).

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Brzdý výkon některé zahraniční časopisy měří a v historii tu některá srovnání byla.

                    Měří se přímo brzdný výkon.

                    Srovnávat zabrždění na x metrech vůbec nelze, protože tam vstupuje do hry spousta faktorů jiných než samotné brzdy a to zejména faktor jezdec (a dále geometrie kola, pláště, povrch, atd.).

                    0 0
                    • Kouba_2005  

                      Snad není problém, když testuju brzdy, tyto namontovat na to samé kolo a zkoušel by to ve stejných podmínkách stejný pilot, ne?

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      • MlokCZ  

                        To problém je podle mě velký, aby se tím dosáhlo použitelných výsledků.

                        Zkoušel jsi někdy u dnešních brzd maximální výkon a zabrždění na co nejkratší vzdálenosti?

                        Já to párkrát zkoušel. Celé je to o tom brzdit na hranici poletu z kola. U výkonějších brzd se u menší rychlosti nedokážeš už zdaleka dostat na její maximální brzdnou sílu (to bys už prostě letěl). U větší rychlosti je to otázka, tam jsem se nikdy nedostal do fáze, abych to zjistil (na The One jsem při větší rychlosti na asfaltu nikdy neodvážil vzít více prsty za přední brzdu maximální silou, jen jsem se postupně přibližoval kritické situaci pádu, ale nějaká rezerva tam ještě byla, mám se rád).

                        A měl jsem spoustu pokusů s lepším výsledkem s méně brzdící brzdou než s výkonnější. U té méně výkonné prostě jen vezmu větší silou za páku.

                        Výsledkem je, že na stejném kole (na které jsem zvyklý jak ho dlouhodobě jezdím) se jednotlivé pokusy liší opravdu o hodně (dle toho jak se povede daný pokus) a pro srovnání různých brzd je to naprosto k ničemu.

                        Pokud by se zvolila metodika typu výrazně omezená síla na páce (aby nedošlo k limitaci udržení se jezdce na kole), tak se test dostává k tomu samému jako když měří brzdý výkon na testovací stroji. Jen by se jim to měřilo daleko obtížněji a ještě by to bylo ovlivněno třeba faktorem, že nevybereš přesně stejnou stopu.

                        0 0
                        • Kouba_2005  

                          viz. výše

                          0 0
                        • scret  

                          navic v dnesni dobe je uz velka vetsina brzd pomerne slusne vykonnych, spis jde o projev brzdy na pace, resp. davkovani…

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            A také třeba o spolehlivost, což se ukáže až časem.

                            0 0
                      • ememem1  

                        to je samozrejme uplne kardinalny problem.

                        0 0
                  • Radek Broz  

                    Je nutný číst zahraniční časopisy a ne Velo;)

                    0 0
                    • Singlespeed  

                      Není nutné číst žádné časopisy ;-). V zahraničních jsou taky často kraviny, ale pokud člověk zapojí selský rozum a nebere všechno úplně vážně, tak je to v pohodě.

                      0 0
                      • ememem1  

                        co napriklad?

                        ono tam kde sa relane naozaj meria nejakou objektivnou metodikou (ci uz je vhodna alebo nie je druha vec) sa ojebava horsie aj ked vylucene to neni. o pocitovych testoch typu velo sa nebavim.

                        0 0
                      • Radek Broz  

                        Jasně, z 20 brzd na trhu vybereš ty s nejvyšším účinkem selskym rozumem. Měření netřeba.

                        0 0
                        • nitraq  

                          Jistě, kozí mlíko se sifónem, otevřeš libovolnej katalog bikových komponentu a za večer máš jasno, který brzdy, řazení, hazka.. je nej.

                          0 0
                        • McBlacky  

                          zrovna nejvyšší účinek musí zajímat jen ty co jsou trochu vyžraný :)

                          0 0
        • ondra7  

          Trochu mi to fórum blbne… :D sry. A nevíte, jak je to s těma nábojema? SLX vs XT? Je tam rozdíl funkční nebo na výdrž? Či je rozdíl akorát v ceně a názvu?

          Díky.

          A nevíte jak je to dnes s Epicon vs Reba? Četl jsem někde, že Reba má dvě vzduchové patrony a Epicon pouze jednu, takže brát asi Rebu, že?

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • nitraq  

            Dnes už má Reba taky jen jednu vzduchovou patronu – označení Soloair. Obecně Epicon je lineární, Reba progresivní.

            0 0
            • McBlacky  

              no ty soloair reby právě moc progresivní už nejsou :/

              bez vložení spaceru do komory bych se nebál říct, že pro ostrý použití je to nevhodný

              0 0
              • nitraq  

                Ostrý jako závodní? Předpokládám, že takový plány zakladatel vlákna nemá.

                0 0
                • McBlacky  

                  no ono stačí tomu proste dávat pohulit a jsi pořád ve zdvihu moc, nebo nemáš vůbec citlivost. chodem to je krok zpet od dual air, ale uzase to nastaví každej idiot, což u dualu nebylo, tak i zkušený když mel blbou pumpu docela bojoval

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak ono co se týká progresivity, tak poslední ročník dual air Reby (tedy aspoň ve 29" verzi co mám doma) je také progresivní hodně málo.

                    Výrazně starší ročníky, tam se lišila u-turn verze x obyč dual air. U-turn verze byla progresivní méně, ale pořád o trochu více než ten poslední ročník Reby o kterém píšu.

                    Je ale pravda, že u dual airu tomu lze trochu pomoct. Tím myslím, že místo např. 100/100psi nafoukám 120/130psi (pozitivka/ne­gativka). A tím navýším sílu potřebnou k chodu na doraz při podobném sagu a bez ztráty citlivosti. Není to sice přímo navýšení progresivity, ovlivní to tak i první polovinu zdvihu, ale řešení to je.

                    0 0
                    • nitraq  

                      Pokud to chápu správně, tak dle tebe byly nejprogresivnější starší dual air Reby?

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Ano, ale ani tady bych zcela nepaušalizoval a nemusí to platit pro každý starší ročník.

                        0 0
            • pepek  

              To je už nějaká pověra, že dual air je progresivní? Mám RVL a Rebu a obě jsou i pro turistiku tak akorát lineární.

              0 0
              • MlokCZ  

                U Reby je velký rozdíl dle konkrétního ročníku a u starších jestli je s u-turnem nebo bez.

                Tedy jsou jak hodně progresivní verze, tak středně a i málo progresivní verze.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Beru to nejen dle 4 Reb co jsme měli doma (z toho stále ještě dvě máme a to zástupce jak dost starého ročníku s u-turnem, tak poslední ročník co se dual air dělal a to model bez u-turnu), ale dalších více kousků co jsem srovnával a jezdí mi v mojem okolí.

                  0 0
          • ondra7  

            A k těm nábojům nějaké bližší info? SLX vs. XT. Jde mi o to, jestli je rozdíl jen v ceně nebo je XT řada v něčem lepší…

            0 0
      • Tommji  

        omlouvám se, nějak se mi seknul mobil, pardon ;).

        pokud to půjde, prosím 2× smazat. díky

        0 0
      • ondra7  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
      • ondra7  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
      • ondra7  

        z ČR…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.