rucne zapletene kola pod 1400g (pod 10k)

112 nepřečtených
  • nox159

    zdravim,

    tak pomalu zacinam uvazovat co si napletu za kola

    chtel bych co nejlehci ( tuhost zas tak moc neresim ) budu je jezdit bud ja cca 73kg nebo pritelkyne 58kg. cenove se chci vlest do 8–10k

    naboje bych bral A2Z XCR 32, XCF 32 ( 125+ 240g)

    spice DT competition 2.0/1.8

    rafky ZTR ( nevim ale jestli olympic nebo 355 popripade alpine crest )- tim si nejsem zatim vubec jisty

    zajimal by me vas nazor na rafky – respektive ktere vybrat, popripade alternativy k vyse zminenym komponentum ( podobna cena a vaha)

    dik za rady.

    0 0
    • Evilcleaner  

      dal bych lehčí dráty (sapim laser, dt revolution) ale nejlépe vycházejí cenově jen o kousek těžší w.c.s. které dělá stejně dt:-), k tomu alu niple a cresty (olympic a 355 jsou už minulá generace)

      edit: ráfky mě ještě napadají dt xr 350 nebo frm 333 (myslím že se tak jmenují:-) ty frm mají jako jediné při takové váze i zpevnění nýtky, jinak se můžešzkusit podívat po těch 320g alexech)

      0 0
      • nox159  

        o tech w.c.s spicich vim mam je tedka napletene na jednech kolech

        jinak bral bych radeji DT nez sapin ( pro me lepsi dostupnost a cena) jen nevim jestli uspora cca 20–40 g mezi competition a revolution stoji za to mit o dost tenci draty. 2/1.8 nebo 2/1.5 bude podle me znatelny rozdil ale nemel jsem moznost takhle v realu porovnvat takze je to jen odhad osobni zkusenost uvitam

        0 0
        • Hnoj  

          Sapim je o cca 20% levnější než DT Swiss, ehm…

          Spíš bych dal náby Novatec, váha není o moc vyšší a zpracování je IMHO o pořádnej kus lepší.

          Ráfek ZTR ALPINE, to s vyskakováním gum je blbost… Pokud je guma v pořádku v žádným případě se to nestane…

          A nebo FRM333, který teď mám já a tvářej se docela funkčně…

          0 0
          • nox159  

            ktera naba ma hlasitejsi cvrcek? popripade jak je to s ložisky ? ( standart/ atyp dostupnost)

            jinak jak pisu DT je pro me dostupnejsi, ale sapin jsem jeste poradne nehledal ani nezjistoval konkretne ceny u jednotlivych ty­pu.

            0 0
            • Hnoj  

              Hlasitější je A2Z, ale mají podivná ložiska. jsou hůře (nebo spíše vůbec) utěsněný.

              Novatec je tišší, lépe těsní a ložiska stojí pár korun.

              0 0
              • nox159  

                srdce A2Z, hlava novatec :D takze zas nevim

                hlasitost cvrku mi vyhovuje u tech hope ale ty jsou trochu tezsi no :( tedka jezdim obcas s nabama od American classic a turisti me neslysi tak musim volat… u tech hope to je uplne v pohode staci prestat slapat :D

                0 0
                • roud  

                  nechci ti do toho mluvit ale podle mě je kravina řešit pár gramů na nábách kde rozdíl nepoznáš radši vem kvalitnějc udělanou nábu co ti něco vydrží než nějakou gramařskou kravinu…

                  0 0
                • Hnoj  

                  Hlava a Srdce? A co koule?

                  Mrkni na mejl :-P

                  0 0
                  • nox159  

                    tak koule uvazujou o tvojem mejlu :D

                    je tvoje nabidka je casove omezena?

                    neplanoval jsem naplitat hned… ( takze narovinu, nemam tolik penez :D )

                    0 0
                    • Hnoj  

                      Tak to záleží jak rychle mi dojdou náboje, což asi dlouho nebude, mám tady poslední 3 páry.

                      0 0
                      • nox159  

                        muzes mi napsat konkretni oznaceni naboje, nebo mi to pisni na mejlika :)

                        0 0
              • .Kubas.2  

                Máš nějaký zkušenosti s TUNE king-kong nábama?

                0 0
                • kubad  

                  Jo. Ma.

                  0 0
                  • .Kubas.2  

                    Já slyšel dvě verze, jednou že jsou to lehké náby, co dost vydržej(vzhledem ke své váze). Pak ale také, že nic moc. Tak nevim.

                    0 0
                    • scret  

                      myslim ze od kubada uslysis spis to druhy:) ja na ne zatim slysel teda jenom negativni nazory… teda krome nizke vahy jako plus…

                      0 0
                    • kubad  

                      není to špatné celkem fungujou, dost se sere ořech, ale za mě je prostě cena neadakvátní kvalitě a spracování.

                      0 0
                      • o5majkl  

                        Teď nad nima přemejšlim… Buď Tune king/kong, to bych volil z hlediska váhy, ale koukal sem na net a mrtě fotek s prasklejma ořechama, to mě trochu odrazuje. Nebo DT swiss 240 CL. Budu dělat závodní lehký kola na galdy. Takže Tune nic moc řikáš…?

                        0 0
                        • Honza321  

                          240s nejsou levné, ale jsou to 240s a nějakou sezónu určitě vydrží!

                          0 0
                        • ememem  

                          kamarat to mal (alebo snad este aj ma) a kebych to mal povedat diplomatickou recou tak minimlane vyzaduju zrucneho mechanika ktoreho servisovanie bavi aj ked neni treba nic riesit.

                          edit – aha kua, zas aktualna odpoved…

                          0 0
                      • Kamikaze 591  

                        Dá se zadní (nevím jestli king nebo čong :-D) z 12mm osy na RU?

                        0 0
        • Darius  

          tak to naplet na super compy

          0 0
    • jonti  

      Vozim A2Z, revolution, olympic. Bral bych znovu olympic, ty nove cresty jsou uz hodne nizke a casteji to neudrzi gumu.

      Zatim jediny problem byl kdyz po nekolika zavodech v desti bylo nutne vymenit loziska. Je tam nejaky atyp cena 350Kc/kus.

      0 0
      • nox159  

        s tim udrzenim te gumy to slysim poprve, je to fakt az tak tragicke ? tedka jezdim archy a bez problemu s jinyma ztr rafkama zkusenosti nemam.

        0 0
        • jonti  

          urcite to tragicke neni, ale toho materialu tam je o neco min. Ale co vim lidem vyskocili jen starsi vytahane plaste.

          0 0
          • McBlacky  

            nebo hodně nafoukané.

            u Crestů pozor na to, že nové UST pláště na něj třeba ani nemusí jít nasadit. Ikdyž kdo by si kupoval crest a pak vozil ust :)

            a taky pozor na max tlaky. 45psi pro 2,1 je max co bych doporučil. Takže na nějaký silničně/šotolinový ultra chrtárny a kriťáky kde se vozí 60+ to taky není

            0 0
    • felda  

      nemate nekdo natoceny zvuk cvrcka tech A2Z naboju? Nikde jsem nic nenasel

      0 0
      • jonti  

        Takove normalni, ale natocene to nemam. Je to hlasitejsi nez Xmax ale neni to takovy randal jako Hope.

        0 0
    • op  

      Vozite nekdo ZTR Crest a mate 85kg? Zkusenosti?

      0 0
    • vosel  

      taky uvazuji nad tim ze si necham nejaky kola zaplest

      predbezne jsem zatim premyslel nad

      Náboje NoTubes ZTR XC disc

      http://www.netbike.cz/select_det.php…

      Ráfek DT Swiss XR 400 disc

      http://www.netbike.cz/select_det.php…

      budu rad za vese nazory i rady

      chtel bych se cenove pohybovat okolo 10K

      0 0
      • biker jura  

        myslim že novatec naboje udelaji stejne dobrou službu za min penez

        0 0
      • Hnoj  

        Je blbost brát si ZTR náby a Swiss ráfek, udělej to obráceně…

        0 0
        • krokus  

          S čím sis ty FRM 333 zapletl? A jak jsi s nimi spokojený (zejména v porovnání s RM 0)? Jestli si ještě dáš na kolo O2, Shimano a SLR, tak to budeme mít úplně stejný:-)

          0 0
          • Hnoj  

            Já je mám s Chris King ISO náboji…

            Přiznám se, že jsem na pochybách. RM0 jsou rozhodně tužší, líp jedou po rovině (těžší ráfek?), asi nejsou tak lehký do kopce…

            Hele abych to shrnul, k ničemu jsem si aktuálnímy výplety nepomohl :-/

            0 0
            • biker jura  

              mě jsi si říkal že jedou srovnatelně se zery, tssss :-) ne sranda nic to na mem vybranem setu nemění :-)

              0 0
              • Hnoj  

                Jedou srovnatelně… Jak říkám, nepolepšil jsem si, ani nepohoršil…

                0 0
            • krokus  

              Mám z toho podobný pocit: FRM 333 je výborný vrchařský ráfek, při jízdě po rovině nebo z kopce bych si dovedl představit i lepší vlastnosti.

              0 0
              • Hnoj  

                Tak tak…

                0 0
              • biker jura  

                jj to jsem rád, sice to z kopce při xc prasím celkem hodně, ale važím 63kg takže o nejake tuhosti při vedení to u mě nebude zase tak hrozne a nevím jestli bych to třeba u tech Zer vůbec poznal (i kdyz asi trochu jo), takže jsme s Hnojem dospeli k setu s těmito rafky

                0 0
                • krokus  

                  Já vážím 64 a je to ok.

                  0 0
                  • biker jura  

                    tak to napal nekde mezi kořeny at vime co vydrží:-) ne, hnoj říkal že jim daval docela sodu a vydrželi v pohodě tak myslim ok

                    0 0
                  • biker jura  

                    JO, ještě jsem se chtěl zeptat, používaš je předpokladam bez dusi. jak se ti to fouka obyč pumpou, kdyz je nahazujes?

                    0 0
                    • krokus  

                      Nahazoval mi je Hnoj s pomocí kompresotu, takže nevím:-)

                      0 0
                      • biker jura  

                        ajo, a nechceš to cvičně skusit? :D

                        0 0
                        • krokus  

                          Ani moc ne:-) Jinak dofukuju to samozřejmě normální pumpou. Jestli by to s ní šlo i nahodit, to nevím.

                          0 0
        • nikoh  

          A co oboje ZTR ?

          0 0
        • vosel  

          to myslis z duvodu lepsi kvality naboju DT SWISS? nebo proc je to blbost? jake konkretni naby DT bys doporucil.

          0 0
          • nikoh  

            Hnoj urcite myslel 240s, ale to uz je cenove nekde jinde. Zase ale vyhoda moznosti os 9/10mm.

            0 0
            • max78  

              Poznam rozdil v tuhosti 9/10mm osy proti 5mm pri vaze 75kg? Resp. ma to pro takovou vahu smysl?

              0 0
              • Hnoj  

                To dost těžko říct, u měkčích vidlí (třeba R7) je to znát hodně, to samý u zadní stavby některých fullů (třeba spark…)…

                Tak 9 a 10mm osy nedělá jen Swiss, ale třeba Hope nebo SuperStar…

                0 0
                • max78  

                  Ma 9/10 mm reseni nejaka negativa? Vahove je to podobne jako 5mm a s kompatibilitou s ramem nebo vidli by taky nemel byt problem. Nebo mi neco unika?

                  0 0
                  • Hnoj  

                    Trošku hůř se to nandavá do rámu, ale to je detail…

                    0 0
                  • nikoh  

                    Je na to potreba jenom dokoupit spravne upinaky, v pripade DT Swiss cca 1600 Kc Pak je mozno jeste Novatec nebo FRM (Hope zatim upinaky 9/10 nenabizi). Cena naboju 240s i Hope je v provedeni na 5mm upinaky nebo 9/10 osy stejna.

                    0 0
          • Hnoj  

            Tak ZTR náboje jsou podle všeho american classic a ty mají tady kolem dost kritiků…

            DT240S je poněkud jinde, ale novatec je taky fajn…

            0 0
    • krokus  

      Toto jsem si nechal zaplést od Hnoje já. Váhá kompletu rovných 1400 g.

      0 0
      • TJK  

        mtch 85–90kg kola zapleteny na A2Z + DT revolution draty, DT alu nyple a puvodne Sun UFO, aktialne na ZTR Olympic… Naby drzej 3ti sezonu naprosto vpohode, taktez vyplet vpohode a tuhej je dost, rafky tenkrat byly taky „udajne“ napicu a vydrzely vpohode prez 2 sezony bez centrovani a jakyhokoli problemu.. ted mam ty Olympicy a zatim vsechno OK… takze klidne zaplet neco na A2Z a Revolution nebo laser a vpohode bych dal i Cresty… jsou lidi co to vozej s vahou kolem 100kg bez problemu, naby budou taky vpohode, ale jak uz psali jini vyse Novatec budou vic „najistotu“ :-)

        0 0
      • Rychlej turista  

        To jsou 26" kola?

        0 0
    • raf007  

      Sice budu za provokatéra, ale já s nimi nemám sebemenší problém, 1.5 sezóny cca 5000km, jen preventivní výměna ložisek na začátku sezóny. Podle vyjádření prodejce (minulé jaro) výrobce odstranil problémy s ořechem a destrukcí karbonové osy u Prince/Princess. Za mě lehké a podle současné BF módy VELMI hlučný volnoběh:-)

      0 0
      • TJK  

        „miliony“ opakovane rozlamanej alu Tune orechu na WW i u nas rekl bych mluvi o opaku, samo ze sem tam neco vydrzi, ale radsi bych si u Tune priplatil za Titanovej… pak se uz krom lozisek asi nema moc co podelat…

        0 0
        • kubad  

          no von i titanovej rupl, ale prý to byla starší verze hehe k smíchu

          0 0
        • raf007  

          No myslím, že je také možné, aby výrobce něco ,s čím jsou problémy, vyřešil. Raději než na pár pomluv na netu, dám na zkušenost prodejce, co Tune nábojů prodá několik set ročně.

          0 0
          • kubad  

            pokud to vyřešili super, ale bohužel jim to trvlo cca 7 let.

            u mě teda jen jeden ořech a jedna karbonová osa :-(

            0 0
          • TJK  

            ono kdyz u tech pomluv na netu sou fotky tech rozebranejch rozlamanejch orechu a ty lidi na tom foru uz fungujou nejaky ten patek a jezdej kola kolem 100 – 200 tisic ve stavbe… tak to pro me moc kydy nejsou a budu tomu verit vic nez reklamnim blabolum vyrobce kterej nikdy barvu neprizna protoze uz z principu by byl sam proti sobe :-)… pochvalou Ulimu nud ze se s reklamacema nesere a jednoduse bez kecu orechy vymenuje… ale i tak je to podle me riziko…

            0 0
    • Nainen  

      Aktuálně řeším obdobnou problematiku jako nox159 s tím rozdílem, že vážím 90 Kg a nejde mi ani tak o váhu jako spíš o tuhost a odolnost.

      V současné době mám standardní Spešlovská lowendová kola – tj. přední nába Specialized Hi Lo disc (průmyslová ložiska), zadní nába Shimano custom M525SL hub for Specialized, ráfky DT Swiss custom for Specialized X420 – přední 28, zadní na 32 drátů.

      Zatím se mi jako vhodná varianta jeví nechat ráfky a pořídit nové náby + nechat zaplést např. na drátech DT Swiss Competition (2–1,8–2), což by znamenalo finanční úsporu a možnost pořídit lepší náby. Finance jsou bohužel omezené na cca 6 tis.

      Předem díky za tipy a rady.

      0 0
      • Nainen  

        Druhou variantou je pořídit něco takového: http://www.netbike.cz/select_det.php…

        0 0
        •  

          vůbec bych se nebál http://www.bikesport.cz/…11-intl_2582 a ještě ušetříš

          0 0
          • Nainen  

            Co jsem slyšel, tak Crossridy na 90 kg moc nejsou. To už spíš Fulcrum RM5. Obecně bych ale radši dal přednost klasice na 32 drátech.

            0 0
            •  

              mám 94 kg a CRidy mám na pevňáku (Véčkový) a nijak zvlášť měkký/málo tuhý mě nepřipadaj, celou sezónu bez problémů, což se o RM5 jak tady někteří uživatelé píší říct nedá

              0 0
              • Nainen  

                Já bych se pro jistotu vyhnul oběma :-) Představa, že mi na nich rupne drát a půjdu domů pěšky, mě moc neláká… Když rupne jeden z 32 tak se ještě celkem nic moc neděje. Navíc náhradní drát na klasiku seženu kdekoliv a v poho si to opravím i sám.

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Nějak nechápu, proč by měl prasknout drát zrovna na RM5. Takovou festovní pásovinu jsem už dlouho neviděl.

                  0 0
                  • Nainen  

                    Za poslední měsíc mi praskly v zadním výpletu už dva dráty, takže jsem v tomto ohledu trošku paranoidní – jednou na dovolené v Krkonoších a podruhé v Kosovu. Ani jednou mě to vůbec nepotěšilo, ale dalo se s tím aspoň dojet. Na druhou stranu je fakt, že u Fulcrumů by ty dráty měly něco vydržet.

                    0 0
      • Hnoj  

        1. Ráfek určitě nenechávat, měkčí ráfek se vážně nedá najít :-/

        2.Přední nábu klidně nechat, zadek 100% zahodit (hodně daleko)

        0 0
        • McBlacky  

          mě přijde 420 vlastnostma v pohodě, jen by mohl být lehčí :/ Rozhodně tužší než třeba 717

          0 0
          • Nainen  

            Mě ty ráfky právě taky nepřišly tak zlý, že bych se jich chtěl zbavit… narozdíl od zadní náby Deore :-)

            0 0
          • Hnoj  

            Uf, včera jsem jedny centroval a myslel jsem, že je budu muset zabít :-D

            0 0
            • Nainen  

              A jaké ráfky bys mi doporučil? Počítám, že ty DT Swiss X430 v odkazu viz výše budou prakticky to samé ne? Další věc je pak ještě ta zadní nába… docela se mi zamlouvá 370ka od DT Swiss, ale v téhle cenové relaci bude možná vhodnější zvolit něco od Novatecu (jako D712SB či D812SB). Co bys mi doporučil na mých 90 kg? Na nějakých gramech mi nesejde, preferuji spolehlivost a odolnost:-)

              0 0
        • Scully  

          Z dovolením se taky připojím. Mám zrovna takové kola na SJ FSRku, vážím kolem 86kg, takže s kamelem stejně jako tazatel. :-)

          Přední pevná osička od DT se mi hodně zalíbila, tak bych chtěl něco podobného i dozadu. Jinak kola bez problému až na 2× vytrhnutý drát v závitu u zadního kola. :-(

          Nějaké nápady na možné vylepšení??

          0 0
    • HKou  

      Resim ktera nasledujici kola:

      • DT 240s / Sapim CX Ray / ZRT Alpine

      nebo

      • Hope Hoops Pro3 SP-XC6

      Prvni kola jsou o neco lehci, pouzil bych CL naboje (zvyk), druha kola maji zase naboj s 24 (mam rad) primymy draty (mam rad), ale kotouc je na 6 der, pak bych zvazoval i Hope kotouce.

      Zajimala by me zkusenost s temi Hope naboji (pokud jsou treba vyrazne horsi nez DT, pak by asi nebylo co resit).

      Idealne bych chtel stridat tato kola s Crossride bez nutnosti serizovani trmenu a kazety, tj. pokud nejsou roztece naboju stejne, tak idealni by bylo, kdyby byly mensi ( → podlozky :)

      0 0
      • Hnoj  

        Osobně si myslím, že náboje PRO II a DT 240S jsou kvalitou skoro totožné…

        Za mě osobně z tohoto výberu HOPE – lepší cena, lepší zvuk…

        0 0
        • kubad  

          váha trochu jinde, ale jinak souhlas taky se mě PRO3 moc líbí, jdou tam volit NoTubes Crest ráfky a to by mohlo šlapat super

          0 0
          • Hnoj  

            Jo, váha je o fous vyšší, ale to není u nábojů úplně rozhodující řekl bych :-)

            Na mysli jsem měl spíš zpracování, utěsnění a spol :-)

            0 0
            • kubad  

              jj jak dt240 tak Hope je špička souhlas,

              0 0
              • HKou  

                Taky myslim, ze hmotnost naboju nerozhoduje. Pokud lepsi zvuk = vyssi hlasitost, tak to bych radsi tissi :)

                Nemate nekdo konkretni kus toho Hope naboje? Zajimal by me presny jeho rozmer.

                0 0
                • kubad  

                  kolik si myslíš že je výrobní tolerance na délce 130mm? i kdyby to bylo v rádu desetin mm tak si uvědom jaká je mezera mezi deskama a kotoučem,

                  jediné= co na stránkách Hope najdeš je tohle:

                  http://www.hopetech.com/…etandpcd.pdf

                  0 0
                  • destr  

                    No tolerance bude asi dost velká, když kola přítelkyně do brzdy R1 vůbec nenarvu a musel bych o kus posunout brzdu ;-)

                    0 0
                  • HKou  

                    Dik, je tam jen rozmer kvuli dratum. Vyresim to podlozkou, ale nechtel bych podlozkovat ta kola, co mam ted :)

                    0 0
                  • duk  

                    Já střídám kola Fulcrum Red Metal 1 XL s centrlockovýma kotoučema shimano a kola na nábách Hope pro 2. Zadní je absolutně stejné, ale u předního je kotouč posunutý cca o 0,5mm, takže musím vystředit brzdu. Kámoš takhle má Shimano XT a Mavic SLR a taky musí při výměně hýbat s přední brzdou.

                    0 0
    • max78  

      Ozivim vlakno…

      Dostal jsem se do finalni faze rozhodovani ohledne zapletenych kol. Rafek bude ZTR 355, draty DT Competition a zbyva rozseknout naby. V uvahu prichazi Hope II Pro a DT 240s. Rozdil v cene dle nabidky, kterou jsem dostal je 2.500Kč.

      Kola pujdou na RB v mem profilu a mam za to, ze cerne Hope s cernym Hope Float kotoucem a niplema v cernem eloxu by byly designove lepsi. Nicmene DT je DT…

      Kterou variantu byste preferovali? Prosim o nazor.

      Diky. M.

      0 0
      • Bafoon  

        hope :-) 2500kč není zas tak málo

        0 0
      • kubad  

        tak jestli je rozdíl mezi DT240 a Hope jen 2500kč tak máš buď super zdroj na DT nebo hodně špatný na Hope

        :-(

        osobně bych použil lehčí dráty DT SuperComp

        0 0
        • max78  

          Nabidka na Hope je cca 11k, na DT cca 13.5k. Cena DT me dost prekvapila.

          Porad mam z tech Supercompu strach. Nerad bych porad centroval jako s temi soucasnymi tencenymi draty.

          0 0
        • scret  

          myslel jsem ze Supercompy jsou tezsi nez revolutiony…

          0 0
          • kubad  

            To jo ale on ma v kalkulaci Competition draty.

            0 0
            • scret  

              jsem si taky myslel, ale podle bottica jsou competitiony lehci… coz je divny…

              0 0
      • siafu  

        Z této kombinace náb mám DT 240s – především kvůli váze. No a pokud má DT 240s tišší ořech než Hope, tak to je z mého pohledu další již menší plus pro DT + dostupnost jednotlivých NH přes bottico.

        0 0
    • nox159  

      ozivim to :)

      shanim (klidne pouzite) levne lehke 26" zadni kolo na V brzdy

      kdyby se nekomu doma valelo treba stare SLRko nebo nejake rucni zaplety AC + WCS + 717… nebo neco na ten zpusob tak dejte vedet… ( DT rafek nechci )

      potrebuju to jen jako baheni kolo na zavody at nemusim menit plaste s mlikem… ( rafek muze byt dost probrzdeny… pojedu na tom tipuju tak max 200km/rok )

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.