Zapletena vs Rucne Zapletena kola, (MTB)

42 nepřečtených
  • iceek

    Procetl jsem na toto tema mnoho diskuzi zde na BF. Jsem z toho trochu zmatenej. Co je vlastne vyhoda kol zapletenych vyrobcem (Mavic, Fulcrum a dalsich) proti rucne zapletenym kolum. Mam namysly nejlepsi modely vyrobcu proti kolum poskladanych z nejlepsich naboju, rafku, ….

    Cena ne. Netreba komentovat.

    Hmotnost ne. Tu lze poskladanim dosahnout nizsi (viz jine diskuze, a komentare Hnoje).

    Naboje ne. Temere vsichni se tu shodnou, ze napr. naboje DT Swiss jsou kvalitnejsi, nez jsou naboje u kol zapletenych vyrobcem.

    Tuhost kola, spis ne. To je celkem zhave tema. Jeden tabor lidi tvrdi ze ano, druhy ze ne. Tedy pri plus minus nerozhodne.

    Rafky ne. Bezdusove se daji poridit na zapletenych i rucne zapletenych kolech.

    Design ano. To je podle toho, co se zde clovek muze docist, jedina opravdova vyhoda. Priznavam ze i me se vice libi.

    Jestlize vyse uvedene neni pravda, coz nemusi byt, budu rad, kdyz mi nekdo vysvetli, kde jsem v uvaze chyboval. Pokud to pravda je, pak ale nechapu, proc tolik lidi (i mezi zavodniky) vozi kola, jejichz nejvetsim prinosem je pekny vzhled.

    Anketa: Jaka kola preferujete na MTB

    18x
    35%
    33x
    65%
    0 0
    • keo  

      Ja si je vzal taky pro vzhled a zrovna na ně byla pěkná slevová akce a taky se mi nechtělo vybírat co s čím zaplést,prostě koupit nasadit a jet.

      0 0
    • black.horse  

      Myslím si, že na MTB si zapletel z dílů kolikrát srovnatelná a nebo lepší kola. K výhodám zapletených setů může patřit jednoznačně design, občas tuhost, případně ploché dráty(ale to více ocení silničáři). Jinak pro MTB považuju kola sestavená z dílů za lepší verzi, sestavíš si je jak chceš a jsou snáze/levněji opravitelná…

      0 0
    • Hnoj  

      Já osobně si myslím, že ručním nápletem lze dosáhnout toho nejlepšího poměru cena-výkon-hmotnost. To je cca celé, o vlastnostech se nechci moc rezepisovat, bylo by to nošení dříví do lesa…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • tom_777  

      bylo to tu už stokrát, ale taky to teď řeším – CROSSMAX SLR vs ZTR Olympic

      Snad už tehle tejden mi přijde nový kolo s novejma Cmaxama Pokud bych je zrovna někomu prodal jako sundaný z novýho kola a nasadil vloni koupenej výplet ZTR Olympic ušetřím 15 tisíc… ALE asi to budu muset parkrát projet abych to rozhodnul. Jestli ty Cmaxy FAKT tak supr jedou…

      0 0
      • nox159  

        řeším stejny problem ale kola nemam zatim zadne takze pokud by ses rozhodl prodat ty crossmaxy tak mi dej jistě aspon vědět, je možne že bych mel vazny zajem, pokud bys nahodil slušnou cenu :)

        0 0
        • tom_777  

          no za těch patnáct, ale já už kupce mám z týmu…

          moje úvahy jsou v tomhle směru: s gumama Continental RaceKing 2,2

          ZTR Olympic 1400g + 2×450g gumy+180ml (gramů to samý) tmelu je 2480 gramů + ventilky atd = 2,5 kila +/-

          Novy CrossMax SLR 1480g + 2× 690g UST gumy + ventilky atd = 2,9 kila tmel bych rád použil taky takže 3kila

          olympiky jsou o kus měkčí to určitě, ale vyrovná se tím půlkilovej rozdíl??? na rovinatý trase určitě tam ta setrvačnost ještě pomůže, při častých změnách rychlosti taky tuhost prospěje, ale v dlouhejch kopcích???

          budu to tejden testovat dám vědět jak to dopadlo :D

          0 0
          • vikicek  

            Na Cmaxy bys ani 2,2 gumu neměl dávat.

            0 0
            • tom_777  

              voni tam ty gumy jsou už z fabriky a ani já neměl nikdy s 2.2 gumama nějakej extra problém na užším ráfku, i když i na těch Olympikách je ten jeden milimetr navíc znát

              0 0
          • nox159  

            jasne dej vedet kdo z testu vyšel jako vitez, at mi to pomuze v rozhodovani :)

            jinak jak si byl spokojeny s tema ZTR Olympicama a na jake nabe to maš? divam se u hnoje a bud novatec nebo hope nevim jestli ma cenu priplacet za asi kvalitnejsi ale tezši nabu.

            0 0
            • tom_777  

              podle mě je největší výhoda ráfků ZTR ten bezdušovej systém, většinu plášťů jsem nafouk notmální dílenksou pumpou. Co to vozím bez duše, nikdy jsem na závodě nemusel nacvičovat nějaký triky s montpákama – prostě nedefektím:)

              to je ale s UST systémem taky velká jistota jízdy bez píchání…

              Výplety jak mi přišly v krabici z nejmenovanýho Eshopu se dost rychle povolovaly po cca 500 kilometrech a dvojím dotahování výpletu už bylo vše OK a dál už nebylo s výpletem nějak výrazně vaborovat. Po těch prvních pár stovkách kilometrů si vyplet sednul a už to drží.

              náboje mám Novatec, jdou krásně rozebrat a vyčistit, ložiska jdou normálně koupit – žádnej atyp, ale já mám ještě původní, jen cvrčka mažu… utěsnění taky OK

              mám na nich najeto něco přes 5000

              0 0
              • nox159  

                dik za info, a jeste otazka co jezdis ? nebo spis co myslis ze ty kola vydrzi?

                0 0
                • tom_777  

                  vyržej i menší skoky, nebo vození syna v batohu na zádech

                  Sudety Alpy okresní XCčka, teda v kombinaci s pořádnejma gumama

                  0 0
          • MlokCZ  

            Srovnáváš v těch hmotnostech nesrovnatelné. Tím myslím lehké papírové pláště x mnohem odolnější UST pláště.

            Tím jak to pojede klidně může být ta lehčí varianta, 500g už je přeci jen dost velký rozdíl, když je v podstatě téměř celý na obvodu kola.

            Tuhost tu hmotnostní ztrátu podle mě nemůže dohnat.

            Musíš ale vzít do úvahy, že ta řešení jsou nesrovnatelně odolná, to druhé řešení bude výrazně odolnější a to jak hodně za pláště, tak i mírně ta kola.

            Takže si sám musíš říct, co je z těch vlastností pro tebe priorita.

            0 0
          • biker jura  

            tak jak? :-)

            0 0
          • destr  

            A proč to neporovnáváš se stejnejma pláštěma??

            0 0
          • McBlacky  

            i na SLR můžeš dát obyč pláště, stejně jako na Olympic UST. Obě varianty jsem zkoušel. Výplety s ráfky ZTR jsou znatelně měkčí a jejich životnost je méně než třetinová. Na to pozor.

            0 0
            • tom_777  

              máš pravdu – rozdíl v ráfkách je zanedbatelnej (cca 70 gramů)

              nakonec po serii problémů s lehoučkejma pláštěma – vozím UST RaceKingy na Cmaxech a mám svatej klid – jako rezervu vozím jen ultralehkou duši a miniaturní pumpičku

              Olympiky (v těch ale chyba není jezdil jsem na nich ještě celou dovolenou v Alpách a věřím jim) má teď moje milá žena

              0 0
              • biker jura  

                jak jsi na tom s tím porovnáním cmax x olympik set ?? :-) dik za info

                0 0
                • tom_777  

                  podle mě dělá hodně výplet a většina lidí nechá olympiky zaplíst na drátech 2.0–1.5–2.0 nebo dokonce 1.8–1.5–1.8 a pak povídaj že to maj lehký ale měký

                  moje zkušenost: když jsem nechával přeplíst zadní(výměna ráfku po držce) tak mě tam mechanik svévolně naflákal 2 dráty a od tý doby je to zadní podle mě stejně tuhý jako CrossMax, taky váha se prakticky srovnala, ráfky jsem jeden čas střídal podle terénu (sucho/mokro) takže jsem měl srovnání jeden den Olympic a druhej Crossmax. Teď teda vozím jen C-maxy ale jen kvůli nasazenejm pneumatikám.

                  0 0
      • o.1  

        Vyskusal si to?

        0 0
    • mr.antik  

      Jednu věc tam nemáš a to, že si můžu sestavit takovou kombinaci, jaká mi vyhovuje. Někdo je prostě těžší, někdo lehčí, někdo rád pevnou osu, někdo zas supertuhej výplet atd…

      V nabídkách zaplenejch kol až takovej výběr není. Příklad třeba pokud chceš kola třeba pro lehkou dívčinu ale na široký pláště a ještě s 20mm osou.

      0 0
      • Rychlej turista  

        Jo, přesně tak. Prošel jsem hafo kol a nikde jsem nenarazil na to, co potřebuji já. Lehoučká a hezká kola na málo drátech s ukrutnou tuhostí zadního kola a obě jen na rychloupínák. Proč platit za málo váhy a pak ji zabít bastlícími bazmeky, které to zúží z široké osy na RU. Když jsem s tím vyšel do světa, ža prý proč potřebuji tuhost na 24 drátech. No přece proto, aby to kolo při ukrutném záběru okamžitě jelo. Tím ho snad nerozlámu, takový borec nejsem ani já :-)

        Hledá se Hnoj!!! :-D

        Třeba mi těch 24 drátů rozmluví, ale přesně o tom to je. Už ve vlastním zájmu mi přece nezaplete něco, co se pode mnou rozpadne. Protože co na paíře rovinka, v praxi samá roklinka :-)

        0 0
        • MatS  

          Jako nechapu honbu za co nejmene dratama. Asi vazis 60kg i s posteli. Mel jsem zaplety Mavic s 24 draty a bylo to malo tuhe (do stran). Takze v zatacce se to znatelne kroutilo. Jestli to chces kvuli vzhledu, jak si nekde psal, porid si kola Crankbrothers. Tam tech dratu je jeste min a vypadaj cool.

          Jinak mrkni na Fulcrum Red Zone 5. Dodavaj se vcetne vsech redukci na vsechny standardy naboju, 28 dratu, tuhy, vaha 1,8kg, tubeless ready, vcetne pasky ala 2bliss ready.

          0 0
    • MlokCZ  

      Ten komentář k bezdušovým ráfkům mi tedy moc nesedí. Skutečně UST ráfků je na trhu minimum, v XC-AM kategorii v podstatě pouze Mavic 819 a tam když se připočtou fore kalíšky, tak to je ve výsledku nechutně těžké.

      Takže to samé (se zachováním všech vlastností včetně UST ráfku + nízké hmotnosti), co jsou zapletená kola tedy z dílů postavit vůbec nelze.

      Ale je to i naopak, to co lze postavit z dílů zase nelze dosáhnout zapleteným setem.

      Pro některé požadavky lze ale z dílů postavit lepší kola. Když tedy třeba někdo nepotřebuje UST ráfek, tak lze ručně postavit srovnatelně tuhá kola, která budou o trochu lehčí.

      Nebo někdo raději pro bezdušovou variantu po ZTR ráfkách.

      Prostě ani jedno není lepší, každé je lepší pro jiné požadavky.

      Konkrétně mně byl při posledním výběru design skoro úplně ukradený a rozhodnul jsem se pro kombinaci dvou kol z dvou různých zapletených setů, tedy Cmax SX dozadu a Fulcrum RedZone XLR dopředu (kombinovat bylo nutné kvůli potřebě 15mm osa dopředu a 12mm Syntace X-12 dozadu).

      Takže designově to nebude nic moc (ještě jsem to neviděl, visí to na tom zadním SXku u Kastaru) a přesto jsem sáhnul po zapleteném setu.

      To co jsem chtěl (UST 21mm ráfek, tuhost, odolnost a přitom to v tom kombinovaném setu má hezkých 1700g), prostě ručně zapletená kola vlastnostmi splnit nemohly.

      0 0
    • iceek  

      Dekuji vsem za nazory. Rozhodne jste mi pomohli v konecnem rozhodnuti.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • op  

      A jeste variace na zakladajici otazku. Jak je to u levnejsich kol, dejme tomu v hladine 4000–5000?? Treba RM5, Mavic Crossride .. versus rucne zapletena kola v stejny cene. Jde mi primarne o tuhost a zivotnost, az v druhe rade o vahu (i kdyz ani ta neni nedulezita). Dik

      0 0
      • Mamut  

        Mam Novatecy naboje 361 a 362 (235g + 463g) – pseudopevna osa + rafky Alexrimrs XD-Lite (2×470g) + 72 2mm neztencovanych spic a niplov (vahu dopocitana na 576g). Som na 2.2kg (nie je najmenej, ale najtazsie su naboje – nerotacne, zvysok ma vahu vcelku beznu), cena cca 4200 bez prace, pletiem si sam. Neverim, ze nejake zapletene kolesa v aspon trocha pribuznej cene by dali taku tuhost. A vdaka ose to vyrazne spevni aj zadnu stavbu (o co mi slo hlavne) a vidlicu. Ako stokilovec som hladal nieco dostatocne pevne a spolahlive.

        Mavici CrossRidy na kotuce vazia 1970 a stoja o 500 menej, ale ak ti nejde az tak o vahu, ale o tuhost a chces sa dostat do 5000Kc, tak…

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • ememem  

      osobne som toho nazoru ze minimalne v pomere hmotnost/tuhost musia byt „systemove“ t.j. fabricky zapletane kolesa s nejakym konkretnym systemom zapletania a konkretnym druhom spic na tom lepsie ako klasicky zapletane hoc aj predavane pod nejakou znackou. inak by totizto z mojho pohladu postradali akykolvek zmysel. co sa tyka parametrov ako je rundlauf a mittigkeit (to su terminy pouzivane pri testoch nieco ako otacanie bez obvodoveho hadzania a sustrednost) tak asi tiez. testy napr. v marcovom biku a novembrovm bikemagazine to viac menej potvrdzuju v podstate bez ohladu na cenovu hladinu. navyse si myslim ze zohnat len tak ust rafky tiez neni uplne easy, ma okrem mavicu ani moc nic nenapada ale zas nejaky extra prehlad nemam.

      0 0
    • Volf  

      Výhoda pro tebe je, že je můžeš koupit často hned. Pro výrobce hlavně ta, že na ně většinou nedáš jiný jak jejich předražený díl v případě nutné i minimální opravy. Můj názor je, že výhoda pro výrobce výrazně převyšuje výhodu pro zákazníka.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.