Rychloupínáky na staré ocelové rámy / kola

31 nepřečtených
  • easyrider

    Ahoj. Kdysi jsem někde slyšel (znáto to :) ), že není dobré dávat na staré ocelové rámy (rozuměj plečky), kola s rchloupínáky. Že prý se to povoluje, vymačkává, atd. Otázka zní: máte s tím osobní zkušenost? Proč se ptám – renovuju Weekend pro mojí slečnu a chci jí tam dát nějaký lehčí kola = upínákové náboje. Díky za postřehy…

    0 0
    • Pán z Dubu  

      Tenkostěnný (cca 3 mm) plechový patky nepoberou konec osy vyčuhující za styčnou maticí cca o 4 mm. Problém nebude s RWS pevnými osami http://www.axit.cz/…100_mm-.html

      Tobě navrhuji upravit rám – osadit kované patky, upravit délku vidlí na krátké brzdy – ať to brzdí, odstranit návarek na dynamo … Ty budeš vědět sám.

      0 0
    • Singlespeed  

      Je to případ od případu, ale obecně lze konstatovat, že pravděpodobnost problémů je nenulová. Předělával jsem tak několik kol, někdy bylo vše v pořádku, jindy to zachránil upínák na inbus (drží kolo pevněji než rychloupínák s páčkou), naposledy jsem musel měnit osku náboje za typ s maticemi.

      0 0
      • alinceb  

        Dal bych imbusovej upínák – to musí stačit.

        0 0
      • easyrider  

        Tím problémem mám tedy rozumět povolování? Ty podložky u vidle jsou jasný, už jsem to na jednom kole řešil… Náhrada osy za pevnou mě taky napadla, ale to už je takový oser, že už snad rovnou koupím rovnou náby/kola s pevnými osami. Jenže pak zas co kazeta… :)

        0 0
        • Singlespeed  

          Problém byl zejména ten, že při jízdě na malou placku běžný rychloupínák i když byl utažen několika ranami palicí a oska patky nepřečnívala, zadní kolo v patkách neudržel a to se pohnulo na straně pastorků směrem vpřed.

          0 0
        • Bocka  

          Taky mi to dělá, už se mi jednou stalo, když jsem trochu silněji šlápl, že mi vyletělo zadní kolo z rámu :D Jak to řešíte?

          Edit: špatně zařazeno

          0 0
          • kOmE  

            pořadně zaslapnutou kridlovou matkou :D

            0 0
          • Pán z Dubu  

            Díky podkovové matce pro připevnění háku přehazky je osa upínaná asi v půlce patky. Jak je to blátivý Fe, patka se rozvírá tak, že kontramatka kónusu – ta styčná s patkou – jednostrannou úsečí vnikne k ose do roztažené patky. Tím se rozvolní utažení a kolo se vysmekne. Motýlky mají mají styčnou plochu s patkou dostatečného průměru. Sežeň si i vnitřní styčný kus dostatečného průměru – zkus jako kontramatku použít vnější matku s přírubou http://www.cyklovybava.cz/…irubou:1365/

            Rozteč náby dolaď na podložkách.

            0 0
    • pee.tr  

      Nevím, co přesně je či není a jaká ocel, ale na dvou favoritech (v podstatě totožná vidlice jako ta tvá)jsem měl rychloupínáky tisíce km bez problémů a na starém MTB byl RU vředu a nikdy žádný problém.

      0 0
    • alinceb  

      Jak moc do toho chceš investovat? Mám doma komplet sadu Shimano 105 7s s poměrně velkou kazetou. Na takový vozítko by to mohlo být fajn…

      0 0
      • easyrider  

        Co nejmíň. :) Chci 1×8, řazení na řídítkách, nějaký ultralaciný hliníkový kliky, atd… Uvidíme, jak bude vypadat rám po opískování. Možná to nakonec celé zavezu do šrotu… :)

        0 0
    • kamaro  

      Jakou to má šířku zadní stavby? Co tam budeš dávat za kola (osa 135mm)? Jestli bude třeba hrábnout šířkově do zadní stavby, tak bych odřezal zpevnění za středem a u brzdy, upravil šířku zadní stavby a nechal na laseru vypálit nové kolmé patky z 6mm plechu – kvůli třem vzpěrám nebude pasovat nic standardního, navíc ten laser vyjde levněji než něco shánět. Zaříznout, vpájet, doplnit vzpěru za střed, brzdu snížit. Vzadu tak budeš mít nízkou brzdu, horší jak u vidlice, tam nízkou brzdu nedostaneš. Ale když budeš hodný, tak se mi doma válí jedna Cr-Mo vidla z FORTu na 1" krk se závitem, akorát pod ni nedáš blatník.

      0 0
      • easyrider  

        Včera jsem to dotáh a byl natolik rozladěn ze stavu, že jsem na to ani pořádně nekouk, takže ani nevím, jak široká ta zadní stavba je. Sahat plamenem do toho chci minimálně. Jak říkám, nechám to opískovat a uvidíme. 130mm nábu na 8 kolo tam snad narvu. No je to větší projekt, než se zprvu zdálo. Jestli by nebylo jednodušší a levnější jí postavit novej rám :)

        0 0
        • Pán z Dubu  

          Nechej to víc naretro. Vykašli se na přehazku, patky jsou vzadu dlouhý – zapleť tam převodovku v náboji a máš čistý dizajn bez napínáku. Dopředu přepleť současnou nábu.

          0 0
        • Singlespeed  

          Weekend je vcelku zajímavý rám, před revolucí jsem po něm toužil, ale ještě více se mi líbil sportovnější Unicykl :-).

          0 0
    • TJK  

      mam na oceli kopie Tune karbonu a pod mejma 100kg se to ani nehne :-)

      0 0
      • jecnak  

        Velmi pochybuju, ze bys tam mel tenke plechove patky. Tam opravdu je problem, protoze upinak nedokaze kolo drzet a udrzet. Zmineno je to uz v prnim prispevku. Tlustsi kovane patky, i kdyz jsou hlubsi s moznosti posouvani stavecim sroubem problemy nedelaji.

        0 0
    • Esi  

      Na silničce jsem najezdil minimálně 30 000km, ještě jí mám v garáži na zdi ocelák na míru od Bareše, nikdy jsem neměl nejmenší problém, mám na tom sjete Alpy, Dolomity,Korsicu a vžycky na pohodu.Jsem těžká váha v té době jsem měl 190cm a cca 85Kg. Na tom co máš na fotce nějaké silové šlapání nehrozí (bude se to kroutit jako prase :) ) tak bych se toho asi nebál

      0 0
    • Pac029  

      Bych rekl, ze na tomto jsou klasicky motylky nejvic, RU nebo imbusy tomu moc krasy nedodaj…

      0 0
      • antt  

        +1

        Zkusil bych dát do kupy původní záplety, zdá se, že ráfky jsou hliník. Pokud né, tak maximálně přeplést za nějaké obyčejné jednostěnné obruče

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.