Zdarec všichni, chtěl bych poradit jestli je lepší si na bike dát brzdy Shimano BR-M485(Hydraulické) nebo Avid Single Digit 5(véčka). Chci si koupit Merida Matts TFS 500 a nevim jestli je lepší V nebo D. Prosím poraďte svým názorem na věc.
Zdarec všichni, chtěl bych poradit jestli je lepší si na bike dát brzdy Shimano BR-M485(Hydraulické) nebo Avid Single Digit 5(véčka). Chci si koupit Merida Matts TFS 500 a nevim jestli je lepší V nebo D. Prosím poraďte svým názorem na věc.
BR-M485 budou podle použitých kotoučů brzdit velmi slušně (s centerlock kotouči OK). V-čka mají všechny nevýhody V-ček, akorát váha bude lehce nižší, cena rovněž, ale celkově vzato v této cenové kategorii váha až takovou roli nehraje… Takže bych šel do kotoučů.
Muzes mi prosim vysvetlit tu souvislost mezi centrlock kotouci a tim jak to brzdi?
Protože kotouče Shimano Deore 6 děr mají tendenci se při prvním zmáčknutí páky roztopit do ruda, nastává fade-out a nebrzdí na nich ani XT.
Centerlock Deore (taky je mám), se přehřívají minimálně (oproti 6 děr).
A ma to naky logicky vysvetleni proc by to tak melo byt?
Taky nevidím vůbec žádnou spojitost…Dost pochybuju, že je nějaký rozdíl mezi 6-šroubem a centerlockem.
Kotouč 6 děr, pokud jste ho viděli, je hladká placka bez zářezů, téměř bez dírek a tudíž se špatně chladí. Základní centerlock už je rafinovanější. Možná je tu jiný důvod, ale brzdil jsem ten Deore 6 děr na různých typech brzd a ve všech případech nic moc. Ten centerlock je docela OK. Nezkoušel jsem sice všechno se vším, ale řekl bych, že tady je zakopaný pes…
A samozřejmě to platí pouze extrémní situace. Pokud člověk sjíždí a brzdí spíše rozumné věci, stačí i těch 6 děr.
Jo, na tom, že centerlock kotouče maj v průměru víc děr, asi něco bude. Ale zas tak obrovskej rozdíl to určitě nebude (většina lidí by to asi nepoznala)
Pozná se to, až když se několikrát prudce zabrzdí v pořádném sešupu nebo při dlouhém táhlém brždění v terénu při sjezdu (a to i v terénech kolem Prahy).
Pravda ze kotouce co se davaly k Sh525 se rady prehrivaly, ale tvrzeni ze s centrlockem tento problem neni, mi prijde jako velke zjednoduseni. Zalezi na typu desek a dalsich vecech. U centrlocku zase byl rozdil v materialu mezi kotouci pro mechaniky a hydrauliky. Proto mi prijde divny soudit, jaky ty brzdy budou, jen na zaklade toho, ze pouzivaji centrlock. Moc zkusenosti s nima zatim nebude. Trmen je hodne podobnej 525, ale paka zcela jina. Na omak ma houbovitejsi chod nez treba ty 525. Navic se tu nekde vyskytlo tvrzeni, ze merida tyto brzdy stahovala, protoze pry tekly. Podrobnosti vsak nevim.
Jestli teče páka, to nevím. Říkalo se to i o Shimano XT 2003 a nevím, zda se to prokázalo. U těch mých ne a to mají RV 2003. Prostě si myslím, že „jiná páka“ je podezřelá a že by si Shimano nedovolilo u tak pitomě jednoduché brzdy v roce 2008 nasadit tekoucí páku. To by musel být marketingový tah a nebo úplná pitomost.
Tezko rict, zeptam se kamose, co meridy prodava, zda se k nemu neco takoveho dostalo. Teoreticky to mozny vsak je, je tam jiny, mensi „rezervoar“ na kapalinu, tzn jiny tesneni nez driv.
A myslíš že je lepší so pořídit Merida Matts TFS 500-D (www.merida-bike.cz/…tfs-500-d-08) nebo Merida Matts TFS 700-V (www.merida-bike.cz/…tfs-700-v-08)?
HT bych vždycky soudil od vidlice (aneb ryba smrdí od hlavy :-) Měl jsem postupně 2 Treky 6500, jeden měl dobrou vidlici, druhý horší. Daleko lépe jsem si pojezdil na tom s lepší vidlicí a s „V“ brzdami. To samé bych tady doporučil tobě. Darta s V.
Celkově bych ale nevzal ani jedno. Ten TFS 700-V je sice lepší (kliky, vidle), ale není vůbec uzpůsobený na přechod na kotoučovky – řazení je dual-control a náby nejsou disc, takže budeš muset koupit páčky rapid-fire a k tomu ještě přeplést kola, budeš-li chtít dokoupit nějaké brzdy. To už tu investici zvýší.
Raději bych zkusil Canyon ( www.canyon.com/…s/index.html?…). Při dnešním kurzu je cena asi 19 tisíc + třeba 1000kč za dopravu a jsi také na 20000, přičemž máš lepší váhu, lepší vidli, lepší brzdy a kliky a pokud nemáš rád žlutou, mají ho i v bílé…
ale ja nemam 20 000 ted (tata by mi koupil na splatky) a zluta barva je dobra
Maji tam nejakou splatkovou politiku ( www.canyon.com/…zierung.html)
Nejsem v tomhle uplne kovany, vzdycky kupuji za hotove, nesnasim splacet, ale jiste se ozve nekdo, kdo poradi, jak to zaplatit pres cesky leasing. Existuji firmy, co pres ne muzes na splatky koupit snad cokoli.
Promiň ale já tomu tam nerozumím umím anglicky ale německy ne:(
Co bys teda koupil radši ty? Předpokládám že kdybych si koupil TFS 700-V tak bych tam nechal véčka a na kotouče bych to předělával až budou lepší časy nebo bych to nepředělával vůbec.
Pokud z tech dvou Merid, tak Dart + V-brzdy. Bude to fungovat okamzite bez dodatecnych investic. Ale jinak bych opravdu sel do Canynona. Za trosku casu, ktery tomu venujes, dostanes daleko lepsi kolo.
Nebo to zkus koupit pres bikeexpert (www.bikeexpert.cz), tam jiste budou mit vlastni splatkovy system.
Natom webu sou akorát obrázky a ty mi nepomůžou
A sem z Brna takže abych se jen tak zajel do Prahy přeptat…to se mi moc nechce
A co ríkáš na Superior XC 840 (www.superior.cz/…tb/bike.html?…) nebo Superior XC 870 (www.superior.cz/…tb/bike.html?…)?
Baník pyčo!