Ahoj, sledoval jsem závod Leadville Trail 100 MTB a bike check https://www.youtube.com/watch?…. O tomto konceptu jsem již přemýšlel- silniční řidítka na MTB.
Nemáte někdo s tímto řešením zkušenost ? Napojení brzd apod..
Díky
Ahoj, sledoval jsem závod Leadville Trail 100 MTB a bike check https://www.youtube.com/watch?…. O tomto konceptu jsem již přemýšlel- silniční řidítka na MTB.
Nemáte někdo s tímto řešením zkušenost ? Napojení brzd apod..
Díky
No jo, jezdil na tom John Tomac v osmdesátých letech, ale moc se to neujalo. :-)
jojo. Mě nejde o to sledovat trendy. Tohle by mě mělo sedět. Ale spíše jestli někdo má zkušenost s napojením na brzdy a přehazovačku.
Je spousta Gravel sad, které zvládnou 50z To jak od Shimana, Sramu.
U Sramu není problém kombinace silničních AXS duálů a MTB AXS komponentů
Je to jen o penězích
A brzy bych si mohl nechat ? Shimano XT ? Nebo taky SRAM ty bych nerad.
Sram páky pracují s DOT, tedy musíš mít brzdy na DOT, což Shimana nejsou.
tak snad píšu jasně, že Sram
Sram dualy, ale fuj :-) Asi si pujdu koupit BMW X5 AMG ;-)
dobře, dobře :D
Sram Shift-Brake System
Monster gravel… akorát tedy už bych dával ródla malinko širší a s vyosenim, nevypadá to tak debilně a taky to dodá stabilite.
V dnešní době, by to šlo asi poměrně jednoduše osadit ideálně elektronikou a nemusel bys úplně řešit to napojení. Současně bych na tomto typu kola už držel spíše bajkove převody. Už jsem o tom x-krát přemýšlel a tenhle prasopes by se mi líbil… za mě ideál tak 38z vpředu, 10–50/52 vzadu. Gumy hodně do rychla, něco kolem 2,1". Na tom si dokážu představit, že už by šlo solidně zablbnout :-)
Nechápu, proč se omezovat na 2,1". Normálně bych tam frknul 2,35" – 2,4".
A pod zadek jeste tlumic a teleskop..:)))
Jaký má tohle smysl nebo důvod? Protože do gravelu nedostaneš takové balony?
Třeba tak. Chtěj pohodlí MTB a úchop z gravelu.
je to stavba na specifické závody, pro běžné použití to moc smysl nedává, ale je to jen můj pohled.
Jo to si myslím taky. Různé to i mění. Jeden kamarád třeba mění Salsu Cuthroat – buď s pevnou vidlí nebo tam dává SIDku.
Na tom kole je normální Gravel sada (brzdové páky, šaltr i brzdy) napojený je to úplně standardně.
Mě se to líbí. Když se mrknete na čem teď jezdí spousta lidí velký závody jako Tour Divide, Silk Road Mountain Race,tak je to podobný. Některý to dávají i na fully.
třeba na sjezďáku by to byl dobrej punk.
Aero punk :-)
Mam s tím zkušenosti- je to skvělý:) neváhej a jdi do toho…a užívej si pak ty pohledy od ostatních cyklistů…většina si bude myslet že ses úplnej dement a to za to stojí:)
Pokud na tom bude šolichat po rovině patnáctkou, tak si to někteří myslet budou. Pokud poletí po šotru pětatřicet, tak si to nikdo myslet ani náhodou nebude, spíše to bude chtít taky :-) .
Víš kdy začneš být šťastný ? Ve chvíli, kdy ti přestane být jedno co si o tobě myslí ostatní :) I kdybych jezdil krokem a jezdilo se mě na tom dobře, tak je mě úplně jedno co si kdo myslí. Důležité je co prožívám já.
Nenapsals to trochu naopak? :) Nemá tam být místo přestane začne? Tak naštěstí je ti to jedno. ;)
je ro rebel :D
obojí výslovnost je přípustná :) Jestli něco přestane nebo něco začne je podle úplně stejné.
„Konečně mě přestala mě bolet noha“ vs. „Zase mě začla bolet noha“ ≠ „úplně stejné“ :-D
Jojo už to vidím. Ono najít po sobě chybě je těžší než jí najít po někom no :) Uznávám zmatečný slovosled. Snad byla myšlenka i tak doručena.
Ne, vážně, kdybys chtěl něco vědět ,klidně se ptej… Jezdím tak už 2. rok i nějaký závody sem na tom odjel, tak snad už o tom něco vím:)
brzdy nejsou problem, elektronicky razeni taky ne. Ale budes potrebovat mnohem kratsi predstavec a mozna to i pak bude moc dlouhy.
Problém není nic, brzdy, elektronický ani lankové řazení. Vždyť je na tom kole čistá Gravel sada. A ta Gravel sada může být sram, shimano nebo campa případně i Microsoft, pokud ji vyrábí.. Je to úplně jedno.
a jak teda ovlivní délku rámu
Otocis predstavec smerem k sobe, sedlovku, hokejku po stylu triatlonistu a neni problem.
Jaká čistá gravel sada? Vidím MTB kliky (XPLR převodník ok), kazetu, hazku. Páky silniční, teď už i gravel, aby se neřeklo. Řidítka silniční.
V tomhle je AXS super, namixuješ si to jak chceš.
Nenech se zviklat. ;-)
Ještě kousek narovnat a už bude kruh uzavřen. :-)
Surly na to jde takhle, proste na mtb jen vymenis riditka, asi ale bude nutno dat delsi hadice brzd a bowden razeni pokud to neni el.
Tady ale gumy nevypadaji moc siroce, takze tohle je proste jen gravel s dojebanou geo.
A těma širokýma gumama by se ta geo spravila? Jen se ptám.
:-)
S širokýma gumama je to mtb s beranama, takže v pohodě :-) .
To ne, ale aspon by to melo nejake opodstatneni proc tohle a ne gravel.
Díky za různé reakce. Ono je problém, že na delších trasách mě bolí ruce a ten úchop ze silničního kola mě chybí. Jezdím normální terén ( pole, louky a občas nějaký ten les), a tak bych nechal odpruženou vidlici a pláště 2,25 – 2,4. Jde mě primárně o větší množství úchopů a „aero“ posed při přesunech na zpevněných cestách. Jediné co mě trochu vadí je přechod na tu elektriku a tím i spojené Sram brzdy. Lankovou verzi bych nemohl udělat ? Se Shimano pákami a brzdami ? Díky
Zkoušels na řidítka namontovat růžky? Když mě zlobila záda, tak jsem vozil vnější i vnitřní pro větší variabilitu úchopu.
jojo zkoušel, ale nepomohlo mě to. Spíše potřebuji změnit pozici.
Samozřejmě, že mohl, Shimano GRx páky, necháš třmeny a zkusíš jestli bude fungovat šaltr. pokud ne vymeniš i ten.
Beranama vyresis dlouhe prejezdy ale dojebes si uchop v terenu. Berany nejsou univerzalni riditka. Jedine riditka, ktere se blizi nejvetsi univerzalnosti, jsou rovna s rohy. Ale tech kombinaci tvaru riditek a rohu je spousta, clovek musi experimentovat a hledat idealni reseni. U me to vyresily delsi vnitrni rohy, kdy se clovek chytne podobne jako na beranech. Klidne na ne muzes dat i penove gripy, at jsou pohodlnejsi. Inspiraci hledej mezi temi, kteri na kole travi nejvic casu, tedy bikepacking.
Taky jsem něco takového spáchal, řazení bylo GRX 1×11, třmeny brzd Deore. Nejezdilo se na tom vůbec špatně, zkoušel jsem i s odpruženou vidlicí (k zamykání vidlice jsem používal levý dual) ale s těma gumama 2.35 jsem musel dát širší řídítka – Ritchey Venturemax XL, s normálníma už se to těžko ovládalo. Stroj nakonec padl za oběť redukci bicyklového parku, bydlím na bytě, takže vždycky po nějakém čase zjistím, že těch kol už mám nějak moc.
Xc hardtail s rovnýma rodlama, vnitřníma růžkama a hrazdou by měl řešit spoustu těchto problémů :)
Jo no ale pak nejseš takovej úchyl jako s beranama:)))
Nevím, nevím. S hrazdou na bajku spíše ještě větší :-) .
A teď hrazda,berany,odpružení vepředu i vzadu :-)
To vozej jen největší fajnšmekři.
Víme o jednom že:-D
Loni mi tam chyběli jen ty berany. Ale měj jsem tam ještě vnitřní rohy :) Oproti HT to tak nedrncá..
Tady je můj loňský experiment: https://www.bike-forum.cz/…-rootdown-v5
Později jsem na to prdnul i teleskop. Moc dlouho mi to ale nevydrželo, nemáme tu na to cesty. Buď moc rozbitý na berany nebo moc hladký na takový gumy:) Ale pohodlné to bylo moc.
Rám mi byl malej, takže na přestavbu na berany ideální. Na mtb s berany se hodí mít o číslo menší rám než se jezdí s rovnými řídítky. Řazení jsem si půjčil z tehdejšího gravelu, třmeny mechanické bb7 road na postmount.
Tohle vždycky píšu: kam tě pustí široký gumy, nepustí tě berany, kam tě pustí berany, nepotřebuješ široký gumy.
;-)
PS – jedině něco jako TB 2,35 kvůli pohodlí.
Nahodil jsem pak Tufo XC11 a zrychlilo to. Zkoušel jsem projet trasu, co jsem jezdíval i na gravelu s 38mm Ramblerama. Po lesní cestě, místy rozbitá, nahoru dolu, asfalt max 20 procent. Průměr nakonec vyšel v podstatě stejný. Na gravelu jsem jel rychleji do kopce, na prasopsu zase z kopce. Řeší se to teď i v galerii (https://www.bike-forum.cz/…o-gravel-mtb). Na určité trasy může být takové kolo pro někoho výhodné. Mainstream to asi nikdy nebude:)
Jasně. Má to HODNĚ SPECIFICKÉ využití.