Dobrý den, může mi někdo vysvětlit rozdíl mezi těmito dvěma plášti? Našel jsem jen, že Smart Sam by měly mít delší výdrž. Děkuji ra rady.
Dobrý den, může mi někdo vysvětlit rozdíl mezi těmito dvěma plášti? Našel jsem jen, že Smart Sam by měly mít delší výdrž. Děkuji ra rady.
Smart Sam je univerzalni guma s velkym kilometrovym vykonem,ale omezenym zaberem v mokrym terenu.
Rocket Ron je cistokrevna zavodni guma s nizkou vahou,ale s malou odolnosti proti defektum a omezenym zaberem za mokra.
(nema vyznam pro normalni jezdeni)
Na přední kolo vcelku význam má i pro normální ježdění. Na zadek by ten Sam šel, ale Ralph je samozřejmě lepší.
Pri brzdeni z kopce na nejakym makadamu bych si to chtel predstavyt. Nebo radeji ne.
Jezdím RoR na předku přes rok a neměl jsem jedinej defekt, co bych musel řešit. Sám se divím, kolik toho takový šlupka dokáže vydržet.
Tak tohle můžu potvrdit. Jezdím Rona 2.25" EVO na trail fullu vepředu od dubna, najeto cca 2000 km, a ještě jsem na něm neměl defekt. Přitom pokud není vyloženě čerstvé blato, tak drží dobře. Zvlášť když není úplně sucho, tak se umí parádně kousnout a drží jak přibitý.
Dozadu bych asi trochu bál ho dát, ale vepředu není problém.
Jo jeste jsem zapomel.
Tady mas virtualni katalog,kde se doctes co a jak.
(nema vyznam pro normalni jezdeni) to je desny kec…
jinak na prednim jezdim RoR porad a dozadu ho nasazuju prave do mokra… zaber maji i v mokru dostatečný… :)
Nechci ti do toho mluvit, ale nepřijde mi, že bys měl pravdu. Vozím na obou kolech už snad čtyři měsíce, bez defektů, a zatím jsem nepřišel na slabé místo těhle plášťů (porovnávám třeba s Rubenou Scyla a Charybdis, Conti Racekingem). Ani se vzadu zase tak rychle nesjíždí. Za mě slušný univerzál.
Nemáš náhodou srovnání RoR a NN na předku?
Na jednom kole ne. RoR mám na XC a NN na enduru, na obou jezdím úplně jinak, takže bych spíše vařil z vody. Na běžné XC jsem o NN ani neuvažoval.
Omezený záběr v mokrém terénu je solidní eufemismus, klouže jako prase! Stačí bahnitější místo na jinak suché lesní cestě a hned driftuje.
Na druhou stranu za sucha drži obstojně i na asfaltu celkem slušně odvaluje.
Podle aktuálního opotřebení odhaduju, že vydrží minimálně 8000km, spíš víc ;)
jde o to, že jsem si koupil kolo, kde měly být Smart Sam, ale pak jsem si všiml, že pláště jsou Rocket ron, takže nevím jestli jsem si polepšil nebo pohoršil a jestli to mám nějak řešit.
řešíš chujoviny pláště jsou stejnak spotřebák a schwalbe dvojnásob takže koukej víc jezdit a míñ řešit…
A pak si koupit nějaký opravdový pláště a to nějaký od Continentalu ;)
…které se ale dají vozit jen s dušema :)
zajímavé v žádnym contíku nemám duši zase jsi měl smůlu na kus ? xD xD xD Jiří ty mě opravdu poslední dobou bavíš možná by jsi měl s tím kolem už seknou hehe
Dvěma lidem v mém okolí se RK vyzul (já jsem třetí, ale nutno napsat, že to všechno byly India verze), třetímu X-K RS ucházel na kořenech. Tohle mi už jako nějaká náhoda nepřipadá, ale nevyvozuju z toho žádné závěry ve stylu, že Contíky jsou sračky. A máš recht, s kolem už pomalu ale jistě sekám.
A co budeš místo kola dělat? :)
konečně začne chlastat :O)
To ti může být upřímně úplně jedno.
Aha, tak sory, že se s tebou chci vůbec bavit… :/
rituálně uhoří ve změti vodních dýmek :P
ruku na srdce ale ty indický verze nemáš co dávat na bezdušáky :oD
Já je zul i s duší…
nj další šikula hehe :O) možností je víc buď je to tou indickou verzí špatnou montáží špatnym tlakem nebo klidně vším dohromady :O)
Ta indická verze je prostě na houby. Měl jsem v tom cca 3atm (na zimáku s dušema na asfalt) a s žádnejma jinejma pláštěma se mi to nikdy nestalo. Indický X-Kingy měly při svejch 650g zase ještě papírovější boky, než 450g RaR, navíc ani jízdní vlastnosti nebyly lepší. Po těch zkušenostech jsem radši obul závodní kola do osvědčenejch Schwalbe a ztratil chuť zkoušet Conti v SS/RS verzi.
to je těžký koupíš nejlevnější verzi gumy a podle toho děláš závěry i když je pravda že by mě taky dost odradilo kdybych zul gumu ale musim zaklepat za ±15–20tis km a X pláš´tů od kontíku se mi to ani s jedním nepovedlo ale vše byli buď supersonic racesport nabeo tubelles verze…
Nesmysl, zeptej se Rouda, ten najel na RK SS vzadu 7 tisíc jako prd :)
na SS jen 5 na tubeles 7 :O)
ok, moje chyba :)
:D Proč ne rovnou od Rubeny?
A to ale prr… Rubeny se zpočátku zdály jako slušné pláště. Pak se ale ukázalo, že jsou z Náchoda… (:
Tohle mi přijde hodně zvláštní – někdo totálně haní Contíky a někdo zase Schwalbe. To fakt tolik záleží na kusu? Contíků jsem měl čtyři páry a tři z toho byly propadák. U vás se tohle zase říká o Schwalbe… (:
je to fakt zajímavý ale co jsem vozili s klukama schwalbe tak jsme je měli hned pořezaný a děravý jako cedním po přechodu na kontíky tenhle problém uplně zmizel a i o dost se zmenšila defektivost já to přisuzuju tvrdší směsi kontíků…
Úplně stejný scénář, jen s těma značkama je to u mě opačně. Měl jsem půl napůl indické a německé verze RK a MK, největší ******* byl kupodivu něměcký RK.
No já měl obyč drátovej RK 2.2 3000km, 2 defekty
pak obyč kevlarový RK 2.2 2500km, 1 defekt
teď X-King RS 2.4 zatím 700km bez defektu
Všechno s dušema. Nemám nějakou zvláštní potřebu je hanět :)
nerekl bych ze jsou kontiky blbe jen ten kdo vymyslel RK to nejak posral protoze vzorek konci tam kde by jeste mel byt…
kdyby mel vzorek roztahly o cca 3–5mm na kazkou stranu mohl by byt super… :)
mel jsem 3× RK a dohromady nevydrzely ani 300km takze mam asi smulu ale dalsi uz jsem nezkousel…
na zavody jsou pro me ideal ni RoR/FF(RR)
na vyjizdky NN/NN(RR)
na silnci vozim ulthremo/lugano
jinak hlavni vyhoda je hlavne v tech novych pacestarech.. uzsi patka a zater je super :)
jinak ano rizl jsem uz i FF i RR oba pres behoun…
už to tu padlo xkrat ale když vemeš gumu na teren na kterej neni určená tak se nediv že ji zprasíš to je jak kdybys ses snažil jezdit se silničníma slikama DH
vzdyt RK je na XCcko ne ?
nebo na co je jinak urceny? jen na cyklostezky?
OMG nech toho myslím že o tomhle už tu bylo napsáno mnoho a to že jezdíš s gumama jiný věci než na co sou určený už jsi přiznal sám takže Ende týhle debaty…
to jsem rekl pouze o FF zbytek plastu by to melo vydrzet… tam kde projedu s RR bych mel byt v pohode i s RK ne ?
Už jsem to tu někde psal, osobně bych RK srovnával právě spíš s FF (UST kvůli váze), než s RaR.
tak ale hodne lidi co jezdi RK tvrdi ze je lepsi nez RR viz treba roud…
je to rychlá guma co celkem vydrží díky hustýmu vzorku nevýhodou jsou boky náchylný na říznutí tím bych to uzavřel
s tim souhlasim :)
Co jsem měl možnost těch pár stovek km odjezdit na RK a RaR, tak mi připadalo, že mimo silnice RaR na zadním kole zabírá i drží minimálně o level líp než RK. V zatáčkách na silnici se mi ale zdálo, že RaR lehce plave. A nejlepší z nich byl stejně NanoRaptor :)
vidiš a třeba u mě by to bylo naopak zažil jsem že tak kde jsem projel s RK tak kolega rozfik RR tak kde je pointa ?
To mu nevysvětlíš :)
Koukám, že pardubáci a hradečáci jsou Kontinentálisti :)
většina xD
užší patka? No do řiti, tak to na kola nedostanu…
jj je tesnejsi… :)
no do frasa… už teď jsem na rubena pásku nemohl nasadit racing ralph (a to nebyl nový), zlomil jsem na tom tři montpáky, bez šroubováků bych to nenasadil. A to jsou ještě těsnější pláště, hmmm :D
jestli tam mas tu gumovou tak se zamysli nad tim jestli tam neni zbytecne… :)
jj mam na mysli tu gumovou, pod ni je jenom oboustrana lepici, ale co jineho tam dat misto ni? Aby to zatesnilo niple… to bezne pasky do rafku asi nesvedou… proto mi taky ten plast nedrzi v patkach rafku, ale v „patkach“ ktere jsou na te gumove pasce a ktere by mely slouzit jen k lepsimu nafouknuti plaste. Jenze ten plast je tak tesny, ze je neumi preskocit a tak drzi v nich :) na funkci to ale vliv nema.
ja davam klasickou zlutou no tube nic vic… :)
Který z těch dvou Schwalbe teda považujete za lepší. A je rozdíl, když rocket ron je 2,1 a Smart sam 2,25?
Ani jeden z nich neni lepší každej má trošičku jiné určení a hodí se na trošičku jiný ježdění…
No a k čemu ti to bude? Máš na kole RoR, tak začni jezdit, až je ojedeš, kup Sama a udělej si obrázek, tady ti každej nakecá kdoví co, ale není nad praktickou zkušenost ;)
a mohli byste mi objasnit na jaké typy ježdění jsou ty pláště určeny. Co vlastně znamená „závodní“ plášt. A podle čeho se rozhodnout jestli 2,1 nebo 2,25 (jdou obě dát na stejný ráfek?) Děkuji
RoR do terénu a hlavně na travnatý a sypký povrchy. SS spíš na zpěvněný cesty a asfalt. Závodní plášť = lepší vlastnosti a nižší váha na úkor nižší odolnosti a životnosti.
Je uplně jedno na čem budeš jezdit, je to jen tvoje volba, jsou tady borci co jezděj na super drahejch bajkách se „závodníma“ pláštěma jen na pivo do hospody a jsou tady tací co jezděj s drátovým Samem závody :)
Vše už bylo řečeno, Sam vydrží déle a míň drží na mokru, Ralph nevydrží tak dlouho, ale je rychlejší a o trochu víc drží. Širší plášť e většinou i vyšší, tudíž více objemu, více záběru a více pohodlí, malinko větší odpor. 2.1 i 2.25 můžeš dát na stejnej ráfek.
Tak RoR rozhodne lip drzi ale min,vydrzi,vpredku se s tim da odjet vse,dozadu sem ho dal ted na ty deste a to sem teda nechapal „jaktoze to jeste drzi,Ralph uz by davno koncil..“ i v zadu jede luxusne,a nezvyka se na asfaltu jako napr, Rubena Charybdis.
Ještě bych se chtěl ujistit, že skutečně na ráfek na kterém je z výroby plášť 2,1" mohu dát jakýkoliv plášť 2,25". Skutečně toto platí zcela bez výjimky?
Uf, kolikrát to potřebuješ slyšet?! Duležitá je samozřejmě šířka ráfku, nidko nevíé jaký kola máš, ale i kdybys měl 17ku ráfek což se dost u obyč kol používá, tak by to mělo 2.25 schwalbe ještě v klidu pojmout.
Ráfky mám Alex DP 20 na kole Ghost SE 4000.
Tak to jsou předpokládám spíš odolnější ráfky spíš na AM a předpokládám že jsou 20 široký, takže plášť 2,25 tam úůjde naprosto bezproblémů, aniž by se nějak výrazně žvejkal.
Ještě bych se chtěl zeptat na jednu věc, kdy roztočím přední i zadní kolo a sleduju zhora pohyb pneumatiky tak je na obou kolech mírně asymetrický (jako by tam byly osmice, úplně minimální). Přijde mi ale divné, že by za několik stovek kilometrů vznikla na kolech osmice, spíš mi přijde, že je to dáno tím, že pneumatiky sami o sobě nejsou dokonale symetrické. Můžete mi to prosím vysvětlit, jestli je to normální? Děkuji za radu.
u levných pneumatik je to zcela normální :)
Schwalbe patří mezi levné gumy?
V drátovém provedení ano :)
Nemáš náhodou jenom Performance verzi?
K problému, jsi si jistej, že máš dobře sedlý patky ráfku? Na plášti bys měl najít nějakou podélnou čáru, tak podle ní zkontroluj, jestli je všude stejně daleko od ráfku. Nejspíš by pomohlo při montáži napatlat patky mýdlovou vodou. Ale je možný, že jsou i trochu nesymetrický pláště, pokud to nevadí při jízdě, tak to neřeš…
V ráfku je to nasazený OK, mám verzi performance. Je to opravdu jen minimální a asi je to teda nekvalitou těch pláštů jak říkáte. Je mi divný, že by vznikla tak rychle osmice.
Přefoukni tu gumu trochu přes max. tlak, trochu by to mělo zalupat a pak ji odpusť na standardní. Většinou se tak pěkně usadí na ráfku. Mýdlová voda taky u téhle procedury pomůže.
Přefoukni tu gumu trochu přes max. tlak – nikde nepsal na jakem to ma rafku takze takhle bych mu jiste neradil at si neroztrha rafek… ;-)
ano mas zase pravdu :)
Ale osmice nemá s najetými kilometry nic společného. Všechno záleží na tom jak a kde jezdíš. Když bych chtěl, tak osmici udělám na novém kole po 20 metrech…
Osmici poznáš podle ráfku, pokud je ten ok, tak je buď křivý plášť. U levných schwalbů nic divného. A nebo si blbě sednul. Ale pokud tam je jen nějaký mm a při jízdě to nevydí, tak bych to neřešil.
tohle mi udělalo u novejch Ronů. večer sem to nafouknul na 6 barů a ráno to bylo v cajku. Takže jakoby nakřivo nasazenej plášť a duše. přefouknout a sedne si to.
Pánové, mě ale přijde, že plášť je v ráfku rovně, ten asymetrický pohyb pláště je opravdu minimální, tak nevím
No tak na to jebej a jezdi :)
No tak pro klid tve duse. Osmicu poznas poznas podle rafku, ne? Usazeny to mas dobre jak rikas, tak pak to jsou holt ty levny montazni plaste co te tak zbytecne trapi.
To že to poznám podle ráfku je mi jasný, ale nějak se mi nechce sundávat kolo, pláště a duši, abych se podíval na samotný ráfek, to bych to pak taky už nemusel dát dohromady :)
Využiji vlákno. Uvažuji o RoRech 26×2,25 pacestar. Jak jsou na tom s výdrží? Psalo se tu, že nic moc, ale i tak by mě zajímalo kolik na nich kdo najezdil. Díky. :-)
Jezdím ho na fullu vepředu do dubna, zatím jsem na něm najel cca 2000 km, opotřebení není moc znát a zatím žádný defekt. Vzadu by byla ale nejspíš polovina vzorku pryč minimálně.
na předku vydrží několik tisíc (na jednom kole od jara – cca 2000 km, zatím minimální opotřebení), na zadku několik set (na stejném kole, též od jara – střídám s RaR podle podmínek).
odhadem tak po 800 km je už opotřebení jasně patrné, cca třetina až polovina vzorku pryč (EDIT: myšleno na zadním).
Tak se mi dnes podařilo poprvé píchnout, nějaký trn přímo zaražený do pláště. Díra v plášti se zdá celkem velká, ale zatím jsem to nemohl nafouknout, protože náhradní duši u sebe nemám.
Chci se zeptat, jak mám zhodnotit, zda musím vyměnit i plášt nebo zda je možno jezdit i s tím propíchlým pláštěm?
Děkuji za odpovědi na hloupý dotaz.
Definuj „celkem velká“ v jednotkách SI.
No tak je to prostě propíchlé zkzr na zkrz, ale asi se to musí zhodnotit až poté, co to znovu nafoukám ne?
Definuj „celkem velká“ v jednotkách SI. → No tak je to prostě propíchlé zkzr na zkrz
tak tedka je to uplne jasne :D
tak teda děkuju za radu
:D nedelej urazeneho, on se zepta jak je ta dira velka ( chce to v jednotach SI takze asi nejlip bys mu to bylo zdelit v mm ne? )
a ty na to napises ze je to skrz na skrz…
to jako kdyby se te borka ptala v kolik jdete na veceri a ty bys ji na to rekl pěšky :D
tak už budeš do smrti jenom tlačit…pakárna
Pokud je díra velká tak, že z ní leze duše, tak to jde sešít, podlepit a můžeš jezdit dál. Lepší je ale rovnou koupit nový plášť. Pokud z díry duše neleze, ale jde vidět, tak bych to jen podlepil. A pokud duše vidět nejde, tak bych to vůbec neřešil a normálně jezdil dál.
Tak já jsem to ještě nenafoukl, ale ta díra zas není tak velká, aby duše lezla ven, to rozhodně ne. Přidávám fotky, kde je vidět díra jak zvenku tak z vnitřku pláště. Můžete to zhodnotit. Pokud bych to podlepil, tak použiju to klasické lepení na duše? Díky
Neřešit.
Tož to je díra jak prase…podlep to normálním flekem z lepení na duše. Já u ff takovou dírku podlepil hnědou izolepou.
Ještě se zeptám, má smysl v dnešní době ještě duše lepit, nebo mám rovnou koupit novou?
V dnešní době nemá smysl duše vozit. Dneska jsem dojel závod s hřebíkem zapíchlým až po hlavičku v plášti, ani jsem o něm nevěděl. Pak jsem ho vyndal, kolo otočil dírou dolů, aby tam natek tmel a můžu klidně zase jezdit, ani jsem nemusel dofukovat.
No, je to o penězích :) jestli máš peněz na vyhazování tak se s tím nezabývej a kup novou. Ale když mám kolo s dušema, tak lepím. TEda na švihu měním duši, a doma píchlou zalepím.
Mě jde o to, jestli to dnešní lepení taky něco vydrží, nebo mi ta záplata brzo stejně praskne. A lepí se dnes jen klasickými záplatami (ať už s lepidlem nebo samolepícími) nebo už jsou na trhu pokročilejší technologie opravy duší?
Záplata určitě vydrží. Nemám změřené jak dlouho, ale řekl bych že hodně .)
A nějaké tmely se místo klasických lepících placek dnes nepoužívají?
Vždyť ti to píšu o příspěvek vejš, panebože…
co potrebujes že me volaš :D
btw: zda se mi ze to BF jde pomalu ale jiste do haje :D
Takže se dá do duše nalít nějaký tmel, který při vzniku defektu díru zaplní? Můžu dostat nějaký odkaz?
Dá se jezdit úplně bez duší, jen s tmelem. S dušema to jde taky, dělaj se i přímo rovnou s tmelem, třeba Slime. Zkus hledat tady na fóru, těch informací je tu o tom fakt mraky, včetně dost zkušeností uživatelů.
Do pláště.
Najdi si něco třeba o NoTubes.
O bezdušových pláštích jsem si něco četl, teď mi ale jde o to, jak je možno opravit duši v dušovém plášti.
Duši? Jednoduše. Koupíš lepení a zalepíš.
takže tmely se používají jen na pláště?
Právě proto se ptám, jestli mám tu díru v plášti jen podlepit klasickou záplatou na duše nebo na to koupit nějaký tmel.
Jsou tzv. bezdušáky. Místo duše máš v plášti tmel a ten zacelí případné defekty. Ale když je díra v plášti veliká, tak se musí podlepit jak u bezdušáku tak i u duší. Když je malá tak si s ní poradí tmel a když vozíš duši, tak nic neřešíš.
OK, takže píchlou duši buď vyměním nebo zalepím.
A dírku v plášti podlepím klasickou lepící plackou na opravy duší a tím je vše vyřešeno?
Žádný tmel na plášt, pokud používán duše nepotřebuji?
Omlouvám se za pro vás asi hloupé dotazy, ale fakt jsem začátečník.
Jo, duši zalepit, nebo vyhodit. Na pláště používám klasickou sadu na opravu duší, jen dám tu záplatu na plášť. V pohodě. :-)
Smart Sam prý nic moc a na Rocket Ron jsem slyšel akorát to že jako plášť je to prý pěkná sra*ka, která se ihned sjede. Sám mám racing ralphy bezduší, vpředu i vzadu a nemůžu si je vynachválit. Na asfaltu rychlí v terénu krásně drží!
RR na prednik kole v terenu teda moc nedrzi…
RoR drzi o třídu lip… :)
Přesně, v bahně o dvě.
co na předek, RoR nebo NN?:)