• hajda

    zdravim vsechny…po peclivem prostudovani historie jsem zjistil ze v otazce meho problemu tu nic takoveho neni..takze se tedy ptam…uvazuju o naslapech..zatim jsem nikdy zadne nemel takze jsem v tomto naprosty amater…vicemene jsem z prispevku vycetl jake pedaly i tretry jezdite a jak jste kdo spokojeni…z dos­lechu vim ze na SPD se v normalni bote neda jezdit..nebo hodne spatne..a protozenemam kolo jenom do lesa ale obcas je potreba nekam dojet „normalne“…treba koupaliste…prace atd…tak kvuli kilometru si nebudu brat tretry ze..?…takze by me zajimalo jestli mate nekdo zkusenosti s pedalama ktere se daji pouzivat jako SPD ale i jako klasiky…chapu nevyhody typu zanaseni bordelem…hledani te spravne strany na naslapnuti atd…co jsem se tak dival takjsem nasel neco v tomhle duchu…http://­www.mojekolo.cz/1297-a-sport-22…hlavne me zajima jestli to neni uplna blbost jit touto cestou…

    0 0
    • pepek  

      je

      0 0
    • TomášML8  

      To záleží na tom jak moc ty nášlapy využiješ. Já osobně bych do tohohle určitě nešel a natáhnout si tretry i kvůli jedinýmu kilometru podle mě za to stojí, protože ve chvíli, kdy se s nášlapama naučíš pořádně jezdit, začneš bejt na normálních pedálech méně a méně jistej. Z velký části jde o psychiku, ale zacvaklej to kolo skutečně ovládáš mnohem jistějc… Konečný rozhodnutí je jedině na tobě, obojí má nějaký plusy i mínusy, ale když si pořídíš tohleto a pak tě to kolo chytí, věř mi: budeš investovat znovu. ; )

      0 0
      • pajan  

        Já už v botaskách ani snad už neumim jezdit… .-DDD

        0 0
    • pepek  

      tady

      a tady

      0 0
    • Jirik123  

      Blbost to je. Pár kiláku dáš na spd i v normálních botách.

      Jo a co máš s těma tečkama, se ti zasekává klávesa nebo co?

      0 0
    • Jogador  

      Já být tebou, tak to nekupuji… Koupil bych SPD oboustraný, a navlíkal tretry vždy, krom toho jezdit s kolem na koupaliště, ty se snim chceš rozloučit?

      0 0
    • samotar  

      používám oba systémy. V létě oboustrané SPD a v zimě jednostrané SPD (kufrem obaleným ledem se nedá jet) Jedínou výhodou oboustraných je rychlé nakopnutí pedálu bez přemýšlení. Což je pohodlné. Nevím, co čekáš za radu, ale pokud se smíříš s tím .že při nastupování si budeš muset hlídat strany pedálu a nebudeto tak automatické, rychlé a snadné jako u oboustraných a je to pro tebe menší zlo, než být v tretrách a nehoníš gramy, tak se s tím jezdit dá  v pohodě.

      0 0
    • Hornet  

      SPD mam uz roky a da sa v nich jazdit aj v teniskach alebo topankach :-) jazdil som do prace, necele 4km a v pohode, ale mozes kupit aj jednostranne, obava ze budes hladat ktoru stranu naslapnut je neopodstanena, budes to robit automaticky

      0 0
    • vijo  

      Podľa mňa by sa ti hodilo toto:

       

      http://www.kupkolo.cz/…45_1819.html

       

      Sú obojstranné a s obyčajnou topánkou sa na tom ide veľmi dobre.

      0 0
    • Ozzous  

      Všichni tady opravdu „poradili“. Oboustranné mám, takže snad konečně opravdu poradím.

      Nevýhody jsou jasné – delší a složitější zaklapnutí. Mám SPD od jara a už jsem se to naučil, nicméně s oubostrannýma by to bylo vždy jistější a rychlejší.

      Jenže pokud chceš občas jezdit i s normal botama, bude to dobrá volba (třeba ty shimana co doporučuje Vijo).

      Proč bych si je koupil znovu? V terénu si zvykám před nějakým kritickým úsekem vyndat boty z spd – např prudké stoupání na kamenité cestě, kdy vím, že budu muset z kola seskočit. Párkrát se mi stalo, že jsem nohu z spd nevytáhnul a prostě sebou, byť v nulové rychlosti, švihnul (a komu se to nikdy nestalo tak je buď borec, nebo se nepřizná :-)

      Takže myslím, že to není špatná volba. Ale bral bych asi ty shimana – koupil jsem nějaké autory a jednak jsou těžké, druhak mají docela velké zuby i na straně se zámkem, takže se mi i o ně tretra občas kousne…

      0 0
      • MlokCZ  

        „Proč bych si je koupil znovu? V terénu si zvykám před nějakým kritickým úsekem vyndat boty z spd – např prudké stoupání na kamenité cestě, kdy vím, že budu muset z kola seskočit. Párkrát se mi stalo, že jsem nohu z spd nevytáhnul a prostě sebou, byť v nulové rychlosti, švihnul (a komu se to nikdy nestalo tak je buď borec, nebo se nepřizná :-)“

        Tohle se tu už řeší pořád dokola. To je to nejhorší a nejnebezpečnější, co můžeš udělat. A strašně těžko se tenhle úplně nejhorší zlozvyk, jaký s nášlapy může být odnaučuje. Nebezpečí pádu kvůli nezacvaknutému pádu je mnohem větší a hlavně následky mnohem horší, než případné nevycvaknutí ve chvíli, když už zastavíš. Jinak moc nechápu vůbec větu, „když vím, že budu muset z kola seskočit“. Ty snad jezdíš sjezdy u kterých víš předem, že je nedáš? Buď jedu sjezd s tím, že ho sjedu (pokud předem si na sjezd nevěříš, tak je to nejlepší cesta, jak se v těžším technickém terénu přizabít). A pokud si na nějakou část úseku těžšího úseku nevěřím, tak prostě včas zastavím ještě ve chvíli, kdy to jde.

        A to že se ti stane, že v nulové rychlosti nevyndáš nohu se ze začátku většině lidem opravdu také stávalo (mě ano), ale časem (u někoho téměř hned, u někoho třeba až po několika měsících) tohle zcela zmizí (mě se to už několik nestalo včetně více vystupování v pro mě hraničním technickém terénu). Ve chvíli když to zažiješ opravdu reflexivně nejsou problém věci jako vycvaknout obě nohy současně, téměř vyskočit z kola ze zacvaklých pedálů, apod.

        Pokud si někdo není ještě jistý ze začátku na spd, že v kritické situaci nevycvakne, tak se má chvilku těžším technickým terénům vyhýbat, než získá jistotu vycvakávání (v nečekaných situacích) a ne začít tím nejhorším a to před těžkým úsekem si vycvaknout.

        0 0
        • MlokCZ  

          Normální je přesný opak. Tedy v případě, že je sjezd nad moje schopnosti a zastavím a kousek vedu a pak se chci rozjet a on pořád pokračuje technický úsek, tak když okamžitě nenacvaknu (což se většinou nestává, ale sem tam ojediněle ano) a následuje něco trošku těžšího, tak raději znovu zastavím, protože nejsem sebevrah, abych to bez nacvaknutého pedálu zkoušel.

          0 0
        • MlokCZ  

          A pokud jde o stoupání, tak tam snad není problém ve chvíli kdy to už nevyjedu vycvaknout úplně vždy (když už to člověk má zažité), ve stoupání už to není tak nebezpečné vycvakávat dopředu jako ve sjezdu, ale zase to kvůli tomu často nevyjedeš a není k tomu žádný důvod to dělat.

          A když preventivně budeš vycvakávat ve výjezdech, tak se sice asi nepřizabiješ jako ve sjezdu, ale zase to reflexivní vycvakávání jen tak nenaučíš.

          0 0
          • Ozzous  

            Já bych řekl, že to mám zažité a přemýšlel jsem, jestli není problém v technice: mám takové ty trekové tretry a oboustranné spd s docela velkými zuby na straně zámku. Zkrátka že se bota o ty zuby kousne a nejde ven.

            Jenže opak mi potvrdilo i pár výrazně zkušenějších jezdců s klasickými spd – že se jim tyto situace také stávají.

            0 0
            • MlokCZ  

              Ono to zažití má více stupňů. První základní je prostě jen vycvaknutí, když to nečekáš, ale nic ti to neztěžuje. A právě když ty situace máš častěji (třeba ty výjezdy), tak se časem zažijou i ty náročnější situace (typu že začneš vyšlapávat třeba až ve chvíli, když máš kolo už pod úhlem 45st. a stejně to v pohodě stihneš).

              Jediné blbé situace jsou takové, když je to směrem do kopce nějaký velký schod, na který vyhoupnu přední kolo, ale pak už to nedám (třeba 30cm vysoký). O takové se ale většinou stejně nesnažím, protože vím, že to pak už zadním neskočím, takže je zbytečné se pokoušet o to přední. Pak totiž sice bez problému včas vyšlápnu, ale došlápnout je třeba na tu spodní úroveň, což může být problém, protože to je v tu chvíli z kola vysoko. Ale to už moc s nášlapy nesouvisí, bez nich to bude to samé (a vycvaknout k tomu současně i druhou nohu dokážu, to není problém).

              0 0
        • Ozzous  

          Ale pozor, já nevycvakávám při sjezdu, to si nerozumíme. Při sjezdu jsem zacvaklý, to je bez debat. Mám na mysli třeba prudké stoupání polní cestou s velkými kameny, kdy ti zadní kolo prohrábne raz dva a musíš okamžitě seskočit ;-)

          0 0
          • MlokCZ  

            Ok, ten sjezd jsem z toho pochopil špatně, což jsem si pak také uvědomil, že jsi to myslel asi jen pro výjezd (teď už potvrzuješ že jsi to tak myslel).

            Ve výjezdu jak už jsem psal ten dodatek to ale také není přínosné, ale není to aspoň nebezpečné.

            0 0
          • MlokCZ  

            Jinak ve chvíli kdy končím na podhrábnutí zadního kola, což se mi nestává až tak moc (s fullem je tohle totiž mnohem snažší, díky lepšímu kontaktu zadního kola s terénem hrabe až mnohem později – pro stejné pláště a techniku jízdy), tak nemám žádný problém vystoupit. Pokud je ale hodně volných šutrů, jak místy třeba v Beskydech, tak pak ujede celý podklad s čím se nedá nic moc dělat.

            Přecházel jsem na spd z klipsen, což je mnohem horší, protože je třeba odbourat zvyk vytahovat nohu dozadu a nebyl jsem na vycvakávání moc šikovný a trvalo mi to zažít poměrně dost dlouho. Pravou nohu pár měsíců, levou něco přes rok a speciality typu vyskakováním oběma najednou jsem zažil až po pár letech. A ten první rok jsem se extrémům vyhýbal, abych nepadal zbytečně moc. Ale jezdím už v nášlapech cca 12 let.

            0 0
            • Ozzous  

              No vidíš, a  já si myslel, že to budu mít při přechodu z klipsen snazší :-)

              Jinak jsem měl za to, že právě fully víc odskakují při stoupání, že právě v tomto jsou hardy lepší…

              0 0
              • MlokCZ  

                Proč by to měl full dělat? Vždyť to je právě jednou z nejdůležitější vlastností fulla, že udržuje stálý kontakt zadního kola s terénem místo aby skákal jako HT koza, od toho tam to odpružení přeci je.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Jinak k tomu něco z praxe. Teď co jezdím občas v terénu celopevné HT, tak trošku bojoju s kolem ve smyku každou chvíli (tím myslím jak sjezdy, že smykuju pod brzdou, tam kde na fullu ani náznak smyku a ve výjezdu hrabu, tam kde na fullu ani náznak hrabání), prostě jak jsem zvyklý na fulla, tak u HT ve stejné situaci je to šílený. Samozřejmě už jsem se zase tomu přizpůsobil, ale chvilku to trvalo. A to pro stejný zadní plášť na obou kolech.

                  0 0
          • mr.antik  

            Zadní kolo neprohrabuje jen tak samo, buď musíš včas ubrat sílu a hlavně mít prsty na brzdách a ne na rohách. A když to prohrábnutí předvídáš, tak vycvakneš v pohodě.

            0 0
    • Flegmatik  

      Asi to tu nikdo nezmiňoval, ale kup si normální SPD od Shimana, tedy klasický oboustranný a k tomu tyhle placky (k některým pedálům se dávají). Když budeš chtít jet bez treter, tak tohle do pedálů nacvakneš a můžeš jet v normálních botách. Na nějaký krátký jízdy (po městě, do práce…) to stačí.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Manhack  

      Kup si SPD, kdyz budes chtit jet na normalnich pedalech, staci nasadit adaptery. Pri koupi SPD jsou soucasti baleni, alespon u 520.

      0 0
    • lacco  

      Asi záleží na čom jazdíš. Ja mám cross a od jari jednostranné PD-M324. Sú to moje prvé nášľapy, vyhovuje mi na nich najmä možnosť dostatočnej opory nohy na pedáli po vycvaknutí – toto využívam najviac pred križovatkou. Jednostranné pedále vídam viac na crossových bicykloch, tu je ich aplikácia samozrejmejšia ako na horákoch. Pre mňa sú asi výhodnejšie ako obojstranné, je tu možnosť ich použitia ako klasiky. Hľadanie správnej strany otočenia je iba sila zvyku, cviku a rutiny.

      0 0
      • hajda  

        ahoj..ja jezdim horaka.obcas je potreba nekam skocit jen tak ale to je takove jezdeni okolo komina.coz se a i na SPD v botach.ale zvazoval jsem jednostranne.na­konec pujdu do oboustrannych  Shimano 520.

        0 0
        • lacco  

          ahoj, na horáku to bude asi lepšia voľba –520tka, v prípade potreby /okolo komína / nasadíš šlapku. A v teréne je výhoda a použitie obojstranných jednoznačné. Veľa zdaru a cvič nášľapy a výšľapy, fakt je to len vec zvyku a trochu času.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.