Plánuju koupit SPD, ale nevím co vybrat – viděl jsem 505 za ca 700,–. Nebo je lepší přidat na vyšší typ. Jaký je rozdíl třeba s 515 nebo 520?
Plánuju koupit SPD, ale nevím co vybrat – viděl jsem 505 za ca 700,–. Nebo je lepší přidat na vyšší typ. Jaký je rozdíl třeba s 515 nebo 520?
520 sem videl za 900
a kde? to je asi dobrá cena i když nevím o jak moc jsou lepší
nekde na webu, nevim kde…
Tak to pekne kecas, nikde na webu jsem je za takovou cenu nevidel, nejmin za 950Kc na bikestore.cz pri koupi 2ks… Nebo me zkus presvedcit ze ne…
tak 990 no:-).si proste jednou nezajdes k mekovi,ale koupis si neco v samosce a mas to.
V Ostrave v Jump sportu byly 520 v kvetnu za 1050.
Jo to je docela prda. Měl sem včera v ruce RITCHEY V3 PRO za 800,– to je u mě dobrá cena za hustý SPDčka. A už se na ně klepu.
souhlas, to je dobrá koupě – jestli mají ještě jedny, tak dej typ – beru je taky
To je přes kámoše co prodává kola (z velkoskladu) Kontakt ti dát můžu ale předpokládám že stejnou cenu asi nuhádáš :)
Jo chápu, a? si řekne cenu, třeba se domluvíme. Ev. info na email.
520 jsou mnohem lepsi do blata a bahna. A taky nemaji takovej hnusnej plech, co kdyz povoli skrutky tak pak jenom zere nervy tim zvukem. Ale kontaktni plocha u 520 je moc-moc mala .. tudiz tvrdou podrazku.
Díky za vysvětlení, to je pro mě dost podstatné, mám v plánu koupit nějaké pohodlnější boty spíš na turistiku. Takže 520 nebudou pro mě asi to pravé.
Ja ti to trochu zamotam. Mam zanovni 520 (za 1050 od Pavky, asi dobra cena) a nejaky turisticky boty Nike KatoII a spokojenost. Najeto asi 500km, nejdelsi denni vylet 120km a zadny tlaceni pres podrazku, ale jsou to moje prvni cvakacky tak to ber s rezervou. Pokud to budou tvoje prvni , tak preju co mozna nejmin drskopadu.
Me by zajimala jedna vec. Su zvyklej na 515ky, to ma prave ten plech na sroubech – jak pises, podobne 505,545,646,Author,… Udela se tam sice casem vakl nahoru/dolu, protoze se jednak schodi kufry a jednak se ten plisek solidne obrousi piskem mezi kufrem a tim pliskem, ale ja sem si na nej zvykl a nevadi mi, spis asi ted bude vadit pevny SPD az pudu do novyho :-) A pak je ten druhej typ SPD, jako 536,959,520,540,… ty plisky nemaji. Maji byt odolnejsi proti bahnu atd, tomu i verim. I kdyz ja sem s 515 nemel v bahne nikdy problem, a na snehu kdyz namrznou kufry tak je staci omlatit o pedaly a jede se. A ted konecne otazka, za co drzi tretra v tom typu bez plisku (520..)? Myslim tim o co se to opira ve smeru dolu, kdyz tam plisek neni. Nahoru, dopredu a dozadu kufr drzi klece vpredu a vzadu jako u 515, ale co doulu? Lisi se ty typy 520 aspol i ve vlastnostech na/vycvakavani, uhlova vule atd.? Omlouvam se za mozna dementni otazku, ale budu rad kdyz me to nekdo osvetli.
to zartujes lubos! Kufor sa fakt opiera o tych par mm stvrocovych? Po tom ako som predal slahace mam tento tyzden objednane 520-ky a dufam, ze vydrzia tolko ako moje stare VP-cka, teda asi 10 rokov.
no tak to je moc i na mě, to musí začít hrozně brzo cvakat, jak se trochu obrousí kufr, tak to při každé otáčce cvakne…
Kluci ja jsem trochu zmaten – snad nejvetsi sila by mela byt prenasena pres stycnou plochu podrazka-pedal a ne kufr-pedal.
Nebo se mylim ?
Presne tak. Dovedu si predstavit jak by dopadly mosazne kufry na Timech, nebo na slehacich po par kilometrech kdyby tomu tak nebylo.
to v podstatě ano, ale při tahu nahoru je to jen o kufr-zarážky, pak při tahu dolu opřeš podrážku boty o pedál. Když bude styčná plocha kufr-pedál malá, tak se dřívě obrousí a bude to cvakat v každé úvrati, kde se bude měnit směr tahu… Právě tohle je nejčastější důvod (podle mě), proč pedály cvakají.
Tady ale prece vubec nejde o opotrebeni dolni casti kufru. Zarazka pedalu je zaklinena za kufr teste pod podrazkou a snizeni vysky kufru na pevnost spojeni nemuze mit vliv. Nebo jo?
ono se to obrušuje v každém styčném bodě, i pod tou podrážkou (botaXpedálXkufr). Jakmile se tam vytvoří vůle i malinká, tak to začne cvakat, čím menší jsou třecí plochy – tím dřív se obrousí. Nemůžu to ale potvrdit v praxi (u 520), protože mám authory (cvakaj) a 505 (necvakaj)…
Jak je mozne hovorit o nejake kompatibilite SPD, kdyz kazdy pedal, kufr i podrazka jsou jine. O slehacich nemluve. Jak je to u nich s opiranim (ceho o co?) Jak vubec funguje ta udajna samosvornost pri tlaku dolu? Vzdyt pri naslapnuti se taky ty oka pruziny vzdaluji. To by musel resit tvar kufru, ale jak by se potom vycvakavalo? A co na to Jan Tleskac? Na tyto a dalsi otazky vam odpovi Artur C. Clark vynalzce telekomunikacni druzice a autor Vesmirne odysey v dalsim dile serialu Zahady a mysteria kolem SPD.
U slehacu se kufr opira o dva body na pedale, jak konci pruziny a podrazka by se mela opirat o ten zbytek telesa. Samosvornost by mela fungovat tim,ze kufr je zaklinen pod pruzinou naprimo a tim ze tahas nohu nahor pruzinu nijak neroztlacis. Tim ze nohu vytocis , (kufr ma takouvej zlabek) pruzinu mirne rozevres a uz to je.
To bych taky rad vedel :( jak to ma spravne byt. Ja jsem doted zil v presvedceni, ze spis kufr … Nejspis proto jsem mel urcite problemy .. plynouce z tohodle presvedceni.
Chlapi, diky za odpovedi, to su rad ze nejsu sam kdo v tom ma hokej. :-)
ono tam žádný velký dolů ani neni. Před třemi týdny sem přešel z SH535 na SH520 a rozdíl nesleduju.
Jak to ze tam zadny velky dolu neni? Dyt prece dupes hlavne dolu, ne? Lubosi diky za nazornou fotku. Ta stycna plocha je teda hodne mala, to se asi taky docela brzo ohobluje.
Myslim, ze to neco vydrzi. Jinak jeste tretra myslim drzi na te sedive ploche vedle leveho cerveneho krouzku.
Ja mam 540, ses si jistej tou stycnou plochou? Me to spis pripada jako misto kde se to nejvic opotrebovava, ale ne jako cela stycna plocha kufru na pedal…
Nazouval jsem tretru na pedal kdyz jsem je koupil a divam jsem se kde se to dotyka. Nema kde jinde se oprit. Teda ten kufr, ne tretra.
Tak ja teda neviem, o com to tu tocite, ale je mam 520tky a funguju skvelo. A BTW co sa s cim dotyka to netusim.
Proc sem pises prispevek tedy, kdyz nevis o co jde ? :)