Spectral CF nebo Stumpjumper evo ?

14 nepřečtených
  • Andrzej

    Nazdar, chystam se poridit nove kolo misto stareho Cannondalu Jekyll ( 2011 jeste na 26" kolech…)

    Libi se mi Stumpjumper Evo LTD ale premyslim i nad Canyonem Spectral CF7. Canyon by vysel asi o 30 tisic levneji. Nejezdili jste nekdo na obou kolech? Spectral ma 1cm mensi zdvih, ale nevim jak to pojede v praxi. Testy na internetu jsou vselijake, vetsinou vsechno pochvali aby udelali radost prodejcum. Na obou kolech bych menil kola za karbonove 29, ne mullet. Mam rad citlive odpruzeni, nerad chodim na doraz (v tomhle je super jekyll, maloktere kolo je tak citlive a zaroven progresivni). Vic se ted nebudu rozepisovat, kdyztak to upresnim az se rozjede diskuze. Mate s nima nekdo zkusenosti? Diky

    0 0
    • Tomcat  

      Stumpjumper Evo LTD je pokud se nepletu starý model co se už nedělá. Tedy pokud to není jen špatně napsaný , nešel bych do něj. Tedy doufám, že nemluvíš o bazarovým kusu, protože to je spíš o tom co to kolo zažilo a né jaký bylo jen nový.

      Jinak Specialized má výhodu v záruce kterou bych pokud máš kolo tak dlouho mohl využít…

      0 0
    • boo-beek  

      Kolik vážíš? Stevo rozhodně není progresivní rám. Měnil jsem Fox za RS Superdeluxe a dal progresivní air can, v plné polní mám lehce přes metrák, pumpuju tam 290 psů na cca 29% SAG. Možná ještě nechám trochu poladit tlumič, protože v tomhle tlaku se to už blbě ladí přesněji.. LTD, jestli se nepletu, je na RS podvozku, takže aspoň můžeš čarovat s air canem. Případně Cascade link přidává asi 7% na progresivitě, ale k tomu do MX setupu je potřeba ještě jiná vidlička od WRP, takže v součtu tenhle hardware vyjde asi na 13K, což je šílený.

      Z hlediska charakteru kola, velký rozdíl oproti SJ15 asi nebude, podle všech recenzí, ale na novém jsem neseděl. Kupoval jsem těsně před představením SJ15, nový Spectral už byl venku, zvolil jsem Stevo. Sleva byla brutální :) Někde tu mám rozhodovací vlákno a nějaké info na profilu u kola, kdybys chtěl pročíst názory na podobnou volbu.

      Jinak, kdybys ještě sehnal Evo Pro, tak už má karbonová kola.

      0 0
      • Andrzej  

        Jo, je tam uz superdeluxe tlumic. Kdesi jsem cetl, ze s prepakovanim na 29 kolo to pry je progresivnejsi, a navic ten tlumic by to mohl taky trochu poresit. Vazim bez obleceni 82–84kg.

        0 0
        • boo-beek  

          Mám tam nasazené 29" vahadlo, rozdíl to je, ale ne velký, kvůli geo se vrátím asi na MX. Myslím (ale nejsem si jistý), že MX vahadlo má 17%, 29" vahadlo 19% a Cascade link 26% progresivitu…

          0 0
          • Andrzej  

            Dik za informace. A stava se ti ze to je bud malo citlive, nebo po dofoukani chodis na doraz?

            0 0
            • boo-beek  

              Doraz jsem s progresivní plechovkou dal asi 3×, citlivost je v pořádku, resp… se to asi propadá do zdvihu v začátku víc, než by bylo potřeba. Šlapání je skvělý, ale zamykám – s tlumičem v „pedal“ poloze pak jezdím technické výjezdy s gumičkou okolo 50% zanoření, nežvejká se to, zadek sedí přilepený na zemi, trakce je moc dobrá (dobrá, no, virtuál na pružině o není, ale pořád fakt slušná :) ), ale zároveň tam nechybí opora. Problém je ve výsledku v odskoku.

              Teď vlastně spíš spekuluju a diskutuju sám se sebou :D K téhle myšlence mě dovedly diskuze ve vlákně o tunění tlumení…

              Pokud to naladím a nafoukám, abych šel v parku těsně pod / na doraz (tzn. po půldenním blbnutí gumička těsně u dorazu, nebo na dorazu bez toho, abych ho dával často) a kolo bylo na odrazu i dopadu dobře předozadně vyvážený, tak se nestíhá vracet na malých překážkách a nerovnostech, je to tupý. Pokud zrychlím odskok, menší nerovnosti jsou ok, ale padám na řidítka při odrazech i tvrdších dopadech, pokud zrychlím i na vidlici, tak je to na větších ranách uskákaný a neklidný. Takže vlastně musím ladit odskok průběžně během vyjížďky, na flow rychlejší, před horším terénem zastavit, zpomalit odskok, pokračovat. Naprd, když při flow vletím do nějakýho agresivnějšího (stačí i menší) odpalu, takhle jsem se v létě nepříjemně rozsekal..

              Potřebuju se dostat na menší sag, podle toho, co jsem vyčetl z diskuzí, se to ideálně chová okolo 26 – 27% . Pak by se na malých nerovnostech mělo vracet z menšího zdvihu, takže by rychlost odskoku do horšího terénu měla stačit i pro menší nerovnosti.

              Je možný, že tlumič se dvěma odskoky by to řešil, možná je moje úvaha úplně zcestná, ale mám fakt dojem, že problém je v průběhu (hlavně v začátku) komprese. Od stolu mám představu, že s vyšší kompresí celkově a zároveň progresivní se budu moct sundat progresivní plechovku a foukat nižší tlaky, abych se dostal na sag blíž k 25% a nechodil po dorazech. Trochu si s tím pohraju přes zimu…

              0 0
    • kycis  

      Ja bych sel do Spešlu, a to sam jezdim na Spectralu (AL verzi).

      Duvod je, že novy Spectral ma nizsi zdvih, 150/140 namisto 160/150 a to je proste desna skoda, nevidim k tomu jediny duvod, to kolo bylo paradni.

      0 0
      • Andrzej  

        Z toho zdvihu mam taky trochu strach. Ted jsem trosku jezdil na Neuronu (140–130mm) a obavam se, ze o 1 cm navic nebude dost.

        0 0
        • kycis  

          Neuron je celkove trochu jiny kolo, vaha i celkova geo jsou mnohem vic trailbike nez allmauntain jako Spectral ale proste tak robustni kolo s tak malym zdvihem mi nedava smysl.

          0 0
    • nomecz  

      vezmu to trosku jinak a ne proto ze mam Stumpa EVO :-) jezdil jsem i na Spectralu a odpruzeni na Speslu mi prijde citlivejsi (linearitu resit nebudu, to uz napsal boo-bek) a i trakce ve vyjezdech mi prijde lepsi.

      Ve vsech recenzich pisou ze stump do kopce moc nejede, nesouhlasim na stejnejch gumach rozdil oproti Trancovi (115 zdvih) danej pouze lehce horsi trakci kde maestro proste „lepí“

      Zpracovani ramu a technicke detaily moc nelze srovnavat (mam teda sworkse, ale to je jedno, kvalita je stejna i na „obyc“ ramech) provedeni je zasadne leps u Speslu (jeste aby ne pri tech cenach …)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.