• sektik

    Dobrý den, jezdím do práce skoro denně už roky, nicméně se mi změnil nájezd z 17km/1 cesta na 32 km/1 cesta, z toho polovina přes Prahu. Gravel nebo trek? Jezdim momentalne na historickem Authoru za 7tis., obcas prolozeno velmi historickou silnickou za tehdy 20t. Za jakekoli rady/tipy dekuji????

    1 0
    • novas752  

      Takhle obecně bez konkrétních kol je to vlastně jen otázka „rovný nebo berany“. No a jestli s beranama nemáš problém, neni pro trekový kolo důvod, pokud je tedy řeč o rozpočtu cca 35 a víc – gravelum s mrchanickýma brzdama bych se vyhnul.

      1 0
    • Azmir  

      Proč gravel? O terénu nic nepíšeš. Na takový nájezd bych volil spíš silničku.

      1 0
      • ferlikster  

        Gravel asi kvůli kostkám, kolejím a tak?

        Zkus si někde testovačku, uvidíš který posed a tvar řídítek ti bude vyhovovat.

        2 0
        • sektik  

          Mně posed na silnici vyhovuje, ale to i na treku???? Jen se potřebuji zrychlit, ale bezpečně ????

          0 0
          • Esi  

            A o kolik si myslíš že tě to kolo zrychlí? Na těch 32km tak 4 minuty rozdíl mez trekovym kolem a gravelem?

            0 0
            • sektik  

              vzdyt ano, ja nove kolo potrebuji a ty 4 minuty, ktere klidne prostojim na semaforech, mi jsou fuk. Proto se ptam na doporuceni zkusenych cyklistu tu.

              0 0
              • Esi  

                Na tohle použití bych koupil to co ti geometrii víc sedí, dal bych to na bezduše, bude to méně drncat a klouzat na kostkách a k tomu rano v prosinci za tmy cestou do práce defekt resit nechceš. Já jezdím do práce na starém HT na bezdusich a neměnil bych. Gravel je aktuálně móda, pokud ti sedí berany sel bych klidně do gravel, ale hydraulické brzdy a bezduše, bez toho už bych kolo nechtěl

                0 0
                • scota  

                  A ještě ergo řídítka Deda a vložka např. Tannus ;-)

                  0 0
                • orm  

                  Defekty resej trekove plaste. Tmel pri vyssim tlaku stejne poradne nefunguje a musis se o to starat.

                  1 0
      • novas752  

        Rozdíl v rychlosti při dojížďecim tempu minimální, rozdíl v pohodlí dost výraznej. Plus kostky, kanály, koleje…

        1 0
        • borda  

          Jj, jezdil jsem nějaký čas podobnou vzdálenost, ale nebylo to po Praze, ale po hezkých silnicích v okolí Pardubic. Ziletku/Grevl jsem volil spíš podle nálady a předpokládané cesty domů (chci se project, kudy atd…).

          Každopádně je to řehole a jak přijde tma, zima, někdy i ta únava, tak jsou ty širší pláště k nezplaceni a to tam na tý cestě člověk může znát každej sutrak.

          0 0
      • worlusho  

        Už jsi jel někdy po Praze :D, tady i 2,4" gumy můžou být málo (dlažební kostky, koleje kam se podíváš), o schodech nemluvím, to je další level.

        0 0
    • borda  

      Tak jestli tohle jezdíš jako dojíždění, čili ráno, na počasí se neohlizis, prakticky každý den, přes Prahu, na athurovi za 7 tis, tak klobouk dolů!

      S tímhle nájezdem bych řekl grevl, rozpočet jak píše pan novas, tedy hydry především a místo na blatníky!

      0 1
    • blackboy007  

      A co krosové kolo např:

      https://jizdni-kola.heureka.cz/…2535:356107/?o=6

      0 3
      • Lišák  

        Pokud nemá mentální problém s berany, tak je kros nesmysl. Proč mít na kole s úzkýma gumama široký řídítka a zbytečně zvyšovat aero odpor?

        Na zimákovi (trekking rám) jsem najel 600 km s rovnými 580 mm řídítky s rohy. Pak dal zkusmo berany a už tam jsou několik let. Jízda je o hodně příjemnější. A to nemluvím o jízdě v protivětru. Tam jsou berany k nezaplacení.

        Osobně jsem toho názoru, že trekový kola jsou úplně nahovno. V terénu nefungují kvůli úzkým gumám s mini vzorkem, na silnici nefungují kvůli širokým řídítkům.

        2 2
    • DePaX  

      Kup si grvl od TREKa a máš to vyřešené :)

      0 1
      • sektik  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
      • Markony  

        Spiš bych to viděl na lehké MTB, užší gumy a je to + kvalitní vidle kvůli pohodlí, kostky koleje kanály si moc nesyslím že gravel bude to pravé .

        0 0
        • Esi  

          Na 32 km ježdění do práce jakékoliv MTB, ideálně HT, nějaké hladší pláště tak 2,2".

          Já na tohle použití mám HT které váží asi 13kg bezduše, pláště to co zbyde z XC Fullu, řazení 2×10, to že je to těžké a mohl by tam být hladší plášť neřeším, prostě minimální náklady, vlastně ekologicky se chovám když dojíždím gumy sundané z druhého kola :-), zvýšený odpor slouží k zvyšování fyzické kondice, cesta do práce 26km 250 výškových metrů, jeden směr, na takovém kousku ten odpor nehraje roli. Stejně jedu do práce max 20× za rok.

          1 0
    • JirkaVe  

      Podobný problém jsem řešil pět let zpátky – trasa Kralupy – Suchdol se změnila na Kralupy – Novodvorská. Předchozí kolo bylo též trekové a bylo příšerně těžké.

      Řešil jsem gravelem. Vyhovuje.

      O silničce jsem uvažoval, ale nesplnila mé požadavky – potřebuji schopnost jet polňačkách (rodinné výlety) a potřebuji nosič (nerad jezdím s batohem).

      0 0
    • EG6  

      Já na totožné cestování používám gravel a neměnil bych. Zadání stejné – dojíždění do práce v centru Prahy 30 – 40km podle trasy. Zkoušel jsem vše od fulla po silničku a gravel mi vychází jako nejlepší i nejzábavnější řešení. Silnička je pro mne nepoužitelná. Smysluplné trasy, kde mi nešlo o život byly cca dvě a to mne fakt nebavilo hoblovat dokola. A jezdit do práce na enduru je na mé trase taky nesmysl. Gravel mi dává možnost neomezovat se při volbě trasy terénem a polovinu cesty po Praze umím namotat zkratkami přes lesoparky. Jízda na bezduších mi rozhodně smysl dává – na 2 barech mlíko funguje normálně a zaknotovat případný defekt je pro mne jednodušší, než lepit nebo měnit duši.

      Při alergii na berany dává smysl i trekové kolo nebo vhodně obutý hardtail. S ohledem na módu gravelů a jejich mega širokou nabídku bych lovil v tomto rybníčku…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.