• KubaBajk

    První thread na toto téma,který jsem založil,se nakonec docela zvrhnul…části zúčastněných se nakonec nedá upřít snaha na něco dojít,ale jen malá část se snaží poradit…jedná se tu o to,že původní thread Tuning Marzocchi jsem do konce dočetl jen já a pár dalších. Až bude někdo příště hledat na BF,jak vytunit svou vzduchovou Marzocchi,tento původní thread nedočte do konce,tím jsem si jistý. Proto ho zakládám znova,neb je mým přáním,ať tento thread není jen o hádkách,ale ať má hodnotu a to hodnotu jen od lidí,kteří opravdu vědí,co píší. Pokládám proto otázku znova: Zajímalo by mě,zda je možné v domácích podmínkách bez nějakého speciál nářadí vytunit Marzocchi,její ctlivost na počátku chodu,progresi­vitu…jde to?A jak?Máte někdo nějaké tipy?Návody?Od­kazy?Grafy??? Zajímá mě pochopitelně především moje vidlice MX Comp,ročník 06(vzduch/otevřená olejová lázeň) Pokud by to bylo příliš složité,podstoupím toto odborníkovi. Díky všem,co ví a dají vědět! …pochopitelně očekávám v tomto threadu minimální účast,prosím proto alespoň o znovuvložení těch pár správných grafů s komentářem. Má to být thread o tuningu Marzocchi..prosím nedělejme z toho něco jiného. (pro případné hádky si prosím pište na ICQ)

    0 0
    • marapara  

      :) … no jsem zvědav na nějaké konstruktivní příspěvky …

      0 0
    • wertigo  

      ma vzduchovou 80mm EXR. upravy co jsem udelal:

      • vlozil jsem na miru delane pruziny(nejaka plzenska pruzinarna, viz. historie)
      • zmenil jsem zdvih na 100mm
      • zkousel jsem olje s vetsi viskozitou(10 – vidlice byla lina), vratil jsem se zpet k Denicolu SAE 7

      vidlice ted lepe bere mensi nerovnosti coz jsem nejvice chtel, ale stiraky jsou asi to misto ktere maji na pocatek chodu nejvetsi vliv, pridrhujou(holt low end vidla), zlepseni je pouze pri namazani silikonovym olejem(tak 0–20km to je lepsi)

      0 0
      • DAWE25  

        Evidentně s tim máš zkušenosti – mám vidlici Marzocchi EXR PRO Coil 85mm – a uvažuju o jejím změkčení – mám 65 kg a využiju z ní tak max 65mm – znamená to tam dát olej s nižší vyskozitou nebo to špatně chápu? Co s ní tedy mám udělat? Jsem s ní jinak velmi spokojen. Díky

        0 0
    • mar_tin1  

      dam ti len par strucnych tipov… progresivitu poladis celkom jednoducho a sice vyskou hladiny oleja. ale rozsah bude celkom obmedzeny, pretoze oleja nesmies naliat prilis malo. dalsia vec, ktoru mozes spravit, ale nie som si isty, ci to ide prave na 2006, je zvysit zdvih. ak mas pod negativkami podlozky na znizenie zdvihu, mozes ich vybrat. tym zvacsis pozitivnu komoru a tiez dosiahnes zmensenie progresivity. okrem toho mozes skusat rozne negativne pruziny (ako bolo spomenute v predchadzajucom threade), ale neviem, ci mas taku moznost. ostatne by som urcite nechal na skusenejsich.

      0 0
      • KubaBajk  

        Děkuji ti,takhle si představuju inteligentní příspěvek. Chci poladit především citlivost na začátku kroku.

        0 0
        • MlokCZ  

          Aby ta vidlice chodila dobře (a především pro tu citlivost na počátku chodu), tak musíš upravovat právě ty nejsložitější věci na úpravy (nejsložitější proto, že to bez zásoby dílů a bez větší zkušeností prostě nejde):

          • úprava negativky
          • snížení pasivních odporů

          Těmi jednoduššími úpravami typu úpravou výšky hladiny oleje stejně to zásadní, co je třeba pořešit, neupravíš. Z mojeho pohledu to tedy doma nemá moc cenu upravovat, pokud se tomu nechceš věnovat dlouhodoběji a opravdu si s tím déle hrát a investovat tedy i více peněz za pokusné díly. Upravená od Milana pak chodí i tahle vidle velmi slušně, ale takový upravený Epicon je pořád někde jinde. Proto je otázka, jestli ta úprava za to stojí a není lepší koupit rovnou třeba právě upraveného Epicona.

          0 0
          • mar_tin1  

            suhlas.

            0 0
          • Polka  

            Mohu se zeptat co jsou konkretne ty pasivni resp. aktivni odpory?

            0 0
            • mar_tin1  

              pasivne odpory su odpory stierakov, tesneni, puzdier…

              0 0
            • milan1  

              Tahle otázka má zde několik řešení.

              1. kdo se opravdu zajímá o problematiku a má technické základy tuhle otázku prostě nepoloží, protože to jsou prostě třecí odpory a název je použit správně.
              2. Odpověď mar-tin plně uspokojí a vše je vysvětleno.
              3. otázka se začne rozpitvávat, protože byla položena někým, kdo chce vysvětlení až na úrovni rovnic, protože jinak to přeci nejde.
              0 0
              • Polka  

                Milane ty mas fakt dost.

                1. to ze jsou to treci odpory je jasne. O odporech stiraku, tesneni a pouzder vim, ale Mlok napsal PASIVNI odpory – proto me logicky napada, ze by mely byt tedy i nejake AKTIVNI odpory, pripadne dalsi odpory, o kterych nevim.
                2. odpoved mar-tin odpovida pouze na to, co jsou pasivni odpory, nikoli aktivni ;-)
                3. jaks na neco takovyho proboha zas prisel?? Me zadny rovnice vubec nezajimaji.
                0 0
                • mar_tin1  

                  nuz pravdu povediac som predpokladal, ze ked sa clovek nad tym zamysli, tak pride na to, co su to aktivne odpory. povodne som v mojej odpovedi mal napisane, ze je to hlavne pruzina, ale pred odoslanim som to zmazal prave z toho dovodu, ktory pisem… skratka som ta povazoval za zaciatocnika a nie za (s prepacenim) vrtaka…

                  0 0
                  • mar_tin1  

                    aha… takze moj predpoklad bol spravny (vid reakcia na mloka), za vrtaka sa ospravedlnujem. :)

                    0 0
                    • Polka  

                      V pohode :) Zacatecnik opravdu jsem. Vidli jsem mel rozdelanou pouze starou RS Pilot, ale prozkoumal jsem si ji, zjistil co kde cca je, co ktera vec prakticky dela apod. Kdyz se potom ale mrknu na BF a chci na neco novyho prijit pouze ctenim prispevku, tak mi to moc nejde, protoze se v te terminologii ztracim a nevim pak o co jde.

                      0 0
                • KubaBajk  

                  Polka,smiřme se s tím,jací sme a nedělejme tento znovuozaložený thread tím samým,čím ten předchozí…milan se nasere,ty se nasereš a jede to znova. Pokud ti milan vadí,v duchu si zasakruj a hotovo. Zaražme to,dokud to jde.

                  0 0
            • MlokCZ  

              Pasivní odpory dělá na vidlici spousta faktorů. Vše u čeho musíš překonávat sílu vidlice a není to k tomu určené, tzn. třeba stíráky, odpor vnitřních a vnějších nohou při šoupání po sobě, … Aktivní odpory vytváří to co je má vytvářet, tzn. pružiny (ať už pružina nebo vzduch), tlumení (tzn. především při expanzi).

              A pasivní odpory pak mají dominantní vliv na citlivost, projevují se po celé délce zdvihu. Pro představu jedeš po dobrém povrchu a vidlice je v určitém konkrétním zdvihu. A teď přejedeš drobnou nerovnost, pokud impuls od drobné nerovnosti je menší než pasivní odpory, tak se vidlice ani nehne.

              0 0
    • Pekáček  

      Já jsem nakonec skončil jen u promazání stíráků a upravení hladiny oleje. Stíráky jsem nejprv namazal vazelínou Manitou, ale určitě bude lepší silikonová. Nakonec jsem tam vždy po smontování jehlou vstříknul RedRum. Zlepšení chodu bylo markantní, ale tuning jako takový to není. Výšku hladiny oleje jsem odhadl tak, že jsem tam dal podle tabulek doporučenou hodnotu, ale vidle byla příliš progresivní a nevyužívala celý zdvih, takže jsem po troškách odpouštěl. Kdo se chce pouštět do ladění negativek a rovnání pouzder, ať to raději přenechá někomu kdo to má vyzkoušené. Srovnávat MX Comp a Epicona co do komfortu asi nejde, ale na výdrž v horších podmínkách bych určitě volil Marzochu, má opravdu důkladné těsnění. Navíc bych se u Epicona bál koroze vnitřních nohou.

      0 0
    • Lone1  

      Změna zdvihu,výška hladiny oleje,negativky,to všechno je na nic,protože to nezmění počáteční citlivost. U téhle jednoduché a spolehlivé vidlice,jde poladit spousta věcí,ale musíš mít elementární znalosti a nářadí! Konkrétně,jedná se o otevřenou olejovou lázeň,s SV ventilem.Jestli chceš změnit počáteční citlivost,musíš vyměnit ventil SV za SSV.To ale něco bude stát.

      0 0
      • KubaBajk  

        Můžeš mi vysvětlit,jak funguje SV ventil a jak ovlivňuje – neovlivňuje počáteční citlivost? A jak ji ovlivňuje ventil SSV a jak funguje? Díky.

        0 0
        • Pekáček  

          Asi myslel SSV a SSVF. Oba systémy pracují s přepouštěním oleje přes plovoucí ventil, stručně kam teče olej, tak je ventil (kroužek) odtlačený. Finta je ta, že jedním směrem průtoku oleje nebrání a druhým ano. Vylepšení SSVF je v malé pružince, která ten ventil tlačí do jednoho směru, toho zavřeného. Malé zatlačení na vidli ho otevře díky průtoku oleje, ale jak pohyb ustane tak se uzavře a při změně směru (odskok) už je zavřený. U SSV potřebuje malou změnu směru na to, aby se uzavřel.

          0 0
          • mar_tin1  

            tak. akurat s citlivostou na zaciatku chodu to nema az tak vela spolocne. skor s tym, ze za urcitych okolnosti ta vidla proste nebude tlmit.

            0 0
            • Pekáček  

              Možná. Co jsem zkoušel vidli s SSVF tak mi přišla daleko lepší než ta moje s SSV. Firemní materiály uvádějí, že jde o systém s vyšší citlivostí. Navíc má SSVF externí regulaci odskoku, to se hodí hlavně v zimě.

              0 0
              • mar_tin1  

                hm… neviem to posudit, jazdil som len ssv… takto sa mi to len zda sedliackym rozumom.

                0 0
            • KubaBajk  

              Tak bych to podle Pekáčkova výkladu taky chápal.

              0 0
          • Pekáček  

            Malý obrázek rozdílů SSV a SSVF.

            0 0
            • assassin  

              kdyz kouknes na popis funkce SSV v odkaze od martta… tak pisou jako ze tech ventilu je tam vic… pet okruhu kudy jde olej… ktery se otviraj v zavislosti na sile a rychlosti naazu… at koukam do sve vidle s SSVF jak koukam… ventil vidim jeden a nevim kde je tech 5 tlumicich obvodu… ty je tam vidis?ja jen jestli sem neco neprehlidl…

              sou to spagetaci…

              0 0
              • Pekáček  

                Nemají to ty složitější vidle? Tohle co jsem dal sem (SSVF) bylo používáno u Grand Fondo 1 a 2, XC Pro ETA…

                0 0
                • assassin  

                  no ja mam 66VF2 a sedi to:) myslim ze VF2 je jejich top pouziti SSVF… ma to 66 a 888 (teda mela, mluvim o 06modelu) pak uz byla patrona RC a ta uz je asi o necem jinem… ale rekl bych ze i v2008 maj stale to same… protoze ten popis s vive okruhama tam byl i v2006 kdy sem se na to dival…

                  0 0
          • martt  

            tu je origo reklamny opis rozdielov SSV versus SSVF od vyrobcu

            SSV www.marzocchi.com/…Features.asp?…

            SSVF www.marzocchi.com/…Features.asp?…

            0 0
            • mar_tin1  

              takze pisu tam ze ssvf zabezpecuje lepsiu citlivost na male nerovnosti. ja by som to ale chapal skor tak, ze vidla s ssvf tlmenim bude vdaka rychlejsiemu uzavretiu ventilu menej kopat, co sa da marketingovo prezentovat ako lepsia citlivost na male nerovnosti…

              0 0
    • Lone1  

      Ještě bych dodal,že je správné často mazat šavle silikonovým olejem.Podstatně to zvýší délku intervalu výměny oleje. S těma negativkama opatrně,viděl jsem borce s takto „upravenou“ vidlicí,že mu šavle vylezly nad spodní pouzdro!Přistání bylo velmi tvrdé.

      0 0
      • Lone1  

        SV ventil,aby se otevřel,potřebuje počáteční impuls,náraz.Tady dochází k určité časové prodlevě.SSV ventil je upraven tak,že jej drží jemná pružinka většinou v otevřeném stavu,tím reaguje daleko citlivěji i na menší nárazy. Ale nečekej,že se ti stane z vidlice houpačka.

        0 0
    • milan1  

      Kubo, tuning není záležitost na dotazy, jedno odpoledne a vyřešit tak co nejlevněji svojí situaci. Opravdu vážně míněný tuning by měl být pro lidi zapálené do problematiky samotné, tam už potom stačí naznačit, nasměrovat a vše jde tak nějak samo, bez zbytečně komplikovaných a zcela základních vysvětlování. Ty tady můžeš dostat desítky podnětů a ty se v nich stejně nezorientuješ. Rada je jediná, musíš si alespoň něco osahat a teprve potom dokážeš rozlišovat, nečekej, že ve spoustě názorů si dokážeš jinak vybrat. Nakonec zdůrazním, že v threadu o tuningu by se neměly objevovat zcela zásadní neznalosti, viz výše má reakce. Dříve se na tohle odkazovalo do historie a do vyhledávače. Takové odbočky jenom komplikují výklad a nemají tu mít opravdu prostor. Maslím, že máš dost podnětů, které za sebe už opakovat nebudu a ty musíš jediné, přiložit prostě ruku k dílu.

      0 0
      • KubaBajk  

        Máš pravdu…taky to tak vidím. Základy jsem myslím pochopil,ať už základy funkce,tak základní úpravy. Vědět,jak funguje SSV nebo SSVF ventil pro mě asi nebude momentálně tak důležité. Děkuji všem za snahu a tobě milane za úspěšný pokus mě nasměrovat. Vidlu rozhodím,stejně ji budu lakovat,ale úpravu charakteristiky nechám zřejmě na tobě:-)…nadělím si ji k Vánocům. Díky všem,co se snažili poradit!

        0 0
        • milan1  

          Právě ve výkladu SSV a SSVF tu vládne zmatek, vše je přitom doložitelné na praktické ukázce na vidlici ale já už se tady s nikým o jeho pravdách přít nehodlám.

          0 0
          • assassin  

            my , teda aspon ja se s tebou hadat nebudu… me to zajima…

            0 0
          • Pekáček  

            Milane, napsal jsem o SSV a SSVF něco špatně?

            0 0
            • milan1  

              Tohle není na tebe ale zdejší dění jak jsem ho poznal, za poslední dny. Opravdu nerad bych tady někomu znepřehledňoval thread a zavdával tak příčinu k hádkám a osočování.

              0 0
      • Polka  

        Takze tady ma byt Milane prostor pouze pro tebe, pro tvoje hadky, osocovani a zneprehlednovani threadu? My laici, kteri se chcem poucit a neco dozvedet teda mame jit se svyma dotazama uplne do hajzlu chtels napsat?

        0 0
    • Peslezedirou  

      Huh, jedné věci jsem se všim když jsem kdysi rozebíral Z4. Myslím, že to bylo v olejovém tšsnění, v té „housence“, byla tam napatlaná silikonová vazelína. Tu jsem pořádně vytřel a pak vidlici složil naplnil a od té doby chodila na pikaču. Teď už slouží někomu jinému a celkem dobře, ale jen díky zásahu odborníka.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.