Ucházení pláště MTB Schwalbe Racing Ralph EVO

82 nepřečtených
  • SIKY

    Zdarec, prosím o celkem naléhavou radu. Jelikož je pro mne zatím úplná novina pracovat (jezdit) s bezdušovými plášti a ráfky nejsem si jistý zda následující popis je na reklamaci nebo to tak prostě u bezdušáků je. Před týdnem jsem koupil MTB Fulcrum Red Metal 3 a k nim pláště Schwalbe Racing Ralph EVO – PaceStar 2012. Ráfky jsou v klidu ale ty pláště hned po rozbalení krabice se zbožím na mne působily nevalným dojmem. Jsou to skládací pláště s kevlarovou patkou. Jak byly poskládaný hned mi padlo do oka, podle mého názoru, né úplně ideální stav patek v místě ohybů. Patky v těch místech jsou narušené (jakoby zbambulovatělé nebo jak to popsat). Chvíli mi trvalo než jsem vůbec plášť dokázal nafouknout. Po nafouknutí mne čekalo ale nemilé překvapení a to unik vzduchu z několika míst (4)přímo z boků pláště.Jakobi to někdo propíchal jehlou. K mému údivu nedocházelo k úniku v patce (nevím ale jak by se to projevilo při jízdě). Jak už jsem uvedl, je to pro mne nová věc a nevím jak si to mám přebrat. Myslím, že i bez použití mléka by měl plášť těsnit a mléko není urřeno k zacelování direk v běhounu pláště nebo jeho bocích, nebo se mýlím? Taky mě dostalo to, že jeden z těch plášťů už byl lepený což ve mě vzbuzuje vztek a rozčarování. Přitom jsou koupené jako zcela nové. Prosím tedy o radu a potvrzení, než spustím akci reklamace nebo odstoupení od smlouvy, zda takle opravdu bezdušáky vypadat nemají nebo případně, že je to normální. díky moc.

    0 0
    • kubad  

      1, nekoupil sis bezdušáky tedy UST, ale TLR tedy jen plastě použitelné bez duše s tmelem – takže ten unik vzduchu není zavada,

      2, patka je normalní

      3,nevím o jakém lepení píšeš přijde mě to jako nesmysl

      na reklamaci zapomeň a příště se zeptej před nákupem

      0 0
      • SIKY  
        1. TLR neboli pouze a jen s tmelem – netušil jsem, že to bude foukat ze

        všech stran jako cedník, ale pokud to tak má být ok.

        1. ok
        2. je tam normální flastr, co víc k tomu dodat

        díky za reakci

        0 0
        • kubad  

          ty pláště jsou určené pro provoz z duší, a varinatně jsou s tmelem!!! použitelné bez duše

          pokud je tam flastr tak to reklamuj. foto by nebylo?

          nepřijde mě normální aby výrobce něco na plášti lepil.

          pokud je ale ten flastr bílé barvy :D a pneu jsou z kupkola tak to není flastr ale štítek s výrobním číslem :D které je smazané

          0 0
          • SIKY  

            Je to tak. jsem asi vocas, ale to víš, jak to vidíš poprvé. Proč maskují výrobní číslo? Nejsi z kupkola?

            0 0
            • vasek80  

              Protože podle výrobního čísla se dá dohledat komu je Schwalbe dodává jako OEM pláště k montáži na kolo. Nejedná se o pláště přímo pro koncového uživatele, ale pro výrobce kol. Také k nim nedostaneš originální krabičku.

              Já kupuju např na Koloshopu, tam jsem dostal pláště hezky v originální krabičce a s nevybroušeným výrobním číslem.

              http://www.bike-forum.cz/…2–07–971.jpg

              0 0
              • SIKY  

                To vysvětluje proč mě to zmátlo. to viditelné vybroušení u mě vyvolalo dojem že se jedná o flastr.

                0 0
              • bagr  

                Presne tak.Jsou to OEM plaste a voni s nima pak smeli dal.Sem slysel ze prej se tyhle OEM dily na vyrobu delaj ve druhy jakosti.Z lev­nejsich matrosu atd.Treba vidle ta sama urcena jako OEM ma plastovy streva oproti ty ktera je primo na prodej.Jde jim o to udelat co nejnizsi cenu toho kola ale zaroven je to takovej podvod na lidi.

                0 0
                • nox159  

                  presne tak a treba takove OEM ramy jsou misto karbono lepene z kartonu na tom je pak lak aby to ypadalo stejne… OEM retezy dela s pouzitych plechovek od piva pak se neni cemu divit ze to moc nevydrzi, a kdybys videl jak se delaji oem spice, se s tim neserou proste jen rozmotaji krouzek od klicu a na jedne strane udelaji zavit… OEM veci jsou zlo kdyz si koupis seriovku kolo tak je nepouzitelne cele vlastne v druhe jakosti jak tady pises, proto seriovky nekupuju bych se na tom bal jezdi je to o hubu fakt!! :D:D:D

                  0 0
                • MirosPikos  

                  Po ránu celkem dobrej, ten se ti povedl :) Samozřejmě je to ptákovina. Konkrétně ty pláště. Kupoval jsem Schwalbe z kupkola (tzv OEM) a naposledy z koloshopu (nonOEM) ale rozdíl jsem nepoznal, oba pláště trochu házeli. Možná bych měl změnit značku jako takovou a třeba by to bylo lepší.

                  Kdyby takhle výrobci srali na jakost, tak by od nich za chvíli nebral díly snad ani ten Author :)

                  Pokud tomu věříš, tak se třeba divím, že sedneš do novýho auta, který bude na OEM plecháčích s OEM obutím :) Je to taková ta fáma, z který se stane legenda.

                  0 0
                  • Raada  

                    Ja si v minulosti objednal jak z Koloshopu tak ted z Kupkola a vzdy mi prisly plaste v krabicce. Jednalo se o EVO verzi snake skin. Jednou to byly RaR a pak NN.

                    0 0
                    • Honz8t  

                      Že by Snake Skin nebyly nikde používané jako OEM? Zatím jsem je nikde vážně neviděl na kole.

                      0 0
                    • jIrI___  

                      Já objednal z bikeshopu a RaR mi přišel v krabičce od XK. Hlavně že byla krabička :D

                      0 0
                • bagr  

                  Nechtel jsem to tady rikat ale pohybuju se v tomhle oboru takze vim jak to chodi a muzu vam to potvrdit na sto procent.Preberte si to jak chcete.

                  A co si myslis,odbera­tel(vyrobce kol o tom nevi?).Vi a souhlasi s tim jelikoz to ma za jinou cenu a kasle na jakost.Naivko.

                  0 0
                  • Kouba_2005  

                    Sem slysel ze prej se tyhle OEM dily na vyrobu delaj ve druhy jakosti

                    … tak slyšel nebo to víš na 100%? :-)

                    0 0
                  • mr.nikdo  

                    Mam OEM vidlu a plastove dily v ni jsou podle rozkresu od SRAMu :-(.

                    Asi me podvedl prodejce :-D.

                    0 0
    • Polka  
      • pokud byl plast jiz evidentne nejak lepeny ci zacelovany, tak urcitereklamovat
      • ohyb patek je normalni, na oko to vypada, jako by patka byla prerusena, aleto je ok, tezko usuzovat co ma byt „zbambulovatele“
      • pokud by byl plast UST, coz neuvadis, tak by mel v podstate drzet tlaki bez mlika
      • u nekterych plastu jsou ty boky hodne tenke a mohou „tect“ do te dobynez ty boky mliko poradne zaceli
      • mliko je urceno k zacelovani der v plasti, jak na boku, tak nabehounu
      0 0
      • SIKY  

        Díky, z tvé reakce i z reakce KUBADA jsem pochopil, že ten únik je v pořádku. Bohužel jsem myslel, že to půjde i bez mlíka a nějak mi uteklo to označení TLR. Patka tedy taky v cajku. Na tom plášti je v tuhle chvíli pochybná jen ta záplata.

        Díkes za rady

        0 0
        • kubad  

          záplata kus nahoře v mojí reakci, ale možná se pletu :D

          0 0
        • scret  

          myslet znamena prd vedet… Nejsi tu vylozene novy a info, ktereho je tu mraky, sis mohl zjistit pred koupi…

          0 0
    • zipi  

      nedávno jsem nahazoval stejné pláště na stejný ráfek, bez tmelu plášť nešel nafoukat dílenskou pumpou, protože je jak řešeto, potom co jsem tam nalil tmel tak to v pohodě chytlo, ten tmel ti minidírky v plášti zacelil

      0 0
    • vasek80  

      Já koupil Snake skin RaR a ty držely i týden bez znatelného ubytku tlaku i během jízdy. Dokonce i po 3 týdnech úplně neušly. Samozřejmě se to musí vozit s tmelem. Pak to bude OK.

      Loni jsem vozil Continental RR RS a ty ani něšly přez 1000 děr nafouknout kompresorem na 2,5 bar jak to stíhalo utíkat. S mlíkem se to podařilo po prvním otočení pláště.

      0 0
    • culibrk  

      Dovolím si sdělit zkušenosti. Vozím bezdušáky 3 sezónu.

      Používaný tmel: Stan No Tubes

      Kola: Fulcrum red Metal 3

      Pláště:

      Racing Ralph + Rocket Ron : ztrácí tlak, občas se objevilo ucházení vzduchu i před bok pláště nějakou zničeho nic se objevící dírkou. Nicméně po zatřepání a vniknutí tmelu do dírky vše OK. Nicméně pláště s mlíkem nedoporučuji.

      Continental Race King RS a X King: velmi podobná písnička jako závodní pláště Schwalbe. Ztráty tlaku u Race King RS největší.

      Specialized Fast Trak Control a S-Works: Mnohem lépe drží tlak. Takže jednoznačně nejlepší z testovaných Tubeless ready pláštů.

      Nicméně všechny výše uvedené pláště jsou dost tenké na bocích a při nízkých tlacích v pneu (okolo 2 Barů) se v zatačkách mají tendenci bortit. Navíc prožíznout ty pláště na boku je docela fofr. Takže Jsem letos tuhle kategorii opustil.

      Řešení které aktuálně vozím a funguje i při velmi nízkých tlacích, drží tlak = Continental Race King UST

      0 0
      • xshreck  

        Sám jsem na fastraka zvědavý, dávám místo racekinga (začal po cca 2700km a druhé sezoně ucházet, boky má jak řešeto. I přes toto jsem na něm odjel další 4 závody :-D )

        0 0
      • zipi  

        nevím no, já mám asi extrémní štěstí, vozím ROR/RR TLR a nic se mi nebortí, nic neuniká, a to vozím ty 2 bary, na druhou stranu pravda, že ty specialized pláště šly nafouknout dílenskou pumpou i bez tmelu, dokonce to bez tmelu i nějakou hodinu drželo tlak

        0 0
      • SIKY  

        Je tedy lepší jít přímo do UST? Pokud bych zůstal u TLR je jedno jakej tmel pořídim nebo jsou tam nějáké zásadní rozdíly v použití? ptám se abych nekoupil zase něco rychle a blbě.dík.

        0 0
        • vasek80  

          Kup notubess tmel a je to v klidu. Je tu o tom napsáno snad nejvíc příspěvků. Možná i víc jak 26 v. 29

          0 0
          • SIKY  

            ok zkusím se tím prokousat. Na mysl mi jde ještě otázka co se s tím tmelem dějě v plášti, časem zasychá? při defektu a nutné opravě je to pak jedna velká lepivá patlanina?

            0 0
            • zipi  

              vytvoří se ti tam ježek, jako mě vždy, ale seru na něho a jezdím i s ním, docela jsme se už spřátelili :D

              0 0
    • mtucek 1  

      Plaste Schwalbe RaR i RoR. 2013. me toto presne zacaly delat to same . Pomohlo az natrit boky plaste butylovym tmelem . Od te doby pokoj a zadny unik tlaku. Mel jsem samozrejme bezdusove verze.

      0 0
    • radek.n1  

      Přidám mou zkušenost s koly Red Metal 3 a stejnými plášti. RR skutečně ucházel přes boky i s mlíkem. Vždy druhý den ráno byla kola prázdná, stačilo zatřepat a dofouknout. Na vyjížďku OK, přes noc ovšem zase prázdná..

      Toto se opakovalo několikrát a po cca měsíci to už bylo úplně v pohodě a k žádnému úniku od té doby nikdy nedošlo.

      0 0
      • Jetson  

        Stejně to vypadalo a vypadá u mne. Sice stále nějaký tlak mizí, ale někde u 2 barů se to zastaví a potom drží.

        0 0
    • MlokCZ  

      Tady máš srovnání jednotlivých verzí RaR (Racing Ralph):

      Jsou 4 verze (beru jen EVO sérii, performance a jiné ošizené teď vůbec neřeším), obyč šlupka verze (tu jsi koupil), snake skin, double defense a UST.

      Vzorek a směs je na všech totožný. U všech pacestar trojsměs.

      UST:

      • určeno k použití bez duší i bez tmelu
      • nejspolehlivější řešení, tzn. nejlépe těsní (i bez tmelu), jsounejvíc odolné proti ufouknutí při extrémních situacích (velký tlakz boku)
      • velmi slušná odolnost (jen double defense jsou ještě o malinkoodolnější)
      • funguje u nich nejlépe tmel (díky tlustší vrstvě gumy na plášti) ato s výrazným rozdílem
      • mají 127tpi kostru, takže i jedou nejlépe (srovantelně jako obyčšlupka verze)
      • ani po dlouhé době v řádu let nezačne prolínat tmel
      • za všechny výhody platíš jedinou nevýhodou ale zase poměrněvýraznou. Jsou znatelně těžší (26" x 2,25" mají 650–700gdle kusu)

      Obyč šlupka verze (tedy označené jen TLR)

      • určeno k použití pouze s tmelem
      • jsou to děsné šlupky, takže mizerná odolnost
      • jak jsou boky papírové, tak se špatně zatěsňují; hodně se to lišíkus od kusu, některému stačí chvíli prošplouchat tmel po bokách a užtěsní, některý horší kousek potřebuje i několik set kilometrů jízdy(a před tím opravdu pořádné protřepání protože na začátku ztrácítlak tak rychle, že bys ani krátkou vyjížďku nedal); tedy je potřebapočítat s tím, že u některého kusu se bez duší slušněpotrápíš;

      ani když se zatěsní, tak netěsní nijak extra skvěle a ztrácí tlak trochu rychleji

      • jak jsou to děsné šlupky, tak v nich funguje daleko nejhůře tmel(menší díry ale také dá)
      • také 127tpi kostra, takže jedou také nejlépe
      • jako bonus za to, že jsou takové šlupky jsou ze všech verzínejlehčí
      • po nějaké době začne méně či více prolínat tmel na běhounu, pokudto není nějaký extra nepovedený kousek, tak to není nic hrozného a nafunkci to nemá žádný vliv

      Snake skin verze

      • oproti obyč šlupka verzi zesílené boky snake skin ochranou a k tomunavíc celá kostra 67tpi (tedy není totožný ani běhoun)
      • odolnost daleko lepší než obyč verze, na bokách je to podobné nebodokonce mírně lepší než u UST, na běhounu o trochu horší než UST, alezase o trochu lepší než obyč šlupka verze
      • tmel funguje o něco lépe než u šlupka verze, ale hůře nežu UST verze
      • určené jsou k použití pouze s tmelem
      • i když téměř každý kus těsní v podstatě i bez tmelu, takžežádné zatěsňování po delší dobu se vůbec neřeší, vše zcela bezstarostí a i ztrácí tlak pomaleji než už zatěsněná obyč šlupka verze;UST verze je na tom ale ještě o chlup lépe
      • jsou těžší jen o málo než obyč šlupka verze a jak lépe těsní,tak lze použít méně tmelu, takže výsledný rozdíl hmotnosti jeminimální
      • nevýhoda, že jedou mírně hůře než UST a obyč verze díky 67tpikostře; ten rozdíl je ale dost malý (určitě to spousta jezdců aninepozná)
      • také začne po delší době prolínat tmel (u mě většinou po6 měsících a více), zase nemá na funkci vliv (ani u 1,5 roku staréhos tím nemám problém) pokud to není nějaký špatný kousek

      Double defense verze

      • nejodolnější (na běhounu odolnější i než UST)
      • zase o něco těžší než snake skin verze, ale pořád lehčínež UST
      • problém s prolínáním tmelu po delší době srovnatlený jako u snakeskin verze (zase nemá vliv na funkci)
      • 67tpi kostra + zesílená ochrana běhounu, díky tomu už jedou hodněmizerně (ta ochranu běhounu to zpomaluje opravdu hodně)

      Osobně bych vybíral mezi obyč šlupka verzí, snake skin a UST. Double defense jedou fakt mizerně, že bych je rovnou škrtnul. A pokud někdo potřebuje odolnost double defense verze, tak je už spíš kandidát na úplně jiné pláště.

      Obyč šlupka verzi pak pouze pro gramaře a pro ty, co ví, že si mohou dovolit jejich mizernou odolnost a chtějí se babrat s možným špatným zatěsňováním.

      Já jsem šlupka verzi definitivně škrtnul pro sebe a jezdit už ji nikdy nebudu.

      Na 26" jezdím nejspolehlivější UST verzi. Na 29" vozím snake skin verzi (UST tam neexistuje a i kdyby ano, tak ve 29" by byla už opravdu extra těžká).

      0 0
      • MlokCZ  

        A srovnání ještě s protection verzí Contíků (konkrétně RK). Protection verze i když je nejtěžší a nejodolnější a označená jako TLR, tak bez duší žádný zázrak.

        Těsní o chlup lépe než šlupka verze RaR, ale i tak trvá dost dlouho než se zatěsní tmelem a pak drží tlak také hůře. Daleko horší než snake skin verze RaR.

        A patky jsou horší než u všech verzí RaR.

        0 0
      • Polka  

        Kolik cca. sad jsi od kazdyho typu jezdil? To jen zda to lze opravdu povazovat za reprezentativni vzorek. Ono to v podstate sedi, ale otazka plastu je vecne tema a casto se stava, ze jsou zkusenosti hodne rozdilne napr. v brnenske klice hazi nekteri na schwalbe jenom spinu :)

        0 0
        • MlokCZ  

          Snake skin a UST verzí už určitě 20+ kusů (jsou v tom tedy i RoR). Double defense bez duší nejezdím vůbec, ty jsem chvíli jezdil kdysi dávno s duší než jsem přešel na bezduše. V okolí jich pár ale jezdilo dalších a všichni od nich upustili jak nejedou.

          Obyč verze jsem jezdil kdysi dávno s dušemi (ještě 67tpi) a měl problém s odolností a opustil je.

          Teď jsem nově zkoušel na celopevňáku 29" slupška RaR a definitivně mě to odradilo, tohle jezdit nehodlám.

          Obyč verze mi tu ve více kusech jezdí v mojem okolí. Někdo u nich ještě zůstal, více už přešlo také raději na odolnější verze.

          Contíky 29" RK protection já 3 kousky + dalších více v mojem okolí (ostatní kousky v okolí ale ježdění s duší, takže je netrápí funkce bez duší a vozí je na zadním kole kvůli výborné kombinaci odolnost x rychlost).

          A taky můžu naházet na Schwalbe i nějakou špínu :-)

          Poměrně často se objevuje ne zrovna málo házecí kus. Z mnoha kusů co jsem měl jsem dokonce 2 kousky dal úplně pryč, že házaly na můj vkus už fakt moc.

          Tady oproti tomu Contíky jsou na tom o dost lépe (z cca 8 kusů neházel znatelněji žádný, takovou dobrou bilanci jsem u Schwalbe nikdy neměl).

          0 0
          • vasek80  

            Já potvrzuji zkušenosti s obyč verzí. Jezdili ji u nás takřka všichni místní závodníci. Nevím zda se něco změnilo na přdloňskou (nebo to bylo loňskou) sezonu, ale hned během prvních závodů 3 lidi ne kamenech nedojeli kvůli rozřízlému plášti. Většina přešla na Hutchinsony, které těsní také pěkně.

            Já po loňských starostech s RK RS, omylem koupené jako TLR (lživý popisek eshopu), si těď se snakeskinama chrochtám. Loni jsem ani s tmelem nedal teréní vyjížďku bez dofukování a letos jsem stejnou odjel i bez tmelu. Hůře se sice mohou nahazovat, ale nahodil jsem, nalil tmel a neřeším. Od té doby neušly. Jsem zvědavej kdy začnou prolínat, RS contíky přez boky doslova crčely čirou složku tmelu, tak horší to snad nebude.

            Ad házení. Hází oba. Nahazoval jsem je bez mýdla a celkem to bylo dobré, začaly házet až po najetých 100 km. Zadní trochu víc a přední tolik ne, ale všímám si toho jen na silnici a tak to neřeším.

            0 0
            • MlokCZ  

              Prolínají jen na běhounu, na bokách vůbec. A na běhounu většinou až po delší době a spíše decentně (tzn. že to je vidět jako flíček, ale nic z toho neteče).

              Tedy pokud nebudeš mít smůlu jako mastihuba a jeho kousek, kde mu to proteklo více (ale také na běhounu).

              V tuhle chvíli mám na celopevňáku vepředu nahozený na předním akorát rok a pořád je to v pohodě. Na zadním jsem teď dával před cca 14 dny nový kus, takže ten zatím neprolíná ani náznakem.

              Co se týká házení, tak naštěstí to je téměř vždy stranové, které nijak nevadí (pokud to tedy není nějaký špatný kousek a nehází třeba 0,5cm a více). Vyškově to většinou je ok.

              On často totiž nehází ani tak celý plášť, ale je lehce křivě nanesený jen samotný vzorek.

              0 0
            • JakeF  

              Já mám na defekty takovou teorii, že kromě těch náhodnejch (napíchnutý hřebíky, trny atp) je to hlavně o poměru odvaha/skill. Když člověk jezdí klidně ne moc rychle, ale prasí to, tak bude mít víc defektů, než člověk, co jede opravdu rychle, ale zvládá to líp technicky, přes překážky kolu aktivně pomáhá, víc pruží kolenama atp.

              Co se týče říznutí, tak tam mě naopak Schwalbe často překvapily mezi kamenama, kde jsem vyloženě bokem vzal šutr a pohoda, ale pak jsem je proříznul celkem nepochopitelně v rychlosti na šotolině (několikrát).

              Jinak já dlouho jezdil Schwalbe, teď když pominu galdy, tak na plášťový kola asi budu zkoušet Maxxis, hodně lidí je v poslední době vozí a hlavně na Ikon jsem slyšel už od několika lidí dobrý ohlasy.

              0 0
        • ememem1  

          mozes tomu verit.

          jedine snad ze pri tych SS TLR co sa tyka pouzitia bez duse je to tiez trocha kus od kusu, niektore sa viac blizia UST, ine obyc. slupka verzii.

          0 0
          • vasek80  

            Já dával SS pod vodu a ani bublinka. Patrně to ucházelo jen kolem ventilku. Právě na jaře (né že by teď bylo léto) jsem najížděl po silnici a snad 3 týdny v pohodě nahozený na druhých zápletech držely tlak, ale je fakt, že po třech týdnech už by to na ježdění nebylo Možná kolem 1 atm z původních 2,5.

            0 0
          • ememem1  

            a po dnesnej skusenosti s nahadzovanim (zatial neuspesnej) na cele tlr riesenie seriem. zlate ust, clovek chce trocha usetrit na hmotnosti ale dosli mi zrovna take kusy ze to nejde nasadit ani za boha. a keby aj islo tak tie patky su take divne (volne) ze to pri rozumnom tlaku (pod 30 psi) imho musim skor ci neskor vyzut. takze odteraz definitvne uz len ciste ust. ono tych cca 100g na koleso je lakavych ale mne za to sranie sa s tym nestoji, predtym som to volako nahodil (aj ked to furt slzilo a bolo treba dolievat a dofukovat) ale teraz mi nejde ani to.

            0 0
        • mastihuba  

          Dofukovat sem teda nijak extra nemusel, ale sudlit toluenem betonovou dlažbu v průjezdu, mi žádná jiná gumová ***** než schwalbe nenadelila. O silničním návratu ve vlnkach skrze rozjetej kord se rozepisovat nebudu, protože bych moh být zbytečně spravedlivej. :)

          0 0
      • culibrk  

        Měl bych otázečku. Chystám se na koupi 29 HT. A proběhl jsem některé oblíbené e-shopy a žádný UST pláště nenašel. Blbě hledám nebo se prostě jezdivé a relativně lehké UST na 29" běžně neprodávají/ne­dodávají??

        0 0
        • MlokCZ  

          Ve 29" UST verze neexistují. Ono taky když 26" UST 2,25" RaR má 650–700g, tak přeci jen to by u 29" verze šlo až někam k 800g a to by nikdo asi už moc nechtěl.

          Ve 29" tedy jedině snake skin verze.

          0 0
          • ememem1  

            vidis kua to som si ani nevsimol, nie ze by som sa chystal na 29 ale kamos cosi spekuluje a viem ze na 26 jazdi ust. posuniem mu to. bude sa musiet uspokojit z SS. je ale fakt ze by to v ust uz bolo riadne zavazie.

            0 0
      • SIKY  

        vyčerpávající. škoda že jsem s nákupem tak pospíchal, ale měl jsem holt s nákupem naspěch. Úplněj ******* to teda taky není ty TLR, ale myslel jsem, že s tím bude míň patlání. Holt pokrok nezastavíš. Koupim tmel a když mě to bude štvát tak UST verzi. díkes a PIC

        0 0
        • jimac  

          Tak i do UST by jsi asi měl dát tmel, kvůli defektům, takže tmelu se stejně nevyhnešů ;)

          0 0
      • pustipav  

        Jakej je vliv TPI na to jak jedou?

        0 0
        • MlokCZ  

          Obecně nelze říct, protože si to každá značka udává jak chce (některé sčítají vrstvy, používá se různý počet vrstev, atd.).

          U Schwalbe 127tpi kostra tenčí a pružnější (a tím také méně odolná šlupka) a má tak nižší valivý odpor. Potvrzeno jak větším množstvím laboratorním měřením, tak mi to sedí u mojich testů valivého odporu v praxi na testovacím mírném sjezdu.

          Taky tu 127tpi kostru používají jen u RoR a RaR. U NN stále zůstává odolnější 67tpi kostra (u terénnějších plášťů typu HD a dále to samé).

          Ale zase ten rozdíl není nijak extrémní. Pořád tu zůstavají i další zásadní vlivy jako vzorek, směs, tlak.

          A třeba vliv 67×127tpi kostry na pohodlí jsem žádný nepoznal. A to i když 67tpi verze má navíc snake skin boky. Obyč x snake skin 29" RaR mi přijdou pocitově pohodlné ± stejně.

          Tady jsem rozdíl (a to dost velký) poznal až oproti protection verzi RK. Ta je ale opravdu hodně tuhá a to hlavně i na běhounu.

          0 0
      • Radez  

        Ahoj,

        chtěl bych se zeptat na jednu věc.

        Chtěl bych si ty UST pořídit, ale vůbec nikde jsem je nenašel, je to možný? :-)

        Na heurece mi to našlo, že sou jen v kolokrámu (a ještě nedostupný).

        Ví někdo důvod, proč to něni nikde k sehnání? Nebo to je nějaký maskování?

        0 0
        • MlokCZ  

          UST RaR se už nějaký ten rok nevyrábí.

          Použij TL easy jako jsou v tom odkazu, ty se zatěsňují snadno, většinou i bez tmelu skoro těsní (tzn. vydrží třeba dva dny bez ztráty tlaku). Tmel je použít nutné i když se zatěsňují dobře.

          Jen se vyhni verzi Liteskin, ty bývají často jako řešeto, přesně jako ten co řeší to staré vlákno.

          A TL easy verzi (tedy se snake skin boky) mají všude, jen bude všude dražší. Pod 1000Kč asi nikdy neseženeš.

          Třeba

          http://www.kupkolo.cz/…easy_z97045/

          http://www.koloshop.cz/…-kevlar.html

          0 0
          • Radez  

            Díky za reakci a osvětlení. Byl sem z toho zmatenej. Ale v té reakci nahoře si to pěkně popsal a vysvětlil.

            Přesně na ty na kupkole sem koukal, takže je vemu.

            0 0
            • Brus  

              já ty RaR evo lite skin vozím. Je to vždy stejné.. prvních pár hodin uchází, ale časem si to sedne a pak je to v poho.

              0 0
              • Atilla  

                Mě teda RockRazor moc neutíká, ale mlíko z něj teče pořád. Nejlepší si koupit maxxis a je hotovo.

                0 0
    • Hynas  

      To já bych ty schwalbe vůbec nechtěl.

      0 0
    • MH4  

      Mám na kole duši rubena, která po týdnu změkne tak, že ji musím dohustit. Měl jsem ji venku, nikde žádná díra, ventilek taky OK. Pominu-li, že je šišatá a připomíná spíš špekáček, zaměřme se na to ucházení. Setkali jste se s tím?

      Čím je to způsobeno, je to směsí, která propouští vzduch skrz stěnu duše víc než je normální? Asi to stejně nakonec dopadne tak, že koupím novou, ale zajímá mě to.

      0 0
      • Kynio  

        odpověděl sis sám :) některý duše, obzvlášť ultralight prostě ztrácí tlak. Hodíš pod vodu a nevidíš nic, ale po týdnu je měkká..nezbývá než vyměnit.

        0 0
        • MH4  

          Je zajímavé to, že jsou to OEM verze nazuté na novém kole. Zadní drží 2 měsíce bezezměny, přední chce hustit co týden.

          0 0
          • Kynio  

            může být jednoduše vadná. některý duše když nafoukneš mimo plášť jsou jak špekáčky, některý pravidelný průměr po celým obvodu. Špatný kus..

            0 0
          • xshreck  

            doporucuju hodit pod vodu a natlakovat trosku vic. jedna mikrodirka me stala rozbity koleno, skoro rozbitej telefon a trapas pred bandou holek .)

            0 0
        • kubad  

          nesmysl, řešilo se to už mockrát Tady máš odpvěď

          0 0
      • kubad  

        mravenci za to můžou, vydýchají ti ten vzduch

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.