Ahoj, vím, že to je trochu zoufalý dotaz, ale je možné nějak přidělat kotouč na zapletené kolo určené pro v-brake bez centerlocku?
Ahoj, vím, že to je trochu zoufalý dotaz, ale je možné nějak přidělat kotouč na zapletené kolo určené pro v-brake bez centerlocku?
Některé kolo za hodně peněz, některé vůbec. Nemá to smysl řešit a je lepší si koupit nové kolo.
Rám i vidlice nejspíš mají návarky pro brzdový třmen, náboje by bylo nutné vyměnit = přeplést nebo vyměnit rovnou celé výplety. Což je v obou případech na takové kolo úplně nesmyslná investice. + Samotné brzdy samozřejmě.
Za pár korun se dají V-brzdy docela slušně rozbrzdit (na poměry co se na takoém kole dá jezdit/dovolit. Lepší špalky, možná vyměnit páky a/nebo třmeny, celkově by ses měl veejít max do 1500. A šetřit na nové kolo.
+1
Jak píše tomcat
Pokud nába nemá šrouby pro úpon disku tak určitě ne .. Jinak z ráfku a drátu bych si tolik hlavu nedělal .
Rám on neřeší. A kolo určené pro ráfkové brzdy asi nebude mít střed určený pro kotoučovou brzdu. Ale to vaříme z vody, když nedá ani fotku.
Pro ne? Na starém horáku jsem to tak měl. Tenkrát se na stejném rámu prodály dvě verze. S kotouči a s véčkama.
dřív se to vyskytovalo dost často že se kola dělaly jak na ráfkovou tak kotoučovou brzdu :)
To ano, proto spousta rámů na V-brzdách má i návarky na kotoučovou brzdu. Ale málokdy má i náboje na kotouč, tehdy byly znatelně dražší.
Měl jsem Scott Scale z roku 2008, který měl ráfkové brzdy, ale rám i vidle navárky na třmeny a náboje byly i na kotouče, jen tam bylo potřeba sundat plastovou krytku.
Ram, nebo kolo (rafek + naba)?
Naba i ráfek viděl jsem to mnohokrát dokonce jsem i jedny takový měl myslím od motexu.
Existovaly i adaptéry jak na náboj, tak rám a vidlice, které tam dobalily úchyt jenže to bylo v době, kdy to vyšlo levněji a vetší než 160mm kotouč neměli ani všechny sjezďáky. Dřevní to doby…
Dneska by součet adaptérů vyšel často to co obyčejný rám ( Force, MMx atd…) s úchytem na kotouče. Nehledě že zkušenosti byly, že to dostávalo naprdel. Vymačkalo se to, ohejbalo, praskalo. Chtělo to třeba extra delší rychloupínák,
v patkách se to furt hejbalo, takže furt to škrtalo atd… Fuj prostě , hlavně tou dobou stála jedna lanková Grimeka to co dnes dva páry hydraulik.
Já jen doufal že tu adaptéry nikdo nezmíní, nebo se toho ještě chytí. :-)
+1
A já tohle zrovna řeším :-)
:-D třeba to bude další lovec sběrač jako ten s Dunconem.
=)
by ses měl přejmenovat na Pochlebovník :-)
Ještě izolepa a tavka ]B->
DUCKTAPE