Vůle u brzd jsou už tak velké, že špalíky nelze pořádně nastavit. Jedná se o úplně první véčka XT z roku 1996, takže opotřebení odpovídá věku a provedení. Nicméně než je sundám, neodpustím si poslední otázku: dá se s tím ještě něco udělat?
Vůle u brzd jsou už tak velké, že špalíky nelze pořádně nastavit. Jedná se o úplně první véčka XT z roku 1996, takže opotřebení odpovídá věku a provedení. Nicméně než je sundám, neodpustím si poslední otázku: dá se s tím ještě něco udělat?
netusim presne jak konkretne tyhle vypadaj, ale kdyz vyjdu z obecne konstrukce V-brzd, zkusil bych asi tohle reseni: rozlisovat cep na brzde, telo pripadne uvnitr vystruzit nebo jinak zarovnat „to vyvaklany“, vyrobit novy cepy, slisovat…
otazka, jestli se to vyplati.. :/
Takhle opravdu ne. Některé vůle jsem odstranil trvalou deformací pomocí svěráku, ale na všechny tuto metodu nelze použít. Obrázek třeba zde: http://www.nexternal.com/…xtvbrake.jpg
Umim si predstavit odstraneni vuli pomoci sveraku dokonce na vsech cepech najednou :)
jojo … akorat doporucuju sundat cyklokomputer – mohl by se poskrabat displej :))
Pokud to jsou ty staré co neměly pružinky na předepínání pantografu jedním směrem, viděl jsem tam uvázaný gumičky z nastříhaný duše. Třeba LX ty pružinky má, zkus s nima zaviklat, hrůza! Ale díky jim jsou špalíky tlačený do jednoho směru.
Da, charašó Pekáčku. Vozím LX pantograf a dost se vaklá (teď už na bahňáku). Naštěstí pružinky tu vůli stahují do jednoho směru, dolů. O DOST kvalitnější je XT 93, známé mohutné čelisti. Provedení čepů je kvalitnější a hlavně jsou zde větší rozestupy mezi nimi. Skoro se nevaklají (asi 0,1mm) po dvou závodních sezónách! Jen ta přední píská při brzdění. Bacha na nové XT, jsou to LX v jiném kabátě! Je vidět že JAPONEC chce, aby se prodávaly kotouče!!!
dobrá volba jsou čelisti deore, teda pokud někomu nevadí že jsou to jen deore, tuhost mají super a vakl po 3tkm co jsem je měl neměly. Nemaj sice paralelogram, ale to není nutně špatně…
Hned bych je vozil, jenže můj Duratec Stream má čepy na zadní brzdu hrozně vysoko. Špalky mám až nadoraz dole a to se bez pantografu nedá. Sklápějí se po kružnici s malým poloměrem, tak za časů Sram pětek jsem musel nastavovat špalky skoro po každým švihu v marastu… Prostě lezly pod ráfek. Proto raději vozím rozvaklaný LX.
Rameno brzdy je na čepu zajištěno takovou roztemovanou podložkou, kterou se mi podařilo překvapivě velmi lehce vydloubnout šroubovákem. Zpátky jsem to poskládal kladivem.
Dotaz: v jiném příspěvku píše Daf, že u XTR je rameno na ložisku (kuličkovém ?), které se dá štelovat. Jak je to tam vyřešeno ?
Podobně Avid Ultimate (na 2 ložiscích). Šroub dotáhne oba vnitřní kroužky ložisek a opře je o osazení čepu (u podkovy). Pak to chodí jen na těch ložiscích, vůle po 2500km žádná.